Beauty First Impressions 💖 Denna överträffade faktiskt alla mina förväntningar! 💖 Doften är verkligen perfekt avvägd, ger en perfekt hint av att det är något som doftar magiskt gott utan att ”ta över” doftmässigt. Jag tycker även att doften ändrar karaktär från att först dofta lite svagt av citrus till att sedan dofta lite mer och lite djupare, och då försvinner doften av citrus. Den kommer ut i en dimmig mist vilket är perfekt för att ha den i håret. Visst, den är dyr men jag skulle ändå säg att den är värd det! 💖 detta var verkligen en doft i min smak 🫶🏻 Jag kan inte se att det finns någon beskrivning på kicks hemsida men Sisley beskriver den så här på sin egna hemsida: Den är särskilt framtagen för att passa både på huden och i håret och sprider sin doft under lång tid. Den fräscha och delikata formulan absorberas direkt och lämnar en doft som stannar kvar. Dess eleganta, förföriska sillage aktiveras vid varje rörelse. 

Doften öppnar med en livfull och uppfriskande not från Hesperidernas trädgård – citron, verbena och blommande lavendel – följt av ett hjärta av mimosa och aromatiska örter. Allt vilar på en varm, omfamnande och träig bas av bärnsten.

Denna hår- och kroppsparfym är en diskret men karismatisk unisexdoft, som kan bäras för sig själv eller kombineras med andra parfymer för att förstärka och förnya doftupplevelsen.

Den är subtil men fängslande – en doft som avslöjar sin fulla charm för bäraren och dem som kommer nära. Och dess närvaro dröjer sig kvar...
Video-presentationer & selfies Diskussionen handlade egentligen om att det blivit alltmer vanligt och ofta är ett krav att man i yrkeslivet vid t ex presentationer och jobbansökningar uppmanas skicka videomaterial och att långt ifrån alla känner sig bekväma med det. Både med hur man bäst framställer sig själv och framför sitt budskap men också hur man ser ut och låter. Med hur man ser ut menas inte utseendet utan kroppsspråk, hållning, blick, gester osv. Givetvis kom vi också in på selfies. Vissa älskar, vissa hatar men alla hade en åsikt! 😂 Och det är ju bra! 😃 Själv älskar jag att fotografera men gillar inte att ta selfies. Dels för att jag egentligen inte tycker det är så intressant men också för att jag aldrig tycker att jag ser ut som i verkligheten och på foton tagna av någon annan. Stel och onaturlig pose och antingen ser jag likgiltig ut eller sur. Och det är jag nästan aldrig! 😃 Precis som tjejen på bilden (från en artikel om råd angående hur man tar bra selfies) så vill jag också att en selfie ska se naturlig ut, ha energi och att ens personlighet och utstrålning går igenom. Lättare sagt än gjort! Inser att jag nog behöver öva! 😅 Vad känner du inför detta? Vill du ge råd och tips? Hur kan man variera sina selfies? Kommentera gärna!
Hejsan communityt💕 Mitt namn är Emilia, 24 år och jag är just nu en student uppe i Luleå! Utöver studielivet här uppe i kalla Norrland, så jobbar jag även på Kicks vid sidan om, vilket är så otroligt kul✨ Jag älskar allt med skönhet att göra och brukar grotta ner mig i alla nya trender som kommer och går, jag är därav så otroligt taggad på att kunna bli aktiv här på Beauty Talks och dela med mig av allt som kan surra i huvudet hos en skönhets-nörd, samtidigt som det ska bli så otroligt kul att få lära känna alla er som är aktiva här i communityt!🤗 Jag tänker nu när hösten ändå har landat här i Sverige, varför inte uppdatera det man tar me sig överallt under dagen? Här är en look på mina höst-essentials för i år🍂🍂 Hett tips: Gucci Bloom Parfum!! En otroligt fin HÖSTIG doft som påminner om en varm chai-latte, definitivt den doft jag kommer bära nu i höst och vinter🍂☕️
Som många av er andra vill jag också passa på att tacka KICKS och alla härliga medlemmar som gör det här till en så fin plats att mötas och inspirera varandra 💕 Jag har bara varit en del av communityt i ca fem månader, men redan från start har ni varit så välkomnande, positiva och peppande. Det känns verkligen som att många av er har blivit som vänner, så kul att få vara en del av detta gäng ✨ Innan jag gick med i communityt försökte jag faktiskt dra ner lite på mitt shoppande, vilket till och med gjorde att jag halkade ner från guld- till silvermedlem efter flera år på guldnivån 😅 Men, det tog knappt en vecka på communityt innan jag var tillbaka som guldmedlem igen 😂 Era inspirerande inlägg gör det helt enkelt omöjligt att inte shoppa - men det är värt varenda krona för all glädje och gemenskap här! 🫶🏼
Att sprida kärlek ❤ jag fann detta citat och tyckte att det var så passande för att beskriva all den kärlek som detta community för med sig. Det är inte alla produkter vi köper på oss som är det bästa utan det är att kunna få dela sitt beautyintresse, tips, bilder och erfarenheter med varandra. Nu har jag hängt här i 2,5 år och kan nästan säga att vissa av er känns som mina vänner trots att vi inte känner varandra privat. Jag har funnit vissa som delar mitt stora parfymintresse och andra som inspirerat mig med både smink- och hudvårdsinlägg. Tack för alla fina bilder, tips, kärlek och glädje som ni sprider och tack Kicks för att ni ger oss medlemmar möjlighet att få umgås här, vara med om tävlingar och få hem produkter att testa 🥰. Jag hoppas att vi kan fortsätta sprida denna positiva energi och kärlek en lång lång tid framöver!
Har inte kunnat posta inlägg på en månad tills jag idag upptäckte att det fungerar om jag använder Safari som webbläsare - något jag bara har tillgång till via jobbmobilen. Jag har därför lite bilder sparade som jag försökt posta senaste tiden. Här är ett köp jag gjorde för några veckor sedan och jag har även hunnit testa samtliga produkter ✨ 🌸 Shower mousse från Ida Warg - doftar verkligen exakt som sitt namn - Vanilla Fudge 😍 helt underbar doft! 🌸 Body lotion, White Chocolate från Maria Åkerberg - detta är nog en av få body lotions jag testat som faktiskt håller min torra hud återfuktad länge! Ett plus för doften också såklart, subtil doft av vit choklad - precis lagom för en body lotion tycker jag. 🌸 Halo Glow Skin Tint från e.l.f. - denna blir jättefin på huden och håller sig fin hela dagen, men ger inte riktigt så mycket glow som jag hade önskat. Den är otroligt dryg och rätt så tjock i konsistensen, så det krävs inte mycket produkt vilket är bra. Jag har färgen 6 Light Cool (går inte att tagga rätt) 🌸 Infaillible Faux Brow Pen från L'Oréal - Denna är riktigt bra - när den fungerar som den ska. Den är superenkel att använda och det är lätt att göra egna strån med den. Sitter som berget även om jag gnuggar med fingret på den, men ibland så vill knappt någon färg komma ut och ibland kan det nästan läcka ut färg från den. Vid ett tillfälle kom det plötsligt ut röd färg istället för den mörkbruna färgen som pennan har. Kommer fortsätta använda tills den tar slut, men kommer testa en annan nästa gång. Jag har färgen 390 Dark Brunette (går inte att tagga rätt)
❤️Världsdagen för psykisk hälsa 10 oktober! Idag vill vi lyfta något som verkligen ligger oss varmt om hjärtat, vårt nära samarbete med Tjejzonen. En organisation som fokuserar på unga tjejers psykiska hälsa. Världsdagen för psykisk hälsa instiftades av World Federation for Mental Health (WFMH) år 1992 för att öka global medvetenhet och förståelse kring frågor som rör psykisk hälsa, samt för att mobilisera insatser för att stötta människor med psykisk ohälsa. Under hela oktober kommer alla ha möjligheten att runda upp i kassan när man handlar hos oss för att hjälpa till och stötta Tjejzonens arbete med psykisk hälsa. ❤️Vi kommer under hela helgen ha en extra utmaning som handlar om KÄRLEK. Ta tillfället att sprida kärlek på ditt sätt, genom fina kommentarer på andras bilder eller inlägg, en kärleksmake-up eller ett kärleksproppat inlägg, ni väljer själva.❤️ Ta hand om varandra!❤️
Så glad att jag kunde hjälpa till! 🧡🥰 Häromdagen fick jag blommor för att jag "varit så generös med min kunskap". Hur fint är inte det, amatör som jag ändå är när det gäller beauty. Men med ett stort intresse och ett community som detta lär man sig varje dag. Och det finns många som kan betydligt mindre än oss. Som inte vet vad doftnoter, peptider och värmeskydd är. Hörde för ett tag sedan att en kollega 60+ berättade att hon var så ledsen för sin hud och sitt hår som stramade och var sprött. Vi pratade lite och jag gav några tips på produkter att kika på i butik. Nu hade hon både köpt och börjat använda några produkter och hon var så glad och verkligen både njöt av att använda dem och känna och se resultatet. Det var inga lyxprodukter utan bl a en hårinpackning och ett värmeskydd. Hon hade aldrig(!) använt värmeskydd! En nagelolja och en ansiktskräm med ceramider. 🩷🤗 Mitt budskap: Var inte rädd för att ge råd och hjälpa till. Du kan kanske mer än du tror! Och är du proffs, kanske jobbar på KICKS, hoppas jag att du känner dig uppskattad och vet att kunder är tacksamma och nöjda även om de förmodligen inte alltid säger det. Jag kan nog bli bättre på det själv också! 💗
🍒 CHERRY LOVE 🍒 Körsbärstrenden hänger kvar ännu en höst även om marshmallow som doftnot tagit parfymvärlden med storm det senaste året. Tänkte dela mitt första intryck av nya R.E.M. Cherry Eclipse EdP by Ariana Grande. Jag har själv två parfymer med körsbär, YSL Black Opium Over Red EdP och Sabrina Carpenter Sweet Tooth Cherry Baby EdP. När jag köpte Over Red förra året var den inte först men ännu fler tunga varumärken hängde därefter på med Cherry flankers, t ex Q från D&G och Good Girl från Carolina Herrera. Vad dessa 4 har gemensamt med varandra och de flesta andra körsbärsdofter är att de doftar ganska kraftigt, sött och kryddigt. Körsbärnoten kombineras ofta med t ex kakao, mandel och vanilj. Cherry Eclipse EdP är annorlunda. Lättare och fräschare med en tydlig körsbärsdoft i kombination med fluffig marshmallow och vita blommor, jasmin och, lite mer ovanligt, kaprifol. Älskar den söta fräscha blommiga kaprifoldoften med stråk av honung. I basen amber och mysk vilket blir fint och mjukt på huden. Passar jättefint som en doft för ungdomar (julklappstips) men också för alla andra som vill ha en lättare bärig doft/dagdoft. Denna lanserades tidigare i år men kom som vanligt inte till Sverige med en gång. Den passar absolut året om men då den inte är varken kryddig eller tung skulle jag själv nog använda den mer på vår och sommar än på vintern. Jättefin romantisk flakong! 🌸🍒 Kaprifol tycker jag finns i alldeles för få dofter. Vet att man hittar den i en eller flera Gucci Bloom men annars känner jag bara till en från Molton Brown som är underbar ända tills det hemska Davana-gräset förstör den med sin jordiga/mossiga doft. Förlåt Davana, men du är inte min typ av gräs. 😃 Det där blev ju lite konstigt men ganska roligt. Vill bara förtydliga att jag inte gillar gräs, är dessutom allergisk mot gräspollen. Men det är fint, grönt och härligt att gå på. 🤗
😍Beauty First Impressions😍 🩷💛🤍Burberry Goddess 🤍💛🩷 Vill börja med att säga Wow wow, wow😍 Blev verkligen förvånad och överraskad utav denna underbara doft! Helt klart en ny favorit. Tycker den passar in/påminner lite om Lady one million, fast denna doft är i min smak mer "söt/vaniljig". Om jag ska beskriva doften med tre ord -Sexig👄 -Söt🧁 -Fängslande⛓️🤩 Hur jag finner doftnoterna 🤍Basnoter ~ Lavendel och svaga drag utav hallon🤍 🩷Mellan noter ~söt och mjuk doft utav puder och förförisk sötma ~🩷 🤎Basnoter ~Söt och sensuell doft utav Vanilj och mörk trä~🤎 🤍Efter ungefär 6 timmar och endast en sprayning så känns den fortfarande ungefär 45% utav 100🤍 Får massor utav komplimanger och folk stannar för att fråga vad det är för parfym jag bär😀 Denna doft har blivit min favorit längst upp i listan! Den är verkligen Fängslande och luktar väldigt "sexigt" 😍 Utstrålar självsäker och modig. 💛Rekommenderar verkligen och tycker att man bör investera just i denna parfym! Priset är lite högt tycker jag men absolut värd 5/5 starka poäng! 💛
💙 Beauty First Impression 🔴💙 Fick en tester på en herrparfym, Luna Rossa Ocean EdP, från PRADA med ett köp nyligen. En doft jag inte provdoftat tidigare men som var lika trevlig för varje timme som gick under det att doften utvecklades. Den höll väldigt bra för jag hann t o m somna i den mjuka, varma vanilj- & amberbasen. Det som jag verkligen gillar är att den passar både de som gillar lite fräschare dofter och de som gillar lite varma och träiga amberdofter. Den passar så många utan att bli "mellanmjölk". De olika doftnoterna binds samman på ett väldigt harmoniskt sätt. Den inleder fräscht och saftigt med grapefrukt, sedan kommer tränoter med balsamiska doftstråk och slutligen amber och vanilj. Den har allt men blir aldrig för mycket citrus, för mycket trä eller för söt. Passar dessutom året om och dag som natt. Jag är nästan märkligt nöjd. Jag blir inte himlastormande kär men den vinner i längden. Förstärker bäraren istället för att vara en parfym som kommer bärandes på ägaren. Sedan älskar man ju italiensk design. "Flaskan är inspirerad av den tekniska förträffligheten och den eleganta, dynamiska skönheten hos extrema segelbåtar och speglar doftens inneboende kraft. Den kommer i en sofistikerad djupblå nyans som anspelar på havets magnetiska djup. Den ikoniska röda PRADA-linjen, en symbol för innovation, har gjort den till en ikon. Den eleganta nattsvarta korken pryds av en röd prick, en symbolisk referens till luna rossa, den röda månen."
Små steg tills man kanske vågar ta språnget (om man vill)! 🐾 Har ju förstått att det finns medlemmar här på communityt som av en eller annan anledning inte kan posta looks och det förstår och stöttar jag till 100%. Tror dock, med tanke på att vi är tusentals medlemmar, att det också finns väldigt många som inte vågar eller känner sig bekväma med det. Som tycker det är superläskigt helt enkelt! 👻 Tänkte bara tipsa, om det är så att viljan finns men inte riktigt modet, om att det kanske känns lättare att börja med att t ex dela en bild på sitt hår och tipsa om någon produkt eller på sin hand med ett fint nagellack. 💅 Vore jättekul att "se" fler av er! 😃😘 Mina naglar med glittrigt nagellack från Depend från en tidigare julkollektion och mitt hår med några droppar av Moroccanoil's hårolja med argan.
Små förändringar i parfymtoppen Parfymintresserad som jag är tycker jag även att det är kul att följa vilka parfymer som säljs mest. Vi är faktiskt inte speciellt variationsrika och roliga, och inte jag heller. 😃 Det är tydligt en liten klick parfymer som älskas av många och som varit storsäljande flera år redan, det är bl a Black Opium, Carolina Herrera's originaldoft Good Girl (mörkblå sko), Donna Born In Roma, La Vie Est Belle, Libre och PRADA Paradoxe. Lite kul är det dock att två helt nya tagit sig in och snabbt placerat sig högt i topp och det är Lancôme La Vie Est Belle Vanille Nude EdP och YSL's Libre Vanille Couture EdP. Har du någon mindre vanlig parfym du vill tipsa om? En som jag börjat använda mer igen de senaste veckorna är Black Opium Over Red EdP, flankern med körsbär 🍒. Inte så ovanlig men åtminstone inte i topp.
