Godmorgon ☕💕 Kanske är det fler än jag som behöver bra med fukt för lyster på hud & hår nu💆‍♀️ Den här fuktmasken med C-vitamin är en fuktbomb med lyster som jag sovit med på under natten och nu på morgonen blir det Lernberger Stafsing Gloss Spray! Den doftar amazing med en mjuk och behaglig doft som duon Lernberger Stafsing tagit fram med stor noggrannhet och passion. Brukar lyssna på deas podd som jag varmt rekommenderar, de två hårproffsen byter nu kosym på sina produkter och de blir ju ännu snyggare. Sprayen är ganska kraftig så som de rekommendera i podden; håll flaskan på en armlängsavstånd från håret när du sprayar! De berättar också att endel använder den på kroppen för lyster. Det har jag dock inte testat. Men den ger mitt hår guldkant 🤎⭐
Vad tycker ni om regeln ”Silkon primer + silkon foundation, vattenbaserat primer + vattenbaserat foundation, oljebaserat primer + oljebaserat foundation” ? Har sätt många på TikTok säga att man ska använda samma bas ingrediens annars kommer sminket bli dålig och foundationen separerar sig. Sen har jag också hört andra och visa som är smink expert säga att det inte spelar någon roll. Vilket jag tror är sant. Innan jag visste om ”samma bas ingrediens” regeln använde jag en silkon primer från Maybelline och en foundation från Loreal, vet inte vilken bas ingrediens den hade men den fungerade bra med Maybelline primern. Sminket såg bra ut och foundationen separerades inte. Så jag tror att regeln är bara en lögn. Vad tycker ni, håller ni med eller har ni upplevt att ert smink blev dåligt?
Bortglömda produkter i badrumsskåpet Var inne i en KICKS butik idag och råkade då se denna ljuvliga Hawaiian Tropic After Sun Body Butter (Exotic Coconut) och blev påmind om att jag har en sådan kvar sedan i somras. Kan tyvärr inte tagga den och hittar den konstigt nog inte ens i sortimentet på hemsidan. Istället för att slänga den när den varit öppnad för länge så ska jag använda slut den som body lotion nu i vinter (och drömma om palmer 🌴 och vita sandstränder🥥🌞). Hittade även mitt solskydd för håret från EVY Technology som även funkar super som värmeskydd så det kommer också att kunna användas mer. Har du produkter du inte använder eller gillar ge bort dem. Allt funkar såklart inte att ge bort men t ex parfymer och nagellack kan få nya glada ägare och komma till användning. Har du några bra tips så dela gärna med dig! ♻️
Hej alla fina hudvårds fantaster Jag är över 55+och har alltid älskat hudvård och makeup. Jag har fått glasögon och en helt ny hud uppenbarades på mig, jag har pormaskar på näsan och lite på kinderna. Jag har alltid använt Neostra och paulas choise produkter men det det fungerar inte längre. Jag använder samma produkter som jag blev rekomenderad för 20år sedan, det var bara början med mina kompisar (glasögonen). Finns det någon som kan rekommendera en bra produkt som jag kan använda hemma för pormaskar skulle bli så tacksam om svar, som ni förstår öppnades det en helt ny värld med rynkor också, ja ska man bara skratta eller gråta eller bara inse att det är åldern som tar ut sin rätt. Det hjälper ju inte att kasta bort glasögonen. Det är dags att börja med rätt hudvård och makeup och bara inse och vara glad för att få använda nya produkter till min nya fas i livet. Ps jag är inte så kunnig och van att använda mobilen eller datorn så jag behöver kunskap,erfarenhet och förståelse att det kan bli lite tokigt ibland. Så åter tack på förhand till den som svarar.
