Beauty turn-off
Min största ick är ju när folk försöker tala om för andra att det finns rätt och fel sätt att sminka sig, för det finns inga regler inom konst. Så jag menar inte heller med detta inlägg att något sätt är fel, bara att det inte är min kopp te. 😊
☝🏼Contour med varma färger, aka brontour. Jag förstår inte grejen. Om du använder en bronzerfärg för contour så får du inte en contoureffekt och inte heller någon logisk bronzereffekt. 🤔
☝🏼Långa svarta fransar upptill, ingenting nertill. 👀 Det är verkligen en smaksak men jag gillar balans och skulle se helt sjuk ut om jag hade mascara på övre fransarna men inte undre. Jag antar att det helt enkelt ser onaturligt ut i mina ögon, eftersom fransarna naturligt har samma färg hela vägen runt ögat.
☝🏼Matcha brynen med håret. Detta är inte en ick i sig utan jag stör mig mest på att folk påstår att man bör ha typ samma färg på ögonbrynen som på håret. Ta en titt på Marilyn Monroe och tänk igen! 💁🏼♀️ Jag matchar hellre brynen till fransarna om jag har ljust hår och svarta fransar, för det blir lätt sån obalans i ansiktet om man har mycket mörkt smink runt ögonen och sen ett par ljusa bryn, då lyckas inte brynen rama in ögonen. (Se bildexempel: Britney är så snygg, men åh vad snyggt det hade varit om de hade mörkat upp hennes ögonbryn rejält! 😍)
Återigen, det finns inga rätt och fel, bara personliga preferenser! 🫶🏻