/ # Valentino Born In Roma ExtradoseđŸ”„ Som de flesta
Karin
KICKS Beauty Expert
19/02/25-09:30(redigerad den 18/02/25-21:24)

Valentino Born In Roma ExtradoseđŸ”„

Som de flesta beautyjunkies har jag svĂ„rt att vĂ€lja favorit nĂ€r det kommer till parfymer för det finns ju bara för mĂ„nga som man Ă€lskarđŸ„° Men nĂ„gra utav mina absoluta all time favoriter Ă€r Valentinos Born in Roma Serie. Jag Ă€r vĂ€ldigt fĂ€st vid den vanliga Born In Roma samt Coral Fantasy pĂ„ damsidan och Yellow Dream eller Green Strawaganza pĂ„ herrsidan, men tyckte otroligt mycket om deras limted edition frĂ„n sommaren ocksĂ„ som hette the Gold (genuint hjĂ€rtekrossad över att dom inte finns kvar i sortimentet💔).

Hursomhelst har Valentino slĂ€ppt tvĂ„ nya dofter i Born In Roma serien och Ă„terigen Ă€r jag HOOKED😍

Valentino Born In Roma Extradose Donna hĂ„ller dendĂ€r magiska balansen av allt jag Ă€lskar med orginalet Born In Roma (sötman och livfullheten) och lĂ€gger in ett element av syrlighet med svartvinbĂ€rackord vilket gör doften lite vassare. Doften kĂ€nns pigg men sensuellđŸ”„ SĂ„klart Ă€r dofter individuella och man ska anvĂ€nda dom precis som man vill men jag brukar tĂ€nka pĂ„ olika scenarion dĂ„ jag kĂ€nner att doften skulle passa sig att bĂ€ras och min tanke drar dĂ„ ivĂ€g till vĂ„riga kvĂ€llar dĂ„ sommarklĂ€nningarna har börjat komma fram och det Ă€r ljust nĂ€stan hela natten (iallafall i norr) och solnedgĂ„ngarna kĂ€nns som dom varar förevigt🌅

Valentino Born In Roma Extradose Uomo gör ingen besviken. De senaste dofterna pĂ„ herrsidan frĂ„n Valentino har börjat luta mot det kryddiga och varma och det Ă€r ju bara sĂ„ inbjudande. Men det som gör att denhĂ€r doften sticker ifrĂ„n lite Ă€r att dom behĂ„lligt det kryddiga men fokuserat lite mer pĂ„ fougere-ackorden i doften (fougere Ă€r en doftfamilj som brukar anvĂ€ndas för att beskriva dofter som gĂ„r Ă„t det trĂ€igare, gröna eller aromatiska hĂ„llet). Och personligen sĂ„ Ă€r trĂ€iga herrdofter en favorit. Doften hĂ„ller en viss beroendeframkallande mystik som gör att man har svĂ„rt att glömma denđŸ”„

Rekommenderar att prova pĂ„ dofterna om man har möjlighet förbi nĂ„gon butik för dom Ă€r otroliga, den enda nackdelen jag kan tycka Ă€r att namnen börjar bli onödigt lĂ„nga nu😅

Born In Roma Extradose Donna EdP 50 ml
Valentino
Born In Roma Extradose Donna EdP 50 ml
Born In Roma Extradose Uomo EdP 100 ml
Valentino
Born In Roma Extradose Uomo EdP 100 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!