Mitt senaste köp. Passade på i helgen när det var 25 % på allt. Äntligen har jag hittat en läppena med kallare brun nyans och ett glans som har en riktig chokladbrun/toffefärgad nyans. Varför har jag inte testat Morphes läpprodukter förut?😍 på bild 3 ser ni hur ser kombon tillsammans.  Köpte också en ny setting spray från Milani då jag läst bra saker om den. Var inte helt nöjd med den från Idun Minerals som jag köpte för cirka en månad sedan så den fick vandra vidare. Ser fram emot att testa den imorgon då jag behöver ha mitt smink lite extra hållbart!  Har även köpt ett nytt läppstift (skäms lite) från bild 2, dock inte från Kicks. Märket är Vieve och nyansen heter Ninetease. Alltså jag säger bara att den tar mig tillbaka till 90 talet direkt, tänk typ Posh Spice från Spice Girls. Alltid kul med lite flashbacks ⭐️
Reklam för Kicks Beauty Talks  🎄JULKLAPPSTIPS🎄 Snart är det december och dags att planera sina julklappar (om det inte redan är gjort) både till sina nära och kära samt till sig själv (viktigt!!). Som ni ser ovan så tipsar jag om tre julklappar som passar de flesta som gillar skönhet. 🥰 Vi går igenom dem lite grundligare:  - Get Your Act Hydrated: en box från BeautyAct som innehåller favoriten HydraRepair Melting Cream som är en återfuktande kräm med bland annat hyaluronsyra och glycerin. Passar perfekt som både dag- och nattkräm samt är fantastisk under smink. Boxen innehåller också ögonkrämen HydraRepair Melting Eye Cream som har en metallapplikator som kyler fint under ögonen och innehåller bland annat ceramider och adenosine som stärker den sköra huden under ögonen. Passar ALLA! 🎁  - All you need master kit: den här boxen innehåller 6 stycken borstar från FLAER som gör sminkrutinen komplett. Den innehåller 3 borstar anpassade för basen och 3 för ögonen. Bland annat mina favoriter 108 (foundation och concealer brush) och 301 (tapered blending brush). Utöver det innehåller den 102 (all over face brush), 202 (precision contour blush), 402 (smudge brush) och 405 (duo brow brush). Perfekt för sminkälskaren! 🎁 - Caring Cleansing Schampoo: ett schampo för dina sminkborstar från FLAER. Perfekt att ge tillsammans med boxen nämnd ovan eller till den som brukar fuska med att göra rent sina sminkborstar. Att ha rena sminkborstar är A och O när det gäller smink och hudvård. Smutsiga sminkborstar = härlig miljö för diverse bakterier = kan orsaka utbrott på huden. 🎁   Skulle ni bli glad för någon utav dessa klappar under granen? Har ni några andra bra julklappstips? 🎁🎄✨
När din kille säger ”beställ vad du vill jag betalar som en födelsedagspresent”- då passar jag på att fylla upp mitt nyligen tomma förråd av skin care favoriter och skickar alla good vibes till min kloka och fantastiska kille som inser att den bära presenten ibland är inte är en överraskning utan att låta en själv fylla varukorgen och han tar notan. ❤️ Skin care för ”mogen” hud känns konstigt att säga men är man på väg mot att bli tant med stormsteg så antar jag att man kan kallas ”mogen” men jag stretar emot med hjälp av bland annat dessa favoriter från The Ordinary och Mario Badescu. Bra resultat till fantastiska priser, så det är bara att tacka och ta emot. 🌸Jag är en person som gillar mina rutiner och hittar jag något jag gillar som fungerar så kommer jag fortsätta med det tills det slutar fungera eller slutar säljas. Happy tanty birthday to me! 👵🏼 🌸
