Min Brynrutin med Benefit-produkter
Att ha välformade och definierade ögonbryn kan verkligen lyfta hela ansiktet. Här är två fantastiska produkter jag använder från Benefit i min dagliga brynrutin: 24-Hour Brow Setter Eyebrow Gel och Brow Microfilling Pen.

Brow Microfilling Pen
Jag börjar med Benefit Brow Microfilling Pen i nyansen 3.5 Medium Brown. Denna penna är fantastisk för att skapa naturliga, hår-liknande streck som fyller i glesa områden och ger ett microblading-liknande resultat.

Jag använder pennan uppåtgående drag för att efterlikna naturliga brynstrån. Jag börjar vid den inre delen av brynet och arbetar mig utåt. För ett mer definierat utseende, går jag över samma område flera gånger tills jag är nöjd med fylligheten.
Efter att ha fyllt i brynen, använder jag Benefit 24-Hour Brow Setter Eyebrow Gel för att hålla dem på plats hela dagen. Denna gel är klar och ger en laminerad effekt som verkligen håller. Här måste jag säga att den ger ett riktigt snyggt resultat. Jag gilar verkligen att det ser lite laminerat ut, precis lagom.

Benefit 24-Hour Brow Setter Eyebrow Gel
Jag använder den dubbelsidiga borsten för att applicera gelen. De långa borsthåren hjälper till att jämnt fördela produkten från rot till topp, medan de korta borsthåren hjälper till att forma och skulptera brynen.
Lamineringseffekt: För att uppnå en laminerad look, använder jag den platta delen av borsten för att trycka upp brynstråna mot huden och fixera dem på plats.
Ha det fint ! Kram Johanna