Beauty Pro eller ej? Noterade en lite klurig frågeställning när en av medlemmarna här på communityt för några dagar sedan lyfte ämnet och det omöjliga att bli Beauty Pro om man av någon anledning inte kan publicera selfies. Huruvida det ändå ska vara möjligt vet jag inte och det är också upp till KICKS att bestämma. Däremot tycker jag inte att det borde vara möjligt att bli Beauty Pro, och därigenom få ta del av ej förtjänta fördelar, genom att i snabb följd lägga upp 3 st AI-bilder eller suddiga närbilder på ett öga. Vet inte hur många gånger vi sett detta de senaste åren (främst på kvällar/nätter och helger) så om 3 Beauty Looks ska fortsätta krävas för att bli Beauty Pro tycker jag dessa 3 första bilder ska behöva valideras samt att KICKS vid upptäckt av icke godkända bilder ska kunna backa medlemmens status. Bilden föreställer Vouge's AI-modell även om jag önskar att det var jag som hade en riktigt bra dag! 😁 PS. Ni vet väl att KICKS inte retuscherar sina bilder! 👍
# Söndagar = Städdag 🧼🫧 På söndagar brukar jag tvätta mina borstar + puff så de är redo för en ny vecka av piff. 💄🧹 Efter varje användning så sprayar jag dom med **Flaer Brush Cleansing Spray** så de blir fräscha igen tills nästa dag (använder samma borste till foundation, blush och bronzer i den ordningen). Det gör också att det går snabbt när jag väl ger dom söndagsstädningen, tar max 5min totalt. ⚡️ När jag väl tvättar dom använder jag **Neutral Sensitive** (en hårdtväl som är snäll mot hud & miljö, finns på bl.a. Ica) och en **facescrubber i silikon**, just min köpte jag på H&M för ca 30:-. Båda väldigt effektiva och budgetvänliga. 💰 Sen får dom torka stående så vattnet rinner ner och inte förstör limmet. Hittade inte allt att tagga men vill verkligen ge guldstjärnor till **BeautyActs** och **Flaers** borstar, just **BeautyAct 105 + Flaer 105, 109** är mina favoriter. 🌟
Idag har jag varit hos NOS i Gamla stan för andra gången och skapat en egen parfym. Det var så otroligt lärorikt! Vi var bara två personer där och hon som höll i workshopen är parfymör, så det kändes otroligt lyxigt. Tre timmar med en riktig parfymör, jag hade kunnat fylla tiden med bara frågor. 😅 Före workshopen hade vi fått i uppgift att tänka ut vad för typ av doft vi ville ha och skriva en brief, där man alltså förklarar vad det är för vibe man är ute efter med någon enstaka mening. 📝 Vi fick lära oss the basics om hur man skapar parfym från grunden, sen läste vi upp våra briefs och pratade om vilka noter som skulle passa. Jag doftade igenom typ hela biblioteket av råmaterial och valde ut 10 stycken för att skapa min version av en höstdoft. 🍂 Jag blandade ihop dem och sen gjorde jag två versioner till där jag tweakade receptet lite. Noterna i min parfym blev gurka, bergamott, mandel, lakrits, läder, frisk luft, fikonblad, svartvinbär, vatten och typ sköljmedel (ni vet en sån där ren, fräsch doft). Jag ville ha en väldigt clean, lätt doft som ändå känns höstig för jag har ingen höstparfym. Mandel, lakrits och läder gör den höstig och annorlunda. 😍 Jag är nöjd med doften och fick dessutom mina första försök med mig i resestorlek så att jag kan använda dem också! 👌🏼 Nu behöver jag vänta åtminstone ett par veckor på att parfymen ska gotta till sig och lukta som den ska. Jag rekommenderar verkligen NOS workshops, speciellt den mer avancerade! Så kul och lärorikt! ❤️ Jag kan tänka mig att göra om detta, utan tvekan.
Paula’s Choice 7% Ectoin Booster – hudens osynliga superhjälte! Det här är inte bara ett serum – det är hudvård på nästa nivå. Med 7% ectoin, ett unikt skyddsmolekyl som naturen använder för att hålla liv i de mest extrema miljöer, får huden extra styrka, balans och motståndskraft mot vardagens stressfaktorer. Superfukt på djupet – binder fukten i huden djupare ner än hyaluronsyra och ger en plumpad, mjuk känsla. Skyddar och stärker – bygger upp hudbarriären och gör huden mer tålig mot irritation och yttre påverkan. Resilience glow – lugnar känslighet och ger huden en synlig frisk lyster. Perfekt för känslig hud – utvecklad för akne-, eksem- och rosaceabenägen hud. Lugnar och stärker utan att irritera. Smarta användningen: Applicera ensam, använd som ditt serum eller droppa i din fuktkräm – flexibel boost för alla hudtyper som vill ha maximal skyddseffekt. Resultatet: Huden känns starkare, lugnare och mer strålande varje dag – ett dagligt skyddssystem i en elegant, liten flaska.
###### ✨Min säsongsbaserade doftgarderob✨ 🌱**Våren: Giorgio Armani - Acqua di gioia** En doft med fräscha gröna toner med viss fruktighet. Lätt och väldigt clean girl friendly. Perfekt till våren när vädret inte blivit allt för varmt! 🌞**Sommar: Xerjoff - Lira** Söt vanilj med en hint av citrus. Vanilj, bergamot, jasmin och karamell är några av noterna. En doft som funkar så bra till sommaren! 🍂**Höst: layering av Jo Malone Scarlet Poppy + Jo Malone Myrrh & Tonka** Denna layering kombination är perfekt när vädret blivit lite kallare. Scarlet poppy ger noter av blomma, tonka böna och mysk medans Myrrh & Tonka gör denna layering mer djup med sina noter av amber och myrrh som ger en viss träighet och rökighet. ❄️**Vinter: Kilian - Angel’s’ Share** En parfym som doftar kryddig äppelpaj. Noterna är djupa och får en att tänka på en god likör. Vanilj, pralin och kanel är några av noterna som gör denna parfymen så bra till vintern.
❤️🤍💙💛 Min nordiska doftgarderob 💛💙🤍❤️ Mina fyra parfymer från Zarkoperfume är några av mina absoluta favoriter och de jag använder mest. Danska Zarkoperfume skapar dofter inspirerade av bland annat den nordiska naturen och det är till stor del därför jag älskar dem, det är dofter som jag känner igen, som tar mig tillbaka i tiden och väcker minnen. 🩷 Pink Molecule är sprudlande, feminin, ljuvlig, ovanlig med mycket doft av fläder. 💚 Cloud Collection no 3 är frisk, grön, fruktig, lite syrlig. En clean doft inspirerad av skog och grönska. ✨️ Cloud Collection no 4 är svensk sommar på flaska. Varm och mysig, men samtidigt frisk och uppiggande. Märkligt nog passar den även otroligt bra på hösten! 🍀 Inception är moder natur på flaska. Det är gröna, regnvåta blad, morgonsol, frisk luft, saftiga krusbär och blommande syrén. Min absoluta favoritparfym någonsin! 🌟
**Doftgarderob** Dag☀: • Gucci Guilty är en frisk och fräsch doft men har ändå ett litet djup. Jag upplever denna som en elegant doft med bra hållbarhet även fast den inte är stark. Bra vardagsparfym. Vill säga att det är en mer kvinnlig parfym än för yngre men fungerar såklart för den som vill. • Lancome Idole Nectar är även den en elegant doft fast med mer sötma. Personligen tycker jag den fungerar fint som vardagsparfym då den inte är för tung och funger för både yngre och äldre. Kväll🌙: • Givenchy L'Interdit Rouge Ultime tycker jag är en otrolig doft nu inför höst och vinter. Den faller inte alla i smaken då den har mycket djup och är lite unik. Jag älskar dock att ha den på utekvällar nu när höstrugget börja komma då den är varm och mysig men ändå söt. skulle säga att denna passar alla åldrar. • Vercace crystal noir är en väldigt trevlig doft inför kvällen. Den är kryddig men fräsch av blommor men har inte den typiska sötman man kan känna i många parfymer, en mer naturlig blomdoft. Denna skulle jag säga inte är en typisk tonårsparfym utan lite mer mogen doft
🌸 **Min Doftgarderob** 🌸 Att välja parfym är som att välja en känsla för stunden. Här är mina fyra favoriter som följer mig genom året varje doft har sin egen karaktär och charm. ✨ **För dagen** ☀️ **YSL Libre** – En fräsch och modern doft som ger energi och självsäkerhet. Perfekt för ljusa vår- och sommardagar. 👠 **Good Girl by Carolina Herrera** – Elegant och tidlös med en varm sötma. En perfekt vardagslyx för höstens dagar. ✨ **För kvällen** 🖤 **YSL Black Opium** – En djup och förförisk doft med inslag av kaffe och vanilj. Idealisk för kalla vinterkvällar. 💜 **Tom Ford Velvet Orchid** – Sofistikerad och sensuell med blommiga och varma toner. Perfekt för speciella tillfällen och middagar. Varje doft är som ett smycke den kompletterar stilen och skapar rätt stämning för dagen eller kvällen.
Min grej Återfuktande läppoljor och olika hybrider är nog den produkt jag lättast faller för. Dels för att jag vet vad jag gillar (som referens) och dels för att jag vet att de går åt. Har dessutom en från BeautyAct som ligger i väskan (bra och prisvärd) och ett antal vanliga lipbalms (stick) från KORRES och Burt's Bees. Har många och har testat ännu fler i alla prisklasser, från e.l.f till Dior och kommit fram till att dyrast definitivt inte alltid är bäst utan priset hänger mer ihop med varumärke, förpackning och eventuell hype. På första bilden de två bästa och de två finaste, enligt mig, som jag har just nu. Clarins är en av få jag köper om och denna Limited Edition kunde jag inte motstå. Charlotte Tilbury tycker jag har jättefina, relativt stora, förpackningar med en trevlig produkt och formula. Troligen ändå inget omköp då jag tycker det finns bättre, och andra jag hellre vill testa, för det priset. Ole Henriksen - vad kan jag säga?! Från allra första appliceringen av originalet, den ofärgade Citrus Sunshine (gul förpackning), så var den min ohotade favorit! Den sitter hela natten och mina läppar är så mjuka på morgonen. Att förpackningen är en lagom oglamorös och lite tråkig tub spelar ingen som helst roll när innehållet är "guld"! ⭐️🥰 Vilken läppolja/lip balm/hybrid vill du inte vara utan?
IRL är inte ens Charlotte Tilbury flawless... Jag är ung och jag har vuxit upp med sociala medier men har väl på något sätt ändå till stor del lyckats undkomma att lägga alltför stor vikt vid mitt eller andras utseende. Min mamma har visat sig naken och osminkad och har aldrig bantat. På något sätt har utseendet aldrig varit någon stor grej och jag tror att unga tar efter även om det är omedvetet. Jag tror (och detta är min åsikt) att om min mamma under hela min uppväxt signalerat att hon inte duger och är fin nog som hon är så hade troligen jag, som är lik henne, känt likadant. Glad för KICKS nya koncept "Beauty Unlimited" (Obegränsad Skönhet) vars syfte är att utmana idealen. "Konceptet syftar till att lyfta fram "verklig hud" och bredare skönhetsnormer, vilket bland annat visats genom kampanjer som hyllar individer med verkliga kroppar och hud, snarare än enbart ouppnåeliga stereotypa ideal." Jag vill inte på något sätt förringa denna problematik. Jag vill bara försöka att, om möjligt, själv vara en förebild för yngre i min närhet och eventuella framtida barn genom att inte, utan ord men genom handling, säga och signalera fel saker. Hur gör och tänker ni kring detta? Har vi ett ansvar? Och vad hade hjälpt er (om ni känner tvivel eller orimlig press)? Kommentera gärna! Peppa någon och var glad över detta stöttande, icke dömande community som gör att vi är många som vill och vågar visa upp oss. 🤗 💖❤️💖❤️💖
Blomsterexplosion kör jag denna fina fredag 🌞🌺🌸💫 Så fantastiskt väder vi fortfarande har här ner i Skåneland. 🌞👌 Njuter i fulla drag. Fick en test på Flowerbomb Eau de Parfum av Viktor & Rolf Så, dagens parfym blir denna för den är en riktig kepper. Och ett framtida köp, absolut! Och just nu 20% på Kicks! Lite beskrivning från Kicks sida som stämmer så bra med verkligheten. "De strålande noterna balanseras av en varm och sensuell bas av patchouli, vilket ger doften både djup och modernitet. Tusentals blommor samspelar i denna ultra-feminina och oemotståndliga doft. I hjärtat av Flowerbomb möts fyllig sambacjasmin, fräsch fresia och mjuka rosenblad i en harmonisk blomsterkomposition som andas elegans och lyx." Doftnoter Toppnoter: Centifolia-ros Hjärtnoter: Sambac-jasmin, fresia Basnoter: Vit mysk, patchouli Fin fredag till dig 🌞💗 (Bild från Kicks.se)
Ett sak som jag stört mig på sistone är (och nu ber jag om ursäkt Kicks om detta är fel forum) när det finns människor som köper på sig massa kalendrar enbart i syfte att sälja dessa dyrare, ibland med 100% påslag i utropspris. Här är en skärmdump från tidigare i veckan på tradera, men har även sett idag att flera lagt upp Caia's kalender med från pris 5000 kronor. Den såldes för 2999 på hemsidan. För mig är detta nästintill omoraliskt eftersom det finns de som sitter med mobilen i handen längtandes efter en kalender och inte får den, medans andra köper upp flera stycken för att de vet att andra är redo att betala det dubbla för att få en. Jag vet inte om jag överdriver och jag vet att alla får göra vad de vill med sina varor och köp, men jag tänker väl att det kanske inte är så nice 🤔 vad säger ni andra? Vad tycker
This is Her! EdP, this is me... Tror att man antingen älskar eller inte gillar Zadig & Voltaire's This is Her! Men unik är den! Har provdoftat många parfymer och detta är en jag alltid kan urskilja. Finns så många fina dofter men när jag får taxfreebutiks-känsla av en doft är den inget för mig. Jag vet att jag är petig men med dofter är det ju högst individuellt vad man gillar. Det sägs att vi t ex omedvetet väljer partner efter hens doft och då pratar vi inte parfym så dofter påverkar mer än vi tror. Parfymer är ett av mina stora intressen och jag kan lätt gå ut genom dörren på morgonen utan minsta makeup men aldrig utan parfym. Då känner jag mig naken. Jag har perioder när jag är "doft-trött" och då är det rena enkla dofter som gäller, gärna av mästaren av denna ofta akvatiska kategori, Issey Miyake eller någon av alla Clean Classic. Men nu tillbaka till denna obeskrivbara doft. Vore roligt om ni som ännu inte provdoftat den gör det nästa gång (och om ni vill försök gärna beskriva hur ni upplever den). Om jag ändå gör ett försök: Den är söt och mjuk, krämigt mjölkig, tränotstrygg men aldrig tråkig. Vispgrädde, vanilj, cashmere och kastanjer. Men så bor där också en liten rebell i form av rosépeppar som både adderar lite extra sting och gör doften edgy. Tror denna doft passar alla, student, småbarnsföräldrar eller äldre (om man gillar den), för den är inte vare sig typiskt ungdomlig eller tantig. Den är en attityd och känsla. Och vem vill inte (om så bara för en stund) gå på Paris gator med en naturligt cool och självklar utstrålning. Hoppas jag gjort någon lite nyfiken! 🌰🤍 Ha en underbar dag! 🌹🍂
Första gången någonsin som jag köper mig en beautykalender! 🎁 Har kollat och funderat varje år men tycker aldrig att det känns värt det – antingen är det massa grejer i kalendern som jag inte vill ha eller så är det en helt fantastisk kalender men jag har redan 90 % av innehållet (LH cosmetics hehe). I år kom Gloss gods med en helt galet bra och fin kalender och jag slog nyss till när de släppte den för oss som signat upp oss för early access! 😍 Jag äger typ bara en ögonskugga från Gloss gods sen tidigare, men jag gillar märket så det ska bli skitkul att få testa massor av deras smink och borstar. Känns extra kul att stötta ett svenskt företag som ägs av en kvinna! ♀️ Hur fin väska och necessär?! Temat är vitt och isblått. 🌫❄️ Älskar det! Jag tror inte att jag kommer kunna hålla mig och öppna en lucka om dagen i december. 😅
💕Beauty First Impressions 💕 🌸~Kylie Jenner Cosmic 2.0~🌸 🤍En fräsch och härlig sensuell doft utav päron med inslag utav Vanilj orchide samt Amber🤍 Jag blev positivt överraskad utav denna doft, jag förväntade inte mig att den skulle vara så "inbjudande" och fräsch! Passar hur bra som helst till utekvällar eller lite finare tillställningar! 🍰🍐 Doften är söt och Pudrig lik en god Vanilj-Päron bakelse 🍰🍐 Doften faller Absolut mig I smaken, finner den ungdomlig och spännande. ✨Dessa noter känner jag av ✨ Top noter ~ söt doft utav päron & rosa peppar~ Mellan noter ~söt Vanilj orchide och mjuk lavendel~ Basnoter ~Pudrig amber och sandelträ- ackord. De enda minuspoängen tycker jag är att den ej håller så länge på huden. 3,5 utav 5 💛Rekommenderar att testa 💛
Dreams coming true.. 💭 Vissa kanske minns att jag var på en parfymworkshop i början av året och blandade ihop min egen parfym. Det var jättekul och lärorikt! Men det var färdiga ackord (blandningar av flera olika noter) som man fick mixa och jag nämnde då att min dröm fotfarande var att få skapa en egen parfym from scratch. Well.. Snart får jag göra det! 🤩 Samma ställe som jag var hos börjar nu med avancerade workshops där man jobbar med råmaterial istället, och man har mer tid på sig. Man behöver även vara mer förberedd innan man kommer dit – som jag har fattat det så skickar de utbildningsmaterial och man får skriva en brief inför workshopen. Jag är så galet jävla taggad och har redan börjat skissa på topp-, hjärt- och basnoter till min parfym! 😃 Det blir en höstdoft, för någon sån har jag inte. Vilket så klart beror på att höstparfymer alltid doftar typ vanilj, kanel, kola, brasa och sånt som jag avskyr. 😅 Jag ska försöka återskapa hur hösten doftar i min värld. 🍁🍂🍎🌰☕️🏞🪵☀️🌬🧣🏈🎶🕯📚🧼🫧 Företaget heter No Ordinary Scent, eller NOS (fyndigt värre), och deras lokaler ligger i Gamla stan, Stockholm. Den avancerade workshopen kostar 2900 kr och hittills finns det bara ett datum att boka in sig på, 4 oktober, med totalt 6 platser. Det håller på i 2,5 h och man får med sig 30 ml av sin unika edp hem. ✨️ För denna workshop ska man kunna en del om parfym, noter, doftfamiljer osv.
