Jag testade Smashbox x Becca Mini Shimmering Skin Perfector Highlighter Champagne Pop Dessa beauty tester fortsätter att leverera… Jag är väldigt picky när det kommer till highlighters. Jag har provat väldigt många olika och har haft samma favorit sedan 2019. När jag letar efter mitt perfekta glow vill jag att det ska se någorlunda naturligt ut. Jag är alltid ute efter den där “glow from within” effekten. Jag gav för länge sedan upp de highlighters som fick mig att se ut som att jag badat i glitter. Nu har jag äntligen hittat en highlighter som jag älskar nästan lika mycket som min personliga favorit - dessutom i travel size format vilket gör denna till din perfekta travel companion 😍 Shimmering Skin Perfector Highlighter i färgen Champagne Pop ger ett riktigt fint glow som skiner upp varje dag. Den är byggbar vilket innebär att jag kan använda den både på mina No-makeup-makeup dagar och mina Fullglam dagar. Den blir inte glittrig vilket gör att jag kan svepa den lätt över alla de områden där jag vill ha glow. Förpackningen känns även ordentlig och färgen som går mot det guldiga/champagne hållet  - därav namnet - kommer att passa de flesta. Mini versionen kostar 215kr och originalet kostar 340kr. I förhållande till min #1 favorit som kostar 540kr är detta är riktigt bra pris för en riktigt bra highlighter. Är du ute efter nästa stora glow favorit tycker jag absolut att du ska ge denna en chans! ❤
5 sätt att använda din concealer på (förutom det uppenbara) ☺️ 1. Använd den som foundation. Concealer är ofta otroligt pigmenterad. Skräddarsy täckningen. Använd lite för ett skirt resultat, använd mer och få ett heltäckande resultat! 2. Använd din concealer som eyeprimer. Den hjälper till att hålla ögonskuggan på plats. Dessutom neutraliserar den ojämn hudton på dina ögonlock. 3. Blanda en liten mängd concealer med ditt läppstift och skapa ett eget krämrouge. På det här sättet har du alltid ett rouge som matchar dina läppar. 4. Använd din concealer strategiskt placerad och låt den agera highlighter för mesta möjliga lyft. 5. Ta lite av din concealer för att neutralisera den rosa/röda tonen på dina läppar och sudda ut din läppkontur. Nu kan du måla dit en ny linje och på så sätt styra över dina läppar form och storlek.
BEAUTY TESTER: Smashbox x Becca mini Shimmering Skin Perfector highlighter ‘’champagne pop’’ (215kr) Flera av er har säkert redan koll på detta, men för er som inte vet så fanns det tidigare ett märke som hette Becca Cosmetics. Tyvärr överlevde inte företaget pandemin och gick därmed i konkurs, men tur för oss så köpte Smashbox upp deras bästsäljande produkter och säljer nu vidare deras hypade highlighter och under eye brighting corrector. Jag hann aldrig äga deras highlighter under tiden Becca fanns, så gissa om jag blev glad när frågan från kicks kom om att få testa denna vackra puder highlighter, för självklart ville jag det! Till och börja med är highlightern i en helt perfekt champagne färg. Den är lite mer åt det peachy hållet, men är varken superkall eller jättevarm vilket gör den väldigt universal och skulle vara smickrande på de allra flesta hudfärger. Den ger verkligen ett vackert lyster och tar en tillbaka till 2016/2017 när en riktigt skinande highlighter trendade som mest. Den är väldigt pigmenterat och byggbar, och är du därför inte lätt på handen får du vara försiktigt så du inte bländar mötande trafik mitt i natten ;) Med det sagt är det också fullt möjligt att använda denna highlighter i en lättare och naturligare makeup look också, i och med att den som jag nämnde är byggbar. Jag har använt den både till full glam makeup med hög täckande foundations, men också på helt egen hand utan foundation med bara kräm bronzer och kräm blush till. Den lägger sig superfint på både kindben, näsa, inre kanten av ögat och på olika ställen på kroppen som t.ex nyckelbenen. Måste också nämna hur mycket jag gillar att highlightern finns i två olika storlekar, denna som jag fick hem är den mindre varianten på 2,5 gram och ärligt så behöver man inte mer? Denna kommer ändå räcka mig en livstid plus att det är en liten, smidig och stilren förpackning som inte tar för stor plats i necessären. Dessutom är det en liten spegel med i förpackningen vilket gör det ännu smidigare att ta med när man är på resande fot. Highlightern ligger till ett pris på 215kr (den större versionen 340kr) vilket jag ändå kan anse är ett rimligt pris för en sådan bra, hypad och uppskattad produkt som denna, en riktigt cult favorit. Becca är även, precis som smashbox, helt cruelty free vilket ger dom ett extra stort plus från mig och det blir härmed jackpot på denna highlighter. En stark 5/5. Tack Kicks beauty talks för att jag fick testa denna!
För ett tag sedan fick jag hem Sunny Stories Self Tan Overnight Body Mousse i färgen ”Medium” och nu har jag hunnit testa den. Jag måste börja med att säga att jag inte är ett jättestort fan av BUS (brun utan sol) eftersom att jag har tyckt att det är lite krångligt och helst velat slippa den klassiska doften som blir men tyckte att det kunde vara roligt att testa det här nya märket. Jag har tidigare testat några olika formulas (från andra märken) men kommit fram till att en produkt i mousse-format är min favorit. Innan applicering såg jag till att exofliera huden för att produkten skulle kunna fästa och ge ett så jämnt och bra resultat som möjligt. Jag smörjde även in extra torra partier för att dom inte skulle dra åt sig mer färg. För att få en så jämn finish som möjligt använde jag mig av Sunny Stories Self Tan Velvet Body Mitt. Vid applicering luktar den inte klassisk BUS utan snarare söt och god parfym. Dock uppöevde jag att BUS-doften kom fram en aning när produkten började torka. Jag kunde också känna den när jag hade duschat men inte så att det störde mig. Jag fick hem den i färgen ”Medium” vilket passade mig perfekt eftersom att jag inte vill ha jättemycket färg. Färgen var inte heller för varm för mig utan såg ut som min naturliga bränna. Moussen var väldigt enkel att använd och det kom ut mycket mousse vid varje pump vilket jag uppskattade. Tyvärr kändes den inte jättedryg vilket också kan bero på handsken jag applicerade den med (som sög åt sig en del). Dock skulle jag inte säga att det gör den ovärd sitt pris då flaskan är på 150ml och bara kostar 199kr. Jag tyckte faktiskt inte att den var så snabbtorkande utan kände mig klibbig en ganska lång stund efter applicering. Dock tycker jag inte att den var sämre än någon annan BUS jag har testat. Resultatet blev väldigt fint med en riktigt jämn och naturlig färg. Färgen höll riktigt bra och försvann långsamt under kommande 10 dagar. Hela tiden fortsatte färgen att se jämn och fin ut tills dess att jag valde att skrubba bort det allra sista. Jag skulle definitivt rekommendera den här till alla som letar efter en prisvärd brun utan sol-produkt för kroppen☀️
Jag testade Sunny Stories Self Tan Hydra Face Drops Gradual Tan! ☀️ Kan detta vara bland de bästa brun-utan-sol produkterna jag testat för ansiktet? Ja, det kan det faktiskt. Här har vi en riktig vinnare. Eftersom att Sunny Stories var ett helt nytt märke hade jag inga förväntningar överhuvudtaget. Denna produkt tog mig därför med storm! Först och främst är denna otroligt enkel att arbeta med! Blanda ut några droppar (jag brukar använda 2-3) med din dagkräm och låt det verka. Resultatet syns inom någon timma eller två och utvecklas mer och mer under dagen. Jag har testat att applicera den både på dagen och på kvällen och kan meddela att den inte lämnar några fläckar på mina vita örngott! Du väljer själv hur mycket färg du vill ha då detta är en gradual tan, vilket innebär att du kan bygga upp produkten stegvis. Det gör det även väldigt enkelt att anpassa färgen efter hur solbränd resten av kroppen är. När färgen börjar försvinna märker man det knappt, förutom att ansiktet upplevs ljusare och ljusare. Inga ojämnheter eller fläckar. Denna produkt har levt med mig hela sommaren och kommer även i fortsättningen att användas flitigt! Det blir alltid lika naturligt, jämt och fläckfritt. Inte heller några skarpa linjer. Jag upplever inte heller att pigmentet fastnar i mina torrare partier. Hydra Face Drops innehåller dessutom hyaluronsyra vilket hjälper min torra hud på traven. Ett stort plus i kanten då den är parfymfri vilket gör att min något känsliga hud klarar denna produkt galant! 10 av 10, här har vi helt klart en ny favorit! 🥰☀️ BEAUTYHACK: Blanda ut 2-3 droppar med din hand/fotkräm och smörj in händerna/fötterna för en jämn och fläckfri BUS applikation!
Hej alla fina beautynördar, Jag har använt Biotherm Blue Therapy Pro-Retinol Cream varje dag i en månad och här kommer min ärliga åsikt: 🦕 Första intrycket: Jag blev förvånad över hur återfuktande den var utan att vara tung. Fantastiskt för oss torrisar på sommaren! 🦕 Efter en månad märker jag mindre fina linjer i pannan, mindre porer och generellt en mer återfuktad hud. 🦕 Denna är en fantastisk nybörjarretinol. En så kallad ”no brainer”. Jag har en blandhy med porer i t-zonen och yttorrhet i resten av ansiktet. Dessutom en lite känslig hud. Reagerade inte alls på denna trots användning varje dag. Jag tycker att den har en behaglig lätt parfymerad doft och trots att jag brukar föredra parfymfritt så doftar denna inte för starkt. 🦕 Det tar tid att se resultat av retinol, varför jag också väntat en månad innan jag recenserade denna för er. Jag har använt låghaltig retinol (0.01%) i ca ett halvår innan jag provade denna. Vid 28års ålder börjar jag märka fina linjer i pannan och att spänsten börjar ”leave the buildning”. Retinol ska vänjas in i hudvårdsrutinen, tänk lugnt och snällt. Så är ni i början av er retinolresa, börja 1-2 gånger i veckan på en låg procent och öka först frekvensen och sedan procenthalten efter nån månad om huden mår bra. 🦕 Lyxig användarupplevelse. Ni vet hudvård som bara andas unn och avkoppling? This is the one 🙌🏻 Luktar gott, medeltjock konsistens och huden ser fantastiskt återfuktad direkt. 🦕 Biotherms miljöarbete. Fantastiskt med stora företag som jobbar med förnyelsetänk och verkar som föregångare för andra. 🦕 Minus: Priset (passa på när det är rea). Jag hade också önskat en parfymfri version samt att retinolhalten fanns angiven. Vore spännande att höra vad ni tycker!
Jag har testat Biotherm Blue Pro-retinol cream i lite över fyra veckor nu och jag gillar verkligen krämen! Jag är 31 år med normal/oljig hy, framförallt nu under sommaren. Biotherm Blue Pro-retinol cream är ganska tjock i konsistensen och du behöver inte mycket för att täcka ansiktet. Jag har använt krämen en gång om dagen, som nattkräm, då jag kände att den var ganska fet för att använda som dagkräm på min rätt oljiga hy. Har du torr hy tror jag absolut att det kan vara nice att använda krämen även som dagkräm. Krämen är extremt återfuktande och jag upplever att retinolen till viss del gett effekt på de begynnande linjerna framförallt mellan mina ögonbryn. Jag har inte haft några problem med irritationer eller liknande utan den har bara gett min hy en välbehövlig boost under natten. Rekommenderar starkt!
