Del 2 i vad som från början var Annas idé, att skriva om våra sämsta produkter i år. Det här är sminkdelen! Och det är faktiskt en ren slump att båda produkterna kommer från NYX som jag annars tycker är ett bra märke.
Först ut är det matta lip balmet Smushy. Den har en jättehärlig och lätt formula, som ett moln som knappt känns på läpparna, men det blev så otroligt fläckigt resultat. Färgen fastnade i minsta lilla veck i läpparna och kanterna blev suddiga på ett sätt som såg ut som att man kom hem från krogen kl 3 på natten och glömt bättra på sitt läppstift... Jag har testat andra nyanser på handen och de var inte lika illa men dels hade de en mer läppglansig konsistens och sen var de inte ens matta vilket ju var hela grejen med produkten.
Näst ut är Buttermelt Highlighter. Var så glad över att ha hittat en lila highlighter men den är så glittrig och inte ett dugg glowig. Testade den en gång, blev besviken över resultatet och gav bort den sen. Sen tyckte jag att den var väldigt torr, det var svårt att få upp något med en borste.
Inget av det är något jag kommer köpa igen