/ # Räddarna i nöden🙌 De senaste veckorna har min hud varit
Karin
KICKS Beauty Expert
05/03/25-09:30(redigerad den 05/03/25-09:05)

Räddarna i nöden🙌

De senaste veckorna har min hud varit lite kaotisk och som vanligt så gör jag migsjälv galen genom att börjar spekulera om det är stress, väder, kost eller nya produkter (det lutar mot att det kan vara all grädde jag fått i mig då jag flitigt övat på att äta semlor inför semmeldagen men vem vet?🤷🏽‍♀️). Jag hade acne när jag var yngre och även nu har jag lätt för att få finnar och småplitar då och då. Tacksamt nog har jag hittat åt mina superhjälteprodukter som fått en permanent plats i mitt badrumsskåp för sånna tider.

Vardagligen:

Oftast kör jag på en produkt i min rutin för att jobba med talgproduktionen så jag inte torkar ut huden alltför mycket och då har jag varvat mellan att ha en toner eller ett serum💧

BeautyActs BHA + Zinc toner är bara bäst⭐️ Jag är absolut väldigt partisk nu men den har funkat så bra för mig så jag skulle verkligen rekomendera den till nån med liknande beskymmer som migsjälv. Det är djuprengörande och hjälper verkligen att förebygga och rensa bort plitar och finnar. Jag upplever inte den som uttorkande men somsagt är jag ganska oljig och som vanligt med toners som lägger mycket krut just på djuprengöring så finns det risk att den som är väldigt torr i huden känner annorlunda. Hursomhelst brukar jag alltid följa upp med ett fuktgivande serum eller essens.

När det kommer till serum har jag varit fäst vid Skin Treats Anti Blemish serum men nu när det har utgått så håller jag på att leta efter något lika bra. Jag uppdaterar om jag hittar åt något och om någon har tips så är jag jättenyfiken på att prova!🤗

Vid behov (eller när jag kommer ihåg):

Kiehl's Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque är en superprodukt när det kommer till djuprengörande ansiktsmasker⭐️ Jag applicerar den över hela ansiktet (eller punktvis på de områden jag tycker behöver det) och väntar tills den har torkat (10-15min) innan jag sköljer av den med ljummet vatten. Jag upplever att den djuprengör samtidigt som den lugnar min hud och det som jag tycker är det bästa är att den inte torkar ut min hud så som många lermasker kan göra.

Om det är nån envis finne som är påväg fram eller nån finne jag klöst på (ibland är det omöjligt att stå emot) så är Cosrx Spot Treatment min go-to. Jag upplever att dem lugnar området och ökar på läkningsprocessen, plus att om jag har på en pimple patch så kommer jag inte röra den. Om det är en extra envis finne brukar jag också punktbehandla den med Cliniques Anti-Blemish Solutions innan jag lägger på pimple patchen👌

Har ni några produkter som är ett måste när det kommer till blemmor och porer?

Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque 125 ml
Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque 125 ml
2% BHA + 1% Zinc Purifying Toner 150 ml
2% BHA + 1% Zinc Purifying Toner 150 ml
Master Patch Original Fit Spot Treatment 24 pcs
COSRX
Master Patch Original Fit Spot Treatment 24 pcs
Anti-Blemish Solutions Clinical Clearing Gel 15 ml
Clinique
Anti-Blemish Solutions Clinical Clearing Gel 15 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!