☀️ Att applicera solskydd ☀️ Det har pratats mer om solskydd iår än någonsin innan känns det som och det gör mig verkligen så glad! Ingenting är så viktigt som solskydd, främst såklart för att motverka hudcancer men även mot rynkor och andra hudförändringar. Plus att rent krasst blir all annan hudvård (samt pengar du lagt på det!!!) helt bortkastat om du inte använder solskydd. Ett vanligt misstag folk tyvärr dock gör är att de använder för lite solskydd och därför inte får ett tillräckligt bra skydd. En bra regel är ”två fingers regeln”, använder du ett vanligt flytande solskydd ska du täcka två (tre om du har ett större ansikte) fingrar med solskydd för att det ska vara nog mycket till ansiktet! De allra flesta solskydd kräver också att du återapplicera ca var fjärde timme, och såklart mer om du badar eller ligger ute och solar. Använder du som mig Evys Daily Defence Mousse ska du använda upp ungefär en golfboll storlek mousse till ansiktet varje gång. Glöm inte hals, nacke och händerna!! Kika videon för att se hur jag applicerar Evys, som för övrigt är mitt absoluta favorit solskydd! Den är också helt otroligt under smink 🫶🏼 Ta det försiktigt ute i solen kompisar 🌤🌤
SkinByCelinne- STRANDVÄSKAN OCH DESS INNEHÅLL Vi är mitt inne i högsommaren och allt vi begär är lata dagar på stranden med en glass i högsta hugg. Oavsett om du är ledig eller jobbar så kommer vi alla att träffas av en gemensam nämnare, solens varma strålar. Vi vill snabbt rafsa ihop strandväskan för att sedan njuta av sand mellan tårna och ett svalkande dopp.☀️ Nyckeln till en lyckad stranddag är en genomtänkt strandväska. Men hur ska vi tänka? 🤔 En solig dag skriker skydd i form av SPF, helst så hög SPF som möjligt och ja du blir brun med SPF 50…. Börja med att smörja in dig redan hemma helst 30 min innan du går ut, dels för att komma åt överallt och inte hinna bli för exponerad. Ta med skydd för kropp, ansikte men också ett stick. Detta kommer du långt på, glöm inte att återapplicera ofta och speciellt om du svettas eller badar mycket. Några givna solskydd som kommer i skymundan är en stor hatt eller keps, utmärkt för att skydda hårbotten och täcka ansiktet med, men glöm inte att dina solglasögon fyller en stor funktion. Att du ser lite coolare ut på stranden i all ära men att skydda ögat och huden runt omkring är väldigt viktigt då den är tunn och skör. För att inne glömma vätska, att kroppen är uppbyggd av 60% vatten är ingen hemlighet och att utsätta sig för värme och sol utan att fylla på vätskenivåerna är inget att rekommendera, varken för ditt mående eller huden. Fyll upp en stor vattenflaska med vätskeersättning och fyll på ordentligt under dagen. SLUTA MAXA SOLTIMMARNA, som hudterapeut tycker jag mig se en hets kring soltimmar. Vi måste sluta upp med att få ångest om man inte solar från morgon till kväll. Det är en osund vana som kan sluta upp med malignt melanom. ⛱ En skön dag på stranden är verkligen sommar för mig men vi måste ändra våra solvanor drastiskt och det är nu. Vad är ett måste i din strandväska och varför? Berätta gärna om du sitter på ett lifehack när det kommer till sol och sommar! 😍
RESENECESSÄREN ⛱☀️ Här kommer några av mina favoriter som garanterat kommer ha en plats i necessären i sommar! 🌊 ☀️ Lumene Invisible Illumination Instant Glow UV Primer SPF30 Den perfekt grunden för en somrig bas! Skyddar mot solen samtidigt som den håller sminket på plats hela dagen och ger ett magiskt glow! ☀️ Lumene Invisible Illumination Instant Glow Beauty Serum En ultralätt vårdande foundation som jämnar ut hudtonen och ger en fin lyster. Täcker lätt. Syns inte och känns inte alls på huden. Ser ut som att man inte har något smink alls. ☀️ St Tropez Purity Vitamins Bronzing Water Face Serum Fuktgivande serum som ger en fin solkysst bränna på ett säkert sätt (utan att sola). Jag brukar köra den ungefär varannan dag. Ger en jämn och fin färg som är bygg var om man använder flera dagar i rad. ☀️ MANTLE The After Glow Body Oil Den här måste ju vara sommarens hetaste kroppsprodukt! En kroppsolja som ger huden det där fantastiska sommar glowet! Känns inte fet eller kladdig på huden utan torkar ner helt. Verkligen ett måste för sommaren!
Bra och snabb dusch rutin. Gör huden fin och redo för bästa brännan! Snabb exfoliering, hår bortagning om de önskas, skonsam tvål och återfuktning! För ansiktet en enkel rengöring, serum och återfuktande kräm! Och såklart SPF. För att faktiskt bli brun och inte bränna sig. The origins Glow-Boosting Gel Moisturizer ger såå fint glow och lite färg i ansiktet! Perfekt nu till sommaren då det får ansiktet att se så levande och soligt ut. Det ser nästan ut som man har ett naturligt filter på sig så det enda som krävs efter en dag solning är en snabb dusch sen Hawaiian After sun body lotion, Glow-Boost Moisturizer, en lätt sminkning med antingen de lite dyrare Anastasia browgel eller billigare men lika bra Maybellines browgel, ett favorit läppglans och en ljus outfit med guldsmycken och man är redo för att åka iväg och äta! #beach ready #beachready
Igår postade jag mina Beauty Favoriter från Juni 2022 på min Instagram och jag bara måste dela med mig av dessa godingar här också! 🌻 LH Cosmetics On Set - Prep, fix & refresh setting spray Shiseido - Synchro Skin Self-refreshing Tint SPF20 Dessa två är sommardrömmar come true! ☀️ Shiseidos skin tint är perfekt för dig som vill ha en basprodukt som inte syns på huden utan som bara “perfects”. Den känns otroligt lätt och hjälper dina andra produkter att fästa lite bättre än om du går med bar hud. LH Cosmetics släppte för ett tag sedan 2 nya setting sprays och båda dessa är helt underbara 😍 Prep, fix & refresh fångade dock mitt hjärta lite extra! Den återfuktar och ger dig ett ljuvligt glow ☀️ TIPS: Spraya Prep, fix & refresh innan du blandar ut din foundation för det ultimata glowet! Hela inlägget hittar ni här: https://www.instagram.com/p/CfYrxnDtAKb/
Då var det dags för mig att prata om mina SPF-favoriter! 😍 Jag tänkte att det var lämpligt nu när sommaren verkligen närmar sig (eller kanske redan är här?) med stormsteg! Som ni kan se här ovan i videon så är EVY Face Mousse (både SPF30 och SPF50) stående favoriter i mitt badrumsskåp. De har bra UVA- och UVB-skydd, fungerar som primer för smink och håller i hela 6 timmar (!!!). Jag älskar dock alla EVYs solskyddsprodukter, både de för ansiktet och kroppen samt de för barn. Se några exempel är nedanför! En annan storfavorit jag har är Garniers SPF50+ Fluid. Den tycker jag så mycket om eftersom den är lika lätt som mjölk, fungerar super under smink och svider inte i ögonen. De dagar jag är lite torrare så använder jag den över en fuktkräm och annars exakt såsom den är. En annan favorit från Garnier är deras SPF-Mist SPF50+ som fungerar super ovanpå smink! Jag skulle dock rekommendera att alltid applicera mist inomhus och med ett rikligt lager – för att faktiskt få skyddet i ansiktet och inte i luften runt omkring. 💨 Bubblare! En av mina favoriter för kroppen är bland annat klassikern ”Protect and Moisture Sun Lotion” från gamla goda NIVEA. Detta eftersom den absorberas lätt, har ett bra pris och kan därmed slösas med. ⭐ Solskola ⭐ - Applicera alltid rikligt, minst en halv tesked till ansiktet och cirka en handfull till kroppen. - Återapplicera minst varannan timme och alltid efter bad! - Undvik att vara i solen mellan 11-15. - Använd solhatt och sitt i skuggan. Vilken är din favorit SPF-produkt? 💖
Häng med på en fuktgivande och pigmentfokuserad morgonrutin med beautyact! 🥰 På morgonen tvättar jag bara ansiktet med vatten! Och den här rutinen fokuserar mycket på att ge huden fukt och glow samtidigt som den jobbar på porer och pigmenteringar! - Hyaluronsyra Toner: en mjölkig lite trögflytande toner som packar och preppar huden med fukt. ÄLSKAR! - Niacinamid Toner: Niacinamid är en underbar multifunktionell ingrediens som balanserar hudens talgnivåer (tänk oljenivåer) för att minska finnar och hålla porerna rena. Den jobbar även på pigmenteringar och är en grym ingrediens för en stark hudbarriär! - vitamin C serum: Jag älskar c vitamin dagtid för att boosta skyddet mot fria radikaler (skadliga ämnen i miljön som bryter ner hudcellerna) och den är magisk i kombination med SPF för att motverka och jobba bort pigmenteringar. - Skin defender: En lätt gel-kräm som är packad med goa ingredienser och håller mig återfuktad hela dagen! Enormt underskattad! GLÖM EJ - SPF dagtid! Välj en som du och din hy gillar, dyr som billig och använd varje dag 💓 Godkänd glow-rutin? Berätta gärna vad din favorit produkt är för glow! 💓
Hallåja alla sminkälskare! Tänkte dela med mig av lite sminktips med er idag! Dessa har absolut förändrat mina sminkrutiner till bättre och hjälpt nåt otroligt när det handlar om hur länge sminket håller sig under dagen💗 Skriva gärna era tips! Så kan vi hjälpa varandra🫶🏻 - Använd fingrarna mer, värmen i fingrarna kan användas som fördel vid applikation av produkter. Foundationen SMÄLTER in i huden och håller sig hela dagen! Ögonskuggor (speciellt metalliska eller skimriga) ser levande ut och ger en 3D look - Less is more! Har du problem med att sminket inte håller så länge som förväntat? Experimentera med antal produkter! - Våga placera produkter lite högre upp, rouge, bronzer etc.. detta bidrar till en facelift och ansiktet ser piggare ut - För att hitta din egna nyans av foundation, swatchar du vid hakan/jawline, absolut inte handen, man har åkt på det misstaget för många gånger haha! Du vill ju anpassa en foundation för halsen så swatcha vid de partierna istället - Ögonskuggsapplicering; har du problem med att får din ögonskugga o va pigmenterad? Använd en eyeprimer med lite ”concealer-aktig” konsistens och här kommer tricket… sätt inte den med puder! Packa med små borstar, blanda inte, utan packa på skuggorna - Har du fransar som inte vill hålla sig uppe? I got you! Använd en ögonfransböjare, därefter går du in med en VATTENFAST mascara det e en gamechanger, sen kan du förbättra effekten med en annan mascara - Använd setting spray efter varje sminksteg!! Undvik ögonen då det lätt kan påverka ögonskuggan eller mascaran! Sminket smälter in i huden och allt jämnar ut sig! - Den absolut bästa och mest praktiska produkten enligt mig är rouge, är så förälskad i rouge, det piggar upp, sammanställer hela looken, det ger en ”sunkissed” look som man absolut inte tackar nej till!!
Ska du på bröllop i sommar eller ska du kanske till och med gifta dig? 💍🤍 I början av juni publicerade jag några bröllopsinspirerade looks på min Instagram som passar oavsett om du är där som gäst eller bruden själv. Här är mina topp 3 bästa tips för att få sminket att hålla denna bröllopssäsong!  1. Använd produkter som du vet att du gillar och du vet fungerar för dig och din hudtyp! Din bröllopsdag är inte dagen du bör experimentera med nya produkter. 2. Primer, puder, setting spray - denna magiska trio kommer få ditt smink att hålla hela dagen. Tänk på att inte alla produkter samarbetar väl med varandra, så var noga med att välja produkter med ingredienser som gifter sig (see what I did there 😉). 3. Kräm som toppas med puder - för att få en riktigt long lasting makeup brukar jag använda en krämprodukt som bas för att sedan toppa med puder. T.ex. kräm blush toppas med puder blush och kräm bronzer toppas med puder bronzer.  Nedan ser du några av mina must-have produkter, samt en av mina bröllopssminkningar (min personliga favorit). Alla mina bröllopssminkningar kommer snart att finnas samlade i ett inlägg under “Beauty Looks” ❤
Nu har jag testat Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum i ungefär 7 veckor och här kommer min recension. Till att börja med vill jag säga att detta verkligen känns som en unik och lyxig produkt. Serumet består av tre olika serum (hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra) som man sedan blandar ihop i handflatan innan applicering. Dessutom är serumet patenterat till 2035 vilket känns riktigt häftigt! Serumet sägs öka hudens fasthet och ge bättre hudkvalitet, reducera rynkor och fina linjer samt reducera pigmentfläckar. Produkten ska dessutom fungera på alla hudtyper och även känslig hy. Jag har kombinerad och känslig hy så jag tycker alltid att det är spännande att se om en produkt fungerar både på mina torrare och fetare partier och dessutom utan irritera huden. Vid applicering tycker jag att serumet känns lite kladdigt men det går snabbt in i huden. Formulan är som en rinnig gel (väldigt lätt på huden) och lämnar ingen hinna. Det har en svag men god doft och jag har faktiskt fått höra från flera att jag doftar gott efter att jag använt serumet. Jag tycker definitivt att jag kan se en förbättring på hudens kvalitet. Jag har fått mer lyster i huden och känner mig mer återfuktad. Tidigare hade jag små knottror i ansiktet som nu försvunnit. Mina torrare partier har verkligen förbättrats medan mina fetare partier kan bli något oljiga av produkten. Här väljer jag då att applicera en lite mindre mängd produkt alternativt ett annat serum. Jag har inte heller upplevt någon irritation i huden så jag skulle säga att produkten är ganska säker för känslig hy. När det kommer till den uppstramande effekten och reducering av fina linjer och rynkor kan jag tyvärr inte uttala mig då jag inte har dessa problem än. Men jag tycker absolut att jag känner mig lite mer plumpad. Kommer jag köpa Rénergie H.C.F Triple Serum i framtiden? Absolut inte omöjligt men jag måste ändå säga att jag föredrar Lancôme Advanced Génifique Youth Activating Concentrate Serum.
