BEAUTY TESTER: Smashbox x Becca mini Shimmering Skin Perfector highlighter ‘’champagne pop’’ (215kr)
Flera av er har säkert redan koll på detta, men för er som inte vet så fanns det tidigare ett märke som hette Becca Cosmetics. Tyvärr överlevde inte företaget pandemin och gick därmed i konkurs, men tur för oss så köpte Smashbox upp deras bästsäljande produkter och säljer nu vidare deras hypade highlighter och under eye brighting corrector. Jag hann aldrig äga deras highlighter under tiden Becca fanns, så gissa om jag blev glad när frågan från kicks kom om att få testa denna vackra puder highlighter, för självklart ville jag det!
Till och börja med är highlightern i en helt perfekt champagne färg. Den är lite mer åt det peachy hållet, men är varken superkall eller jättevarm vilket gör den väldigt universal och skulle vara smickrande på de allra flesta hudfärger. Den ger verkligen ett vackert lyster och tar en tillbaka till 2016/2017 när en riktigt skinande highlighter trendade som mest. Den är väldigt pigmenterat och byggbar, och är du därför inte lätt på handen får du vara försiktigt så du inte bländar mötande trafik mitt i natten ;)
Med det sagt är det också fullt möjligt att använda denna highlighter i en lättare och naturligare makeup look också, i och med att den som jag nämnde är byggbar. Jag har använt den både till full glam makeup med hög täckande foundations, men också på helt egen hand utan foundation med bara kräm bronzer och kräm blush till. Den lägger sig superfint på både kindben, näsa, inre kanten av ögat och på olika ställen på kroppen som t.ex nyckelbenen.
Måste också nämna hur mycket jag gillar att highlightern finns i två olika storlekar, denna som jag fick hem är den mindre varianten på 2,5 gram och ärligt så behöver man inte mer? Denna kommer ändå räcka mig en livstid plus att det är en liten, smidig och stilren förpackning som inte tar för stor plats i necessären. Dessutom är det en liten spegel med i förpackningen vilket gör det ännu smidigare att ta med när man är på resande fot. Highlightern ligger till ett pris på 215kr (den större versionen 340kr) vilket jag ändå kan anse är ett rimligt pris för en sådan bra, hypad och uppskattad produkt som denna, en riktigt cult favorit. Becca är även, precis som smashbox, helt cruelty free vilket ger dom ett extra stort plus från mig och det blir härmed jackpot på denna highlighter. En stark 5/5.
Tack Kicks beauty talks för att jag fick testa denna! SkinByCelinne- STRANDVÄSKAN OCH DESS INNEHÅLL
Vi är mitt inne i högsommaren och allt vi begär är lata dagar på stranden med en glass i högsta hugg. Oavsett om du är ledig eller jobbar så kommer vi alla att träffas av en gemensam nämnare, solens varma strålar. Vi vill snabbt rafsa ihop strandväskan för att sedan njuta av sand mellan tårna och ett svalkande dopp.☀️
Nyckeln till en lyckad stranddag är en genomtänkt strandväska. Men hur ska vi tänka? 🤔
En solig dag skriker skydd i form av SPF, helst så hög SPF som möjligt och ja du blir brun med SPF 50…. Börja med att smörja in dig redan hemma helst 30 min innan du går ut, dels för att komma åt överallt och inte hinna bli för exponerad. Ta med skydd för kropp, ansikte men också ett stick. Detta kommer du långt på, glöm inte att återapplicera ofta och speciellt om du svettas eller badar mycket.
Några givna solskydd som kommer i skymundan är en stor hatt eller keps, utmärkt för att skydda hårbotten och täcka ansiktet med, men glöm inte att dina solglasögon fyller en stor funktion. Att du ser lite coolare ut på stranden i all ära men att skydda ögat och huden runt omkring är väldigt viktigt då den är tunn och skör.
För att inne glömma vätska, att kroppen är uppbyggd av 60% vatten är ingen hemlighet och att utsätta sig för värme och sol utan att fylla på vätskenivåerna är inget att rekommendera, varken för ditt mående eller huden. Fyll upp en stor vattenflaska med vätskeersättning och fyll på ordentligt under dagen.
