/ Gillar ni parfymer som doftar - ”nybakad kaka” och ännu mer
Cassandra
Beauty Pro
05/12/25-21:19

Gillar ni parfymer som doftar - ”nybakad kaka” och ännu mer julkänsla till det?

Jag har senaste året, eller ja åren är mer rätt uttryckt, fastnat för gourmand. Mer specifikt vanilj, karamell, kaka. Innan dess var det främst körsbärs dofter eller andra fruktiga dofter. Sockriga dofter, bränt socker, brända mandlar är dofter som tilltalar mig!

Parfymer som jag tycker både är prisvärda och håller LÄNGE är parfymer från Lush.

Köpte snabbt Super Milk (godis, mandel och citron) när de släppte den som parfym. Hade sedan tidigare Lord of Misrule (patchouli och vanilj) samt Turmeric Latte (tonka och vanilj). Turmeric Latte krävde vila i kylskåpet i ca 11 månader innan min näsa började älska doften. Det var en otroligt intressant upptäckt!

Min man köpte för ett par månader sedan Chealse Morning (butterscotch, karamell och tonka). Jag tyckte om den men kände just då inget WOW. Denna har han planerat att göra sig av med då han inte använt den särskilt mycket.

För ett par dagar sedan doftar min make magiskt! Frågar vilken det är och givetvis är det just Chealse Morning. Så där blev jag snabb med att lägga beslag på denna magiska kakdoft 🍪🙈

Fortsätt utforska gemenskapen!