Hej allihopa! đ
MĂ„nga av er har velat se hur man fĂ„r till en hĂ„llbar, glowig bas, för lĂ„t oss vara Ă€rliga, "glow" och "lĂ„ng hĂ„llbarhet" kĂ€nns inte alltid som en sjĂ€lvklar kombo. DĂ€rför tĂ€nkte jag dela mina bĂ€sta tips pĂ„ hur du kan fĂ„ till just det! LĂ€ngst ner hittar du en video dĂ€r jag visar hela processen steg för steg. âš
Börja med fukt:
Ă
terfukta huden med en krÀm som passar din hudtyp. Applicera din foundation medan huden fortfarande kÀnns lÀtt fuktig, det hjÀlper basen att smÀlta in naturligt.
Primer:
Jag anvĂ€nder Fenty Instant Retouch Primer i Soft Matte för att matta ner t-zonen. Ăr du mer Ă„t det torra hĂ„llet? VĂ€lj en Ă„terfuktande primer istĂ€llet.
Basen:
För bÄde hÄllbarhet och glow blandar jag en matt foundation (frÄn Fenty) med en illuminator. Applicera med borste, börja i mitten av ansiktet och arbeta utÄt.
Concealer:
Jag kör layering, först en tÀckande concealer i min hudton, sedan en ljusare och mer Äterfuktande för dimension.
Bronzer & rouge:
Jag anvÀnder krÀmbronzer som jag sÀtter med puder bronzer och avslutar med krÀmrouge för ett naturligt glow.
Setting & spray:
Fixera concealern med puder i t-zonen och avsluta med en hydrating setting spray följt av LâOrĂ©al Infallible Fixing Spray. Den kapslar in sminket och ger en hĂ„llbar, frisk lyster. đ«
Tack för att du lĂ€ste, hoppas tipsen hjĂ€lper! đ