SLUTA MAXA SOLTIMMARNA, som hudterapeut tycker jag mig se en hets kring soltimmar. Vi måste sluta upp med att få ångest om man inte solar från morgon till kväll. Det är en osund vana som kan sluta upp med malignt melanom. ⛱
En skön dag på stranden är verkligen sommar för mig men vi måste ändra våra solvanor drastiskt och det är nu. Vad är ett måste i din strandväska och varför? Berätta gärna om du sitter på ett lifehack när det kommer till sol och sommar! 😍 Mitt bästa beach ready tips är att smörja in hela sig med solskyddsfaktor 50, spraya uvskydd i håret så det inte blir ett snustorrt och sönderblekt svinto och sätt upp i håret i en slarvig knut eller med en hårklämma, och packa strandväskan med handdukar, solskydd till ansikte, läppar och kropp, en bok, korsord, en kortlek, papper, penna, hörlurar, mobil och en termos med kaffe. Packa något kallt att dricka, smörgåsar, kakor, kex, frukt och bär i en kylväska och ta på en bikini och en strandklänning och hoppa i sandalerna och på med solbrillorna och du är #beach ready Svenska varumärken - för att vara ett relativt litet land har vi verkligen många riktigt bra inom hudvård, skönhet, hårvård och parfym. Här kommer några: Emma S, IDA WARG, Linda Hallberg (LH cosmetics), Estelle & Thild, Maria Nila, Maria Åkerberg, Björn Axén, Löwengrip, Efva Attling, Lernberger Stafsing m.fl 💙 Hallåja alla sminkälskare!
Tänkte dela med mig av lite sminktips med er idag! Dessa har absolut förändrat mina sminkrutiner till bättre och hjälpt nåt otroligt när det handlar om hur länge sminket håller sig under dagen💗
Skriva gärna era tips! Så kan vi hjälpa varandra🫶🏻
- Använd fingrarna mer, värmen i fingrarna kan användas som fördel vid applikation av produkter. Foundationen SMÄLTER in i huden och håller sig hela dagen! Ögonskuggor (speciellt metalliska eller skimriga) ser levande ut och ger en 3D look
- Less is more! Har du problem med att sminket inte håller så länge som förväntat? Experimentera med antal produkter!
- Våga placera produkter lite högre upp, rouge, bronzer etc.. detta bidrar till en facelift och ansiktet ser piggare ut
- För att hitta din egna nyans av foundation, swatchar du vid hakan/jawline, absolut inte handen, man har åkt på det misstaget för många gånger haha! Du vill ju anpassa en foundation för halsen så swatcha vid de partierna istället
- Ögonskuggsapplicering; har du problem med att får din ögonskugga o va pigmenterad? Använd en eyeprimer med lite ”concealer-aktig” konsistens och här kommer tricket… sätt inte den med puder! Packa med små borstar, blanda inte, utan packa på skuggorna
- Har du fransar som inte vill hålla sig uppe? I got you! Använd en ögonfransböjare, därefter går du in med en VATTENFAST mascara det e en gamechanger, sen kan du förbättra effekten med en annan mascara
- Använd setting spray efter varje sminksteg!! Undvik ögonen då det lätt kan påverka ögonskuggan eller mascaran! Sminket smälter in i huden och allt jämnar ut sig!
- Den absolut bästa och mest praktiska produkten enligt mig är rouge, är så förälskad i rouge, det piggar upp, sammanställer hela looken, det ger en ”sunkissed” look som man absolut inte tackar nej till!! SkinByCelinne- HUDVÅRDANDE MAKEUP
Hudvård möter makeup, i teorin helt magisk men hur är det egentligen i praktiken?
Vi i landet lagom är måna om vad vi applicerar på vår hud, ja när vi gör hudvårdsrutinen. Men vad händer sedan?
Jag ser detta som en återkommande faktor, vi är näst intill galna med c-vitamin, retinol och hyaluronsyra men när sminket åker på spelar varken utgångsdatum eller ingredienser roll.
