/ # Jakten på den bästa mascaran Att hitta den rätta mascaran
Karin
KICKS Beauty Expert
23/04/25-15:30(redigerad den 23/04/25-15:15)

Jakten på den bästa mascaran

Att hitta den rätta mascaran har alltid varit en djungel för mig och jag provar konstant nya i jakt på den "perfekta" mascaran. Det är ju såklart lite indviduellt beroende på vad man vill ha för resultat och det jag letar efter är mascaror som kan ge lite längd men också intrycket av många, fylliga fransar utan att bli tjockt eller klumpigt. Såhär är tre stycken favoriter jag har provat under det senaste året;

♡Lancome Hypnose Drama Mascara♡

⭐️Bästa med produkten: Volym

Helt ärligt så älskar jag typ alla mascaror från Lancôme. Dom faller aldrig ner under ögonen och alla lägger sig så jämnt över fransen, men eftersom jag hade aldrig provat Hypnose Drama så blev det dags nu när dom nyligen gjorde om den med ett bonding complex som vårdar och stärker fransarna⭐️ Och jag kan bara säga; OJ vilken volym den ger. Dom har döpt den väl för den blir absolut dramatisk. Jag skulle inte säga att den ger volym på det sättet att den landar med helt galet mycket produkt på fransarna, utan mer att det är en perfekt mascara för den som gillar att bygga fram sin volym. Första varvet är superfint, man får den intensiva färgen och en måttlig volym, men lager 2-3 där snackar vi (klumpfri) VOLYM🙌

♡Fenty Beauty Hella Thicc Volumizing Mascara♡

⭐️Bästa med produkten: Håller formen

Fentys Mascara blev en favorit framförallt för att den håller fransarna böjda så bra✨️ Utöver det så älskar jag hur formulan är lätt och smidigt vilket gör att man lyckas få produkt på varenda frans och lätt skapar en distinktiv, fyllig look – helt utan klumpar. Den konformade borsten är också toppen på att fånga upp även de minsta fransarna och håller dem lyfta hela dagen🫶 (Det är värt att notera att den här mascaran har landat under ögonen för mig men personligen tycker jag inte det är hela världen just för att den är så fruktansvärt fin och den absolut bästa mascaran jag har provat när det kommer till att hålla fransarna böjda! Men det är bra att ha i åtanke)

♡L'Oreal Panorama♡

⭐️Bästa med produkten: Separerad volym

Jag avslutar med min absoluta favorit från 2024🏆 När det väl kommer till kritan så dras jag ofta till silikonborstar bara för att jag ofta upplever att det är läattare att gå in och kamma igenom fransarna med dom. Men utöver bosten älskar jag Panorama mascara för att den get intrycket av många och långa fransar🥰 Formulan sitter som berget hela dagen utan att smula eller smetas ut, och den är dessutom snäll mot känsliga ögon och de som använder linser. Det är en riktig gamechanger för dig som vill ha allt i en mascara: separation, volym och hållbarhet✅️

Jag ska tillägga att om man tycker att all mascara "smälter" eller fastnar på ögonlocken så är mitt bästa tips att prova på en ögonskuggsprimer. Det är verkligen en superhjälteprodukt🎖 Även mascaror som är vattenfasta löses upp av olja och därför kan ögonskuggsprimer göra all skillnad i världen eftersom den kontrollerar oljan som ditt ögonlock producerar. Ingen olja på ögonlocket = inget kladd.

Hypnôse Drama Mascara 01 Black
Hypnôse Drama Mascara 01 Black
Volume Million Lashes Panorama Mascara Black
Volume Million Lashes Panorama Mascara Black
Hella Thicc Volumizing Mascara Cuz I'm Black
Hella Thicc Volumizing Mascara Cuz I'm Black
Photo Finish Intensify 24 Hour Eye Shadow Primer 10 ml
Smashbox
Photo Finish Intensify 24 Hour Eye Shadow Primer 10 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!