Hem / KICKS Beauty Experts / Hej hörrni! Nu känner man i luften att hösten är på ingång
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
25/08/21-05:30
Hej hörrni! Nu känner man i luften att hösten är på ingång och då är det dags att uppdatera hudvårdsrutinen! Jag håller min hudvårdsrutin på sommaren något lättare, och när hösten kommer plockar jag fram mina favoriter bland AHA, BHA & retinol. Det är dock viktigt att tänka på att man inte ska blanda produkter med syror hur som helst då detta istället kan ha motsatt effekt. Här kommer därför mina favoritprodukter som jag välkomnar tillbaka till min höstgarderob och tips på hur man kan kombinera produkterna! Filorga NCEF Intensive serum är en produkt som jag inte kan vara utan nu under hösten. Den innehåller retinol och ger en jämnare hud och fantastisk lyster! När man jobbar med retinol är det viktigt att ge huden mycket fukt och en nyckelingrediens är då hyaluronsyra. Så jag använder då BeautyAct Hydra Repair melting cream som innehåller hyaluronsyra och ger en riktig fuktboost till huden. Just denna kräm är rik i konsistensen så jag använder den främst som nattkräm. Efter att jag applicerat serumet. När man använde retinol är det viktigt att använda SPF och retinol passar inte alla hudtyper. Börja därför försiktigt, med ett par gånger i veckan och trappa upp! Ett par gånger i veckan använder jag kultklassikern enzympeelingen från Emma S. Den innehåller både AHA och BHA syra som ger omedelbar lyster, löser upp pormaskar och ger huden fukt. ÄLSKAR. Självklart behöver vi såklart boosta huden med massa fukt i höst! När huden känns torr & stram eller om du använder retinol och syror så behöver huden fukt. Origins drink up mask sviker aldrig och pumpar huden med fukt! Det var mina favoriter i höst! Kommentera gärna om ni har några frågor eller funderingar! Vilka produkter finns i din höstgarderob? Länk till mitt beauty kit: https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30156107
Hej hörrni! Nu känner man i luften att hösten är på ingång