First impression av Clean Queen Solid Brush & Sponge Cleaner (och till stor del en jämförelse med min favoritrengöring för sminkredskap)
Jag är sån som rengör mina borstar efter en användning, dels för att jag vill jobba med rena redskap men också för att om jag skjuter på det vet jag aldrig när det gjordes senast. Det innebär att jag genom åren testat en hel del metoder för det...
Nu föll turen på elfs fasta tvål. Jag vet sen innan att det är det jag föredrar vid rengöring och såg därför fram emot att testa den här! Jag bestämde mig för att göra en tydlig jämförelse med den rengöring jag har sen tidigare. Tog två likadana borstar och tog lika mycket blush på båda. För att göra det likvärdigt använde jag mig inte av den smidiga silikonplattan man får med till den från beautyblender.
Ja, bilderna får tala för resultatet, båda borstarna blev lika rena. Det jag tycker skiljer dem åt mest är just silikonplattan, den bidrar så till rengöringen och att man inte behöver använda lika mycket tvål. Beroende på vilka borstar jag behöver rengöra så kan tvålen jag tagit till en borste räcka till flera borstar till med den plattan. Men själva tvålarna rengjorde precis lika bra båda två. Och de rengör otroligt bra!
Så slutsatsen blir att elf sammantaget vinner nu när jag har en platta hemma redan. Elfs är betydligt billigare, den angivna vikten är högre än beautyblender men visuellt ser de typ lika stora ut. Den från beautyblender luktar godare (lavendel) men inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga priset.
Framöver kommer jag alltså köpa den från elf!
Clean Queen Solid Brush & Sponge Cleaner
beautyblender
Solid Cleanser Sponge Cleaner 28 g