Dupe: Soft Glam Cream Blush "Cinna-Mood" đ
För nÄgra dagar sen sÄg jag att e.l.f har gjort en dupe pÄ rhode Pocket Blush "Toasted Teddy" - Soft Glam Cream Blush "Cinna-mood". Slut pÄ Kicks och HM sÄ bestÀllde frÄn Lyko. Fick ett mail igÄr om att den fanns i lager igen hos Kicks men nÀr jag gick in och tittade sÄ var den slut igen. Riktigt poppis!
e.l.f Soft Glam Cream Blush Àr ett "krÀmrouge i stick för en naturlig, frÀsch glow. Satinfinish". FÀrgmÀssigt Àr den riktigt bra, lika lÀttarbetad och byggbar. Som pÄ bilden syns det knappt vilken som Àr e.l.f / rhode. NÀr man blandar ut den blir e.l.f lite mattare Àn rhode vilket ocksÄ kan vara bra för hÄllbarheten för rhodes Àr inte den bÀsta (för "smörig" sÄ glider lÀtt av).
Det bÀsta: priset!
e.l.f kostar 89:- för 9g (9,9 kr/ml)
rhode kostar 380:- för 5,3g (71,7kr/ml) đđ°
Well... It's the dupe for me! đ Tycker det Ă€r kul med kĂ€ndissmink men för en bĂ€ttre, billigare produkt med smidigare förpackning Ă€n orginalet sĂ„ vinner e.l.f. Jag uppskattar Ă€ven att det finns fler stĂ€llen att köpa produkten pĂ„ Ă€n rhode som jag mĂ„ste be min mamma köpa nĂ€r hon Ă€r i USA (ska dock komma till Sephora Nordic i höst).