/ First impression av NYX Smushy Matte Lip Balm Alltså ett
Nathalie
Beauty Pro
14/09/25-20:53(redigerad den 14/09/25-21:41)
First impression av NYX Smushy Matte Lip Balm Alltså ett matt lip balm kändes som gjort för mig och jag var bara tvungen att testa! (en annan färg än den taggade färgen) Konsistensen är riktigt härlig faktiskt, sådär lätt men så den ändå känns återfuktande. Färgen däremot... Färgen i sig är fin men det är omöjligt att få det jämnt på läpparna med en såpass stark färg som det här är. Bilden visar inte alls hur dåligt resultat det faktiskt blir i verkligheten, men ju mer man lägger på för att jämna ut färgen desto fläckigare blir det. Sen känns det som att den lägger sig extra mycket i små sprickor och porerna runt läpparna så det blir inte ett dugg fint 😅 Inget man med lätthet applicerar mer av vid behov alltså. Formulan är som sagt härlig, lyckas man lägga bara ett tunt lager utan att det blir fläckigt så är det också matt, men jag upplever att det blir mer glansigt när man försöker rätta till dålig färg. Möjligen att det hade funkat att applicera med pensel men det känns väldigt overkill för ett lip balm. Kanske köper en ljusare färg sen (som den taggade), vi får se, men en såhär stark färg skulle jag sett till resultatet inte vilja synas i utanför hemmet 😂
NPMU Smushy Matte Lip Balm 2 Swipe Sesh
NYX PROFESSIONAL MAKEUP
NPMU Smushy Matte Lip Balm 2 Swipe Sesh
Tag
Läppar
Fortsätt utforska gemenskapen!