Hej alla beauty lovers! ❤️ Några av er har kanske redan hunnit se mig lite här och där i communityt så jag tänker att det är hög tid att jag presenterar mig för er! Anna heter jag och är både Hudterapeut och Make-up artist. Mitt intresse för allt som hade med huden och make-up att göra kom väldigt tidigt när jag hittade produkter i mammas badrumsskåp. 💆🏽‍♀️ Jag började hos kicks för 10 år sedan och jobbade då i flera av våra fantastiska butiker där man lärde sig mer än vad jag kunnat ana om produkter, make-up looks, doft mm. Sedan tog jag mig steget och blev en del av Skincity gänget och jag tror inte vi gjorde något annat än att prata om huden och vad för skillnad olika ingredienser gav för effekt. Sedan hamnade jag här, med er. Och ingen är gladare än jag att få hänga här med er varje dag och svara på era funderingar. Jag inspireras så att se era sminkningar, hudvårdsrutiner och favorit produkter. Några av mina favoritprodukter som alltid är med mig: Favorit serum: Paula's Choice Pro Retinaldehyde Dual-Retinoid Treatment 💜 Favorit foundation: Anastasia Beverly Hills Impeccable Foundation 💛 Favorit doft: Narciso Rodriguez For Her EdP🩷 Så nu vill jag såklart veta, vilka är era favoritprodukter just nu? Ni får jättegärna följa mig här och ställa frågor om allt som har med Beauty att göra. Ska bli så kul att få guida och inspirera er lika mycket som ni inspirerar mig med era dagliga inlägg. ❤️
✨ Nyhet: Paula’s Choice Peptide Eye Serum ✨ Hej beauty lovers! Jag är så glad att få dela att Paula’s Choice precis har lanserat Peptide Eye Serum – en ögonkräm fullpackad med peptider som jobbar för att jämna ut, ge spänst, minska svullnad och återfukta den känsliga huden kring ögonen. Därför kommer du älska den: • Kraftfull peptidcocktail som hjälper huden att kännas fastare och mer elastisk • Djup, långvarig återfuktning som jämnar ut och mjukgör fina linjer • Omedelbart uppfriskande effekt som ger ögonblicklig lyster och piggar upp trötta ögon Jag har börjat använda den morgon och kväll och älskar redan hur fräsch och pigg huden runt ögonen känns. Har någon av er hunnit testa den än? Eller är ni nyfikna på att boosta ögonrutinen med peptider? 🥰
Beauty First Impression Lancôme La Vie Est Belle Vanille Nude EdP Att jag hade höga förväntningar är en underdrift. Att jag inte kommer att köpa den är ett som är säkert. Det är faktiskt inget direkt fel på den men för mig sticker den inte ut på något sätt. En damig pudrig, lite träig myskdoft med jasmin och vanilj. Dock ganska fin och diskret. Tycker den tidigare och fortfarande relativt nya La Vie Est Belle L'Elixir EdP var både modern och lekfull med lite oväntade doftnoter och kanske är det därför jag, lite orättvist, upplever denna som rätt tråkig tyvärr. Direkt efter applicering känns det som att jag känner igen den och ganska snart inser jag att den på mig doftar väldigt likt min Vanilla Cloud EdP från CLEAN fast i en mer "vuxen" version. De kunde vara mor och dotter! 💕😃 Vad som ändå gör mig mest besviken är hur relativt svagt den doftar efter bara en kort stund. "De utsökta ingredienserna blandas harmoniskt med din egen unika doft och skapar en personlig signatur som håller i upp till ett dygn, med en intensiv doftupplevelse under de första fem timmarna" Efter 5 timmar känner jag absolut ingenting på min hud längre. Trist! Flakongen är som med alla La Vie Est Belle to-die-for snygg. 🩷 Ville så gärna älska denna parfym så därför är jag kanske lite extra hård så nära inpå min egen besvikelse så provdofta den ändå i butik! Skulle dock rekommendera att som alltid, men särskilt i det här fallet, avvakta några timmar för att känna hur den utvecklas och håller på dig.
Today is the day!! Är det bara vi som redan känner lite jul-feeling idag 🎁🎄 Nu släpps äntligen de efterlängtade kalendrarna. Vilken är du mest sugen på? 🤩THE ESSENTIAL FIVE🤩 I The Essential Five får du fem välfyllda luckor. Öppna på en gång – eller varje advent, med en extra present till julafton. Denna femstegs-rutin är fylld av hudvård, hårfavoriter, parfym och andra must-haves för honom (eller vem som helst). Och – den går precis lika bra att ge som presentbox. ❤️THE ICONIC ADVENT CALENDAR❤️ I The Iconic Advent Calendar får du allt från hypad hudvård till den hetaste makeupen och faves som gör ditt hår ännu härligare. Denna episka julkalender samlar alla trendiga beauty must-haves du behöver. Och – den stapelbara boxen är IKONISK. 💎THE SUPREME ADVENT CALENDAR💎 I The Supreme Advent Calendar får du allt från exklusiv hudvård till proffsig makeup och faves ditt hår kommer att älska. Denna maxat lyxiga julkalender samlar de absoluta guldkornen bland KICKS bästsäljare. Och – du vill aldrig sluta spegla dig i den lyxiga boxen.
Smygpremiärade sminkplatsen idag och upptäckte ett "problem" som ni med sminkhörnor kanske kan tipsa mig om en lösning på? Bordet är 60 djupt så jag sitter ju inte så långt ifrån spegeln, men, jag är van vid att sminka mig vid badrumsspegeln med betydligt kortare avstånd. Jag fick gå in i badrummet när jag ville göra pilliga saker som eyeliner. Är det bara en vanesak? Ska jag behöva en liten, närmare spegel också? Antar att det faktum att jag behöver glasögon bidrar lite också såklart. Allt annat går bra, foundation, concealer, blush osv. Det var bara med mascaran och eyelinern jag kände att jag var för långt ifrån. Idag har jag fixat all el så inga sladdar syns om man inte ligger under bordet, jättenöjd 😍 En Philip Hue-ljusslinga kom upp över symaskinerna också!
Massiv Rituals haul! 😍 Delvis köpt på Kicks (gröna necessären), resten från Rituals. 🛍 Jag har haft covid och återhämtar mig fortfarande, så jag tröstshoppade massa self care. 😅 Allt detta för att jag behövde ny tvål haha! Parfymen fick jag på köpet från Rituals, den heter Soleil d'Or edp och luktar riktigt gott! Mitt luktsinne är nedsatt dock så jag kan inte säga mycket mer om doften just nu. Det stora kitet med den enorma, jättefina, gröna sammetsnecessären är ovanligt bra för att vara Rituals, och de är ju typ alltid bra! 👝 Men så användbart med en stor necessär istället för att allt bara kommer i en låda. Necessären är galet fin, väldigt lyxig. ✨️ Innehållet är doftpinnar, rumsdoft (nya designen som är SÅ tjusig), duschskum, body lotion och en nattkräm för händer och fötter. Den mindre necessären är ett kit från Amsterdam-kollektionen med doft av yuzu och tulpan – Japan möter Nederländerna. Det är en jättehärlig doft (som jag tyvärr inte känner fullt ut just nu) och de blåvita porslininspirerade förpackningarna är så vackra! Perfekt med resestorlekar att ta med sig till exempel nästa år när jag ska resa till Nederländerna. 🌷 Innehåller handtvål, duschskum, body lotion och body mist. Sist men absolut inte minst – min nya, vackra skål med sten! 😍😄 Blev helt kär när jag såg detta ljuvliga sätt att sprida god doft hemma. Det är alltså en liten grön glasskål med gröna fina stenar (jag älskar grönt ifall någon undrade 💚) som man droppar någon form av parfymolja på, och stenarna absorberar vätskan och ligger där och doftar gott. Hur fint?! ✨️
✨ Hårtyp/behöv: Mitt hår är skadat, frissigt och nästan torrt – därför behövde jag något som verkligen kunde ge fukt och kontroll. 🧴 Användning: Jag har använt schampot ca 3 gånger i veckan. 👑 Första intryck: Doften är helt lyxig – som att vara på salong hemma! Redan efter första tvätten blev håret märkbart mjukare och fick en fin glans. 💧 Resultat över tid: Efter några veckor märkte jag stor skillnad – mycket mindre friss, mer återfuktat och lättare att styla. 💖 Plus & minus: Det bästa är hur otroligt fint håret känns efter varje tvätt. Det enda minuset är priset 💸 – men kvaliteten talar för sig själv. 🌟 Slutomdöme: Trots det höga priset tycker jag att det är värt det om man vill unna sig riktigt fint hår som doftar lyxigt och känns salongsfräscht varje dag.
Hej! Jag behöver er hjälp innan jag blir galen 🙈😴 Sedan tonåren har jag haft problem med huden från och till, sedan ett år tillbaka har det varit värre än vanligt. Är i kontakt med hudmottagning och fått testa olika produkter men känner att det bara blir värre..😴 Jag har även Crohns och har en medicin som heter Skyrizi och just nu äter jag även kortison pga ökaf inflammation i tarmen. Jag får som små finnar som jag inte kan låta bli att pilla på, de blir då inflammerade , får bakterier i såren, det blir en (tror de sa) sekundär inflammation, de läker från utsidan men inflammation/ infektion under skårpan . Har även ökad tillväxt av svamp så börjat med schampo mot de (på ansiktet o kroppen alltså) Såren jag fått på bröst och rygg blir ärr för att det gått så djupt och tagit så lång tid att läka Just nu ser huden för j*vlig ut. vad jag tror själv? Något täpper igen min hud så det blir såhär, plus att jag inte kan låta bli att pilla på de.. Tips på produkter som är milda , tar bort smink, ej täpper till, funkar bra mot bakterier och som är typ hämnande mot svamp ? 🤔🙈
🐆 🌿 Kalender-djungeln 🌿🐅 Hur går era kalendertankar? Har ni börjat kika på alla lucköppningar som bl a Elle och Margareta Grääs dragit igång med? Jag tittar på allt jag hittar och tycker bara det blir svårare och svårare! 😅😂 Har ni bestämt er eller kanske redan köpt? Vilka väntar ni på? Ratat någon ni trodde skulle vara med i toppstriden? Vad får en kalender max kosta? Skippar du kalender eller kanske gör du din egna där varje lucka garanterat levererar? Har ni någonsin samköpt en kalender med någon? När alla luckor är öppnade väljer man hälften var genom att börja varannan gång. Ganska kul faktiskt. Ett år i högstadiet var vi 3 stycken som delade på en Body Shop kalender och tyckte det var superlyxigt! ⭐️🥰 Kommentera och dela gärna tankar, åsikter och drömkalendern! 🤗
Valentino's nya Limited Edition är äntligen släppt! Donna Born In Roma Ivory EdP är en hyllning till legendariska Studio 54 🪩 med sin flakong i retrodesign. Vitt och guld är temat. 🤍✨️ Eller som Valentino beskriver sin nya doft: "Introducing Born in Roma Ivory Rendez-vous Donna. A limited edition fragrance that embodies the extravagance and individuality behind the legacy of the legendary Studio 54." Liksom tidigare är det Born In Roma ambassadören modellen Adut Akech som "dance the night away" och frontar parfymen. Spännande bakgrund, född i Sudan (i området som nu är Sydsudan), kom senare som flykting till Australien där hon till största delen är uppväxt. 25 år gammal, fick förra året en dotter och delar nu sin mycket framgångsrika modellkarriär mellan omslag och modevisningar med ett aktivt engagemang för flyktingfrågor.
Haft en lite ofrivillig paus härifrån och typ det mesta i livet, och det här är mitt försök att komma tillbaka till någon fungerande vardag 😊 Så mycket har hänt på kort tid. Nya hälsotillstånd som krävt vård från flera specialister, sonen flyttade hemifrån (vilket innebar en del praktisk hjälp från mig som förälder), hans rum håller på att bli gästrum och hobbyrum i ett. Allt det här påverkar min grundsjukdom negativt men ibland har man ju liksom inget val utan man behöver bara göra det bästa av situationen. Har inte ens orkat upprätthålla min hudvård 😅 Men idag damp senaste Kicks Magazine ner i brevlådan! Ska läsa den här hemtjänsten varit här 😀 Och på söndag borde de sista delarna till min fasta sminkplats vara här och redo att användas! Det ska bli så kul!
Charlotte Tilbury - Perfumes ❤️🩷💛💚🩵💜 Charlotte Tilbury har lanserat en doftkollektion med 6 olika parfymer baserade på känslor. Fullkomligt älskar denna tanke och hade i somras möjlighet att provdofta dem både i deras fantastiska butik i Covent Garden (missa inte den om ni är i London!) och på flygplatsen. Hade läst på lite om dem i förväg och trodde baserat på beskriving och doftnoter att jag skulle gilla Joyphoria (beige) och Calm Bliss (turkos) bäst men det var faktiskt den gröna, Magic Energy EdP 💚 som jag till slut tyckte bäst om. Ingen aning om KICKS även kommer att ha dessa parfymer i sortimentet men de finns redan att köpa i Sverige. Tror dock endast att de finns i butik på NK i Stockholm även om jag inte är helt säker. Vad tycker ni om EMOTIONS-idén? Jag tycker det är spännande då det redan flera år skrivits om en trend i parfymvärlden med fler dofter som kommer ha en känslomässig funktion, dvs påverka våra sinnen med hjälp av bl a eteriska oljor men även syntetiskt framställda doftmolekyler.
Mitt senaste beauty köp Betalade under 250 kr för detta set. Det redan rabatterade priset var 273 kr och så hade jag 10% extra rabatt. Det innehåller förutom en fullsize (!) Hypnôse Mascara även en liten ögonmakeup-rengöring (superbra och ingår nästan alltid i Lancôme's mascara kit) samt ett litet ögonserum. Kul, då det nästan alltid brukar vara en liten eyeliner (som jag redan har) med annars. Även KICKS brukar ha dessa s k value kit så tänk på det nästa gång det är dags att köpa mascara. Brukar även finnas kit med Idôle Mascara. Även Clinique har ofta prisvärda kit med sin High Impact Mascara som också är en av mina favoriter. Min go-to särskilt under pollensäsongen. Jag hade aldrig haft råd med en del dyrare alternativ om jag inte var både ekonomiskt lagd och nästan gjort det till en sport att hitta bästa dealen. Vad har ni för trick, tips och metoder för att spara pengar? Köpte även en annan liten spännande produkt men den får bli ett annat inlägg... 😃 Ledtråd: 👀
Det är verkligen inte lätt att göra rätt! Förpackningar av plast och glas som är tomma är inte svårt att återvinna. Det gjorde jag förra veckan på gångavstånd från där jag bor. Men så är det ju allt det där som är mer giftigt som t ex nagellack och sprayflaskor. Och makeup som inte är slut utan bara gammalt. Läste någonstans en undersökning som visar att bara ca 1/5 vet hur det ska återvinnas och också gör det. Från att kunna lämna på några av KICKS butiker till ännu färre Åhléns varuhus så gäller särskilda miljöstationer eller farligt avfalls-bilar. Nu äntligen har jag kunnat ta mig till en miljöstation så att jag blev av även med detta. Ska verkligen tänka mig för innan jag köper ett nagellack igen. 💅😃 Gör inte detta primärt för att få poäng här på Beauty Talks utan för att jag vill göra rätt och det jag kan för miljön. Men det MÅSTE bli lättare!!! Jag är ung, frisk och rörlig och har tillgång till bil. Detsamma gäller inte för alla! Sedan är det ju också ett skämt att behöva ta bilen till de "utökade" miljöstationerna! 🤣 Såg dock att man nu kan återvinna sprayflaskor i en ny liten station (ståendes vid panten) i en livsmedelsbutik nära mig så där kan jag förhoppningsvis lämna hårspray och torrschampon i framtiden. 👍
🍁 Höstdofter 🍁🍂 Har plockat ut mina lite mer höst-och vinterdofter från garderoben för att kolla att de fortfarande doftar bra på min hud. Jag vet ju såklart att jag inte behöver någon mer men parfymer är ju också ett av mina intressen. Brukar känna om det är någon doft (läs; känsla) som jag saknar och då kan jag gå på jakt efter en parfym som ger mig just den känslan. Tycker detta är svårast men också absolut roligast. Och ibland hittar man den aldrig ens. Det händer såklart också, men inte ofta, att jag bara provdoftar någon och gillar den direkt. Ska också snart "låna ut" en parfym eller två. Blir nog någon av körsbärsdofterna eller kanske båda. Inte alls sugen på den doftnoten för tillfället. 🍒 Tyvärr känns det som att min Cashmere & Palo Santo EdP från Donna Karan's Cashmere Collection har tappat i kraft. Den doftar fortfarande gott och som tidigare men känns lite "blek". Köpte den strax efter att den kom in på KICKS våren/försommaren-24 så den har bara varit öppnad drygt ett år. Stor flaska också så ett litet tips till alla som blev Beauty Testers för denna nu i våras: spara den inte för länge! En annan höll däremot, och mot alla odds, bättre än jag mindes och det var Sabrina Carpenter's Caramel Dream EdP. Alla Sweet Tooth håller ju rätt dåligt men jag köpte mina utomlands i vintras innan de fanns i Sverige och betalade under 20 Euro så tyckte ändå det var kul och värt det. Och jag har använt dem en del, framförallt för layering. Hösten är för mig drömdofternas tid. 🤗 Att andas in skogen, doften av nybakat, doftljus. Vilka dofter älskar du? Kommentera gärna! 🥰
Ett väldigt positivt första möte... med The 7 Virtues ( ett för mig tidigare okänt varumärke ). Fick en tester på en av deras parfymer, Vanilla Woods. Älskade doften, och vilken hållbarhet! På min hud igår från eftermiddagen till efter midnatt! Jag är imponerad! Själva doften var precis i min smak inför höst och vinter och påminner lite om den perfekta mixen av Donna Karan's Cashmere & Palo Santo, Maison Margiela Replica By the Fireplace och Eilish No 1. Doftnoter se bild 2, och på bild 3 några av deras andra parfymer. Varumärket är 100% veganskt och de är både PETA och Leaping Bunny certifierade.👏 "Are your peace perfumes vegan? Yes. We have been creating vegan scents since 2010. Our botanical based scents do not use any animal products. Do you test on animals? We love our pets. We do not test on animals. We prefer to test on our family and friends." Grundare är Barb Stegemann och om henne, hennes filosofi och "mission" finns mer att läsa på The 7 Virtues egen hemsida. Rekommenderas! Hoppas verkligen att KICKS tar in detta spännande varumärke i framtiden!
