Healthy Glow Makeup
Idag vill jag dela med mig av en makeup-look som jag verkligen älskar – min “healthy glow” sminkning. Denna look är perfekt för att få huden att se frisk och strålande ut, och jag använder några av mina absoluta favoritprodukter för att uppnå den.
Steg 1: Basen För att skapa en jämn och strålande bas börjar jag med Dior Forever Glow Star Filter Complexion Sublimating Fluid i nyansen 3N. Denna foundation ger en fantastisk lyster och en jämn hudton som håller hela dagen.
Steg 2: Concealer För att dölja mörka ringar och ojämnheter använder jag Hourglass Vanish Airbrush Concealer i nyansen Birch. Denna concealer är lätt men täckande och ger ett naturligt resultat. Jag fixerar sedan concealern med NARS Light Reflecting Pressed Setting Powder i nyansen Crystal för att säkerställa att den sitter på plats hela dagen.
Steg 3: Puder För att sätta hela basen och ge en naturlig finish använder jag MAC Mineralize Skinfinish Natural i nyansen Medium Plus. Detta puder ger en lätt täckning och en fin lyster.
Steg 4: Ögon För ögonen använder jag MAC Eye Kohl i nyansen Teddy för att definiera ögonen med en mjuk, brun linje. För ögonbrynen använder jag Benefit Brow Microfilling Pen i nyansen 3.5 Medium Brown för att fylla i och definiera brynen.
Jag fixerar sedan brynen med Xlash Brow Fix och avslutar med Xlash Brow Hero för att hålla dem på plats hela dagen. För ögonskugga använder jag den härliga LH Cosmetics Blomma Palette för att skapa en mjuk och naturlig look. Jag avslutar ögonmakeupen med Xlash Drama Mascara för långa och fylliga fransar.
Steg 5: Läppar För läpparna använder jag läppennan från Kylie by Kylie Jenner Matte Lip Kit i nyansen 700 Bare för att definiera läpparna. Därefter applicerar jag Anastasia Satin Lipstick i nyansen Haze för en mjuk och naturlig färg.
Steg 6: Bronzer och Highlighter För att ge ansiktet lite värme använder jag MAC Skinfinish Sunstruck Matte Bronzer i nyansen Medium Rosy. För highlighter använder jag Fenty Beauty Killawatt Freestyle Highlighter Duo i nyansen Ginger Binge/Moscow Mule för en fantastisk glowigare effekt.
Jag applicerar också ett lager av Xlash Lash Hero Mascara för extra volym och längd på fransarna. Som sista touch applicerar jag Dior Forever Couture Luminizer Highlighter i nyanserna 05 Rosewood Glow på vardera ansiktshalva och 01 Nude Glow i mitten av ansiktet för att fånga ljuset på bästa sätt.
Och där har ni det, min “healthy glow” makeup-look som jag verkligen älskar! Denna look är perfekt för att få huden att se frisk och strålande ut, och jag hoppas att ni finner inspiration i denna sminkning.
Tack för att ni läser och hoppas ni gillar looken!
Kram Johanna ❤️