☀️En liten primer review☀️ Köpte denna att testa för ett par veckor sedan och har använt den såväl utan som under basmakeup och måste säga att jag är så otroligt imponerad med tanke på prisklassen! Hade sett denna primer överallt på den enstaka sociala media plattform jag använder och lade direkt en beställning så fort jag såg att kicks hade rea. Har tidigare testat flertalet grippy primers, men upplevt de flesta som för tunga på huden. Vad som gör just denna så otroligt härlig och uppskattad är just formulan. Den kommer i serum form, otroligt lätt känsla! Har ett väldigt behagligt grip som hjälper makeupen hålla fast under dagen, utan att kännas som klister. Den är inte helt porfyllande, vilket inte heller är huvudsyftet, men jag tycker ändå att basen ser otroligt jämn och fin ut med denna som första steg av rutinen. Den lämnar även extra lyster, vilket jag älskar! Kommer utan tvekan fylla på när denna flaska tar slut. (+ i kanten eftersom man inte behöver värst många droppar) en 5/5⭐️ av mig
☀️ Guide till fakefräknar ☀️ Till alla er som älskar fräknar, men inte föddes med dem precis som mig 💕 1. Spraya 1 mist av setting spray eller face mist på en platt, blank yta (t.ex. ett lock eller spegel). 2. Blanda i lite puderbronzer i taget tills du får en färg som är: • ganska pigmenterad • men fortfarande lite genomskinlig Tips: Testa på handen genom att dutta en liten prick, vänta 2–3 sekunder och dutta ut med fingret. 3. Ta en väldigt smal pensel (t.ex. en tunn målarpensel). Plocka upp lite av blandningen och dutta små prickar där du vill ha fräknar. • Variera trycket → olika storlek och form • Placera prickarna slumpmässigt → ser mer naturligt ut 4. Vänta 2–5 sekunder (kortare tid = mjukare resultat, längre tid = mer pigment). Dutta sedan lätt med fingret lite i sidled för att mjuka upp prickarna och sprida dem 5. (valfritt, för extra realism) Bygg upp i flera lager och låt vissa fräknar sitta olika länge. För ännu mer naturligt resultat: • Lägg en väldigt liten mörkare prick i mitten på några få fräknar • Låt dem sitta längre eller låt bli att dutta ut dem helt Har kört med detta trick i åratal, då det inte fanns någon bra frecklepen. Hoppas det hjälper er lika mycket som det gjorde för mig när jag äntligen kom på hur jag skulle göra 💕 Detta fungerar också för att göra beautymarks! Då gör du samma typ av mix med settingspray, men du blandar i lite mörkbrun ögonskugga.
First impression av Nilens Jord Colour Correcting Liquid Concealer (som jag inte kan tagga) och en jämförelse med den motsvarande produkten från Becca Först ska jag säga att på alla bilder är det Becca på vänster öga och Nilens Jord på höger öga. Skillnaderna är rätt små på bild om man inte tittar noga. Jag kommer referera till dem utifrån siffrorna på bilden. Jag har verkligen gillat den från Becca men föredrar nu den från Nilens Jord även om båda har fördelar: Bild nr 1 - helt naken hud, ingenting annat än hudvård. Bild nr 2 - här har jag tagit respektive color corrector på de blåa områdena runt ögonen. Den från Becca är lite mer rosa och jag skulle kunna använda den som den är utan något annat smink som concealer och foundation. Den från Nilens Jord drar lite mer mot orange (utan att vara just orange, men i jämförelse med Becca som är mer rosa). Relativt tunn täckning som går att bygga upp, på bilden har jag bara ett lager. Färgmässigt skulle jag inte ha den här som enda produkt. Bild 3 - med concealer över, rätt likvärdigt resultat. Det som gör att jag föredrar den från Nilens Jord är formulan. Den känns lättare på huden och är framförallt mer "torr" jämfört med Becca som jag upplever som fetare. Jag gillar också att det går att bygga upp täckningen om man vill, men jag kan ändå uppskatta att Becca är rätt täckande även i ett lager, för just en color corrector vill man ju ändå täcka något med. Så jag tycker verkligen om den här produkten och det är den jag kommer sträcka mig efter framöver! På sista bilden är hela sminkningen om någon är intresserad!
LH Cosmetics The waterproof mascara 💫 "Precision möter volym möter resultat – utan kompromisser. För en ögonöppnande look som sitter på plats vid alla tillfällen. Mascaran du alltid kan lita på. Upptäck den perfekta, veganska och vattenfasta mascaran med en krämig och lätt textur som glider på smidigt och omsluter varje frans. Den noggrant utvalda precisionsborsten separerar fransarna samtidigt som den ger volym och ett fantastiskt resultat. Även på de kortaste av fransar. Den vattenfria formuleringen gör att fransarna inte tyngs ner, och nu behöver du inte heller kompromissa mellan långvarigt hållbart resultat och enkel borttagning. Mascaran är också berikad med jojobaolja för glans och återfuktning samt kokosolja, som vårdar och skyddar fransarna." Min nya vardagsmascara! Har läst väldigt bra recensioner om denna här på BeautyTalks så klickade hem, testade och blev NÖJD! Förvånansvärt lätt/liten borste som coatar bra. Torkar snabbt och böjen håller hela dagen utan att jag får 🦝🐼-ögon (testade heldag på jobbet (varma ugnar + svettigt diskrum)). Den ger kanske inte den volymen och längden jag önskar om jag ska göra något festligt men perfekt vardagsmascara! Har böjt fransarna + ett lager mascara på mitt vänstra öga. Hittar inte den på Kicks men finns på LH Cosmetics egna hemsida + andra sidor. Vill även slå ett slag för fransserumet jag använder just nu: GrandeLASH-MD Lash Enhancing Serum (ingick i min Supreme Calendar). Fransarna är starka, fylliga och långa. Jag har även fått komplimanger för dom. 🥺 Tyvärr är det prostaglandiner i serumet så har ännu inte bestämt mig om jag kommer återköpa det. Men om det funkar? Absolut! 🌟
Nilens Jord Lash Definition Gjorde för några veckor sen en först impression på Nilens Jords mascara Lash Definition. Som första intryck imponerade den inte alls.  Men nu när jag använt den i flera veckor så imponerar den desto mer. Jag gillar borsten på den som är otroligt lätt att måla med och komma åt alla fransar. Den sitter bra, trots att den inte är vattenfast. Idag när jag tog bilden hade den suttit på i 9 timmar ungefär och klarat av både gympass och att jag varit utomhus i duggregn. Det utan att kladda eller smula. Använder vanligtvis alltid vattenfast mascara, men den här är riktigt bra när man inte behöver vattenfast. Kajalen är Risha från LH Cosmetics, som @136781376 använde häromdagen. Blev så inspirerad så var tvungen att använda min som jag glömt bort lite då, jag mest kört Siren (LH) och de olika Moira-pennorna senaste tiden. Kan inte tagga mascaran..
Min make-up börjar alltid med huden. Är inte basen bra spelar det ingen roll hur fin foundation man har. På morgonen håller jag det enkelt. Jag använder micellärvatten och tvättar av ansiktet. På kvällen gör jag alltid dubbelrengöring. Först rengöringsolja från Purito, sedan La Roche-Posay Toleriane Foaming Gel. Efter rengöring går jag vidare med återfuktning och lugnande produkter. Antingen Rhode Face Milk eller calming toner från Indy Beauty, följt av serum. När det gäller kräm varierar jag mellan Rhode Barrier Cream, La Roche-Posay Cicaplast Baume B5 och Embryolisse Lait-Crème Concentré. Alla tre funkar bra, beroende på hur huden känns. Ögonkräm använder jag från The Inkey List eller Ole Henriksen. Just Embryolisse Lait-Crème Concentré är också fantastisk under make-up. Jag låter alltid hudvården sjunka in en stund innan jag börjar sminka mig. När det kommer till foundation har jag några favoriter som jag alltid återkommer till: CAIA Cosmetics Dewy Drops, Armani Luminous Silk Foundation, NARS Light Reflecting Foundation och produkter från Sweed Beauty. Jag trycker ut lite foundation på handen och jobbar sedan in den med en fuktad svamp. Nyckeln är att börja med lite och bygga upp där det behövs. Under ögonen använder jag först color corrector från Huda Beauty för att neutralisera mörka partier. Därefter lägger jag concealer från Tarte Cosmetics, både under ögonen och på de delar av ansiktet som jag vill ljusa upp. Jag jobbar in den försiktigt så att allt smälter ihop med basen. Contour använder jag från Caia cosmetic eller Rare beaty, kräm rouge från Charlotte Tillbury. På kinderna har jag Lancome Goddess och blush från Kosas. Puder från Huda Beauty eller Nyx HD puder.Brynen formar jag med brow gel från Rare beauty.
NYX Lip Lingerie Liner Stain 💄 Jag älskar när en produkt är både smidig och har långhållbarhet och det här är verkligen en sådan produkt. Från NYX Professional Makeup kommer den här smarta hybriden mellan lip liner och stain, och jag blev direkt nyfiken. Den är enkel att applicera, glider på fint och när den väl har satt sig sitter färgen kvar utan att kännas tung eller kakig. Jag gillar särskilt att man kan:
✨ rama in läpparna tydligt
✨ fylla i hela läppen för en mjuk matt look
✨ bygga upp färgen beroende på hur intensiv man vill ha den Personligen älskar jag att bära den som den är för en soft, lite “blurred” finish, men den är också perfekt som bas under gloss eller läppstift när man vill att allt ska hålla längre. Det bästa? Den känns lätt på läpparna trots att den sitter så bra. Inget kladd, inget konstant spegelkoll. Jag har nyansen ”NAUGHTY NUDE” som jag tycker är en perfekt nude nyans. Har ni testat den än? Vad tycker ni om lip stains?
Mitt senaste köp 🛍 Har varit sugen på Clinique's Nude Honey den den kom ut förra året och slog till förra veckan. Nu har jag hela setet i Almost Lipstick och 2 av 3 av Lip and Cheek Oil. Tycker färgen är väldigt charmig, “a soft mocha nude with a red undertone”. Perfekt en vanlig arbetsdag men även till en festligare kväll. Det enda som är lite tråkigt (med hela serien) är hållbarheten, just läppoljan är väldigt lätt så man får återapplicera ofta jämfört med liknande läppoljor. 🤎🍯 Klickade även hem två peptidserum från ett av mina favoritmärken Medik8, bra produkter som ALLTID levererar! Liquid Peptides Face Serum samt deras värsting Liquid Peptides Advanced MP, båda med 30% peptider men värstingen innehåller även MiniProteins™. Ska bli kul att testa @Annas favorit! 🖤
BUDGETBAS - favoriter - en bra bas behöver inte vara dyr! Dessa är mina favoriter, Lumene sedan flera år och BeautyAct's nya Hydra Silk Foundation en helt ny! 🥰✨️ Kan verkligen rekommendera att testa denna nyhet om man inte redan gjort det. Den är lätt till medeltäckande och har en fin naturlig lyster. Lumene CC Color Correcting Cream SPF20 Foundation är lite mer täckande med neutral finish. En fördel är att denna har SPF20 vilket BeautyAct's Hydra Silk tyvärr saknar men annars tycker jag Hydra Silk är riktigt bra. Den återfuktande formulan med lite lättare täckning passar mig som vill ha en naturlig look och kommer vara toppen till sommaren när många kanske föredrar en lägre täckgrad. Parfymfri och en perfekt kladdfri förpackning! ✨️ Båda dessa finns dessutom i en riktigt ljus nyans för blek hud med neutral till kall underton! Bara en sån sak! 😃🤍
WOW 😍🤩 Alltså TIRTIR Mask Fit Red Mini Cushion! Lägger sig som ett filter på min hud! Aldrig testat förr men nu var det dags och denna är riktigt riktigt bra. Jag tror jag har en ny favoritbas 100% ⭐⭐⭐⭐⭐ Den smetas inte ut, bleknar inte eller sjunker in i rynkor Uppbyggningsbar och kan täcka tex. rodnad, mörka partier Håller hela dagen Perfekt att den finns i miniversioner då den är är dryg men också att man kan använda olika nyanser beroende på årstid. Jag hade även beställt Moroccanoil Lip Balm i Moroccan Mint Tea men fick fel och fick istället Vanilla Date vilket såklart var en besvikelse. MEN bästa Kicks fixade detta snabbt och ordnade rätt produkt till mig. Så smidigt och bra! Så den väntar jag på och ser fram emot att testa. 😍 (Jag fick behålla Vanilla Date och jag kan säga så mycket som att DEN ger riktigt glossiga läppar! Riktigt nöjd).