Mer jul... 🎄⭐️🎄⭐️🎄 Spinner vidare på kalendertemat och ett urval av de adventskalendrar som publicerats hitintills. Allt från Yves Rocher till YSL och priser mellan ca 500-5000 (!) kr. Rituals kommer som vanligt, liksom KICKS, ha fler än en och i olika prisklass. Lumene var även i år bland de absolut första och den har jag redan gjort ett inlägg om tidigare också. Brukar vara en av mina favoriter sett till varierat innehåll och prisvärdhet. Personligen brukar jag ha som "krav" på en kalender att värdet på innehållet måste vara minst 2.5-3 gånger inköpspriset då de ju alltid innehåller ett antal produkter man troligen inte skulle varit intresserad av och köpt annars. Hur tänker ni? Vad är avgörande innan ert eventuella köp? Har man inte möjlighet att köpa en kalender för tusenlappen eller mer vill jag nämna adventskalendern från Yves Rocher. Den brukar kosta runt 500 kr och jag tycker den brukar ha ett bra, varierande och, för de flesta, ett väldigt användbart innehåll med flera fullsize.
Paket från Clarins 🌺🌿 Första, men inte sista, gången jag beställde direkt från Clarins. Bl a för att det jag ville beställa inte fanns i lager online på något av de andra försäljningsställen där jag vanligtvis handlar. Andra varumärken jag gärna köper från direkt är bl a Paula's Choice och Clinique. Toppbetyg vad gäller både packning och leveranstid! ⭐️ Älskar när man får omsorgsfullt och fint packade paket. 🤗 Gjorde min beställning i måndags och den fanns att hämta igår, onsdag, innan lunch. En annan trevlig fördel är att man själv får välja 3 olika varuprover och de är inte alla minis utan upp till 10 ml beroende på produkt. Generöst (och smart) då man ju gärna vill och behöver testa ny hudvård mer än en gång. Paketet innehåller bl a den shampoo bar (se bild 2) jag skrev om i ett tidigare inlägg. Brukar ni köpa direkt från något/några varumärken och i så fall vilka? Kommentera och berätta gärna! 😃
Har någon av er testat Clarins "Total Cleansing oil"? Skulle vilja veta hur ni använder produkten. När jag läser instruktionerna på kicks låter de lite komplicerade: Värm produkten mellan handflatorna och applicera på torr hud i ansikte och på hals. **För att avlägsna orenheter och makeup ska du placera händerna platt på ansiktet för att sedan lyfta undan dem snabbt, som om huden vore brännhet.** 😅 Upprepa 7 gånger. Emulgera med lite vatten medan du masserar försiktigt i cirkulära rörelser över ögon, läppar och ansikte i några sekunder. Skölj av. Använder för närvarande CeraVe Hydrating Foaming Oil Cleanser och tycker om den då den inte torkar ut. Men det står att man inte ska ha den nära ögonen och det vore najs att kunna använda ngt över hela ansiktet (utom micellärt vatten) 💦
Nej men hur trevligt är det inte att hitta en "bortglömd" diamant i sin kollektion! Jag köpte den här parfymen i början av sommaren för att jag visste att jag skulle älska att ha den under hösten och jag hade **såååå** rätt! Mitten av augusti, vädret blir blötare och kallare och jag vill helst bara ut i skogen och leta kantareller, så för mig är hösten här och det innebär också dom lite tyngre dofterna! För mig öppnar den här med lite sötma från päron och fräschör från mandarin för att ganska snabbt torka ner och ge plats åt mer vanilj och orange blossom för att sen även välkomna kaffet! Jag känner inte så jättemycket fikon på mig men en liten hint av blommighet kan jag förnimma ibland. Det här är en helt otrolig doft från YSL som jag verkligen rekommenderar dig att dofta på om du gillar Black Opium DNAt.
Idag var jag på Sephora (hemsk upplevelse som vanligt 😅) och passade på att dofta på den nya parfymen från Rare beauty. Det är inte alls min typ av doft, men jag var nyfiken efter att en influencer jag följer (Parisvanity) jämförde den med Burberry Goddess och sa att de är väldigt lika men att Rare är mer clean. Och jag måste verkligen hålla med! Nu testade jag den inte på huden, men på papper så är det nog den godaste gourmanddoften jag provat. 👀 Den hade en sån där lite obestämbar ren doft, fräsch och nästan tvålig, men på ett bra sätt. Jag förstår ju att vanilj, kakao och kola i kombination med tvål låter vidrigt. 😂 Men det var mer som en varm, len och söt tvåldoft. På huden kan jag tänka mig att det tvåliga försvinner efter ett tag och att de söta dofterna kommer fram mer. Jag har aldrig testat något från Rare beauty, är inte direkt intresserad heller MEN jag älskar verkligen att de designar förpackningar med tillgänglighet i åtanke! Parfymflaskan är gjord så att man kan spraya även om man är klen i fingrarna eller saknar fingrar, se bild 2. Det ska de ha cred för! 👏🏻
Tips! Hudvård Paula's Choice 💖 Dags att testa en ny hudvårdsrutin eller kanske använder du redan produkter från Paula's Choice? Om man beställer 3 fullsize produkter direkt från deras egen hemsida får man just nu förutom 20% rabatt även välja en rengöringsprodukt i fullsize som gåva! 🎁 Kom upp 4 olika att välja bland så finns för alla hudtyper, åldrar och behov. Tycker de har en riktigt bra hemsida. Lärorik och ger bra vägledning för att hitta lämpliga produkter då allt är indelat, väldigt lätt och överskådligt, efter t ex en specifik ingrediens eller hudtillstånd. Se bild 2. Det går även lätt att nå dem för personlig hjälp. Har testat några av deras grymma produkter, t ex fuktkräm/solskydd (ansikte), toner och kroppsvård. Favoriten hitintills om jag måste välja är en rengöring från deras hudvårdsserie CALM, Ultra-Gentle Cleanser. ☁️🩵
Det är Akut Vattenbrist i Stockholm 💦och därför gör jag det här inlägget och postar det här istället för under hårvård för färre läser inläggen under den " rätta" rubriken K18 Masken är en leave-in mask och är ju praktiskt och bra att använda nu. Den appliceras i handdukstorkat hår efter schamponering och lämnas i 4 minuter och efter det så behövs en fuktgivande balsam-spray eller kräm användas och gärna hårolja om ditt hår är som mitt, långt och har blekta slingor. Det finns också många inpackningar/ masker som sluter hårstråna på egen hand så inget balsam behöver användas efteråt. Kerastase, Joico, Björn Axens och även Davine har inpackningar som fungerar utan att följas upp av balsam Jag har riktigt långt hår och vet att det går åt en hel del vatten vid hårtvätt, så med antingen endast balsam eller K18 och inpackningar som fungerar på egen hand så hoppas jag vi kan spara vatten🩵
Tillbaka efter semestern – ge huden en nystart med Paula’s Choice Solen, vinden och bad kan lämna huden torr, ojämn och med små pigmentfläckar. Här är mina snabbaste tips för att återställa glowet: 1. Skin Recovery Enriched Calming Toner – Fyller på fukt och lugnar hud som känns stram. 2. 6% Mandelic Acid + 2% Lactic Acid Liquid Exfoliant – Skonsam AHA-peeling som jämnar ut hudton och ger lyster, bevisad att även stärka hudbarriären. Nu snackar vi nästa nivå av exfoliering. 3. 25% Vitamin C Treatment – Minskar solfläckar och jämnar ut hudtonen med hög C-vitaminhalt. 4. Resist Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF 30 – Lätt tonad dagkräm som skyddar mot nya fläckar och linjer. samt litr lätt tonad för att he en direkt jämnare ton. 💬 Hur mår din hud efter sommaren? Är du team ”reparera & återfukta” eller team ”solkysst forever”? 🙈
Semestern börjar gå mot sitt slut men inte sommaren känns det som! 🌞😃 Ett av flera tecken/rutiner för detta är att jag mer regelbundet använder setting spray igen. På sommaren behöver jag det sällan och föredrar då en uppfräschande och återfuktande face mist istället. Har dock en nästan full så den kommer stå framme på skrivbordet! Trevligt att kunna "bjuda" på också! 💜💦 Har oftast flera olika setting spray och så även nu och trots det så saknar jag en bra och återfuktande med superfin mist så det kommer bli nästa köp även om det dröjer. Har två favoriter sedan innan och det är Morphe Continuous Setting Mist och IDUN Minerals Ready Set Refresh Setting Spray så någon av dem blir det. Om inte suget efter Anastasia's nya Impeccable blir för stort. 😃 Är det förresten någon som testat Hickap's Glow Monkey ännu? 🩷✨️ Vilken är din favorit eller är det någon du är sugen på att testa? 😍
Landat hemma och solen skiner! ☀️🌞☀️ Vilken sommar vi haft! 🤗 Och än är den inte slut. Njuter liksom lite extra när man vet att den snart får lämna över till hösten... Sovit ett par timmar, börjat sortera och första tvätten är startad. I väntan på ett nytt KICKS Magazine bläddrar jag i det senaste medan jag njuter av mitt morgonkaffe. Det kommer bli några idag! ☕️😁 Kan inte ha läst detta nummer noga för innehållet känns nytt och högst aktuellt. Bus, solkysst, gyllene lyster med skimrande kroppsvårdsprodukter och bronzer-favoriter och hudvårdsglow med C-vitamin och peeling. Även Good HAIR Days för ett välmående sommarhår och FOSSINGAR i fokus. Mina har gått många steg... och kan verkligen behöva lite extra kärlek som tack. 🤗🥰 Och ett reportage om gourmanddofter... 😋 Frukter och bär, citronsorbet, marshmallows, äpplepaj, kaffe, kakao och vanilj. Mums! Ha en jättefin dag oavsett om ni är på jobbet eller ligger i hängmattan, eller kanske befinner er någonstans mittemellan! 😘
Den här årstiden suktar jag mer än vanligt efter naturdofter – grönska, havsbris, solvarm jord, trä, syrliga bär, frisk luft, daggvått gräs, söta blommor. 🌳🍃🪷🫐🍐🏞🌊 Kan inte välja en enda doftnot som är min favorit utan det är mer än känsla och en vibe. Flummigt kanske, men efter sommarens varma, fuktiga, syrefattiga luft så skriker min kropp efter FRISK luft, kristallklart porlande vatten och sånt som gör att jag känner att jag kan andas på riktigt. 😮‍💨 Jag har dessutom varit tillbaka från semestern sen typ 30 juni så jag hade behövt semester igen. 😅 Vi går även in i en intensiv period på jobbet som kommer bli tuff, jag byter snart roll i jobbet och får mer ansvar så ja, jag väljer allt oftare de gröna parfymerna som lugnar och samtidigt ger lite energi. 🧘🏼‍♀️💚
🌞 SOLSKYDD på vintern - ja eller nej! ☃️ Solskydd skadar ju aldrig men är produkten egentligen nödvändig vintertid i Sverige? Finns nog många olika åsikter om detta så är lite nyfiken på hur ni gör och tänker? Använder själv inte aktivt solskydd (om det inte finns i min hudvård) mellan december-februari då UV-strålningen i Sverige är mellan obefintligt till max 2 enligt Strålsäkerhetsmyndigheten och de rekommenderar solskydd från UV 3 (om man inte är väldigt solkänslig). Om ni använder solskydd med högt SPF under vintern är det då FRÄMST för att skydda mot hudcancer eller undvika solskador och för tidigt åldrande? Och ni som har barn och tonåringar använder de också någon solskyddsprodukt året om? Tänker att t ex barn på förskola är ute varje dag oavsett väder och årstid och troligen betydligt mer än de flesta av oss vuxna. Har själv inte blivit uppmanad av mina föräldrar som större barn/ungdom att smörja på solskydd under vinterhalvåret även om de var jättenoga med detta på sommaren och vid vintersport. Har detta ändrats, hur tänker föräldrar idag kring detta? Inget är rätt eller fel men kommentera jättegärna! 😃
Ett tecken på att semester och lata dagar börjar gå mot sitt slut - funderar på BUS! 🤎☀️✨️ Använder bara BUS i ansiktet och de senaste åren antingen misten från St Tropez (som jag älskar och har köpt om) eller Biotherms med serumformula. Se bild 2. Nästa på tur blir Clarins Radiance-Plus Golden Glow Booster som jag beställde någon gång i våras med en superdeal Gåva på köpet. Hade helt glömt det så vilken tur att jag inte hann beställa någon ny! Fick dessutom med solskyddsprodukter som jag ska låta vara oöppnade till nästa år/vår då jag fortfarande har flera olika med olika SPF öppnade som bör förbrukas inom 9-12 månader. De bör räcka för sensommar, höst och vid behov i vinter. Så efter mist och serum så är det snart dags att testa droppar. Dessa ska blandas med dagkrämen/nattkrämen så det känns ju lätt och smidigt. Förkortad produktbeskrivning: Koncentrerade brun-utan-sol droppar för ansiktet som ger en skräddarsydd glow och jämn färg. Dropparna blandas enkelt med din ordinarie fuktgivande ansiktsprodukt och dag för dag bygger du upp färgen till önskad intensitet. Aloe vera-extrakt ger fukt. Icke-komedogen. Doftfri. Någon som använt någon av dessa produkter? ☀️
Spännande nyheter från Harrods 🎄 Hade ingen aning men såklart har Harrods sina egna skönhetskalendrar. I år 3 olika. ⭐️ 25 Day Beauty Advent Calendar 🌲 12 Days of Hair & Body Advent Calendar 🎀 12 Days of Fragrance Advent Calendar Fullständigt innehåll finns att se på Harrods hemsida. Tror att Harrods kan skicka worldwide men om det gäller alla produkter och vad frakten skulle kosta har jag ingen aning om. Är man i London för första gången är ett besök i detta klassiska och välkända varuhus verkligen en upplevelse även om, eller kanske för att, Harrods är galet lyxigt och dyrt (tycker jag). 😃 Blir därför ganska positivt överraskad när jag läser vidare om årets adventskalendrar som faktiskt ändå är prissatta så att många skulle kunna ha råd att unna sig någon av dem. De kostar mellan £99-250 så från ca 1250 SEK. Tycker också om designen med varuhuset. På bild 1 och 2 årets kalendrar och på bild 3 några tidigare.
Positiv utveckling - ÅTERVINNING! ♻️😃 Kan t o m återvinna på semestern! 🌍 På mitt hotell finns en mindre källsorteringsstation (som dessutom hålls kliniskt ren och fräsch av personalen) på varje våning där man som gäst kan lämna det vanligaste såsom plast, glas och papper/kartong. Ute på gatorna finns också gott om större recycling-stationer så man kan verkligen inte hitta på någon ursäkt till att inte lämna sitt avfall på rätt sätt. Så all plast i form av tomma schampoflaskor, duschtvål och solkrämer har jag lätt kunnat återvinna här på plats. Har dock inte sett några behållare för det kosmetiska avfall som är "farligt" som t ex sprayflaskor, nagellack osv. (men de är ju inte direkt lättillgängliga i Sverige heller), så det får jag helt enkelt packa ner i resväskan och ta hand om hemma. ♻️🌍
PEPP på hösten! 🤗🍁☀️🍂 Jag älskar hösten som årstid! 🥰 (det hjälper nog en hel del) De vackra färgerna i naturen och den höga mysfaktorn med mörka kvällar, värmeljus, mjuka filtar, varma kryddiga parfymer och hemmagjord äpplepaj. 🤗 Energin - pulsen, engagerande projekt och känslan av nystart. Känns som jag varit ledig i evigheter och missat/klarat mig undan både svenska värmeböljor, skyfall och stormar. Ska bli skönt att resa hem om några dagar och trots att jag gjort mitt bästa tror jag mitt hår ser fram emot att byta simturer i havet mot skogspromenader och nästa veckas besök hos frisören. Bokar alltid en välbehövlig klipptid i slutet av sommaren. Vad har ni för knep och tips för att trots allt behålla sommarkänslan en bit in i vardagen? Jag fortsätter alltid att använda några av mina mest typiska sommar- och semesterfavoritprodukter. Går barfota så länge som möjligt. Äter utomhus så ofta som möjligt och, fråga mig inte varför 😂, ställer alltid in några av mina gröna växter i badrummet. Lite djungel/naturkänsla! 🪴 Ha en fortsatt fin dag! 💚
Innehåll I jakten på poäng blir innehållet tyvärr ofta mindre intressant och variationsrikt. Kanske är det bara jag som börjat tröttna på alla dolda pärlor och multi-use. En dold pärla ska väl vara något riktigt speciellt, en produkt som verkligen sticker ut? Snart är varenda produkt vi använder en dold pärla och då urholkas ju helt begreppet. När det kommer till multifunktionella produkter är väl upprepningsgränsen också nådd? Eller? Att krämblush även kan användas på läpparna, att läppstift kan användas som blush och att de flesta makeupborstar kan användas till mer än en produkt och formula kan väl inte undgått någon den här sommaren? 😁 Ser gärna att utmaningarna varieras/byts ut oftare eller varför inte testa att ta bort dem? Skulle vi kunna skapa roliga, innehållsrika inlägg och kreativa looks utan belöningspoäng? Också en utmaning! PS. Tänker inte använda detta inlägg för att få poäng.
