/ Hej allihopa! 💕 MĂ„nga av er har velat se hur man fĂ„r till
Faisa Mohammed
KICKS Beauty Expert
22/10/25-17:01(redigerad den 22/10/25-17:03)

Hej allihopa! 💕

MĂ„nga av er har velat se hur man fĂ„r till en hĂ„llbar, glowig bas, för lĂ„t oss vara Ă€rliga, "glow" och "lĂ„ng hĂ„llbarhet" kĂ€nns inte alltid som en sjĂ€lvklar kombo. DĂ€rför tĂ€nkte jag dela mina bĂ€sta tips pĂ„ hur du kan fĂ„ till just det! LĂ€ngst ner hittar du en video dĂ€r jag visar hela processen steg för steg. ✹

Börja med fukt: Återfukta huden med en krĂ€m som passar din hudtyp. Applicera din foundation medan huden fortfarande kĂ€nns lĂ€tt fuktig, det hjĂ€lper basen att smĂ€lta in naturligt.

Primer: Jag anvĂ€nder Fenty Instant Retouch Primer i Soft Matte för att matta ner t-zonen. Är du mer Ă„t det torra hĂ„llet? VĂ€lj en Ă„terfuktande primer istĂ€llet.

Basen: För bÄde hÄllbarhet och glow blandar jag en matt foundation (frÄn Fenty) med en illuminator. Applicera med borste, börja i mitten av ansiktet och arbeta utÄt.

Concealer: Jag kör layering, först en tÀckande concealer i min hudton, sedan en ljusare och mer Äterfuktande för dimension.

Bronzer & rouge: Jag anvÀnder krÀmbronzer som jag sÀtter med puder bronzer och avslutar med krÀmrouge för ett naturligt glow.

Setting & spray: Fixera concealern med puder i t-zonen och avsluta med en hydrating setting spray följt av L’OrĂ©al Infallible Fixing Spray. Den kapslar in sminket och ger en hĂ„llbar, frisk lyster. đŸ’«

Tack för att du lĂ€ste, hoppas tipsen hjĂ€lper! 💋

Eaze Drop'Lit All-Over Glow Enhancer Bronze Jasper
Fenty Beauty
Eaze Drop'Lit All-Over Glow Enhancer Bronze Jasper
We're Even Hydrating Longwear Concealer 498N
Fenty Beauty
We're Even Hydrating Longwear Concealer 498N
Born This Way Super Coverage Concealer Travel Size Cloud
Too Faced
Born This Way Super Coverage Concealer Travel Size Cloud
Laguna Cream Bronzer 5
NARS