/ ❄️ **Dags att boosta hudens fukt när det blir kallt ute**❄️
Emilia
KICKS Beauty Expert
10/11/25-19:27(redigerad den 10/11/25-19:27)

❄️ Dags att boosta hudens fukt när det blir kallt ute❄️

Kylan har verkligen gjort sig till känna här uppe i norrbotten, vilket är något som verkligen märkts av när det kommer till min hud. När temperaturen sjunker och luften blir torrare ställs verkligen huden inför en utmaning: den förlorar fukt snabbare och barriären kan bli påverkad. En riktigt bra återfuktning är därför A & O för att behålla hudens komfort, lyster och mjukhet.

Här kommer några av mina favoriter från KICKS sortiment som verkligen ger huden en extra varm kram under vinterns kalla och torra klimat, både som några budgettips men även för dig som vill unna dig något litet extra✨

💸 Budgetval

The Ordinary, Natural Moisturizing Factors + HA Creme: En sann favorit som bevisar att effektiv hudvård inte behöver kosta mycket! Den här krämen innehåller aminosyror, fettsyror och hyaluronsyra som hjälper huden att hålla sig återfuktad hela dagen. Perfekt för dig som vill ha en enkel, parfymfri och pålitlig kräm för vardagsbruk.

Clinique, Moisture Surge 100H Auto‑Replenishing Hydrator En riktigt kult-klassiker! Denna lätta gel-krämen ger långvarig återfuktning utan att det blir för tungt, perfekt som dagkräm under kallare dagar! Nu är ju denna produkt även under Nice Price vilket gör den otroligt prisvärd!

Matas Stribe,  Moisturizing Body Lotion Kroppen får ofta mindre fokus än ansiktet, men när det är kallt är det precis här som huden kan bli stram och lite “fnasig”. Den mjuka bodylotionen är en effektiv fuktgivare som med sitt innehåll av glycerin motverkar uttorkning och skyddar huden utan att kännas fet.

Matas Striber, Glycerine Hand Creme Dry Skin Denna handkrämen har varit en sann life-saver för mig nu under det kalla och torra vädret!Det är ett prisvärt och effektivt alternativ och tack vare glycerin hjälper den till att binda fukt och återställa komfort till torra och strama händer. Den är även utan parfym, så även känsliga händer klarar den fint.

💎Till den som vill unna sig något extra

Mantle, The Barrier Cream - En riktig räddare för vinterhud! Den här krämen stärker hudbarriären med ceramider, squalane och niacinamid – ingredienser som lugnar, vårdar och skyddar mot kyla och vind. Konsistensen är rik men absorberas fint, vilket gör den perfekt även under makeup.

Paula's Choice, Resist Barrier Repair Advanced Moisturizer - Här har vi ytterligare en stjärna som verkligen håller det den lovar! Krämen stärker, mjukgör och förbättrar hudbarriären och kapslar in fukten under hela dagen. Detta är ett absolut måste i mitt badrumskåp för mig denna vintern!

Biotherm Oil Therapy Baume Corps - Denna kroppslotion är ett riktigt lyxval när huden känns torr och behöver extra omsorg i kylan. Den doftar inte bara otroligt, utan formulan är berikad med aprikoskärnolja, E-vitamin och varumärkets signaturingrediens Biotherm’s Life Plankton. Ingredienserna ser till att huden får näring och hjälper till att stärka hudens barriär, samtidigt lämnar den huden mjuk, smidig och med fint lyster.

🎯 Ett tips på vad jag brukar gör för att verkligen kapsla in funkten lite extra, är att applicera alla lotioner direkt efter duschen när huden frotfarande är lite fuktig. Vill man ge en extra boost så kan man även använda sig av en kroppsolja för att verkligen låsa in all fukt!

Natural Moisturizing Factors + PhytoCeramides 100 ml
The Ordinary
Natural Moisturizing Factors + PhytoCeramides 100 ml
Moisture Surge 100-Hour Auto-Replenishing Moisturizing Face Cream 50 ml
Clinique
Moisture Surge 100-Hour Auto-Replenishing Moisturizing Face Cream 50 ml
Moisturising Body Lotion 400 ml
Matas Striber
Moisturising Body Lotion 400 ml
Glycerine Hand Creme Dry Skin 40 ml
Matas Striber
Glycerine Hand Creme Dry Skin 40 ml