Lancôme Teint Idôle Ultra Wear Care & Glow Jag fick möjligheten att testa Lancômes nya foundation Teint Idôle Ultra Wear Care & Glow! 🤍 Denna hudvårdande, lystergivande foundation utlovar lång hållbarhet och lyster i upp till 24 timmar. Jag kan inte påstå att jag burit denna foundation i hela 24h men den har varit med mig på långa arbetsdagar och intensiva shoppingrundor, och jag kan meddela att den suttit lika fint hela dagen! Jag har alltid haft stora problem med torr hy och uppskattar därför att denna foundation tillför min hud en naturlig och hälsosam lyster, samtidigt som den vårdar.  Vid första applikation upplever jag nästan denna som sammetsliknande men efter ett tag när denna foundation får chans att smälta in och bli ett med huden, blir den mer skin-like och ger det mest naturliga resultatet med en magisk lyster. Och när jag säger lyster menar jag ett naturligt glow-from-within. Denna foundation har medium täckning men är helt klart byggbar. Jag föredrar att applicera min foundation med en fuktig svamp men denna appliceras lika fint med en foundationborste!  Jag har provat väldigt många olika foundations i mitt liv men skulle vilja påstå att denna är bland de bästa jag provat - helt klart bland mina topp 5! Den följer med mig på alla resor och används nästintill varje dag. Jag slås av hur otroligt länge den håller sig fräsch och hur lätt den känns på huden! Jag skulle vilja påstå att denna är “effortless” - det är den perfekta vardagsfoundationen som inte kräver varken tid eller energi.  Är du ute efter en naturlig bas med fin lyster som fångar ljuset ska du helt klart investera i denna! 🤍
About my skin I have combination and sensitive skin. In the cold season, my skin tends to be dry and with more redness. Sometimes I have acne. Review In the last days, I tested BeautyAct’s RednessControl CC Face Cream and its does deliver on its promise to reduces redness, even out skin tone and provides calmness to irritated skin. However, its very sheer finish makes it better suited as a primer than an everyday foundation. Active Ingredients I like when skin care products meet makeup products. Due to the active ingredients found in this cream, such as zinc oxide and Centella Asiatica, I can say that my pores are much cleaner and my skin is calm overall when I remove my make-up in the evening. Application The formula is lightweight and I barely feel like anything is on my face. This CC cream is very easy to use and can be done with your fingers. The formula starts out green, and then when warmed onto the skin turns to match your natural skin tone. Apply a pea-sized amount, and rub it into your face in a circular motion watching the product change in color. For a dry or dehydrated skin, you need another moisturizing cream before and light movements or tapping, when applying, because there is a risk that the CC Cream will get caught in the dehydrated or dry skin areas.
SÖNDAGSMASKEN 🤍 Idag blev det Ultra Facial Overnight Hydrating Mask från Kiehls! Det är en intensivt fuktgivande ansiktsmask för torr hud hjälper till att stabilisera hudens fuktbarriär och förhindrar fuktförlust medan du sover. Ansiktsmasken innehåller 10,5 % squalane och glacialt glykoprotein som är känt för att ge näring och stärka huden. Formulan smälter in i din hud som en ansiktsolja. 🤍 Man kan sova i den men man kan också använda den som 15 minuters ansiktsbehandling för att ge intensiv fukt till torra områden som kräver lite extra vård. Applicera ett synligt lager på huden och låt verka i 15 minuter. Så gjorde jag idag 🙋🏻‍♀️ Den är Vegansk och Innehåller hållbart framställt squalane och glacialt glykoprotein och burken är tillverkad av 100 % återvunnen plast. 💚 Använder ni någon särskild mask ikväll?
BEAUTY TESTER: Jag har som beauty tester fått testa beauty acts CC Face Cream. Jag hade förväntat mig lite mer täckning eller utjämnande effekt än vad jag upplevde. Den gav lyster och jämnade ut och dämpade rodnaden litegrann men ingen wow känsla. Däremot sitter den väldigt fint under makeup och jag upplever att den gav den där pricken över i:et under min foundation. Huden känns fräsch och piggare men har andra krämer som ger mig liknande resultat. tex Beauty Act Soft filter cream är fantastiskt bra! Sammanfattningsvis så är det en trevlig dagkräm, hade kanske önskat lite mer fuktgivande nu på hösten/vintern, men ingen kräm jag inte kommer kunna leva utan. Nu är att dämpa rodnad inte mitt främsta fokus eller ”problem” med min hy så kan tänka mig att någon som vill ha den extra hjälpen att dämpa rodnad utan att behöva kaka på en tung foundation och massa concealer kommer gilla den extra hjälp den här krämen ger. 3,5/5 🌟
Jag skulle gärna vilja vinna kicks beautykalender för att få testa lite nytt😍 Att hitta bra produkter under vintern är svårt, jag har kombinerad, känslig hud och hår vilket gör att bra produkter är viktigt. Här är mina tre go to produkter: 1: Olaplex No.7 Bonding Oil, denna är med mig året runt men är extra noggrann med användningen under vintern. För att kunna stärka och bibehålla fukten i mitt känsliga hår, både ser och märker skillnad vid användning och är en produkt jag inte kan vara utan🥰 2: The ordinary’s serum Hyaluronic Acid 2% + B5, detta serum finns alltid i mitt badrumsskåp under vintern. Jag har kombinerad känslig hud vilket gör att ett detta djupt återfuktande serum verkligen gör skillnad för mig. Jag märker att min hy blir mindre orolig, färre torra partier i ansiktet och ansiktet ser friskare ut. 3: Pradas parfym Paradoxe EdP 50 ml, en självklarhet i vardagen och vid fest. En nice parfym när allt blir gråare, mörkare och kallare lyfter upp mig i vardagen. Att lukta extra gott är ett extra plus under vintern😜🥰
Jag önskar mig mer än gärna hudvårdskalendern från Kicks! 🥰 Dessa tre produkter kommer bidra till en mildare vinter och rädda ens fuktfattiga hud både ansikte och kropp! Massa fukt är ett måste och bra att bunkra upp nu innan temperaturen sjunker ner alldeles för mycket. Ett body serum från MON SUN är så behaglig innan applicering av en fluffig kräm. Jag känner verkligen hur de torra partierna försvinner snabbare <3 Clinique sure mask är perfekt som nattmask för er som har behovet att låta huden njuta extra under er skönhetssömn 🥰 Det känns så lyxigt att få sova med den, riktig fuktbomb! Filorga Optim-Eyes, den enda ögonkrämen jag kommer att köpa på länge! Jag känner verkligen hur den tränger in sig i huden och gör skillnad. Ögonpartiet är något jag verkligen vill lägga extra bra produkter på då jag ser hur stor skillnad det gör med fina linjer
Tillsammans med Kicks Beauty Talks Community har jag fått chansen att testa Biotherm Blue Therapy Pro-Retinol Cream. Jag håller fortfarande på att testa den men jag kan definitivt redan ge mitt första intryck. För det första doftar den här krämen gudomligt gott, kanske lite starkt enligt vissa. Men jag tycker den luktat ”lyxigt” och får lite spa känsla, gillar den mycket. Krämens konsistens är väldigt fin, den är rik men appliceras väldigt lätt och absorberas snabbt i huden utan att lämna en fet eller klibbig finish. Jag kan inte direkt säga om jag har sett en effekt på mina rynkor, detta kan bero på att jag endast är 19 år och mest använder i förebyggande syfte nu:) Ytterligare ett bra resultat är att min mamma som verkligen har 0% intresse för hudvård gillade den och tyckte att den kändes bra och uppfriskande på huden. Men jag tycker som sagt att den är väldigt återfuktande och kan tänka mig att den är perfekt för att till exempel minska fina linjer kopplade till uttorkning. Inte använt så mycket från Biotherm tidigare men blir sjukt taggad på att testa mer!
Jag fick äran att prova denna av kicks via Kicks Beauty Talks. Så roligt!! För det första har jag använt denna mycket, väldigt mycket. I vanliga fall så ledsnar jag snabbt på parfym då jag gillar de tunga och kraftiga. Denna är jättegod, men inte jättespeciell i mina ögon. Men det märks verkligen att denna i dyr i hur komplexa doftnoterna över tid är och såklart hållbarheten!! Den håller verklgien i evigheter!! Den är som My way fast utan den tunga toppnoten med tuberos, samt lite som YSL libre men kan inte sätta fingret på varför. Kanske lite som scandal utan honungen! Så den är god och klassisk, håller heeeeela dagen och förändras fint över tid. Men den sticker inte ut i mina ögon som den beskrivs. Samtidigt så är det är bra vardagsparfym som jag sträcker mig efter! Krispiga vita blommor och citrus, upplevs söt efter några timmar! 🍦🫧 🌷
Men vilken tävling!!! Detta är något man bara vill ha nu till jul!!!🎄🎅🏻 Min julklapp som jag skulle önska till jul ifrån kicks är Makeup adventskalendern✨🎅🏻🎄 Mina 3 produkter som jag inte kan leva utan i vinter är definitivt: 1. Beautyact HydraRepair Melting Cream denna godingen funkar både som dag och nattkräm och gör verkligen susen för en hud som behöver fukt🎄 2. Biotherm Lait Corporel min kropp behöver extra fukt under vintertiden och denna donnan gör susen, min kropp älskar!🎅🏻 3. Sist men inte minst skönheten hon själv som nyligen lanserats och blivit en av mina favorit parfymer som jag inte kan vara utan!! Kan tänka mig att denna doft i kylan blir mer intensiv och lite påminnande om Armani in love with you freeze. ; PRADA PARADOXE✨🎄🎅🏻
Hej alla beauty lovers!✨ Vill ni ha effektiv hudvård till också ett bra pris? Se mina nya favoriter nedan😍 1. Cosrx advanced snail 96 mucin power essence - En WOW produkt som har förändrat min hy totalt. Den släcker törsten i min hy och ger den också en fin glow. Ett extra plus är att lite goes a long way! Det enda jag faktiskt ångrar är att jag inte har testat den tidigare😅 Jag använder den varje morgon och kväll efter rengöring och innan serum. 2. Jorgobé Niacinamide Serum - efter jag börjat använda mig av denna så har jag fått höra många gånger när jag är osminkad ”vad jämn din hud är” och jag kan inte tänka mig annat än att denna gett effekt. För det är just vad ingrediensen niancinmide gör - jämnar ut hudtonen och ger en slätare och fastare hudstruktur. Inte nog med det så har den också en fantastiskt konsistens! Jag använder den varje morgon och kväll. 3. Jorgobé Refreshing Scrub Mask - min nya favorit peeling, jag är inne på min andra tub och har inga tankar på att byta ut denna. Den här kommer alltid finnas i mitt badrumsskåp. Det jag älskar med den är att man kan använda den på två olika sätt, antigen som en scrub eller som en exfolierande mask. Den har grova härliga korn och ger en kylande effekt. Den är djuprengörande, gör din hud mjuk och len med fantastisk glow! Denna använder jag mig av 2 gånger i veckan.
I betalt samarbete med KICKS tänkte jag visa er hur man kan göra en riktigt fin höstig sminkning med lite färg. Jag körde på gult, orange och mörkt rosa, och får en såå fin höstig look. Se till att ha en riktigt återfuktad bas innan du applicerar din foundation och ditt övriga bassmink. PS. spana in BeautyActs smink. De har så många produkter som jag älskar! Hösten är ofta grå och tråkig, men ditt smink behöver inte vara det! Här kommer lite tips och tricks: 1. Våga inkorporera mer färg i dina looks. Dovare färger gör all skillnad, utan att bli skrikiga. Mörkare gult, orange och olivgrönt är exempel på fina höstiga färger som är enkla att använda. 2. Hitta färger som du själv trivs i, och om det känns mäktigt med färg, starta i en mindre skala, kanske en färgad eyeliner, ett färgat skimmer på locket eller färgad kajal i vattenlinjen. 3. Gör ögonmakeupen före din bas. På så vis kan du städa upp under ögonen om någon ögonskugga ramlar ner och slippa förstöra din bas. 4. Hitta läpprodukter som är återfuktande. Till hösten blir huden torrare, och speciellt läpparna. Återfuktade läppar är snygga läppar! Har ni några tips för höstens sminkningar? Kommentera!
Hjälp! Jag behöver en snabb rutin, vad är viktigast? Hur lägger man upp en rutin med de viktigaste stegen. 💗 Först och främst, en hudvårdsrutin behöver inte vara avancerad eller dyr för att fungera och ge effekt. I det här inlägget kommer jag gå igenom de viktigaste i bashudvårdsrutinen samt en förlängning av den rutinen om man vill ha det lilla extra. Det jag tycker alla ska ha i sin hudvårdsrutin är: 1. Rengöring. 2. Återfuktande kräm. 3. Solskydd (SPF). En förlängd hudvårdsrutin innehåller dessa steg: 1. Rengöring. 2. Toner. 3. Serum. 4. Återfuktande kräm. 5. Solskydd (SPF). Det går att använda samma produkter i både morgon- och kvällsrutinen, på kvällen så hoppar man över solskyddet bara. Ett annat tips är att bara skölja ansiktet med vatten på morgonen och hoppa rengöringen för att minska på slitaget av hudbarriären. Har man en förlängd rengöring så brukar jag ibland bara köra toner, serum och SPF när jag inte är så torr i huden och behöver en återfuktande kräm. Man får försöka lista ut det som fungerar för en själv! 😍 Överlag tycker jag att man ska satsa på skonsamma produkter med lugnande, fuktgivande och stärkande ingredienser i sin bashudvårdsrutin. Tonern och serumet kan man satsa lite extra på om det är något man vill jobba på, som tex akne eller pigmenteringar. 💖Exempel på produkter som passar de flesta: 💖Rengöring: Nourishing Avocado Water Gel Cleanser från Budgie, en vattenbaserad rengöring som är mild nog för att inte torka huden men kraftfull nog för att både ta bort smuts, SPF och lättare smink lätt. 💖 Toner: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence från COSRX har ni sett förut här hos mig men den är lika magisk som alla säger. Ett eller två lager av denna och huden blir plumpad deluxe, återfuktad och stärkt. 💖Serum: HydraMolecular Moisture Serum från BeautyAct är ett serum med enbart fukt fukt fukt. Det här innehåller nämligen hela 8 olika typer av hyaluronsyra för att binda fukt i huden på flera olika nivåer. 💖 Återfuktande kräm: HydraRepair Melting Cream från BeautyAct är en fuktkräm som antingen kan appliceras i ett tunt lager under solskyddet eller ett tjockare lager på kvällen för mer näring och fukt. 💖Solskydd (SPF): EVY Face Mousse SPF30 – är en magisk produkt som både fungerar som solskydd med lång hållbarhet (6 timmar) samt som primer innan smink där den suger fast foundationen. 💖 Serum (aknebenägen hud): Treatment Niacinamid Formula från Emma S, det här serumet innehåller 4% niacinamid vilket är en optimal koncentration för att ge effekt på huden men utan att irritera. Den här innehåller också BHA som jobbar på akne och drar bort smutsen ur porerna. Den här är därför ett superserum för den som vill jobba på sin akne. 💖 Serum (jobba på fina linjer, pigmenteringar): Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml är ett serum som innehåller tre serum i ett. Man har kombinerat hyaluronsyra, c-vitamin och ferulinsyra vilket ska ge resultat på pigmenteringarna, fina linjer och återfuktning. Det här är LYX. Hoppas du får hjälp av det här inlägget! Kommentera nedan ifall ni undrar något. KRAM!❤️
Hej 👋🏻! För inte så längesen fick jag förfrågan från kicks om jag ville testa LancomeS Teint Idole Ultra Wear Care & Glow. Självklart tackade jag ja. Jag fick hem produkten för två veckor sedan. Kanske tänker ni precis som jag att det kan vara för kort test period att lämna recension på. Men helt ärligt så känner jag att jag inte kan hålla mig från att berätta om denna produkt! Alltså bland mina två favoriter i foundation kategorin är It cosmetics cc cream och nars light reflecting men kan säga att de har fått en kompis i min favorit lista. Denna foundation är fenomenal. Den har en medium täckning med absolut inte mycket glow vilket jag tycker om, trots att jag älskar glowig bas. Den ger lixom lagom med glow och den sitter som ett filter på ansiktet. Jag har applicerat den med borste och svamp för att testa. Sätter sig bra med vilket som. Jag har även testat med olika hudvårdsprodukter under men känner ingen skillnad på hur den lägger sig, vill säga positivt överraskad över denna produkt. Ända negativa, absolut inget mig emot men tror många kan tycka det som är känsliga mot starka dofter är att den har stark doft. Stör absolut inte mig och den doftar typ ros? Men skriver det utifall någon är sugen på testa men inte tycker om doftsatta produkter. Kommer absolut köpa om denna och rekommendera den till folk. Lägger in en bild där jag har på mig denna foundation. Inget filter eller redigering!