Reste långt för att hitta en produkt som finns runt hörnet... 😃 Testade en ny setting spray från ett varumärke som heter Meroda, Final Touch Setting Spray, i butik häromdagen. Salufördes som mycket lämplig för känslig hud, fri från det mesta (som man inte vill och bör ha i sina hudvårdsprodukter). Dessutom är varumärket cruelty-free och produkterna veganska så när som på att butiksbiträdet trodde att de fortfarande eventuellt hade bivax i en mascara. Det kan jag leva med. Setting sprayen kändes jätteskön på huden, inte minsta sticky heller. Jag står där och funderar på köp (trots att jag har alldeles för många redan) när jag blir bjuden på te. Under tiden googlar jag på varumärket för att hitta lite ytterligare information och kanske recensioner och får då reda på att varumärket är från Nederländerna och ser då även att denna setting spray nu finns att köpa på apotek i Sverige! 😁 Så köpet fick vänta men jag tänker inte glömma bort den och varumärket MERODA! Tänkte att detta kunde vara av intresse då det verkar finnas många härinne på communityt med känslig hud, som värderar cruelty-free och som föredrar veganska produkter. Tänker också att denna kan vara lämplig för alla unga som precis börjat använda makeup och där man vill att huden ska förbli oförstörd och välmående. 🌸 Känner ni till MERODA?
MIST FEVER 🪩 Tror jag blivit smittad... 😂 Nu har även Cheirosa 76 släppts loss! Denna mist från Sol de Janeiro var från början en Limited Edition som hette After Hours. Förra året lanserades den som en ny permanent doft i deras sortiment. I Sverige har den endast funnits på Sephora men nu tycks ensamrätten vara över och den finns äntligen tillgänglig även på flera andra försäljningsställen. Hittar den dock inte på KICKS ännu. Fruktig, blommig och träig med doftnoter som svarta vinbär, päron, vanilj, jasmin, fresia, bärnsten, karamell och patchouli. Doften sägs vara inspirerad av den brasilianska nattklubbskulturen 1976 och beskrivs som förtrollande, sammetslen och hypnotisk. 🪩 Har provdoftat den på Sephora men det var så länge sedan att jag inte kommer ihåg den tillräckligt väl för att beskriva den men den är i alla fall mindre söt än de karamelliga gourmandbomberna 62 och 71.
Nu när augusti är här börjar man redan längta lite till hösten ~ Det gör jag iallafall 😅 Därför har jag tagit fram mina parfymer inför hösten/vintern och jag fastnade för en speciell flaska - Billie Eilish No. 1 ♡ Den här ljuvliga doften kickade igång mitt intresse för parfymer och är den ultimata formulan för kyligt väder. ~ Koncentrerad, söt vanilj med kryddig bas som kompletterar hösten och vinterns typiska dofter (kanel, kryddnejlika etc.) ☕️ ~ Syrlig och fruktig not som ger den kalla luften en fräschhet och samtidigt lyfter fram aromen som de fermenterade äpplena på marken ger ifrån sig. 🍎 Jag rekommenderar den här parfymen till alla vanilj älskare, men även dom som är nya i parfymvärlden och inte vet vart dom ska börja. Billie Eilish No. 1 är en gudomlig höst/vinterdoft som håller länge och är prisvärd.
Ny design & ny formula Hur nya All Nighter levererar och tas emot kommer utan tvekan vara av STOR betydelse för Urban Decay. Personligen måste jag erkänna att Urban Decay's ikoniska All Nighter Setting Spray aldrig har varit mitt självklara val av setting spray förutom då jag velat att min makeup ska hålla genom en tornado. För där tycker jag den gör ett bra jobb. Mitt största "problem" med den (förutom priset) är, och har alltid varit, den hårda sprayfunktionen. Men äntligen utlovas nu: "New Ultrafine Weightless Mist". Denna förändring gör att jag troligen kommer att vilja prova den i framtiden om den känns behaglig vid en första testsprayning i butik. För er som är oroliga över att eventuellt förlora en go to-produkt och vill bunkra så såg jag att den för tillfället finns att köpa för ca 300 kr på flera olika försäljningsställen. Ha en härlig söndag! ☀️🌷🌻
Hej, väldigt ovan här inne. Men nu skulle jag verkligen behöva tips? Klumpigt nog ramlade jag ,så klart när jag sprang till bussen. Slutade med en natt på akuten. Med styngn på hakan. ögonbryn o en del andra ställen. Jag får därför inte blöta ner ansiktet eller de psrtier med stygn. självklart har jag vattentätt plåster över. men det rinner ju in. Då jag dessutom krossade en arm. Så tips på riktigt bra produkter, att kunna använda utan vatten. Lite går självklart bra. Jag har fet hy, o glansig. Men måste få bort solkräm varje kväll tex. Det får kosta vad det kostar. Bara jag får bort spf,ev smink. vill verkligen bli grundligt ren o därefter produkter som ,ja allt som ingår i en hudvårdsrutin. Får inte använda retinolprodukter nu, eller syror. Men om någon har tips på ja vad som helst för fet o rätt stora porer samt pigmentfläckar. Ja allt från rengöring till serum ,kräm. o jag tänker kosta på mig lite lyx ,då ansiktet ser ut som ,ja borde lägga upp en bild men det gör jag när allt har läkt. skulle vara jätte tacksam för alla tips. Ursäkta stavning o rörig text. En arm en gipsad från axeln till ,ja man ser fingrarna sticka ut. Tack på förhand . Ha det skönt i värmen från Elin
♻️🌳💚 ÅTERVINNING 🌴🌍♻️ Tyvärr kan man ju sedan en tid tillbaka inte längre återvinna kosmetiskt avfall i någon av KICKS butiker. För de som inte känner till det så har Åhléns tagit över stafettpinnen. Läs på Åhléns hemsida i vilka butiker du kan lämna in kosmetiskt avfall och vad du ska lämna i butik eller separat på återvinningscentral. Läs vad som gäller just din kommun! ❗️❗️Det som är viktigt är t ex nagellack, hårspray och parfym som innehåller skadliga ämnen! ❗️Schampo, body lotion och likande innehåller inte farliga ämnen. Använd upp det och sortera bara som vanlig plastförpackning! Har passat på att fråga i några butiker och varuhus i London om de har något liknande system men det var ingen som hade hört talas om det eller trodde det. Däremot var det flera som blev väldigt intresserade och imponerade så det var ju kul. Då blir man lite extra stolt! Hörde någonstans (tror jag) att det gick att lämna i Lyko-butik(?). Hittar dock ingen information om detta så vet inte om det är möjligt. Kommentera gärna om någon av er vet om det stämmer! 😃💚
Marc Jacobs PERFECT Absolute EdP Ännu en flanker på Marc Jacobs Perfect EdP har nyligen lanserats. Den beskrivs som en djärv, sensuell och intensiv version av originaldoften. Som så ofta har man valt att använda ett inarbetat namn och design till en ny parfym för förutom den otroligt fina flakongen så kan jag doftmässigt inte känna igen någonting från originalet som jag är väl bekant med (inne på min andra flaska). Perfect Absolute EdP är söt och kraftfull, varm, fruktig och blommig. Fikonnoten är framträdande och i början även karamell (tänker på karamelliserade popcorn). Därefter blommar jasminen ut och när ett par timmar gått är det mjuk amber med ett stråk av fikon jag känner. Kommer troligen inte att köpa denna men vill provdofta den på nytt till hösten då jag är ganska säker på att jag kommer gilla den bättre som det höst- och vinterdoftsalternativ jag tror den är tänkt att vara med tanke på doftnoterna samt val av flakongens färg, djupt vinröd. Har ni provdoftat den ännu? Taggar även originaldoften och övriga flankers.
Fresh Summer Nails 💅 Mitt bästa sommartips för att ha fina naglar är att alltid grunda med ett bra baslack. Mitt favoritnagellack alla kategorier är opi, jag kör alltid ett lager med opi baslack, sen tar jag oftast tre lager med färgat nagellack (utan att låta det torka emellan) och sen överst ett lager Seche vite, så torkar det rekordsnabbt! 💅🏻 Här har jag använt opi A clay in life som grund och sen tagit två lager med Princesses rules också från opi men dessa går inte att tagga trots att de säljs på Kicks. Detta är ett snabbt och enkelt tips för att ha snygga naglar länge plus att det går snabbt. Eftersom nagellacket har en bra grund så håller det oftast runt en vecka, trots mycket bad och andra trevligheter. Jag älskar att fixa med naglarna och på sommaren brukar jag ha lite mer somriga färger
✨️ Mitt sommarhår ✨️ Att ta bra hand om sig själv speglas även i mitt hår. Har tack och lov ingen negativ påverkan av vare sig alltför vilt dansande hormoner, läkemedel eller negativt upplevd stress och då mår även håret bra. Har aldrig färgat, blekt eller slingat det och värmestylar sällan. Noga med att klippa bort slitna toppar 3-4 gånger om året och använda hårmask regelbundet. Hårolja, några droppar dagligen, när jag är hemma men packar inte med när jag är på resande fot. Gjorde det en gång... för mycket! 😂 Tar däremot alltid med mig en multifunktionell leave-in spray. Gör håret mjukt och mindre trassligt att reda ut. Stärker och förhindrar att det bryts. Ger näring och glans. Produkten jag taggat har dessutom värme-och UV-skydd! ☀️ Och finns i ministorlek! 😃 Har sällan mitt hår utsläppt så skonsamma hårband och hårsnoddar är viktigt och att inte sätta upp håret likadant på samma sätt och ställe varje dag försöker jag också att tänka på. Skönhet kommer inifrån och det tror jag gäller det mesta!
Touch up på språng 🏃🏼‍♀️ Jag brukar inte fixa till sminket under dagen, tycker ärligt talat att det är en dålig produkt om jag måste bättra på efter några timmar. Läpprodukter är så klart ett undantag. Jag har typ alltid ett Fantastick i väskan. De är så pass lågpigmenterade att man kan applicera utan spegel, precis som med ett läppbalsam. Och så får man lite solskydd för läpparna också! 💋 LHs blotting powder får ibland följa med i väskan också, speciellt om sminket ska se bra ut i många timmar. Finns inget bättre puder för att fräscha upp ansiktet om man blivit oljig eller svettats. Den grå setting sprayen från LH är också trevlig för att bara känna sig lite fräschare när sminket suttit på i flera timmar. 🌬 Parfym har jag gärna med mig om det är fest eller så. Att trycka ner en stor, tung flaska i sin lilla partyväska funkar ju inte, så jag använder mig av slimmade resestorlekar, testers eller så fyller jag på min lilla parfymflaska med valfri parfym. 😊
Har de senaste dagarna inte kunnat posta några inlägg med bilder förutom i Makeup Looks, så får skippa bild helt enkelt. Detta är iaf inköp jag gjort senaste tiden från KICKS 🛍️ Fler härliga sheetmasks från Dr. Ceuracle, ljusblått nagellack från Depend (äntligen hittat den perfekta nyansen!) och flytande ögonskugga från NYX. Nu när det är 25% på LH Cosmetics blev det även en liten setting spray, en eyeliner och vinnaren i min mascaraomröstning - The Waterproof Mascara. Är redan helt kär i eyelinern då den är enkel att använda och sitter som berget (även genom svettiga träningspass) - så det har verkligen blivit en ny favorit! Ska testa mascaran idag också, riktigt taggad på det! Köpte även två ögonskuggspaletter från e.l.f. Dessa är dock köpta på Lyko då den ena paletten, Total Smokeshow, inte säljs på KICKS.
Produktvärde (mitt senaste köp från Kicks) Jag har aldrig testat något från Filorga men kände att det var dags nu när det dels är rabatterat och man dessutom fick en gåva på köpet. Köpte med Click & Collect till min närmsta butik och hämtade det igår. Gåvans värde ska vara ca 890 kr och man skulle handla för minst 899 kr för att få den. Jag hade flera olika produkter jag ville ha så jag gjorde så att mitt köp skulle komma så nära 899 kr som möjligt (jag köpte också en ögonmask som inte kom med på bild. Övre raden är mitt köp, det var inte särskilt många kronor över 899 kr. Undre raden är gåvan som alltså ska ha typ samma värde som det jag köpte. Även om jag väger in att det var 25% rabatt på det jag köpt så har jag ändå lite svårt att tro att gåvan är värd så mycket 😅 Jag hoppas på att bli nöjd ändå! I gåvan var en av de produkter jag valde bort när jag ändrade runt i min varukorg så det var ju kul! Är väldigt nyfiken på produkterna som tyvärr får vänta tills något jag använder nu har tagit slut 😃
Spännande solskydd ☀️ Tycker verkligen utvecklingen gått framåt väldigt mycket när det gäller solskyddsprodukter. Från tjocka, kladdiga och kletiga så har de blivit mer hudvårdande och med betydligt mer behaglig formula och fin finish. För mig nu klart intressanta och spännande produkter och inte längre bara ett nödvändigt ont! ☀️😃 Testar därför flera (för mig) nya solskydd för ansiktet i år. 🥰 Älskar Ole Henriksens mineralsolskydd som ger en väldigt fin och utjämnad finish. Fräsch doft. Paula's Choice har jag precis börjat med. Lätt formula och smidig att applicera, går snabbt in och känns knappt. Nästa blir en från Klairs, All-day Airy Sunscreen. K-Beauty som ska vara väldigt lätt och luftig! Har ni testat någon av dessa? TIPS! Applicera ALLTID MYCKET MER produkt än du tror att du behöver! ☀️N☀️J☀️U☀️T☀️!☀️
Mina sommarfavoriter från Paula’s Choice – perfekta på resan! 🌞✈️ I sommar reser jag lätt men smart med några riktiga hudvårdsfavoriter från. Dessa räddare i nöden får alltid följa med i necessären – oavsett om jag ska till stugan, utomlands eller bara på en weekend! ✨ Paula’s Choice 5% Mandelic Acid + 0.5% Lactic Acid Exfoliant En supermild men effektiv exfoliering som ger glow utan att stressa huden – perfekt när huden utsätts för sol, saltvatten och värme. Mandelinsyran är dessutom lugnande, vilket min hud älskar under sommaren! 🌙 Paula’s Choice Clinical Pro Retinaldehyde Dual Retinoid Treatment Min kvällsbehandling! Retinaldehyd är min favorit bland A-vitamin-varianterna – effektiv men ändå skonsam. Jag använder den varannan kväll för att hålla huden jämn och klar, även när jag reser. 💧 Paula’s Choice Peptide Plumping Moisturizer Den här återfuktaren är som en plumpande boost för huden! Peptiderna hjälper till att hålla huden mjuk och stärkt – särskilt efter sol och bad. ☀️ Paula’s Choice Resist Skin Restoring Moisturizer SPF 50 Dagkrämen med stort D! Återfuktande, silkeslen och med ett högt bredspektrumskydd som jag litar på varje dag. Fungerar lika bra under smink som ensam på huden. Alla dessa är resevänliga i format och multifunktionella – jag behöver knappt något annat 🧳 Har du några hudvårdsfavoriter som alltid får följa med på resan?
För ett tag sen frågade jag hur ni brukar välja vilken parfym ni ska ha, för att jag har så många jag gillar att jag önskar att jag hade fler kroppar så jag kunde ha flera samtidigt. Själv väljer jag oftast utifrån humör, men vissa gånger (som idag) väljer hjärnan åt mig. Jag får nämligen doftförnimmelser sen jag var svårt sjuk i covid precis i början av pandemin. I början var det mest otrevliga dofter och de kunde sitta i i flera veckor. Numera år de kortare och inte lika jobbiga, men det är alltid dofter ingen annan känner. Som nyklippt gräs mitt i vintern osv. Ibland får jag såna doftförnimmelser när jag ligger och sover, så jag känner någon doft sekunden jag vaknar och också under flera uppvaknanden (jag vaknar tyvärr ganska många ggr per natt pga min sjukdom). De där dofterna på natten brukar vara någon av mina parfymer och ofta en jag inte haft på ett tag. Så idag blev det Versace Dylan Purple! Tack hjärnan, jag har faktiskt njutit av att ha den idag 😃
First impression av Aveda Miraculous Oil High Shine Hair Concentrate Alltså hårprodukter är inte min grej. Jag har ingen riktig kunskap och har haft svårt att hitta rätt produkter för mig. Det försvåras av en känslig hårbotten och allergi mot något som finns i de allra flesta hårprodukterna. Så det här köpet var en chansning, som inte blev så bra. Jag valde just den här håroljan då den också har värmeskydd. Den ska kunna appliceras i handdukstorkat Eller torrt hår. Dels visade den sig innehålla just det jag är allergisk mot (det fanns ingen innehållsförteckning på produktsidan) men jag bestämde mig för att testa ändå eftersom jag inte tänkte applicera den i hårbotten. Mitt nytvättade hår ser nu alldeles stripigt och fett ut även flera timmar efter applicering. Utöver det luktar den väldigt starkt och jag uppskattar inte doften alls (som enligt tillverkaren ska vara lugnande). Varför jag köpte en hårolja från första början var dels för att mitt underhår har blivit väldigt sprött sen det blev lockigt, och sen för att ibland kunna tillföra lite glans. Men just den här oljan var inte rätt för just mitt hår.
Alltså hur svårt kan det vara!? Tittade just på de hitintills inskickade bidragen till denna tävling och INGEN har lyckats följa KICKS tydliga och enkla instruktioner! Antingen ingen look utan endast bild på produkter, inte taggat produkter eller missat att svara på båda eller en av frågorna! Är folk så lata att de inte ens kan lägga 5 minuter på att läsa och göra det man ska för att deltaga? Det gäller ju faktiskt biljetter värda flera tusen kronor och borde vara värt en LITEN ansträngning åtminstone! Detta är bara min åsikt och jag köper inte att man gör så gott man kan eller inte kan läsa! Man har ju uppenbarligen förstått att det är en tävling i alla fall! Om någon känner igen sig så går det att redigera sitt inlägg och lägga till det som saknas. 😃 Lycka till i tävlingen!