År 2022 borde vi kommit längre när det kommer till en makeup där vi framhäver våra drag men samtidigt vårdar. Att ha en hållbar hudvårdsrutin är A och O men nu måste vi ta ett steg längre och främja vår hudhälsa med vårande makeup.
Jag är en frekvent makeupfantast och snittar ett full face ca 5–6 gånger i veckan, det betyder att jag vet vad som fungerar och vad som trillar ner i golvet. Låt mig presentera ett märke jag blivit helt golvad av senaste halvåret, trumvirvel om jag får be!!
JANE IREDALE, företaget själva säger följande om deras makeup,
” I en hudvårdsbransch av nej och inte, handlar allt om vad vi kan göra. Ingredienser som vårdar och mjukgör och inte verkar tilltäppande. Makeup som skyddar huden och på så vis förstärker varje individs personliga skönhet.”
Att välja ut mina favoriter var inte lätt då allt jag testat finns flitigt kvar i min dagliga rutin, men vi ska ta en titt!
För den som älskar lyster är Illuminating Glow Face Primer ett måste! Makeupen sitter bättre och jämnar ut hudtonen som avslutas med ett subtilt glow.
Ifall du älskar en enkel bas som kan byggas på efter tycke och smak ska du ha Amazing Base Loose Mineral Powder.
Glossy life, glossy wife. Livets läppglans som sitter på plats, ingen bismak och ger kyssvänliga läppar all night long-HydroPure Lip Gloss
Sist men inte minst har vi vårens mest hypade nyhet! NARS Light Reflecting Foundation, avancerad hybrid foundation där hudvård och makeup korsas och blir en makalöst fin finish.
Som auktoriserad hudterapeut är det otroligt viktigt att mina kunder väljer en makeup som låter huden andas. Är så glad över branschens uppsving och hoppas på många kommande produkter i hudvårdens tecken.
Gör dig själv en tjänst och investera i din hud! SkinByCelinne- SPF-PREPP INFÖR VÅREN OCH SOMMAREN
Låt oss tala om SPF. Det har aldrig varit mer trendigt att använda SPF, låt oss sjunga hejja rop för detta då baksidan av myntet har tyvärr dåliga nyheter. Vi har aldrig haft så mycket hudcancer som vi har nu i Sverige! För varje år kommer nya rapporter och tyvärr har denna negativa trend fortsatt.
Vi som är fanatiker av solskydd, ja jag tillhör den skalan som går runt med SPF 50 året om. Är det något vi auktoriserade hudterapeuter tjatar om är det just vikten av solskydd. Utan att tråka ut er så vill jag snabbt dra strålningen som finns runtomkring oss.
UVA- gör pigmentet i huden mörkt, tränger ner djupare i hudens skikt, får huden att åldras i förtid och orsaka hudcancer, kan bryta ner d vitamin i huden.
UVB- gör att vi bränner oss om vi solar för mycket, huden åldras och kan ge upphov till cancer, tränger inte ner lika långt som UVA.
Sedan år 1992 är solljuset och dess UV-strålning klassat som cancerframkallande för människor av Världshälsoorganisationens WHO.
VI behöver inse faktum att en solbränna inte är fräscht och friskt. Vi har så många olika metoder att ta till ifall man vill se solbränd ut. Men att ta till solen eller solarium är en hälsofara!
Lite tips för att vara väl preppad inför vår och sommaren.
1. Investera i ett solskydd du gillar, tycker du inte om solskyddet kommer du sannolikt dra dig från att använda det.
2. Har du kvar solskydd som har några år på nacken, gör dig av med det gamla. Leder till försämrat skydd och i värsta fall en allergisk reaktion.
3. Mitt life hack är att alltid ha ett solstick som du snabbt och bekvämt kan bättra på under dagen, slippa uppkomsten av bruna fläckar.