Mina studier tillåter mig inte mycket tid över till annat och speciellt inte sociala medier, men jag bara måste komma med 5 julklappstips som du nu kan köpa med 25% rabatt! Lämna jättegärna era bästa julklappsttips i kommentarsfältet! 🎁 1. NYX Butter Gloss - en favorit som ger ett glansigt, återfuktad resultat, sitter bra för att vara ett läppglans och som dessutom säljs till ett galet bra pris! 2. LH Cosmetics On Set - Long-Lasting Setting Spray - bland de bästa setting sprays jag äger och kanske bland de få som kan tävla med UD All Nighter! Ett tips är dock att spola hett vatten på spraymunstycket efter varje användning + före varje användning, annars får du bara en stråle. 3. Depend Gel iQ Nail Polish Start Kit - vem har inte hört talas om Gel IQ? Enkelt att använda och dessutom sjukt mycket billigare än att gå till salong var 3e vecka! Efter lite övning ser naglarna salongsgjorda ut! 4. Burberry Godess EdP - årets bästa parfym! Perfekt för oss som inte gillar söta dofter men som ändå vill ha något med vanilj i vår kollektion 5. XLASH Rejuvenating Eye Gels Rejuvenating Eye Gel Patches - alla eye patches från XLASH är underbara men dessa håller mig särskilt varmt om hjärtat! En perfekt present till män som kvinnor
Jag har blivit förälskad i en herrparfym 🥰 Unisexdofter är ju populära och många tjejer/kvinnor använder herrdofter. Jag gillar också flera av dessa men hitintills inte på mig själv - förrän nu! Provdoftade igår ännu en gång herrdoften YSL MYSLF EdP. Den är uppbyggd som många andra herrdofter med mycket fräsch citrus (bergamott) i början och avslutar sensuellt med tränoter, patchouli och Ambrofix (amberliknande, svagt läder/tobak/mysk). men däremellan händer det något och jag blir helt knockad av denna blomsterbukett av apelsinblommor (från Tunisien) som slår ut. Orange Blossom är ju inte ovanlig som doftnot och såklart finns den i några av mina absoluta favoriter som YSL Black Opium och Ralph Lauren Woman Intense. Har ni provdoftat denna? Är inte flakongen (flaskan) så snygg också!?
Hej! Någon som sitter på de ultimata svaren på min långa fråga? Jag har precis påbörjat en resa i färganalysvärlden och är nu kategoriserad som en TRUE/COOL summer vilket förklarar en del när det kommer till hur jag tyckt att vissa looker sett ut på mig kontra andra. Utöver det jag redan har hemma sedan förr önskar jag nu utöka sortimentet med smink som enligt experterna passar för just den färgtyp jag är (jag vet att annat kan funka men just nu är det detta jag letar efter😊). Jag letar alltså efter en eller flera ögonskuggspaletter med: - enbart kalla eller enbart kalla och neutrala nyanser i - helst i matta eller bara lite shiny (inte glittriga) nyanser. - eftersom jag är 40+ tror jag också att en krämish formula är bäst för rynkorna. När jag kollat på Morphes fina paletter blir jag inte klok på vad som är vad eller vilka jag bör välja. De allra flesta står det varma nyanser på... Snart blir jag knäpp för när jag tror att jag hittat en vid googlingar etc. så har den slutat att produceras eller säljs inte här. Hoppas på svar, tack på förhand!
