/ **Fnasiga, torra läppar?** Är du som jag och har extremt
Faisa Mohammed
KICKS Beauty Expert
17/12/25-16:05(redigerad den 17/12/25-16:07)

Fnasiga, torra läppar?

Är du som jag och har extremt torra läppar där ingenting verkar funka? Då har du kommit helt rätt. För lyssna nu, för att få mjuka, juicy läppar räcker det med tre produkter och att du håller en enkel rutin.

Du behöver:

1. En bra läppskrubb som du använder ibland.

2. En återfuktande läppolja för dagen.

3. En närande läppmask för natten.

Mina tre räddare i nöden är:

Buxom Powerful Lip Scrub, Dragon Fruit En kladdfri läppskrubb i smidigt stickformat med sockerbaserad exfoliering. Den är full av antioxidantrika ingredienser som fruktenzymer och vitamin E, och tar effektivt bort torr och gammal hud från läpparna.

Fenty Beauty Lip Treatment Oil, Cherry Det här är allt om du har riktigt torra läppar. Innan jag upptäckte denna hade jag testat precis allt, det kändes bra i några minuter och sen var läpparna torra igen. Den här lämnar mina läppar mjuka och återfuktade under lång tid.Formulan är rik på antioxidanter och stärker läpparnas fuktbarriär, med jojobafrö och nyponolja som mjukgör samt ett trippelt cherry-komplex som ger näring åt torra och spruckna läppar. Plus i kanten är att den ger ett superfint glans.

Fenty Beauty Plush Puddin’ Intensive Recovery Lip Mask Plush Puddin’ är verkligen räddningen när läpparna känns torra, fnasiga och helt hopplösa. Den har en krämig, rik konsistens som återfuktar på djupet, minskar synligheten av fina linjer och samtidigt stärker samt förbättrar läpparnas elasticitet. För en extra fuktboost applicerar jag först läppmasken och går sedan över med läppoljan för att låsa in all fukt.

Fortsätt utforska gemenskapen!