đŒMarc Jacobs Daisy Murakami YellowđŒ
đ€Toppnoter : Mandarin, kumquar, grapefrukt och rosa peppar.
đ€HjĂ€rtnoter: Jordgubb, hallon, gardenia och ros.
đ€Basnoter: CedertrĂ€, pralin, benzoin och ambrox.
°En jÀtte fin och cool parfym! Flaskan Àr i gult glas med ett jÀtte coolt lock som har tre glada blommor pÄ sig med olika fÀrger. Bara sjÀlva flaskan och locket gör att man fÄr en positiv kÀnsla utav parfymen.
°Direkt efter jag sprayat sÄ luktar det frÀscht/blommigt. Min första tanke Àr att den luktar som en parfym som passar till Àldre damer tyckte den pÄmminde lite om Fenjal!.
°Efter parfymen suttit en liten stund sÄ doftar det friskt och saftigt/sött. NÀr parfymen lagt sig sÄ tycker jag att det doftar blommor, hallon-jordgubb-mandarin med baslukten utav lite cedertrÀ och pralin som gör denna doft intressant!
Priset för 50ml Àr okej
°En perfekt doft till en kvinna runt 25+ inget menat att inte yngre ocksÄ kan anvÀnda denna, utan jag tycker att den passar en kvinna som Àr lite mer ''vuxen''. Passar som perfekt dags-doft dÄ den har en upplyftande kÀnsla, lite konstigt att beskriva men nÀr man bÀr doften kÀnns den typ positiv och glad! LÀmnar en frisk och kvinnlig doft.
°Jag ger denna 2/5! absolut inget fel pĂ„ denna doft, den Ă€r inte bara 100% min typ utav doft. Rekomenderar endĂ„ absolut att ge denna ett försök, jag tycker att den var en utav de godaste dofterna som har blommig doftđș
Marc Jacobs
Daisy Murakami Yellow 50 ml