4. Använd solglasögon,keps eller hatt för att förstärka skyddet.
5. Det viktigaste av allt ---- ÅTERAPPLICERA--- svett, vatten, nötning eller tid gör att solskyddet försämras. Bättra på en gång för mycket. Glöm inte mängden!!!
Jag personligen har solskydd för kroppen, en för ansiktet, stift, SPF som skyddar håret och hjässan, en SPFmist att bättra på med.
För att behålla en frisk och hälsosam hud är det vid stor vikt att använda SPF året om, det är aldrig för sent oavsett vem du är. Sola säkert och glöm inte att man kan njuta på stranden under ett parasoll med en stor hatt. Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara
Jag har fått äran att testa Yves Saint Laurent nya mascara Lash Clash och har nu använt den nästan varje dag i snart en månad.
För mig har alltid namnet Yves Saint Laurent klingat lite lyxigt i mina öron, jag förknippar det med deras stilrena och classy förpackningar och har på något sätt känts som ett av de originella lyxmärkena. Detta märks när jag först öppnar upp förpackningen till denna mascara. Den är helt mattsvart med märkets logga snyggt markerat i en guldfärgad utstickande form. Mascaran känns lite tyngre och det märks att de valt att använda sig av kvalite material till förpackningen. Borsten är ganska stor vilket jag först chockades över, men har faktiskt inte upplevt något problem med det.
Vad tycker jag om själva produkten då? YSL själva hävdar att denna ska ge upp till 200% mer volym till fransarna och, nja. Det kanske jag inte håller med om, men volym ger den absolut och jag upplever att den separerar mina fransar fint. Det jag är mest imponerad av är hur väl denna mascara sitter utan att smula eller smudga. Jag upplever nästan alltid problem med att mina mascaror lägger sig som en svart rand under vattenlinjen vid undre fransraden, men inte denna! Inte ens nu i dessa allergisäsonger då mina ögon lätt kan bli vattniga och rinna. Sedan att mascaran skulle sitta på i 24H, som de själva också säger att den gör, kan jag absolut berätta är en lögn då den ofta brutits ner ganska kraftigt på kvällen, men den håller absolut under ett helt arbetspass på 8-9 timmar!
Detta är nog den dyraste mascaran jag provat och för mig är inte mascaran värd den prislappen som den har. Absolut en bra mascara och jag gillar formulan och resultatet den ger, men det är på något sätt liksom inte tillräckligt när priset endast beror på att det är just ett ‘’lyxmärke’’. Det finns definitivt andra mascaror där ute som ger samma resultat! Dessutom är YSL inte ett cruelty free märke, vilket drar ner det ännu mer för mig personligen.
Mascaran kostar 375kr och jag har som sagt svårt att rättfärdiga det priset, men just nu är den nedsatt på 20% så att den säljs för 300kr. Är man därför nyfiken på mascaran skulle jag absolut slå till nu.
Kul att ha fått testa, tack kicks beauty talks! Hej alla!
Som Beauty Tester fick jag hemskickat att testa en faceprodukt från Lancome: "Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml". Något så häftigt som ett TRIPPEL-serum, alltså hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos. Denna trippel dos främjar antiageing, förbättrad hudkvalitet och reducering av pigmentfläckar. Den är kanske lite ovanför min vanliga prisgräns för hudvårdsköp men jag har själv haft lite problem med huden (arga rynkan och rynkor runt ögonen vid ung ålder, rodnad, finnar då och då) och har man det och verkligen vill testa göra något åt saken så kan det vara värt det 😍
Vi går vidare! Det har gått ca 3 veckor och jag har använt den varje dag sen jag fick hem den. Anledningen till att jag inte ville recensera den direkt var för att jag ville se om det faktiskt blev någon skillnad på hyn samt att de har beskrivit att den dokumenterade effekten kommer under den 8:e veckan.. Jag ser faktiskt redan skillnad nu, men inte så mycket på rynkorna (än?) Ni kan se före- och efterbilderna i inlägget, dock tog jag bara på den delen där jag såg skillnad för ja, det är mycket roligare att se 😅 Pigmentfläckarna är nästan helt borta och rodnaden verkar ha lagt sig! Det är helt amazing att man ändå kan se det resultatet på 3 veckor, titta bara på bilderna liksom! Har även familjemedlemmar som har testat serumet, och jag kan ärligt talat säga att de tyckte det var riktigt bra när det kom till bl.a. återfukten, de sa alla samma sak: "huden suger verkligen åt sig serumet direkt", en annan sa "det är så skönt att den inte kladdar liksom!" Haha ja, ni hör ju, väldigt positiv feedback från oss alla. Jag skulle nog ändå säga att detta är en av de bästa ansiktsserumen jag någonsin använt, jag håller med om den återfuktande biten och tycker även att den ger med sig ett GLOW 💫
Jaha hörrni, slutligen, jag är nöjd och det var kul att få testa just denna skincareprodukt då jag är lite mer av en makeup-nörd egentligen. Men, skulle absolut rekommendera!
