Hem / KICKS Beauty Experts / Guess the base! Hej fina! Nu har hösten verkligen tagit sig
Miqí
Beauty Star
27/08/21-13:18
Guess the base! Hej fina! Nu har hösten verkligen tagit sig hit och vi behöver tänka lite mer på att basen ska klara av fuktiga och regniga dagar, även att huden får sig en liten chock och blir väldigt torr såhär års, iallafall för mig! Därför ville jag prata lite med er om primer och varför de är så sjukt viktig del i våran sminkrutin! It’s a crime not to prime, brukar jag säga, för de är så stor skillnad och du får en så otroligt mycket bättre hållbarhet och kvalitet på sminket du lägger över sedan! Idag har jag använt mig av fyra olika primers, kan ni gissa vilka? Vi har ju olika primers för olika områden, hudtyper och vad för olika resultat vi vill åt. Det finns minst en perfect match för alla! Vi på Kicks hjälper dig gärna att hitta vad som passar just dig oavsett vilket resultat du vill åt. Här kommer mina favoriter: Idag har jag använt mig av Urban Decay All Nighter Face Primer i ansiktet för jag märker verkligen hur den greppar tag och smälter ihop med min foundation, och denna jobbar även fuktgivande och minimerar porer vilket är perfekt för min hy! Jag har också använt mig av en favorit till ögonen, Smashbox Photo Finish 24 Hour Shadow Primer, denna gör att min ögonskugga sitter på plats hela dagen och förstärker pigmentet! Extra viktigt idag när jag jobbat med en svart skugga och verkligen inte vill att den faller ner under dagen eller tappar sin intensivitet! Kan ni gissa den tredje? Självklart är de en mascara primer! Jag använder mig av Lancôme Cils Booster XL Mascara Primer Den här ger näring till mina fransar och får mascaran att sitta på plats hela dagen samtidigt som den hindrar min mascara från att klumpa sig och ramla ner under ögonen! Stort tips till er som känner att mascaran lägger sig under ögonen efter halva dagen. Och sist men inte minst, en läppprimer! Min favorit är Mac Prep + Prime Lip Primer Jag som har så torra läppar har verkligen hittat en älskling som hjälper mina läpprodukter sitta fint hela dagen! Den jämnar ut linjerna i läpparna och ger fukt under hela dagen, man kan även lägga denna ovanpå sitt matta läppstift för att få en mer satinfinish! Puss https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30157965
Guess the base!  Hej fina! Nu har hösten verkligen tagit sig
Guess the base!  Hej fina! Nu har hösten verkligen tagit sig - 2