/ # Reddish ögonmakeup från Mac MAC har alltid varit en
Johanna
Beauty Star
16/10/24-06:30(redigerad den 16/10/24-13:30)

Reddish ögonmakeup från Mac

MAC har alltid varit en favorit för mig, och de levererar verkligen varje gång. Här är en steg-för-steg guide till min senaste sminkrutin med några av mina favoritprodukter från MAC.

Steg 1: Basögonskugga

Jag börjar med att applicera MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Shell Peach över hela ögonlocket. Denna nyans ger en perfekt bas och en jämn yta att arbeta med.

Steg 2: Definition i Ytterkanten

För att skapa djup och definition, applicerar jag MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Haute Sauce i ytterkanten av ögonlocket. Detta ger en vacker kontrast och framhäver ögonen.

Steg 3: Vattenlinjen

För att definiera vattenlinjen använder jag MAC Eye Kohl i nyansen Costa Rich Denna ögonpenna är perfekt för att ge en intensiv men ändå mjuk look.

Steg 4: Mjuk Eyeliner

Som en mjukare eyeliner använder jag MAC Eye Pencil i nyansen Coffee. Denna penna är idealisk för att skapa en subtil men ändå definierad linje.

Steg 5: Mascara

För att fullända ögonmakeupen applicerar jag KVD Full Sleeve Mascara i nyansen Trooper Black. Denna mascara ger fantastiskt volym och längd till fransarna.

Steg 6: Extra Touch

Som en extra touch adderar jag MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Expensive Pink mitt på ögonlocket. Detta ger en vacker skimrande effekt.

Steg 7: Mjukare Resultat

För att få ett mjukare och mer sammanhängande resultat, jobbar jag ihop allting med MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Royal Rendezvous. Denna ljusa skugga hjälper till att blanda alla färgerna perfekt.

Vad tycker ni om denna look? Dela gärna era tankar och tips i kommentarerna!

Kram, Johanna ❤️❤️

Full Sleeve Mascara Trooper Black
KVD
Full Sleeve Mascara Trooper Black
Satin Single Eye Shadow Brun
MAC
Satin Single Eye Shadow Brun
Eye Kohl Costa Rich
Eye Kohl Costa Rich
Satin Single Eye Shadow Shell Peach
MAC
Satin Single Eye Shadow Shell Peach