Min flaska är nu slut, och det har faktiskt lämnat ett litet tomrum i min rutin. Huxleys Oil Essence har varit en favorit och en produkt jag återkommit till när huden känts obalanserad eller fuktfattig. Konsistensen är lätt och mjuk, som en tunn olja blandad med essence, och den absorberas snabbt utan att kännas klibbig. Det jag uppskattat mest är hur den ger ett lugnt, återfuktat intryck utan att försöka göra för mycket. Huden känns mer jämn och mindre stressad. Doften är ljuvlig, något jag faktiskt såg fram emot varje gång, diskret men närvarande, kan nästan inte sätta fingret på vad den doftar men det är en otroligt god doft. Den innehåller parfym och en liten mängd alkohol, vilket kan vara värt att nämna för känslig hud. För mig fungerade den fint. Utöver det så innehåller den till störst del kaktusextrakt som då ska vara en lugnande ingrediens för huden med massor av antioxidanter. Jag vet inte om jag kommer springa och köpa den direkt igen då den är ganska dyr, men den har definitivt förtjänat sin plats bland produkter jag gärna återvänder till ☺️
Nu kanske jag är sist med att upptäcka dessa, men var inne på H&M nyss och fastnade vid hyllan med parfymer från deras märke Est. 1947. Så söta små flaskor med parfymer i fina färger som jag inte sett förr. Hann inte dofta på alla då jag hade lite bråttom, så sprayade snabbt på mig en jag fastnade för när jag läste doftnoterna, och det var Fearless Optimist EdT. *Fruktig, blommig, gourmand — en solig doft inspirerad av varma vindar och kokosnötslundar. Toppnoter: pistage, havssalt, pina colada, kanderade äpplen. Mellannoter: heliotrop, vita blommor. Basnoter: salt kola, sandelträ, mysk, pralin.* Tycker just denna doft liknar Sol de Janeiro 62, iaf som jag minns den. Var väldigt länge sedan jag doftade på den, men det var det första jag kom att tänka på när jag kände denna doft. Så ett tips om ni är inne på H&M - kolla gärna in dessa parfymer, 99 kr kostar dem för 30 ml, finns även 10 ml för 60 kr. Vet dock inte hur bra hållbarheten är än. Lyckas bara lägga upp ett foto och den doft jag nämner i texten är alltså inte den som är i fokus på bilden.
Nu måste jag få andas ur lite här, som många vet så har AVH släppt ut nya puder bronzers men det finns ett litet dilemma.....varför är färgerna inte inklusiva?? Första bilden är det beautyActs egna krämbronzer som jag tycker har ett OK utbud de har en mörkare nyans. Andra bilden är ABH egna krämbronzer och de har FLERA nyanser som passar mörkare hudtoner Men så kommer vi till bild 3.....deras puder bronzers....snälla rara bättre kan ni?? Den mörkaste färgen ser till och med ut att vara FÖR ljus för modellen?! Är man ett multimiljonaförerag tror jag man har råd att satsa på 5 ännu mörkare nyanser som inte är lila och kalla på huden, bronzers ska ju trots allt vara neutrala eller varma i färgen för det ska gw en solkysst look..... Ok rant over, tack för att ni kom till mitt Ted Talk
Två sminkborstar har hängt med mig genom åren, och jag återkommer alltid till dem, oavsett hur många nya jag testar 🪶 Den första är MAC 168, large contour brush. Jag köpte den runt 2007–2008, och även om texten på skaftet är nästan helt borta, är själva borsten fortfarande lika mjuk och pålitlig. Det här var innan veganborstar blev standard, när många varumärken fortfarande använde djurhår, så värt att veta att de nyare 168:orna numera är syntetiska. Den sveper på rouge och bronzer med perfekt precision och har överlevt MÅNGA tvättar, resor och sminkningar genom åren. Den andra favoriten är betydligt nyare men lika självklar i sminkväskan... Mini Expert Face Brush 200 från Real Techniques. Liten men grym, och fungerar lika bra till mineralfoundation som flytande. Den kommer åt överallt och ger ett jämnt och naturligt resultat. Perfekt när jag vill sminka mig snabbt men snyggt.
Tips för att hålla huden fräsch i värmen 🌸 ☀️ Högt solskydd - använd SPF30 eller högre varje dag för både ansikte och kropp och applicera regelbundet, särskilt efter bad eller om du svettats mycket 💧After sun - en svalkande after sun med Aloe Vera behövs efter en dag i solen, för att lugna och återfukta huden 💦 Face mist - en återfuktande face mist är perfekt att spraya sig med under varma dagar när man behöver en snabb uppfräschning 🥤 Drick mycket vatten - vätskebrist syns snabbt på huden och det är lätt att bli uttorkad under varma dagar. Om du som jag är väldigt dålig på att komma ihåg att dricka vatten så är ett tips att köpa en vattenflaska med tidsmarkörer, det har hjälpt mig jättemycket! 💤 Prioritera sömn - även bra sömn är en del av hudvården Taggar några produkter jag kommer använda i sommar!
Beställde nyligen två produkter (inte på Kicks) som jag varit sugen på att testa länge, C-vitamin serumet från tirtir och flytande ögonskuggan från Nyx. Serumet ska vara ett väldigt bra och stabilt C-vitaminserum som inte härsknar och tappar sin styrka lika snabbt som många andra serum med C-vitamin gör. Konsistensen är oljig, men arbetas ändå in lätt och jag som har fet hy kan använda den utan att bli glansig, Hyn känns också väldigt len och plumpad. Ögonskuggan är jag helt kär i, vill ha typ alla nyanser. Kan nog säkert användas som läppglans också måste testa. Ni kan se färgen en aning på bild 4-5 Min bas idag var välsigt enkel eftersom jag bara jobbade hemifrån och ville ha något lätt. Så min enda basprodukt var skin tinten från Beauty of Joseon som jag är kär i!
Mina summer essentials – värmeintolerant edition ✨️ Jag är mest bara trött, orkeslös och svettig på sommaren pga kroniska sjukdomar. Jag mår sämre ju varmare det är, så av naturliga skäl sminkar jag mig inte, fixar inte håret osv. Jag har en solfjäder i väskan ALLTID, året runt, vart jag än ska. Har typ fyra stycken liggandes hemma också, de flesta i pridefärger. 🏳️‍🌈 Människans bästa uppfinning om du frågar mig. 😄🪭 Deo är alltid ett måste men jag tog med min deo för att just den luktar så jävla gott, jag hade velat ha en parfym som luktar likadant! Den finns sällan att köpa i butik av någon anledning. Nivea dry fresh. 🫧 Zarkoperfume Cloud Collection no 3 och Inception, samt Clean Shower fresh, är de parfymer jag använder mest just nu. Lätta, friska, fräscha dofter som får luften att kännas friskare än den egentligen är när det är varmt och klibbigt. 🌬 Och så klart måste jag ta hand om mina läppar och smörja in mina stackars händer. Tvättar händerna typ 400 gånger om dagen eftersom jag har väldigt nedsatt immunförsvar, så det gäller att återfukta huden. Inget funkar bättre än Skinomes handkräm och läppbalsam! 🤲🏻👄
Mina beauty-favoriter just nu 🩷 Zarkoperfume Pink MOLéCULE - Man måste dofta på den för att förstå 😍 BeautyAct Radiant Skin Primer - Ger otroligt fin lyster! ✨ Lumene Nordic Berry Curl Waterproof Mascara - I flera år använde jag Lancôme Hypnôse Doll Eyes Waterproof Mascara tills jag hittade denna (också billigare) från Lumene som jag tycker är minst lika bra! 💦 Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ - Nyinköpt solskydd som känns riktigt skönt! Det är mycket rinnigare än det jag hade innan (La Roche-Posay Anthelios UVmune Ultra Creme SPF50+), men gillar båda och har inte bestämt mig än för vilken jag gillar mest! ☀️ MAC Macximal Silky Matte Lipstick, Acting Natural - Favoritläppstiftet som jag gjorde ett inlägg om i förrgår 💄 NYX Epic Ink Liner - Vattenfast eyeliner som är otroligt bra. Har dock hänt mig ett par gånger att det plötsligt inte kommer ut någon produkt från den på flera dagar, trots att den inte är slut. Men när den fungerar som den ska (vilket den oftast gör) så är den grym! 🌟
Inspiration finns överallt! 🤗 Äntligen juli med sol och värme! ☀️ Då, mitt i högsommaren, lanseras även årets smak på JuleSkum, i år Orange Caramel! 😁 Lite konstigt kanske men jag som älskar godis tycker det är kul och den här kombinationen tycker jag låter supergod. 😋 Vill man hitta en matchande doft dessutom tror jag det blir svårt att slå denna från Viktor&Rolf. Spana in doftnoterna! 🍊🍮 Har provdoftat den men det var länge sedan så nästa gång i butik kommer jag leta upp: BONBON EdP 🍬 Kanske ett tips på rolig idé om man är butikschef i en KICKS-butik! 😁 Semesterfirare vill unna sig och om man jobbar tycker man lite synd om sig själv och vill skämma bort sig själv. Kanske denna gourmanddoft kommer sälja som smör! 🧈 Vad tycker ni? Låter det gott - smak och doft?
Som en kvällsrutin för att varva ner huden nu under sommaren och solen använder jag mig en del av bl.a. E.l.f. , Xlash och Rituals. Jag tycker E.l.f har visat sig vara en riktigt bra budget variant. 🌞 E.l.f. Holy Hydration! Makeup Melting Cleansing Balm är absolut en av de bättre sminkborttagnings balmen jag använt mig av. Den smälter verkligen bort sminket. 🌞 E.l.f. Holy Hydration! Sleeping Mask. Kan användas som en produkt som sköljs av eller som en ansiktsmask över natten. 🌞 Eye patches - Super Youth Retinol Eye Gels från Xlash mjukar upp och får huden att kännas fräsch. Förvarar dem i kylen för att få den där extra sköna känslan. 🌞 The Ritual Of Jing Sleep Pillow & Body Mist. Denna är underbar att ha som doft på sin kudde efter jag haft en spakväll i badet och renbäddat. Rensar sinnet och gör att jag ofta får en god natt sömn. Så underbart 💗. Bjuder på en dagens bild här ifrån Skåne idag. 🌞
Mina beauty must-haves 🤩 Nu på sommaren vill jag oftast ha en lättare sminkning och de här tre produkterna finns alltid med! LH Cosmetics Blotting Powder - ett puder som VERKLIGEN håller vad det lovar! Mattar ner utan att lägga sig i fina linjer och är allmänt wow! MAC Glow Play Blush (här i färgen Cheer up) - en blush i något mellanting mellan puder och flytande. Älskar konsistensen och hur lättarbetad den är. Just idag höll den lite sämre än vanligt (hade färgen Blush Please), men den är väldigt lätt att bygga upp färgen på så jag tror att jag kanske bara tog lite för lite idag. MAC Macximal Silky Matte (här i färgen Keep Dreaming) - älskar det här läppstiftet, älskar den här nyansen! Vill ha läppstift på mig jämt och jag känner mig alltid så piffig när jag har det. Den här nyansen är 👌
Har testat denna saltvattenspray några gånger nu så här kommer en liten first impression. 😊 Jag tror att jag egentligen är ute efter något lite annorlunda. Jag älskade en spray från Kerastase som inte säljs längre, så jag försöker hitta en ersättare till den. Men det var en texturspray, så det är dumt att jämföra med en saltvattenspray. Äpplen och päron liksom. 😄 Det jag är ute efter är främst volym, och en saltvattenspray är ju även nermattande och ger håret lite strävhet. Jag tror att det skulle vara en asbra produkt om jag t.ex. skulle locka håret eller göra någon uppsättning, för mitt hår är så glansigt så allt bara glider och hänger ut sig och blir rakt/platt. Det skulle säkert hjälpa att göra håret lite strävare! Jag upplever inte att håret blir fett snabbare än vanligt eller att hårbotten kliar eller något sånt. Det är en riktigt bra saltvattenspray! Och den luktar gott, fräscht, lite blåbär typ. 🫐 Mitt sökande efter en texturspray som kan ersätta min gamla favorit fortsätter! 😄
Mina Beauty-måsten i Sommar🍓🌅☀️💖 Leave-in jag använder flitigt är Direkt efte tvätt Gloss Absolu Leave- in som ger fukt, GLANS och är vårdande med Uuunderbar doft som är den mest doftande produkten i serien. Har jättelångt hår och har använt många olika leave-in produkter från Kerastase och den här är en storfavorit 🌸 Mina långa längder som har blekta slingor, den här sprayen är egentligen nattmask till torrt hår men jag använder den även dagtid. Resultatet blir stärkt hår vilket den utlovar men också mjukt hår, mycket svårt att överdosera så perfekt till långt hår som vill hållas luftigt och fint! Underbar med en lätt doft av Marianne godis🍭 Joico har jättebra hårvård med riktigt bra hårmasker och även leave-in. Den här skyddar från Uv, så mitt hpt behåller sin ton/ färg och är en toppen multiprodukt som reder ut, ger glans, fukt och stärker håret👊 Den fina håroljan från Kerastase som vårdar, skyddar och ger glans! Det är en lättare hårolja men inte meslg heller. Riktigt bra, ska jag välja en hårolja blir det den här eller Lanzas Healing oil.🥰
🌞 Sommar, svett & glow – hur klarar sig ditt face i värmen? 😅✨ Hej härliga ni! Så hur gör man för att inte smälta bort som en glass i solen och samtidigt ha glowet on point? Här är mina 3 (lite oväntade) sommarräddare: 💦 Ansiktsmasken i kylen – som en kall drink för huden. Ger glow, lugnar och piggar upp både ansikte och humör. 🍋 Mandelic Acid på semesterhjärnan – den mest skonsamma syran i gänget, perfekt när huden är solkysst men behöver en liten "refresh". 🕶️ SPF + solhatt = powerduo – ja, jag är den som smyger runt med keps på stranden och känner mig nöjd. Glow nu, inga pigmentfläckar sen. **Men nu är jag nyfiken: 💬 Vad är dina bästa glow-hacks för sommarhetta, solkrämstrött hud eller strandsmink som ska sitta?** Dela dina tips, produkter eller rutiner i kommentarsfältet – vi vill höra ALLT! 🙌 /Lena Paula’s Choice Nordics
Mina beauty must-haves 👛 Detta är mina absoluta beauty must haves till sommaren. När man är ledig så vill man ju köra en enkel look och då börjar jag med primer från makeup revolution och följer sedan upp med hickap bronze serum. Detta får sjunka in lite i huden och sen tar jag Biodroga cc cream anti redness och ett svep med by terrys hydra powder så sitter basen perfekt! Sen toppas det med highlighter från beauty act och blush från nars, så är man redo för ännu en härlig sommardag! På sommaren behöver min hud extra mycket kärlek och då är Klairs vitamin e mask och saturday skin trogna pålitliga vänner. Förresten highlightern från beauty act heter FlashLight Highlighter Ladies Night men den verkar ha utgått… är det nån som vet vilken highlighter från beauty act som är lika i nyans? Jag har tyckt väldigt mycket om den nämligen och nu är den snart slut.
Mina favoritborstar/verktyg 👌🏻 Jag har ganska många borstar som jag använder jämt från flera olika märken som jag gillar. Men ska jag ta ut ett par som alltid används så måste nog valet bli dessa. Den lilla borsten är en av mina äldsta borstar, den var med i en Blockbuster julbox från Esteé Lauder för kanske 15 år sen. Den är perfekt storlek för att använda till ögonskugga under ögonen, men allra mest använder jag den till att sudda ut min kajal med. Blushborsten från Hickap är också en favorit, den använder jag bland annat till puder, rouge, bronzer. Min favoritsvampar kommer från Lh Cosmetics, jag gillar att den här har en platt sida som är lätt att jobba med. Lh har även en konformad svamp, som är helt fantastisk, så smidig och lätt att komma åt med överallt. Dessvärre fick jag slänga min förra veckan då den gått sönder efter flitigt användande.
Till alla mina lockiga/vågiga/krulliga tjejer, här kommer tips på riktiga superprodukter om du vill få dina lockar att leva sitt bästa liv. Även om Kicks fått in alltfler märken som satsar på lockiga hår så lämnar utbudet en del att önska. Curlsmiths produkter är i en egen liga, veganska, sulfat/silikon/parabenfria och packade med superingredienser. Om du upplever att dina lockar faller platt efter någon timme och har tappat stinget så behöver du testa bond curl rehab salve. Den är fullpackad med proteiner (lite likt olaplex fast designad för lockar) och kommer ge dina strån ett lyft och få håret att kännas starkt. Övriga produkter är minst lika bra. Många pratar om att lockar behöver fukt då lockigt hår naturligt är torrare av sig, men balansen mellan fukt och proteiner måste vara i balans. För mlt fukt skapar också tyngd i håret vilket kan göra att lockarna längst upp på huvudet faller platt och att tyngden flyttas mot topparna. Vill ni ha en stärkande och mjukgörande hårinpackning måste ni prova Camille Rose deep conditioner. Passqr alla typer av hår som behöver fukt och reparation. En produkt som jag inte testat innan och som ska bli spännande att testa är root lifter från curlsmith som ska förhindra att lockarna tappar sin definition vid hårfäste. Vem vill inte ha volym all the way 😍 samtliga produkter är köpta via lookfantastic.se men finns även på Asos hemsida!
Hej! Jag fick möjligheten att testa Kérastases genesis anti-hairloss serum och tänkte nu berätta om min upplevelse av den. Den doftar gott och känns lyxig, jag har känt mig som en rik kändis varje kväll när jag applicerat den i hårbotten och masserat in. Flaskan är fin och känns minimalistisk men ändå high-end. På förpackningen står det att denna ska användas under 6 veckors tid men för mig räckte den bara knappt 4 veckor. Det kan nog vara för att jag har tyckt att det var svårt att dosera upp till den svarta linjen på pipetten och inte mer. Det är en nackdel med produkten, det kan vara lite svårt att få den rätta mängden. Dessutom tyckte jag det var lite svårt att fördela i hårbotten, men det kan vara ett användarfel. Nu till den stora frågan, funkar produkten? Alltså, jag har märkt i duschen att jag inte tappar lika mycket hår längre, men jag skulle inte säga att jag har märkt någon superstor skillnad. Den funkar men är den värd priset? Jag skulle säga att den är lite väl dyr för vad den gör och pga att den tar slut fort, men vill du unna dig något lyxigt så absolut! Tack kära Kicks för att jag fick chansen att testa denna produkt! Bild 2 visar hur mycket som fanns kvar i flaskan efter 2 veckors användning.