🌸 Hypnôse Le 8 Mascara 🌸 Jag har med nöje fått chansen att testa Hypnôse Le 8 Mascara från Lancôme, och WOW. Vilken skillnad från tidigare märken jag använt ifrån 😍 🌸 Denna mascara anser jag som volymgivande och perfekt till er som söker det i en mascara. Jag har redan tjocka fransar och söker mer en formula som förlänger fransarna och håller de på plats, då mina tenderar att sjunka naturligt som raka efter ett tag. Ett tag efter applicering så har fransarna separerat sig perfekt och håller sig fortfarande uppe!  🌸 Jag märker stor skillnad på tidigare mascaror man använt som ska utlova volym, men som har klumpat och tjocknat istället efter ett tag. Denna tjocknar inte ihop <3 Kommer att använda mascaran kontinuerligt nu för att se ifall mina fransar påverkas och blir starkare och fylligare, då formulan består av Lancômes egna forskning berikad med 8 aminosyror och vårdande balm.  🌸 Mascaran kommer att vara perfekt för er som söker volym och separerande tjocklek, men samtidigt för er som vill hålla fransarna uppe!  Är så tacksam över att fått testa Hypnôse Le 8 och att jag även fått ytterligare testprodukter, som jag ser fram emot att testa 💕
Perfekta produkterna inför sommaren🌸 Jag har nu under att tag fått testa två produkter från Sunny Stories☀️ 🌟Self tan illuminating body lotion gradual Jag har aldrig varit en stor brun utan sol användare men denna produkten förvånade mig stort!! De blir en härlig och fin solkysst bränna efter bara första användningen och den bygger upp jättefint, utan att bli orange. Man får ett härlig glow efter applicering, den torkar snabbt vilket gör att det inte kladdar ner och förstör sängkläder. Ett stort pluss är doften!! Får inte bus känsla alls🙏🏻 🌟Self tan kabuki blending brush Applicerade brun utan solen med denna härliga kabuki borsten!! Så härlig och mjuk, blandar in produkten som en dröm utan att det blir fläckigt eller randigt:) perfekt för både kropp och ansikte, om man inte vill använda den på hela kroppen är den perfekt för svåra ställen som händerna och fotknölarna! Måste säga hur imponerad jag är över dessa två!! Trodde aldrig jag skulle bli så här överraskad🤩 Rekommenderar starkt dessa och speciellt lotionen om man inte vill använda vanlig mousse☀️☀️ Har ni testat någon av dessa, vad tycker ni?
Fick äran att testa den nya versionen av Lancômes storsäljare La Vie Est Belle- Oui. Den påminner väldigt mycket om originalet, fast med en lättare och blommigare doft. Personligen så tycker jag att den doftar underbart, men är tyvärr lite huvudvärks framkallande för mig (kommer dock inte vara förvånad om jag bär parfymen endå eftersom den luktar så ljuvligt). Doftnoterna som jag känner av mest utav dom som finns är hallon, ros och rosépeppar så om dessa noter är lockande för dig rekommenderar jag parfymen starkt. Den har också en väldigt ungdomlig och sensuell doft till sig så detta är en parfym som jag kan se många yngre personer uppskatta. Dessutom så känns både doften och flaskan väldigt lyxiga så är man ute efter lite lyx i livet så är den här parfymen perfekt.
SkinByCelinne- HUDVÅRDANDE MAKEUP Hudvård möter makeup, i teorin helt magisk men hur är det egentligen i praktiken? Vi i landet lagom är måna om vad vi applicerar på vår hud, ja när vi gör hudvårdsrutinen. Men vad händer sedan? Jag ser detta som en återkommande faktor, vi är näst intill galna med c-vitamin, retinol och hyaluronsyra men när sminket åker på spelar varken utgångsdatum eller ingredienser roll. År 2022 borde vi kommit längre när det kommer till en makeup där vi framhäver våra drag men samtidigt vårdar. Att ha en hållbar hudvårdsrutin är A och O men nu måste vi ta ett steg längre och främja vår hudhälsa med vårande makeup. Jag är en frekvent makeupfantast och snittar ett full face ca 5–6 gånger i veckan, det betyder att jag vet vad som fungerar och vad som trillar ner i golvet. Låt mig presentera ett märke jag blivit helt golvad av senaste halvåret, trumvirvel om jag får be!! JANE IREDALE, företaget själva säger följande om deras makeup, ” I en hudvårdsbransch av nej och inte, handlar allt om vad vi kan göra. Ingredienser som vårdar och mjukgör och inte verkar tilltäppande. Makeup som skyddar huden och på så vis förstärker varje individs personliga skönhet.” Att välja ut mina favoriter var inte lätt då allt jag testat finns flitigt kvar i min dagliga rutin, men vi ska ta en titt! För den som älskar lyster är Illuminating Glow Face Primer ett måste! Makeupen sitter bättre och jämnar ut hudtonen som avslutas med ett subtilt glow. Ifall du älskar en enkel bas som kan byggas på efter tycke och smak ska du ha Amazing Base Loose Mineral Powder. Glossy life, glossy wife. Livets läppglans som sitter på plats, ingen bismak och ger kyssvänliga läppar all night long-HydroPure Lip Gloss Sist men inte minst har vi vårens mest hypade nyhet! NARS Light Reflecting Foundation, avancerad hybrid foundation där hudvård och makeup korsas och blir en makalöst fin finish. Som auktoriserad hudterapeut är det otroligt viktigt att mina kunder väljer en makeup som låter huden andas. Är så glad över branschens uppsving och hoppas på många kommande produkter i hudvårdens tecken. Gör dig själv en tjänst och investera i din hud!
🌤 Mitt bästa sommarhack 💛 Ett av mina favorit sommar hack är Brun utan sol fräknar!! Finns det något finare, fräschare och somrigare än fräknar? Tror faktiskt inte det. Vad jag gör är att hälla ut en klick av Ida Warg Self Tanning lotion på en BUS vante (för att skydda bordet) sedan doppar jag försiktigt i en strippling brush, sveper mjukt av överflödet på vanten och sedan duttar jag försiktigt borsten över ansiktet där jag vill ha fräknarna. Oftast fokuserar jag på över näsan, kindbenen och lite i pannan. Av den BUS som blir över brukar jag också lägga lite bronzer vid kindben och panna för att ge en naturlig solkysst look. Jag gör detta på kvällen efter jag tvättat ansiktet men innan nattkrämen, sedan tvättar jag ansiktet som vanligt på morgonen och det är så himla skönt att då vakna upp och känna sig fräsch och redo för dagen. Eftersom jag är lika blek som ett vitt A4 papper kan jag också spraya lite BUS mist över ansiktet för att få mer färg och glow. Där gillar jag att använda Ida Warg Self Tanning body mist men har också gillat Sunny Stories Self Tan Hydra Face mist! Låt oss vara ärliga, på sommaren är det sällan vi vill använda oss av full face of makeup och eftersom fräknarna och BUS bronzern redan ger dimension till ansiktet så är sommarlooken nästan klappad och klar bara där. Men även om man vill använda foundation, som jag gjorde idag då jag använde en stor favorit Beauty Act Luminous Complexion Foundation, så syns fräknarna igenom och ger en så gullig detalj till looken!! 🥰
Den här månaden tänkte jag visa er mina nuvarande favoriter i kvällsrutinen 🧖🏼‍♀️ 🤍 Börjar min rutin med Mantles fantastiska Magic Milk rengöring. Den rengör skonsamt utan att torka ut huden och har en krämig konsistens som inte löddrar. 🤍 Följer sedan upp med COSRX essence som lugnar, verkar antiinflammatoriskt och ger massvis med fukt till huden. 🤍 På fuktig hud applicerar jag Lumenes oljeserum som anpassat till en fet/blandhy. Innehåller balnserande zink samt vitaminer och närande oljor. Obs! Viktigt att skaka serumet innan användning. 🤍 Avslutar rutinen med Mantles fanatiskta kräm som känns alldeles lagom för min blandhy. Låser in fukt och tillför ingredienser som niacinamid, ceramider och CBD. Men känns inte för fet/tung. Berätta gärna i kommentarsfältet om dina nuvarande favoriter eller om du har testat någon utav dessa produkter 🌷✨
HAPPY PRIDE MONTH I betalt samarbete med KICKS För mig betyder Pride att få vara stolt över den man är, hur man än är. Ingen ska behöva skämmas för sitt rätta jag, utan snarare kunna vara stolt över det. Det är viktigt att lyfta Pride, dels för att hylla och fira alla som helt och hållet vågar vara sig själva fullt ut, men också för att väcka diskussion. Hur kan vi göra för att bli mer inkluderande, pålästa och framför allt empatiska mot varandra? Vi har kommit en bit på vägen, men har en lång resa kvar framför oss. Min Pride-sminkning i år är inspirerad av tiktoktrenden med regnbågens färger under ögat! Jag tycker att det är så fint, och vanligtvis görs det med mer pastellfärger, men jag ville verkligen framhäva prideflaggans starka färger. Lite glitter och glamour och ett par snygga fransar, sen var det klart! Vad tycker ni? @kicks.se #kicksse #kicksbeautytalks #kickscommunity
Till sommaren vill jag se ut som en glowing goddess! ✨😍 Det här är mina bästa hacks för att uppnå det ultimata glowet! 1) Istället för att endast välja en lystergivande foundation/tinted moisturizer, blanda även ut den med en lystergivande produkt! Du kan själv välja hur pass glowig produkten ska vara. Några av mina personliga favoriter är: Extra Illuminating Moisture Balm från Bobbi Brown, 24K Gold Lift & Firm Prism Cream från Peter Thomas Roth, Strobe Cream från MAC, och HALO Plumping Dew + Hyaluronic Acid från Smashbox. 2) Använd så lite puder som möjligt! På sommaren sätter jag bara min concealer under ögonen men använder annars inget puder. 3) Använd cream och liquid produkter istället för puder produkter. Jag pratar cream/liquid blush, cream/liquid bronzer, cream/liquid highlighter... Detta kommer att ge din look det där extra glowet! 😍 #beautyhack
Känner du igen scenariot: Din makeup är lagd, det ser riktigt bra ut, basen är jämn och fixerad med puder till perfektion. Du vill fixera makeupen med ett settingspray för att behålla detta fantastiskt snygga resultat. Du sträcker dig efter ditt setting spray, MEN nu upplever du att din foundation blir kakig, spricker eller försvinner på vissa ställen. Ett setting spray kan göra makeupen blöt igen och det i sin tur gör att din bas ser ojämn och fläckig ut. Det kan till och med göra så att din eyeliner smetar av sig på ögonlocket eller att mascaran hamnar under ögonen. Men hur får man det att funka då? Lösningen är att EFTER du applicerat din foundation och concealer, men INNAN du applicerar ditt puder, sprayar ditt setting spray på en puderpuff och pressar över din concealer och foundation innan de hunnit torka helt. Därefter tar du ditt setting powder och fixerar ditt setting spray.
Jag har testat OUI La Vie est Belle Eau de Parfum som jag hade läst väldigt gott om, att den skulle vara ganska så lätt och rätt så söt i doften. Tyvärr var den snarare väldigt tung och passade mig inte alls. Jag tänkte verkligen att toppnoterna bergamott, hallon och rosépeppar skulle framträda (åtminstone lite) men jag känner inga spår av de tonerna alls. Blomdoften tar över helt och lämnar mig kvar med en kraftig huvudvärk, så letandet efter en lyxigare parfym som passar mig fortsätter. Den här parfymen passar den som gillar en sensuell och sofistikerad blomdoft som håller länge på huden. Den som letar efter friska och fruktiga noter bör leta vidare. Flaskan däremot är otroligt läcker och härlig att hålla i. Har du testat parfymen? Har du tips på någon annan parfym som jag bör testa i stället?