Min perfekta bas. ✨️ På ögonlocken har jag en ögonskuggsprimer från Glossgods, i resten av ansiktet är det den gröna gripping primern från e.l.f. Sen använder jag foundation, concealer och contour stick från Haus Labs. Setting powder i hela ansiktet och blotting powder på ögonlocken för att hålla ögonskuggan på plats – båda från LH cosmetics. På kinderna har jag helst Duo dimension från LH, finaste blushet med finaste lystern! Och för att sminket ska hålla heeeela dagen och natten – LHs long lasting setting spray. 👌🏼 Jag applicerar foundation med svamp (jag föredrar de orange från Real Technique och LHs) och puder med den bästa puderpuffen från LH. Har många borstar jag gillar men en ny favorit är Nilens Jords blush brush! Den är perfekt för blush i alla former. 😊
Beauty First Impressions 💕 Foundation: Clarins nya Double Serum Foundation När man handlar från Clarins hemsida får man alltid med prover vilket är uppskattat. Jag gjorde nyligen en beställning där och fick då med tester på deras nya serum foundation som nyligen släppts. Jag är alltid torr i min hud och såhär års extremt torr, vilket gör att många foundation inte sitter så snyggt mitt i vintern. Torrheten tenderar att synas trots massa prepp med hudvård innan. Clarins nya beskrivs som en nästa generations hybrid serumfoundation med bannade fusion av makeup och hudvård. Såklart jag ville testa den! Måste säga att jag är riktigt imponerad av den! Den satt jättefint hela dagen utan att rulla sig, skavas bort eller framhäva mina extra torra partier eller alla fina linjer. Den täcker mina röda partier runt näsan utan att man behöver ta mkt produkt. (På bilden har den suttit i ca 6 timmar.) Valde en av de ljusaste kalla tonerna men den blev aningens mörk, men så är jag också mitt allra blekaste just nu. Men bortsett från det, så gillar jag den verkligen och jag tror att det kan bli ett köp av den framöver 😍
Spänd på denna då den utlovar dramatiskt längre, böjda och separerade fransar i en kladdfri formula med förlängande fiber för en öppen blick 🫶🏻 Mina first impressions 💖 Mascaran är verkligen kladdfri! Smudgar inget alls och verkar även tåla vatten bra, den rinner inte av ens i duschen. Jag tycker att ögonfransarna blir märkbart längre och det märks att den innehåller förlängande fiber. Böjen håller också hela dagen. Själva borsten är en kamborste och det är en jättebra borste för att kunna nå och komma åt alla små fransar. 💕 tycker denna levererar på en hög nivå! Priset är också riktigt bra! Enda minuset med denna mascara är att den tenderar att klumpa ihop sig om man tar mer än ett lager så det blir lite spindellook över det hela 🕷️🤭 ett lager är bäst! På fotot har jag två lager 🫶🏻
Beauty First Impression 💋 Inte bara en utan två produkter testar jag här för första gången. Multichrome linern från Moira i färgen Buzz samt Nilens Jord Lash Definition Mascara. Den ena ger ett bättre första intryck än den andra… Buzz är lika bra som jag trodde den skulle vara. Enkel att jobba med, dock får man vara ganska snabb när man ska tona ut den lite, då jag upplever att den torkar fort. Färgen är så snygg med sitt blå som växlar i grön, lila och alla möjliga färger. Köpte den också i färgen Atlas som också är fin. Mascaran däremot ger inte ett lika bra första intryck. Fransarna blev lite dåligt separerade och ville bara klumpa ihop sig. Gillar annars längden den ger. Samtidigt vet jag att det flesta mascaror brukar vara som bäst när man använt dem någon vecka, så jag har goda förhoppningar om att jag kommer gilla den mer framöver. Borsten gillade jag mycket däremot, den var perfekt att måla med och lätt att komma åt fransarna med. (Kan inte få fram mascaran)
👁 OLJIGA ÖGONLOCK 👁 Så här ser min ögonskugga ut nu efter en hel dag... Långt ifrån lika snyggt som i morse. 😅 Men alla som någonsin har försökt använda ögonskugga trots oljig hy känner säkert igen looken. Oljecleansers fungerar ju så bra som de gör för att olja bryter ner smink. Men det är också därför sminket lätt glider omkring, blir fläckigt eller försvinner helt från oljig hy. Jag använder antingen ögonskuggsprimer från Glossgods eller från LH cosmetics, det beror på vad jag gör för look. Mitt knep för att få ögonskuggan att hålla hela dagen trots oljiga ögonlock (vilket jag uppenbarligen glömde i morse) är att pudra ögonlocken med LH cosmetics blotting powder! Jag pudrar antingen före ögonskugga eller ovanpå, innan jag slänger på glitter. 😊 Med både primer och blotting powder håller ögonskuggan genom ALLT. 🪨
💕 Alla hjärtans dag med Fenty Beauty 💕 Jag älskar Alla hjärtans dag – inte bara för det romantiska, utan för att det är en perfekt ursäkt att plocka fram något extra fint i sminkväskan. I år har jag fastnat helt för Fenty Beautys Valentines-släpp, och det är verkligen en kollektion som skriker rosa, glow och self love. I kollektionen så har det släppt två nya nyanser av deras älskade Lip Luminizers. De ger den där perfekta, glansiga “kiss me”-looken men känns fortfarande mjuka och bekväma på läpparna. En nyans är mer mjukt rosig och romantisk, medan den andra drar lite mer åt en klarare, poppig rosa – perfekt beroende på om man vill ha en subtil look eller låta läpparna stå i fokus 💋 Sen har vi mina personliga favoriter: 2 nyanser av mini killawatt highlighters i rosa toner. De är helt magiska. På kindbenen ger de ett mjukt, romantiskt glow – men jag älskar att även använda dem som ögonskugga. Det ger en monokrom rosa look som känns både trendig och väldigt Alla hjärtans dag. Lite på ögonlocket, lite på kinderna – klart ✨ Och hur söt är inte den hjärtformade puder-puffen med skimmer för kroppen? Alltså… den är både fin och funktionell. Perfekt att svepa över axlar, dekolletage eller armar för ett diskret glow som fångar ljuset. Det är en sån detalj som verkligen gör hela looken lite mer speciell. Det jag gillar mest med den här kollektionen är att den känns lekfull men fortfarande chic. Den passar lika bra för en dejt som för en middag med vänner – eller en kväll där du bara vill känna dig extra fin för din egen skull. För mig handlar Alla hjärtans dag om att fira kärlek i alla former. Och ibland är det faktiskt så enkelt som ett rosa gloss och lite extra glow 💗✨
Borste till foundation (en first impression) Har idag testat två foundationborstar efter ett inlägg från @137218223 här om dagen. Utöver de här har jag en från BeautyAct och en från Morphe. Både den från Glossgods och Nilens Jord funkade riktigt bra, ingen av dem gav ränder om man liksom "duttade" in produkten i huden. Täckningen var likvärdig dem emellan. Den största skillnaden tycker jag låg i storleken och hur tät borsten är. Glossgods M19 är mer fluffig och bredare medan den från Nilens Jord är mer kompakt och lite mindre. Det var också lättare att jobba in produkten i Nilens Jord just för hur tät den är, men om jag måste välja mellan dem skulle jag nog välja M19 från Glossgods trots att den från Nilens Jord känns lite mer lyxig (om man tycker att det är viktigt)
Märkte att jag lagt inlägget under fel rubrik men så blir det ibland 😆 Dagens look - film noir. Uppkallad efter blushet jag haft på bevakning i nästan ett halvår. Alltid varit sugen på att testa detta nästintill chocklabruna blush. Var faktiskt lite rädd när jag öppnade dosan och pigmentet är inte att leka med. Här har jag duttat väldigt försiktigt, men tycker faktiskt om färgen väldigt mycket 😍 den blev nästan lite rödlila, sådär som black honey från Clinique. På läpparna, Macs nya powder kiss matte lipstick i nyans taken. Gud vad jag inte gillar formulan eller färgen alls 😅 . Har försökt med typ 5 olika läppennor men ingen tycks passa och läppstiftet är så konstigt matt på något sätt, nästan som att dutta på luft. Ska nog hålla mig till den vanliga matta Macximal formulan framöver. Kan som vanligt inte tagga någon produkt ännu.
✨ Nyhet på KICKS – Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Blur Concealer! ✨ Jag måste bara tipsa om en nyhet som verkligen lever upp till hypen. Charlotte Tilbury Airbrush Flawless Concealer har landat hos KICKS och den är precis så bra som jag hoppades 💫 💡 Varför jag älskar den: 
✔️ Superlätt formula som täcker allt – från mörka ringar till små ojämnheter 
✔️ Airbrush-effekt som suddar ut, ljusar upp och skapar perfekt hy-look 
✔️ Lätt att bygga upp för både naturlig och full täckning 
✔️ Creamy men ändå matt finish – sitter hela dagen utan att kakas. Minskar synligheten av fina linjer och rynkor. Passar alla hudtyper! Icke-komedogen. ✔️ 24 timmars hållbarhet, vattentålig & crease-less formula som håller dig återfuktad. 💡 Mitt tips: dutta in den med fingrarna för ett naturligt resultat eller använd en liten borste för mer precision & täckning. Har du testat den än – eller är du sugen på att göra det? 💬 #CharlotteTilbury #AirbrushConcealer #KICKSBeautyTalks #BeautyTalks
First Impression Soft Glow Cream Bronzer från BeautyAct 🤎 Färg: Golden Hour Finns även i färgen Honey Breeze ️Golden Hour – en varmare underton Honey Breeze – en kallare underton Hade inte denna information när jag valde nyans (vann den i en tävling) men tyckte att Golden Hour såg något ljusare ut. Har senare även testat Honey Breeze i butik. Tycker att de är alldeles för lika, även i underton, för att endast finnas i två nyanser men jag hoppas och antar att fler är på väg!? Snygg förpackning även om det snabbt blir fingeravtryck på det blanka locket.  Krämig formula som känns lätt. Trots detta får jag inte riktigt den sömlösa look jag vill ha, tonar ut och tonar ut men ändå tycker jag det ser lite fläckigt ut. Kanske inte stör på samma sätt om man inte är så blek som jag är just nu.  Väldigt pigmenterad så den lär vara dryg. Har precis som med flera andra bronzerprodukter, särskilt stick och de med krämformula, problem med att hitta en passande nyans. Har sedan tidigare bl a ett bronzerstick från BeautyAct och haft Anastasia's krämbronzer. Även de som har "kall" underton är för varma och får en orange ton på min hud. Föredrar därför att använda puderbronzer som jag tycker att man lättare kan applicera och få ett naturligt och lätt solkysst resultat.  Alternativt kan en contourprodukt också funka som bronzer då de är lättare att hitta i kalla nyanser.  Keeper eller ej?  Möjligt, men då MÅSTE den komma i betydligt fler nyanser! 🤍🤎🖤 Fördelar: prisvärd, dryg, fin förpackning och vegansk. Nackdelar: inte helt lättarbetad (tycker jag) och det mycket begränsade utbudet av nyanser.  🤎
En first impression på Charlotte Tillburys nya Airbrush Flawless Blur Concealer. 🤎 Använde idag utifrån ”MICRO-DOT” metod med två små prickar av produkten under varje öga. Började blanda ut det med borsten från Flaer men insåg snabbt att min första tanke om att den är för stor stämde tyvärr. Så fick gå in med min beautyblender för bättre resultat. Jag är väldigt nöjd även om jag inte tycker den fick bra förutsättningar utifrån val av borste. Tror jag i huvudsak kommer använda mig av min Hourglass foundationborste till den imorgon. Att den inte creasar stämmer inte på mig, men tycker den sätter sig så mycket finare på huden än tidigare testade concealers. Jag blir lätt torr under ögonen och denna bidrog inte till ökad torrhet eller att det ser kakigt ut. I stora hela! Väldigt nöjd hittills iaf med den. Mindre nöjd med concealer borsten tyvärr! Den kommer snarare användas för att borsta bort överflöd av puder.
First impression av LH Cosmetics Biggie i färgen Mega Jag valde mellan två färger, den här och Giga men den här kändes som ett lite mer säkert val. Kommer köpa Giga sen också. Mega är en kall mauve, men jag fick för mig att det var den här som skulle vara en kall plommon men det var visst Giga 😅 Så går det när man övertänker sina val och därför blandar ihop allt. Formulan är väldigt mjuk och behaglig, den känns inte uttorkande på något sätt. Tycker också att det här är ett bra mellanting mellan glansigt och matt då den är varken eller. Väldigt lätt att måla med men jag kommer se om jag har en matchande läppenna hemma för att få en lite skarpare kant. Hållbarheten är väl som förväntat, om man varken äter eller dricker så sitter den precis lika bra som vilket läppstift som helst! Man bör dock veta att det här inte är en större variant av deras Crayon, den här sätter sig aldrig helt så som Crayon gör. Jag visste det för jag har sett en reel om det som Linda Hallberg gjort så jag blev inte besviken men jag skulle annars trott att de har samma formula. Överlag rätt nöjd med den här produkten och kommer vid något tillfälle att köpa Giga också 😊
Häääär kommer min makeup från konserten jag var på 😍 (Håret och kläderna får vi bortse ifrån på närbilderna :)) 🤫🙊 Paletten som jag använde mest är ifrån Glossgods i lila toner. Samt ett glitterstick därifrån. Och fransar...det hoppade jag över då det stressade mig mer än gjorde nytta 🙊... Taggar de produkter som går att tagga (vilket inte är många verkar det som, men listar allt jag kommer ihåg här nedan) Bas Caia Cosmetics. Glitterskugga är ifrån LH Cosmetics Aurora palette LH Cosmetics Crayon i Siren LH cosmetics Sparkl Multi - Use Liquid Eyeshadow färgen Blink Setting Puder från Huda Beauty LH cosmetics - Infinity Ink Eyeliner LH cosmetics Duo Dimension i färgen Element HICKAP Preppy Prime Setting Spray Matte Finish Fenty Beauty Trace'D Out Pencil Lip Liner i färgen Riri Fenty Beauty Gloss Bomb Stix Shimmer Fenty Beauty Gloss Bomb Heat Universal Lip Luminizer + Plumper i färgen Fu$$Y Heat Parfymen för kvällen: Zadig & Voltaire This Is Her! EdP Och en jäkla massa glitter i sprayflaska i både hår och kropp som slut finish. (vet inte om det syns på helbilden) Vårt hotellrum...glittrade VÄLDIGT mycket när vi var klara 😆...