🍑☀️ Min favoritsommardoft: Sol de Janeiro Brazilian Crush Cheirosa ’62 💛🌴 Jag måste bara få hylla doften som får mig att känna sommar på sekunden – varje gång jag sprayar den. Ni vet den där känslan av solvarm hud, sand mellan tårna och en lätt bris som doftar semester? Exakt så doftar Brazilian Crush Cheirosa ’62 från Sol de Janeiro. Den är helt enkelt min sommardoft i flaska. Brazilian Crush Cheirosa ’62 är söt på ett varmt, krämigt sätt – tänk salt karamell, pistage, vanilj och solkräm, men ändå fräsch. Den doftar som om man precis kommit tillbaka från en dag på stranden och ska vidare på middag i linneklänning och solblekt hår. 🍹🌅 Jag sprayar den överallt – kropp, hår, kläder – och får ofta komplimanger. Den är lekfull men ändå sensuell, och sitter förvånansvärt bra för att vara en mist. En riktig stämningshöjare! Vad säger ni – är ni också förälskade i Cheirosa ’62, eller har ni andra soliga favoriter? Tipsa gärna – letar alltid efter fler “semester på flaska”-dofter att lägga till i samlingen! 😍🌞
På min önskelista: KORA Organics Silky Sundrops 100% Mineral Sunscreen Serum Beskrivning av produkten: "Ett certifierat ekologiskt, lätt och silkeslent solskyddsserum som ger bredspektrigt SPF 30-skydd. Formulerat med 100 % mineraliskt UV-filter skyddar det effektivt mot UVA/UVB-strålar, blått ljus och föroreningar – samtidigt som det förebygger ljusinducerat hudåldrande. Antioxidantrika botaniska extrakt ger näring och återfuktning, och serumet absorberas snabbt utan att lämna vita märken, torrhet eller irritation. Kan användas ensamt eller under makeup." Har verkligen gillat de få produkter från KORA Organics som jag testat hitintills så jag är sugen på att testa något mer. Denna ligger högt upp på min lista. Vet dock inte om jag behöver ännu ett solskydd för ansiktet. Har du testat KORA eller har du någon KORA-produkt du är extra nyfiken på? Kommentera och tipsa gärna! 🤗
Skitsnabba lockar för lata människor! 💁🏼‍♀️ Jag må vara intresserad av skönhet, men jag avskyr att fixa håret. 😅 Jag har dessutom väldiga sensory issues och har därför oftast håret uppsatt så att inga hårstrån kittlar mig i ansiktet eller på halsen. Min fula twist bun som jag alltid går runt med på hemmaplan är dock hemligheten bakom de stora, mjuka lockarna jag ofta har när jag väl släpper ut håret. 💡 Knepet är att sätta upp håret på kvällen och sova med det uppsatt, så har du lockar när du släpper ut det på morgonen. Det skadar inte att använda något i stil med leave in-balsam (taggar det jag använder) innan man sätter upp håret, så att det är liiiite fuktigt och formar sig lättare. Samla håret uppe på huvudet och tvinna hela håret och snurra det runt sig självt till en bun. Fäst med en tofs, jag använder alltid såna där telefonsladdstofsar, upplever att de sliter mindre på håret. På morgonen (eller varför inte om tre dagar) släpper du bara ut håret. Klart! 👑
Ännu en sommardoft, mest för att den vackra flaskan inspirerade mig att komponera bilder. 💙🤍 Just denna är limited edition från 2023 så jag kan inte tagga den. Taggar årets istället, den är också trevlig! 😊 Jag är SÅ svag för såna här blåvita "porslinsmönster". 😍 Light blue summer vibes är enligt mig en mer juicy version av Light blue. Samma lätta, friska, luftiga citrusdoft men med saftig persika istället för originalets krispiga äpple. 🍑 Just på sommaren tycker jag faktiskt om den här mer än originalet, som jag tycker doftar som bäst på vintern. Smått kontroversiell åsikt, jag vet! 😂 Årets Light blue heter Capri in love och nu var det ett tag sen jag provdoftade den men jag vill minnas att den var väldigt lik originalet, bara lite mer blommig. 💐
5-produkts-makeup – snabb, snygg & smart! 💋 Jag älskar en enkel men komplett look – här är mina 5 favoriter som fixar hela ansiktet! 👇 1. Skin Tint med SPF (cc cream lumene tan) Ger lätt täckning, glow och solskydd i ett! Perfekt bas. 2. Krämrouge (Lumene Invisible Illumination Liquid Blush Pink Blossom) Använder på kinder och läppar – multitasking deluxe! 💕 3. Brynpenna (NYX Micro Brow Pencil) Fyller i bryn snabbt och kan även användas som eyeliner! 4. Mascara (Diorshow iconic overcurl) Lyfter och öppnar blicken direkt. En klassiker. 👁️ 5. Highlighter-stick ( Dior Backstage Face Glow Palette 001 Universal) Använder som glow på kindben och ögonlock ✨ Klar på 5 minuter – perfekt för vardagen eller resan! ✨ #kicksbeautytalks #makeupminimalism #beautyroutine
Jag vill dela med mig av en obehaglig upplevelse som jag hade vid KICKS Emporia. Jag beställde en produkt på rea via hemsidan och valde “Click & Collect”. När jag hämtade upp min påse visade jag legitimation och såg att produkten redan låg färdig vid kassan. Innan jag gick öppnade jag påsen för att kolla – och blev riktigt förvånad. Produkten var tejpad på ett konstigt sätt, med vad som såg ut att vara läppstift eller färgrester på tejpen. Jag bad personalen öppna förpackningen, och det var tydligt att produkten var använd. När jag sa att det inte kändes okej fick jag svaret att “alla produkter på rea ser ut så”, vilket jag ärligt talat tycker är oacceptabelt – speciellt när det gäller skönhetsprodukter där hygien är A och O. Jag har kontaktat kundservice med bilder, men ville även dela med mig här i communityn. Har någon annan varit med om något liknande? Tycker det är viktigt att sådant här uppmärksammas.
MAGINISTA 🩶 Detta stilrena discovery kit från Maginista låter ju väldigt intressant med dess ingredienser från både Japan, Peru och Hawaii, tycker jag Gillar varumärkets filosofi. Vet annars inget annat om det förutom att produkterna är både veganska och cruelty-free. Lockande beskrivning som väckte mitt intresse: "Daily Reset Shampoo gör ditt hår rent och återställer det till sitt naturliga tillstånd, som när du återställer sinnet, redo för nya äventyr. Denna kraftfulla formula återskapar balansen i hårbotten, tillför överlägsen fukt och förbättrar skyddet. Med hjälp av en sällsynt blandning av japanska aminosyror, komplexa växtextrakt och hydrolyserat keratin stärks och främjas optimala möjligheter till hårväxt och färgskydd. Resultatet är rent och skyddat hår redo för en nystart. Hår har inget kön, och det har inte Maginista heller. Daily Reset Shampoo passar alla hårtyper. Therapist conditioner skyddar ditt hår mot vardagens styling och slitage. Denna unika formula består av peruansk maca, spirulina från Hawaii och hydrolyserat keratin. Therapist conditioner verkar genom att tränga in i hårets kärna och ger förbättrat skydd och elasticitet, gör utkamning lättare och tillför håret fukt. Med Terapi löser du problem, istället för att bara dölja dem. En äkta MAGINIST-look är inte rädd för att se sanningen i ögonen. Resultatet blir att ditt hår är redo för nya utmaningar. Hår har inget kön, och det har inte Maginista heller. Therapist conditioner passar alla hårtyper." Någon som testat Maginista?
Nu ska ni få höra om mitt senaste köp som blev en miss… eller ja, kanske till och med hiss? 😅 Häromdagen var det ju 50 % rabatt på utvalda produkter, och vi medlemmar fick såklart den fina äran att smygshoppa dagen innan. Lyxigt värre! Vad gör då jag? Jo, som den halvsovande reaproffset jag är, smygbeställer jag från jobbet. För hur ska man kunna stå emot ett riktigt kap?! Jag tänker: ”Perfekt tillfälle att fylla på med mina favoriter från Emma S, ansiktskrämer med SPF. SPF 15 för vintern, SPF 30 eller 50 till sommaren. Klockrent.” Jag lägger min beställning, känner mig nöjd och belåten, och åker iväg på resa veckan därpå. Livet leker. MEN… så kommer jag hem, och vad ligger i brevlådan? Jo, två produkter, varav bara en är rätt. Den andra? Emma S i SPF 50.... men till BODY med stora feta bokstäver på förpackningen. 🙃 Nåväl, man får vara glad att en av dem var rätt i alla fall. Små segrar, va? (Försökte tagga men taggfunktionen hatar mig och har tydligen också semester.)
💄 Min 5-produkts-look för vardag ✨ 1.e.l.f. Hydrating Camo Concealer – täcker allt från trötthet till småfläckar + jag använder den som bas i hela ansiktet. 2.Rare Beauty Soft Pinch Liquid Blush – den här krämrougen = magi! Jag duttar den på kinder, ögonlock och lite på näsan för den där fräscha looken. 3.Got2B Glued 4 Brows & Edges Gel – bästa för att borsta upp brynen snabbt + håller dem hela dagen. 4.L’Oréal Telescopic Mascara – ger mig fransar jag inte trodde jag hade, no joke 5.Maybelline Lifter Gloss i färgen “Ice” – glossigt, återfuktande och ger ett plumpat look. Jag använder ibland på kindbenen också för lite glow ✨ 💬 Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men ibland är mindre verkligen mer! Vad hade DU valt om du bara fick 5 produkter?
🌹 Mitt bästa skönhetstips – underskatta aldrig en riktigt bra parfym! 🌹 Många rynkar på näsan när det gäller kändisparfymer, som om artister inte kan något om doft. Men låt mig säga det: Billie Eilish och Sabrina Carpenter har släppt två av de bästa parfymerna jag äger! 💚 Billie Eilish No. 1 Den här har blivit en riktig favorit hos många nu när vaniljdoft är trendigt. Den är söt, varm, krämig och lite träig – nästan som smält vaniljglass med lite mysk. Funkar året runt, men blir extra magisk om man layer den med något lite blommigt eller bärigt. Den har en trygg, varm vibe som verkligen håller. 🍓 Sabrina Carpenter Sweet Tooth Det här är ren jordgubbsmilkshake i parfymform! Väldigt söt, mjuk och fluffig, med toner som får mig att tänka på jordgubbar, sockervadd och glass i solen. Den luktar glädje och sommar, perfekt för våren och varma dagar. Jag får alltid komplimanger när jag bär den! Det bästa tipset? Layera dem smart med andra parfymer för att skapa din egna unika signaturdoft. De här två är mina hemliga vapen 💗
♻️ Spontan megaåtervinning ♻️ Har inte varit så aktiv här senaste dagarna för jag har haft mamma på besök, firat student med mera. Min hjärna är tyvärr väldigt "out of sight – out of mind", så eftersom jag inte varit inne här så mycket så glömde jag helt bort återvinningsutmaningen.. Idag fick jag åka med min moster som har bil till återvinningscentralen i Bromma, och tog då med mig en hel IKEA-kasse full med kosmetiskt avfall, säkert 20 kilo! 🥵 I värmen och bärandet glömde jag att ta en bild på själva inlämningen av avfallet så.. oklart om jag kan få poäng för detta. 🫠 Oavsett så känns det SÅ SKÖNT att bli av med alltihop! Det är grejer jag samlat på mig under några år när jag rensat och så klart när saker tagit slut. Känns bra att ha lämnat in det och att varenda förpackning blir korrekt sorterad. 🌍 Kan rekommendera att inte göra som jag – det är mycket bättre att återvinna direkt än att samla på sig enorma mängder som det blir jobbigt att släpa iväg någonstans. 😅
Full Face med Bara 5 Produkter: 1. Love Your Selfie Foundation & Concealer – TN3 Oak -Multitask: Foundation + concealer -Jämnar ut hudtonen, täcker mörka ringar och blemmor – basen är klar! 2. Gen Nude Blonzer – Kiss Of Pink - Multitask: Rouge + bronzer + ögonskugga - Ger kinderna ett friskt glow och fungerar även som en varm ögonskugga i globlinjen. 3. Be A VIP Velvet Liquid Lipstick – Go Off - Multitask: Läppfärg + krämrouge - Perfekt naturlig läppfärg som även duttas lätt på kinderna för extra färg. 4. Diorshow Pump 'N' Volume HD Mascara – 260 Black - Fokus på fransarna – volym utan att tappa det naturliga intrycket. -Du kan även borsta igenom brynen med borsten för lite definition. 5. Tattoo Pencil Liner – Trooper Black - Multitask: Eyeliner + bryn + tightlining - Använd som tunn eyeliner, fyll i bryn där det behövs eller markera fransraden för en pigg blick. Resultat blir så Fräsch, naturlig och enkel look med bara 5 produkter! Perfekt för vardagen, resan eller när du bara vill hålla det simpelt.
🌸 Valentino Donna Born In Roma EdP 🌸 När man älskar och har ganska många parfymer och provdoftar många gånger fler kan jag ibland känna att jag blir lite "doftblind" och nästan ointresserat immun. Detta brukar som tur är inte hålla i sig länge och "botas" ofta att jag går tillbaka och landar tryggt i en tidigare favorit, som en mysig filt eller favoritkofta på vintern. Donna Born In Roma EdP är en sådan, YSL's Black Opium EdP en annan. Originaldoften Donna Born In Roma EdP tycker jag är så fullkomligt feminin med sitt blommiga överflöd av jasmin och varma bas av trä och vanilj. Sensuell som en varm sommarnatt i Rom. Passar året om och är magisk som kvällsdoft på sommaren. Visst är det något speciellt med fredagar! Älskar pulsen och den extra energin många får bara av att veta att helgen är nära! Ha en riktigt bra dag! 💗💕
🌺 Beauty Shelfie Challenge 🌺 Om någon skulle flytta runt i min egen röra skulle jag inte hitta någonting alls. Organiserad kaos kallar jag det. Inte helt fy skam, men kunde varit mindre rörigt också. Fler som har organiserad kaos? Detta är det stället där jag förvarar de paletter och mascaror och puder som jag just nu använder mest. Får jag nya favoriter flyttar jag runt dem till skåp. Fler bilder kommer på det vid ett annat tillfälle 😊. 💗 Taggar den nya Morphe paletten som jag tidigare skrivit om. 💗 Mascaror är från Caia och Tarte Cosmetics som inte säljs på Kicks. 💗 LH Cosmetics paletten hittar jag inte i taggarna. 💗 Huda Beauty Easy bake loose powder Cherry blossom cake (bästa jag använt och sätter sig inte linjer något alls. Blir som porslinshud) Denna finns tyvärr inte på Kicks.
Doften i sig är helt okej och ger en varm, nästan ätbar känsla. Den är diskret nog för vardagsbruk och skulle kunna vara ett trevligt komplement för dem som vill ha en subtil sötma omkring sig. Dock ligger den stora besvikelsen i parfymens begränsade hållbarhet. Trots att doften är tilltalande, verkar den tyvärr inte hålla särskilt länge på huden. Effekten klingar av relativt snabbt efter applicering, vilket innebär att du behöver fylla på ofta under dagen för att upprätthålla doftens närvaro. Detta gör den mindre praktisk för längre dagar eller om du vill att doften ska sitta kvar i flera timmar. På grund av den bristfälliga hållbarheten kommer jag inte att köpa om den. Även om doften är trevlig, finns det andra karamellbaserade parfymer på marknaden som erbjuder en betydligt bättre prestanda när det kommer till hur länge doften varar.
Jag måste tipsa om Mecenat Alumni, eftersom jag märkt att mååånga helt har missat detta och går miste om bra rabatter! 💸 Om du har pluggat vidare efter gymnasiet och inte längre är student så har du tillgång till Mecenat Alumni. Det gäller även om du pluggade för längesen, inte bara unga som nyligen tagit examen! 🥳 Och det gäller inte bara folk som tagit examen heller! Det räcker att du varit student och inte längre är det. 😃 Ladda ner appen och kika vilka av dina favoritbutiker du får alumnirabatt hos. Kicks är tyvärr inte en av dem, men Rituals, Samsung, Adlibris och många många fler. 😍 Personligen så använder jag alltid min alumnirabatt på Rituals (både online och i butik) och Adlibris, två butiker jag ändå handlar från ofta. 👍🏼 Det finns rabatter inom resa, nöje, litteratur, elektronik, inredning, ekonomi, skönhet och mode, you name it.