Har två produkter jag inte kan leva utan samt två tips som #beautyhack . Schampo Heal från Maria Nila och Loreal Elvital Hyaluron Plump mask. Upplever att min hårbotten mår bättre tack vare Heal samt att mitt hår växer snabbare och håller sig friskt. Hyaluron plump masken är jättebra för mig då jag har torra längder. Efter användning håller sig mina längder fräscha och återfuktade ett bra tag <3 Första beauty hack är att alltid använda SPF 50 på ansiktet. Skyddar huden mot pigmenteringar och tidigt åldrande. Märker att daglig användning av solskydd har gjort min hud väldigt slät och frisk. Lägger på läpparna också, SPF 25. Mitt andra beauty hack är att blanda olika oljor i en burk och hetta upp dessa i kastrull eller mikro. Min blandning är ricinolja, arganolja avokado olja, kokosolja och olivolja (inte virgin, det svider i ögonen då). Använd en ren spolie och lägg på dina fransar och bryn kontinuerligt varje eller varannan kväll som ett avslut på din kvällsrutin. Har fått mycket tjockare bryn samt längre och starkare fransar. Rekommenderar verkligen att framställa din egna frans- och brynserum. Gör detta regelbundet. Kan ta lite tid att se resultat men har man väl börjat så är det bara att fortsätta, för då kommer resultatet! Anledningen till varför jag inte använder fransserum eller liknande är för att jag är allergisk mot Xlash, och liknande fransserum. Jag får röda irritationer vid slutet av fransraden som går ut på huden.
Hej!🌸 Är du ute efter en unik, sofistikerad och sensuell doft? Då är Lancôme - Oui La Vie Est Belle rätt val för dig! Det är en ny doft som tillhör La Vie Est Belle- familjen och påminner lite om den första som kom ut fast mer blommig!🌸 Helt klart en ny favorit för mig, dessutom älskar jag budskapet bakom parfymen, att säga ”OUI” - JA till alla möjligheter och uppskatta att vara i nuet. Designen är också unik och lyxig med guldglitter.✨ Tack @Kicks.se att jag blev utvald som Beauty- tester och för den underbara gåvan! Service och bemötande i toppklass!🌸 Beskrivning: OUI La Vie est Belle består av friska, färgstarka och fruktiga toppnoter av sprudlande bergamott, hallon och rosépeppar. Doftens hjärta är insvept i en enastående och lysande blombukett av centifolia-ros och solig ylang-ylang. Basnoterna består av en överdos av iris, patchouli och gourmandnoter som intensifierar den beroendeframkallande och sensuella signaturen av La Vie est Belle.
Hej alesammans! Jag har fått för ett tag sen att prova The Ordinary AHA 30% +BHA 2% peeling solution 😍 Jag har använt den en gång per vecka efter jag har rengjort ansiktet och sedan torkade jag huden tills den blev torr. Nästa steg var att aplicera produkten på ansikte och efter 7-10 minuter tvättade jag ansiktet med ljummet vatten. Jag kan säga att den är jättebra, fick ett bra resultat, hjälper till att få fin lyster i flera dagar under veckan. En annan fördel som jag märkte var att den produkten hjälpte min hud till att bli mjukare 😍 Jag skulle också specificera att jag har torr samt ganska känslig hud och även den produkten var lite starkare än andra produkter, var det inga problem för mig, tycker också att det hjälpte mot finnar 😍 Kommer använda den fortfarande 😍 Tack KICKS för att jag fick prova den 😍
SkinByCelinne- SPF-PREPP INFÖR VÅREN OCH SOMMAREN Låt oss tala om SPF. Det har aldrig varit mer trendigt att använda SPF, låt oss sjunga hejja rop för detta då baksidan av myntet har tyvärr dåliga nyheter. Vi har aldrig haft så mycket hudcancer som vi har nu i Sverige! För varje år kommer nya rapporter och tyvärr har denna negativa trend fortsatt. Vi som är fanatiker av solskydd, ja jag tillhör den skalan som går runt med SPF 50 året om. Är det något vi auktoriserade hudterapeuter tjatar om är det just vikten av solskydd. Utan att tråka ut er så vill jag snabbt dra strålningen som finns runtomkring oss. UVA- gör pigmentet i huden mörkt, tränger ner djupare i hudens skikt, får huden att åldras i förtid och orsaka hudcancer, kan bryta ner d vitamin i huden. UVB- gör att vi bränner oss om vi solar för mycket, huden åldras och kan ge upphov till cancer, tränger inte ner lika långt som UVA. Sedan år 1992 är solljuset och dess UV-strålning klassat som cancerframkallande för människor av Världshälsoorganisationens WHO. VI behöver inse faktum att en solbränna inte är fräscht och friskt. Vi har så många olika metoder att ta till ifall man vill se solbränd ut. Men att ta till solen eller solarium är en hälsofara! Lite tips för att vara väl preppad inför vår och sommaren. 1. Investera i ett solskydd du gillar, tycker du inte om solskyddet kommer du sannolikt dra dig från att använda det. 2. Har du kvar solskydd som har några år på nacken, gör dig av med det gamla. Leder till försämrat skydd och i värsta fall en allergisk reaktion. 3. Mitt life hack är att alltid ha ett solstick som du snabbt och bekvämt kan bättra på under dagen, slippa uppkomsten av bruna fläckar. 4. Använd solglasögon,keps eller hatt för att förstärka skyddet. 5. Det viktigaste av allt ---- ÅTERAPPLICERA--- svett, vatten, nötning eller tid gör att solskyddet försämras. Bättra på en gång för mycket. Glöm inte mängden!!! Jag personligen har solskydd för kroppen, en för ansiktet, stift, SPF som skyddar håret och hjässan, en SPFmist att bättra på med. För att behålla en frisk och hälsosam hud är det vid stor vikt att använda SPF året om, det är aldrig för sent oavsett vem du är. Sola säkert och glöm inte att man kan njuta på stranden under ett parasoll med en stor hatt.
Då är våren här! Solen börjar synas mer och i samband med det ökar även UV-index. Jag använder solskydd året runt och tycker att alla borde göra det. Men nu under sommarhalvåret är det extra viktigt! Förutom det självklara, att solen orsakar hudcancer. Så står även solens strålar för ungefär 80% av alla ålderstecken. Solen påverkar även pigemntfläckar/melasma och gör det värre. Så sammanfattningsvis är det solen som orsakar majoriteten av ”hudproblem” som vi försöker jobba på/jobba bort. Det sägs något i stilen med att om du inte använder solskydd så kan du lika gärna skippa all annan hudvård också. ❗️ Viktigt att tänka på ❗️ ☀️ Hitta ett solskydd som du tycker om! Det bästa solskyddet är det du faktiskt kommer använda. ☀️ Applicera korrekt mängd. Många applicerar tyvärr alldeles för lite solskydd för att få ett fullgott skydd. 1/2 tesked är en bra tumregel för ansiktet och halsen. ☀️ Återapplicera varannan timme samt efter att du har badat. ☀️ Glöm inte händerna, öronen, fötterna och nacken. ☀️ Gör det till en vana! Nedan länkar jag några utav mina favoriter både till kroppen och ansiktet!
Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara Jag har fått äran att testa Yves Saint Laurent nya mascara Lash Clash och har nu använt den nästan varje dag i snart en månad. För mig har alltid namnet Yves Saint Laurent klingat lite lyxigt i mina öron, jag förknippar det med deras stilrena och classy förpackningar och har på något sätt känts som ett av de originella lyxmärkena. Detta märks när jag först öppnar upp förpackningen till denna mascara. Den är helt mattsvart med märkets logga snyggt markerat i en guldfärgad utstickande form. Mascaran känns lite tyngre och det märks att de valt att använda sig av kvalite material till förpackningen. Borsten är ganska stor vilket jag först chockades över, men har faktiskt inte upplevt något problem med det. Vad tycker jag om själva produkten då? YSL själva hävdar att denna ska ge upp till 200% mer volym till fransarna och, nja. Det kanske jag inte håller med om, men volym ger den absolut och jag upplever att den separerar mina fransar fint. Det jag är mest imponerad av är hur väl denna mascara sitter utan att smula eller smudga. Jag upplever nästan alltid problem med att mina mascaror lägger sig som en svart rand under vattenlinjen vid undre fransraden, men inte denna! Inte ens nu i dessa allergisäsonger då mina ögon lätt kan bli vattniga och rinna. Sedan att mascaran skulle sitta på i 24H, som de själva också säger att den gör, kan jag absolut berätta är en lögn då den ofta brutits ner ganska kraftigt på kvällen, men den håller absolut under ett helt arbetspass på 8-9 timmar! Detta är nog den dyraste mascaran jag provat och för mig är inte mascaran värd den prislappen som den har. Absolut en bra mascara och jag gillar formulan och resultatet den ger, men det är på något sätt liksom inte tillräckligt när priset endast beror på att det är just ett ‘’lyxmärke’’. Det finns definitivt andra mascaror där ute som ger samma resultat! Dessutom är YSL inte ett cruelty free märke, vilket drar ner det ännu mer för mig personligen. Mascaran kostar 375kr och jag har som sagt svårt att rättfärdiga det priset, men just nu är den nedsatt på 20% så att den säljs för 300kr. Är man därför nyfiken på mascaran skulle jag absolut slå till nu. Kul att ha fått testa, tack kicks beauty talks!