First Impression: BeautyAct Calming Centella Primer 🤍💦 Använder nästan aldrig primer då jag inte upplever att det är en produkt som jag egentligen behöver. Denna är, om jag förstått det rätt, mångas gamla favoritprimer från KICKS tidigare varumärke BUDGIE som återuppstått.  Den är utjämnande och återfuktande och innehåller bl a Centella Asiatica som vårdar, lugnar och dämpar rodnad. Passar därför även känslig hud. 🌸 Gillar denna och den är som jag minns den (köpte en för typ 20 kr när BUDGIE var på utförsäljning för några år sedan). Det enda lilla minuset är att jag tycker att den nästan luktar lite illa. Kommer inte ihåg att jag tyckte det då. Kanske har jag glömt det eller så har jag blivit mer känslig? 😃 Den gör i alla fall vad den ska, är behaglig på och helt klart ett bra och prisvärt alternativ. 💸
Beauty Tools 🔧💄 Dessa tools är essential för mig för att få till bra fransar. Mina är mörka och ganska tjocka MEN!!!!! de pekar rakt ner. För att få "uppet" att hålla så fönar jag först min Shiseido Eyelash Curler (❤️ testat olika men denna som jag har haft sen typ 2018 är min älskling) varm innan jag böjer dom. Man får vara lite försiktig så man inte bränner sig (eller av fransarna 😬). Med detta tricket håller dom i vått och torrt i måååånga timmar. Utöver detta så: - Vattenfast mascara, gärna en som är ganska torr i formulan så de torkar snabbt. Jag gillar L'Oréal Telescopic Waterproof. - Cottontops! Fransarna kommer att bli överböjda = mascara på hela ögonlocken men det fixar man lätt med tops. - Detta sliter ganska mycket på fransarna så jag använder nästan alltid franserum som ger dom lite näring och nytta. Just nu kör jag Sweeds. - Byter gummilisten på fransböjaren ganska ofta för värmen sliter även på den, detta för att får bästa resultat med en gummilist med "stuns" i. Har funderat på lashlift med är för snål. 😶‍🌫️ Nere i hörnet finns en före / efterbild, från noll fransar till hejhej 👋👀 !
First Impression BeautyAct Lip Treatment Tint 💄 En riktigt trevlig produkt! Peptidberikat läppbalsam som mjukar upp och återfuktar torra läppar. Jag har färgen Soft Cherry som har en ganska skir färg (absolut inte så stark färg som på bilden) och glansig finish. Behaglig applikator och känns jätteskön på. Produkten liknar helt klart min läppfavorit Pout Preserve Peptide Lip Treatment från Ole Henriksen och det är nog därför jag verkligen gillar den. KICKS eget märke BeautyAct är relativt ofta på erbjudande (även nu med 3 för 2) men då ordinarie pris ligger på drygt 200 kr skulle jag personligen ändå lägga till lite och välja Ole Henriksen. Dels för att jag upplever den formulan ännu lite härligare på men också för att jag älskar dofterna på Ole Henriksens Lip Treatment. Man får dock lite mer produkt av BeautyAct, 13.3 ml jämfört med 12 ml. Tycker den är väl värd att testa så kan rekommendera den! 💋
First impression: Lash without limits tubing mascara från Essence cosmetics Det här är den första tubing mascara jag har testat så jag har inget att jämföra den med. Men tanken med en sån här mascara är att man ska behöva använda varmt vatten för att tvätta bort den och det ska göra att den lämpar sig bra för de som har problem med att mascara från fransarna överförs till ögonlocken/under brynen eller om man är ute där det är blött. Igår testade jag den både i snöblandat regn och på gymmet och den satt kvar och såg likadan ut. Däremot tyckte jag att den smulade lite under ögonen, vilket jag inte brukar ha problem med. Det är även en silikonborste som jag inte brukar gilla. Det brukar, och gör även i det här fallet, resultera i att mina ögonfransar ser klumpiga ut. Jag vill hellre ha separerade fransar. Så mitt första intryck är mäh... Men jag ska fortsätta testa den och se om det är något för mig i långa loppet!
Beauty shelfie del 1 – sminkbord Detta är hjärtat av min sminkförvaring. Här sitter jag när jag sminkar mig, så jag har det mesta inom räckhåll och allting är organiserat så att jag inte behöver leta när jag har bråttom på morgonen. I den stora gröna necessären från Rituals har jag samlat mina basprodukter som mascara, brynpenna, foundation, primer, contour stick med mera. Det är en riktigt bra lösning för mig som inte vill ha något framme men inte heller behöva hämta saker från olika lådor och skåp varje dag. 😊 Necessären är dessutom väldigt fin och lyxig, och passar med allt grönt i rummet. Min ringlight köpte jag för att kunna ta bättre bilder på ögonsminkningar. Det gör stor skillnad, färger ser mer ut som de gör i verkligheten och glitter syns bättre. Nästan alla mina sminkfavoriter är från LH cosmetics och Haus Labs, och det finns många favoriter jag hade kunnat babbla om här. 😅 Men jag taggar alla favoritblush jag kan! Har köpt mycket blush på sistone för att prova olika sorter och färger. LHs Duo dimension har varit med länge dock, de förtjänar extra uppmärksamhet. 👏🏻 Älskar idén att jobba med två färger för att ge ansiktet dimension, och lystern de ger är otrolig.
Hade så mycket nya produkter att sätta mig ner och ”leka” med igår och jag blev så nöjd med resultatet och har definitivt hittat nya favoriter som inte verkar reta min annars väldigt känsliga och torra hy vilket bara det är en stor vinst.  Min bas har nog aldrig sett bättre ut, och det var lika fint efter 5 timmar utan touch-ups. Så himla kul att testa helt nya märken och produkter och allt liksom bara funkar i stort sett helt flawless ✨ Det enda ”klagomålet” om jag måste hitta något var nog Skin tinten från Kyle Cosmetics som kanske inte kändes helt optimal på egen hand med min torra hy, men den blev så fin och naturlig när jag blandade ut den med min gamle trogne CC-cream från Lumene. Gårdagens stjärnor; ✨ Dior Forever Skin Correct (Concealer) ✨Charlotte Tilbury Beauty Light Wand (Spotlight) ✨Kylie Skin Tint Blurring Elixir ✨Lumene CC-cream ✨LH cosmetics Infinity Filter (Löspuder) ✨Hourglass Vanish Airbrush Pressed Powder ✨Dewy Set Anastasia Beverly Hills, och deras Spicy Palett.
First impression av de lösa ögonskuggorna från Glossgods kalender och MakeTheMake Silymarin Matte Primer Serum Okej först, ögonskuggorna. Min erfarenhet sen innan av Glossgods matta ögonskuggor har... Lämnat en hel del att önska. Så lite orolig var jag inför det här, där jag dessutom sminkade mig inför något och med tidspress. Men jag är SÅ NÖJD med den här sminkningen! Jag lyckades blenda ihop färgerna så bra 😍 Över det hade jag deras loose pigment som också det kom i kalendern. Men primern då...? Det syns tyvärr inte tillräckligt bra här men mitt smink har aldrig suttit såhär dåligt och separerat såhär mycket någonsin! Vilket väl iofs syns på att jag ser helt osminkad ut på näsan. Det var värst runt just näsan och bara några timmar efter att jag hade sminkat mig var jag inte ett dugg matt längre på kinder och haka. Verkligen missnöjd med den tyvärr! Tänker nog inte ens ge mig på att testa den igen.
"Funkar ens setting spray🤔" Är en fråga jag får ofta i butiken. 😃 Svar: JA! det gör den om du använder rätt typ och teknik. En bra setting spray kan både förlänga hållbarheten på sminket men också smälta ihop sminket så att det ser mer hudlikt ut. Sanningen är att den inte ersätter en bra hudvård, men den binder ihop alla lager och smälter bort den pudriga känslan. vill du att sminket ska hålla ordentligt så gäller det att ha en BRA hudprepp innan och något puder som setter alla krämprodukter som kan flytta runt under dagen, och sen avsluta med setting spray för att låsa fast allting.🔐 För mig så använder jag Charlotte Tilburry setting spray mellan kräm och puder steget för fuktens skull, sedan avslutar jag med fenty beautys alcoholfria (alcohol torkar ut huden) setting spray då den lägger sig som en tunn hinna på sminket och förlänger hållbarheten med 12 timmar! 😍✨
Testade idag ett ”makeup hack” som varit viralt senare tid. Att blanda foundation med återfuktande essence innan applicering på huden. Gärna mjölkig variant har jag uppfattat det. Ser även att vissa lägger till settingspray i blandningen, men det skippade jag att testa idag. Och wow vilket perfekt glow jag fick (utifrån egna preferenser). Upplever mig inte blank eller fet som jag annars gör när jag har glow-iga produkter. Även om jag satte basen med settingpuder som ofta gör min hud matt så kunde jag ändå se glowet genom det matta. Typ precis vad jag eftersöker när det kommer till min bas👌🏽 Idag använde jag Natasha Denonas foundation med Naturie Hatomagi Essence. Använde Hourglass Ambient soft glow foundation brush. Har hittills använt den en handfull tillfällen och inte riktigt känt mig såld på den. Men nu, när detta skulle testas så var det perfekt! Använde Flaer sponge 503 med settingspray (Hickap Matte) på och duttade det på huden innan jag använde samma svamp för att lägga på mitt settingpuder från Huda Beauty. Dock syns min yttorrq hud på kinderna vid näsvingarna så där är jag fortfarande ute efter att hitta produkter som verkligen lyckas återfukta min hy utan att täppa till 😅 Tyckte kameran inte gjorde resultatet rättvist (varken fram eller bakkameran) men förhoppningsvis syns det något om glowet jag menar ✨🩷
Så länge som jag har velat köpa detta läppstift i nyans Beige Oblique (418) och slog till idag när pengarna trillat in. En liten julklapp till mig själv och självklart i en nudenyans ☺️ Testade även diors läppenna nummer 300 i butik (Wow vilken hållbarhet) och Dior forever foundation som jag beställt hem i nyans 2,5N. En sak som slog mig var att jag hade ett liknande läppstift när jag var typ 20. På den tiden hade jag bara tre läpprodukter (ett nude läppstift, ett rosa läppglans och ett rött/berry för festligheter). Då köpte jag bara makeup från Dior, Lancome och ysl, men då fanns inte heller lika stort utbud som idag. Idag sitter jag med kanske 40 läpprodukter men använder max 5 roterandes. Det får mig att tänka att det var bättre förr, även om det jag köpte var dyrt så användes det tills dess att produkten tog slut och jag köpte aldrig något utan att ha testat i butik först. Mitt myårslöfte är att tänka kvalitet framför kvantitet ⭐
Vinterns mascaror blir dessa 👀❄️ 2 lite dyrare och 2 budget. Lancôme Hypnôse är min absoluta favorit sedan första gången jag testade den. Köper alltid om (ofta i prisvärda set) och har även nu en på vänt när denna tar slut. Älskar allt med den, volym, längd och separation. Borsten och t o m design och form på förpackningen. Denna från Clarins är min första men inte sista! Levererar på alla plan och känns lyxig! Värd att lyftas fram! Sky High från Maybelline - ett säkert och prisvärt alternativ. Bäst på längd och att separera fransar. L'Oréal Paris Million Lashes - mycket volym för pengarna! 2 mascaror jag också köper om från Clinique: High Impact och Lash Power varav High Impact Mascara är favoriten. Tycker den ger lite mer volym och föredrar den borsten. Gillar man däremot en mindre borste passar Lash Power bättre. Clinique's mascaror passar känsliga ögon och då jag har pollenallergi är de de enda som jag kan använda under vår och sommar. 👀🌱🌳
GOD JUL, BEAUTY TALK COMMUNITY! 🎅🎄 Det finns inget viktigare dessa dagar än en perfekt röd läpp! Jag ska hjälpa er att hitta den ultimata röda läpp-combon som håller – även efter julbordet. Om det är någon som kan röda läppar så är det Rihanna själv! Hon är känd för sina ikoniska röda läppar och har själv sagt: “Jag kan gå utan smink, men med röda läppar – då dras fokuset direkt till läpparna.” 💄 Först ut: en bra läppenna med krämig formula, lätt att applicera och med bra hållbarhet, tillsammans med ett liquid lipstick som torkar matt (matt håller bäst!). Föredrar du glans rekommenderar jag Gloss Bomb Stick. 💋 Mina favoriter: Fenty Beauty Lipliner “MVP” Fenty Beauty Lip Paint “Uncensored” Fenty Beauty Gloss Bomb Stick “MVP” Andra alternativ: Fenty Beauty Lip Stain “Strawberry Sangria” Fenty Beauty Velvet Liquid Lipstick “HBIC” Dela gärna med er av vilket rött läppstift som är er favorit 😍💄
