First impression av MAC Powder Kiss Velvet Blur Slim Stick färg Sweet Cinnamon
Jag kunde inte hålla mig och behövde testa det nyinköpta läppstiftet redan ikväll. Det fanns några färger att välja mellan på reabordet och jag var så nära att välja en rosa variant men insåg att jag troligtvis redan har massa såna läppstift hemma...
Så valet föll på Sweet Cinnamon, en lite brunare röd som inte är något jag normalt sett skulle dras till men som väl swatchad såg väldigt fin ut.
Första intrycket är att den glider på bra på läpparna, bra pigment med bara ett drag men lite ovan form för mig att applicera så det tog lite trial and error innan jag hittade en bra metod.
Färgen är lite missvisande på bilden, den är inte riktigt sådär klarröd som den ser ut på läpparna på bilden utan mer... Ja, murrig, mer åt det bruna hållet, en röd som inte känns lika läskig att bära. Färgen på själva läppstiftet är mer hur den ser ut på mig.
Känner att det här absolut är en färg jag kommer kunna använda! Önskar lite att jag hade köpt någon nyans till eftersom det var 50% rabatt, men å andra sidan vet jag inte heller hur hållbarheten och så är så det var kanske bra att jag bara köpte ett ändå?
Kul och lyckat köp!
MAC
Powder Kiss Velvet Blur Slim Stick Sweet Cinnamon