Hej alla! Som Beauty Tester fick jag hemskickat att testa en faceprodukt från Lancome: "Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml". Något så häftigt som ett TRIPPEL-serum, alltså hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos. Denna trippel dos främjar antiageing, förbättrad hudkvalitet och reducering av pigmentfläckar. Den är kanske lite ovanför min vanliga prisgräns för hudvårdsköp men jag har själv haft lite problem med huden (arga rynkan och rynkor runt ögonen vid ung ålder, rodnad, finnar då och då) och har man det och verkligen vill testa göra något åt saken så kan det vara värt det 😍 Vi går vidare! Det har gått ca 3 veckor och jag har använt den varje dag sen jag fick hem den. Anledningen till att jag inte ville recensera den direkt var för att jag ville se om det faktiskt blev någon skillnad på hyn samt att de har beskrivit att den dokumenterade effekten kommer under den 8:e veckan.. Jag ser faktiskt redan skillnad nu, men inte så mycket på rynkorna (än?) Ni kan se före- och efterbilderna i inlägget, dock tog jag bara på den delen där jag såg skillnad för ja, det är mycket roligare att se 😅 Pigmentfläckarna är nästan helt borta och rodnaden verkar ha lagt sig! Det är helt amazing att man ändå kan se det resultatet på 3 veckor, titta bara på bilderna liksom! Har även familjemedlemmar som har testat serumet, och jag kan ärligt talat säga att de tyckte det var riktigt bra när det kom till bl.a. återfukten, de sa alla samma sak: "huden suger verkligen åt sig serumet direkt", en annan sa "det är så skönt att den inte kladdar liksom!" Haha ja, ni hör ju, väldigt positiv feedback från oss alla. Jag skulle nog ändå säga att detta är en av de bästa ansiktsserumen jag någonsin använt, jag håller med om den återfuktande biten och tycker även att den ger med sig ett GLOW 💫 Jaha hörrni, slutligen, jag är nöjd och det var kul att få testa just denna skincareprodukt då jag är lite mer av en makeup-nörd egentligen. Men, skulle absolut rekommendera! Hoppas ni tyckte om min (sorry, långa) recension och TACK för att ni läste! ❤
Jag har fått testat den nya mascaran från Yves Saint Laurent och har under en tid nu använt den flitigt! Om vi kan diskutera designen först så är det en klassiskt stilren design, den känns bra att hålla i och lyxig (vilket jag tycker det mesta av YSLs produkter gör). Borsten är stor! Så den passar nog inte alla, men jag gillar det 🤩 visst, i början var det lite svårt att använda den, men det tycker jag nästan alla mascaror är när dom är ny, efter lite användning så har det blivit en vardagsmascara jag dras till. Det krävs inte många drag av den för att få volym i fransarna. Längden är inte riktigt där, men fyllighet får jag. Jag tycker inte den smular under dagen och har haft tårar i ögonen utan att det direkt smetat under ögonen eller så, men det gäller att inte ta för mycket av den. Det är svårt att få med alla småfransar men har lärt mig att ta toppen av borsten och dra lite där fransarna är korta. 😅 om det är något jag skulle köpa igen? Kanske. Finns det likvärdiga eller bättre billigare? Ja, men inte med samma design och lyxiga känsla skulle jag säga. Och eftersom jag ibland köper smink bara för att designen är löjligt bra, så förstår jag er som kommer köpa den här mascaran. 🤭 Jag tror också, att om framsböjare används, blir effekten mycket mer. Jag använder inte det men ska skaffa mig en bra och börja 😋 mascaran lovar sjukt mycket och vad gäller "kan ge upp till 200% mer volym" vet jag inte, men volym ger den. I videon så testar jag den för första gången så ni vet, jag kör inte heller flera lager utan testar endast "känslan" av den eller vad jag ska säga 😅 på bilden så har jag hunnit använda den många gånger och fått till det så som jag vill ha det. ❤️
SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP April månad, även fast vädret spelar oss ett spratt så är varmare grader här för att stanna. Vi är väl medvetna om vilka steg och rutiner vi ägnar åt ansiktsvården, men hur är det egentligen med kroppsvården? Jag som snart är auktoriserad hudterapeut ser att trenden om en mjuk och välmående kropp ligger lite i skymundan. Detta vill jag ändra på här och nu. För hud är hud och huden är vårt största organ som behöver rejält med omtanke. Här behöver vi tänka ”holo” som betyder helhet. Exfoliera, återfukta och skydda. Exfoliering-elefanthuden är ett minne blott med hjälp av rätt exfoliering. Jag älskar att kombinera syra och mekanisk peeling. 1 gång i veckan är ett bra mått och glöm inte knän, armbågar och stuss. Alla döda keratinocyter (hudceller) blir ett minne blott. Under veckornas gång vill jag stimulera huden extra och jobba lätt peelande, då använder jag mig av en hederlig torrborste. Jobba i cirkulerande rörelser mot hjärtat med den torra borsten. Hälsofördelarna är många såsom igångsättning av blodcirkulationen, ökar hudens metabolism, lymfdränerande, jobbar mot celluliter och blockeringar samt har en lätt peelande effekt. Återfukta-fukt och fett är nyckeln för en hälsosam hud. Min rekommendation är att smörja kroppen efter varje dusch för att bibehålla den återfuktad. Här kan vi jobba med massor utav olika produkter såsom serum, lotion, butter, olja och mycket mer. Jag vill gärna känna mig rikligt återfuktad så ibland lägger jag först en kräm och sedan kapslar in med en härlig kroppsolja som sjunker in när jag sover. Minnesregeln är fukt efter varje tvätt. Skydda-spf är en viktig faktor till att huden bibehåller sitt kollagen och elastin som gör huden spänstig och fast. Vi behöver skydda hudens yttre som i sin tur skyddar våra organ på insidan. Hudcancern ökar i Sverige för varje år som går, dags att stoppa denna negativa trend. Under vintermånaderna så göms vi i tjocka kläder men nu när solen kikar fram stoppas gärna dekolletage, ben och armar fram i UV strålningen. Vet du med dig att du har hud som exponeras för UV strålning på med SPF. Med dessa tre steg kommer du få en mjuk, återfuktad och hälsosam hud i ett nafs. Ge din kropp denna kärlek så är jag säker på att du får tillbaka det. Vi har bara en hud, glöm inte det.
Omröstningen för KICKS Beauty Awards är igång och vilka produkter som tar hem priset i år presenteras snart! Jag har såklart röstat på mina favoriter. Röstningen är väldigt enkel. Man måste vara medlem i KICKS Club och rösta gör man genom att betygsätta en produkt samt skriva en recension om produkten.    Visste ni att alla communitymedlemmar automatiskt är med och tävlar om att få hemskickat en av vinnarprodukterna om man röstar? ☁️ MON SUN Bedtime Therapy Calming Oats Overnight Foot Mask Vill du ha bäbislena fötter och få spa-känsla på köpet? Då är den här fotmasken för dig! Verkar över natten genom att exfoliera och mjukgöra huden på fötterna. Stor tumme upp för att den även är prisvärd! ☁️ Dermaceutic K Ceutic En skyddande och reparerande kräm som alla borde ha hemma. Passa alla hudtyper, innehåller SPF 50, perfekt efter behandling, ger en underbar lyster, rik och gosig konsistens. Önskar att den gick att köpa i en typ 1L flaska haha 🙈 ☁️ Clinique Anti-Blemish Solutions Cleansing Foam En riktigt bra rengöring om man har problem med akne eller igentäppta porer. Innehåller salicylsyra som djuprengör porerna och motverkar akne. Men samtidigt känns rengöringen väldigt mild och torkar inte ut huden. En riktig favorit! ☁️ MANTLE The Eyes Cream Jag har tyvärr en hel del allergier vilket gör att mina ögon rinner en hel del och huden runt om ögonen blir irriterad. Den här ögonkrämer lugnar som inget annat! Den röda och irriterade huden förvandlas på bara några minuter till en lugn och återfuktad hud. Magisk! ☁️ EVY Technology Daily Repair Mousse Tycker att denna produkten är som ett gömt litet guldkorn. Många pratar om märkets solskydd (vilket jag också älskar) men den här tycker jag förtjänar mer uppmärksamhet. Den bokstavligen läker skadad hud och hudbarriär. Kan användas på hela kroppen. Den räddade min hy när jag fick en allergisk reaktion för några år sedan. Sedan dess har jag alltid minst en flaska av den hemma. Vilka produkter ska/har du röstat på? 🤍✨
Jag testade Anastasias Luminous Foundation! Denna lystergivande foundation ger ett naturligt resultat utan något som helst glitter. Den lovar bl.a. att den passar alla hudtyper, inte ger flashback, inte oxiderar, är vattenresistent, och mycket mer! Mina förväntningar var höga... och kortfattat kan jag säga att jag tycker att produkten lever upp till vad den lovar. Den lägger sig otroligt fint på huden och håller sig hela dagen. Den passar utmärkt till torr hud men gillar du lyster kan jag tänka mig att denna foundation fungerar utmärkt till fler hudtyper! Den hjälper till att jämna ut min hudton, inklusive mina rodnader. Ingen flashback (som ni kan se på bilden nedan) och jag har inte upplevt att den oxiderar. Produkten är även vegansk och cruelty free! Luminous Foundation har fungerat utmärkt ihop med alla produkter jag testat den med. Att kombinera denna foundation med Anastasias Magic Touch Concealer ger verkligen en flawless finish! Som man förväntar sig av produkter från samma märke fungerar denna foundation även utmärkt ihop med resterande produkter från Anastasias sortiment! Det jag kanske älskar mest med denna foundation är hur otroligt byggbar den är! Jag kan välja att lägga ett jättetunt lager (jag personligen föredrar då att applicera produkten med en borste) för en supernaturlig finish, eller välja att bygga upp produkten till högre täckning (denna ger medium täckning). Den fungerar bra att applicera med både borste och fuktig svamp. Skulle jag rekommendera produkten? Ja absolut! Jag tror få som testar denna kommer att bli besviken. På min Instagram @beautiibymd (https://www.instagram.com/beautiibymd/) kan ni hitta fler bilder och videor när jag använder produkten!
50% på Budgie!! Idag i kicks påskkalender är det 50% på Budgie, ett redan väldigt budgetvänligt och högkvalitativ märke! De har tagit stor inspiration av K-Beauty världen och alla produkter är 100% veganska, så bra! Jag klickade givetvis hem lika grejer, men vill tipsa om två av sakerna jag redan har här hemma: Först är The Finishing Spray. Vågade inte ha för höga förhoppningar på denna först men alltså den är så bra! Jag har senaste månaderna verkligen försökt lära mig mer om mitt hår och provat produkter som får styling att hålla längre än 15 minuter och denna har varit sååå hjälpsam. Sprayar i håret när jag tex lockat klart och kramar in produkten i lockarna, märkt stor skillnad på hållbarheten 🙌🏼 Den andra är Volume Dry Shampoo, också en otrolig prisvärd produkt. Och som namnet anger så ger den absolut volym till håret, den doftar dessutom gott men inte alls för starkt. Tyvärr kan denna klia i hårbotten på mig ibland, så kan inte använda den flera dagar på raken. Men just sånt är ju väldigt individuellt så jag vill trots det rekommendera den, då det är en väldigt bra produkt! Har ni testat någon av dessa? Vad är era egna favoriter från Budgie?
Var inne på Kicks på Mall Of Scandinavia igår och dessa två godingar från BeautyAct fick följa med hem! Hydra Sheer Lopes Setting Powder i färgen ”01”. Debatterade med mig själv om jag skulle välja denna eller den som är translucent men då jag framförallt var ute efter påfyllning av färgat puder på mitt på LH cosmetics tagit slut. Valde mellan denna och Laura Mercier som jag absolut älskar!!! Men eftersom BeautyActs är så pass billigare så ska det bli kul att se om den kan vara lika bra och leva upp till förväntningarna. Tycker produkten ser otrolig ut på personer jag sett använda pudret, och jag älskade gamla kicks beauty translucent puder, så är super nyfiken på att testa denna. Contour and Fill Lip Liner. Har verkligen blivit frälst av läppennor och det har blivit en av mina nya favorit produkter att testa. Valde ut färgen ”Awaken Mauve” som såg helt magisk ut. Tydligen ska den hålla i ha upp till 16h, och ja ska bli spännande att verkligen sätta det på prov 🤔 Har ni testat någon av dessa? Vad tycker ni? 🥰
Mina nya favorit läppstift som kommer användas flitigt under våren! 💋💄 Nyanserna jag använder här är: 💄 Cream: 253 Mademoiselle Shine 💄 Cream: 350 Destination Honfleur 💄 Matte: 510 Divine Idylle 💄 Matte: 353 Mademoiselle Penélope 💋 L'Absolu Rouge Cream Lipstick som ger dig lyxigt behagliga, mjuka och livfulla läppar med en strålande krämig finish. Finns i 39 lyxiga nyanser. Den ikoniska formulan är nu berikad med återfuktande rosenbalsam, en blandning av hyaluronsyra och kallpressad olja för en härligt behaglig känsla i upp till 18 timmar. 💋 L'Absolu Rouge Drama Matte Lipstick som ger hållbar komfort, fantastisk färg och en pudrig matt finish. Applicera med ett enda drag och välj bland 15 nyanser. Dramatisk effekt utan någon torr känsla på läpparna. Den ikoniska formulan är nu berikad med rena pigment för en intensiv, krispig färg och rosextrakt för en lyxig komfort som håller länge.
SkinByCelinne- SYROR, VAD GÖR SYROR OCH VILKEN ÄR JUST DIN FAVORIT? C2H2O(OH)2, C6H4(OH)COOH, C6H10O6, jag har just nämnt tre av de vanligaste syrorna vi använder i hudvård. Dess kemiska beteckning säger gemeneman ingenting, men nämner jag glykolsyra, salicylsyra och glukonolaktone så börjar det ringa i en klocka, AHA, BHA samt PHA. Syrornas effekt är helt underbara när man använder dessa rätt. Tyvärr börjar fenomenet ”nätdermatit” växa sig starkare och alltmer utbrett, vilket skrämmer både hudläkare som hudterapeuter. Vi måste backa tillbaka och förstå hur en syra är uppbyggd och dess effekter. Det är dock en komplex fråga då olika syror har olika funktioner, men jag ska ta och bena ut detta en gång för alla. Vi måste fråga oss själva varför, när och hur mycket? För när vi har svaret på det kan det magiska börja. Alpha Hydroxy Acid – AHA. I korta drag används en AHA när vi vill väcka liv i en trött och glåmig hud som tål ett tyngre artilleri. Här jobbar vi på cellförnyelse, exfoliera hudytan, den binder också fukt. Tänk den tåliga huden som behöver en vårstädning. Beta Hydroxy Acid – BHA Att ta till BHA på en hud med rik talgproduktion hjälper både till att reglera talget och arbetar antiinflammatoriskt. Passar på en hud som får finnar och mycket pormaskar, kan torka ut så överanvänd inte, punktbehandla. Poly Hydroxy Acid – PHA Denna plumiga och intensivt återfuktande syra är min personliga favorit. Jobbar ytterst exfolierande men slussar ner massor av fukt och plumpar huden. En hud som vill jobba med syrornas effekt men samtidigt stärka upp hudbarriären. Toppen för alla att testa på ifall syra är nytt och främmande. Börja med att fasa in syran som du fått rekommenderad av en utbildad hudterapeut. Här jobbar vi med ordet lagom. Skynda inte och tro på bättre resultat utan varsamt. Tänk på hur din hud mår just idag, vad behöver den? Är syra det bästa eller ska jag avvakta. En hälsosam hudbarriär är a och o för mig. Vilken är din favorit syra och varför?
