First Impression
Soft Glow Cream Bronzer från BeautyAct 🤎
Färg: Golden Hour
Finns även i färgen Honey Breeze
️Golden Hour – en varmare underton
Honey Breeze – en kallare underton
Hade inte denna information när jag valde nyans (vann den i en tävling) men tyckte att Golden Hour såg något ljusare ut. Har senare även testat Honey Breeze i butik.
Tycker att de är alldeles för lika, även i underton, för att endast finnas i två nyanser men jag hoppas och antar att fler är på väg!?
Snygg förpackning även om det snabbt blir fingeravtryck på det blanka locket.
Krämig formula som känns lätt. Trots detta får jag inte riktigt den sömlösa look jag vill ha, tonar ut och tonar ut men ändå tycker jag det ser lite fläckigt ut. Kanske inte stör på samma sätt om man inte är så blek som jag är just nu.
Väldigt pigmenterad så den lär vara dryg.
Har precis som med flera andra bronzerprodukter, särskilt stick och de med krämformula, problem med att hitta en passande nyans. Har sedan tidigare bl a ett bronzerstick från BeautyAct och haft Anastasia's krämbronzer. Även de som har "kall" underton är för varma och får en orange ton på min hud.
Föredrar därför att använda puderbronzer som jag tycker att man lättare kan applicera och få ett naturligt och lätt solkysst resultat.
Alternativt kan en contourprodukt också funka som bronzer då de är lättare att hitta i kalla nyanser.
Keeper eller ej?
Möjligt, men då MÅSTE den komma i betydligt fler nyanser! 🤍🤎🖤
Fördelar: prisvärd, dryg, fin förpackning och vegansk.
Nackdelar: inte helt lättarbetad (tycker jag) och det mycket begränsade utbudet av nyanser.
🤎
BeautyAct
Soft Glow Cream Bronzer Honey Breeze