Jag har fått testat Padas nya signaturdoft! Alltså snälla, den gär feminina doften kommer jag inte överleva utan. Prada beskriver doften själva som en hyllning till att alltid vara oss själva och att det feminia ständigt förändras, jag kan inte annat än hålla med! Doften startar blommig men avslutas i ett djup av värme. Jag har alltid gillat amber och vanilj i parfymer så det är inte konstigt att jag föll pladask för denna som har båda i sina noter. Och kan vi diskutera flaskan? Dom använder sig av den ikoniska triangeln som är lätt att greppa och faktiskt också lätt att ta med sig. Den står stadigt och läker inte om den tas med på resande fot. Personligen använder jag denna hela tiden nu (om jag inte använder black opium då). Men kom igen, den här parfymen är lika beroendeframkallande som YSL:s tycker jag. Den skriker självständighet och förändring! Varje gång jag använder den så får jag fina komplimanger 😍 för mig är doft viktigt. Jag vill lukta gott och med denna kan jag göra det hela dagen och kvällen. Doften håller verkligen. Toppnoter är päron, mandarin och kalabarisk bergamott. Sen liksom smyger sig apelsinblomma och jasmine fram. Slutligen mjuknar doften upp med Madagaskar vanilj. Den är med andra ord blommig, mjuk och varm. Ni som söker en ny utmanande parfym som håller, KÖP! ❤
Senaste från KICKS! Vad är bättre en nytt smink? Inget, om du frågar mig. Här är min senaste beställning som innehåller lite smått och gått inom både hår och makeup! IDUN Minerals är ett helt nytt märke för mig. Deras nya setting spray har inte gjort mig besviken. Den håller min makeup på plats och får allt att smälta ihop och se naturligt ut! ❤️ Björn Axén - I love you! ❤️ Jag har inget mer att säga... Deras produkter gör mig aldrig besviken. Ni som sett/hört mig prata om läppar tidigare vet att jag känner en stark passion för just Buxom, framförallt deras Power Line Plumping Lipliner. Jag passade på att fylla på med min favoritfärg Hush Hush Henna, samt komplettera med Creamy Chocolate och Dangerous Dolly! 😍 Har ni provat någon av dessa produkter?
Har ni hört om Blue Therapy Pro Retinol Night Serum? 💙 💧 Blue retinol Night Serum är ett avancerat antiageing-serum som används på natten och synligt reducerar rynkor, ger en jämn hud och främjar hudens förnyelse. 🫧 RETINOL 0,25%: En form av A-vitamin och mycket effektiv antiage-ingrediens. Den är känd som en mycket effektiv ingrediens för hudens förnyelse: Den reducerar rynkor, jämnar ut hudtonen och förbättrar hudkvaliteten. LIFE PLANKTON 1%: Biotherms aktiva och naturliga signaturingrediens som är känd för sin förnyande effekt på huden.  NIACINAMID 3%: Även känt som vitamin B3. Hjälper till att lugna huden.  💧 Passar normal till kombinerad eller fet hud. En lätt, krämig serumtextur. Absorberas snabbt av huden utan någon klibbig eller fet känsla. Tillför huden näring och ger den en behaglig känsla och en frisk och härlig doft. 🌏 Biotherms Blue Commitments: Vegansk och 92% biologiskt nedbrytbar formula. Den har en en miljömedveten förpackning med 25% återvunnet glas och en kartong tillverkad av FSC-certifierat papper som är återvinningsbart och utan cellofan för att begränsa mängden plastavfall. Heja hållbarhet!
God kväll kära Beauty Talkers 🖤 Jag har fått hemskickat Armani Code Le Parfum för en test & review. Är du nyfiken på denna nylanserade doft? Läs då vidare! 😌 Min kära make (som ni ser på bilden) fick äran att testa den och vi har tillsammans byggt upp en recension. Först och främst, när han hade sprutat på den en dag och passerade mig så ropade jag ut direkt: ”WOW vad gott du luktar!” Så bara det är ju en bra början 🤭 För det andra, vi tyckte att flaskan var fascinerande då den är refillable samt att korken är magnetisk likt den dragningskraften mitt luktsinne fick när han bar doften 🥺 Och för det tredje, den påminner om den klassiska tidigare Armanin men med en KLAR uppgradering, denna gången har den en träigare och djupare doft. MEN! vi säger då det, var försiktig med att inte spruta allt för många gånger för då börjar det stickas lite för mycket i näsan 😅 Tips: Två sprut räcker gott och väl och den stannar hela dagen🌬️ Den här parfymen rangordnas högt upp på hans lista - och jag är speciellt nöjd med en goddoftande man! 😍
Jag rekommenderas till Om du lider av håravfall och du vill att ditt hår ska lukta gott 😉😉lovely❤ Ett schampo som ger spänst och kontroll samt volym och gör håret mjukt och lätt. Innehåller mandelextrakt, är rik på proteiner, vitaminerna B och E, omättade fetter, magnesium, järn, kalium, koppar och fosfor. Ger håret spänst. Applicera i vått hår, massera in grundligt, skölj och upprepa. Följ upp med LOVE conditioner eller Love Curl Hair Mask. Essential Haircare-förpackningarna tillverkas med den minsta möjliga mängd plast som krävs för att skydda innehållet. Förpackningarna tillverkas av plast som är godkända för livsmedel och kan återanvändas för livsmedelsförvaring. Som en del av projektet LifeGate Zero Impact, klimatkompenseras CO2-utsläppen från tillverkningen av varje Essential Haircare-produkt genom finansiering av plantering och skydd av skogar i Madagaskar. Essential Haircare-produkterna tillverkas uteslutande med hjälp av energi från förnyelsebara källor. Volym: 250 ml
Jag har haft den stora glädjen att vara Beauty Tester för Paradoxe EdP, Pradas nya ikoniska signaturdoft. 💗 Efter att ha läst en hel del om den hade jag skyhöga förväntningar och jag blev INTE besviken! OMG, vilken doft! Den har allt och känns nästan omöjlig att beskriva men jag ska försöka. Den MÅSTE upplevas! Parfymen inleder med rena och fräscha doftnoter från vita blommor som bl a Neroliblommans knoppar och en friskhet från Kalabrisk Bergamott (citrusfrukt). Lägg till detta mjuk Amber, söt Bourbon Vanilj från Madagaskar och vit Mysk. En helt ljuvlig doftsymfoni - fräsch, frisk, varm, söt, sensuell och feminin. Paradoxe tillhör doftfamiljen Blommig Amber och har flera doftnoter gemensamt med nedanstående parfymer så har du en favorit bland dem så får du inte missa PRADA Paradoxe: Yves Saint Laurent - Black Opium Valentino - Donna Born In Roma Yves Saint Laurent - Libre Giorgio Armani - My Way Flaskans design är jättecool och precis som namnet motsägelsefull. Trots att den lutar utstrålar den kraft och styrka. Den stora svarta korken och Pradas logotype blir en effektfull kontrast till de mjukt rundade hörnen och den korallfärgade parfymen. Unik och väldigt lyxig! Doften stannar kvar länge. Tar du på den på kvällen doftar den fortfarande på dina handleder nästa morgon. Jag är helt såld! 😍😍😍😍😍
I have an oily to normal face complexion; in winter it tends to dry/flake, especially if I insisted too much with acids or tretinoin. I use this mask once every two weeks. It has an immediate pore-cleansing effect, it also reduces sebaceous filaments (which are not blackheads, they are normal pores with a superficial layer of oxidized tissue, sebum, dead cells, etc.), reduces sebum hyperproduction and calms redness and white and black comedones. If you want to use it once or twice a week, in case of acne, recent post-acne marks or recent melasma, I suggest you limit your other products-treatments to one or maximum two. And these should be somewhat complementary and less potent. If you are not used to salicylic acid, you may experience purging. Application: Apply 2 ml of the mask on cleansed and washed skin (with mild products) and perfectly dry face. Let the mask on your face for 10 minutes. Wash well with water after 10 minutes, massaging very lightly, then wash with the face washing gel. At the end apply the moisturizing cream.
Lancome Teint Idole Ultra Wear Care & Glow finns i 30 nyanser! Så bra märke och fantastiskt med många nyanser 😍! Tror 330N skulle passa mig (är det samma nyans som 03 Beige Diaphane i Lancomes serie Teint Idole Ultra Wear Nude så är det min match 🥰)! Mina bästa tips för foundation är såklart rengöring och återfukta först, med lite paus innan foundationen läggs på. Två till tre olika nyanser så man kan blanda och anpassa utifrån årstid. Jag har också olika typer av foundation på sommar och vinter. Är det samma märke (som tex Lancome) kan man även mixa sorten. Teint Idole Nude på sommaren. Care and glow på vintern. Och en mix av båda på vår/höst. Men - mitt bästa ”hack” är att använda olika foundationborstar beroende på foundationsorten. Och två olika storlekar - en större på panna/kinder/haka. Och en mindre runt näsa/ögon. Hoppas så på vinst 🙏 fyller 58 på torsdag, och firandet blir lite längre fram… vilken födelsedagspresent detta skulle bli 😊😘❤️
Teint Idole Ultra Glow Foundation från Lancôme finns i 30 nyanser och ger huden ett vansinnigt fräscht lyster och är lätt på huden - Hur jag vet det? Jo, för det är nämligen den foundation jag numera använder dagligen. Det leder oss in på fråga 1- Den rätta nyansen för mig är 105W, då jag har en ljus hy med en något varmare underton (har fräknar bland annat). Fråga 2 då? Jo, mitt bästa hack för att få till denna foundation på bästa sätt är genom att grunda med bra hudvård, Beautyact glow primer, för att sedan använda både en platt borste för mer täckning på vissa områden - och med en fuktig beautyblender upp mot kinderna där jag vill ha en lättare täckning för att mina fräknar ska få lysa igenom och ge ett levande, naturligt resultat. Ser fram emot att delta för att få möjligheten att testa fler spännande nyheter!
Jag har fått möjligheten att testa ännu en produkt och denna gången var det ingen mindre än Smashbox Mini Shimmering Skin Perfector Highlighter Champagne Pop! Personligen föredrar jag ett skimmer före glittriga och för min del är det viktigt att glowet känns ganska naturligt även om highlightern gärna får vara uppbyggbar. Och jag måste säga att den här faktiskt uppfyller alla mina krav. En enligt mig riktigt bra highlighter helt enkelt. Färgen är som namnet antyder en typisk champagne-färg som drar lite åt det gula/guldiga hållet. På mig som har en varmare underton passar den helt perfekt men jag tror faktislt att den skulle passa dom allra flesta. Den håller hela dagen och är uppbyggbar vilket är perfekt för er som gillar lite mer glow eller för mig som använder den som ögonskugga. Jag fick hem mini-versionen och den är helt perfekt att slänga ner i väskan eller ta med sig på resan. Förpackningen är liten men låt er inte luras! Det krävs inte mycket av den här för att få ordentligt glow✨ Ordinarie pris ligger på 215kr men är ni medlemmar kan ni just nu köpa den för bara 172kr🤩
Vilken drömtävling 😍 Detta får man inte missa! 1) Lancômes nya foundation finns i 30 olika nyanser! Av dem tror jag att 125W blir en utmärkt match för mig 2) Mitt bästa foundationhack är att blanda ut min foundation! Detta kan göras på lite olika sätt... Blanda ut din foundation med en blurring primer! Detta hack är magiskt för den som är på jakt efter ett real-life-filter! 😍 Allt blir jämt och fint, och porer - vad är det? För den som älskar glow måste du prova att istället blanda ut din foundation med en liquid highlight. Du kommer se ut som en glowing godess! På sommaren kan du välja en mörkare nyans, t.ex. Armani Fluid Sheer i färgen 10 för att få det där lilla extra bronzinga resultatet! 😍 Sist men inte minst... älskar du din foundation men önskar att den fanns i en tinted moisturizer version? Då måste du prova att blanda ut den med en dagkräm eller återfuktande primer! Lättare täckning, lättare känsla men samma underbara finish som du redan know and love 😍
1. De har 30 nyanser i denna nya foundation och jag tror 230W - Light Warm skulle vara en bra nyans för mig. 2. Första steget för en bra bas är hudvård. Anpassa dina produkter till dina hudfarhågor och använd lättare produkter dagtid och dina tjockare produkter till natten. Jag upplever att less is more dvs jag kör bara ansiktskräm för torr hud och SPF dagtid (året runt) och använder serum och ögonkräm endast nattetid (med nattkräm/mask såklart). Då håller de mesta basprodukterna sig på plats hela dagen utan att det bara glider runt. Jag gillar att jobba med väldigt lite produkt av foundation och concealer med, och hellre bygger upp än applicerar allt för mycket på en gång. Punktkorrigering är min bästa tips. Applicerar allt med en borste och sedan blandar ut med svamp.
Helena Beauty Beginner 30 nyanser av deras nya foundation säljs för tillfället på kicks och totalt finns 45 nyanser. Eftersom det finns många nyanser tilltalar produkten mig 🙏. Vet med mig att jag har en ljus nyans med neutral underton. 1. Mitt bästa smink hack när det kommer till foundation är att börja basen med rikligt med fuktbindande, det får make-up bas att hålla under hela dagen! 2. Sedan är det också bra att ta concealer innan foundation där man vill ha extra täckning. Detta gör att du kan köpa en dyrare foundation just eftersom du inte behöver lika mycket produkt i ansiktet. 3. Ett annat tips är att applicera en liten mängd i centrum av ansiktet och sedan blanda ut mot hår/käkinjen, detta ger dig ett naturligt resultat och sminket hamnar inte som en kant runt ansiktet.
Det finns 30 nyanser och den som skulle passa mig bäst är 240W då den lutar mot det varmare hållet. Mitt tips till en mer hållbar bas är att tänka på vad man har under sin foundation. Är man torr ska man satsa på en återfuktande primer, då slipper man en fläckig bas/att foundation sätter sig i fina linjer, avsluta med setting spray, det får sminket att smälta in bättre. Har man fetare hud eller som mig använder solskydd varje dag på dagen så kan man satsa på att använda en primer som har klibbigare textur som får din foundation att sitta på plats hela dagen utan att den flyter runt, kom ihåg att låta primer/hudvård sjunka in innan du applicerar foundation. Tänk på valet av dagkräm/solskydd då en del hudvård inte sjunker in i huden/flyter runt själva och då drar de med sig basen också!! Ett temporärt fix är puder efter foundation men skulle säga att preppning av huden är A och O. Använd en bra borste då får du en bättre fördelning av sminket också ;)
Teint Idole Ultra Glow kommer i hela 45 nyanser, varav 03 Beige Diaphane och dess glow hade nog varit en match made in heaven med min sensommar-bränna! Därefter kommer jag nog vända mig till 024 Beige Vanille alltefter att soltimmarna ersätts med glåmigare dagar (och hy). En sak jag gör för att min foundation ska ge ett så fräscht och naturligt intryck som möjligt är att inte endast preppa utan att även vara extra medveten om vad man applicerar sin foundation med! Är foundationborsten platt eller "stippling"? Är den gles eller tät (påverkar täckningsgraden)? Är den av god kvalitet eller lämnar den många strån som man behöver peta bort (och därmed förstör finishen)? Dessutom är serum (gärna med hyaluronsyra) följt av en kräm ett absolut måste för mig då det går betydligt djupare ner i hudlagren än vad som är möjligt för krämen - därför är det svårare för huden att "få slut" på fukt och istället börja extrahera den från sminket. Därför är det så lockande med en foundation som Teint Idole Ultra Glow, som värnar om huden såväl som det estetiska resultatet. Sedan har jag ett setting puder och några bomullspinnar i väskan för att alltid kunna bättre på sminket - matta ner, dutta ut ofullkomligheter m.m. Vi har nog kollektivt accepterat att sminket ser sällan ut under dagen som det gjorde när det var nyapplicerat på morgonen, men det vill jag bevisa inte är en omöjlighet! Nyckeln är bara att vara förberedd (som en scout!).
Det finns 30 nyanser totalt av denna foundation och tror att 240W skulle jag välja till mig själv för den tonen ger lite värme och färg till ansiktet, vilket man behöver nu till höst :) Mina foundationhacks är något jag inte kan leva utan, för det första måste man ha ett återfuktat ansikte (kräver bra och återfuktande hudvårdsrutin) för att inte få en torr bas. Jag applicerar min foundation med hjälp av en beatyblender för tycker inte att det blir lika kakigt, alternativ applicera med borste och avsluta med beautyblender för en bättre finish. Sen lägger jag puder och bakat som vanligt och när foundation är satt så applicerar jag mist innan jag går vidare till bronzer :) detta ger varken endast en matt look eller dewy look utan en blandning av dom båda 😍 Men det viktigaste av allt är en god hudvårdsrutin!! Rekommenderar verkligen att ni provar!!
1) finns 30 olika nyanser 2) Den nyansen som passar mig är 105w på vintern och 230 W på sommaren :) Jag har en varm mot oliv hudton. Mitt bästa foundation hack, är förutom att preppa med mycket fukt under i form av hudvård också använda en lystergivande primer det gör att man ser hälsosam ut och får en "glashud". Då jag är 30 år och har mer fina linjer än tidigare är mitt hack nu också att använda så lite foundation som möjligt, och använder ofta krämprodukter som inte får mig att se torr ut, därför köper jag foundation i 2 färger minst så jag kan använda en av dom till bronzer och en till foundation och blandar alltid ut med en svamp för att slippa linjer från borstar, sedan pudrar jag bara på de ställen som jag blir oljig på övriga låter jag vara. Settingspray är sedan ett måste!
