First impression av Nilens Jord Colour Correcting Liquid Concealer (som jag inte kan tagga) och en jämförelse med den motsvarande produkten från Becca
Först ska jag säga att på alla bilder är det Becca på vänster öga och Nilens Jord på höger öga. Skillnaderna är rätt små på bild om man inte tittar noga. Jag kommer referera till dem utifrån siffrorna på bilden.
Jag har verkligen gillat den från Becca men föredrar nu den från Nilens Jord även om båda har fördelar:
Bild nr 1 - helt naken hud, ingenting annat än hudvård.
Bild nr 2 - här har jag tagit respektive color corrector på de blåa områdena runt ögonen. Den från Becca är lite mer rosa och jag skulle kunna använda den som den är utan något annat smink som concealer och foundation.
Den från Nilens Jord drar lite mer mot orange (utan att vara just orange, men i jämförelse med Becca som är mer rosa). Relativt tunn täckning som går att bygga upp, på bilden har jag bara ett lager. Färgmässigt skulle jag inte ha den här som enda produkt.
Bild 3 - med concealer över, rätt likvärdigt resultat.
Det som gör att jag föredrar den från Nilens Jord är formulan. Den känns lättare på huden och är framförallt mer "torr" jämfört med Becca som jag upplever som fetare. Jag gillar också att det går att bygga upp täckningen om man vill, men jag kan ändå uppskatta att Becca är rätt täckande även i ett lager, för just en color corrector vill man ju ändå täcka något med.
Så jag tycker verkligen om den här produkten och det är den jag kommer sträcka mig efter framöver!
På sista bilden är hela sminkningen om någon är intresserad!
Smashbox
Becca Under Eye Brightening Corrector Fair/Light