Igår fick jag äntligen provdofta Versaces nya Crystal Emerald. Har varit så nyfiken på den eftersom noterna såg ut att vara right up my alley och jag älskar grönt. 💚 Jag blev inte besviken!
Tvärtom så blev jag positivt överraskad av hur mycket och länge den doftar. 😍 Det är en fräsch och fruktigt syrlig doft med citrus, persika, hallon, sorbet, lite blommor och rosépeppar, och så en bas av mysk, rökelse och tonkaböna. Jag kunde inte känna någon rökelse, tack och lov. 😄 Jag och Kicks-personalen var överens om att vi kände en doft av fläder, men den kände jag bara på papper, inte på min hud.
Jag blev kär i doften direkt, den påminner mig om något jag inte kan sätta fingret på, den är liksom nostalgisk. Jag och mamma gick runt i butiker och hon kände doften av parfymen (1 spray på armen) hela tiden. Jag kände tydligt doften typ varje gång jag rörde på högerarmen. Det är inte ofta såna lätta, fräscha parfymer doftar så starkt! Den höll länge också, och efter några timmar hade den torkat ner till att i princip bara dofta så där rent på mig, typ sköljmedel/nyduschad. 🫧
Jag beställde faktiskt parfymen nyss för jag hittade den till ett så galet bra pris. Typ 800 spänn för en 90 ml, när en 30 ml kostar mer hos de flesta butiker! 😱 Tänkte att de måste ha satt fel pris på den så jag passade på innan de inser sitt misstag haha.