JULKLAPPSTIPS!
Det har blivit så extremt populärt på senaste med att göra sina egna naglar lika fina som om dem vore salongsgjorda.
På Kicks har vi den perfekta presenten för just det!
Detta är ett skonsammare alternativ om man vill ha salongs fina naglar, men inte vill utsätta nageln allt för mycket. Detta alternativ är även nog mjukt så att man inte skadar sig om man råkar slå i naglen, men ändå nog hårt så att det ger lite stabilitet till oss som har sköra naglar!
Detta alternativ håller vanligtvis längre än vad vanliga nagellack brukar, med rätt applicering.
Depend Gel IQ starter set:
I detta set ingår allt du behöver förutom den färg du vill ha.
Finns även att köpa som adventskalender där massa roliga färger ingår!
Hur gör man?
-
Du börjar med att fila nagel till önskad längd och form, för att lacket ska hålla extra bra så kan du försiktigt fila nagelbädden (detta kräver lätt hand och försiktighet för att ej skada nageln).
-
Applicera steg nummer 1 som du hittar i kitet. Detta är för att rengöra naglen och torka ut nageln för bättre fäste.
-
Applicera steg nummer 2 (base coat) som du hittar i kitet. Detta utgör en bra grund inför själva färgen. In med handen i UV lampan i 30 sekunder.
-
Steg nummer 3. Själva färgen.
Välj en eller flera färger. Om du väljer flera färger är ett tips att härda i lampan mellan färgerna för att färgerna inte ska blanda sig. Alla färger ska ha härdats i lampan i 30 sek innan du går vidare till nästa steg.
-
Steg nummer 4. Top coat.
Försegla ditt fina konstverk med ett skyddande lager, och sedan in i lampan i 30 sek.
-
Steg nummer 5. Detta sätter finishen. Innan man sätter detta steg kan man uppleva att naglarna är ganska kladdiga, men efter detta steg är allt "förslutet" och du kan numera röra sig fritt med händerna utan att oroa sig för att det fastar damm osv.
Nu är naglarna klara!
Om ni vill se hur jag gjorde mina naglar så har jag gjort en video som ni kan kika på!
Ha en bra fredag!