/ ❄ **Några beauty-favoriter denna vinter** ❄ Såhär års kan
glow.with.v
Beauty Star
06/12/25-19:32(redigerad den 08/01/26-15:31)

Några beauty-favoriter denna vinter

Såhär års kan jag bli lite yttorr och gillar att återfukta mycket i olika lager och exfoliera milt! ☺💧✨

Hudtyp: Kombinerad / Aknebenägen / Känslig.

HÅR / KROPP:

• Kerastase - Elixir Ultime 💛 (Hade lyckan att vinna denna hårolja och den har hjälpt mig hålla håret mjukt i kylan, +är inte doften magiskt?!)

• Mantle - The Hot Ex 🔥🫚 (Härlig kroppsskrubb med oljor som ger värmande känsla, doftar mysigt-fräscht av örtig citrus / ingefära)

HUDVÅRD:

• Anua - Heartleaf 77% Toner Pad ✨💧 (Älskar att använda exfolierande pads. Dessa är milda med PHA bara, tycker de hjälper till att få fram glow + mycket fukt!)

• Purito - Oat-In Silky Toner 🥛 (Mjölkiga toners dras jag till alltmer på vintern, tycker de ofta är extra återfuktande! Just denna har tyvärr Purito precis bytt ut ☹)

• Cosrx - Propolis Light Ampoule 🍯✨ (Ny favorit, lite tjockare konsistens – som fuktglow på flaska!)

• The Ordinary - Multi-Peptide + HA 💧 (Prisvärt maxat fuktserum med barrärstärkande postbiotika och hög % olika typer av peptider för: kollagenproduktion/linjer, barriär/fukt🤍 + hyaluronsyror!!)

• Skinome - Mineral Cleanser 💚 (Krämig snäll barrärstärkande rengöring som inte torkat ut mig. Bl.a. postbiotika, kaolinlera, havreolja, BHA,prebiotika)

• Purito - Dermide Cica Barrier Sleeping Pack 💜🌙 (Pålitlig stapelvara här. Bytte nyligen namn till "Luminous Ceramide Sleeping Pack")

• Dermalogica - Daily Microfoliant ✨ (Enzympeeling i pulver som blir krämig ihop med vatten. Känns väldigt mild! Kan till och med använda denna innan annan exfoliering utan problem )

MAKEUP:

• L’oreal - Faux Brow Pen 🤎 (Kommer nog aldrig gå tillbaks till ”vanliga” brynpennor efter upptäckten av denna två-delade tuschpenna)

• Lancome - Idole Mascara 🖤 (Ett märke jag ofta återkommer till när det gäller mascaror, tycker de håller fransarna uppe och sällan smetar av sig runt ögonen)

• Nudestix - Hydra-Peptide Lip Butter Shea + Avocado ♥️ (Fukt, färg, gloss och plump i ett!) .

- Har vi nån samma favorit? :)

The Hot Ex – Warming Pre-Shower Body Exfoliator 150 ml
MANTLE
The Hot Ex – Warming Pre-Shower Body Exfoliator 150 ml
Heartleaf 77% Toner Pad 70 pcs
Anua
Heartleaf 77% Toner Pad 70 pcs
Full Fit Propolis Light Ampoule Serum 30 ml
COSRX
Full Fit Propolis Light Ampoule Serum 30 ml
Multi-Peptide + HA Serum 30 ml
The Ordinary