Jag har provat denna i drygt en vecka nu och jag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad! Jag visste inte riktigt hur den skulle fungera med min torra, acnebenägna hy men wow vad överraskad jag blev. Den är väldigt väldigt lätt på huden, ger en fint lyster och känns absolut inte som att den täpper till porerna. Det enda som håller från 5 betyg är att jag önskar lite lite mer återfuktning men det kan lätt kompletteras med en hudkräm över på torrare partier. tumme upp
Använder du rätt hårprodukter för din hårtyp? Vet du inte vilka produkter som passar just din hår typ? Kicks har flertalet produkter som passar flera hår typer och just Briogeo är ett märke som jag håller kärt! De har produkter för alla olika typer av hår, problem och önskade resultat. Här kommer en kort review över några av mina favoriter!  🧡 FETTIGT HÅR 🧡 ✨Superfoods Mango + Cherry Balancing ShampooEtt super Shampoo för dig med fettig/flottig hårbotten. Papayaenzymerna balanserar & normaliserar hårbottens oljor. Tillsammans med ingredienserna mango-, körsbärs-, granatäppel-, goiji och litchiextrakt främjar hårets och hårbottnets hälsa.  💜 LOCKIGT HÅR 💜 ✨ Curl Charisma En hel serie från Shampoo, mask, balsam och styling för just dig med lockigt hår! Fyllda med olika ingredienser för att täcka just ditt lockiga hårs behov. Några exempel är risaminosyror, mandelolja, nyponolja, quinoaextrakt och mycket mer ✨  🩵 HÅRAVFALL 🩵 ✨ Destined For Density Caffeine + Biotin Peptide DensityEtt Shampoo, balsam och serum som fokuserar att motverka håravfall och kämpar att bibehålla hårets tjocklek. Ingredienser som är vetenskapligt bevisade att främja och hjälpa hår för att de tjockare ut: kopparpeptider, zink, biotin, vitamin E, koffein för mikrocirkulation!  🖤 TORR, IRRITERAD & FLAGNANDE 🖤 ✨Scalp Revival MegaStrength + Dandruff Relief Shampoo Charcoal + AHA/BHAPerfekt Shampoo för dig som har torr, irriterad och flagnande hårbotten med hjälp av sina helt fantastiska ingredienser så som binchotan-kol, mjölksyra och salicylsyra och tea tree-olja. ❤️ TORRT & SKADAT HÅR ❤️ ✨Don't Despair, Repair! En hel serie för dig med torrt och skadat hår (kemiskt behandlat hår), en riktig favorit för många. Bestående av Shampoo, balsam, inpackning och många fler produkter. De olika produkterna innehåller de ingredienser du behöver för att reparera, motverka brutet hår och fukta för glans! Tveka inte att kommentera din hårtyp så rekommenderar jag någon jag tror hade passat dig! ☀️✨
KICKS Julkalender LUCKA 18 - 50% på allt från ESCADA TIPS: Om man gillar lite fräschare dofter eller vill ha en ny inför vår och sommar så kan jag rekommendera den senast lanserade: 🌺💙 SANTORINI SUNRISE EdT 💙🌺 Det är en uppfriskande sommardoft som är både fruktig  ( mycket citrus - mandarin och bergamott), lite blommig ( bl a jasmin), söt men ändå fräsch.  Även rosépeppar ingår som doftnot och i basen finns lite jordigare doftnoter.  På mig håller den väldigt länge för att vara en Eau de Toilette.  100% vegansk 🌸 Provdofta i butik redan nu! Själv hade jag kunnat slå vad om att ananas ingick som doftnot men det gör den inte. 🍍😀
Hej! Snart är det december vilket betyder adventskalendrar! Idag funderade jag kring vilken jag vill ha. Men kom inte fram till något då det finns många problem. 1. Dyrt. Jag tycker att priset är värt med tanke på vad värdet är på kalendrarna. Men saknar en mer budget-vänlig kalender som fortfarande har användbara produkter (Dvs inte bara travel-size och små krims krams). 2. Märken. Jag har inget favvo märke, inte än iallafall. Jag vill testa olika märken för att se vilka jag gillar, istället för att köpa mycket från samma märke och sedan inte ens gilla dem. Men många kalendrar är ett specifikt märke vilket gör det svårt att välja då jag inte vet vilken som är "bra". Jag gillade att det fanns Kicks kalender då det var blandning av märken, men den vart slutsåld! 3. Är det värt i längden? Ja detta kan diskuteras... Vill jag hellre önska mig en kalender och få mindre julklapp på julafton av min kille? Eller vill jag önska mig en större/bättre/dyrare/fler presenter på julafton av de pengarna som annars läggs på kalender? Kommer jag gilla produkterna eller kommer jag ge bort hälften? Man vill ju inte spoila för sig själv vad kalendern har i varje lucka innan man köper den, så hur vet jag då om jag kommer gilla allt... Det var några av de tankarna jag haft idag kring detta. Ska grubbla lite mer...