SpaceNKs adventskalender - WOW! Jag är så glad att jag köpte den, även detta år. Hittills har den redan imponerat mer än förra året. Priset är högt men innehållet har redan gett valuta för pengarna. Och då är jag enbart inne på lucka 7 av 25 (!). Idag var det Westman Atelier baby cheeks blush i luckan. Vilket pigment! Så krämig och lättarbetad på huden. En av anledningarna till att jag även detta år valt denna adventskalender är just för att jag får testa så många produkter jag aldrig hade köpt. Främst på grund av att produkterna ofta är väldigt dyra och jag själv inte kan motivera köpen 😅 Just denna ligger på nästan 600kr, vilket för mig är tok för mycket att lägga på en blush. Möjligen för att jag inte är en blush person. Jag brukar försöka sälja de produkter jag vet om att jag inte kommer använda. Brukar vara ett sätt för mig att lätta mitt eget samvete över en så dyr kalender. Men än har jag inte öppnat en lucka som jag inte vill behålla 🙈
**Mitt seanste Kicks-köp 🛍** I onsdags körde jag ner till Kicks Emporia (dom hade byggt ut eller har jag aldrig sett den inre delen😅👀) för att kika och hittade 15ml varianten på **Hydra Glow Magic Tint Release SPF 15 Day Cream** från **Nilens Jord**. ⭐️💦 Har kikat och klämt på den i butik tidigare men passade på att köpa den när det var 25% + hade en rabattcheck på 25:- = värd att testa för 61:- ! Konsistensen är ganska rik (älskar när nattcremer är så här tjocka mmmm♡) och färgen grå men när man smörjer ut den så "spricker" färgen och blir som en tinted daycreme. Tycker absolut att den kändes återfuktande men jag som är en ✨️glowgetter✨️ skulle inte säga att den särskilt mycket glow. Om jag skulle jämföra den med en annan produkt så skulle jag säga att den är som en krämigare variant av **Origins GinZing SPF 40 Energy-Boosting Tinted Moisturizing Face Cream**. Tyvärr funkar ingen av dom för mig för upplever alltid att denna typ av produkt rullar och blir fläckig på min hud (applicerade med fingrar + borste). :/ Men jag har en kollega som älskar Origins så den fick snabbt ett nytt hem. 🏠 Pluspoäng för att den fanns i miniversion så man kan testa utan att behöva köpa fullsize, tråkigt att den inte passade mig. Jag får hålla mig till mina serumfoundations istället. 🥰 *(Bilden vill jag kalla "skånsk vinter" ❄️🍂)*
Hej Kicks och alla andra! Här är mitt bidrag till denna tävling: Jag börjar med mina tre favoritprodukter från Beautyact: 🍉 Iconic blush kit 🍇 Iconic glow kit 🍊 Vibrant to go Eyeshadow Palette Nu till ett tillfälle när jag kände mig väldigt B O L D Hela min tonår var jag väldigt vilsen, jag kände aldrig att jag passade in riktigt någonstans. Jag provade nya jobb hela tiden och kände mig väldigt dålig och som att det var något fel på mig. "alla andra" kunde behålla sina jobb i flera år men jag kunde bara inte. Jag blev så omotiverad, rastlös, uttråkad. Tillslut fick jag veta att jag hade adhd och jag insåg att jag mår som bäst när jag gör något kreativt, när jag får skapa och se snabba resultat. Då bestämde jag mig för att min största dröm var att utbilda mig till makeup artist. Så jag sa upp mig, och utbildade mig utan någon plan. Efter mycket om och men lyckades jag äntligen slutföra något, ta en tanke i hela vägen i mål. För första gången! I slutet av utbildningen skulle vi ha slutprov. En professionell fotografering där vi skulle sminka ett smokey eye på oss själva. Detta är bilden från mitt slutprov - jag har nog aldrig känt mig så BOLD som just då. När man följt sin dröm och gjort något för en själv. 🙏
**B O L D 💥** Panget och självsäkerhet jag känner när man bär en röd läpp, då känner jag mig riktigt **bold.** Så himla fint/coolt/häftigt när det är 💋 som gör jobbet. Denna kvällen var sambon och jag iväg på middag så var även uppklädd med oversized kavaj + tunga svarta boots. 🖤 **Mina 3 favoriter från BeautyAct som jag INTE vill vara utan i min sminknecessär är:** 💋 **BeautyAct Lip Treatment (Tint)**: Ger vård, glans och en lyxig känsla som håller länge. Älskar både den neutrala (doftfria) + Dusty Mulberry för lite färg. 🌟 **BeautyAct Luminous Skin Primer Gel**: Denna glowiga creme är en riktigt bra primer men oftast använder jag den som highlighter eller blandar ut i min foundation för att ge den lite mer lyster (utan att bli glittrig). Fuktgivande och rullar inte under smink. 🧹 **BeautyAct Build-Up Foundation Brush Nr 105**: Denna borste är sååå bra. Mjuk (!!!!) och lagom tät så resultatet blir alltid bra. Använder denna borste till alla mina flytande/krämiga produkter (foundation, bronzer, contour, blush, highligter) då den är precis lagom storlek till allt. Och eftersom jag använder den till så mycket så tvättar jag även mina borstar ofta (1 gång/veckan) men denna är lika mjuk och tät fortfarande. Känns även lyxig med det guldiga metallskaftet. Jag fick skriva om texterna för jag skrev att alla var prisvärda men det är dom verkligen. 😅 Utöver dessa tre så har jag även återköpt deras **HydraRepair Melting Cream, serum, toner, cleansing gel och mascara** flera gånger. Är så taggad på nya Hydra Silk Foundation & Cream Bronzer. Settingsprayet har jag också sneglat på men inte testat än. 👀 Tack Kicks för att ni skapade BeautyAct. ❤️
Mascaratips i budgetklassen 😉 Svenska märket Dashl finns tyvärr inte på Kicks (än) men de har en fin egen hemsida. Jag har testat en del från märket och har gillat allt jag testat hitills. De är både veganska och cruelty-free samt drivs av kvinnor, vilket jag gillar. Hursomhelst deras mascara FabuLash har jag testat de senaste veckorna. Den imponerar! Den har en smidig borste som är lätt att komma åt alla fransar med. Fransarna blir långa t.o.m på mina små korta fransar. Sitter genom gympass, promenader med hunden i ösregn och när ögonen tåras. Har rinniga ögon som gör att många mascaror kladdar av sig, men inte denna, den sitter där den sitter och inga pandaögon syns och tvättas ändå lätt bort med varmt vatten. Kostar 220 kronor och det får man väl ändå kalla ett budgetpris nu när alla mascaror blivit så vansinnigt dyra. Kan varmt rekommendera den om man vill ha en mascara som sitter på plats och inte irriterar ögonen.
Beauty first impressions av läppennan från C.T i nyans Love trap. Nu kommer jag vara helt ärlig och säga, har du tänkt på att investera i en lip cheat läppenna så gör dig en tjänst och lägg pengarna på annat! Har testat pennor i prisklass budget till lyx och för 320 kronor förväntar jag mig att något håller i åtminstone några timmar. Jag gillar färgen på denna men konsistensen och formulan lämnar mycket att önska. Först behöver man trycka ganska hårt när man målar konturerna samtidigt som pennan är krämig vilket gör att det går åt mer produkt och behöver vässas oftare. Pigmentet suger. Färgen håller inte heller så länge som jag förväntar mig av det priset. Nu jämför jag med mina pennor från Morphe och nyx i prisklass 69-129 som lätt håller i 5-6 timmar. Denna fick jag bättra på 4 gånger under en arbetsdag. Inte ok! Jag vet även att flera som varit beautytesters för pennan klagade på dålig hållbarhet och att den inte levererade. Tyvärr tror jag att det är namnet på produkten som kostar i detta fall och inte prestandan i sig. Lip cheat - I will cheat on you with another brand next time 🫶🏼
Halloween är runt hörnet. Behöver du en sista minuten kostym?? Vill du inte spendera hela lönen på halloween?? Perfekt! Idag är det Leopard 🐆 på schemat. Rota fram din mammas gamla ögonskuggspalett som gått i arv, nån sliten palett från 2008 eller till och med en ny och fräsch en. Färgerna som vi behöver är svarta och bruna nyanser. Du behöver en smalare ögonskuggsborste och en lite fluffigare ögonskuggsborste. Har du ej några borstar? Använd fingrarna och tops. Här kommer ni att få se bilder då jag sminkar min snygga kompis till en Leopard. 🥵🐆 Steg 1: vi började med en uppljusande concealer där vi vill.. ja.. ljusa upp och sedan en concealer närmare hennes hudton under ögonen. Vi använde nyx serum concealer i färgen light och sedan L’Oreals infaillible concealer i färgen 322. Steg 2: medans concealern får torka så gör vi ögonbryn! Simpelt att använda den brynpennan du har hemma. Den vi använde oss av är Brynen kan absolut vara mörkare än vad du vanligtvis brukar ha till vardags. Den pennan vi använde: Beauty act sculpt & shade i medium Brown. Steg 3: Nu foundation. Den foundation som vi använde har full teckning och är blurrande, men använd annars det du har hemma! Glöm inte halsen. Medans vi applicerar foundation så blandar vi även ut concealern. Använd resterna av foundation som är kvar på borsten/svampen och applicera det på ögonlocket. Detta är för att förbereda för ögonskugga. Den foundation vi använde är: Benefit The POREfessional Foundation i färgen 4N Steg 4: värm upp ansiktet med bronzer. Till denna sminkning använde vi ingen contour eller blush. Jag tyckte att det var viktigast att få en varm ton på pannan och kinderna. Det är helt okej att det drar lite åt oranget. Detta gör att det blir mer ”leopard likt” Det vi använde: benefit hoola powder bronzer i färgen medium. Steg 5: Nu börjar vi med lite ögon! Mörkare brunsvart längt ut på ögonlocket, och ljusare längst in. Hör kan man verkligen göra lite som man vill! Vi använde även lite ljusrosa shimmer i mitten och längst in på locket. Försök göra nån form av cateye med ögonskuggan. Vi använde även en röd ögonpenna i vattenlinjen, men detta ör inget måste. Passa på att göra en lite mer överdriven näscontour med ögonskuggan. Vi drog ihop den till ögonskuggan under brynet. För en kaxigare look. Detta kan man bättra på eftersom om man märker att man vill ha mörkare färg! Avsluta med en settingspray för att smälta ihop sminket! Det vi använde: LH cosmetics crayon penna i färgen siren, nyx ögonskuggspalett i bruna nyanser, och som shimmer använde vi smashbox becca highlighter i färgen Rose quarts. Steg 6: nu började vi markera ut bruna fläckar på pannan, kindbenen, och några mindre på näsan. Välj helst en ljusare brun, gärna åt det varmare hållet. Gör vissa större och vissa mindre. Dessa fläckar kan man göra med fingrarna eller en fluffigare ögonskuggsborste. Dem ska ej vara så definierade i kanterna. Steg 7: gör en liten nos med den mörkaste ögonskuggs färgen. Använt den spetsigare ögonskuggsborsten eller en tops. Steg 8: för att göra själva leopard mönstret så kan du använda samma ögonskuggsborste eller tops som till nosen. Som ni ser på bilden är det en svart färg. Sikta på asymmetri för en naturligare look och på suddigare ”fläckar” längst ut på kindbenen och näsan. Försök efterlikna mönstret på bilden, eller googla upp en bild på en leopard. Steg 9: Gör en svart linje från insidan av ögat längt näsbenet. Precis som bilden. Här kan man välja själv hur långt ner på näsbenet man drar ögonskuggan. Ta sedan den ljusaste skuggan du hittar på paletten och ljusa upp precis över det svarta strecket och sammankoppla det med den ljusa skuggan på ögonlocket. Detta steg tar verkligen leopard sminkningen till nästa nivå! Steg 10: sist men inte minst läppar, mascara och såklart fixing spray. Våga ta en mörkare färg till läpparna, särkilt på överläppen. För mascara kan du använda det du föredrar. För att förhöja looken ännu mer kan du sätta på lösfransar också, med det är överkurs😆 Den fixing sprayen vi använde är L’Oreals infaillible. Det låser sminket på plats. Den mascaran vi använde är Nilens jords definition mascara i vanlig svart. Läppennan vi använde är Nyx suede matte lip liner i färgen Prune. Och sedan ett glittrigt gloss från nyx fat oil slick click i färgen 01 main Character.