Hoppas ni tyckte om min (sorry, långa) recension och TACK för att ni läste! ❤ Jag har fått testat den nya mascaran från Yves Saint Laurent och har under en tid nu använt den flitigt!
Om vi kan diskutera designen först så är det en klassiskt stilren design, den känns bra att hålla i och lyxig (vilket jag tycker det mesta av YSLs produkter gör). Borsten är stor! Så den passar nog inte alla, men jag gillar det 🤩 visst, i början var det lite svårt att använda den, men det tycker jag nästan alla mascaror är när dom är ny, efter lite användning så har det blivit en vardagsmascara jag dras till. Det krävs inte många drag av den för att få volym i fransarna. Längden är inte riktigt där, men fyllighet får jag.
Jag tycker inte den smular under dagen och har haft tårar i ögonen utan att det direkt smetat under ögonen eller så, men det gäller att inte ta för mycket av den. Det är svårt att få med alla småfransar men har lärt mig att ta toppen av borsten och dra lite där fransarna är korta. 😅 om det är något jag skulle köpa igen? Kanske. Finns det likvärdiga eller bättre billigare? Ja, men inte med samma design och lyxiga känsla skulle jag säga. Och eftersom jag ibland köper smink bara för att designen är löjligt bra, så förstår jag er som kommer köpa den här mascaran. 🤭
Jag tror också, att om framsböjare används, blir effekten mycket mer. Jag använder inte det men ska skaffa mig en bra och börja 😋 mascaran lovar sjukt mycket och vad gäller "kan ge upp till 200% mer volym" vet jag inte, men volym ger den.
I videon så testar jag den för första gången så ni vet, jag kör inte heller flera lager utan testar endast "känslan" av den eller vad jag ska säga 😅 på bilden så har jag hunnit använda den många gånger och fått till det så som jag vill ha det. ❤️ SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP
April månad, även fast vädret spelar oss ett spratt så är varmare grader här för att stanna. Vi är väl medvetna om vilka steg och rutiner vi ägnar åt ansiktsvården, men hur är det egentligen med kroppsvården?
Jag som snart är auktoriserad hudterapeut ser att trenden om en mjuk och välmående kropp ligger lite i skymundan. Detta vill jag ändra på här och nu. För hud är hud och huden är vårt största organ som behöver rejält med omtanke.
Här behöver vi tänka ”holo” som betyder helhet. Exfoliera, återfukta och skydda.
Exfoliering-elefanthuden är ett minne blott med hjälp av rätt exfoliering. Jag älskar att kombinera syra och mekanisk peeling. 1 gång i veckan är ett bra mått och glöm inte knän, armbågar och stuss. Alla döda keratinocyter (hudceller) blir ett minne blott. Under veckornas gång vill jag stimulera huden extra och jobba lätt peelande, då använder jag mig av en hederlig torrborste. Jobba i cirkulerande rörelser mot hjärtat med den torra borsten. Hälsofördelarna är många såsom igångsättning av blodcirkulationen, ökar hudens metabolism, lymfdränerande, jobbar mot celluliter och blockeringar samt har en lätt peelande effekt.