Min hudresa+ must have Jag har aldrig haft några större problem med min hy. Lite småflinar som man får i tonåren men som läkte ut av sig själv. Därav brydde jag mig nye att använda någon hudcreme förrän på senare år. Förra året fick jag postcovid och det avspeglade sig i ansiktet. Huden blev torr och en stor klåda började. Jag rev sönder mig och det var så jobbigt att inte känna sig fräsch . Jag fick rådet att börja använda Bioterm, dag, natt och ögoncreme. Jag har hållit på med det nu ganska länge både morgon och kväll, men det är först nu som huden börjar kännas bättre och klådan har börjat försvinna. Jag använder Biotherm blue therapy night och Biotherm aquasorce. Ögoncreme är Biotherm therapy eye. Jag sminkar mig inte varje dag då jag är rädd att klådan kommer tillbaka, så det blir mest på helgen. Jag är nöjd med dessa produkter och är tacksam för rådet jag fick.
Min hudresa & mina must haves! Sedan tidiga tonåren har jag haft problem med akne. Det började redan i början av högstadiet. På den tiden var jag inte så påläst och tog hand om min hud på helt fel sätt. Använde mycket uttorkande och starka produkter som bara skadade huden. Aknen har hängt med dig sen dess. Jag har gått på olika receptbelagda mediciner och behandlingar genom åren men inget ”botade” aknen helt. Problematiken med akne gjorde att jag hade väldigt dåligt självförtroende gällande min hud. Kunde inte lämna mitt hem utan att ha foundation på som täckte både aknen och alla röda pigmentfläckar som blev kvar efter aknen. Men någonstans där på vägen väcktes även mitt intresse för hudvård. Jag ville lära mig att ta hand om min hud på bästa sätt, motverka nya akne utbrott samt skydda huden och ge den närig. Det kan jag nu säga att jag har gjort! En stor del av min resa genom huden har handlat om att acceptera huden för hur den är och hur den ser ut. Det är normalt med akne, det är inte äckligt, fult eller på grund av att man inte är noga med hygien. Dom flesta har problem med akne någon gång under sin livstid. Vissa av oss har det hela livet. Med kunskap, förståelse och acceptans har ju nu min akne under kontroll och min hud är frisk och välmående. Trots att jag ibland får något litet akne utbrott samt har röda akneärr som jag dagligen jobbar på så är jag nöjd med min hud. Nedan på bilden ser ni några av mina must haves! Alltså produkter som jag älskar och alltid har hemma. Tänkte beskriva dem lite kort och berätta varför jag använder dem. Ha i åtanke att jag har en fet hudtyp och är då aknebenägen. 🍃 COSRX Master Patch Clear Fit Spot Treatment Dessa ultratunna finnplåster använder jag när jag får ett akneutbrott för att inte pilla på det och förflytta bakterierna samt för att påskynda läkningen. 🍃 Evy Technology Daily Defence Face Mousse SPF50 Solskydd dagligen året runt är något jag står fast vid! Den här är som ett solskydd och dagkräm i ett. Ger fukt och näring samtidigt som den skyddar huden mot solens farliga strålar. Parfymfri och passar alla hudtyper. 🍃 Mantle The Chill Cream En kräm som min oljiga hy älskar! Ger massvis med fukt, reglerar talgproduktionen med hjälp av niacinamid, lugnar med CBD samt sjunker in fort och är inte för tung/fet för min hud. 🍃 Exuviance Super Retinol Concentrate Retinol är en ingrediens som jag inte kan leva utan! Det är den ingrediensen som har hjälpt mig mest med att kontrollera min akne och motverka akneutbrott. Det här serumet är en trogen favorit! 🍃 The Ordinary ”Buffet" Multi-Technology Peptide Serum Jag lägger även mycket fokus på att stärka hudbarriären. Det gör jag oftast med peptider som verkar som en byggsten för huden. Detta serumet är prisvärt och effektivt. Hälsosam hudbarriär = välmående hud! Hur har din hudresa sett ut? Vilka produkter är dina absoluta must haves? 🤍✨
>> Lets Talk Face Shaving << Jag har under en tid nu rakat mitt ansikte, du hörde mig! RAKAT MITT ANSIKTE! 😝 En Beautytrend som har cirkulerat en längre tid och jag var bara tvungen att prova det 😝 Jag rakar det ca 1 gång i månaden med en ”brow razor” och resultatet blir så bra! Att raka ansiktet kan kännas lite läskigt och konstigt men är faktiskt bra på många sätt: 1. Du får ett lenare ansikte⭐ 2. Du exfolierar huden genom att skrapa bort påliggande hudceller ⭐ 3. Hjälper hudvården att penetrera djupare i huden och ger därför bättre effekt. ⭐ 4. Sminket lägger sig mycket finare på huden. ⭐ Tips: När du rengjort ditt ansikte så kan du lägga på en ansiktsolja för att rakningen ska bli mildare på huden och kom ihåg att ha en lätt hand när du gör det så du inte råkar riva dig 😊 Att tänka på innan du rakar ansiktet: Rakning verkar vara en oskyldig teknik och för det mesta är det det, men när det gäller att ta bort hår från ansiktet finns det några tips att tänka på. Om huden inte är förberedd eller ren, rekommenderar jag inte att raka ansiktet. Detta kan föra in bakterier i huden som kan leda till utslag och infektioner och skapa ytterligare irritation❕❕ Någon annan som börjat med denna Beauty trend? 💛och vad tycker ni? 😍
Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque. 💗 Jag måste bara säga wow! Denna ansiktsmask är underbar! Det var någon här på communityt som rekommenderade och skrev så gott om den. Jag var bara tvungen att handla in den och prova. Den är verkligen magisk och lämnar huden så ren, glowig och mjuk! Den torkar ej ut huden. Jag upplever att den är perfekt för mig som har kombinerad hy då denna lermask absorberar överskottssebum. Rekommenderar detta vidare. Passar: Alla hudtyper. Men skulle säga att den är perfekt för kombinerad/fet hy. För hy med stora porer. Doftar: Väldigt fräscht, clean och ljuvlig! 😍 Det blev även min favorit dag/nattkräm, den fantastiska ultra facial cream och facial fuel energizing moisturizer till min man som älskar den kylande känslan.🥰
Jag har under ett tag testat BeautyAct Iconic Contour Kit Light/Medium. Det första jag märkt är att den är väldigt pigmenterad så man måste vara lätt på handen så det inte blir fläckigt. Jag tycker att färgerna är jättefina och passar bra tillsammans🤩 Jag har haft delade åsikter om denna produkt, första gången jag testade älskade jag den men sen var det några gånger som det blev fläckigt och såg ut som om jag hade en brun jord fläck på kinden… jag tror det har att göra med hur hårdhänt man är när man lägger på produkten:) men nu när jag har fått in knycket så tycker jag att det ser jättefin ut🥰🥰 Ett minus är att produkten är väldigt smulig i formulan vilket jag inte gillar, trots det kommer jag fortsätta att använda den för tycker att resultatet blir så naturlig och fint. Vad tycker ni om BeautyActs contour kit? Roligt att höra era åsikter☺️
Här kommer min go-to basrutin som alla torrisar där ute borde testa! 1. Det första är självfallet att exfoliera med Alpha Arbutin serumet från The Ordinary! Skrubba försiktigt med en blöt handduk och torka sedan lätt med en torr handduk. 2. Återfukta som om ditt liv hänger på det! Lumenes Nordic hydra serum samt antingen Lumenes Nordic hydra moisturizer eller Nutrient Enriched Face Cream från Skin Treat gör susen! 3. Primer-dags! Lite lite grann av Primer Oil från Smashbox gör så att sminket inte rör sig ur fläcken! 4. Nu kommer den spännande cocktailen: foundation à la Sandra. Någon pump av Loreal’s 24h freshwear foundation + några droppar av Lumenes Nordic hydra serum. Vill du att det ska sitta ännu mer? Droppa i primer oil-en här också. Ja du läste rätt! Mixa ihop och du har vinterns favorit! 5. Blanda in foundationen är väl inga konstigheter.. eller? Blöt en svamp från Real Techniques i VARMT vatten! Blandar in allt såååå seamless! Bättre än om man blöter med kallt eller ljummet vatten. 6. Concealer? Såklart kör jag en mix av Superstay från Maybelline och Luminous Complexion concealer från BeautyAct! 7. Pudra med Hydra Sheer Loose Setting Powder Translucent från BeautyAct. En ny storfavorit i butiken! 8. Bronser från Isadora! Passar min hud sååå bra! Stor bronser, stor spegel, mycket produkt och inte dyr alls! 9. Highlighter? SAY NO MORE! Typ en halv droppe av Glow-Up Liquid Illuminator från BeautyAct räcker till månen och tillbaka! Dutta på och blanda in med fingret och BAM! Sånt naturligt men ack så vackert glow som inte rubbar basen! 10. Set it and forget it med All Nighters settingspray från Urban Decay! En must-have! Och som grädde på moset: testa sätta på att par färgade ögonfransar! Min stora favorit numera 😍
Fick för ett par veckor sedan hem en testprodukt, BeautyAct HydraRepair Melting Cream, som jag nu använt i ca 2 veckor. Det är en tjockare ansiktskräm som verkligen återfuktar huden. Själv har jag torr hud men den ska passa alla hudtyper, även känslig. Den är vegansk, vilket jag uppskattar mycket, och parfymfri. Trots detta har den ändå en svag god doft, tycker jag. Den känns väldigt fyllig och jag föredrar att använda den till kvällen då den kan verka optimalt under natten. Jag använder oftast en dagkräm med SPF och det har denna krämen tyvärr inte men den uppfyller allt övrigt som jag önskar av en ansiktskräm. Själva förpackningen är ganska stor och av plast, vilket ur ett miljöperspektiv kanske inte är det bästa, men jag tycker den är riktigt snygg, stilren och unik.💙 En härlig, näringsrik och återfuktande kräm till ett mycket bra pris, 249 kr för 50 ml.
New perfume alert! Born in Roma Coral Fantasy 🏛 🌅 Med Born in Roma Coral Fantasy bjuder Valentino in dig till ett nytt Rom, denna gång i solnedgången. När det korallfärgade ljuset strålar över den eviga staden är det dags att förverkliga dina drömmar: inspireras av Roms vackra byggnader i ett ögonblick som bara är ditt. 🌇 DONNA (For her) : En blommigt fruktig doft som får energi av ett färgstarkt, gyllenrosa kiwiackord. Det blandas med aromatiska noter av ambrette och mysk, ett elegant hjärta av jasmin och ros – resultatet är en strålande ljus och modernt feminin doft. 🌆 UOMO (For him) : En fruktig ambradoft med sprudlande söta ackord av rött äpple som blandas med noter av tobak och patchouli. Den provocerande hjärtnoten smälter samman med salvia och geranium och skapar en fräsch men ändå kraftfull doft.
En hårinpackning för torrt, skadat, kemiskt behandlat och/eller livlöst hår. Torrt hår blir slätt och mjukt. Den reparerar skadat hår och motverkar att det bryts av. Inpackningen är kliniskt bevisad att öka hårets styrka, glans och förbättra den långsiktiga hälsan hos skadat hår. Formulerad med nyponolja, B-vitaminer och algextrakt, återställer denna antioxidantrika formel torrt, sprött, färgat eller överbearbetat hår. Inpackningen rekommenderas att användas en gång i veckan. Efter schamponering, massera in i håret och se till att inpackningen appliceras jämnt. Låt verka i 5-10 minuter innan du sköljer. Mitt hår känns med en gång följsamt och mjukt. Jag tycker ofta det kan vara svårt att hitta bra hårinpackningar som inte tycker ner mitt tunna hår, men den här känns lätt och håret blir luftigt.
