Hej alla fina,
Jag hoppas ni alla haft en underbar ledighet och spenderat den med nära och kära❤️
Nu vankas det snart nyår och jag är SÅ taggad på att vad som komma skall med det nya året! Jag har till och med smygstartat med att testa Depends Gel IQ Cat Eye i färgen Saturn för att få något litet extra på nyårsnaglarna✨
Utöver naglar, så är ju nyår verkligen den perfekta ursäkten för att gå all in med både glow och glitter✨ Därav tänkte jag dela med mig lite om mina bästa tips för en festlig och hållbar nyårssminkning 💄
Basen: Satsa på en lystergivande foundation och krämiga produkter för ett fräscht glow som håller hela natten. Min absoluta favorit är It Cosemtics CC glow som ger en underbar täckning utan att ”lägga sig” på huden! 💫

Ögonen: Glittrande ögonskugga, gärna i guld, silver eller champagne, kombinerat med en sotad eyeliner för extra drama. Min absoluta favorit här är LH Cosmetics Sparkl - en otrolig produkt som kan användas precis där du vill ha lite extra glitter! För en lätt applicering av eyeliner skulle jag även rekommendera deras Crayon som lätt går att sudda ut, jag själv kör i färgen Brown✨

Läppar: Välj antingen en klassisk röd läpp eller en nude med gloss för en modern look. Själv kommer jag köra på en nude läpp med gloss för att låta ögonen stå i fokus, det gör jag med MAC Lip Pencil i färgen Whirl💋

Finish: Fixeringsspray är ett måste för att sminket ska överleva både middag och tolvslag. En ny favorit hos mig är IDUNs orangea settingspray (ready set fix). Jag var tveksam till om något någonsin skulle slå Urban Decays, men denna har definitivt tagit en plats högt upp på min topplista🥰

Har ni något rolig sminkning planerad inför det nya året?🥂
Jag vill verkligen passa på att önska er alla gott nytt år, så hörs vi igen 2026 ✨❤️