/ 🌾 VĂ„rens sminktrender 2026 Varje vĂ„r kĂ€nner mĂ„nga av oss
Linnea
KICKS Beauty Expert
20/04/26-13:15(redigerad den 20/04/26-13:17)
🌾 VĂ„rens sminktrender 2026 Varje vĂ„r kĂ€nner mĂ„nga av oss samma sak, vi vill bort frĂ„n det tunga och in i nĂ„got lĂ€ttare, frĂ€schare och mer levande. I Ă„r kĂ€nns det extra tydligt att trenderna gĂ„r Ă„t det hĂ„llet, och jag Ă€r verkligen hĂ€r för det. 💋 Mjukare lĂ€ppar SlĂ€pp de skarpa lĂ€ppkonturer och satsar istĂ€llet pĂ„ att dutta pĂ„ fĂ€rg och sudda ut kanterna. Det blir mer avslappnat och funkar bĂ„de till vardags och nĂ€r man vill kĂ€nna sig lite extra fin. TĂ€nk korean makeup! En perfekt produkt för detta Ă€r Charlotte Tilbury Pillow Talk Blush Balm Lip Tint. ✹ Naturlig, glowig bas Fokus ligger verkligen pĂ„ huden. Satsa mer pĂ„ fukt och lyster, huden fĂ„r gĂ€rna se ut som hud, bara lite piggare. HĂ€r kan man vĂ€lja nĂ„got lĂ€ttare, som en tintad dagkrĂ€m. Perfekt för dig som bara vill jĂ€mna ut hudtonen och fĂ„ det dĂ€r naturliga lystret. Min rekommendation: Nilens Jord Hydra Glow. Om du fortfarande vill ha lite mer tĂ€ckning men att det Ă€ndĂ„ ska se naturligt ut rekommenderar jag Charlotte Tilbury Beautiful Skin Foundation. 🎹 Rouge som tar plats Rouge Ă€r fortfarande en stor trend – and it’s here to stay! Jag Ă€lskar krĂ€mrouge pĂ„ vĂ„ren, sĂ„ frĂ€scht, naturligt och lĂ€ttarbetat. Nyanser som trendar Ă€r peach, aprikos och körsbĂ€r – perfekt för att fĂ„ den dĂ€r frĂ€scha, nĂ€stan solkyssta kĂ€nslan. Favoriten just nu Ă€r Nilens Jord Cheeks & Lips i fĂ€rgen Cranberry. Den ger en vĂ€ldigt naturlig finish och den perfekta sunkissed looken. Vill du ha mer glow rekommenderar jag Charlotte Tilbury Glowgasm Beauty Light Wand i nyanserna Pillow Talk och Pillow Talk Sunset. 💕 Mjuka ögon IstĂ€llet för skarpa linjer kör jag pĂ„ en suddad eyeliner eller en mjuk skugga lĂ€ngs fransraden. Det ramar in ögonen utan att det kĂ€nns för “fixat”. HĂ€r rekommenderar jag att anvĂ€nda en gel-eyeliner istĂ€llet för en klassisk kajalpenna den Ă€r mycket lĂ€ttare att sudda ut och sitter pĂ„ plats hela dagen. NĂ€r det kommer till fĂ€rger Ă€r det varma bruna nyanser, aubergine och burgundy som trendar. Min favorit Ă€r Charlotte Tilbury Pillow Talk Eyeliner – den varma burgundy/bruna tonen fĂ„r verkligen ögonen att poppa! 🌈 En hint av fĂ€rg En trend jag verkligen vĂ€lkomnar Ă€r mer fĂ€rg! HĂ€r ser vi mycket rosa och persika pĂ„ ögonlocken. Det behöver inte vara avancerat, men gör stor skillnad. Pasteller Ă€r ocksĂ„ pĂ„ uppgĂ„ng, tĂ€nk lavender och ljusblĂ„tt. Det livar verkligen upp en enkel look. Charlotte Tilbury Pillow Talk Eyeshadow Palette har en jĂ€ttefin varm rosa fĂ€rgskala. För en pop av fĂ€rg rekommenderar jag BeautyAct Long Lasting Eyeshadow Sticks. âŁïž Sammanfattningsvis För mig handlar vĂ„rens smink om att det ska kĂ€nnas enkelt, mjukt och lite mer lekfullt. Mindre perfektion, mer kĂ€nsla och att faktiskt ha kul med det man lĂ€gger i sminkvĂ€skan. Vilka sminktrender Ă€r ni sugna pĂ„ att testa i vĂ„r? ✹
Hydra Glow Magic Tint Release SPF15 50 ml
Nilens Jord
Hydra Glow Magic Tint Release SPF15 50 ml
Cheeks & Lips 7723 Peach
Nilens Jord
Cheeks & Lips 7723 Peach
Pillow Talk Eye Liner Pillow Talk
Charlotte Tilbury
Pillow Talk Eye Liner Pillow Talk
Pillow Talk Blush Balm Lip Tint 90s Kiss
Charlotte Tilbury
Pillow Talk Blush Balm Lip Tint 90s Kiss