Det finns 30 olika nyanser för Lancome Teint Idole Ultra Glow Foundation. Den som skulle passa mig bäst vore 110C. För att foundations ska sitta bra är det alltid viktigt att veta vad som är rätt för det specifika foundationet. Vissa appliceras bäst med borste och andra med en beaty blender. Men personligen brukar jag föredra att sprida ut med fingrarna och sen gå in med en beauty blender för att jämna ut texturen. Då blir det alltid lagom tunnt och hudliknande lager. Det är viktigt att se till att återfukta huden innan. Om man även använder en primer så måste man alltid kolla att den har samma bas som din foundation; silikon till silikon eller vatten till vatten. Många kan annars tro att en foundation som testas är dålig, fast det är vad som ligger under som förstör 🌷🌸💐
Hej till alla läsare! Jag ska delta i en tävling och besvara två frågor i ordning. Fråga 1. Hur många nyanser finns det i Lancome nya Foundation? Och vilken skulle passa mig? Lancome släppte ut 30 nyanser av Teint Idole Ultra Weat Care & Glow Foundation. Jag tror att 120N skulle passa mig bäst. 2. Mitt Alta bästa foundation hack. Foundation använder man för att huden ska se len ut. Därför finns det många tekniker på hur man ska ”lägga” foundation på ansiktet. Alla gör det på sitt eget sätt och delar med sig egna metoder. Idag ska jag dela min Foundation Hack. Denna tekniken såg jag hos en Amerikansk Makeup artist på TikTok (man måste ju nämna detta). Tyvärr så mins jag inte exakt vad hon hette. För att få den perfekta foundation lager , rekommenderar jag att lägga 2-3 droppar av foundation i kall vatten. Blanda det med blush och sen lägga dessa droppar på ansiktet och med hjälp av beauty blander smeta ut foundation. Då ligger sig Foundation perfekt på ansiktet. Hur det funkar? När man lägger foundation i vatten , en del av oljan i foundation separerar sig och vattnet ger lite hydration. Denna Foundation Hack passar bäst under varma sommar dagar. Hoppas att det var lärorik och intressant!
1. Det finns 30 olika nyanser. Nyansen 105W skulle passa min hudton bäst. 2. För en bra bas/foundation lägger jag mycket vikt på hudvården. Jag använder body shops liquid peel som exfolierar bort döda hudceller och smuts, några gånger i veckan. Använder alltid dubble-cleanse när jag haft en bas. Efter tvätt använder jag Lumenes hudvårdsserier Nordic-c (valo) serum och dagkräm samt arctic hydra care (arktis) en fetare dagkräm (vid behov) Samt Spf för att skydda mot skadliga strålningar, använder en från nivea. Vid applikation av foundation använder jag mig av en fuktig beauty-blender (använder mig av en mindre variant för att ha bättre kontroll över var jag lägger produkterna) Ibland blöter jag den bara i vanligt vatten och ibland sprayar jag den med Urban Decay all nighter. Om jag bara har blött svampen i vatten använder jag mig av Urban Decay all nighter efter jag är klar med basen och sprayar i hela ansiktet. Så mina tips är bra rengöring/ hudvård samt fuktig beaty-blender och settingspray på det!
Mitt bästa tips för varje dags rutin är att ha lite tid på sig och njuta av sin morgon ritual. Sen som alla säger fukt, ett serum från biotherm och dag créme som passar din hud. Jag har mogen hud och blir lätt torr och allergisk och använder biotherms red algae creme. En väldigt fin primer som jag tycker om med blur effekt och glow är Clarins SOS vita som också finns med solskyddsfaktor. Clarins skin illusion är en jättefin foundation som går att göra tunn el kan täcka lite mer. Créme Rouge från Buxom, och solpuder medium från Clarins. Ögonbrynen är viktiga och jag änvänder helst en ögonbrynspenna i ngn ljusbrun ton. För en fräsch look som håller brukar jag avsluta med Clarins setting spray. Mascara väljer jag ngn svart från cliniqe. Jag njuter verkligen av min stund med min morgon rutin. Det är en stund bara för mig, och jag älskar bra produkter som gör sitt jobb. De blir trogna vänner i badrumsskåpet.
Här kommer en recension efter att ha testar Lancomes nya mascara Hypnose Le 8 mascara. 👀 Den ska ge form och volym direkt till fransarna, samt stärka fransarna efter 4 veckors användning. Skall även vara bra för känsliga ögon.👁💄💋 Personligen så fick jag inte volym och form direkt, fick pumpa i början för att få upp produkt tyvärr, men ser att det även står att man måste pumpa ut produkt i början. Men när jag väl fick produkt på borsten så gav den en lättare franslook som tyvärr inte höll i böjen på mina raka fransar. Så jag har använt denna över en vattenfast för att ge en mer intensiv och hållbar böj och look. Vilken har varit galant! ❤️ Kan inte säga att den stärkt mina fransar, men den är absolut anpassad för känsliga ögon. Har varit med om MÅNGA gånger att ögonen rinner av vissa mascaror eller svidande ögon vid borttagning. Men denna gör inte det! STORT plus! 😍
Hudbarriären: vad är det och hur stärks den? Med mina favoritprodukter! 💭 Vad är hudbarriären? Hudbarriären är det yttersta skiktet på huden och dess viktigaste uppgift är att stänga ute föroreningar, smuts, bakterier, virus och dylikt och stänga inne fukten. Hudbarriären är uppbyggd av en massa olika döda hudceller som hålls ihop av fetter, eller lipider som det också kallas. Det är några utav dessa hudceller som man exfolierar bort vid syra-användning eller mekaniska peelingar (peelingar med korn i).En liten mängd exfoliering är bra för att hålla hudbarriären i schack men för mycket användning av bland annat exfolieringar, UV-strålning, användning av produkter som irriterar huden kommer i längden att skada hudbarriären och minska dess motståndskraft mot yttre påfrestningar. Detta i sin tur kan leda till bland annat ökad mängd akne, fina linjer, eksem, torrhet, rodnad och stramhet i huden. 💭Hur märker man att hudbarriären är skadad? Ofta märks det genom att huden känns torr, rodnar, stramar och kan svida vid applicering av produkter och till och med av vanligt vatten. 💭Hur stärker man hudbarriären? Tvätta med ljummet vatten, alltid använda SPF dagtid, exfoliera huden lagomt, använda produkter för sin hudtyp och alltid återfukta och använda snälla ingredienser (se nedan). Ceramider: är en del av lipider som håller ihop hudcellerna i hudbarriären. De är gjorda av fett och håller därmed fukten inne i huden. Ceramider gör även huden mjuk och följsam. Fukt (hyaluronsyra och glycerin): att tillföra huden fukt bidrar till att fuktnivåerna i huden bibehålls. Fukt gör huden även mer följsam och glowig. Antioxidanter: exempel på antioxidanter är till exempel c-vitamin, e-vitamin och grönt te. Antioxidanter skyddar huden mot fria radikaler som i sin tur skyddar cellerna mot oxidation. Enkelt förklarat så skyddar de cellerna från att skada sig. Niacinamid: niacinamid hjälper kollagensyntesen i huden, bidrar till att huden fortfarande är elastisk och jobbar lite antiinflammatoriskt. En super ingrediens helt enkelt! Squalane: efterliknar hudens egna talg som finns i porerna, vilket kan göra så att porerna i sin tur inte överproducerar talg om huden är torr. En överproduktion av talg kan både ge plitor och finnar. Squalane gör därmed huden mer smidig och följsam. 💭Mina bästa produkter för hudbarriären: Rengöringsbalm: En mild rengöring som effektivt tar bort allt smink och smuts från dagen utan att torka ut huden eller lämna någon hinna av olja efter man sköljt bort den. Snail Mucin: En väldigt hypad produkt men jag förstår varför. Här har vi en toner som bland annat innehåller snigelsekret som läker och lugnar huden, plumpar upp och ger otroligt glow. Magi på flaska. Jag brukar ta 1-2 lager morgon och kväll. Fuktkräm: Den här krämen innehåller hela 15% glycerin som återfuktar huden och 5% PHA som binder ytterligare fukt i huden, fungerar som en antioxidant samtidigt som den exfolierar väldigt milt. Så pass milt att den går att använda varje dag. Som ett mjukt täcke för huden. Fukttoner: Här har vi en fukttoner som innehåller alla de fuktgivande ingredienserna vi älskar som hyaluronsyra och glycerin samt lipider i form av ceramider. Den här både tilför huden med fukt och hjälper till att bygga upp lipidlagret som håller ihop hudbarriären. Antioxidantserum: Det här serumet är en antioxidantboost och glowboost utan dess like. Med PHA som fungerar utmärkt som en antioxidant, mild AHA-syra som gör att den kan användas dagligen samt glycerin som återfuktar huden är den här lilla dyrgripen värd varenda krona.
1. 30 olika nyanser😎 jag brukar använda Teint Miracle Foundation 04 Beige Nature så kanske 335W skulle passa min hudton. 2. Mitt bästa tips är att lägga en bra och återfuktande grund innan foundation om du har lite torrare hy. Jag rekommenderar Lancôme Hydra Zen dry skin för torr hud. Mitt andra tips är att välja din foundation efter din hys mående och blanda till rätt nyans med hjälp av serum vilket ger ett naturligt och glowigt resultat✨. Min bästa kombination är Teint Miracle Foundation från Lancome + N°1 De Chanel revitalizing serum. Sista tipset är att sätta din foundation med puder( jag använder studio fix powder från MAC) och sminka resten av ansiktet 💄och avsluta med att spraya setting spray över hela ansiktet för att det sitter där hela dagen. Jag rekommenderar shape tape stay spray vegan setting spray från Tarte💦.
Den kommer i 30 nyanser och jag tror att 120N skulle passa min hudton. Mitt knep för att få foundation och smink att sitta som berget är att först dutta på Cliniques clarifying lotion (som passar din hudtyp) med en bomullstuss på rentgjort ansikte. Det återfuktar, tar bort ev torr hud och skapar en perfekt bas. Efter det ögonkräm/serum om du använder det och så ansiktscreme. Här använder jag återigen Clinique - dramatically different moisturizing lotion + tycker jag funkar i alla väder. Nu är du redo att börja lägga make-upen. Själv använder jag Lancome teint idole, och då tar jag en fuktig beauty blender svamp som jag sprayar lite Anastasia setting spray på först och sedan pumpar ut en klick foundation på svampen och duttar över hela ansiktet i ett tunnt jämt lager. Efter det tar jag en powder puff och för på Clinique superpowder med. Jag får väldigt ofta komplimanger för min felfria hud, och detta är hemligheten 😁
Det finns totalt 30 nyanser. Den färgen som skulle passa mig bäst är 125W. För att min foundation ska se så bra och naturlig ut som möjligt är det viktigt med bra hudvård innan. Exfoliera huden innan, använd ett bra ansiktsvatten, ett bra serum och en bra återfuktande ansiktskräm. En bra primer med gärna lite glow lägger jag först på. Jag sprejar på lite settingspray efter det. Blöter min beautyblender och duttar in min foundation. Använder jag borste så sprejar jag alltid settingspray på bortsen och även duttar in foundationen, drar man så flyttar man sin foundation och får sämre teckning/resultat. Jag brukar alltid spreja settingspray innan, under och efter jag tar foundation. Vill jag ha extra glow brukar jag blanda liquid highlighter ihop med min foundation. Jag snålar aldrig med settingspray då jag får ett fint och glowigt resultat! :)
Wow, vilken tävling! 1. Det finns hela 30 nyanser, där 125w kan tänkas passa bäst för mig under sensommar/hösten. 2. Jag tycker fortfarande jag lär mig och experimenterar med nya tekniker och tips. En grundläggande regel är väl att först och främst ha en återfuktad bas. Sedan tycker jag det viktigt att veta sin hudtyp och dess behov. Om ni har kombinerad hy som mig så behöver jag olika foundation och tillbehör till olika årstider och hudtillstånd. En mattare puderfoundation till sommaren med en uppfriskande settingspray och en mer återfuktande på kalla vinterhalvåret med en återfunktande primer på sina ställen. Tyvärr finns det ingen "one size fits all" så försök ta reda på vad din hy behöver mest och det finns så många fantastiska idag för alla typer och önskemål. Sedan är det alltid en god idé att ha bra verktyg som passar just din Foundation, vissa blir så mycket snyggare med sin tillhörande borste! Sist men inte minst, less is more!
Totalt finns det 30 nyanser i serien och jag tror att 330n är den bäst lämpade till mig. Några tips till alla där ute: 1 :Låt alltid sminkrutinen börja med ett rent, återfuktar och insmort ansikte 2 :ANVÄND SOLKRÄM UNDER SMINKET VARJE DAG 3: Om man gillar en mer glowig look så brukar jag gilla att blanda min foundation med en liten droppe Virgin kokosolja samt en lika liten droppe glowdrops eller liquid illuminator. Avsluta med ett en liten mängd löspuder med en tjock och fluffig borste. 4: Jag är på vintern och hösten ganska blek men använder ibland brun utan sol vilket gör att jag inte alltid har samma hudton. För att slippa ha väldigt många olika nyanser av foundations brukar jag välja en som är lite för mörk för mig och en lite för ljus. De ska båda matcha undertoner i huden. Därefter blandar jag mig fram till den perfekta matchen beroende på min hudton.
30 nyanser💖 jag tror att 120N eller 105W skulle passa mig bäst💖 Everyone stop for one second and read! Mina bästa tips för den perfekta basen är att först och främst rengöra huden, där efter ska man gnugga en iskub eller doppa ansiktet i ett isbad. Sen ska du återfukta ansiktet, thats the key! Man ska ALDRIG applicera foundation utan att ha återfraktat ansiktet. Men efter det så kan du där efter applicera foundation, och kom ihåg less is more, så ta inte för mycket foundation utan använd ett mindre lager på dem områden som du faktiskt behöver foundation, använd alltså inte foundation i hela ansiktet. Om du har finnar eller andra saker du vill täcka, he ett tjockare lager på bara just det området. För applikation av foundation använd först en foundation borste, till exempel FLAERs buffing foundation brush 106 som går att köpa på kicks. Där efter så fuktar du en beauty blender och baddar över ansiktet, med tillexempel en beauty blender från märket beautyblender som också finns att köpa hos kicks. Gör du det kommer du GARANTERAT få en sammetslen och naturlig sminkning med ett naturligt lyster! Thank me later💖💖💖
Denna foundation kommer i 30 olika nyanser och efter lite research hade nog 330N passat mig bra nu när man är lite solkysst! 🌞 Jag brukar köra på en kemisk peeling någon gång i veckan och ibland (typ nån gång i månaden) rakar jag bort allt Peach fuzz med en vanlig ögonbrynskniv för att allt ska lägga sig så smooth som möjligt. Det gör jag dock en dag innan om jag ska ha smink på morgonen eller tidigt på morgonen om jag ska ha smink på kvällen så att huden inte blir irriterad. Sen är ett måste såklart spf eller så har jag haft en foundation med spf i. Jag gillar nivea anti shine eller en aerosol som man kan ta mer av under dagen. För att min foundation ska hålla använder jag sedan smashbox primer och applicerar foundationen med en borste. Jag brukar lägga min foundation först i sminkprocessen så jag kan se att den lägger sig fint under tiden som jag gör resten. Börjar den lägga sig lite i vecken vid näsan eller liknande så bluffar jag bara lite extra där med borsten innan puder produkter. Jag har börjat köra på ett tunt lager med foundation för att min hy inte ska bli för glansig, även om jag kanske egentligen vill köra fullt ös, men det ser bättre ut under dagen om jag inte tar för mycket produkt från början. I slutet kör jag morphe continous mist och sen tar jag en ren puff och trycker liksom lite över ansiktet för att få en naturligt resultat. Det jag tycker är viktigast att hålla mina sminkborstar rena, gör jag inte det får jag lätt tilltäppta porer. Jag gör rent mina med schampo och kör i flera omgångar om det behövs och sköljer noga men finns ju väldigt bra tvålar specifikt för borstar som man kan köpa istället om man hellre vill det 🌸
Jag testade Smashbox x Becca Mini Shimmering Skin Perfector Highlighter Champagne Pop Dessa beauty tester fortsätter att leverera… Jag är väldigt picky när det kommer till highlighters. Jag har provat väldigt många olika och har haft samma favorit sedan 2019. När jag letar efter mitt perfekta glow vill jag att det ska se någorlunda naturligt ut. Jag är alltid ute efter den där “glow from within” effekten. Jag gav för länge sedan upp de highlighters som fick mig att se ut som att jag badat i glitter. Nu har jag äntligen hittat en highlighter som jag älskar nästan lika mycket som min personliga favorit - dessutom i travel size format vilket gör denna till din perfekta travel companion 😍 Shimmering Skin Perfector Highlighter i färgen Champagne Pop ger ett riktigt fint glow som skiner upp varje dag. Den är byggbar vilket innebär att jag kan använda den både på mina No-makeup-makeup dagar och mina Fullglam dagar. Den blir inte glittrig vilket gör att jag kan svepa den lätt över alla de områden där jag vill ha glow. Förpackningen känns även ordentlig och färgen som går mot det guldiga/champagne hållet  - därav namnet - kommer att passa de flesta. Mini versionen kostar 215kr och originalet kostar 340kr. I förhållande till min #1 favorit som kostar 540kr är detta är riktigt bra pris för en riktigt bra highlighter. Är du ute efter nästa stora glow favorit tycker jag absolut att du ska ge denna en chans! ❤
5 sätt att använda din concealer på (förutom det uppenbara) ☺️ 1. Använd den som foundation. Concealer är ofta otroligt pigmenterad. Skräddarsy täckningen. Använd lite för ett skirt resultat, använd mer och få ett heltäckande resultat! 2. Använd din concealer som eyeprimer. Den hjälper till att hålla ögonskuggan på plats. Dessutom neutraliserar den ojämn hudton på dina ögonlock. 3. Blanda en liten mängd concealer med ditt läppstift och skapa ett eget krämrouge. På det här sättet har du alltid ett rouge som matchar dina läppar. 4. Använd din concealer strategiskt placerad och låt den agera highlighter för mesta möjliga lyft. 5. Ta lite av din concealer för att neutralisera den rosa/röda tonen på dina läppar och sudda ut din läppkontur. Nu kan du måla dit en ny linje och på så sätt styra över dina läppar form och storlek.