Min nog enda horror story när det gäller hår är definitivt när jag för första gången skulle färga mitt hår för ett år sedan. Hade aldrig färgat håret tidigare varken hemma eller hos frisör men nu var det tydligen dags för förändring. Planen var att min kompis (som btw, inte har färgat hår innan) skulle slinga mitt brunguldiga hår med ljusa slingor. Det gick bra till en början men hon tappade tålamodet snabbt och började göra större och större slingor ju längre fram mot ansiktet hon kom. Så det slutar med ändå hyfsat fina slingor på håret där bak men tigerränder där framme Men det slutar inte där. Jag får ju såklsrt den genialiska ideén att jag ska försöka göra en "scandi hairline" i hårlinjen. Detta slutar ju såklart med två stora blonda fläckar vid hårlinjen, snyggt! Resultatet av detta var ju då att jag köpte hårfärg och försökte få tillbaka mitt naturliga hår, men det var för sent... Efter detta har jag en inte så fin utväxt av en typ gulaktig brun färg och även ett betydligt mer slitet och frissigt hår. Därför tror jag att Gloss Absolu och Kérastase produkter hade varit perfekt för mitt lite torra, frissiga hår som definitvt skulle behöva lite glans och fukt! Och för att glömma bort och rädda denna mardrömsincident som förstörde mitt hår och färgen﫣
SHELFIE CHALLANGE/ SUNDAY (Anyday) SELF-CARE Min (nästan) dagliga hudvårds-rutin just nu! Den innehåller i grunden bara några få steg - som småbarnsmamma som jobbar heltid krävs en snabb rutin morgon/kväll för att livet ska gå ihop! Jag köper alltid mina favoriter om och om igen (D&C Hydra boost är dock ny! Men redan älskad i min rutin) Har alltid haft problem med min hy så länge jag kan minnas. Massor av finnar, djupa porer och blemmor... som bidragit till låg självkänsla. Sedan jag blev mamma dock, så har min hy blivit bättre, får knappt en finne längre! Tyvärr finns ju inte SKINTREAT längre och är inne på min sista tub med ansiktsrengöringen. Så blir att leta efter en likvärdig produkt ganska omgående. Har provat mig fram och lagt till, tagit bort och hittat alternativ som passar mig och min hud. Hudvård precis som smink eller hårprodukter är en djungel och det är aldrig lätt att hitta "the one". Lancome Bi Facil Makeup Remover - Vet inte hur många flaskor jag gjort slut på genom åren, massor! Säkert lika många flaskor som år jag fyller iår *hosthost34hosthost* Tar bort precis ALLT smink runt ögonen, även vattentät mascara. Tricket är att låta en bomullspad med remover ligga på locket i ca 30sek och sedan massera bort. Lämnar ingen hinna av flott kring ögonen, svider inte heller. Skintreat Anti-blemish cleanser - Använt i så många år! Så prisvärd, räcker länge och rengör på djupet, reducerar porerna markant och gör så eventuella finnar läker betydligt snabbare. Hjälper till att få bort rester av makeup! Tyvärr slutat tillverkas... min stora hjärtats sorg! Begravning sker i kretsen av de närmaste. RIP Skintreat. COSRX Blackhead Power Liquid - Blev tipsad om denna av en tjej i en FB-grupp, då jag aldrig testat koreansk hudvård förut vart jag nyfiken så köpte hem och OMG vilken game-changer den varit för min hud! Mindre synliga porer, upplever till och med att min hy är mindre gropig och utslätat, huden känns typ renare och yngre tack vare detta serum! Jag tackar COSRX, Facebook och tjejen som tipsade om denna underverk till produkt. Kommer absolut testa mer från dem!! Dolce & Gabbana Hydra boost serum - Fick testa denna genom Kicks Beauty tester. Men den har ändå smugit sig in i min dagliga rutin. Min hy älskar den, den kanske inte för en märkbar skillnad, men min hy ser både fräshare och friskare ut sedan jag införde denna min rutin. Ger glow och återfuktning. DYR men man får 100ml och räcker LÄNGE. Har använt min i drygt 1månad nu och den ser knappt använd ut? Niacinamid serum - Just denna är inköp från MakeupMekka, alltså inte en kicks-produkt. Men jag älskar denna! Prisvärd och det är ju ofta rea på deras hemsida så man kan alltid göra fynd! Denna är helt klart den bästa Niacinamid-serumer jag hittat (och jag har testat MÅNGA!) Återfuktar, reducerar stora porer, perfekt under smink. Enda nackdelen kanske är doften - luktar lite man (tänk billig valfri AXE så är du på rätt spår!) men doften försvinner snabbt och kvar lämnas en fräsch känsla i huden.
Jag har under hela min uppväxt hatat mitt lockiga/vågiga hår som många andra och därav har jag plattat mitt hår EXTREMT mycket. Har inte heller varit den som använt värmeskydd. Gick till frisören för en vanlig klippning och hon sa att mitt hår var nästan helt förstört och bad mig sluta platta mitt hår daligen. Hon sa att det skulle ta år för mig att kunna få ett friskare hår. Jag har iaf sedan dess börjat ta han om mitt hår men har fortfarande problem med frissigt och torrt hår. Jag försöker även nu jobbar med att lära mig gilla mitt naturliga hår och försöka framhäva mitt lockiga hår med diverse produkter. Mitt hår har reparerat sig men har en bit kvar, godiebagen från kérastase skulle mitt hår må bra av. Skulle vara så kul att få prova dessa produkter och få bli av med frisset!
Jag gick till frisören med en enkel idé: från blond till ljusbrun. En naturlig, mjuk nyans – inget dramatiskt. Jag visade till och med en referensbild och sa “något i den här stilen, tack!” ✨ Men jag gick därifrån med rödsvart hår i flammiga skiftningar jag aldrig bett om. Det såg ut som att mitt huvud testat fem hårfärger samtidigt – och förlorat. 😅 När jag ifrågasatte resultatet sa hon lugnt: “Ingen fara, vi skrubbar ur det med lite blekning.” Och där började nästa kapitel i min hårmardröm. Hon gnuggade in blekning som om mitt hår var en bränd kastrull som måste räddas. Det brände, luktade starkt och kändes som att varje hårstrå kämpade för sitt liv. ⚡ Mitt hår blev matt, strävt och fullständigt livlöst. Frisset tog över mitt liv. Glansen? Den flydde scenen direkt. Sedan dess har jag hållit mig till snälla produkter och låga förväntningar. Men innerst inne vet jag att mitt hår fortfarande drömmer om en comeback – med glans, styrka och självkänsla. 💁‍♀️ Därför vill jag testa Gloss Absolu! För att mitt hår har gått igenom tillräckligt mycket trauma för att kvala in till en egen dokumentär. Nu är det dags för lite äkta hårkärlek – hemma, utan fler kemiska chockbehandlingar. 🌟 Frisörer har haft sin chans. Nu är det Gloss Absolus tur. Bjuder på en bild, vad jag bad om och vad jag fick!
Min skräckhistoria måste nog vara när jag för flera år sedan köpte en billig deal hos letsdeal för att gå till en frisör, hade ändå kollat upp lite recensioner innan och tänkte att fair detta känns bra. Med tanke på hur dyrt det är och gå till frisören så tänker man ju såklart att det är skönt och komma undan billigare. Väl på plats så märker jag att detta nog inte var en så bra idé trots allt, men pengarna går inte att få tillbaka så jag sätter mig i frisörstolen. Hon börjar dra lite i mitt hår och på den tiden så var jag livrädd för att klippa kort. Jag säger att jag endast vill toppa håret lite och hon totalvägrar och jag känner mest jahopp är det inte jag själv som bestämmer här. Utan hon sa bestämt ”Jag klipper dig kort eller inte alls”👹 och då sa jag nä men då vill jag inte att du klipper mig alls. Hon skulle även slinga håret och jag hade ångest hela tiden när jag satt i den frisörstolen tills att jag lämnade. Hon använde en hätta på mig och hon drog igenom mitt hår så hårt så jag trodde att jag skulle bli skallig. Slingningen kunde blivit värre men det hände inte så mycket med håret som tur var. Det var bara själva ångesten när man satt i stolen att detta kan gå åt pipsvängen och jag kan komma hem med kycklinggula slingor i mitt hår. Efter den gången så har jag varit väldigt noga om vilken frisör jag går till, då jag aldrig vill vara med om det där igen. Anledningen till att jag vill testa Absolu Gloss serien är dels för att jag hört såååå gott om den och verkligen skulle behöva lite uppfräschning på mitt hår. Jag har väldigt torrt /skadat och frissigt hår för tillfället så skulle verkligen behöva lite härlig glans i mitt trista barr. ✨ (Bild på mitt slitna hår som behöver lite kärlek 🫶🏻)
Min horror story var i samband med min skolavslutning i 9an. Min syster och jag skulle delta på ett frisör event där de sökte hårmodeller. Jag såg det som ett ypperligt tillfälle att få bli fin i håret lagom till min skolavslutning. Då jag varit blond tidigare gick jag med på att blondera mitt hår samt klippa håret till axlarna som max. Väl på plats får jag sitta med värmelampa, vilket jag kände blev alldeles för varmt, jag påtalade det till min syster men även personal. Jag fick flertalet gånger flytta mig från värmelampan för att den blev för varm men valde att fortsätta processen. Väl på eventet när det var min tur att få bli färdigklippt på scen så hör jag en maskin sättas på, och mycket riktigt är det en hårtrimmer. Jag känner hur obekväm jag blir och vågar inte säga till, jag sjunker långsamt ner mer och mer i stolen samtidigt som jag tittar ut mot publiken. När jag väl ska gå av scenen är jag fortfarande i chock och går direkt till rummet bakom scenen där övriga modeller befinner sig. Min syster kände först inte igen mig och jag vågade knappt ta mig i håret. Väl i spegeln ser jag att jag har 2-3 cm kort hår samt ca 10 cm uppklippt lugg. Inte nog med att jag blev kortklippt mot min vilja så var värmelampan för varm så det hade gjort att mitt hår blev sönderblonderat och liknande tuggummi. Jag hade flera sårfläckar i hårbotten vilket tog väldigt lång tid att läka samt hade problem med hårutväxten då allt var som tuggummi. Hårfrisören som dessutom var gästartist och som klippte mig gick inte att få tag på efter eventet tråkigt nog. Anledningen till att jag vill testa Gloss Absolu är för att jag tycker väldigt mycket om Kérastase serien, de har väldigt bra produkter i övrigt och det hade varit kul att få testa! Mitt torra och frissiga hår skulle må bra av lite hårvård ✨
Min absolut värsta horror story. Jag va bjuden på bröllop förra sommaren, hade en bokad frisör tid 4 dagar innan, min frisör blev sjuk (magsjuka) och fick ställa in. jag lyckades inte få tag på någon ny tid någonstans och behövde verkligen fräscha upp håret. I ren panik kände jag att jag själv får försöka rädda upp håret, jag råka köpa fel blekning så stressad som jag va tänkte jag att det blir nog bra ändå. Det blev orange… Min första tanke va att man kunde rädda upp håret med silverschampoo (fudge silverschampoo) och lät det sitta i alldeles förlänge. Håret blev torrt, fläckligt, livlöst och orange.... Jag skämdes alldeles förmycket så jag ställde in att gå på bröllopet. Kan säga att det va första och sista gången jag försökte mig på någon hårbehandling hemma. Jag hade velat vinna i hopp om att hitta en bra hårvård serie som passar just mitt hår, att få håret en chans att må bra igen.
Sheetmask-lovers! 💧✨ Sheetmasks är min räddare i nöden när huden känns lite ur balans. På bara några minuter går man från torr och trött till återfuktad och glowig – utan större ansträngning. Perfekt när man vill känna sig lite extra fräsch utan att behöva dra fram hela hudvårdsrutinen. Jag älskar att varva mellan olika beroende på humör och hudläge – men några jag verkligen gillar just nu är: 💙 Dr. Ceuracle Hyal Reyouth Lifting Mask – en fuktbomb som får huden att kännas spänstig, återfuktad och liksom… nyvaken? Älskar känslan efteråt! 🌿 Garnier Moisture Bomb Super Hydrating Mask – klassikern! Huden känns alltid återfuktad, mjuk och glad efteråt. 🧖‍♀️ Pixi Vitamin-C Mask – lite dyrare, men ger såå fint lyster när man känner sig glåmig! Mina bästa sheetmask-hacks: 1. Förvara dem i kylen – instant spa-känsla och puff-reducering deluxe! 2. Stryk ut serumet som blir över på hals, bröst och till och med händerna – slösa inte! 3. Multitaska! Sheetmaska medan du fixar naglarna, dricker kaffe eller betalar räkningar (lite glow gör allt roligare). Nu är jag nyfiken – vilka är era bästa sheetmask-tips? Budget eller lyx, lugnande eller glow? Jag är alltid på jakt efter nya att lägga till i mask-garderoben! 🙌 .
Min hår-horror story: Den blonda katastrofen som blev mitt livs mardröm 😱 För två år sedan bestämde jag mig för att äntligen bli blond. Efter timmar av inspirationsscrollande på Instagram bokade jag en tid hos en salong som "specialiserade sig på balayage". Jag var överlycklig — tills dagen kom. Redan efter första blekningen kändes något fel. Mitt hår som tidigare varit mjukt och starkt började kännas som tuggummi när frisören drog fingrarna genom det. Men hon försäkrade mig om att det skulle bli bättre efter toning och inpackning. När jag kom hem och duschade första gången föll stora tussar av hår av i händerna på mig. Jag grät i timmar. Under veckorna som följde fortsatte håret att brytas av tills jag knappt hade någon längd kvar — och det som var kvar kändes som torrt halm. Sedan dess har jag kämpat med att bygga upp hårets kvalitet igen. Men friss, matthet och svårhanterligt hår är fortfarande en daglig kamp. Varför jag vill testa Gloss Absolu? För att det känns som att mitt hår förtjänar en andra chans. Jag drömmer om att återfå en glansig, frisk känsla och slippa gömma håret i knut varje dag. Gloss Absolu låter som precis det mirakel min hårresande historia behöver för ett lyckligt slut! 🌟
✨️ Lumene ✨️ Ett litet appreciation post om Lumene för deras produkter har verkligen gjort underverk för mig! Deras hudvårdsprodukter för oljig hud har verkligen gjort skillnad! Min hud känns både mycket renare och fräschare och mycket mindre oljig. Dessutom är produkterna ganska milda, trots att de är djuprengjörande, vilket jag uppskattar eftersom min hud kan vara lite känslig också. Jag använder Deeply Purifying-serien för rengöring och Nordic Clear för återfuktning. Och jag älskar också deras makeup produkter - särskilt deras Natural Glow Skin Perfector (i nyanserna 1 Honey Glow som highlighter, och 3 Coral Blush som blush). De är så enkla att applicera och ger ett så jämnt, fint resultat! PS: Det är just nu medlemsrabatt på 30% på Lumene, så perfekt att passa på!
Min, tyvärr sanna, skräckhistoria: Jag har mörkt brukt hår, riktigt mörkt....men ville bli blond. Tänkte att det skulle bli snyggt. Däremot ville jag inte lägga tid och pengar hos frisör så jag bestämde mig för att fixa det själv... jag menar - hur svårt kan det vara? Det gick åt några paket blekning den dagen... ja, den dagen. Jag la i blekningen och lät den sitta i enligt förpackningens maxtid. Håret var flammigt och orange 🍊 Så, vad gjorde jag då? Jag la i en ny blekning och lät den verka dubbla tiden. Jodå, nu började det bli blondt, men också torrt och rejält skadat... Meeeen, eftersom jag har en kall hudton kunde jag inte vara varmblond, så jag slängde i en blekning till och lät den vara i alldeles för länge. Resultatet? Ett tokslitet hår som behövde klippas kort, kort, kort och krävde mycket fuktgivande hårinpackningar för att överleva... Från ett hår som gick nedanför axlarna till kort kort... Se bilderna för före och efter 😅 Varför vill jag vinna? För att kunna säga förlåt till mitt hår efter allt det gått igenom när jag var ung och dum. Kérastase har verkligen varit snällt mot mitt hår och jag är så nyfiken på denna serie 😍
Här får ni min dramatiska historia 😤💔 För tre år sedan gjorde jag det dummaste, mest dramatiska (och kanske mest underhållande) misstaget i mitt liv – jag ville färga mitt naturligt svarta hår rött. Men nej, det var inte bara att "färga det rött", nej nej. För att få den perfekta nyansen var jag tvungen att bleka mitt stackars, oskyldiga hår. Flera gånger. Från naturligt svart till något gul-orange kaos innan jag ens kunde lägga i den röda färgen. Jag visste inte om jag höll på att förvandlas till en ny version av mig själv... eller bara flå en peruk i realtid. Mitt hår gick från starkt och glansigt till torrt, frissigt och känsligare än mina känslor under PMS. Det bröts av, föll av, och varje gång jag borstade det kändes som en skräckfilmscen. Sedan dess har jag varit på en evig resa av hårrehab. Jag har testat allt – oljor, masker, hårinpackningar, tårar & bönor 😂– men inget har fungerat på riktigt. Så ja… nu sätter jag mitt sista hopp till Gloss Absolu från Kérastase. Inte för att jag tror på mirakel – men om något kan rädda mitt hår (och min självkänsla), så är det kanske den här serien. Låt mitt hår få sin glow up. 🙏✨
förra sommaren bestämde jag mig för att testa en ny frisör, visste många som gick till just denna salongen och alla var alltid såå nöjda. Så sagt o gjort, jag bokade en tid för att bli riktigt ljus! Väl i stolen berättade jag att min hår kan vara svårblekt och att jag därför hade bokat in mer tid. Då visade det sig att hela salongen skulle ha personalfest så min frisör var inte alls särkiöt sugen på att ge mitt hår lite extra tid som jag bokat, vi stänger kl 18 idag för vi ska ha fest säger hon till mig och bara låtsas som ingenting. När det är dags att börja föna håret ser jag hur gult det är... Jag ville börja gråta där och då men hon babblade på hur nöjd hon var med resultatet av mitt hår och fick sina frisörkollegor komma och berömma mitt hår också... Jag trodde det var ett skämt och ville bara hem. Hon hann heller inte styla håret eftersom det var så bråttom. Väl hemma så storgrät jag och kunde inte visa mig utomhus... Alla sa att jag skulle gå tillbaka och be dom rätta till det men jag kände verkligen inte för att sätta min fot där igen... Jag gick istället till min gamla frisör som försökte fixa till det så gott det gick... Dock fick hon klippa av ca 15 cm för det var torrt och knastrade när man tog i det. Mitt hår fick rejält mkt stryk den gången och har ännu inte återhämtat sig. Jag har länge tänkt att jag vill testa denna serien från Keraste, så dörför skulle både jag och mitt hår bli överlyckliga om vi vann!