Beauty turn-offs... đ
För mig finns det verkligen nĂ„got som heter too much glow. PĂ„ mig sjĂ€lv avskyr jag glow! Lite diskret highlighter pĂ„ vĂ€l valda punkter? Ja tack. Glow generellt? Nej. Jag kĂ€nner mig bara olijg och glansig sĂ„ MATT Ă€r grejen för mig. Matt bas och matta lĂ€ppstift. Det sistnĂ€mnda Ă€r verkligen min besatthet đ
Klarar inte heller av nĂ€r folk luktar för mycket parfym. Jag Ă€r doftkĂ€nslig och har pĂ„ riktigt gĂ„tt ur en fĂ€rdtjĂ€nstbil för att krĂ€kas pga för mycket parfym đ
Efter det har vi en regel i vĂ„r familj, ingen (inkl jag sjĂ€lv sĂ„klart) fĂ„r ta parfym inom en timme frĂ„n att vi ska Ă„ka nĂ„gonstans. Ăr det bara 59 min kvar? DĂ„ fĂ„r man gĂ„ utan parfym.
90-talslÀppar... En brunaktig lipliner med ett lÀppstift i en helt annan fÀrg, dÀr liplinern blir en riktigt skarp linje mot lÀppstiftet. Tyckte inte att det var snyggt dÄ och tycker inte att det Àr snyggt nu. DÀrmed inte sagt att man inte kan göra snygga lÀppar om liplinern Àr annan nyans Àn lÀppstiftet! Vissa gör helt grymt snygga ombreeffekter och de Àr helt bortrÀknade hÀr. Jag menar enbart dÀr man bara gjort en lipliner i en mörk fÀrg rakt upp och ner och sen har ett t.ex nude lÀppstift innanför utan att göra en snygg blend FortsÀtt utforska gemenskapen!