BEAUTY TESTER: Smashbox x Becca mini Shimmering Skin Perfector highlighter ‘’champagne pop’’ (215kr) Flera av er har säkert redan koll på detta, men för er som inte vet så fanns det tidigare ett märke som hette Becca Cosmetics. Tyvärr överlevde inte företaget pandemin och gick därmed i konkurs, men tur för oss så köpte Smashbox upp deras bästsäljande produkter och säljer nu vidare deras hypade highlighter och under eye brighting corrector. Jag hann aldrig äga deras highlighter under tiden Becca fanns, så gissa om jag blev glad när frågan från kicks kom om att få testa denna vackra puder highlighter, för självklart ville jag det! Till och börja med är highlightern i en helt perfekt champagne färg. Den är lite mer åt det peachy hållet, men är varken superkall eller jättevarm vilket gör den väldigt universal och skulle vara smickrande på de allra flesta hudfärger. Den ger verkligen ett vackert lyster och tar en tillbaka till 2016/2017 när en riktigt skinande highlighter trendade som mest. Den är väldigt pigmenterat och byggbar, och är du därför inte lätt på handen får du vara försiktigt så du inte bländar mötande trafik mitt i natten ;) Med det sagt är det också fullt möjligt att använda denna highlighter i en lättare och naturligare makeup look också, i och med att den som jag nämnde är byggbar. Jag har använt den både till full glam makeup med hög täckande foundations, men också på helt egen hand utan foundation med bara kräm bronzer och kräm blush till. Den lägger sig superfint på både kindben, näsa, inre kanten av ögat och på olika ställen på kroppen som t.ex nyckelbenen. Måste också nämna hur mycket jag gillar att highlightern finns i två olika storlekar, denna som jag fick hem är den mindre varianten på 2,5 gram och ärligt så behöver man inte mer? Denna kommer ändå räcka mig en livstid plus att det är en liten, smidig och stilren förpackning som inte tar för stor plats i necessären. Dessutom är det en liten spegel med i förpackningen vilket gör det ännu smidigare att ta med när man är på resande fot. Highlightern ligger till ett pris på 215kr (den större versionen 340kr) vilket jag ändå kan anse är ett rimligt pris för en sådan bra, hypad och uppskattad produkt som denna, en riktigt cult favorit. Becca är även, precis som smashbox, helt cruelty free vilket ger dom ett extra stort plus från mig och det blir härmed jackpot på denna highlighter. En stark 5/5. Tack Kicks beauty talks för att jag fick testa denna!
För ett tag sedan fick jag hem Sunny Stories Self Tan Overnight Body Mousse i färgen ”Medium” och nu har jag hunnit testa den. Jag måste börja med att säga att jag inte är ett jättestort fan av BUS (brun utan sol) eftersom att jag har tyckt att det är lite krångligt och helst velat slippa den klassiska doften som blir men tyckte att det kunde vara roligt att testa det här nya märket. Jag har tidigare testat några olika formulas (från andra märken) men kommit fram till att en produkt i mousse-format är min favorit. Innan applicering såg jag till att exofliera huden för att produkten skulle kunna fästa och ge ett så jämnt och bra resultat som möjligt. Jag smörjde även in extra torra partier för att dom inte skulle dra åt sig mer färg. För att få en så jämn finish som möjligt använde jag mig av Sunny Stories Self Tan Velvet Body Mitt. Vid applicering luktar den inte klassisk BUS utan snarare söt och god parfym. Dock uppöevde jag att BUS-doften kom fram en aning när produkten började torka. Jag kunde också känna den när jag hade duschat men inte så att det störde mig. Jag fick hem den i färgen ”Medium” vilket passade mig perfekt eftersom att jag inte vill ha jättemycket färg. Färgen var inte heller för varm för mig utan såg ut som min naturliga bränna. Moussen var väldigt enkel att använd och det kom ut mycket mousse vid varje pump vilket jag uppskattade. Tyvärr kändes den inte jättedryg vilket också kan bero på handsken jag applicerade den med (som sög åt sig en del). Dock skulle jag inte säga att det gör den ovärd sitt pris då flaskan är på 150ml och bara kostar 199kr. Jag tyckte faktiskt inte att den var så snabbtorkande utan kände mig klibbig en ganska lång stund efter applicering. Dock tycker jag inte att den var sämre än någon annan BUS jag har testat. Resultatet blev väldigt fint med en riktigt jämn och naturlig färg. Färgen höll riktigt bra och försvann långsamt under kommande 10 dagar. Hela tiden fortsatte färgen att se jämn och fin ut tills dess att jag valde att skrubba bort det allra sista. Jag skulle definitivt rekommendera den här till alla som letar efter en prisvärd brun utan sol-produkt för kroppen☀️
Jag testade Sunny Stories Self Tan Hydra Face Drops Gradual Tan! ☀️ Kan detta vara bland de bästa brun-utan-sol produkterna jag testat för ansiktet? Ja, det kan det faktiskt. Här har vi en riktig vinnare. Eftersom att Sunny Stories var ett helt nytt märke hade jag inga förväntningar överhuvudtaget. Denna produkt tog mig därför med storm! Först och främst är denna otroligt enkel att arbeta med! Blanda ut några droppar (jag brukar använda 2-3) med din dagkräm och låt det verka. Resultatet syns inom någon timma eller två och utvecklas mer och mer under dagen. Jag har testat att applicera den både på dagen och på kvällen och kan meddela att den inte lämnar några fläckar på mina vita örngott! Du väljer själv hur mycket färg du vill ha då detta är en gradual tan, vilket innebär att du kan bygga upp produkten stegvis. Det gör det även väldigt enkelt att anpassa färgen efter hur solbränd resten av kroppen är. När färgen börjar försvinna märker man det knappt, förutom att ansiktet upplevs ljusare och ljusare. Inga ojämnheter eller fläckar. Denna produkt har levt med mig hela sommaren och kommer även i fortsättningen att användas flitigt! Det blir alltid lika naturligt, jämt och fläckfritt. Inte heller några skarpa linjer. Jag upplever inte heller att pigmentet fastnar i mina torrare partier. Hydra Face Drops innehåller dessutom hyaluronsyra vilket hjälper min torra hud på traven. Ett stort plus i kanten då den är parfymfri vilket gör att min något känsliga hud klarar denna produkt galant! 10 av 10, här har vi helt klart en ny favorit! 🥰☀️ BEAUTYHACK: Blanda ut 2-3 droppar med din hand/fotkräm och smörj in händerna/fötterna för en jämn och fläckfri BUS applikation!
Hej alla fina beautynördar, Jag har använt Biotherm Blue Therapy Pro-Retinol Cream varje dag i en månad och här kommer min ärliga åsikt: 🦕 Första intrycket: Jag blev förvånad över hur återfuktande den var utan att vara tung. Fantastiskt för oss torrisar på sommaren! 🦕 Efter en månad märker jag mindre fina linjer i pannan, mindre porer och generellt en mer återfuktad hud. 🦕 Denna är en fantastisk nybörjarretinol. En så kallad ”no brainer”. Jag har en blandhy med porer i t-zonen och yttorrhet i resten av ansiktet. Dessutom en lite känslig hud. Reagerade inte alls på denna trots användning varje dag. Jag tycker att den har en behaglig lätt parfymerad doft och trots att jag brukar föredra parfymfritt så doftar denna inte för starkt. 🦕 Det tar tid att se resultat av retinol, varför jag också väntat en månad innan jag recenserade denna för er. Jag har använt låghaltig retinol (0.01%) i ca ett halvår innan jag provade denna. Vid 28års ålder börjar jag märka fina linjer i pannan och att spänsten börjar ”leave the buildning”. Retinol ska vänjas in i hudvårdsrutinen, tänk lugnt och snällt. Så är ni i början av er retinolresa, börja 1-2 gånger i veckan på en låg procent och öka först frekvensen och sedan procenthalten efter nån månad om huden mår bra. 🦕 Lyxig användarupplevelse. Ni vet hudvård som bara andas unn och avkoppling? This is the one 🙌🏻 Luktar gott, medeltjock konsistens och huden ser fantastiskt återfuktad direkt. 🦕 Biotherms miljöarbete. Fantastiskt med stora företag som jobbar med förnyelsetänk och verkar som föregångare för andra. 🦕 Minus: Priset (passa på när det är rea). Jag hade också önskat en parfymfri version samt att retinolhalten fanns angiven. Vore spännande att höra vad ni tycker!
Jag har testat Biotherm Blue Pro-retinol cream i lite över fyra veckor nu och jag gillar verkligen krämen! Jag är 31 år med normal/oljig hy, framförallt nu under sommaren. Biotherm Blue Pro-retinol cream är ganska tjock i konsistensen och du behöver inte mycket för att täcka ansiktet. Jag har använt krämen en gång om dagen, som nattkräm, då jag kände att den var ganska fet för att använda som dagkräm på min rätt oljiga hy. Har du torr hy tror jag absolut att det kan vara nice att använda krämen även som dagkräm. Krämen är extremt återfuktande och jag upplever att retinolen till viss del gett effekt på de begynnande linjerna framförallt mellan mina ögonbryn. Jag har inte haft några problem med irritationer eller liknande utan den har bara gett min hy en välbehövlig boost under natten. Rekommenderar starkt!
☀️ Att applicera solskydd ☀️ Det har pratats mer om solskydd iår än någonsin innan känns det som och det gör mig verkligen så glad! Ingenting är så viktigt som solskydd, främst såklart för att motverka hudcancer men även mot rynkor och andra hudförändringar. Plus att rent krasst blir all annan hudvård (samt pengar du lagt på det!!!) helt bortkastat om du inte använder solskydd. Ett vanligt misstag folk tyvärr dock gör är att de använder för lite solskydd och därför inte får ett tillräckligt bra skydd. En bra regel är ”två fingers regeln”, använder du ett vanligt flytande solskydd ska du täcka två (tre om du har ett större ansikte) fingrar med solskydd för att det ska vara nog mycket till ansiktet! De allra flesta solskydd kräver också att du återapplicera ca var fjärde timme, och såklart mer om du badar eller ligger ute och solar. Använder du som mig Evys Daily Defence Mousse ska du använda upp ungefär en golfboll storlek mousse till ansiktet varje gång. Glöm inte hals, nacke och händerna!! Kika videon för att se hur jag applicerar Evys, som för övrigt är mitt absoluta favorit solskydd! Den är också helt otroligt under smink 🫶🏼 Ta det försiktigt ute i solen kompisar 🌤🌤
SkinByCelinne- STRANDVÄSKAN OCH DESS INNEHÅLL Vi är mitt inne i högsommaren och allt vi begär är lata dagar på stranden med en glass i högsta hugg. Oavsett om du är ledig eller jobbar så kommer vi alla att träffas av en gemensam nämnare, solens varma strålar. Vi vill snabbt rafsa ihop strandväskan för att sedan njuta av sand mellan tårna och ett svalkande dopp.☀️ Nyckeln till en lyckad stranddag är en genomtänkt strandväska. Men hur ska vi tänka? 🤔 En solig dag skriker skydd i form av SPF, helst så hög SPF som möjligt och ja du blir brun med SPF 50…. Börja med att smörja in dig redan hemma helst 30 min innan du går ut, dels för att komma åt överallt och inte hinna bli för exponerad. Ta med skydd för kropp, ansikte men också ett stick. Detta kommer du långt på, glöm inte att återapplicera ofta och speciellt om du svettas eller badar mycket. Några givna solskydd som kommer i skymundan är en stor hatt eller keps, utmärkt för att skydda hårbotten och täcka ansiktet med, men glöm inte att dina solglasögon fyller en stor funktion. Att du ser lite coolare ut på stranden i all ära men att skydda ögat och huden runt omkring är väldigt viktigt då den är tunn och skör. För att inne glömma vätska, att kroppen är uppbyggd av 60% vatten är ingen hemlighet och att utsätta sig för värme och sol utan att fylla på vätskenivåerna är inget att rekommendera, varken för ditt mående eller huden. Fyll upp en stor vattenflaska med vätskeersättning och fyll på ordentligt under dagen. SLUTA MAXA SOLTIMMARNA, som hudterapeut tycker jag mig se en hets kring soltimmar. Vi måste sluta upp med att få ångest om man inte solar från morgon till kväll. Det är en osund vana som kan sluta upp med malignt melanom. ⛱ En skön dag på stranden är verkligen sommar för mig men vi måste ändra våra solvanor drastiskt och det är nu. Vad är ett måste i din strandväska och varför? Berätta gärna om du sitter på ett lifehack när det kommer till sol och sommar! 😍
Bra och snabb dusch rutin. Gör huden fin och redo för bästa brännan! Snabb exfoliering, hår bortagning om de önskas, skonsam tvål och återfuktning! För ansiktet en enkel rengöring, serum och återfuktande kräm! Och såklart SPF. För att faktiskt bli brun och inte bränna sig. The origins Glow-Boosting Gel Moisturizer ger såå fint glow och lite färg i ansiktet! Perfekt nu till sommaren då det får ansiktet att se så levande och soligt ut. Det ser nästan ut som man har ett naturligt filter på sig så det enda som krävs efter en dag solning är en snabb dusch sen Hawaiian After sun body lotion, Glow-Boost Moisturizer, en lätt sminkning med antingen de lite dyrare Anastasia browgel eller billigare men lika bra Maybellines browgel, ett favorit läppglans och en ljus outfit med guldsmycken och man är redo för att åka iväg och äta! #beach ready #beachready
Igår postade jag mina Beauty Favoriter från Juni 2022 på min Instagram och jag bara måste dela med mig av dessa godingar här också! 🌻 LH Cosmetics On Set - Prep, fix & refresh setting spray Shiseido - Synchro Skin Self-refreshing Tint SPF20 Dessa två är sommardrömmar come true! ☀️ Shiseidos skin tint är perfekt för dig som vill ha en basprodukt som inte syns på huden utan som bara “perfects”. Den känns otroligt lätt och hjälper dina andra produkter att fästa lite bättre än om du går med bar hud. LH Cosmetics släppte för ett tag sedan 2 nya setting sprays och båda dessa är helt underbara 😍 Prep, fix & refresh fångade dock mitt hjärta lite extra! Den återfuktar och ger dig ett ljuvligt glow ☀️ TIPS: Spraya Prep, fix & refresh innan du blandar ut din foundation för det ultimata glowet! Hela inlägget hittar ni här: https://www.instagram.com/p/CfYrxnDtAKb/
Då var det dags för mig att prata om mina SPF-favoriter! 😍 Jag tänkte att det var lämpligt nu när sommaren verkligen närmar sig (eller kanske redan är här?) med stormsteg! Som ni kan se här ovan i videon så är EVY Face Mousse (både SPF30 och SPF50) stående favoriter i mitt badrumsskåp. De har bra UVA- och UVB-skydd, fungerar som primer för smink och håller i hela 6 timmar (!!!). Jag älskar dock alla EVYs solskyddsprodukter, både de för ansiktet och kroppen samt de för barn. Se några exempel är nedanför! En annan storfavorit jag har är Garniers SPF50+ Fluid. Den tycker jag så mycket om eftersom den är lika lätt som mjölk, fungerar super under smink och svider inte i ögonen. De dagar jag är lite torrare så använder jag den över en fuktkräm och annars exakt såsom den är. En annan favorit från Garnier är deras SPF-Mist SPF50+ som fungerar super ovanpå smink! Jag skulle dock rekommendera att alltid applicera mist inomhus och med ett rikligt lager – för att faktiskt få skyddet i ansiktet och inte i luften runt omkring. 💨 Bubblare! En av mina favoriter för kroppen är bland annat klassikern ”Protect and Moisture Sun Lotion” från gamla goda NIVEA. Detta eftersom den absorberas lätt, har ett bra pris och kan därmed slösas med. ⭐ Solskola ⭐ - Applicera alltid rikligt, minst en halv tesked till ansiktet och cirka en handfull till kroppen. - Återapplicera minst varannan timme och alltid efter bad! - Undvik att vara i solen mellan 11-15. - Använd solhatt och sitt i skuggan. Vilken är din favorit SPF-produkt? 💖
Häng med på en fuktgivande och pigmentfokuserad morgonrutin med beautyact! 🥰 På morgonen tvättar jag bara ansiktet med vatten! Och den här rutinen fokuserar mycket på att ge huden fukt och glow samtidigt som den jobbar på porer och pigmenteringar! - Hyaluronsyra Toner: en mjölkig lite trögflytande toner som packar och preppar huden med fukt. ÄLSKAR! - Niacinamid Toner: Niacinamid är en underbar multifunktionell ingrediens som balanserar hudens talgnivåer (tänk oljenivåer) för att minska finnar och hålla porerna rena. Den jobbar även på pigmenteringar och är en grym ingrediens för en stark hudbarriär! - vitamin C serum: Jag älskar c vitamin dagtid för att boosta skyddet mot fria radikaler (skadliga ämnen i miljön som bryter ner hudcellerna) och den är magisk i kombination med SPF för att motverka och jobba bort pigmenteringar. - Skin defender: En lätt gel-kräm som är packad med goa ingredienser och håller mig återfuktad hela dagen! Enormt underskattad! GLÖM EJ - SPF dagtid! Välj en som du och din hy gillar, dyr som billig och använd varje dag 💓 Godkänd glow-rutin? Berätta gärna vad din favorit produkt är för glow! 💓
Hallåja alla sminkälskare! Tänkte dela med mig av lite sminktips med er idag! Dessa har absolut förändrat mina sminkrutiner till bättre och hjälpt nåt otroligt när det handlar om hur länge sminket håller sig under dagen💗 Skriva gärna era tips! Så kan vi hjälpa varandra🫶🏻 - Använd fingrarna mer, värmen i fingrarna kan användas som fördel vid applikation av produkter. Foundationen SMÄLTER in i huden och håller sig hela dagen! Ögonskuggor (speciellt metalliska eller skimriga) ser levande ut och ger en 3D look - Less is more! Har du problem med att sminket inte håller så länge som förväntat? Experimentera med antal produkter! - Våga placera produkter lite högre upp, rouge, bronzer etc.. detta bidrar till en facelift och ansiktet ser piggare ut - För att hitta din egna nyans av foundation, swatchar du vid hakan/jawline, absolut inte handen, man har åkt på det misstaget för många gånger haha! Du vill ju anpassa en foundation för halsen så swatcha vid de partierna istället - Ögonskuggsapplicering; har du problem med att får din ögonskugga o va pigmenterad? Använd en eyeprimer med lite ”concealer-aktig” konsistens och här kommer tricket… sätt inte den med puder! Packa med små borstar, blanda inte, utan packa på skuggorna - Har du fransar som inte vill hålla sig uppe? I got you! Använd en ögonfransböjare, därefter går du in med en VATTENFAST mascara det e en gamechanger, sen kan du förbättra effekten med en annan mascara - Använd setting spray efter varje sminksteg!! Undvik ögonen då det lätt kan påverka ögonskuggan eller mascaran! Sminket smälter in i huden och allt jämnar ut sig! - Den absolut bästa och mest praktiska produkten enligt mig är rouge, är så förälskad i rouge, det piggar upp, sammanställer hela looken, det ger en ”sunkissed” look som man absolut inte tackar nej till!!
