❄ Några beauty-favoriter denna vinter ❄
Såhär års kan jag bli lite yttorr och gillar att återfukta mycket i olika lager och exfoliera milt! ☺💧✨
Hudtyp: Kombinerad / Aknebenägen / Känslig.
HÅR / KROPP:
• Kerastase - Elixir Ultime 💛 (Hade lyckan att vinna denna hårolja och den har hjälpt mig hålla håret mjukt i kylan, +är inte doften magiskt?!)
• Mantle - The Hot Ex 🔥🫚 (Härlig kroppsskrubb med oljor som ger värmande känsla, doftar mysigt-fräscht av örtig citrus / ingefära)
HUDVÅRD:
• Anua - Heartleaf 77% Toner Pad ✨💧 (Älskar att använda exfolierande pads. Dessa är milda med PHA bara, tycker de hjälper till att få fram glow + mycket fukt!)
• Purito - Oat-In Silky Toner 🥛 (Mjölkiga toners dras jag till alltmer på vintern, tycker de ofta är extra återfuktande! Just denna har tyvärr Purito precis bytt ut ☹)
• Cosrx - Propolis Light Ampoule 🍯✨ (Ny favorit, lite tjockare konsistens – som fuktglow på flaska!)
• The Ordinary - Multi-Peptide + HA 💧 (Prisvärt maxat fuktserum med barrärstärkande postbiotika och hög % olika typer av peptider för: kollagenproduktion/linjer, barriär/fukt🤍 + hyaluronsyror!!)
• Skinome - Mineral Cleanser 💚 (Krämig snäll barrärstärkande rengöring som inte torkat ut mig. Bl.a. postbiotika, kaolinlera, havreolja, BHA,prebiotika)
• Purito - Dermide Cica Barrier Sleeping Pack 💜🌙 (Pålitlig stapelvara här. Bytte nyligen namn till "Luminous Ceramide Sleeping Pack")
• Dermalogica - Daily Microfoliant ✨ (Enzympeeling i pulver som blir krämig ihop med vatten. Känns väldigt mild! Kan till och med använda denna innan annan exfoliering utan problem )
MAKEUP:
• L’oreal - Faux Brow Pen 🤎 (Kommer nog aldrig gå tillbaks till ”vanliga” brynpennor efter upptäckten av denna två-delade tuschpenna)
• Lancome - Idole Mascara 🖤 (Ett märke jag ofta återkommer till när det gäller mascaror, tycker de håller fransarna uppe och sällan smetar av sig runt ögonen)
• Nudestix - Hydra-Peptide Lip Butter Shea + Avocado ♥️ (Fukt, färg, gloss och plump i ett!) .
- Har vi nån samma favorit? :)