/ ⭐️First impression ⭐️ Då min ride or die Urban Decay
Therese
Beauty Pro
28/06/25-21:02
⭐️First impression ⭐️ Då min ride or die Urban Decay Allnighter setting spray tog slut i slutet av veckan så letade jag fram en annan i min ”stash” Valet föll på Milk Makeup HYDRO grip + refresh spray. Flaskan: Plast, men en hårsprays-liknande munstycke. Gav en bra mängd produkt och ”dusch” som la sig jämnt och fint över hela ansiktet. Ingen doft. Själva produkten: Huden kändes återfuktad och fräsch, sminket såg väldigt fint ut och gav en blurrande effekt upplevde jag. Kändes lätt på huden och känslan av att man hade sprayat på något över sminket försvann snabbt (snabbare än med UD!) Såhär beskriver KICKS själva produkten: Ett icke klibbigt, alkoholfritt, återfuktande settingspray med mikrofin mist som fixerar makeupen i upp till 12 timmar, så att huden får lyster och makeupen inte bleknar. Denna superladdade formula är fylld med makeupfästande blått agaveextrakt, fuktgivande hyaluronsyra, och lystergivande niacinamid som fixerar makeupen. Använd den som en fuktmist eller applicera mellan varje lager av makeup (t ex foundation och rouge) för maximal hållbarhet. 100% vegansk. Efteråt: Några timmar in kändes huden fortfarande fin, kände mig inte ”svettig” eller oljig. Däremot lite glansig. Ingen transfer när jag duttade med papper på huden. 10+h senare däremot så känns huden väldigt flottig och sminket har släppt på vissa ställen, något jag inte upplevt med UD’s setting spray. Annars då? Jadu, är ju som sagt var en ”first impression” - känner att jag vill ge Milk makeups variant en valid chans! Om sminket börjar släppa efter sidådär 8+h så tycker jag att man får se det som ett OK betyg ändå - en hel jobbdag med sminket på räcker! Sprayade på en omgång till efter ca 6h och det gav sminket en liten uppfräschning.( Regnade dessutom idag så jag var ute så kan ju bero på det också att sminket släppte lite…) Skulle jag köpa igen? Nja, kanske… behöver ge den lite mer tid innan jag kan ge ett ärligt svar på det
Hydro Grip Set + Refresh Spray 100 ml
Hydro Grip Set + Refresh Spray 100 ml
Tag
Bas
Fortsätt utforska gemenskapen!