/ 3 first impressions av parfymer jag varit nyfiken på och
Sofia
Beauty Pro
09/11/25-13:52

3 first impressions av parfymer jag varit nyfiken på och äntligen provdoftat. ✨️

Miu Miu L'Eau Bleue EdP – Väldigt fin liljekonvaljdoft! Skulle beskriva den som vacker och ömtålig, precis som blomman. 🌸 Det är en väldigt lätt, daggvåt, vitblommig och grön doft, som en slöja av finaste spets. Hade jag hittat den till lägre pris så hade jag nog köpt den för jag älskar liljekonvalj. Kan tänka mig att den skulle passa som bröllopsparfym. Jag testade den inte på huden så jag vet inte hur den utvecklas eller hur länge den håller.

Byredo Alto Astral EdP – Wow vilken unik och trevlig doft! Jag var osäker på om jag skulle älska eller hata denna mix av kokosvatten, jasmin, trä, bärnsten och rökelse, och det visade sig att jag tyckte om den tillräckligt för att testa den på huden. Den luktar MYCKET och länge (känner den fotfarande fastän det gått 24 timmar och jag har försökt tvätta bort doften), men det är en saftig och fräsch doft. Efter många timmar fanns tyvärr bara doften av rökelse och något nästan unket, animaliskt kvar, inte min grej.. 😬 Så där sparar jag pengar. 😅

Zarkoperfume Carate Urio EdP – Den här vill jag ha! Hade köpt den direkt om jag inte precis hade beställt en annan parfym. 😅 Den doftar som en riktigt härlig päroncider och lugnar efter några timmar ner sig till en krämig, söt ros. Inte den pudriga tantiga sortens ros utan en fräsch och krämig som liksom gifter sig med hudens egen doft, som om det vore en lotion och inte en parfym. Ljuvlig, Zarkoperfume gör det igen! 👌🏼 Deras andra nya parfym, Dreamer, är också jättefin men alldeles för maskulin för mig.

L'Eau Bleue EdP 50 ml
Miu Miu
L'Eau Bleue EdP 50 ml
Alto Astral EdP 100 ml
BYREDO
Alto Astral EdP 100 ml
Carate Urio EdP 100 ml
ZARKOPERFUME
Carate Urio EdP 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!