Testade idag ett ”makeup hack” som varit viralt senare tid.
Att blanda foundation med återfuktande essence innan applicering på huden. Gärna mjölkig variant har jag uppfattat det. Ser även att vissa lägger till settingspray i blandningen, men det skippade jag att testa idag.
Och wow vilket perfekt glow jag fick (utifrån egna preferenser). Upplever mig inte blank eller fet som jag annars gör när jag har glow-iga produkter. Även om jag satte basen med settingpuder som ofta gör min hud matt så kunde jag ändå se glowet genom det matta. Typ precis vad jag eftersöker när det kommer till min bas👌🏽
Idag använde jag Natasha Denonas foundation med Naturie Hatomagi Essence.
Använde Hourglass Ambient soft glow foundation brush. Har hittills använt den en handfull tillfällen och inte riktigt känt mig såld på den. Men nu, när detta skulle testas så var det perfekt!
Använde Flaer sponge 503 med settingspray (Hickap Matte) på och duttade det på huden innan jag använde samma svamp för att lägga på mitt settingpuder från Huda Beauty.
Dock syns min yttorrq hud på kinderna vid näsvingarna så där är jag fortfarande ute efter att hitta produkter som verkligen lyckas återfukta min hy utan att täppa till 😅
Tyckte kameran inte gjorde resultatet rättvist (varken fram eller bakkameran) men förhoppningsvis syns det något om glowet jag menar ✨🩷