Ska du på bröllop i sommar eller ska du kanske till och med gifta dig? 💍🤍 I början av juni publicerade jag några bröllopsinspirerade looks på min Instagram som passar oavsett om du är där som gäst eller bruden själv. Här är mina topp 3 bästa tips för att få sminket att hålla denna bröllopssäsong!  1. Använd produkter som du vet att du gillar och du vet fungerar för dig och din hudtyp! Din bröllopsdag är inte dagen du bör experimentera med nya produkter. 2. Primer, puder, setting spray - denna magiska trio kommer få ditt smink att hålla hela dagen. Tänk på att inte alla produkter samarbetar väl med varandra, så var noga med att välja produkter med ingredienser som gifter sig (see what I did there 😉). 3. Kräm som toppas med puder - för att få en riktigt long lasting makeup brukar jag använda en krämprodukt som bas för att sedan toppa med puder. T.ex. kräm blush toppas med puder blush och kräm bronzer toppas med puder bronzer.  Nedan ser du några av mina must-have produkter, samt en av mina bröllopssminkningar (min personliga favorit). Alla mina bröllopssminkningar kommer snart att finnas samlade i ett inlägg under “Beauty Looks” ❤
Nu har jag testat Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum i ungefär 7 veckor och här kommer min recension. Till att börja med vill jag säga att detta verkligen känns som en unik och lyxig produkt. Serumet består av tre olika serum (hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra) som man sedan blandar ihop i handflatan innan applicering. Dessutom är serumet patenterat till 2035 vilket känns riktigt häftigt! Serumet sägs öka hudens fasthet och ge bättre hudkvalitet, reducera rynkor och fina linjer samt reducera pigmentfläckar. Produkten ska dessutom fungera på alla hudtyper och även känslig hy. Jag har kombinerad och känslig hy så jag tycker alltid att det är spännande att se om en produkt fungerar både på mina torrare och fetare partier och dessutom utan irritera huden. Vid applicering tycker jag att serumet känns lite kladdigt men det går snabbt in i huden. Formulan är som en rinnig gel (väldigt lätt på huden) och lämnar ingen hinna. Det har en svag men god doft och jag har faktiskt fått höra från flera att jag doftar gott efter att jag använt serumet. Jag tycker definitivt att jag kan se en förbättring på hudens kvalitet. Jag har fått mer lyster i huden och känner mig mer återfuktad. Tidigare hade jag små knottror i ansiktet som nu försvunnit. Mina torrare partier har verkligen förbättrats medan mina fetare partier kan bli något oljiga av produkten. Här väljer jag då att applicera en lite mindre mängd produkt alternativt ett annat serum. Jag har inte heller upplevt någon irritation i huden så jag skulle säga att produkten är ganska säker för känslig hy. När det kommer till den uppstramande effekten och reducering av fina linjer och rynkor kan jag tyvärr inte uttala mig då jag inte har dessa problem än. Men jag tycker absolut att jag känner mig lite mer plumpad. Kommer jag köpa Rénergie H.C.F Triple Serum i framtiden? Absolut inte omöjligt men jag måste ändå säga att jag föredrar Lancôme Advanced Génifique Youth Activating Concentrate Serum.
🌸 Hypnôse Le 8 Mascara 🌸 Jag har med nöje fått chansen att testa Hypnôse Le 8 Mascara från Lancôme, och WOW. Vilken skillnad från tidigare märken jag använt ifrån 😍 🌸 Denna mascara anser jag som volymgivande och perfekt till er som söker det i en mascara. Jag har redan tjocka fransar och söker mer en formula som förlänger fransarna och håller de på plats, då mina tenderar att sjunka naturligt som raka efter ett tag. Ett tag efter applicering så har fransarna separerat sig perfekt och håller sig fortfarande uppe!  🌸 Jag märker stor skillnad på tidigare mascaror man använt som ska utlova volym, men som har klumpat och tjocknat istället efter ett tag. Denna tjocknar inte ihop <3 Kommer att använda mascaran kontinuerligt nu för att se ifall mina fransar påverkas och blir starkare och fylligare, då formulan består av Lancômes egna forskning berikad med 8 aminosyror och vårdande balm.  🌸 Mascaran kommer att vara perfekt för er som söker volym och separerande tjocklek, men samtidigt för er som vill hålla fransarna uppe!  Är så tacksam över att fått testa Hypnôse Le 8 och att jag även fått ytterligare testprodukter, som jag ser fram emot att testa 💕
Perfekta produkterna inför sommaren🌸 Jag har nu under att tag fått testa två produkter från Sunny Stories☀️ 🌟Self tan illuminating body lotion gradual Jag har aldrig varit en stor brun utan sol användare men denna produkten förvånade mig stort!! De blir en härlig och fin solkysst bränna efter bara första användningen och den bygger upp jättefint, utan att bli orange. Man får ett härlig glow efter applicering, den torkar snabbt vilket gör att det inte kladdar ner och förstör sängkläder. Ett stort pluss är doften!! Får inte bus känsla alls🙏🏻 🌟Self tan kabuki blending brush Applicerade brun utan solen med denna härliga kabuki borsten!! Så härlig och mjuk, blandar in produkten som en dröm utan att det blir fläckigt eller randigt:) perfekt för både kropp och ansikte, om man inte vill använda den på hela kroppen är den perfekt för svåra ställen som händerna och fotknölarna! Måste säga hur imponerad jag är över dessa två!! Trodde aldrig jag skulle bli så här överraskad🤩 Rekommenderar starkt dessa och speciellt lotionen om man inte vill använda vanlig mousse☀️☀️ Har ni testat någon av dessa, vad tycker ni?
Fick äran att testa den nya versionen av Lancômes storsäljare La Vie Est Belle- Oui. Den påminner väldigt mycket om originalet, fast med en lättare och blommigare doft. Personligen så tycker jag att den doftar underbart, men är tyvärr lite huvudvärks framkallande för mig (kommer dock inte vara förvånad om jag bär parfymen endå eftersom den luktar så ljuvligt). Doftnoterna som jag känner av mest utav dom som finns är hallon, ros och rosépeppar så om dessa noter är lockande för dig rekommenderar jag parfymen starkt. Den har också en väldigt ungdomlig och sensuell doft till sig så detta är en parfym som jag kan se många yngre personer uppskatta. Dessutom så känns både doften och flaskan väldigt lyxiga så är man ute efter lite lyx i livet så är den här parfymen perfekt.
SkinByCelinne- HUDVÅRDANDE MAKEUP Hudvård möter makeup, i teorin helt magisk men hur är det egentligen i praktiken? Vi i landet lagom är måna om vad vi applicerar på vår hud, ja när vi gör hudvårdsrutinen. Men vad händer sedan? Jag ser detta som en återkommande faktor, vi är näst intill galna med c-vitamin, retinol och hyaluronsyra men när sminket åker på spelar varken utgångsdatum eller ingredienser roll. År 2022 borde vi kommit längre när det kommer till en makeup där vi framhäver våra drag men samtidigt vårdar. Att ha en hållbar hudvårdsrutin är A och O men nu måste vi ta ett steg längre och främja vår hudhälsa med vårande makeup. Jag är en frekvent makeupfantast och snittar ett full face ca 5–6 gånger i veckan, det betyder att jag vet vad som fungerar och vad som trillar ner i golvet. Låt mig presentera ett märke jag blivit helt golvad av senaste halvåret, trumvirvel om jag får be!! JANE IREDALE, företaget själva säger följande om deras makeup, ” I en hudvårdsbransch av nej och inte, handlar allt om vad vi kan göra. Ingredienser som vårdar och mjukgör och inte verkar tilltäppande. Makeup som skyddar huden och på så vis förstärker varje individs personliga skönhet.” Att välja ut mina favoriter var inte lätt då allt jag testat finns flitigt kvar i min dagliga rutin, men vi ska ta en titt! För den som älskar lyster är Illuminating Glow Face Primer ett måste! Makeupen sitter bättre och jämnar ut hudtonen som avslutas med ett subtilt glow. Ifall du älskar en enkel bas som kan byggas på efter tycke och smak ska du ha Amazing Base Loose Mineral Powder. Glossy life, glossy wife. Livets läppglans som sitter på plats, ingen bismak och ger kyssvänliga läppar all night long-HydroPure Lip Gloss Sist men inte minst har vi vårens mest hypade nyhet! NARS Light Reflecting Foundation, avancerad hybrid foundation där hudvård och makeup korsas och blir en makalöst fin finish. Som auktoriserad hudterapeut är det otroligt viktigt att mina kunder väljer en makeup som låter huden andas. Är så glad över branschens uppsving och hoppas på många kommande produkter i hudvårdens tecken. Gör dig själv en tjänst och investera i din hud!
🌤 Mitt bästa sommarhack 💛 Ett av mina favorit sommar hack är Brun utan sol fräknar!! Finns det något finare, fräschare och somrigare än fräknar? Tror faktiskt inte det. Vad jag gör är att hälla ut en klick av Ida Warg Self Tanning lotion på en BUS vante (för att skydda bordet) sedan doppar jag försiktigt i en strippling brush, sveper mjukt av överflödet på vanten och sedan duttar jag försiktigt borsten över ansiktet där jag vill ha fräknarna. Oftast fokuserar jag på över näsan, kindbenen och lite i pannan. Av den BUS som blir över brukar jag också lägga lite bronzer vid kindben och panna för att ge en naturlig solkysst look. Jag gör detta på kvällen efter jag tvättat ansiktet men innan nattkrämen, sedan tvättar jag ansiktet som vanligt på morgonen och det är så himla skönt att då vakna upp och känna sig fräsch och redo för dagen. Eftersom jag är lika blek som ett vitt A4 papper kan jag också spraya lite BUS mist över ansiktet för att få mer färg och glow. Där gillar jag att använda Ida Warg Self Tanning body mist men har också gillat Sunny Stories Self Tan Hydra Face mist! Låt oss vara ärliga, på sommaren är det sällan vi vill använda oss av full face of makeup och eftersom fräknarna och BUS bronzern redan ger dimension till ansiktet så är sommarlooken nästan klappad och klar bara där. Men även om man vill använda foundation, som jag gjorde idag då jag använde en stor favorit Beauty Act Luminous Complexion Foundation, så syns fräknarna igenom och ger en så gullig detalj till looken!! 🥰
HAPPY PRIDE MONTH I betalt samarbete med KICKS För mig betyder Pride att få vara stolt över den man är, hur man än är. Ingen ska behöva skämmas för sitt rätta jag, utan snarare kunna vara stolt över det. Det är viktigt att lyfta Pride, dels för att hylla och fira alla som helt och hållet vågar vara sig själva fullt ut, men också för att väcka diskussion. Hur kan vi göra för att bli mer inkluderande, pålästa och framför allt empatiska mot varandra? Vi har kommit en bit på vägen, men har en lång resa kvar framför oss. Min Pride-sminkning i år är inspirerad av tiktoktrenden med regnbågens färger under ögat! Jag tycker att det är så fint, och vanligtvis görs det med mer pastellfärger, men jag ville verkligen framhäva prideflaggans starka färger. Lite glitter och glamour och ett par snygga fransar, sen var det klart! Vad tycker ni? @kicks.se #kicksse #kicksbeautytalks #kickscommunity
Till sommaren vill jag se ut som en glowing goddess! ✨😍 Det här är mina bästa hacks för att uppnå det ultimata glowet! 1) Istället för att endast välja en lystergivande foundation/tinted moisturizer, blanda även ut den med en lystergivande produkt! Du kan själv välja hur pass glowig produkten ska vara. Några av mina personliga favoriter är: Extra Illuminating Moisture Balm från Bobbi Brown, 24K Gold Lift & Firm Prism Cream från Peter Thomas Roth, Strobe Cream från MAC, och HALO Plumping Dew + Hyaluronic Acid från Smashbox. 2) Använd så lite puder som möjligt! På sommaren sätter jag bara min concealer under ögonen men använder annars inget puder. 3) Använd cream och liquid produkter istället för puder produkter. Jag pratar cream/liquid blush, cream/liquid bronzer, cream/liquid highlighter... Detta kommer att ge din look det där extra glowet! 😍 #beautyhack
Känner du igen scenariot: Din makeup är lagd, det ser riktigt bra ut, basen är jämn och fixerad med puder till perfektion. Du vill fixera makeupen med ett settingspray för att behålla detta fantastiskt snygga resultat. Du sträcker dig efter ditt setting spray, MEN nu upplever du att din foundation blir kakig, spricker eller försvinner på vissa ställen. Ett setting spray kan göra makeupen blöt igen och det i sin tur gör att din bas ser ojämn och fläckig ut. Det kan till och med göra så att din eyeliner smetar av sig på ögonlocket eller att mascaran hamnar under ögonen. Men hur får man det att funka då? Lösningen är att EFTER du applicerat din foundation och concealer, men INNAN du applicerar ditt puder, sprayar ditt setting spray på en puderpuff och pressar över din concealer och foundation innan de hunnit torka helt. Därefter tar du ditt setting powder och fixerar ditt setting spray.
Jag har testat OUI La Vie est Belle Eau de Parfum som jag hade läst väldigt gott om, att den skulle vara ganska så lätt och rätt så söt i doften. Tyvärr var den snarare väldigt tung och passade mig inte alls. Jag tänkte verkligen att toppnoterna bergamott, hallon och rosépeppar skulle framträda (åtminstone lite) men jag känner inga spår av de tonerna alls. Blomdoften tar över helt och lämnar mig kvar med en kraftig huvudvärk, så letandet efter en lyxigare parfym som passar mig fortsätter. Den här parfymen passar den som gillar en sensuell och sofistikerad blomdoft som håller länge på huden. Den som letar efter friska och fruktiga noter bör leta vidare. Flaskan däremot är otroligt läcker och härlig att hålla i. Har du testat parfymen? Har du tips på någon annan parfym som jag bör testa i stället?
Har två produkter jag inte kan leva utan samt två tips som #beautyhack . Schampo Heal från Maria Nila och Loreal Elvital Hyaluron Plump mask. Upplever att min hårbotten mår bättre tack vare Heal samt att mitt hår växer snabbare och håller sig friskt. Hyaluron plump masken är jättebra för mig då jag har torra längder. Efter användning håller sig mina längder fräscha och återfuktade ett bra tag <3 Första beauty hack är att alltid använda SPF 50 på ansiktet. Skyddar huden mot pigmenteringar och tidigt åldrande. Märker att daglig användning av solskydd har gjort min hud väldigt slät och frisk. Lägger på läpparna också, SPF 25. Mitt andra beauty hack är att blanda olika oljor i en burk och hetta upp dessa i kastrull eller mikro. Min blandning är ricinolja, arganolja avokado olja, kokosolja och olivolja (inte virgin, det svider i ögonen då). Använd en ren spolie och lägg på dina fransar och bryn kontinuerligt varje eller varannan kväll som ett avslut på din kvällsrutin. Har fått mycket tjockare bryn samt längre och starkare fransar. Rekommenderar verkligen att framställa din egna frans- och brynserum. Gör detta regelbundet. Kan ta lite tid att se resultat men har man väl börjat så är det bara att fortsätta, för då kommer resultatet! Anledningen till varför jag inte använder fransserum eller liknande är för att jag är allergisk mot Xlash, och liknande fransserum. Jag får röda irritationer vid slutet av fransraden som går ut på huden.
Hej!🌸 Är du ute efter en unik, sofistikerad och sensuell doft? Då är Lancôme - Oui La Vie Est Belle rätt val för dig! Det är en ny doft som tillhör La Vie Est Belle- familjen och påminner lite om den första som kom ut fast mer blommig!🌸 Helt klart en ny favorit för mig, dessutom älskar jag budskapet bakom parfymen, att säga ”OUI” - JA till alla möjligheter och uppskatta att vara i nuet. Designen är också unik och lyxig med guldglitter.✨ Tack @Kicks.se att jag blev utvald som Beauty- tester och för den underbara gåvan! Service och bemötande i toppklass!🌸 Beskrivning: OUI La Vie est Belle består av friska, färgstarka och fruktiga toppnoter av sprudlande bergamott, hallon och rosépeppar. Doftens hjärta är insvept i en enastående och lysande blombukett av centifolia-ros och solig ylang-ylang. Basnoterna består av en överdos av iris, patchouli och gourmandnoter som intensifierar den beroendeframkallande och sensuella signaturen av La Vie est Belle.
