(Beauty tester)
Jag har använt Paula’s Choice 7% Ectoin Booster som ett kompletterande steg i min hudvårdsrutin och upplever den som ett mycket genomtänkt och lugnande serum, särskilt för hud som lätt blir stressad eller känslig. Produkten innehåller hela 7 % ectoin, en ingrediens som är känd för sin förmåga att skydda hudceller och stärka hudbarriären, något som verkligen märks vid regelbunden användning.
Texturen är lätt och behaglig, nästan silkeslen, och sjunker snabbt in i huden utan att kännas kladdig eller tung. Jag uppskattar särskilt hur enkelt serumet är att använda; det fungerar lika bra ensamt som blandat i min dag- eller nattkräm, beroende på hur huden känns just den dagen.
Efter en tids användning känns huden mer återfuktad, mindre reaktiv och generellt mer balanserad. Rodnad och irritation upplevs lugnare, och huden känns starkare,som om den bättre klarar av yttre påfrestningar såsom väder, torr inomhusluft eller aktiva produkter i rutinen.
Att serumet är parfymfritt och fritt från onödiga tillsatser är ett stort plus och gör det extra tryggt för känslig hud. Det här är inte ett serum som ger omedelbara ”wow-effekter”, utan snarare ett långsiktigt stöd för hudens hälsa,vilket jag personligen värdesätter högt.
Paula's Choice
7% Ectoin + Hyaluronic Acid Milky Hydrating Serum 20 ml