Nu har jag fått hem och testat denna produkt - Kicks BeautyAct Mixologist Glow Foundation Drops. Och jag älskar den, den ger ett så fint lyster och glow ovanpå min foundation😍 Givetvis fungerar den att applicera före foundation, tillsammans med foundation eller för sig själv. Den är enkel att applicera, jag har använt händer/fingrar när jag har applicerat, men den fungerar säkerligen lika bra med en sminksvamp eller sminkborste. Jag upplever det som lagom och som ett naturligare glow om man tar 1-2 droppar, vill man ha mer glow är det bara att ta någon droppe till 😃 Var först skeptisk till att färgen var så mörk med tanke på att jag har en väldigt ljus hy nu på vintern och våren. Men jag blev positivt överraskad eftersom den smälte in tillsammans med min foundation och gav mig en liten kick av färg utan att se onaturligt ut! Det finns tre färger att välja på - så det kan passa alla! Ett stort tips för er som vill ha ett extra glow i er sminkrutin😍
#Whatkbtmademebuy Nu är det dags igen hörrni! KICKS Beauty talks har gjort det igen och min plånbok har blivit tunnare men HEJ vad gör det när man får superbra produkter ist 😃 Denna gång blev det endast 5 produkt och jag har endast hunnit utvärdera 1 av dessa och det är Master Patch spot treatment från Cosrx och ska man säga något om dessa så är det att DE FUNGERAR SUPER! Jag har problem med att få finnar lite då och då och jag har alltid ett problem att få bort de och har inte hittat en bra spot treatment tills jag provade dessa. Jag sätter på de när jag känner att det börjar komma en finne eller precis när den blossat upp och redan nästa dag kan jag känna att den börjar dra sig tillbaka :) 💛 och det bästa av allt är att det inte blir något ärr för jag har inte hunnit klämma finnen (jag vet att man inte ska göra det men kan inte rå för det hahah) Kommer definitivt köpa igen! Finns det något som ni köpt från att ha blivit inspirerade från KICKS Beauty Talks? 😍
SkinByCelinne- MIN RESA GENOM HUDEN + MIN MUST-HAVE! Aldrig, aldrig någonsin skulle jag tro att Celinne 6 år skulle älska sin hud (ja för den delen andras med). Men här står jag, 24 vårar senare och snart färdigutbildad hud och spaterapeut. Det är en häftig känsla när man träffar rätt, för jag har gjort en hole in one. Jag tog rätten att förbättra och må bra, rätten till en god hudhälsa. För att göra en krokig och komplicerad väg kort så har jag alltid haft problem med huden. Atopiska eksem avlöste min barndom, det var så illa att jag kliade upp mina armveck, slutade alltid med köttsår som savade genom tröjan. Vita fläckar (hypopigmenteringar på vårt språk) på armarna blev kontentan av frenetiskt kliande och mängder av utskrivna mirakelkrämer som skulle göra underverk. Jag hade långärmade tröjor jämt, för jag skämdes. En rädsla att någon skulle kommentera mina äckliga armar. Det komplex jag hade då kan idag göra ont, ont att jag inte var snällare mot Celinne 6 år. Idag vet jag bättre, med en rosacea hud från tonåren tills idag är jag så fruktansvärt tacksam. Att jag hittat ett sätt att hålla mina åkommor i schack. Visst får jag skov ibland och det påminner mig om hur psykiskt och fysiskt påfrestande det kan vara med hudproblem. Nu älskar jag min hud så pass mycket att jag valt det både som intresse och yrke. Jag andas hud, hudvård, ingredienser, förändring och förbättring. Jag vet nu vad min hud älskar och kräver för att må bra, jag kämpar fortfarande med en hud som i omgångar är blossande röd, kvisslor som pulserar och ögon som svider. Men det finns en stapelvara som alltid har en plats i mitt badrumsskåp och ja i mitt hjärta. Hoppas ni vill hänga med mig här inne, hela våren ut. Jag kommer dela med mig av min resa, tipsa om produkter, trender som stärker hudhälsan och det jag kan bäst-kroppens största organ, HUDEN! ❤️ -Dermaceutic k ceutic 525 kr-en underbar reparationskräm som lindrar rodnad och återställer hudens mikrobalans. SPF 50 vilket är ett måste. Denna dagkräm använder jag 365 dagar om året år efter år. En stapelvara, reser varken till norr eller söder utan denna flaska i mitt bagage. Lika viktigt som pass och plånbok.
NEW SERUM ALERT! 🚨 🟣 Lancômes nya Rénergie H.C.F Triple Serum är ett resultatinriktad serum som innehåller hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos. 🧬 Dessa tre aktiva ingredienser som används av dermatologer har nu för första gången förenats i en trippeldos i ett ytterst effektivt antiageing-serum för att stärka överhuden lager för lager. 💧 Den har en unik och innovativ trippelkammarförpackning. Varje serum är i sin egen kammare. Med varje pump blandas ingredienserna från de tre olika kamrarna färskt. Det hjälper att upprätthålla högre nivåer av styrka och stabilitet än om ingredienserna formulerades tillsammans i samma kammare. 💜 Jag ser fram emot att börja använda den här serumet och ääääälskar formulan!
What KBT made me buy! #whatKBTmademebuy Ni är ju fantastiska på att lägga upp tips och inspiration till produkter och jag vill ju bara köpa ALLT! :D Jag söker ständigt efter nya hudvårdsprodukter och denna gång lade ja en beställning på bland annat dessa godingar ni ser nedan 😍 och får jag bara säga WOW! Emma S. Vitamin C10 Booster som har gett min hud extra glow och fyllt på med C vitamin för fulla muggar och min hud äääälskar den, slukar den totalt! Husen blir väldigt jämn och fin så denna blev en hit! BRA REKOMMENDERAT AV ER! 💜 Sen har vi också den nya krämen från Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer som jag fastnade för direkt! det är den mest perfekt feta krämen som övergår till en mer Gel liknande konsistens när man masserar in den och den innehåller peptider, ceramider, kollagen och amino-hyaluronsyror. En riktig cocktail för den torra husen som behöver stärka hudbarriären till sitt yttersta 😍 Passar alla hudtyper HUR PERFEKT? Vad säger ni? har ni provat dessa? Vad tyckte ni? 💜
Jag fick inspiration av Elistabeth när hon gjorde en video på vad som får följa med henne in i 2022 och ville göra en själv, men mer vad jag har just nu och som jag älskar! 😍 Cliniques cleansing balm har just i skrivande stund tagit slut men jag kommer införskaffa mig en ny för wow! Fick tips av er här på beauty talks att testa och älskar den som första steg i min rengöringsrutin ❤ En nyhet för mig är Beautyacts cleansing gel med hyaluronic acid, den har jag testat nu några veckor och tycker den fungerar fantastiskt som andra steg, huden känns inte sträv efter användning och den tar verkligen bort allt 👏🏽 The ordinarys toner använder jag typ en gång i veckan, även i hårbotten. Älskar priset och att den är snäll mot huden. Foreo, alltså jag trodde aldrig jag skulle älska en apparat så mycket. Har både ufon och den vanliga. Lyxar till det med en mask då och då. Materiell kärlek 😏 Kiehls ögonkräm med avokado, tack för rejäl återfuktning säger jag bara. Kommer absolut köps i stor storlek 👏🏽 Bus-dropparna från Ida warg tycker jag är riktigt bra! Har kört på James read också men köper återkommande denna! Beautyact igen, en nyhet för mig som jag blivit förälskad i. Melting cream som återfuktar EXTRA ALLT. Min hud under vinterhalvåret har fått en rejäl fuktbomb av denna. Och förpackningen känns verkligen lyxig ❤ Budgies sweet Dreams melting mango Butter har jag använt som nattmask och den är dryg, billig, luktar gott och ger fukt. Andra burken för mig och kommer antagligen köpa fler. Men vill testa mer från märket 💫 En annan produkt från budgie är deras face serum mist som jag använder under dagen för att fräscha upp huden. Ett absolut måste att testa! Fungerar våder som ett serum men också över smink 🧚🏾‍♀️ Har ni några hudvårdsfavoriter just nu? 💦🧖🏾‍♀️
Jag har fått möjligheten att bli Beauty Tester för ”BeautyAct Get Your Sheet Together” och här kommer min recension. Vi börjar med det som alla produkterna har gemensamt och så fokuserar vi på resultat för varje enskild produkt lite längre ner. Till att börja med kan jag säga att alla produkter är 100% veganska, tillverkade av nedbrytbar bio-cellulosa och fria från parfymer! Parfymfritt är jättebra eftersom alla med känsligare hy då kan använda produkterna. Nackdelen är att parfymfria produkter vanligtvis inte luktar lika gott utan bara luktar ”produkt”. Absolut inte äckligt men luktar helt enkelt inget speciellt. Maskerna är väldigt tunna och har en gel-aktig känsla. Passformen är helt okej på mig och varken bättre eller sämre än andra jag testat. Jag läste lite recensioner om produkterna och såg att vissa har haft problem med att få bort skyddsfilmen från maskerna. Det är dock inte något jag upplevt har varit ett problem men det kan vara bra att känna till att det är just två skyddsfilmer på. Konsistensen på alla serum skulle jag också säga är väldigt lik för alla produkter. Jag tycker att serumen har varit väldigt bra i konsistensen. Verkligen inte så rinniga att det kladdar men inte heller för tjocka. Och BeautyAct har inte snålat med serum i förpackningarna. När jag använt maskerna har det funnits mycket serum kvar som jag då hällt i en liten burk och använt under kommande dagar. Det kan vara svårt att se eller känna tydliga resultat efter bara en gångs användning men tack vare att jag kunnat ta vara på så mycket serum känner jag ändå att jag kan ge en lite bättre recension. Glow Solution Sheet Mask: Glowet som jag fick av den här (redan efter första användningen) var helt otroligt. Huden fick så fin lyster att jag kände att jag kunde skippa foundation och bara låta huden stråla genom ett tunt lager puder. Det här är verkligen en produkt jag kommer köpa igen! Hydra Solution Sheet Mask: Absolut återfuktande och härlig på huden men jag upplevde ingen plumpande effekt. Kanske att den fungerar bättre på någon med fina linjer men på mig kändes den som vilken sheet mask som helst. EvenSkin Solution Sheet Mask: Återfuktande och lystergivande! Väldigt härlig mask som liksom Glow Solution fick min hy att se så mycket glowigare ut under dagarna med serumet. Skulle jag använda den här mer frekvent under en längre period tror jag definitivt att den hade kunnat göra står skillnad för min hy. Ultra Plumping Eye Patches 10 pairs: Återfuktande och gav en väldigt svalkande känsla (jag förvarade mina i kylen). Jag har en del problem med torr hud runt ögonen på vintern och dessa kändes verkligen som en bra produkt för mig. Jag är inte särskilt svullen under ögonen så jag kan inte uttala mig om huruvida dessa hjälper eller inte men jag kände mig i alla fall återfuktad. Min concealer såg dessutom väldigt bra ut efter att jag använt serumet! Sammanfattningsvis tyckte jag väldigt mycket om setet och ser fram emot att testa fler hudvårdsprodukter från BeautyAct😊
Jag testade BeautyAct Multi-Task Dewy Face Gloss!  Jag ÄLSKAR en glossy look, framförallt på sommaren när jag generellt dras till den där no-makeup-makeup-looken och vill att min hud ska se frisk och hälsosam ut. Detta face gloss ger en perfekt glossy finish som inte torkar ner och försvinner efter någon timma. Applicera den över din highlighter för extra wow-effekt eller använd denna som highlighter för den mest naturliga glow from within looken. Även jättefin att applicera över det där matta läppstiftet du alltid ville göra ett lipgloss av. TIPS: Äger du en läppenna du bara älskar färgen på? Applicera läppennan över hela läppen och applicera sedan detta gloss över.  Jag föredrog att applicera denna med fingrarna men det fungerade även bra med svamp eller borste.  Det enda minuset jag skulle vilja ge denna produkt är att den tyvärr inte fungerade att applicera över en ögonskugga. Ögonskuggan nästintill smälte, lade sig i veck och försvann efter ett tag. Däremot kan du helt klart applicera denna på ögonlocken när du inte bär en puderskugga under!  Kortfattat är det här är en riktigt bra multi-use produkt till ett riktigt bra pris! Denna kommer dessutom räcka dig en evighet då den är otroligt dryg! Det kommer helt klart bli en go-to denna sommar! ☀️
Okej så jag har fått testa anastasia beverly hills "brow freeze" och jag är käääär 🥺 jag har testat detta mirakel ett tag nu och kommer aldrig sluta använda. ❤ på första bilden har jag bara produkten på ena sidan (ni ser garanterat vilken). Jag med mina buskiga ögonbryn gillar produkter som dessa och jag har testat många olika (nyx, 3ina m.fl) men brow freeze håller ju heeela dagen, kvällen och natten! Brow freeze funkar med andra produkter också, jag brukar göra som @browfelicia och trycka till ögonbrynen samt applicera en annan produkt med färg där det behövs ( jag använder nyx lift and snatch) och det är en dröm verkligen 👏🏽 jag rekommenderar den till a l l a som vill ha en produkt som håller vad den lovar. (Typ som urban decays setting spray) 💫 Enda nackdelen jag märker (inte för mig men kanske för andra) är locket, det är väldigt viktigt att sluta locket tätt och det kan vara svårt för vissa kanske. Jag har läst att människor får mögel i sina och det tror jag beror på att locket inte sitter rätt helt enkelt. Själva designen är som vanligt lyxig ( jag menar ABH har ju sjukt fin design och jag upplever att alla kollektioner är lyxig). Är den värd pengarna då? Ja, snälla Ja! Det krävs så liiite produkt så den kommer hålla forever 🧚🏾‍♀️ Det tar 30 sekunder att applicera och 15 sekunder att forma. Max. Så, vill du ha en produkt som funkar till vardagen och går fort är brow freeze ett måste 👏🏽
jag har fått hem och testat ett borst sett ifrån Flaer. borstarna som jag har testat och ska prata om är dessa: 106 buffing founation brush En kompakt borste som ger ett mer fulltäckande resultat. Jag använder denna till kräm bronzer och den blendar ut riktigt bra. 301 tapered blending brush Stor blending brush som jag älskar att använda som sista steg på ögonskuggan för att verkligen Blenda alla kanter, då använder jag den utan produkt. 204 flared blush brush Väldigt mjuk borste så denna tycker jag passar bäst till väldigt pigmenterade rouge för att få ett lätt resultat. Går man in med en mindre pigmenterad produkt så får man jobba lite extra. 405 duo brow brush Riktig bra spolie borste som är ganska kompakt och hård vilket gör att brynen går lätt och snabbt att kamma till.