Hej alesammans! Jag har fått för ett tag sen att prova The Ordinary AHA 30% +BHA 2% peeling solution 😍 Jag har använt den en gång per vecka efter jag har rengjort ansiktet och sedan torkade jag huden tills den blev torr. Nästa steg var att aplicera produkten på ansikte och efter 7-10 minuter tvättade jag ansiktet med ljummet vatten. Jag kan säga att den är jättebra, fick ett bra resultat, hjälper till att få fin lyster i flera dagar under veckan. En annan fördel som jag märkte var att den produkten hjälpte min hud till att bli mjukare 😍 Jag skulle också specificera att jag har torr samt ganska känslig hud och även den produkten var lite starkare än andra produkter, var det inga problem för mig, tycker också att det hjälpte mot finnar 😍 Kommer använda den fortfarande 😍 Tack KICKS för att jag fick prova den 😍
SkinByCelinne- SPF-PREPP INFÖR VÅREN OCH SOMMAREN Låt oss tala om SPF. Det har aldrig varit mer trendigt att använda SPF, låt oss sjunga hejja rop för detta då baksidan av myntet har tyvärr dåliga nyheter. Vi har aldrig haft så mycket hudcancer som vi har nu i Sverige! För varje år kommer nya rapporter och tyvärr har denna negativa trend fortsatt. Vi som är fanatiker av solskydd, ja jag tillhör den skalan som går runt med SPF 50 året om. Är det något vi auktoriserade hudterapeuter tjatar om är det just vikten av solskydd. Utan att tråka ut er så vill jag snabbt dra strålningen som finns runtomkring oss. UVA- gör pigmentet i huden mörkt, tränger ner djupare i hudens skikt, får huden att åldras i förtid och orsaka hudcancer, kan bryta ner d vitamin i huden. UVB- gör att vi bränner oss om vi solar för mycket, huden åldras och kan ge upphov till cancer, tränger inte ner lika långt som UVA. Sedan år 1992 är solljuset och dess UV-strålning klassat som cancerframkallande för människor av Världshälsoorganisationens WHO. VI behöver inse faktum att en solbränna inte är fräscht och friskt. Vi har så många olika metoder att ta till ifall man vill se solbränd ut. Men att ta till solen eller solarium är en hälsofara! Lite tips för att vara väl preppad inför vår och sommaren. 1. Investera i ett solskydd du gillar, tycker du inte om solskyddet kommer du sannolikt dra dig från att använda det. 2. Har du kvar solskydd som har några år på nacken, gör dig av med det gamla. Leder till försämrat skydd och i värsta fall en allergisk reaktion. 3. Mitt life hack är att alltid ha ett solstick som du snabbt och bekvämt kan bättra på under dagen, slippa uppkomsten av bruna fläckar. 4. Använd solglasögon,keps eller hatt för att förstärka skyddet. 5. Det viktigaste av allt ---- ÅTERAPPLICERA--- svett, vatten, nötning eller tid gör att solskyddet försämras. Bättra på en gång för mycket. Glöm inte mängden!!! Jag personligen har solskydd för kroppen, en för ansiktet, stift, SPF som skyddar håret och hjässan, en SPFmist att bättra på med. För att behålla en frisk och hälsosam hud är det vid stor vikt att använda SPF året om, det är aldrig för sent oavsett vem du är. Sola säkert och glöm inte att man kan njuta på stranden under ett parasoll med en stor hatt.
Yves Saint Laurent Lash Clash Mascara Jag har fått äran att testa Yves Saint Laurent nya mascara Lash Clash och har nu använt den nästan varje dag i snart en månad. För mig har alltid namnet Yves Saint Laurent klingat lite lyxigt i mina öron, jag förknippar det med deras stilrena och classy förpackningar och har på något sätt känts som ett av de originella lyxmärkena. Detta märks när jag först öppnar upp förpackningen till denna mascara. Den är helt mattsvart med märkets logga snyggt markerat i en guldfärgad utstickande form. Mascaran känns lite tyngre och det märks att de valt att använda sig av kvalite material till förpackningen. Borsten är ganska stor vilket jag först chockades över, men har faktiskt inte upplevt något problem med det. Vad tycker jag om själva produkten då? YSL själva hävdar att denna ska ge upp till 200% mer volym till fransarna och, nja. Det kanske jag inte håller med om, men volym ger den absolut och jag upplever att den separerar mina fransar fint. Det jag är mest imponerad av är hur väl denna mascara sitter utan att smula eller smudga. Jag upplever nästan alltid problem med att mina mascaror lägger sig som en svart rand under vattenlinjen vid undre fransraden, men inte denna! Inte ens nu i dessa allergisäsonger då mina ögon lätt kan bli vattniga och rinna. Sedan att mascaran skulle sitta på i 24H, som de själva också säger att den gör, kan jag absolut berätta är en lögn då den ofta brutits ner ganska kraftigt på kvällen, men den håller absolut under ett helt arbetspass på 8-9 timmar! Detta är nog den dyraste mascaran jag provat och för mig är inte mascaran värd den prislappen som den har. Absolut en bra mascara och jag gillar formulan och resultatet den ger, men det är på något sätt liksom inte tillräckligt när priset endast beror på att det är just ett ‘’lyxmärke’’. Det finns definitivt andra mascaror där ute som ger samma resultat! Dessutom är YSL inte ett cruelty free märke, vilket drar ner det ännu mer för mig personligen. Mascaran kostar 375kr och jag har som sagt svårt att rättfärdiga det priset, men just nu är den nedsatt på 20% så att den säljs för 300kr. Är man därför nyfiken på mascaran skulle jag absolut slå till nu. Kul att ha fått testa, tack kicks beauty talks!
Hej alla! Som Beauty Tester fick jag hemskickat att testa en faceprodukt från Lancome: "Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml". Något så häftigt som ett TRIPPEL-serum, alltså hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos. Denna trippel dos främjar antiageing, förbättrad hudkvalitet och reducering av pigmentfläckar. Den är kanske lite ovanför min vanliga prisgräns för hudvårdsköp men jag har själv haft lite problem med huden (arga rynkan och rynkor runt ögonen vid ung ålder, rodnad, finnar då och då) och har man det och verkligen vill testa göra något åt saken så kan det vara värt det 😍 Vi går vidare! Det har gått ca 3 veckor och jag har använt den varje dag sen jag fick hem den. Anledningen till att jag inte ville recensera den direkt var för att jag ville se om det faktiskt blev någon skillnad på hyn samt att de har beskrivit att den dokumenterade effekten kommer under den 8:e veckan.. Jag ser faktiskt redan skillnad nu, men inte så mycket på rynkorna (än?) Ni kan se före- och efterbilderna i inlägget, dock tog jag bara på den delen där jag såg skillnad för ja, det är mycket roligare att se 😅 Pigmentfläckarna är nästan helt borta och rodnaden verkar ha lagt sig! Det är helt amazing att man ändå kan se det resultatet på 3 veckor, titta bara på bilderna liksom! Har även familjemedlemmar som har testat serumet, och jag kan ärligt talat säga att de tyckte det var riktigt bra när det kom till bl.a. återfukten, de sa alla samma sak: "huden suger verkligen åt sig serumet direkt", en annan sa "det är så skönt att den inte kladdar liksom!" Haha ja, ni hör ju, väldigt positiv feedback från oss alla. Jag skulle nog ändå säga att detta är en av de bästa ansiktsserumen jag någonsin använt, jag håller med om den återfuktande biten och tycker även att den ger med sig ett GLOW 💫 Jaha hörrni, slutligen, jag är nöjd och det var kul att få testa just denna skincareprodukt då jag är lite mer av en makeup-nörd egentligen. Men, skulle absolut rekommendera! Hoppas ni tyckte om min (sorry, långa) recension och TACK för att ni läste! ❤
Jag har fått testat den nya mascaran från Yves Saint Laurent och har under en tid nu använt den flitigt! Om vi kan diskutera designen först så är det en klassiskt stilren design, den känns bra att hålla i och lyxig (vilket jag tycker det mesta av YSLs produkter gör). Borsten är stor! Så den passar nog inte alla, men jag gillar det 🤩 visst, i början var det lite svårt att använda den, men det tycker jag nästan alla mascaror är när dom är ny, efter lite användning så har det blivit en vardagsmascara jag dras till. Det krävs inte många drag av den för att få volym i fransarna. Längden är inte riktigt där, men fyllighet får jag. Jag tycker inte den smular under dagen och har haft tårar i ögonen utan att det direkt smetat under ögonen eller så, men det gäller att inte ta för mycket av den. Det är svårt att få med alla småfransar men har lärt mig att ta toppen av borsten och dra lite där fransarna är korta. 😅 om det är något jag skulle köpa igen? Kanske. Finns det likvärdiga eller bättre billigare? Ja, men inte med samma design och lyxiga känsla skulle jag säga. Och eftersom jag ibland köper smink bara för att designen är löjligt bra, så förstår jag er som kommer köpa den här mascaran. 🤭 Jag tror också, att om framsböjare används, blir effekten mycket mer. Jag använder inte det men ska skaffa mig en bra och börja 😋 mascaran lovar sjukt mycket och vad gäller "kan ge upp till 200% mer volym" vet jag inte, men volym ger den. I videon så testar jag den för första gången så ni vet, jag kör inte heller flera lager utan testar endast "känslan" av den eller vad jag ska säga 😅 på bilden så har jag hunnit använda den många gånger och fått till det så som jag vill ha det. ❤️
SkinByCelinne- DÖDA HUDCELLER OCH MJUK KROPP April månad, även fast vädret spelar oss ett spratt så är varmare grader här för att stanna. Vi är väl medvetna om vilka steg och rutiner vi ägnar åt ansiktsvården, men hur är det egentligen med kroppsvården? Jag som snart är auktoriserad hudterapeut ser att trenden om en mjuk och välmående kropp ligger lite i skymundan. Detta vill jag ändra på här och nu. För hud är hud och huden är vårt största organ som behöver rejält med omtanke. Här behöver vi tänka ”holo” som betyder helhet. Exfoliera, återfukta och skydda. Exfoliering-elefanthuden är ett minne blott med hjälp av rätt exfoliering. Jag älskar att kombinera syra och mekanisk peeling. 1 gång i veckan är ett bra mått och glöm inte knän, armbågar och stuss. Alla döda keratinocyter (hudceller) blir ett minne blott. Under veckornas gång vill jag stimulera huden extra och jobba lätt peelande, då använder jag mig av en hederlig torrborste. Jobba i cirkulerande rörelser mot hjärtat med den torra borsten. Hälsofördelarna är många såsom igångsättning av blodcirkulationen, ökar hudens metabolism, lymfdränerande, jobbar mot celluliter och blockeringar samt har en lätt peelande effekt. Återfukta-fukt och fett är nyckeln för en hälsosam hud. Min rekommendation är att smörja kroppen efter varje dusch för att bibehålla den återfuktad. Här kan vi jobba med massor utav olika produkter såsom serum, lotion, butter, olja och mycket mer. Jag vill gärna känna mig rikligt återfuktad så ibland lägger jag först en kräm och sedan kapslar in med en härlig kroppsolja som sjunker in när jag sover. Minnesregeln är fukt efter varje tvätt. Skydda-spf är en viktig faktor till att huden bibehåller sitt kollagen och elastin som gör huden spänstig och fast. Vi behöver skydda hudens yttre som i sin tur skyddar våra organ på insidan. Hudcancern ökar i Sverige för varje år som går, dags att stoppa denna negativa trend. Under vintermånaderna så göms vi i tjocka kläder men nu när solen kikar fram stoppas gärna dekolletage, ben och armar fram i UV strålningen. Vet du med dig att du har hud som exponeras för UV strålning på med SPF. Med dessa tre steg kommer du få en mjuk, återfuktad och hälsosam hud i ett nafs. Ge din kropp denna kärlek så är jag säker på att du får tillbaka det. Vi har bara en hud, glöm inte det.
Jag testade Anastasias Luminous Foundation! Denna lystergivande foundation ger ett naturligt resultat utan något som helst glitter. Den lovar bl.a. att den passar alla hudtyper, inte ger flashback, inte oxiderar, är vattenresistent, och mycket mer! Mina förväntningar var höga... och kortfattat kan jag säga att jag tycker att produkten lever upp till vad den lovar. Den lägger sig otroligt fint på huden och håller sig hela dagen. Den passar utmärkt till torr hud men gillar du lyster kan jag tänka mig att denna foundation fungerar utmärkt till fler hudtyper! Den hjälper till att jämna ut min hudton, inklusive mina rodnader. Ingen flashback (som ni kan se på bilden nedan) och jag har inte upplevt att den oxiderar. Produkten är även vegansk och cruelty free! Luminous Foundation har fungerat utmärkt ihop med alla produkter jag testat den med. Att kombinera denna foundation med Anastasias Magic Touch Concealer ger verkligen en flawless finish! Som man förväntar sig av produkter från samma märke fungerar denna foundation även utmärkt ihop med resterande produkter från Anastasias sortiment! Det jag kanske älskar mest med denna foundation är hur otroligt byggbar den är! Jag kan välja att lägga ett jättetunt lager (jag personligen föredrar då att applicera produkten med en borste) för en supernaturlig finish, eller välja att bygga upp produkten till högre täckning (denna ger medium täckning). Den fungerar bra att applicera med både borste och fuktig svamp. Skulle jag rekommendera produkten? Ja absolut! Jag tror få som testar denna kommer att bli besviken. På min Instagram @beautiibymd (https://www.instagram.com/beautiibymd/) kan ni hitta fler bilder och videor när jag använder produkten!
50% på Budgie!! Idag i kicks påskkalender är det 50% på Budgie, ett redan väldigt budgetvänligt och högkvalitativ märke! De har tagit stor inspiration av K-Beauty världen och alla produkter är 100% veganska, så bra! Jag klickade givetvis hem lika grejer, men vill tipsa om två av sakerna jag redan har här hemma: Först är The Finishing Spray. Vågade inte ha för höga förhoppningar på denna först men alltså den är så bra! Jag har senaste månaderna verkligen försökt lära mig mer om mitt hår och provat produkter som får styling att hålla längre än 15 minuter och denna har varit sååå hjälpsam. Sprayar i håret när jag tex lockat klart och kramar in produkten i lockarna, märkt stor skillnad på hållbarheten 🙌🏼 Den andra är Volume Dry Shampoo, också en otrolig prisvärd produkt. Och som namnet anger så ger den absolut volym till håret, den doftar dessutom gott men inte alls för starkt. Tyvärr kan denna klia i hårbotten på mig ibland, så kan inte använda den flera dagar på raken. Men just sånt är ju väldigt individuellt så jag vill trots det rekommendera den, då det är en väldigt bra produkt! Har ni testat någon av dessa? Vad är era egna favoriter från Budgie?
Var inne på Kicks på Mall Of Scandinavia igår och dessa två godingar från BeautyAct fick följa med hem! Hydra Sheer Lopes Setting Powder i färgen ”01”. Debatterade med mig själv om jag skulle välja denna eller den som är translucent men då jag framförallt var ute efter påfyllning av färgat puder på mitt på LH cosmetics tagit slut. Valde mellan denna och Laura Mercier som jag absolut älskar!!! Men eftersom BeautyActs är så pass billigare så ska det bli kul att se om den kan vara lika bra och leva upp till förväntningarna. Tycker produkten ser otrolig ut på personer jag sett använda pudret, och jag älskade gamla kicks beauty translucent puder, så är super nyfiken på att testa denna. Contour and Fill Lip Liner. Har verkligen blivit frälst av läppennor och det har blivit en av mina nya favorit produkter att testa. Valde ut färgen ”Awaken Mauve” som såg helt magisk ut. Tydligen ska den hålla i ha upp till 16h, och ja ska bli spännande att verkligen sätta det på prov 🤔 Har ni testat någon av dessa? Vad tycker ni? 🥰
Mina nya favorit läppstift som kommer användas flitigt under våren! 💋💄 Nyanserna jag använder här är: 💄 Cream: 253 Mademoiselle Shine 💄 Cream: 350 Destination Honfleur 💄 Matte: 510 Divine Idylle 💄 Matte: 353 Mademoiselle Penélope 💋 L'Absolu Rouge Cream Lipstick som ger dig lyxigt behagliga, mjuka och livfulla läppar med en strålande krämig finish. Finns i 39 lyxiga nyanser. Den ikoniska formulan är nu berikad med återfuktande rosenbalsam, en blandning av hyaluronsyra och kallpressad olja för en härligt behaglig känsla i upp till 18 timmar. 💋 L'Absolu Rouge Drama Matte Lipstick som ger hållbar komfort, fantastisk färg och en pudrig matt finish. Applicera med ett enda drag och välj bland 15 nyanser. Dramatisk effekt utan någon torr känsla på läpparna. Den ikoniska formulan är nu berikad med rena pigment för en intensiv, krispig färg och rosextrakt för en lyxig komfort som håller länge.