Första intrycket av Gloss gods That base ögonskuggsprimer i färgen 3,5! 👁 Denna var inte i kalendern utan är köpt separat. Jag älskar LH cosmetics ögonskuggsprimer, men den är transparent och jag ville ha en som täcker lite också. Nu har jag testat den några gånger och jag måste säga att jag gillade den direkt. Bra färg för mig, lagom täckning, lätt att applicera och ögonskuggorna är lätta att applicera ovanpå. Det viktigaste är så klart att ögonskuggan håller sig fin hela dagen utan att lägga sig i vecken i ögonlocken. Och så länge jag antingen pudrar ögonlocken eller använder ögonskugga i puderform så sitter ögonskuggan som berget hela dagen och kvällen. Som exempel så togs bilden nedan många timmar efter att jag sminkade mig. Min ögonskugga har sett nygjord ut i över 12 timmar med den här primern. Utan någon form av puder lägger sig allt i veck dock. Men så är det alltid för jag har oljiga ögonlock. Jag är imponerad och nöjd!
För några veckor sen skrev jag om min besvikelse över NYX Smushy Matte Lip Balm och hur fläckig färgen blir på läpparna. Formulan i sig är sådär härligt molnig, i brist på bättre ord. Några dagar senare swatchade jag fler färger i en butik och upptäckte att färgen jag har (den längst till höger) verkar vara mycket "torrare" än de andra tre. Så de tre till vänster är ju dels mer jämna än den jag har, men också en annan typ av konsistens. Tycker inte heller att de alls upplevs lika matta? Men då har jag ju bara testat dem på handryggen såhär. Funderade på om det var för att det är en tester men kom sen på att med tanke på att de max varit öppnade i några veckor så borde det inte spela in. Vet inte om det här gör mig mer sugen på att köpa en annan färg eller inte. Jag var ju just ute efter det matta, om de ändå är glansiga så har jag redan produkter hemma som jag tycker om. Jag tycker också att det är synd om den faktiskt unika formulan inte finns där i de andra färgerna. Så jag är kluven! Gott luktar de iaf, varje färg har en egen doft
🌸 First impression 🌸 Jag har använt Becca Under Eye Brightening Corrector under en vecka och WOW!! Det är en av de där små produkterna som gör en oväntat stor skillnad i sminkrutinen! Formulan är lätt och krämig vilket gör den enkel att applicera med både fingrar eller pensel. Resultatet blir jämt, naturligt och ljusare och man ser absolut piggare ut! Jag tycker produkten håller sig fint under dagen men man kan använda setting puder för ytterligare hållbarhet. Den går att använda som en quick fix eller ihop med flera produkter beroende på vad man gillar. Ihop med concealer blir resultatet ännu ljusare men jag personligen föredrar att använda den tillsammans med setting puder för en ”lättare” känsla, resultatet blir otroligt och jag tycker verkligen den lever upp till vad den lovar! ⭐️ Bild 1 Innan applicering Bild 2 Med Becca Under Eye Brightening Corrector Bild 3 Med Becca Under Eye Brightening Corrector & Huda Beauty setting powder i färgen Cherry Blossom Cake
Helt död efter en kaotisk vecka. 🥴 Men måste dela med mig av en first impression av mitt nya läppglans och blush. Läppglanset är underbart?! Jag köpte det för att det är gult och jag blir glad av det, men jag kommer använda det mycket för det känns typ inte på läpparna. Inte ens lite klibbigt. Och det är så klart inte gult på läpparna, men det ger läpparna typ en mer gyllene ton. Kan säkert användas ovanpå läppstift för att göra färgen aningen varmare. Trevlig doft också! Bra budgetläppglans.💋 Blushet är en helt perfekt färg, har letat efter en sån här tegelröd färg som lutar mer åt brunt än rött. Fin lyster, lätt att jobba med. Tycker att det har en lite otrevlig doft men den kanske försvinner efter ett tag? Det luktar inte illa på huden utan i förpackningen bara. Inte det billigaste men bra pris tycker jag, kommer använda det ofta! Läppglanset är i färgen Honey som inte verkar finnas på Kicks.se men kan finnas i butik. 🐝Blushet är i färgen Pinch of Marrakesh. 🤎
Research för min kommande recension 💄🌸 Först av allt vill jag säga att det här inlägget absolut inte är menat att stressa någon! Men jag kände att jag ville gå lite längre för att kunna bilda mig en bra uppfattning om min testprodukt från Charlotte Tilbury, Matte Revolution Lipstick, Pillow Talk. Bestämde mig därför för att jämföra det med några mer eller mindre likvärda produkter. Charlotte Tilbury kommer jämföras med Clinique, MAC och Lancôme. De är ganska lika i mängden produkt då de alla 4 ligger mellan 3.0-3.9 g. Pillow Talk i mitten på 3.5 g. Pris mellan 305-510 kr. Pillow Talk kostar 435 kr och ligger drygt 100 kr över Clinique och MAC i pris och 75 kr under Lancôme. Ska försöka jämföra känslan av formulan samt utseende och känsla på förpackning/hylsa. Och kanske viktigast av allt: Hållbarheten! Så nu ska här appliceras läppstift, ätas, drickas och pussas... 😁 Fortsättning följer... 😃
Beauty First Impression 👁️ Mascara kan man väl aldrig få nog och speciellt inte bra sådana. Jag har sovit länge på Macs mascaror, fast jag haft flera på vänt hemma 🙄 Mac Stack mascaran är en minivariant som jag fått med vid någon beställning från Mac och redan när jag öppnar mascaran blir jag glad. Den har en gummiborte, precis en sån typ som jag är lite extra förtjust i. Den är lätt att komma åt varenda frans med och så otroligt enkel att jobba med, separerar fransarna fint samtidigt som den ger lite volym. Oftast tycker jag att mascaror har någon veckas inkörsperiod innan de funkar riktigt bra och är lagom torra, men Macstack funkar bra direkt. Mascaran sitter bra utan att falla ner särskilt mycket, lite på bilden syns det. Men då ska man ha i åtanke att det ösregnat massor och jag har varit ute i regnet, den har suttit på i drygt 6 timmar, samt att den är inte vattenfast. Jag tycker det är riktigt bra betyg för den i det här vädret. Macstack ger ett väldigt positivt första intryck 👌🏻
Beauty First Impression ✨ Nu har jag använt mig av bryngelen Maybelline Superlock Brow Glue i ca 1 månad. Det är en tranparent bryngel och jag blev nyfiken på den efter att ha läst väldigt bra recensioner om den - och jag måste verkligen hålla med om att den är bra och håller hela dagen! Jag brukar inte använda bryngel då jag aldrig riktigt hittat någon som faktiskt håller, men det gör verkligen denna! Jag har dock upptäckt att jag måste vara väldigt noggrann när jag fördelar produkten eftersom det annars lätt kan bli som små klumpar i brynen som ser vitaktiga ut mot mina mörka bryn. Detta är däremot lätt att åtgärda och det blir antagligen lättare att undvika det ju mer jag vänjer mig vid att använda produkten. Rekommenderar verkligen denna gel som även har ett väldigt bra pris! Funkar tyvärr inte att ladda upp med bild.
First impression av NYX Smushy Matte Lip Balm Alltså ett matt lip balm kändes som gjort för mig och jag var bara tvungen att testa! (en annan färg än den taggade färgen) Konsistensen är riktigt härlig faktiskt, sådär lätt men så den ändå känns återfuktande. Färgen däremot... Färgen i sig är fin men det är omöjligt att få det jämnt på läpparna med en såpass stark färg som det här är. Bilden visar inte alls hur dåligt resultat det faktiskt blir i verkligheten, men ju mer man lägger på för att jämna ut färgen desto fläckigare blir det. Sen känns det som att den lägger sig extra mycket i små sprickor och porerna runt läpparna så det blir inte ett dugg fint 😅 Inget man med lätthet applicerar mer av vid behov alltså. Formulan är som sagt härlig, lyckas man lägga bara ett tunt lager utan att det blir fläckigt så är det också matt, men jag upplever att det blir mer glansigt när man försöker rätta till dålig färg. Möjligen att det hade funkat att applicera med pensel men det känns väldigt overkill för ett lip balm. Kanske köper en ljusare färg sen (som den taggade), vi får se, men en såhär stark färg skulle jag sett till resultatet inte vilja synas i utanför hemmet 😂
Beauty First Impression 🍓 Har nu testat Charlotte Tilbury's hybrid mellan lipgloss och lip oil. Hade redan testat dofter och sett nyanserna innan så jag valde Strawberry Vanilla. Först förpackningen (tub): Supersöt 🍓✨️🥰 Behaglig mjuk applikator. Formula som inte klibbar och känns skön på läpparna. Behöver återappliceras ganska ofta. Färg & doft: ljus rosa (sheer), god svag doft av jordgubb och vanilj. Är ganska stor konsument av läppoljor och liknande hybridprodukter och har bl a testat Clarins, Ole Henriksen och MILK Makeup. Clarins och Ole Henriksen har jag alltid och köper om innan de tar slut. Charlotte Tilbury's förpackning är lite större men ca 100 kr dyrare, detta pga att varumärket är ganska overpriced i Sverige kanske för att det inte säljs på så många ställen (?). Var inne på väldigt många Flagship Stores när jag var i London i somras men förutom att utbudet produkter är mycket större där än i Sverige så var beauty prismässigt inte värt att köpa. Var förutom på Charlotte Tilbury även bl a på MAC, Benefit, Jo Malone och PIXI. Charlotte Tilbury skiljde klart mest i pris jämfört med hemma så baserat på priset i Sverige blir: Prisvärde (för mig): Nja
Hade turen att på en flygplats tidigare i sommar ha en hel Charlotte Tilbury "Terminal" nästan för mig själv så kunde i lugn och ro kika lite närmare på deras sortiment, bl a gillade jag två ganska nya produkter, Unreal Blush Healthy Glow Stick och Unreal Lips Healthy Glow Nectar Oil.  Superfina blushstick i snygg förpackning, skön formula, bra pigmenterade (nästan lite för bra enligt mig, man får vara lätt på handen) och med fin naturlig lyster. Min favoritfärg är inte förvånande Rosy Glow som ligger nära mitt PIXI-stick i färgen Fleur. Även läppoljorna var helt ljuvliga. Faller alltid för läppoljor så de var svåra att motstå.  Men med flera blushstick och läppoljor i min ägo redan lyckades jag ta mitt förnuft till fånga och gå vidare men det betyder inte att jag har glömt dem... 🤗🥰 Har du någon Charlotte Tilbury-produkt du redan spanat in? Nästa vecka ska ju varumärket finnas på KICKS. Undrar när produkterna kommer att finnas i butik och i vilka butiker? Hoppas inte bara Flagship Stores. 
Det var väl på tiden att det kom en Porefessional foundation från Benefit! Porefessional är en av märkets mest kända produktserier och det med rätta. Jag kan tänka mig att detta är en riktigt bra foundation för den som har oljig hy, stora porer eller andra ojämnheter i hyn och som vill se lite slätare ut. Utan att ha testat den så vill jag ge Benefit en liten applåd för denna shade range. 👏🏻 40 olika nyanser med olika undertoner. Många märken har fortfarande svårt att få till bra nyanser. Men PRISET?! Jag tycker att min älskade foundation från Haus Labs är dyr, och det är ett dyrt märke generellt, men den här är faktiskt åtminstone en 50-lapp dyrare. Över 600 kr för en foundation är sjukt, speciellt med tanke på att det inte är ett lyxmärke. Bäst för Benefit att denna nya foundation förändrar folks liv. 😅
First impression av Clean Queen Solid Brush & Sponge Cleaner (och till stor del en jämförelse med min favoritrengöring för sminkredskap) Jag är sån som rengör mina borstar efter en användning, dels för att jag vill jobba med rena redskap men också för att om jag skjuter på det vet jag aldrig när det gjordes senast. Det innebär att jag genom åren testat en hel del metoder för det... Nu föll turen på elfs fasta tvål. Jag vet sen innan att det är det jag föredrar vid rengöring och såg därför fram emot att testa den här! Jag bestämde mig för att göra en tydlig jämförelse med den rengöring jag har sen tidigare. Tog två likadana borstar och tog lika mycket blush på båda. För att göra det likvärdigt använde jag mig inte av den smidiga silikonplattan man får med till den från beautyblender. Ja, bilderna får tala för resultatet, båda borstarna blev lika rena. Det jag tycker skiljer dem åt mest är just silikonplattan, den bidrar så till rengöringen och att man inte behöver använda lika mycket tvål. Beroende på vilka borstar jag behöver rengöra så kan tvålen jag tagit till en borste räcka till flera borstar till med den plattan. Men själva tvålarna rengjorde precis lika bra båda två. Och de rengör otroligt bra! Så slutsatsen blir att elf sammantaget vinner nu när jag har en platta hemma redan. Elfs är betydligt billigare, den angivna vikten är högre än beautyblender men visuellt ser de typ lika stora ut. Den från beautyblender luktar godare (lavendel) men inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga priset. Framöver kommer jag alltså köpa den från elf!