Mina smink-favoriter under 2021! Hej! Här kommer några av mina stora smink-favoriter under 2021, om ni har någon favoritprodukt får ni gärna tipsa i kommentarsfältet. :) Foundation: Isadora, Active All Day Wear Make-up Foundation. Pris: 179 kr -En lätt foundation som har en medium täckning. Den är lätt att blanda ut och produkten ser bra ut även efter en lång arbetsdag. Om man vill ha mer täckning kan man alltid ta mer produkt, har aldrig upplevt att produkten blir "kakig" på huden som andra foundations lätt blir. Contour stick: Anastasia, Stick Contour (nyansen Mink). Pris: 325 kr -Wow, vilken bra produkt! Jag har testat många olika contour sticks men den från Anastasia är bäst. Tycker att många contour sticks kan få en konstig nyans när man blandar ut den men denna produkt är så bra. Blir inte fläckig, är väldigt lätt att blanda ut och ser väldigt naturlig ut, helt klart bäst! Mascara: Maybelline Lash Sensational Water Proof Mascara. Pris: 149 kr -Under 2021 har jag testat många olika mascaror bland annat den populära "Sky High" mascaran som nog blev allas favorit ett tag men jag fastnade verkligen för Maybellines mascara. Lätt att applicera och man kan få långa fylliga fransar med denna mascaran. Tycker den vattenfasta mascaran är bättre än den vanliga då den vanliga lättare "klumbar" sig. Ha en forsatt fin dag, Ida <3
Favoriter 2021! Här har vi några riktiga storfavoriter från 2021! Produkterna listade nedan är inte nödvändigtvis släppta under 2021 utan dessa produkter är de jag älskat mest under året! Jag kommer att nämna både de produkter som finns och som inte finns att köpa på Kicks. Kommentera gärna er absoluta storfavorit! Anastasia Beverly Hills - Brow Freeze Laura Mercier - Hydrating Primer Dr. Jart+ - Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment Urban Decay - Hydromaniac foundation Armani Beauty - Luminous Silk concealer Buxom - Staycation bronzer Buxom - Wanderlust Primer-infused blush Fenty Beauty - Cream blush Rare Beauty - Cream & liquid blushes Bobbi Brown - Highlighter Morphe - Divine Neutrals palette Anastasia Beverly Hills - Primrose palette Lancôme - Lash Idôle Buxom - Plump Shot lip serum Fenty Beauty - Glossbomb Heat Buxom - Powerline plumping lip liner MAC Cosmetics - Lustreglass Lipstick Anastasia Beverly Hills - Crystal Gloss Armani Beauty - Fluid Sheer LH Cosmetics - Infinity Glass Urban Decay - All Nighter setting spray Ultra Glow Ni hittar "mini-recensioner" på samtliga produkter på min IG: @beautiibymd (https://www.instagram.com/beautiibymd/). Se story highlights "2021 Favorites".
Jag har alltid haft jättetjockt, långt hår men tappat massor senaste tiden(ca 75%!!). Kanske pga sjukdom (undernärd sedan drygt 1,5år men håret började lossna först i somras, stora tussar trots att jag mådde lite bättre då). Keratstases ampuller (Genesis), deras serum Genesis, Extentioniste och det för natten har tillsammans med bl a schampot Genesis ffa men även, Resistance, Densifique och Specifique samt balsam + inpackning i serierna. Det har gjort susen men jag är otålig... Använder även Redken retalitate serum och ampuller (=Aminexil). Ska prova några produkter från märket Phyto också + tabletterna Minioxidil. Har provat Serioxylprodukter som t ex L'Oréal professionals produkter för anti hair-loss innehåller. Provat Nioxins äldre produkter men inte de senaste, bl a Diaboost. Vad är era bästa tips för att få håret tillbaka? Vet någon om Revitalash hårprodukter är bra? Äter vitaminer, bra kost, får B12-injektioner men är fortfarande mkt underviktig. Så tacksam för svar. Har som sagt provat Nioxin men ej nya Diaboost. 🧑‍🦲
Säsongens mest efterlängtade serum från It Cosmetics är här! Äääälskar att det finns något för alla och priset (250kr!!!) 🙌🏼 💖 Bye Bye Lines - Hjälper till att synligt fylla ut huden och släta ut linjer! innehåller 1,5 % hyaluronsyra som ger långvarig återfuktning. Med en blandning av peptider och vitamin B5 bidrar det här serumet dessutom till en mjuk och plump hud. 💙 Bye Bye Dark Spots - En dermatologiskt testad formula för mörka fläckar i ansiktet. Serumet innehåller % niacinamid och 1% etyl C-vitamin och hjälper till att minska synligheten av mörka fläckar och missfärgningar i hyn samtidigt somhuden framstår mer klar och jämn. 🧡 Bye Bye Dullness - Den veganska formulan innehåller 15 % rent C-vitamin och hjälper till att öka hudens glow samtidigt som den ger en utvilad look och skyddar mot fria radikaler som föroreningar. Serumet innehåller även E-vitamin och ger huden näring med fukt. 💚 Bye Bye Pores - Ett serum med 10% glykolsyra som hjälper att minska porerna på 1 vecka! Tack vare hyaluronsyran i serumet torkas inte huden ut och huden känns mycket slätare. ❔ Vilken vill ni prova?
Som jag skrev i min profil, jag ÄLSKAR att prova på nya produkter och när de kommer till min ansikte dag och nätt rutiner är FILORGA min absolut favorit! Men pga min hud är något känsligt och efter ett tag cirka 2-3 månader så sluta produkter fungera och jag börja ser ute som en ton åring igen som precis fått första mens ( härligt ! Eller) någon annan som har de så ? sen jag kan komma ihåg har de varit så och @12-14 år hade jag värsta outbreaks asså mitt ansikte var full med alla typer av utslag och du vet den åldern .. man tro att utseendet är super viktig och omg att får sånt som är naturligt från kropp till kropp I den åldern 😂 så kan säga de var överdrivit många dag/kvällar jag vägrade går ute. Grått sönder mej sen kom produkten Proactiv ( detta var i USA som sagt ) min räddning men efter några månader slutade fungera och märkte jag fick ändra upp efter några månader. Så nu i 30 åldern, kan jag fortfarande får några utslag när hormoner leker lite för mycket 😉 men märkte att jag använder kanske Filogora 3x i veckan ( beroende på hur min hud betedde sej den veckan ) sen min alltid Go-to är den gamla heliga Nivea !! Nivea Scrub, vanlig wash waterproof makeup remover och kram. Dock! Älskar jag Lancome absolut Serum men använder mest av jelly mask och hyrda zen anti stress kram kanske några gånger i månaden. Clinique men endast mild facial wash och älskade den rosa facial scrub ( måste köpa igen ) Tack vara som sagt kicka i kalmar på baronen så blev jag introducerad av Biotherm Auqa Bounde och biotherm Therapy Uplift day. Wow asså ! Min syster kom förbi en dag och trodde jag hade smink på mej ( mixa alltid lite kicks overnight self tan med min kväll kram ) så hade ju lite naturlig fin färg men hade inte ens hunnit med primer ! Har också en sjukdom EDS * Ehlders Danlos syndrom ” de en bindvävssjukdom som påverka vår kollogen så tyvärr tillverka vår kropp inte ens i närheten av vad den ska och dock man använder tillskott finns de inte ens en dos i tillskott som når upp till vad ” vanliga kroppar får ” Så allt jag köper är helst med uplift och som den röda biotherm ( can användas båda morgon och kväll aven .. enligt personal på kicks och dom vet deras grej! Trist men! ) men den varit en gift sent from above samma med filogora sleep and lift ( måste igen hehe ) Men dock en del produkter som från Clinique . Lancome..mm.. kan kanske vara för stark för min hud så har jag nära och kära och läst bloggar vad folk absolut älskar och rekommenderar dom!
Hej vänner! Här har jag smalt på mig några ingredienser som får ditt hår att glöda och växa. 🤩 Har ni några ingredienser som ni älskar att ha i eran produkter? Berätta! Hyaloronsyra: återställer strukturen samtidigt som djup återfuktning återställs och hjälper till att bibehålla den optimala fuktnivån. Hyaloronsyra är även bra för lockigt hår, det återfuktar hårt och definierar lockarna. https://www.kicks.se/schwarzkopf-professional/har/harvard/balsam/bc-bonacure-hyaluronic-moisture-kick-spray-conditioner-200-ml PCA: om man har torrt och skadat hår så är PCA räddaren. Den återfuktar, reparerar ger håret en fin glans. PCA bevara även färgen om man har färgat hår. https://www.kicks.se/continu/har/harvard/balsam/sodium-pca-hydration-conditioner-300ml Kol: rengör porerna på djupet, super bra för oljigt hårbotten, det tar även bort allt smuts och orenheter. https://www.kicks.se/continu/har/harvard/harinpackning/charcoal-warming-clay-masque-200ml Citronsyra: stärker hårsäckarna och förhindra mott håravfall. Det lindrar och balanserar den klingade hårbotten och lämmar håret silkeslen. Wild mint oli: behandlar hårtbottenirritationer och stimulera även hårväxten. https://www.kicks.se/nioxin/har/harvard/harinpackning/booster-treatment-50-ml
Min hud älskar att jobba med syror. Vet du vad som skiljer dom åt och till vem dom passar? Viktigt att tänka på när du jobbar med syror är att använda Spf- men det gör du väl alltid ändå? AHA-Syra är väldigt bra på att exfoliera och skapa lyster, samtidigt som den hjälper huden att binda fukt. Den är därför extra effektiv för att motverka torr hud och minska rynkor och linjer. ÄLSKAR Beauty Acts Peeling Pads: https://www.kicks.se/beautyact/hudvard/ansiktsvard/ansiktspeeling/7-aha-peeling-pads-25-pcs BHA syra är en exfolierande syra som jobbar på orenheter i huden & tilltäppta porer. BHA syran har en förmåga att leta sig ner i porerna och lösa upp fett & smuts på djupet. The Ordinary Peeling Solution är som en ansiktsmask på flaska! https://www.kicks.se/the-ordinary/hudvard/ansiktsvard/ansiktspeeling/aha-30-bha-2-peeling-solution-30-ml PHA-Syra är den mildaste av de tre vanligaste syrorna i hudvård. Den ger en snäll exfoliering vilket ger huden en fantastisk lyster. Eftersom att den är mild så passar den även dig med känslig hud, eksem eller rosacea. Skin Treats Face elixir är helt fantastisk på min hud https://www.kicks.se/skin-treat/conscious/locally-produced/locally-produced-ansiktsvard/pha-green-caviar-face-elixir-30-ml Har du provat någon syra? Vilken är din favoritprodukt? Om du vill lära dig mer om just syror så finns det en guide på kicks.se. Följ länken nedan: https://www.kicks.se/inspiration/hudvard/syror-hudens-basta-vanner?gclid=EAIaIQobChMIn7O3gtzD8AIVEaSyCh0reQaSEAAYAyAAEgI7ufD_BwE