SkinByCelinne- SYROR, VAD GÖR SYROR OCH VILKEN ÄR JUST DIN FAVORIT? C2H2O(OH)2, C6H4(OH)COOH, C6H10O6, jag har just nämnt tre av de vanligaste syrorna vi använder i hudvård. Dess kemiska beteckning säger gemeneman ingenting, men nämner jag glykolsyra, salicylsyra och glukonolaktone så börjar det ringa i en klocka, AHA, BHA samt PHA. Syrornas effekt är helt underbara när man använder dessa rätt. Tyvärr börjar fenomenet ”nätdermatit” växa sig starkare och alltmer utbrett, vilket skrämmer både hudläkare som hudterapeuter. Vi måste backa tillbaka och förstå hur en syra är uppbyggd och dess effekter. Det är dock en komplex fråga då olika syror har olika funktioner, men jag ska ta och bena ut detta en gång för alla. Vi måste fråga oss själva varför, när och hur mycket? För när vi har svaret på det kan det magiska börja. Alpha Hydroxy Acid – AHA. I korta drag används en AHA när vi vill väcka liv i en trött och glåmig hud som tål ett tyngre artilleri. Här jobbar vi på cellförnyelse, exfoliera hudytan, den binder också fukt. Tänk den tåliga huden som behöver en vårstädning. Beta Hydroxy Acid – BHA Att ta till BHA på en hud med rik talgproduktion hjälper både till att reglera talget och arbetar antiinflammatoriskt. Passar på en hud som får finnar och mycket pormaskar, kan torka ut så överanvänd inte, punktbehandla. Poly Hydroxy Acid – PHA Denna plumiga och intensivt återfuktande syra är min personliga favorit. Jobbar ytterst exfolierande men slussar ner massor av fukt och plumpar huden. En hud som vill jobba med syrornas effekt men samtidigt stärka upp hudbarriären. Toppen för alla att testa på ifall syra är nytt och främmande. Börja med att fasa in syran som du fått rekommenderad av en utbildad hudterapeut. Här jobbar vi med ordet lagom. Skynda inte och tro på bättre resultat utan varsamt. Tänk på hur din hud mår just idag, vad behöver den? Är syra det bästa eller ska jag avvakta. En hälsosam hudbarriär är a och o för mig. Vilken är din favorit syra och varför?
Min hudresa+ must have Jag har aldrig haft några större problem med min hy. Lite småflinar som man får i tonåren men som läkte ut av sig själv. Därav brydde jag mig nye att använda någon hudcreme förrän på senare år. Förra året fick jag postcovid och det avspeglade sig i ansiktet. Huden blev torr och en stor klåda började. Jag rev sönder mig och det var så jobbigt att inte känna sig fräsch . Jag fick rådet att börja använda Bioterm, dag, natt och ögoncreme. Jag har hållit på med det nu ganska länge både morgon och kväll, men det är först nu som huden börjar kännas bättre och klådan har börjat försvinna. Jag använder Biotherm blue therapy night och Biotherm aquasorce. Ögoncreme är Biotherm therapy eye. Jag sminkar mig inte varje dag då jag är rädd att klådan kommer tillbaka, så det blir mest på helgen. Jag är nöjd med dessa produkter och är tacksam för rådet jag fick.
>> Lets Talk Face Shaving << Jag har under en tid nu rakat mitt ansikte, du hörde mig! RAKAT MITT ANSIKTE! 😝 En Beautytrend som har cirkulerat en längre tid och jag var bara tvungen att prova det 😝 Jag rakar det ca 1 gång i månaden med en ”brow razor” och resultatet blir så bra! Att raka ansiktet kan kännas lite läskigt och konstigt men är faktiskt bra på många sätt: 1. Du får ett lenare ansikte⭐ 2. Du exfolierar huden genom att skrapa bort påliggande hudceller ⭐ 3. Hjälper hudvården att penetrera djupare i huden och ger därför bättre effekt. ⭐ 4. Sminket lägger sig mycket finare på huden. ⭐ Tips: När du rengjort ditt ansikte så kan du lägga på en ansiktsolja för att rakningen ska bli mildare på huden och kom ihåg att ha en lätt hand när du gör det så du inte råkar riva dig 😊 Att tänka på innan du rakar ansiktet: Rakning verkar vara en oskyldig teknik och för det mesta är det det, men när det gäller att ta bort hår från ansiktet finns det några tips att tänka på. Om huden inte är förberedd eller ren, rekommenderar jag inte att raka ansiktet. Detta kan föra in bakterier i huden som kan leda till utslag och infektioner och skapa ytterligare irritation❕❕ Någon annan som börjat med denna Beauty trend? 💛och vad tycker ni? 😍
Kiehl’s Rare Earth Deep Pore Cleansing Masque. 💗 Jag måste bara säga wow! Denna ansiktsmask är underbar! Det var någon här på communityt som rekommenderade och skrev så gott om den. Jag var bara tvungen att handla in den och prova. Den är verkligen magisk och lämnar huden så ren, glowig och mjuk! Den torkar ej ut huden. Jag upplever att den är perfekt för mig som har kombinerad hy då denna lermask absorberar överskottssebum. Rekommenderar detta vidare. Passar: Alla hudtyper. Men skulle säga att den är perfekt för kombinerad/fet hy. För hy med stora porer. Doftar: Väldigt fräscht, clean och ljuvlig! 😍 Det blev även min favorit dag/nattkräm, den fantastiska ultra facial cream och facial fuel energizing moisturizer till min man som älskar den kylande känslan.🥰
Jag har under ett tag testat BeautyAct Iconic Contour Kit Light/Medium. Det första jag märkt är att den är väldigt pigmenterad så man måste vara lätt på handen så det inte blir fläckigt. Jag tycker att färgerna är jättefina och passar bra tillsammans🤩 Jag har haft delade åsikter om denna produkt, första gången jag testade älskade jag den men sen var det några gånger som det blev fläckigt och såg ut som om jag hade en brun jord fläck på kinden… jag tror det har att göra med hur hårdhänt man är när man lägger på produkten:) men nu när jag har fått in knycket så tycker jag att det ser jättefin ut🥰🥰 Ett minus är att produkten är väldigt smulig i formulan vilket jag inte gillar, trots det kommer jag fortsätta att använda den för tycker att resultatet blir så naturlig och fint. Vad tycker ni om BeautyActs contour kit? Roligt att höra era åsikter☺️
Här kommer min go-to basrutin som alla torrisar där ute borde testa! 1. Det första är självfallet att exfoliera med Alpha Arbutin serumet från The Ordinary! Skrubba försiktigt med en blöt handduk och torka sedan lätt med en torr handduk. 2. Återfukta som om ditt liv hänger på det! Lumenes Nordic hydra serum samt antingen Lumenes Nordic hydra moisturizer eller Nutrient Enriched Face Cream från Skin Treat gör susen! 3. Primer-dags! Lite lite grann av Primer Oil från Smashbox gör så att sminket inte rör sig ur fläcken! 4. Nu kommer den spännande cocktailen: foundation à la Sandra. Någon pump av Loreal’s 24h freshwear foundation + några droppar av Lumenes Nordic hydra serum. Vill du att det ska sitta ännu mer? Droppa i primer oil-en här också. Ja du läste rätt! Mixa ihop och du har vinterns favorit! 5. Blanda in foundationen är väl inga konstigheter.. eller? Blöt en svamp från Real Techniques i VARMT vatten! Blandar in allt såååå seamless! Bättre än om man blöter med kallt eller ljummet vatten. 6. Concealer? Såklart kör jag en mix av Superstay från Maybelline och Luminous Complexion concealer från BeautyAct! 7. Pudra med Hydra Sheer Loose Setting Powder Translucent från BeautyAct. En ny storfavorit i butiken! 8. Bronser från Isadora! Passar min hud sååå bra! Stor bronser, stor spegel, mycket produkt och inte dyr alls! 9. Highlighter? SAY NO MORE! Typ en halv droppe av Glow-Up Liquid Illuminator från BeautyAct räcker till månen och tillbaka! Dutta på och blanda in med fingret och BAM! Sånt naturligt men ack så vackert glow som inte rubbar basen! 10. Set it and forget it med All Nighters settingspray från Urban Decay! En must-have! Och som grädde på moset: testa sätta på att par färgade ögonfransar! Min stora favorit numera 😍
Fick för ett par veckor sedan hem en testprodukt, BeautyAct HydraRepair Melting Cream, som jag nu använt i ca 2 veckor. Det är en tjockare ansiktskräm som verkligen återfuktar huden. Själv har jag torr hud men den ska passa alla hudtyper, även känslig. Den är vegansk, vilket jag uppskattar mycket, och parfymfri. Trots detta har den ändå en svag god doft, tycker jag. Den känns väldigt fyllig och jag föredrar att använda den till kvällen då den kan verka optimalt under natten. Jag använder oftast en dagkräm med SPF och det har denna krämen tyvärr inte men den uppfyller allt övrigt som jag önskar av en ansiktskräm. Själva förpackningen är ganska stor och av plast, vilket ur ett miljöperspektiv kanske inte är det bästa, men jag tycker den är riktigt snygg, stilren och unik.💙 En härlig, näringsrik och återfuktande kräm till ett mycket bra pris, 249 kr för 50 ml.
New perfume alert! Born in Roma Coral Fantasy 🏛 🌅 Med Born in Roma Coral Fantasy bjuder Valentino in dig till ett nytt Rom, denna gång i solnedgången. När det korallfärgade ljuset strålar över den eviga staden är det dags att förverkliga dina drömmar: inspireras av Roms vackra byggnader i ett ögonblick som bara är ditt. 🌇 DONNA (For her) : En blommigt fruktig doft som får energi av ett färgstarkt, gyllenrosa kiwiackord. Det blandas med aromatiska noter av ambrette och mysk, ett elegant hjärta av jasmin och ros – resultatet är en strålande ljus och modernt feminin doft. 🌆 UOMO (For him) : En fruktig ambradoft med sprudlande söta ackord av rött äpple som blandas med noter av tobak och patchouli. Den provocerande hjärtnoten smälter samman med salvia och geranium och skapar en fräsch men ändå kraftfull doft.
En hårinpackning för torrt, skadat, kemiskt behandlat och/eller livlöst hår. Torrt hår blir slätt och mjukt. Den reparerar skadat hår och motverkar att det bryts av. Inpackningen är kliniskt bevisad att öka hårets styrka, glans och förbättra den långsiktiga hälsan hos skadat hår. Formulerad med nyponolja, B-vitaminer och algextrakt, återställer denna antioxidantrika formel torrt, sprött, färgat eller överbearbetat hår. Inpackningen rekommenderas att användas en gång i veckan. Efter schamponering, massera in i håret och se till att inpackningen appliceras jämnt. Låt verka i 5-10 minuter innan du sköljer. Mitt hår känns med en gång följsamt och mjukt. Jag tycker ofta det kan vara svårt att hitta bra hårinpackningar som inte tycker ner mitt tunna hår, men den här känns lätt och håret blir luftigt.
Nu har jag fått hem och testat denna produkt - Kicks BeautyAct Mixologist Glow Foundation Drops. Och jag älskar den, den ger ett så fint lyster och glow ovanpå min foundation😍 Givetvis fungerar den att applicera före foundation, tillsammans med foundation eller för sig själv. Den är enkel att applicera, jag har använt händer/fingrar när jag har applicerat, men den fungerar säkerligen lika bra med en sminksvamp eller sminkborste. Jag upplever det som lagom och som ett naturligare glow om man tar 1-2 droppar, vill man ha mer glow är det bara att ta någon droppe till 😃 Var först skeptisk till att färgen var så mörk med tanke på att jag har en väldigt ljus hy nu på vintern och våren. Men jag blev positivt överraskad eftersom den smälte in tillsammans med min foundation och gav mig en liten kick av färg utan att se onaturligt ut! Det finns tre färger att välja på - så det kan passa alla! Ett stort tips för er som vill ha ett extra glow i er sminkrutin😍
#Whatkbtmademebuy Nu är det dags igen hörrni! KICKS Beauty talks har gjort det igen och min plånbok har blivit tunnare men HEJ vad gör det när man får superbra produkter ist 😃 Denna gång blev det endast 5 produkt och jag har endast hunnit utvärdera 1 av dessa och det är Master Patch spot treatment från Cosrx och ska man säga något om dessa så är det att DE FUNGERAR SUPER! Jag har problem med att få finnar lite då och då och jag har alltid ett problem att få bort de och har inte hittat en bra spot treatment tills jag provade dessa. Jag sätter på de när jag känner att det börjar komma en finne eller precis när den blossat upp och redan nästa dag kan jag känna att den börjar dra sig tillbaka :) 💛 och det bästa av allt är att det inte blir något ärr för jag har inte hunnit klämma finnen (jag vet att man inte ska göra det men kan inte rå för det hahah) Kommer definitivt köpa igen! Finns det något som ni köpt från att ha blivit inspirerade från KICKS Beauty Talks? 😍
SkinByCelinne- MIN RESA GENOM HUDEN + MIN MUST-HAVE! Aldrig, aldrig någonsin skulle jag tro att Celinne 6 år skulle älska sin hud (ja för den delen andras med). Men här står jag, 24 vårar senare och snart färdigutbildad hud och spaterapeut. Det är en häftig känsla när man träffar rätt, för jag har gjort en hole in one. Jag tog rätten att förbättra och må bra, rätten till en god hudhälsa. För att göra en krokig och komplicerad väg kort så har jag alltid haft problem med huden. Atopiska eksem avlöste min barndom, det var så illa att jag kliade upp mina armveck, slutade alltid med köttsår som savade genom tröjan. Vita fläckar (hypopigmenteringar på vårt språk) på armarna blev kontentan av frenetiskt kliande och mängder av utskrivna mirakelkrämer som skulle göra underverk. Jag hade långärmade tröjor jämt, för jag skämdes. En rädsla att någon skulle kommentera mina äckliga armar. Det komplex jag hade då kan idag göra ont, ont att jag inte var snällare mot Celinne 6 år. Idag vet jag bättre, med en rosacea hud från tonåren tills idag är jag så fruktansvärt tacksam. Att jag hittat ett sätt att hålla mina åkommor i schack. Visst får jag skov ibland och det påminner mig om hur psykiskt och fysiskt påfrestande det kan vara med hudproblem. Nu älskar jag min hud så pass mycket att jag valt det både som intresse och yrke. Jag andas hud, hudvård, ingredienser, förändring och förbättring. Jag vet nu vad min hud älskar och kräver för att må bra, jag kämpar fortfarande med en hud som i omgångar är blossande röd, kvisslor som pulserar och ögon som svider. Men det finns en stapelvara som alltid har en plats i mitt badrumsskåp och ja i mitt hjärta. Hoppas ni vill hänga med mig här inne, hela våren ut. Jag kommer dela med mig av min resa, tipsa om produkter, trender som stärker hudhälsan och det jag kan bäst-kroppens största organ, HUDEN! ❤️ -Dermaceutic k ceutic 525 kr-en underbar reparationskräm som lindrar rodnad och återställer hudens mikrobalans. SPF 50 vilket är ett måste. Denna dagkräm använder jag 365 dagar om året år efter år. En stapelvara, reser varken till norr eller söder utan denna flaska i mitt bagage. Lika viktigt som pass och plånbok.
NEW SERUM ALERT! 🚨 🟣 Lancômes nya Rénergie H.C.F Triple Serum är ett resultatinriktad serum som innehåller hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos. 🧬 Dessa tre aktiva ingredienser som används av dermatologer har nu för första gången förenats i en trippeldos i ett ytterst effektivt antiageing-serum för att stärka överhuden lager för lager. 💧 Den har en unik och innovativ trippelkammarförpackning. Varje serum är i sin egen kammare. Med varje pump blandas ingredienserna från de tre olika kamrarna färskt. Det hjälper att upprätthålla högre nivåer av styrka och stabilitet än om ingredienserna formulerades tillsammans i samma kammare. 💜 Jag ser fram emot att börja använda den här serumet och ääääälskar formulan!