Beauty First Impresssion  Jag fick med Beauty Acts 38 gradiga lengthening mascara i en adventskalender och den har blivit liggandes. Men i förrgår fick jag ett infall att testa den och jag måste säga att jag blev positivt överraskad.  Den förlängde fransarna fint, de klumpade inte hop sig nämnvärt och gav en fin svart färg. Den satt också riktigt bra! På bilden har jag haft den på i över 12 timmar och det var drygt 25 + ute, samt jag var på gymmet och tränade och blev väldigt svett. Duschade också såklart, men ändå är det bara enstaka små flagor efter en hel dag i den värmen. Gillade att den också var lätt att tvätta bort med varmt vatten till skillnad mot en del andra tubingmascaror där man får kämpa järnet. En bonus är att den också har ett väldigt bra pris 👌🏻 Använder till 99 % alltid vattenfast mascara, men kan absolut tänka mig den igen om jag skulle ha behov av en 38 gradig mascara.
First impression av BeautyAct 38°C Lengthening Mascara Brown Det här är en tubing mascara som ska ge längd och separera fransarna utan att de känns tunga eller blir ihopklumpade och tas bort med vatten som är 38° C eller varmare. Första lagret gick helt okej men sen när jag tog på andra lagret tyckte jag att fransarna klumpade ihop sig ändå. Sen tycker jag inte att mascaran väl på fransarna är brun utan mer svart, inte i något ljus tyckte jag att den såg brun ut. Den höll utan problem under dagen och hade inte färgat av sig något på kvällen. Den smulade sig dock lite direkt efter applicering eftersom jag fick borsta igenom fransarna för att inte bara ha massa klumpar (syns lite på bilden). Inte särskilt svår att tvätta bort. Det här är helt klart en okej mascara för priset! Är mest besviken över att den var så mörk på fransarna då jag såg fram emot att ha en lite "mjukare" mascara. Skulle nog kunna tänka mig att köpa den igen om jag lyckas applicera den lite bättre i framtiden
Två imponerande produkter. Båda nyinköpta och använda dagligen i en veckas tid. Isadora cream bronzer 👌🏽 Blandas fint ut på huden. Perfekt pigment. Underbar! Och framförallt budget utifrån andra alternativ. Och sedan då Beauty of Joseons nya tinted sunscreen. Wow. Jag var orolig över att se ut som ett smörpaket i ansiktet men vilken magisk och lätt bas. Behöver sätta den med puder (det behöver jag med alla baser då jag inte trivs i det glowiga) och det sitter hela dagen! Blir inte glansig. Kan till och med springa på lunchen och även om det blir lite lätt svettigt i ansiktet så sitter det fint kvar. Helt perfekt bas med extra spf utöver det jag alltid lägger som del i min hudvårdsrutin. OCH jag tycker även denna är ett budget alternativ till annat jag testat (som jag dessutom inte blivit nöjd med pga att det under dagen antingen ser torrt ut eller glansigt ut).
Har använt den här tvålen tre gånger nu för att rengöra både svampar och borstar. Grejerna blir rena, kanske till och med liiiite renare än med Doves vanliga hårdtvål som nog inte ens kostar en tiondel av vad denna från Beautyblender kostar. Men nä, tvålen är inte värd pengarna enligt mig, det finns mycket billigare tvålar som gör samma sak. Den funkar jättebra alltså, det är bara det att andra tvålar gör det också. 🧼 Det är som sagt tredje gången jag använder tvålen och det på bilden är allt som finns kvar. Det är en liten tvål, men jag har aldrig varit med om att en tvål tar slut så fort. Visst rengör jag mycket åt gången men ändå. Det har jag alltid gjort och andra tvålar har ändå hållit mycket längre. Plattan man får med tycker jag däremot är bra. Jag har något liknande sen tidigare (fast större och bättre haha) så jag hade klarat mig utan, men den är super om man inte har en redan! 😄 All in all så kommer jag inte köpa den här igen, jag kommer använda någon billig tvål som håller längre. ✌🏻
💛Beauty First Impressions 💛 Hugo Boss The Scent Deodorant Spray 150 ml. En väldigt intensiv, sofistikerad och elegant intressant spray lukt! En utav sambons favorit deo spray (samt den jag mest gillar att känna på honom😅. ~Toppnoter : Intressant lukt utav ingefära, mandarinorange doft utav bergamot🍊✨ ~Hjärtnoter : ljuvlig maninka och en frisk doft utav lavendel✨ ~Basnoter : Läder och träiga noter🪵✨ Själva förpackningen känns väldigt lyxig och stilren. Både jag och sambon tycker att sprayen håller väldigt länge och doften luktar verkligen gott! 💫Ifall jag ska vara mycket aktiv ute så brukar jag spraya I armhålorna kombinerat efter min vanliga Dove deo-spray och jag tycker att Hugo boss sprayen gör så jag inte alls luktar illa samt att den håller verkligen i sig hela dagen tills kvällen!😍 Känner även att lukten håller väldigt bra och luktar fräscht hela dagen på sambon med!💫 🤍Har inget negativt att säga om denna produkt! rekommenderas starkt! 🤍
First impression av LH cosmetics Boring Nude Palette Det här är verkligen paletten jag inte visste att jag behövde i mitt liv! Jag älskar färgglatt men tycker att jag också behöver några neutrala ögonskuggor. Har hittills haft dem utspridda i en palett här, en där, och känner att jag nu kommer rensa hårdare bland mina ögonskuggor för den här har allt! Skimmerskuggorna är så krämiga att jobba med, tycker att de var härligare än andra skimmer från LH cosmetics och det säger rätt mycket tycker jag för de var grymma redan innan. Ångrar verkligen inte att jag köpte den här, är så glad över den! Ett riktigt lyckat köp. Ps. Jag har testat massa nytt de senaste dagarna så ni kommer tyvärr bli lite spammade de kommande dagarna med det jag tycker är värt att skriva en first impression på 😅
First impression av BeautyAct Instant Eye Makeup Remover (jag postar den här för det känns inte som hudvård) Den är en sån där klassisk formula som separerar sig i flaskan så man får skaka om den, därför ser den halvtom ut på bilden. Jag har ganska känsliga ögon så många makeup removers för ögon svider för mig. Det gör inte den här vilket jag uppskattar! Däremot tycker jag inte att den är så effektiv mot vattenfast mascara trots att den ska kunna ta bort det. Alltså det försvinner ju men med mer jobb än andra jag testat. Så med det i åtanke är jag osäker på om jag skulle köpa den igen. För någon som aldrig använder vattenfast mascara kommer den här funka toppen, till ett bra pris! För mig fortsätter nog jakten på en bra remover som inte svider i ögonen
✨️ Jämförelse Shimmer saga och Aurora palette ✨️ (ett tappert försök, eller två) Först och främst så har LH sagt att Aurora ersätter Shimmer saga, så de SKA vara lika. Men helt identiska är de inte. 😊 Jag försökte swatcha motsvarande färg i Aurora till höger om Shimmer saga, så varannan swatch är Shimmer saga och varannan Aurora. Färgerna i paletten var så pass olika att jag inte lyckades matcha ett skit förutom de två längst till höger. 😄 Försökte två gånger och gjorde fel båda gångerna haha! Skuggorna har såna färgskiftningar så de ser ut att ha samma rosa färg men sen vrider man lite på armen och då är den ena blå och den andra guldig. 😅 De enda som är i princip identiska är de guldaktiga på slutet, i övrigt är färgerna så pass olika att jag i alla fall är glad att jag har båda paletterna. 😊 Men visst, har du redan Shimmer saga så behöver du knappast Aurora. Jag upplever att Aurora är aningen krämigare och att det inte flyger runt lika mycket glitter som med Shimmer saga. Sista bilden är enbart Aurora palette swatchad. ✨️
En liten blandning av produkter jag köpt på sista tiden inför min resa med fokus på basen. Världens bästa bronzer (och då skojar jag inte) bronze goddess från Estée Lauder. Jag använder nyansen medium deep och har den året om. En stor dosa räcker i typ 2 år vilket gör den väldigt prisvärd. Passade även på att testa Anastasias cremebronzer i nyans Caramell (ej köpt på Kicks för Lyko hade bättre pris) och jag provade lite idag. Verkar vara en bra nyans även om jag blev rädd för den smått orangea färgen i förpackningen. sist men inte minst två nya powder blush från Mac (ingen gör blush som de) I nyanserna sunbasque och mocha, så olika men ändå helt perfekta! sunbasque sägs vara Giselle Bünschens favoritblush för att få till en bronzing look. Får se om jag lyckas få till det lika bra 🤣
En touch up light eller lite mer beror ju på läget som värme då typ allt flytit av och mer behövs, särskilt om jag ska äta på nåt ställe eller på något annat. En lättare Touch up är bilden med mindre egna krav att känna sig och se pigg ut. Men alltid som nr 1 är i vilket fall Smachbox Becca under eye brightening som jag har i två toner, den ljusaste och den med lite mer färg. Ett måste🦝! Efter det är det gloss som de gör fina och återfuktande frön NYX och ögonbryn eller bara läppbalsam, med eller utan SPF 50😎 Mascara är är viktigt och även tops att fånga upp det som iaf nu i värmen kladdat ut. Den jag har nu från All I Am håller bra för att inte vara vattenfast men ger inte så fantastiska fransar på något sätt. Blusch stick från Isadora nu på sommaren i somriga färger, har ett till som är ljusare men det med mer röd färg är bäst nu. Benefit lilla ögonbrynmascara med färg älskar jag lite tops är bra att ha om det inte skulle bli perfekt att fixa med är viktigt att ha här också. Förresten har jag tipsen i en lite plastpåse fortsatt de ska vara rena när de petas med vid ögon och på huden är viktigt för mig och faktiskt alltid med det med. Sensai Brown Gel i Soft Brown är verkligen en stor favorit nu, jag solar ju inte utan busar och den här är ett superbra komplement! Kan inte hoppa över att visa lite solskydd, för det är alltid med och fylls på med det också 😎
Beauty First Impressions 👀🍓⭐️ Clarins Wonder Perfect Mascara 4D är en lite dyrare mascara någonstans mittemellan två av mina favoriter, Clinique High Impact Mascara och Lancôme Hypnôse Mascara. Varumärket och prisklassen ger vissa förväntningar måste jag erkänna och på stora hela tycker jag också att den lever upp till dem. Namnet har den fått då den sägs ge fransarna de 4 dimensionerna av en perfekt look: tjockare, längre, perfekt böjda och definierade. Och inte bara det, den vårdar också fransarna då den innehåller bl a rosvax och panthenol som ska skydda och stärka fransarna. Det gillar jag verkligen om det visar sig stämma på längre sikt. Jag tycker inte om att byta mascaraborste (och gillar få) men denna från Clarins funkar direkt. Når lätt överallt och fransarna blir fint separerade. Bygger också på lite ytterligare längd och ger fylligare fransar. Extra plus: Finns även i brunt. Testade färgen i butik tidigare idag och det är en riktigt fin brun färg (tycker ofta bruna är så mörka att de nästan ser brunsvarta ut). 🖤🤎
Som tidigare utlovat kommer här mitt first impression av The Waterproof Mascara från LH Cosmetics 🖤 Jag har testat mascaran vid två tillfällen nu, tre med idag, men igår ville jag sätta den lite på prov genom att ha på mig den från tidig morgon till sen kväll. För det första måste jag säga att den är otroligt lätt att jobba med för att vara helt nyöppnad, det kan ta veckor för mig innan en ny mascara verkligen blir bra på, då jag tycker de är alldeles för blöta i början. Det problemet upplevde jag inte alls med den här då den gav ett fint resultat direkt - ett stort plus! Jag var ute i 27 graders värme ganska länge igår, körde sen ett pilatespass och blev även ett besök på gymmet där jag både sprang och körde styrketräning. Det blev ett svettigt träningspass, men när jag kom hem såg fransarna exakt likadana ut som när jag åkte iväg på morgonen - böjen var kvar och var precis lika fin som innan. Tog sen en lång varm dusch och det var först efter den och all varm ånga jag märkte att böjen på fransarna började släppa lite grann, men det var inget som varken förvånade eller störde mig eftersom jag bara skulle vara hemma resten av kvällen. Hittills så tycker jag att det här är en riktigt bra mascara som jag definitivt kommer köpa igen! Älskar när man hittar nya favoriter 🌟
First and last impression av Clarins Supra Lift & Curl Mascara Jag har fått en liten tub av den här mascaran och eftersom att borsten i den är annorlunda än den är i full storlek så avser det här inlägget bara formulan. Jag vill älska den här mascaran. Första lagret man lägger på är så himla fint, långa fransar utan för mycket volym men de är ändå fint definierade. Råkar man ta minsta lilla för mycket blir de istället till stora klumpar som är svåra att separera igen. Det har ju dock säkert med borsten att göra men jag kände att det borde nämnas. Men formulan i sig... Det är som att mascaran aldrig torkar ordentligt så om man sen går till t.ex kiropraktorn några timmar senare så pressas fransarna ihop när man ligger på britsen och blir en enda stor klump. Dessutom smular den rätt mycket så man ser ut som en panda framåt eftermiddagen/kvällen. Skulle gärna testat den stora för borsten ser så intressant ut men formulan gör att jag inte ens kommer använda upp den jag har tyvärr
Beauty First Impressions 🤍💧 SMASHBOX Photo Finish Primerizer+ Hydrating Primer  Använder sällan primer. Ung hud, inga linjer eller stora porer och en hud som är mer torr än oljig. Fick denna i samband med ett köp och nu har jag testat den två gånger.  Så imponerad och förstår verkligen varför Smashbox primers blivit så hyllade.  Tunn, smidig formula, huden känns återfuktad hela dagen (innehåller bl a triple hyaluronsyra) och ser nästan plumpad ut. Jag känner mig fräsch som en daggig persika 🍑💦🤗 Använde ingen foundation men blush och highlighter ser fortfarande nyapplicerat ut på kvällen. Kommer troligen inte att fortsätta köpa den pga priset och mitt kanske lite tveksamma behov men hade jag varit Beauty Tester för denna hade den fått full pott. Är du lite äldre än mig, har torr hud och är ute efter en primer rekommenderar jag att du ber om ett litet varuprov på denna i butik.