Hej alla duktiga vackra beautynördar😍 jag har hållit på några månader med retinol , men köpte "the ordinarys- "Granactive Retinoid 5% In Squalane Serum som jag kört med varje kväll nu i ca 3 veckor.. Så tog min ögoncreme slut och jag plockade ur caias overnight eye kräm ,, ur kalendern i förtid och tänkte inte mer på det. Men igår så såg jag att jag fått en sån där MILLIER under ögat 😕 En vit hård liten plupp som INTE går bort.. Det är alltså inte finne eller så utan den sitter fast.. Så nu frågar jag proffsen: Kan det bero på nån av produkterna eller kombinationen av retinol & bachutole eller vad det aktiva ämnet i ögonkrämen nu heter 😳😅 Aldrig fått sånt i ansiktet förut och då kanse jag ska ta bort nåt av produkterna? Som sagt är rätt ny på retinol men har aldrig reagerat på nåt innan.. Nån som vet nåt om detta? KRAM ❤🙏🏼😍
KORA Organics Noni Night AHA Resurfacing Serum Ett kraftfullt ekologiskt nattserum som: • Verkar exfolierande på huden, korrigerar och minskar porer, fina linjer och rynkor. • Förnyar huden genom att öka cellförnyelsen och reducera ojämn hudstruktur vilket gör huden mjuk, hälsosam och strålande. • Skyddar huden mot miljörelaterade stressfaktorer och förbättrar hudens barriärskydd. För alla hudtyper. Det har varit intressant att använda detta serum och min hud har känts väldigt mjuk och haft mycket glow på morgnarna men jag tror jag är för ung för att kunna bedöma ett faktiskt förbättrat resultat och jag har lite svårt för att det är beigebrunt i färgen och superingrediensen frukten Noni doftar inte gott. Finns dock några fler produkter som jag är nyfiken på.  Har ni testat något från Kora Organics? 
Reklam för @kicks.se och hur du gör dina egna sminkbortagningspads. Ni använder väl pads av tyg? Det är sååå lyxig känsla att ta bort smink om kvällen med fina pads av tyg - och enkelt att göra själv. Du behöver:handduk i frotté (kanske en som fått någon fläck kan återbrukas?)en stuvbit bomullstygNåt runt att malla medpennavass saxen symaskin som kan sy sicksack (låna och ta hjälp om du inte har en egen!)Gör så här:Klipp ut lika många pads av frotté respektive bomullstygnåla sammansicksacka runt om Klar!Tvätta dem i en tvättpåse; min är av en spetsgardin och ett påslakan och använd galltvål om de inte blir helt rena Jag använder den återanvändningsbara förpackningen som kom med Flaers borste för att ha färdiga pads med micellärvatten i väskan, på t.ex. resan. Tips!Lycka till!
