Allt du behöver veta om tubing mascaras – och varför de är ett måste i sminkväskan!
Dessa mascaror har verkligen exploderat i popularitet den senaste tiden, och jag, precis som många andra, är evigt tacksam för det. Men vad är egentligen tubing, och varför är det så bra?
En tubing mascara omsluter varje frans i små “tuber”, vilket gör att mascaran sitter hela dagen. Men det bästa? När du ska ta bort den försvinner allt i ett svep med ljummet vatten, därav behövs ingen makeup remover och inget gnuggande, vilket gör det skonsamt mot fransarna samt minimerar risken att de går av.
Om detta är något du känner du igen dig i, så kan en tubing mascara vara lösningen du letat efter:
- Fransarna tappar sin böj direkt
- Mascaran fastnar på ögonlocket
- Smulor under ögonen
- Klassiska “pandaögon” i slutet av dagen
Jag hade själv problem med allt detta. Vattenfasta mascaror hjälpte visserligen hållbarheten, men de slet så mycket på fransarna att det inte längre kändes värt det. Så när jag väl fick chansen att prova en tubing mascara så fanns det ingen chans att jag skulle gå tillbaka!
Okej, men varför är de så bra nu igen då?
- Den smular eller kladdar inte, även om du har oljiga ögonlock
- Borttagningen är mycket skonsammare än med vattenfast mascara
- Den håller genom svett, fukt och tårar bättre än många traditionella mascaror, trots att den inte är klassad som vattenfast
Har du provat en tubing mascara tidigare – och vad tyckte du? Jag är supernyfiken på att få höra era åsikter! ✨
Nedan hittar du några av de mascaror jag testat och verkligen ÄLSKAR💕