/ Dagen är här. Dagen som min man ser som en högtid. Som
Cassandra
Beauty Pro
28/11/25-13:09

Dagen är här. Dagen som min man ser som en högtid. Som blivit en tradition i vår familj att göra lite mer speciel. Barnen har under de senaste två åren fått 100 kr inför helgen (bor varannan vecka hos oss) att inhandla godis för, den summan som blir över sparas inför just denna dag - black friday! Som de får spendera på vad de önskar! Förra året fick de även rensa ut i sina rum och sälja - vilket bidrog till att de hade runt 3000 kr var att spendera på black friday. Helt genom att minska sitt godisköp under året samt rensa ut det som inte används längre.

Vi ser en stor skillnad hos barnen i tankar kring vad godis kostar och om de egentligen behöver köpa så mycket. Oftast har de kvar från tidigare inköp som de istället kan ta och då spara 100 kr. Tidigare har det handlats varje gång och vi har slängt många kassar (ja plural) med godis som blivit för gammal var tredje månad.

Nu kan tonåringen istället köpa den extra dyra sminkprodukten. Killen på 9 år kan köpa dyra basket skor, eller som i år, använda del av dessa pengar samt istället för en dyrare adventskalender ta pengarna och sätta ihop till ett begagnat VR. Och 5 åringen kommer leva sitt drömliv i leksaksbutiken idag (även om hon är den som inte sparat lika mycket som de andra två).

Denna dagen brukar jag också passa på att göra inköp! Vad har då inhandlats inom smink och hudvård?

• Haus labs foundation
  • Natasha Denona foundation
  • Hourglass foundationsborste
  • Housglass brun mascara
  • Ouai detoxschampo
  • Living proof torrschampo x2
  • Beauty of joseon eye patches
  • Shiseido fransböjare
  • Maybelline grippy primer (köpte en för någon vecka sen och gillade den så pass mycket att jag var tvungen att passa på att köpa ytterligare en.)
  • Klairs toner

Både hourglass borsten och dessa två olika foundation har jag velat testa men varit för snål för. Delar av dessa inköp, plus några produkter i klädväg, kommer slås in och läggas under granen. Likaså för min make. Så har vi minskat stressen att köpa saker till varandra, som ändå kommer från gemensamma pengar, och istället lyxa till det som blir en del av julen.

Fler som låter betalkortet brinna denna dag?

Välj en eller flera svar
Har du shoppat loss smink, hudvård eller hårvård idag?
9Bidrag
Ja
Nej
Inte än
Skicka
Ambient Soft Glow Foundation Brush
Hourglass
Ambient Soft Glow Foundation Brush
Unlocked Instant Extensions Mascara Ultra Black
Hourglass
Unlocked Instant Extensions Mascara Ultra Black
Detox Shampoo 300 ml