Hur förbereder du håret inför kylan? 🍂 ❄️   Kicks har så många bra hårprodukter inför kyliga dagar och om du lätt får torrt hår, har jag bästa tipsen till dig! ☁️   I videon ser ni mig använda Maria Nilas produkter (länkade nedan) men Kicks har ett brett utbud av många favoriter så som exempel Briogeo eller flera Maria Nila alternativ som passar olika hårtyper.   Viktigt inför vintern:  🫧 en bra tvättrutin! Shampoo, rengöring är viktig stapel i rutinen - och om du gillar att tvätta håret ofta och känner att ditt hår blir torrt, är co-wash, hösten & vinterns nya favorit! Använd mellan tvättar för att slippa uttorkat hår och hårbotten. Finns i både Maria Nila & i Briogeo’s serier  ☁️ balsam och mask!  Se till att inte glömma att ge håret extra kärlek med en mask varje vecka eller två! Det kommer ge håret näring och gör det enklare att hantera 
✨Fransserum✨ Hej alla🫶🏻 Jag måste bara rekommendera den igen för det förtjänar den!!!! Det är ett serum från Lenoites, den har räddat mina fransar verkligen och jag har bara använt den i lite mer än en månad. Mina fransar hade gått av på vissa områden och inte alls långa. Nu nuddar mina fransar mina ögonbryn när jag öppnar ögon mycket😂 (se sista bilden för att se hur det ser ut idag) Serumet är vegansk och är fri från prostaglandinanaloger, vilket är orsaken till att man tappar hår om man slutar använda den. Men även orsak till klåda, irritation, missfärgning och massa annat. Gravida kan dessutom använda serumet då den inte innehåller skadliga ämnen. Om du har fransförlängning går det lika bra att använda detta serum! Följ mer för tips!🥰
LIBRE L'ABSOLU PLATINE är den nya feminina parfymen från Yves Saint Laurent med en helt ny intensitet och med den högsta koncentrationen av LIBRE någonsin. Parfymen framkallar en brinnande känsla och köldrysningar på samma gång. Gissa om jag varit nyfiken på denna parfym efter att ha läst beskrivningen. Doftnoter är bl a: Bergamott (citrus) Marockansk Apelsinblomma  Lavendel från Frankrike Vanilj  Amber  Flakongen är vansinnigt snygg, stilren och känns väldigt exklusiv. Doften gav mig tyvärr varken köldrysningar eller brinnande hetta. På mig blev den rätt ljummen hela vägen. Tyckte citrusen tog för mycket plats och det var också en svag doft av den som fortfarande kunde anas i morse.  Har ni testat den? Jag ger mig dock inte så lätt så minst en gång till ska denna provdoftas! 😃
Min hårvårdsrutin just nu!! Har behandlat hår, torrt och frissigt!! Älskar dessa produkter, är så stolt över att få jobba med så fina märken, förstår att priserna är lite spicy men man får tänka på att dessa produkter är dryga och speciellt när man har ett behandlat hår måste man vårda de rätt!!🦋🦋 Jag rengör mitt hår alltid två gånger med schampo, kramar ut allt vatten blandar olaplex 3,7 och liten klick utav silver schampo (ibland med silver schampo) Jag låter detta verka i 10 min så under tiden rakar jag mig och skrubbar mig. När de är klart sköljer jag ur de, kramar ut allt vatten lägger på balsamet och vill även att detta ska verka 2-3 minuter. Sköljer ur allt och kramar ur allt vatten. Använder mikrofiber turban från rusta och låter de självtorka till 80%. Blandar nr 6 och nr 3 tillsammans man kan även köpa nr 9 om man tycker de är jobbigt att blanda. Lägger detta i längderna och låter de självtorka helt. När de är torrt, går jag in med lanza i topparna och asså wow vilken bra produkt!! Rekommenderar alla med friss och torrt hår denna produkten sedan är mer rutinen för behandlat hår men man får testa sig fram!!🦋🦋