Återfukta-fukt och fett är nyckeln för en hälsosam hud. Min rekommendation är att smörja kroppen efter varje dusch för att bibehålla den återfuktad. Här kan vi jobba med massor utav olika produkter såsom serum, lotion, butter, olja och mycket mer. Jag vill gärna känna mig rikligt återfuktad så ibland lägger jag först en kräm och sedan kapslar in med en härlig kroppsolja som sjunker in när jag sover. Minnesregeln är fukt efter varje tvätt.
Skydda-spf är en viktig faktor till att huden bibehåller sitt kollagen och elastin som gör huden spänstig och fast. Vi behöver skydda hudens yttre som i sin tur skyddar våra organ på insidan. Hudcancern ökar i Sverige för varje år som går, dags att stoppa denna negativa trend. Under vintermånaderna så göms vi i tjocka kläder men nu när solen kikar fram stoppas gärna dekolletage, ben och armar fram i UV strålningen. Vet du med dig att du har hud som exponeras för UV strålning på med SPF.
Med dessa tre steg kommer du få en mjuk, återfuktad och hälsosam hud i ett nafs. Ge din kropp denna kärlek så är jag säker på att du får tillbaka det.
Vi har bara en hud, glöm inte det. SkinByCelinne- SYROR, VAD GÖR SYROR OCH VILKEN ÄR JUST DIN FAVORIT?
C2H2O(OH)2, C6H4(OH)COOH, C6H10O6, jag har just nämnt tre av de vanligaste syrorna vi använder i hudvård. Dess kemiska beteckning säger gemeneman ingenting, men nämner jag glykolsyra, salicylsyra och glukonolaktone så börjar det ringa i en klocka, AHA, BHA samt PHA.
Syrornas effekt är helt underbara när man använder dessa rätt. Tyvärr börjar fenomenet ”nätdermatit” växa sig starkare och alltmer utbrett, vilket skrämmer både hudläkare som hudterapeuter. Vi måste backa tillbaka och förstå hur en syra är uppbyggd och dess effekter. Det är dock en komplex fråga då olika syror har olika funktioner, men jag ska ta och bena ut detta en gång för alla.
Vi måste fråga oss själva varför, när och hur mycket? För när vi har svaret på det kan det magiska börja.
Alpha Hydroxy Acid – AHA.
I korta drag används en AHA när vi vill väcka liv i en trött och glåmig hud som tål ett tyngre artilleri. Här jobbar vi på cellförnyelse, exfoliera hudytan, den binder också fukt. Tänk den tåliga huden som behöver en vårstädning.
Beta Hydroxy Acid – BHA
Att ta till BHA på en hud med rik talgproduktion hjälper både till att reglera talget och arbetar antiinflammatoriskt. Passar på en hud som får finnar och mycket pormaskar, kan torka ut så överanvänd inte, punktbehandla.
Poly Hydroxy Acid – PHA
Denna plumiga och intensivt återfuktande syra är min personliga favorit. Jobbar ytterst exfolierande men slussar ner massor av fukt och plumpar huden. En hud som vill jobba med syrornas effekt men samtidigt stärka upp hudbarriären. Toppen för alla att testa på ifall syra är nytt och främmande.
Börja med att fasa in syran som du fått rekommenderad av en utbildad hudterapeut. Här jobbar vi med ordet lagom. Skynda inte och tro på bättre resultat utan varsamt. Tänk på hur din hud mår just idag, vad behöver den? Är syra det bästa eller ska jag avvakta.
En hälsosam hudbarriär är a och o för mig.
Vilken är din favorit syra och varför? Fick för ett par veckor sedan hem en testprodukt, BeautyAct HydraRepair Melting Cream, som jag nu använt i ca 2 veckor.
Det är en tjockare ansiktskräm som verkligen återfuktar huden. Själv har jag torr hud men den ska passa alla hudtyper, även känslig. Den är vegansk, vilket jag uppskattar mycket, och parfymfri. Trots detta har den ändå en svag god doft, tycker jag. Den känns väldigt fyllig och jag föredrar att använda den till kvällen då den kan verka optimalt under natten. Jag använder oftast en dagkräm med SPF och det har denna krämen tyvärr inte men den uppfyller allt övrigt som jag önskar av en ansiktskräm.
