Hem / KICKS Beauty Experts / Hej kompisar! Idag ska jag visa er hur ni gör en snabb &
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
01/09/21-06:35
Hej kompisar! Idag ska jag visa er hur ni gör en snabb & effektiv massage med Gua Sha stenen som ni kan inkludera i er hudvårdsrutin för fantastiska resultat! Men innan ska jag berätta vilka effekter ni får av Gua Sha stenen. Så detta fenomen kommer ursprungligen från kinesisk medicin och är stort i Asien. Gua sha stenen tar bort spänningar, minimerar svullnad, ger jämnare hudton, förminskar fina linjer och tightare hud. När du använder stenen på rätt sätt så sätter du igång blodcirkulationen i ansiktet och får en härlig lyster! En del hävdar till och med att det blir som ett ansiktslyft om du masserar ansiktet med en Gua Sha sten regelbundet. Jag försöker använda min Gua Sha sten så ofta jag kan, men realistiskt blir det nog varannan dag. Det här är inget du behöver göra framför spegeln, utan jag brukar använda Gua Shan i soffan framför tv:n! Ser jag någon skillnad? Absolut! Framförallt är det väldigt avslappnande och lättar på spänningar. Sen tycker jag stenen är fantastisk på att hjälpa huden absorbera den olja som man använder och min hud har förbättrats på alla sätt sen jag började med denna rutin. Har ni provat Gua Sha sten?