Detta är min hudvårds rutin just nu!! Har mer kombinerad hy fast lite mer torrare nu mot kallare tider. Tycker denna rutinen funkar helt okej men tar gärna emot tips om någon har hur man slutar få finnar och får bort akneärr!! Jag rengör ansiktet varje morgon endast med ljummet vatten, klappar in min BHA toner tycker att den funkar lika bra som paula choice, går in med min snail essence och klappar in den, lägger på min favorit ögonkräm som är magisk och på med min fuktkräm med solskydd i. Mot kvällen rengör jag alltid dubbel beroende på om jag har smink, älskar den rengöring så dryg och bra. Ibland använder jag epiduo när de är kris annars är de endast ögonkräm och fuktkräm från aco som är sååå bra rekommenderar alla som känner sig lite torra nu mot vintern!! Tar gärna emot tips om ni har några bra på kombinerat hy!!💓💓
Jordens bästa produkter för blekt och färgat håret!! Är evigt tacksam att jag fick lära mig om olaplex i skolan, 3 är precis samma som salongbruk, använder den som inpackning efter schampo och 6 blandar jag med olaplex oljan de har jag i handdukstorrt hår när hela hår rutinen är klar sen jag kammar igenom de med en gles kam!! Förstår att priset kan vara lite känsligt men då får man räkna med att professionella produkter är dryga och så pass koncentrerade att man inte behöver ta mycket produkte i håret. Har haft mitt schampo över 6 månader nu och de har precis kommit under halva förpackningen nu. Dessutom kan man spä ut inpackning med några droppar olja så får man mer fukt i håret med!! Man hittar även alltid olaplex till bra reapriset ex nu har kicks 20% så passa på!!🦋🦋
Reklam för Kicks Beauty Talks 🏆 Mina topp tre serum just nu 🏆 Jag tänkte att det är dags att följa upp topplistan för toners med en topplista för mina bästa serum som finns inne hos KICKS just nu. Vi kör igång! 🥉Radiance Serum från Exuviance - det här serumet innehåller bland annat AHA-syra och PHA-syra. Det gör den här både till en produkt som exfolierar lätt, binder fukt och återfuktar. PHA-syran fungerar även som en antioxidant. Underbar att använda på morgonen (kom ihåg solskydd!). 🥈Crystal Retinal från Medik8 - den här innehåller retinaldehyd som jobbar på fina linjer, porer, pigmenteringar och minskar uppkomsten av finnar. Utöver det så innehåller den olika typer av hyaluronsyra och även c-vitamin. Finns i flera styrkor för att man ska hitta den styrka som passar en själv. Perfekt kvällsserum! 🥇10% Azelaic Acid Booster från Paula’s Choice - den här boostern kan användas som serum, punktbehandlare eller blandas i din kräm. Den innehåller azelinsyra och även BHA-syra. Den gör att pigmenteringar minskar, att finnar och vita pormaskar håller sig borta och att hudtonen blir jämnare. Vill aldrig någonsin vara utan den här. Underbar produkt! Använder kvällstid.  💭 Har du testat något utav dessa? Tycker du om dem? 😍✨
Hi everyone, hope you all doing well 😊 I want to share something actually I am a bit confused whether it’s only me or someone else has experience the same. As I like any product and if it becomes my favorite after some time that product discontinued from KICKS website and this happened to me three times, 1st I bought Mac Amplified lipstick “Just Curious” it’s not on the website now, 2nd I bought a serum from Budgie “Big City Life Anti-Pollution Face Serum” and it’s also not available on KICKS maybe they update the formula but I didn’t get its replacement and 3rd my most favorite face cream from Budgie “Firming 0,5 Bakuchiol Avocado Whipped Face cream” I searched it on the website yesterday but I couldn’t find it that made me sad 😞 all my favorite products has been discontinued I don’t know why, has anybody experienced the same as I did?