Själva förpackningen är ganska stor och av plast, vilket ur ett miljöperspektiv kanske inte är det bästa, men jag tycker den är riktigt snygg, stilren och unik.💙
En härlig, näringsrik och återfuktande kräm till ett mycket bra pris, 249 kr för 50 ml. SkinByCelinne- MIN RESA GENOM HUDEN + MIN MUST-HAVE!
Aldrig, aldrig någonsin skulle jag tro att Celinne 6 år skulle älska sin hud (ja för den delen andras med). Men här står jag, 24 vårar senare och snart färdigutbildad hud och spaterapeut. Det är en häftig känsla när man träffar rätt, för jag har gjort en hole in one. Jag tog rätten att förbättra och må bra, rätten till en god hudhälsa.
För att göra en krokig och komplicerad väg kort så har jag alltid haft problem med huden. Atopiska eksem avlöste min barndom, det var så illa att jag kliade upp mina armveck, slutade alltid med köttsår som savade genom tröjan. Vita fläckar (hypopigmenteringar på vårt språk) på armarna blev kontentan av frenetiskt kliande och mängder av utskrivna mirakelkrämer som skulle göra underverk. Jag hade långärmade tröjor jämt, för jag skämdes. En rädsla att någon skulle kommentera mina äckliga armar. Det komplex jag hade då kan idag göra ont, ont att jag inte var snällare mot Celinne 6 år.
Idag vet jag bättre, med en rosacea hud från tonåren tills idag är jag så fruktansvärt tacksam. Att jag hittat ett sätt att hålla mina åkommor i schack. Visst får jag skov ibland och det påminner mig om hur psykiskt och fysiskt påfrestande det kan vara med hudproblem. Nu älskar jag min hud så pass mycket att jag valt det både som intresse och yrke. Jag andas hud, hudvård, ingredienser, förändring och förbättring. Jag vet nu vad min hud älskar och kräver för att må bra, jag kämpar fortfarande med en hud som i omgångar är blossande röd, kvisslor som pulserar och ögon som svider. Men det finns en stapelvara som alltid har en plats i mitt badrumsskåp och ja i mitt hjärta.
Hoppas ni vill hänga med mig här inne, hela våren ut. Jag kommer dela med mig av min resa, tipsa om produkter, trender som stärker hudhälsan och det jag kan bäst-kroppens största organ, HUDEN! ❤️
-Dermaceutic k ceutic 525 kr-en underbar reparationskräm som lindrar rodnad och återställer hudens mikrobalans. SPF 50 vilket är ett måste. Denna dagkräm använder jag 365 dagar om året år efter år. En stapelvara, reser varken till norr eller söder utan denna flaska i mitt bagage. Lika viktigt som pass och plånbok. Jag har alltid haft jättetjockt, långt hår men tappat massor senaste tiden(ca 75%!!). Kanske pga sjukdom (undernärd sedan drygt 1,5år men håret började lossna först i somras, stora tussar trots att jag mådde lite bättre då).
Keratstases ampuller (Genesis), deras serum Genesis, Extentioniste och det för natten har tillsammans med bl a schampot Genesis ffa men även, Resistance, Densifique och Specifique samt balsam + inpackning i serierna. Det har gjort susen men jag är otålig... Använder även Redken retalitate serum och ampuller (=Aminexil). Ska prova några produkter från märket Phyto också + tabletterna Minioxidil. Har provat Serioxylprodukter som t ex L'Oréal professionals produkter för anti hair-loss innehåller. Provat Nioxins äldre produkter men inte de senaste, bl a Diaboost.
Vad är era bästa tips för att få håret tillbaka? Vet någon om Revitalash hårprodukter är bra? Äter vitaminer, bra kost, får B12-injektioner men är fortfarande mkt underviktig. Så tacksam för svar. Har som sagt provat Nioxin men ej nya Diaboost. 🧑🦲