Reddish ögonmakeup från Mac
MAC har alltid varit en favorit för mig, och de levererar verkligen varje gång. Här är en steg-för-steg guide till min senaste sminkrutin med några av mina favoritprodukter från MAC.
Steg 1: Basögonskugga
Jag börjar med att applicera MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Shell Peach över hela ögonlocket. Denna nyans ger en perfekt bas och en jämn yta att arbeta med.
Steg 2: Definition i Ytterkanten
För att skapa djup och definition, applicerar jag MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Haute Sauce i ytterkanten av ögonlocket. Detta ger en vacker kontrast och framhäver ögonen.
Steg 3: Vattenlinjen
För att definiera vattenlinjen använder jag MAC Eye Kohl i nyansen Costa Rich Denna ögonpenna är perfekt för att ge en intensiv men ändå mjuk look.
Steg 4: Mjuk Eyeliner
Som en mjukare eyeliner använder jag MAC Eye Pencil i nyansen Coffee. Denna penna är idealisk för att skapa en subtil men ändå definierad linje.
Steg 5: Mascara
För att fullända ögonmakeupen applicerar jag KVD Full Sleeve Mascara i nyansen Trooper Black. Denna mascara ger fantastiskt volym och längd till fransarna.
Steg 6: Extra Touch
Som en extra touch adderar jag MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Expensive Pink mitt på ögonlocket. Detta ger en vacker skimrande effekt.
Steg 7: Mjukare Resultat
För att få ett mjukare och mer sammanhängande resultat, jobbar jag ihop allting med MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Royal Rendezvous. Denna ljusa skugga hjälper till att blanda alla färgerna perfekt.
Vad tycker ni om denna look? Dela gärna era tankar och tips i kommentarerna!
Kram, Johanna ❤️❤️