Nu har jag äntligen testat Benefit Hoola bronzer! Om jag ska vara ärlig så blev jag riktigt förvånad hur bra den är, hade inte alls höga förväntningar. Produkten är lite åt det kalltoniga hållet så man använda den som både contour och bronzer. Produkten är väldigt pigmenterad och lätt att jobba med. Den lämnar en fin matt finish som sitter hela dagen. Problemet jag haft med många bronzers är att de blir fläckiga på mig men har absolut inte haft detta problem med Hoola. Enda klagomålet jag har är att paketeringen inte riktigt är min favorit, skulle föredragit plast men detta är en preferens fråga. Om du funderar på att köpa en dyrare bronzer skulle jag 100% rekommendera Hoola, detta kommer bli en ny go to för mig! Tack så sjukt mycket Kicks för att jag fick testa! ❤️
Alltså, jag är inte superung… men känner mig som 17 eller 27, lite beroende på.  Och nu ska jag bli lite personlig här och hoppas det är ok 💞.  Jag har ett gott liv, med vuxna barn och en man som är pensionär. Gjorde en tvärsväng i yrkeslivet för snart 5 år sedan, och arbetar nu i Nordens största showroom, där vi har vårt eget märke, för brudklänningar. Och älskar det!  Men plötsligt har mina föräldrar blivit väldigt ”gamla”. Så det har varit ett otroligt tufft drygt halvår. Men idag (på min lediga dag) så fick jag otroligt goda råd från olika håll i samma riktning. Tänker följa dem och går inte in på mer detaljer än så.  Så idag har jag varit ute på en kort promenad, köpt fina blommor till mig själv, hämtat ett paket på posten, ätit lite extra gott och filat naglarna. Tänker njuta av en dusch och en ansiktsmask senare ikväll. Och sedan kommer jag att läsa lite i Underbara Claras Vinterbok innan jag somnar. Den är ren lycka! Så vill bara skicka en uppmuntran till dig som kanske kämpar och står i olika omständigheter som kanske inte går att påverka.  Du är dyrbar, värdefull och helt underbar! Allt kommer ordna dig i sinom tid tänker jag. Och alla produkter som finns i världen är härliga och det är ljuvligt att få fixa sig, göra sig lite extra fin och dofta gott. Men du är också helt fantastisk alla de dagar då du kanske inte orkar, vill eller känner för det. Det är också helt ok med sådana dagar, verkligen! Bara så du vet att du är helt och totalt älskvärd alla, alla dagar 😊🥰😍❤️! Stor kram!!!🤗💞🤗💖🤗
Jag är förälskad i the scent 🤍 det är en parfym jag i vanliga fall inte skulle köpa då jag dras mer åt det varmare hållet, och allra svagast är jag för vanilj. För mig är det här en vardagsdoft som fungerar perfekt att ha på jobbet men också mot kvällen då jag upplever att doften blir djupare ju längre den får sitta. Men jag har andra parfymer för för mig är mer förföriska och varma. Doftnoterna gifter sig så fint med varandra och jag skulle helt klart klassa denna som en av dom mer feminina dofterna jag har hemma. Topp: Blommande fresia & persika i honung Hjärta: Osmanthus Bas: Rostad kakao Designen är clean, flaskan är lätt att hantera och är riktigt fin, misten är mjuk och kommer jämnt ut på huden, den räcker länge, på mig så håller den i hela dagen och kvällen. Jag har fått många fina kommentarer när jag burit den, doften är ju fräsch, men inte fruktig, den är djup men inte för blommig. Älskar! 🩷🤍 Jag har fått äran att testa denna som beauty tester via beauty talks här på kicks och kommer helt klart köpa om den när denna är slut!
För någon vecka sedan la ja upp ett inlägg om att Byredo var på gång med en ny parfym, Animalique. När jag såg doftnoterna visste jag att detta skulle kunna bli något för mig. Fick möjlighet att testa denna inne i butik igår, tog både på handleden, halsen och pappersremsa. Min första reaktion var att den tog mig tillbaka till barndomen, men jag kunde inte sätta fingret på varför. När jag gick igenom doftnoterna igen så förstod jag varför. Citrus, tobak och läder, det påminde mig om min pappa. Han brukade alltid ha citrusdoftande parfymer, brun läderjacka och köpte ofta egen tobak för att rulla egna cigaretter. Tyvärr hade jag oturen att förlora honom vid väldigt ung ålder. Kanske därför minnena blev extra starka. Nu kanske det låter som att detta är en parfym skapad för män, men långt ifrån. Jag har nog aldrig känt mig lika kvinnlig och samtidigt trygg som med denna parfym. Det är typ så här jag vill dofta hela livet, att människor ska förknippa doften med mig. Kontrasten mellan citrus, pudrighet och den lätt animaliska känslan. Jag tror att jag kan ha hittat min signaturdoft 🐆🍋