đž VĂ„rens sminktrender 2026
Varje vÄr kÀnner mÄnga av oss samma sak, vi vill bort frÄn det tunga och in i nÄgot lÀttare, frÀschare och mer levande. I Är kÀnns det extra tydligt att trenderna gÄr Ät det hÄllet, och jag Àr verkligen hÀr för det.
đ Mjukare lĂ€ppar
SlÀpp de skarpa lÀppkonturer och satsar istÀllet pÄ att dutta pÄ fÀrg och sudda ut kanterna. Det blir mer avslappnat och funkar bÄde till vardags och nÀr man vill kÀnna sig lite extra fin. TÀnk korean makeup!
En perfekt produkt för detta Àr Charlotte Tilbury Pillow Talk Blush Balm Lip Tint.
âš Naturlig, glowig bas
Fokus ligger verkligen pÄ huden. Satsa mer pÄ fukt och lyster, huden fÄr gÀrna se ut som hud, bara lite piggare. HÀr kan man vÀlja nÄgot lÀttare, som en tintad dagkrÀm. Perfekt för dig som bara vill jÀmna ut hudtonen och fÄ det dÀr naturliga lystret.
Min rekommendation: Nilens Jord Hydra Glow.
Om du fortfarande vill ha lite mer tÀckning men att det ÀndÄ ska se naturligt ut rekommenderar jag Charlotte Tilbury Beautiful Skin Foundation.
đš Rouge som tar plats
Rouge Ă€r fortfarande en stor trend â and itâs here to stay! Jag Ă€lskar krĂ€mrouge pĂ„ vĂ„ren, sĂ„ frĂ€scht, naturligt och lĂ€ttarbetat.
Nyanser som trendar Ă€r peach, aprikos och körsbĂ€r â perfekt för att fĂ„ den dĂ€r frĂ€scha, nĂ€stan solkyssta kĂ€nslan.
Favoriten just nu Àr Nilens Jord Cheeks & Lips i fÀrgen Cranberry. Den ger en vÀldigt naturlig finish och den perfekta sunkissed looken.
Vill du ha mer glow rekommenderar jag Charlotte Tilbury Glowgasm Beauty Light Wand i nyanserna Pillow Talk och Pillow Talk Sunset.
đ Mjuka ögon
IstĂ€llet för skarpa linjer kör jag pĂ„ en suddad eyeliner eller en mjuk skugga lĂ€ngs fransraden. Det ramar in ögonen utan att det kĂ€nns för âfixatâ.
HÀr rekommenderar jag att anvÀnda en gel-eyeliner istÀllet för en klassisk kajalpenna den Àr mycket lÀttare att sudda ut och sitter pÄ plats hela dagen.
NÀr det kommer till fÀrger Àr det varma bruna nyanser, aubergine och burgundy som trendar.
Min favorit Ă€r Charlotte Tilbury Pillow Talk Eyeliner â den varma burgundy/bruna tonen fĂ„r verkligen ögonen att poppa!
đ En hint av fĂ€rg
En trend jag verkligen vÀlkomnar Àr mer fÀrg! HÀr ser vi mycket rosa och persika pÄ ögonlocken. Det behöver inte vara avancerat, men gör stor skillnad.
Pasteller Àr ocksÄ pÄ uppgÄng, tÀnk lavender och ljusblÄtt. Det livar verkligen upp en enkel look.
Charlotte Tilbury Pillow Talk Eyeshadow Palette har en jÀttefin varm rosa fÀrgskala.
För en pop av fÀrg rekommenderar jag BeautyAct Long Lasting Eyeshadow Sticks.
âŁïž Sammanfattningsvis
För mig handlar vÄrens smink om att det ska kÀnnas enkelt, mjukt och lite mer lekfullt. Mindre perfektion, mer kÀnsla och att faktiskt ha kul med det man lÀgger i sminkvÀskan.
Vilka sminktrender Ă€r ni sugna pĂ„ att testa i vĂ„r? âš
Nilens Jord
Hydra Glow Magic Tint Release SPF15 50 ml
Nilens Jord
Cheeks & Lips 7723 Peach
Charlotte Tilbury
Pillow Talk Eye Liner Pillow Talk
Charlotte Tilbury
Pillow Talk Blush Balm Lip Tint 90s Kiss