What KBT made me buy! #whatKBTmademebuy Ni är ju fantastiska på att lägga upp tips och inspiration till produkter och jag vill ju bara köpa ALLT! :D Jag söker ständigt efter nya hudvårdsprodukter och denna gång lade ja en beställning på bland annat dessa godingar ni ser nedan 😍 och får jag bara säga WOW! Emma S. Vitamin C10 Booster som har gett min hud extra glow och fyllt på med C vitamin för fulla muggar och min hud äääälskar den, slukar den totalt! Husen blir väldigt jämn och fin så denna blev en hit! BRA REKOMMENDERAT AV ER! 💜 Sen har vi också den nya krämen från Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer som jag fastnade för direkt! det är den mest perfekt feta krämen som övergår till en mer Gel liknande konsistens när man masserar in den och den innehåller peptider, ceramider, kollagen och amino-hyaluronsyror. En riktig cocktail för den torra husen som behöver stärka hudbarriären till sitt yttersta 😍 Passar alla hudtyper HUR PERFEKT? Vad säger ni? har ni provat dessa? Vad tyckte ni? 💜
Jag fick inspiration av Elistabeth när hon gjorde en video på vad som får följa med henne in i 2022 och ville göra en själv, men mer vad jag har just nu och som jag älskar! 😍 Cliniques cleansing balm har just i skrivande stund tagit slut men jag kommer införskaffa mig en ny för wow! Fick tips av er här på beauty talks att testa och älskar den som första steg i min rengöringsrutin ❤ En nyhet för mig är Beautyacts cleansing gel med hyaluronic acid, den har jag testat nu några veckor och tycker den fungerar fantastiskt som andra steg, huden känns inte sträv efter användning och den tar verkligen bort allt 👏🏽 The ordinarys toner använder jag typ en gång i veckan, även i hårbotten. Älskar priset och att den är snäll mot huden. Foreo, alltså jag trodde aldrig jag skulle älska en apparat så mycket. Har både ufon och den vanliga. Lyxar till det med en mask då och då. Materiell kärlek 😏 Kiehls ögonkräm med avokado, tack för rejäl återfuktning säger jag bara. Kommer absolut köps i stor storlek 👏🏽 Bus-dropparna från Ida warg tycker jag är riktigt bra! Har kört på James read också men köper återkommande denna! Beautyact igen, en nyhet för mig som jag blivit förälskad i. Melting cream som återfuktar EXTRA ALLT. Min hud under vinterhalvåret har fått en rejäl fuktbomb av denna. Och förpackningen känns verkligen lyxig ❤ Budgies sweet Dreams melting mango Butter har jag använt som nattmask och den är dryg, billig, luktar gott och ger fukt. Andra burken för mig och kommer antagligen köpa fler. Men vill testa mer från märket 💫 En annan produkt från budgie är deras face serum mist som jag använder under dagen för att fräscha upp huden. Ett absolut måste att testa! Fungerar våder som ett serum men också över smink 🧚🏾‍♀️ Har ni några hudvårdsfavoriter just nu? 💦🧖🏾‍♀️
Jag har fått möjligheten att bli Beauty Tester för ”BeautyAct Get Your Sheet Together” och här kommer min recension. Vi börjar med det som alla produkterna har gemensamt och så fokuserar vi på resultat för varje enskild produkt lite längre ner. Till att börja med kan jag säga att alla produkter är 100% veganska, tillverkade av nedbrytbar bio-cellulosa och fria från parfymer! Parfymfritt är jättebra eftersom alla med känsligare hy då kan använda produkterna. Nackdelen är att parfymfria produkter vanligtvis inte luktar lika gott utan bara luktar ”produkt”. Absolut inte äckligt men luktar helt enkelt inget speciellt. Maskerna är väldigt tunna och har en gel-aktig känsla. Passformen är helt okej på mig och varken bättre eller sämre än andra jag testat. Jag läste lite recensioner om produkterna och såg att vissa har haft problem med att få bort skyddsfilmen från maskerna. Det är dock inte något jag upplevt har varit ett problem men det kan vara bra att känna till att det är just två skyddsfilmer på. Konsistensen på alla serum skulle jag också säga är väldigt lik för alla produkter. Jag tycker att serumen har varit väldigt bra i konsistensen. Verkligen inte så rinniga att det kladdar men inte heller för tjocka. Och BeautyAct har inte snålat med serum i förpackningarna. När jag använt maskerna har det funnits mycket serum kvar som jag då hällt i en liten burk och använt under kommande dagar. Det kan vara svårt att se eller känna tydliga resultat efter bara en gångs användning men tack vare att jag kunnat ta vara på så mycket serum känner jag ändå att jag kan ge en lite bättre recension. Glow Solution Sheet Mask: Glowet som jag fick av den här (redan efter första användningen) var helt otroligt. Huden fick så fin lyster att jag kände att jag kunde skippa foundation och bara låta huden stråla genom ett tunt lager puder. Det här är verkligen en produkt jag kommer köpa igen! Hydra Solution Sheet Mask: Absolut återfuktande och härlig på huden men jag upplevde ingen plumpande effekt. Kanske att den fungerar bättre på någon med fina linjer men på mig kändes den som vilken sheet mask som helst. EvenSkin Solution Sheet Mask: Återfuktande och lystergivande! Väldigt härlig mask som liksom Glow Solution fick min hy att se så mycket glowigare ut under dagarna med serumet. Skulle jag använda den här mer frekvent under en längre period tror jag definitivt att den hade kunnat göra står skillnad för min hy. Ultra Plumping Eye Patches 10 pairs: Återfuktande och gav en väldigt svalkande känsla (jag förvarade mina i kylen). Jag har en del problem med torr hud runt ögonen på vintern och dessa kändes verkligen som en bra produkt för mig. Jag är inte särskilt svullen under ögonen så jag kan inte uttala mig om huruvida dessa hjälper eller inte men jag kände mig i alla fall återfuktad. Min concealer såg dessutom väldigt bra ut efter att jag använt serumet! Sammanfattningsvis tyckte jag väldigt mycket om setet och ser fram emot att testa fler hudvårdsprodukter från BeautyAct😊
Jag testade BeautyAct Multi-Task Dewy Face Gloss!  Jag ÄLSKAR en glossy look, framförallt på sommaren när jag generellt dras till den där no-makeup-makeup-looken och vill att min hud ska se frisk och hälsosam ut. Detta face gloss ger en perfekt glossy finish som inte torkar ner och försvinner efter någon timma. Applicera den över din highlighter för extra wow-effekt eller använd denna som highlighter för den mest naturliga glow from within looken. Även jättefin att applicera över det där matta läppstiftet du alltid ville göra ett lipgloss av. TIPS: Äger du en läppenna du bara älskar färgen på? Applicera läppennan över hela läppen och applicera sedan detta gloss över.  Jag föredrog att applicera denna med fingrarna men det fungerade även bra med svamp eller borste.  Det enda minuset jag skulle vilja ge denna produkt är att den tyvärr inte fungerade att applicera över en ögonskugga. Ögonskuggan nästintill smälte, lade sig i veck och försvann efter ett tag. Däremot kan du helt klart applicera denna på ögonlocken när du inte bär en puderskugga under!  Kortfattat är det här är en riktigt bra multi-use produkt till ett riktigt bra pris! Denna kommer dessutom räcka dig en evighet då den är otroligt dryg! Det kommer helt klart bli en go-to denna sommar! ☀️
Okej så jag har fått testa anastasia beverly hills "brow freeze" och jag är käääär 🥺 jag har testat detta mirakel ett tag nu och kommer aldrig sluta använda. ❤ på första bilden har jag bara produkten på ena sidan (ni ser garanterat vilken). Jag med mina buskiga ögonbryn gillar produkter som dessa och jag har testat många olika (nyx, 3ina m.fl) men brow freeze håller ju heeela dagen, kvällen och natten! Brow freeze funkar med andra produkter också, jag brukar göra som @browfelicia och trycka till ögonbrynen samt applicera en annan produkt med färg där det behövs ( jag använder nyx lift and snatch) och det är en dröm verkligen 👏🏽 jag rekommenderar den till a l l a som vill ha en produkt som håller vad den lovar. (Typ som urban decays setting spray) 💫 Enda nackdelen jag märker (inte för mig men kanske för andra) är locket, det är väldigt viktigt att sluta locket tätt och det kan vara svårt för vissa kanske. Jag har läst att människor får mögel i sina och det tror jag beror på att locket inte sitter rätt helt enkelt. Själva designen är som vanligt lyxig ( jag menar ABH har ju sjukt fin design och jag upplever att alla kollektioner är lyxig). Är den värd pengarna då? Ja, snälla Ja! Det krävs så liiite produkt så den kommer hålla forever 🧚🏾‍♀️ Det tar 30 sekunder att applicera och 15 sekunder att forma. Max. Så, vill du ha en produkt som funkar till vardagen och går fort är brow freeze ett måste 👏🏽
jag har fått hem och testat ett borst sett ifrån Flaer. borstarna som jag har testat och ska prata om är dessa: 106 buffing founation brush En kompakt borste som ger ett mer fulltäckande resultat. Jag använder denna till kräm bronzer och den blendar ut riktigt bra. 301 tapered blending brush Stor blending brush som jag älskar att använda som sista steg på ögonskuggan för att verkligen Blenda alla kanter, då använder jag den utan produkt. 204 flared blush brush Väldigt mjuk borste så denna tycker jag passar bäst till väldigt pigmenterade rouge för att få ett lätt resultat. Går man in med en mindre pigmenterad produkt så får man jobba lite extra. 405 duo brow brush Riktig bra spolie borste som är ganska kompakt och hård vilket gör att brynen går lätt och snabbt att kamma till.
Mina smink-favoriter under 2021! Hej! Här kommer några av mina stora smink-favoriter under 2021, om ni har någon favoritprodukt får ni gärna tipsa i kommentarsfältet. :) Foundation: Isadora, Active All Day Wear Make-up Foundation. Pris: 179 kr -En lätt foundation som har en medium täckning. Den är lätt att blanda ut och produkten ser bra ut även efter en lång arbetsdag. Om man vill ha mer täckning kan man alltid ta mer produkt, har aldrig upplevt att produkten blir "kakig" på huden som andra foundations lätt blir. Contour stick: Anastasia, Stick Contour (nyansen Mink). Pris: 325 kr -Wow, vilken bra produkt! Jag har testat många olika contour sticks men den från Anastasia är bäst. Tycker att många contour sticks kan få en konstig nyans när man blandar ut den men denna produkt är så bra. Blir inte fläckig, är väldigt lätt att blanda ut och ser väldigt naturlig ut, helt klart bäst! Mascara: Maybelline Lash Sensational Water Proof Mascara. Pris: 149 kr -Under 2021 har jag testat många olika mascaror bland annat den populära "Sky High" mascaran som nog blev allas favorit ett tag men jag fastnade verkligen för Maybellines mascara. Lätt att applicera och man kan få långa fylliga fransar med denna mascaran. Tycker den vattenfasta mascaran är bättre än den vanliga då den vanliga lättare "klumbar" sig. Ha en forsatt fin dag, Ida <3
Favoriter 2021! Här har vi några riktiga storfavoriter från 2021! Produkterna listade nedan är inte nödvändigtvis släppta under 2021 utan dessa produkter är de jag älskat mest under året! Jag kommer att nämna både de produkter som finns och som inte finns att köpa på Kicks. Kommentera gärna er absoluta storfavorit! Anastasia Beverly Hills - Brow Freeze Laura Mercier - Hydrating Primer Dr. Jart+ - Cicapair Tiger Grass Color Correcting Treatment Urban Decay - Hydromaniac foundation Armani Beauty - Luminous Silk concealer Buxom - Staycation bronzer Buxom - Wanderlust Primer-infused blush Fenty Beauty - Cream blush Rare Beauty - Cream & liquid blushes Bobbi Brown - Highlighter Morphe - Divine Neutrals palette Anastasia Beverly Hills - Primrose palette Lancôme - Lash Idôle Buxom - Plump Shot lip serum Fenty Beauty - Glossbomb Heat Buxom - Powerline plumping lip liner MAC Cosmetics - Lustreglass Lipstick Anastasia Beverly Hills - Crystal Gloss Armani Beauty - Fluid Sheer LH Cosmetics - Infinity Glass Urban Decay - All Nighter setting spray Ultra Glow Ni hittar "mini-recensioner" på samtliga produkter på min IG: @beautiibymd (https://www.instagram.com/beautiibymd/). Se story highlights "2021 Favorites".
Jag har alltid haft jättetjockt, långt hår men tappat massor senaste tiden(ca 75%!!). Kanske pga sjukdom (undernärd sedan drygt 1,5år men håret började lossna först i somras, stora tussar trots att jag mådde lite bättre då). Keratstases ampuller (Genesis), deras serum Genesis, Extentioniste och det för natten har tillsammans med bl a schampot Genesis ffa men även, Resistance, Densifique och Specifique samt balsam + inpackning i serierna. Det har gjort susen men jag är otålig... Använder även Redken retalitate serum och ampuller (=Aminexil). Ska prova några produkter från märket Phyto också + tabletterna Minioxidil. Har provat Serioxylprodukter som t ex L'Oréal professionals produkter för anti hair-loss innehåller. Provat Nioxins äldre produkter men inte de senaste, bl a Diaboost. Vad är era bästa tips för att få håret tillbaka? Vet någon om Revitalash hårprodukter är bra? Äter vitaminer, bra kost, får B12-injektioner men är fortfarande mkt underviktig. Så tacksam för svar. Har som sagt provat Nioxin men ej nya Diaboost. 🧑‍🦲
Säsongens mest efterlängtade serum från It Cosmetics är här! Äääälskar att det finns något för alla och priset (250kr!!!) 🙌🏼 💖 Bye Bye Lines - Hjälper till att synligt fylla ut huden och släta ut linjer! innehåller 1,5 % hyaluronsyra som ger långvarig återfuktning. Med en blandning av peptider och vitamin B5 bidrar det här serumet dessutom till en mjuk och plump hud. 💙 Bye Bye Dark Spots - En dermatologiskt testad formula för mörka fläckar i ansiktet. Serumet innehåller % niacinamid och 1% etyl C-vitamin och hjälper till att minska synligheten av mörka fläckar och missfärgningar i hyn samtidigt somhuden framstår mer klar och jämn. 🧡 Bye Bye Dullness - Den veganska formulan innehåller 15 % rent C-vitamin och hjälper till att öka hudens glow samtidigt som den ger en utvilad look och skyddar mot fria radikaler som föroreningar. Serumet innehåller även E-vitamin och ger huden näring med fukt. 💚 Bye Bye Pores - Ett serum med 10% glykolsyra som hjälper att minska porerna på 1 vecka! Tack vare hyaluronsyran i serumet torkas inte huden ut och huden känns mycket slätare. ❔ Vilken vill ni prova?
Som jag skrev i min profil, jag ÄLSKAR att prova på nya produkter och när de kommer till min ansikte dag och nätt rutiner är FILORGA min absolut favorit! Men pga min hud är något känsligt och efter ett tag cirka 2-3 månader så sluta produkter fungera och jag börja ser ute som en ton åring igen som precis fått första mens ( härligt ! Eller) någon annan som har de så ? sen jag kan komma ihåg har de varit så och @12-14 år hade jag värsta outbreaks asså mitt ansikte var full med alla typer av utslag och du vet den åldern .. man tro att utseendet är super viktig och omg att får sånt som är naturligt från kropp till kropp I den åldern 😂 så kan säga de var överdrivit många dag/kvällar jag vägrade går ute. Grått sönder mej sen kom produkten Proactiv ( detta var i USA som sagt ) min räddning men efter några månader slutade fungera och märkte jag fick ändra upp efter några månader. Så nu i 30 åldern, kan jag fortfarande får några utslag när hormoner leker lite för mycket 😉 men märkte att jag använder kanske Filogora 3x i veckan ( beroende på hur min hud betedde sej den veckan ) sen min alltid Go-to är den gamla heliga Nivea !! Nivea Scrub, vanlig wash waterproof makeup remover och kram. Dock! Älskar jag Lancome absolut Serum men använder mest av jelly mask och hyrda zen anti stress kram kanske några gånger i månaden. Clinique men endast mild facial wash och älskade den rosa facial scrub ( måste köpa igen ) Tack vara som sagt kicka i kalmar på baronen så blev jag introducerad av Biotherm Auqa Bounde och biotherm Therapy Uplift day. Wow asså ! Min syster kom förbi en dag och trodde jag hade smink på mej ( mixa alltid lite kicks overnight self tan med min kväll kram ) så hade ju lite naturlig fin färg men hade inte ens hunnit med primer ! Har också en sjukdom EDS * Ehlders Danlos syndrom ” de en bindvävssjukdom som påverka vår kollogen så tyvärr tillverka vår kropp inte ens i närheten av vad den ska och dock man använder tillskott finns de inte ens en dos i tillskott som når upp till vad ” vanliga kroppar får ” Så allt jag köper är helst med uplift och som den röda biotherm ( can användas båda morgon och kväll aven .. enligt personal på kicks och dom vet deras grej! Trist men! ) men den varit en gift sent from above samma med filogora sleep and lift ( måste igen hehe ) Men dock en del produkter som från Clinique . Lancome..mm.. kan kanske vara för stark för min hud så har jag nära och kära och läst bloggar vad folk absolut älskar och rekommenderar dom!
Hej vänner! Här har jag smalt på mig några ingredienser som får ditt hår att glöda och växa. 🤩 Har ni några ingredienser som ni älskar att ha i eran produkter? Berätta! Hyaloronsyra: återställer strukturen samtidigt som djup återfuktning återställs och hjälper till att bibehålla den optimala fuktnivån. Hyaloronsyra är även bra för lockigt hår, det återfuktar hårt och definierar lockarna. https://www.kicks.se/schwarzkopf-professional/har/harvard/balsam/bc-bonacure-hyaluronic-moisture-kick-spray-conditioner-200-ml PCA: om man har torrt och skadat hår så är PCA räddaren. Den återfuktar, reparerar ger håret en fin glans. PCA bevara även färgen om man har färgat hår. https://www.kicks.se/continu/har/harvard/balsam/sodium-pca-hydration-conditioner-300ml Kol: rengör porerna på djupet, super bra för oljigt hårbotten, det tar även bort allt smuts och orenheter. https://www.kicks.se/continu/har/harvard/harinpackning/charcoal-warming-clay-masque-200ml Citronsyra: stärker hårsäckarna och förhindra mott håravfall. Det lindrar och balanserar den klingade hårbotten och lämmar håret silkeslen. Wild mint oli: behandlar hårtbottenirritationer och stimulera även hårväxten. https://www.kicks.se/nioxin/har/harvard/harinpackning/booster-treatment-50-ml
Min hud älskar att jobba med syror. Vet du vad som skiljer dom åt och till vem dom passar? Viktigt att tänka på när du jobbar med syror är att använda Spf- men det gör du väl alltid ändå? AHA-Syra är väldigt bra på att exfoliera och skapa lyster, samtidigt som den hjälper huden att binda fukt. Den är därför extra effektiv för att motverka torr hud och minska rynkor och linjer. ÄLSKAR Beauty Acts Peeling Pads: https://www.kicks.se/beautyact/hudvard/ansiktsvard/ansiktspeeling/7-aha-peeling-pads-25-pcs BHA syra är en exfolierande syra som jobbar på orenheter i huden & tilltäppta porer. BHA syran har en förmåga att leta sig ner i porerna och lösa upp fett & smuts på djupet. The Ordinary Peeling Solution är som en ansiktsmask på flaska! https://www.kicks.se/the-ordinary/hudvard/ansiktsvard/ansiktspeeling/aha-30-bha-2-peeling-solution-30-ml PHA-Syra är den mildaste av de tre vanligaste syrorna i hudvård. Den ger en snäll exfoliering vilket ger huden en fantastisk lyster. Eftersom att den är mild så passar den även dig med känslig hud, eksem eller rosacea. Skin Treats Face elixir är helt fantastisk på min hud https://www.kicks.se/skin-treat/conscious/locally-produced/locally-produced-ansiktsvard/pha-green-caviar-face-elixir-30-ml Har du provat någon syra? Vilken är din favoritprodukt? Om du vill lära dig mer om just syror så finns det en guide på kicks.se. Följ länken nedan: https://www.kicks.se/inspiration/hudvard/syror-hudens-basta-vanner?gclid=EAIaIQobChMIn7O3gtzD8AIVEaSyCh0reQaSEAAYAyAAEgI7ufD_BwE