Beauty First Impression - e.l.f. Halo Glow Powder Filter 💛 Jag köpte det här pudret för ca en månad sedan och använder det mest under ögonen ovanpå concealer. Jag gillar en finish med lyster snarare än helt matt, och brukade tidigare använda Huda Beauty GloWish Luminous Pressed Powder. Men som alltid när jag fastnar för en dyrare makeupprodukt (Huda kostar 499 kr) försöker jag se om jag kan hitta en mer prisvärd ersättare - och det känner jag att jag gjort nu. Detta puder från e.l.f. kostar 189 kr och ger enligt mig ett väldigt liknande resultat. En bonus är att den kommer med inbyggd spegel och liten puff om man vill använda det. Om jag kollar väldigt nära (i min 10x zoom-spegel där allt syns) så ser jag att den har små glitterkorn, men det är inget jag tycker märks annars i vanligt ljus. Istället ger den bara en fin lyster som ser fräsch ut och håller hela dagen ✨ Försökte lägga till ett foto på den, men har till och från problem att posta inlägg när de innehåller bilder och det funkade inte idag.
1 Produkt – 2 Sätt 💄 Här kommer mitt tips på hur man kan använda en produkt på flera sätt. 💕Ingen har väl missat trenden med att använda läppstift som blush och det var det som inspirerade mig. Jag har använt isadoras blush som både blush, ögonskugga och till läpparna. Jag har haft det blushet länge och det har varit en favorit men jag har aldrig haft det till annat än läppar och kinder. Var väl aningens skeptisk till att ha blush som ögonskugga då jag trodde att det skulle vara lite glansigt och inte sitta så bra på ögonlocken, MEN jag är positivt överraskad! 💖 Detta kommer jag garanterat att göra fler gånger! Och Isadora har förövrigt väldigt bra produkter om man frågar mig! 😍 Blushen är byggbar och på kinderna tog jag bara lite, på läpparna lite mer och ännu mer som ögonskugga. Perfekt multiprodukt.
Jag gjorde en färganalys förra året, och fick som resultat att jag var en sommar (tips till er som också vill göra det - chatGPT är jättebra på det, plus att det är gratis 🥹). Ni får gärna skriva om ni gjort färganalys, och vilken säsong ni blev! I alla fall, så passar jag alltså i kalla till neutrala (men absolut INTE varma) och ljusa nyanser. Denna kombon är perfekt för dig som också vill ha en ljus, kall ton på läpparna, men ändå med definition! Jag lägger Maybelline’s Superstay Teddy Tint i nyans 55, Kneehigh, som en bas och låter den torka lite. Sedan markerar jag runt läpparna med Caia’s läppenna Bryce. Därefter tar jag L’Oréal Paris’ Color Riche läppstift i nyans 303, Rose Tendre, som ljusar upp allting och ger lyster. Slutligen, för glans, går jag in med Dior’s OTROLIGA Lip Maximizer som ger lite plump-effekt och minting känsla, i färgen 001! (Kan inte tagga denna men vet att den finns på Kicks!) Många steg, jag vet, men ärligt så värt det, och alla dessa produkter håller SÅ länge! Jag har haft diorglanset i över 2 år! Inte använt dagligen såklart men väldigt ofta! 💕
Beauty First Impressions 💖 MILK Makeup Odyssey Lip Oil Gloss i färgen Soul Search. Hybridprodukter kan ju vara ultimata men det kan också bli att de inte är tillräckligt bra som något. Så blir det här, tycker jag, och hade jag inte köpt detta på rea till en bråkdel av det ordinarie priset på ca 360 kr hade jag varit riktigt besviken. Inte tillräckligt glansigt glossigt och inte tillräckligt vårdande som läppolja. Dock mer mjukgörande läppoljeeffekt än läppglans. Beskrivning: "Ett högglansigt lip gloss som inte klibbar, tillverkad med vitaminrika oljor som förser dina läppar med närande fukt och en skir färgton. Återfuktar som en olja. Glänser som ett gloss. Den mjuka hybridformulan innehåller närande jojobaolja och gojibärsextrakt som håller läpparna mjuka och återfuktade, men aldrig torra eller klibbiga. Den har en subtil, naturlig doft av vaniljbergamott och (bokstavligen) krossade ädelstenar för att ge läpparna riktig glans i en svepning. 100% vegansk." Det jag håller med om är: Klibbar inte Skir färg/täckning  Doftar gott  Det är inget direkt fel på produkten men den blir ett medelmåttigt mellanting.  BeautyAct levererar bättre för halva priset.  Nästa hybrid jag tänker testa blir Buxom. Har högre förväntningar på den då Buxom är mitt favoritvarumärke när det kommer till lipgloss.  På bilden även ett alternativ från MILK som jag gillar bättre om man skulle vilja testa något från varumärket. 
Vattenfast mascara är typ det enda jag använder, då jag har väldigt rinniga och känsliga ögon. Har tre dagar i rad nu testat LH Cosmetics nya vattenfasta mascara och jag hade rejält höga förväntningar på den redan innan jag testade den, då LH är mitt favoritmärke och jag brukar sällan bli besviken på deras produkter. Så roligt när förväntningarna infriades 🤩 På första bilden har jag när bilden togs haft mascaran på i 12 timmar. Här regnade det precis hela dagen igår och eftermiddagen tillbringades ute i regnet med familjen. Så mascaran fick verkligen ge sig till känna. Lägg därtill en skrattattack där tårarna sprutade på kvällen och där jag gnodde mig i ögonen utan att tänka mig för. Men mascaran sitter på plats ändå. Imponerande! Lite små svarta prickar är det enda som syns efter den dagen i regnet, men det var också ett extremt regnande. Fransarna höll sig dessutom uppe hela dagen. Riktigt bra! Gillade att den också är lite torr i konsistensen redan från början och den lilla smidiga borsten som var lätt att komma åt med. Kommer definitivt bli ett inköp framöver av den 😀 Tror att du också kommer älska denna @136781376 😍
Magic Touch Blush Trio 🌹🍑🌸 Har äntligen haft möjlighet att se dessa fina nya blush trios från Anastasia i verkligheten. Blev inte besviken! 🥰 Jättesnygg förpackning, väldigt fina, bra pigmenterade färger och en härlig krämig, gel-liknande formula. Hög täckning men kan ändå suddas ut med sömlöst resultat. Än så länge finns de endast i KICKS tre stora Flag Ship Stores men hoppas verkligen att de kommer till fler butiker. Färgerna i verkligheten stämmer åtminstone bra med bilderna och Anastasia beskriver också färgerna bra och utförligt för alla som kanske inte har möjlighet att testa innan köp. NYANSÖVERSIKT: KIT 1: BÄR/ROS Beskrivning: Trio av livfulla bär- och röda tonerNyanser: Fuchsia / Orange-röd / Mörkröd (Mulberry) KIT 2: PERSIKA Beskrivning: Trio av livfulla persiko-, rosa- och mauvetonerNyanser: Nejlika-rosa / Kallrosa / Mauve KIT 3: ROSA Beskrivning: Trio av livfulla rosa nyanserNyanser: Kall rosa / Godisrosa / Mjuk rosa Då de även kan användas på läpparna finns det t o m förslag på olika passande läppennor beroende på vilken nyans/nyanser man vill fokusera på. Se bild 4 (från produktsidan).
⭐️First impression ⭐️ Då min ride or die Urban Decay Allnighter setting spray tog slut i slutet av veckan så letade jag fram en annan i min ”stash” Valet föll på Milk Makeup HYDRO grip + refresh spray. Flaskan: Plast, men en hårsprays-liknande munstycke. Gav en bra mängd produkt och ”dusch” som la sig jämnt och fint över hela ansiktet. Ingen doft. Själva produkten: Huden kändes återfuktad och fräsch, sminket såg väldigt fint ut och gav en blurrande effekt upplevde jag. Kändes lätt på huden och känslan av att man hade sprayat på något över sminket försvann snabbt (snabbare än med UD!) Såhär beskriver KICKS själva produkten: Ett icke klibbigt, alkoholfritt, återfuktande settingspray med mikrofin mist som fixerar makeupen i upp till 12 timmar, så att huden får lyster och makeupen inte bleknar. Denna superladdade formula är fylld med makeupfästande blått agaveextrakt, fuktgivande hyaluronsyra, och lystergivande niacinamid som fixerar makeupen. Använd den som en fuktmist eller applicera mellan varje lager av makeup (t ex foundation och rouge) för maximal hållbarhet. 100% vegansk. Efteråt: Några timmar in kändes huden fortfarande fin, kände mig inte ”svettig” eller oljig. Däremot lite glansig. Ingen transfer när jag duttade med papper på huden. 10+h senare däremot så känns huden väldigt flottig och sminket har släppt på vissa ställen, något jag inte upplevt med UD’s setting spray. Annars då? Jadu, är ju som sagt var en ”first impression” - känner att jag vill ge Milk makeups variant en valid chans! Om sminket börjar släppa efter sidådär 8+h så tycker jag att man får se det som ett OK betyg ändå - en hel jobbdag med sminket på räcker! Sprayade på en omgång till efter ca 6h och det gav sminket en liten uppfräschning.( Regnade dessutom idag så jag var ute så kan ju bero på det också att sminket släppte lite…) Skulle jag köpa igen? Nja, kanske… behöver ge den lite mer tid innan jag kan ge ett ärligt svar på det
BEAUTY SHELFIE CHALLENGE 💦 Min ”project pan” / vardagssminkväska som står i stort sett alltid i badrummet! Här finns det produkter som jag vill göra slut på och även några favoriter som alltid måste finnas i min sminksamling. Håller just nu på att ”pan that palette” - dvs använda upp HELA Norvina paletten från Anastasia Beverly Hills. Älskar alla paletter från henne, äger de flesta men absolut inte alla. Men har som mål att försöka använda upp dem nu då de varit i min ägo så länge nu. Har även min trusty old Cali Contour som också börjar bli väldigt gammal, men älskad och fortfarande användbar. Planen är att göra slut på den också inom en snar framtid! Har denna stående som sagt var i badrummet nästan jämt, dels för att slippa springa fram och tillbaka för att hämta smink, men också för att jag ska slippa fundera vad jag vill/behöver när jag ska sminka mig på morgonen. Så tips är att ha en väska i badrummet med produkter du vill göra slut på! Då blir man nästan också lite ”tvingad” att använda upp dem 🙈 Har ni något projekt på gång gällande att göra slut på produkter eller liknande?
