/ Min make-up börjar alltid med huden. Är inte basen bra
Rebecca
Beauty Star
26/02/26-19:43(redigerad den 26/02/26-19:57)
Min make-up börjar alltid med huden. Är inte basen bra spelar det ingen roll hur fin foundation man har. På morgonen håller jag det enkelt. Jag använder micellärvatten och tvättar av ansiktet. På kvällen gör jag alltid dubbelrengöring. Först rengöringsolja från Purito, sedan La Roche-Posay Toleriane Foaming Gel. Efter rengöring går jag vidare med återfuktning och lugnande produkter. Antingen Rhode Face Milk eller calming toner från Indy Beauty, följt av serum. När det gäller kräm varierar jag mellan Rhode Barrier Cream, La Roche-Posay Cicaplast Baume B5 och Embryolisse Lait-Crème Concentré. Alla tre funkar bra, beroende på hur huden känns. Ögonkräm använder jag från The Inkey List eller Ole Henriksen. Just Embryolisse Lait-Crème Concentré är också fantastisk under make-up. Jag låter alltid hudvården sjunka in en stund innan jag börjar sminka mig. När det kommer till foundation har jag några favoriter som jag alltid återkommer till: CAIA Cosmetics Dewy Drops, Armani Luminous Silk Foundation, NARS Light Reflecting Foundation och produkter från Sweed Beauty. Jag trycker ut lite foundation på handen och jobbar sedan in den med en fuktad svamp. Nyckeln är att börja med lite och bygga upp där det behövs. Under ögonen använder jag först color corrector från Huda Beauty för att neutralisera mörka partier. Därefter lägger jag concealer från Tarte Cosmetics, både under ögonen och på de delar av ansiktet som jag vill ljusa upp. Jag jobbar in den försiktigt så att allt smälter ihop med basen. Contour använder jag från Caia cosmetic eller Rare beaty, kräm rouge från Charlotte Tillbury. På kinderna har jag Lancome Goddess och blush från Kosas. Puder från Huda Beauty eller Nyx HD puder.Brynen formar jag med brow gel från Rare beauty.
Peace Out Calming Toner 150 ml
Indy Beauty
Peace Out Calming Toner 150 ml
Sensibio H2O 500 ml
Bioderma
Sensibio H2O 500 ml
Lait-Crème Concentré 30 ml
Embryolisse
Lait-Crème Concentré 30 ml
Luminous Silk Foundation 4.1
Armani
Luminous Silk Foundation 4.1