Vilken flopp av mig 🙃 Fick ett så himla bra tips av bl.a Sofia att skaffa en magnetisk palett för att slå ihop mina ögonskuggepaletter och kanske också göra mig av med några av de färger jag har som är väldigt lika varann eller som aldrig används. Sagt och gjort. Skulle slå ihop dem idag. Hade bl.a två i kartong från Morphe och efter att ha haft sönder 4 av 8 ögonskuggor varav en av mina bästa färger i den ena så vågade jag inte ens försöka mig på den andra. Av 5 små från Make Up Store överlevde bara 3. Jag har också en i plast från Morphe och där är alla så väl fastlimmade att jag inte fick upp en enda. Så planen var att bli av med många av paletterna och sätta alla färger i den magnetiska, därför köpte jag en rätt stor. Nu står jag här med 7 st ögonskuggor i en gigantisk palett istället 😂 Får köpa en mindre som de här kan vara i. Resten får väl vackert bara ta upp massa plats
Månadens dolda pärla ✨ En produkt som jag tycker förtjänar mer hype är Infinity Brow Pen från LH Cosmetics. Den är helt otrolig! Smal spets som är lätt att måla i stråna med och den är precis lagom mjuk, vilket gör att den glider lätt på.  Färgen greige är alldeles perfekt för mig, när jag har mina naturliga bryn och inte färgat på länge. Den sitter verkligen i i alla väder på mig, klarar både snöglopp och rejäla regnskurar utan att rubbas det minsta, men är trots det lätt att tvätta bort. Uppskattar också att den skruvas upp och inte ska vässas, då jag tycker att de som som ska vässas i många fall går av för lätt. Har testat så många olika ögonbrynspennor från många olika märken, både dyra och billigare märken, men den enda jag köper om och om igen är Infinity Brow Pen 👌🏻
Beauty shelfie part.. 4? "Skrivbordslådan" Nu har vi kommit till min stora låda, dvs den som är inbyggd i mitt sminkbord. Här finns i princip hela basen med tillhörande verktyg – primers, foundation, puder, blush, bronzer, svampar, borstar och puderpuffar. Jag har alltid våtservetter här också, som jag använder för att torka bort smink från fingrarna när jag sminkar mig. I den här lådan är det verkligen ordning och reda! 😊 På bild 1 ser man även mer av hur min sminkhörna ser ut. 💄 Det är mycket grönt och vitt. 💚🤍 Sminkhörnan är ett hörn i mitt sovrum så det får absolut inte vara något clutter, därav alla lådor och skåp. 😊 Jag tar min feng shui på största allvar! 🧘🏼‍♀️ Kombinationen av gröna toner, vitt och svart/mörkt trä är lugnande för sömnens skull, samtidigt som tavlorna inspirerar till kreativitet när jag sminkar mig. 😊
💚En dold och gammal favorit för mig!💚 ibland kan jag ha röd och känslig hy, och Dr. Jart+ Cicapair har blivit en riktig räddare för mig då. Den är gröni burken (lite läskigt först, haha) men när man smörjer in den jämnar den ut hudtonen jättefint och dämpar rodnaden direkt. Det är trots allt en color corrector, så den blir beige när den arbetas in i huden. Jag använder den ofta istället för foundation de dagar jag vill ha något lätt. Huden ser jämnare och lugnare ut. Plus att den faktiskt känns vårdande, inte bara som en "snygg-produkt". Rekommenderas varmt om du också lätt blir röd och vill tona ner det lite på ett enkelt sätt.. eller innan sminkning om du har röda tendenser i ansiktet. stor plus också för att den är väldigt dryg.. a little goes a long way! =)
Dold pärla! ✨️ Många älskar ju LHs crayons så det är inget dolt med dem, men jag ser typ aldrig någon pratar om crayon i färgen Zhao! Det är en väldigt ljus, typ champagneskimrig färg som är sjukt fin att lägga längs vattenlinjen som alternativ till vitt eller i ögonvrån för att ljusa upp ögonen och se vaken ut. 😍 Zhao är den crayon jag använder alla mest av de väldigt många färger jag har. Den är verkligen så användbar, både till vardags och fest! Jag har den oftast längs vattenlinjen men den är fin som eyeliner runt hela ögat (som på bilden). ✨️ Eftersom den är skimrig/metallic kan den användas som highlighter också. Eller som ögonskuggsbas för att få andra ögonskuggor att "poppa". 🌈 Den är väldigt användbar både för den som gillar clean girl-looken och för såna som jag som älskar färg och form och glitter!
In love with highlighters ✨️ Får hålla med bl a @136781376 och @136708369 om att highlighters är underbara. Nästan beroendeframkallande... 😍 Har highlighters med olika formula, i olika nyanser (nästan vitskimrande, champagne, sand, kall rosa, rosé, aprikos). Inte trogen ett varumärke heller. Älskar OFRA med ikoniska nyanser som t ex Star Island, Moondance och Rodeo Drive men även magiskt fina Becca Shimmering Skin Perfector i färgen Champagne Pop som tack och lov Smashbox tog över och fortsatte med. Flytande highlighter är så smidigt och underskattat tycker jag. Älskar flytande som formula för highlighters. L'Oréal Paris Glow Mon Amour i färgen Melon Dollar Baby har tyvärr utgått. Även BeautyAct's prisvärda och fina stick används regelbundet. Två jag tycker väldigt mycket om men inte har är Anastasia för finishen och rms beauty för formulan. Älskar dessa och har testat dem i butik många gånger. Slog senast till på Fenty Beauty's highlighter Demi'Glow i färgen Tutu Much, skimrande roséfärgad. Tror den blir väldigt fin i sommar. Kan inte hitta rätt färg att tagga så taggade den jag tycker ser mest lik ut. Blev dock väldigt förvånad när jag såg hållbarhetsymbolen med 6M. Inte en chans att jag skulle kunna ta slut en så stor highlighter på 6 månader ens om det var den enda jag hade och använde varje dag. De flesta jag har står det 12M på och OFRA har t o m 34M (!) på paletten. Har ni någon highlighter med förvånande kort hållbarhet?
Fick hem en tester (inte från Kicks) av Milks nya Hydro Grip gel tint som jag provade och blev positivt överraskad. Jag gjorde inget ordentligt test, applicerade den inte ens i hela ansiktet haha, men kunde ändå se att den har en fin finish, känns lätt på huden och täcker lagom. 😍 Den luktar fräscht också, vilket först gjorde mig lite negativt inställd till produkten men jag ser ingen parfym bland ingredienserna som tur är! Nackdelen skulle jag säga är priset. 529 kr för 35 ml är snuskigt dyrt! Min älskade foundation från Haus Labs kostar bara några tior mer så jag köper ju mycket hellre den. 🤷🏼‍♀️ Att det inte ens är en lyxig förpackning för det priset är lite galet.. Ingen av de 4 färgerna jag fick som testers var precis min färg men nr 3 var ändå väldigt nära, jag skulle nog haft nr 2. Det är sånt här som gör att jag ogillar att få med testers när man beställer på nätet, det blir så mycket som hamnar i soporna. 👎🏼 Tycker det är bra att Kicks inte skickar med sånt i paketet! Anyway, om man inte har något emot att hosta upp över 500 kr för en tint/foundation så kan denna vara värd att testa. 😄
Jag har köpt mitt första contourstick... Har alltså aldrig hållit på med contouring men jag har känt på sista tiden att jag vill testa. Så jag var på Kicks och fick hjälp att välja ut en bra nyans till mig. Jag litar generellt på personalen och tycker att de gör ett toppenjobb men jag är nu osäker på om jag valde att köpa rätt nyans... Vi valde mellan två nyanser. För referens har jag väldigt ljus hy så jag brukar oftast behöva den ljusaste i foundation. Det fanns fyra nyanser av sticket och vi valde mellan de två mittennyanserna. Hon i butiken testade båda på mitt ansikte och hon och min tonåring var överens att det mörkare passade bäst på mig. Jag å andra sidan tyckte att det kändes väldigt mycket som en bronzer så hon gick och hämtade den bronzer jag har och kombinerade dem och hon tyckte även efter det att den mörkare nyansen passade bäst. Jag kände där och då att jag egentligen kan för lite om just contour så jag gick på vad de tyckte var bäst eftersom jag inte har någon egen preferens än. Men nu sitter jag här och börjar undra om jag borde ha valt det ljusare ändå. För att citera min tonåring så såg den mörkare ut som att jag faktiskt hade gjort något, medan det ljusare smälte ihop lite för mycket med min hud. Och jag undrar om jag kanske inte vill att det ska smälta ihop mer? Men det kanske också förtar en contours uppgift lite? Samtidigt som jag ev tycker att det är för stor kontrast mot min egen hud även om kanterna är fint och mjukt blendade. Jag tycker även hemma att den jag köpte är relativt lik min bronzer och då vet jag inte hur och varför jag skulle använda dem ihop? Jag vet att det i slutändan är vad jag känner som ska avgöra men jag är helt enkelt för ny på just det här området för att veta vad jag vill... Hjälp mig bena lite i det här? Hur ska jag tänka ang nyansen och att den är rätt lik min bronzer? Är det bra? Dåligt?
Har någon tips om Glossgods ögonskuggor? Jag brukar verkligen aldrig prata om produkter som inte är från Kicks men här går jag bet... Jag har två paletter från Glossgods och jag får inte de matta skuggorna att funka! På bilderna har jag grundat med deras primer för ögonskugga. Det är en väldigt ljus lila som knappt syns på bild och sen två mörkare. Som man ser så är det bra pigment tills jag börjar blenda. Nu har jag blendat ett större område för att få med det på bild, men dels blir det helt fläckigt och dels försvinner så mycket av de mörkare färgerna trots att jag bara blendar i någon sekund och verkligen inte gnuggar på något sätt? Lägger jag på mer skugga där det blivit fläckigt så blir det bara likadant när jag blendar igen. Det blir alltså lika på ögonen men det var lättare att testa på handen här. På ögonen har resultatet varit så fläckigt och fult att jag behövt tvätta bort det helt och börja om men jag får aldrig ett resultat som är okej att gå utanför hemmet med. Den gröna betedde sig liknande men inte lika illa. Glömde av någon anledning ta kort då, men även det gav ett resultat jag inte kan visa mig i ute. Som sagt, nu har jag på bilderna blendat ett överdrivet stort område men på ögonen vill jag ju kunna blanda ihop nyanserna där de möts, precis som jag gör med andra ögonskuggor. Men jag lyckas verkligen inte! Vad jag testat själv är: - Grunda med primer för ögonskugga - Olika densitet på borstar, både den jag applicerar färgerna med och den jag blendar med - Torr och fuktig borste Någon som har något annat tips...?
Idag har jag testat en ny produkt som jag fick med som gåva i ett köp, Benefits Benetint. Och jag förstår inte riktigt grejen? Det är en läpp- och kindtint som är transparent och ska hålla i timmar och vara kyssäker. Bara det att produkten är så vattnig att det knappt syns att man har den på sig och det gör också att den är svår att få jämn. Den torkar in väldigt fort vilket är ett plus, men bilden är tagen kanske 30 sekunder efter applicering och jag kan knappt se att jag har något på mig trots att den är väldigt röd. Utöver det så förstår jag inte varför man stoppar i massa parfym i en läpprodukt som ändå inte luktar något? Men jag upptäckte efteråt att jag inte tål den så jag kommer inte ens testa den på kinderna. Hade jag betalat för den här produkten hade jag varit rätt missnöjd 😅 (ur allergisynvinkel läser jag ju innehåll innan jag köper något, men jag hade varit missnöjd med produkten i stort)
Fenty Diamond Bomb! Jag såg nyligen Anora med Mikey Madison. I sverige har den 11 års åldersgräns vilket kändes riktigt galet med tanke på innehållet. Hur som helst, det jag ville belysa här var huvudpersonen Anora (Ani) som spelas av Mikey nedan. Jag såg en intervju med henne där hon beskrev hur de valde och jobbade fram hennes look i filmen. Hon har oftast väldigt glittrande ögonskugga som jag tyckte var så snyggt och en tunn svart eyeliner. Tanken tänkte de var att hålla det enkelt, som något som en vanlig kvinna hade kunnat fixa hemma. Det visar sig var denna Diamond Bomb från Fenty.. blev hemskt sugen på det. Kanske kan funka på mitt kontor också hehe.. är det någon som har denna som har testat som ögonskugga? Är det nåt som skulle funka på dagtid tror ni, eller blir det galet glittrigt? Jag tänker att det blir ett fint skimmer. Berätta gärna om ni vet
Hej alla!!💕 Jag måste bara ta och rekommendera en otroligt fin concealer🙌 Nämligen Nyx Bare With Me Concealer Serum💞 Denna concealer lever verkligen upp till sitt namn. Den är lika lätt som ett serum men täcker allt den ska täcka. Helt otroligt!💞 Den är väldigt lätt på huden och som jag även nämnde är den rätt dryg, detta innebär att man inte alls behöver så mycket av den för att den ska kunna täcka. Den lägger sig extremt naturligt och går att bygga upp superfint. Förutom detta så ”creesar” concealern absolut näst intill ingenting som andra concealers lätt kan göra🙌 Kan tänka mig att den här concealern är så otroligt fin på sommaren när man kanske helst vill använda lite mer ”lätt” makeup☺️ Den är även extremt prisvärd vilket gör hela upplevelsen av concealern så mycket bättre, speciellt för en fattig student som jag🤭 Denna kommer vara min go to concealer ett bra tag💕
IT Cosmetics Your Skin But Better Setting Spray är min senast testade setting spray.  Ska börja med att säga att den håller inte makeupen lika bra som t ex Urban Decay All Nighter Setting Spray som jag för övrigt endast använder vid behov av just den anledningen då jag inte gillar den hårda sprayen eller hur den känns på huden. Denna har en fin spray och den håller makeupen bra hela dagen. Jag som har torr hud älskar känslan och den naturliga daggfräscha finishen den ger.  Den doftar gott, huden känns återfuktad och ser nysminkad ut hela dagen.  Your Skin But Better Setting Spray passar alla hudtyper och innehåller närande ingredienser som hyaluronsyra, kokosnötvatten och aloe vera, vilket också gör sprayen mycket lämplig för att fräscha upp huden med under dagen. Med eller utan makeup!