/ Jag fick chansen att prova RevitaLash Advanced eyelash
Beauty Tester
Matilda
Beauty Pro
26/03/23-10:36
Jag fick chansen att prova RevitaLash Advanced eyelash conditioner, ett fransserum som jag aldrig tidigare testat men jag hört fantastiska saker om. Serumet ska bl.a. stärka och skydda fransarna, samt ge fransarna lite mer böj - något som mina suuuper raka fransar verkligen behöver.
Jag ville verkligen älska det här fransserumet. Tyvärr tror jag inte att det här var produkten för mig. I början tyckte jag att jag såg en märkbar skillnad. Efter bara en vecka kunde jag med fingrarna “lyfta” fransarna så att de fick en naturlig böj utan mascara eller något annat verktyg. Men jag började märka att mina fransraden kliade lite. Jag har tidigare använt XLASH utan några som helst problem och trodde därför att det berodde på en ny mascara jag provade och slutade därför genast använda den. Det fortsatte att klia i någon vecka men avtog sedan och kliade bara ibland. Sen började jag tappa fransar. Och inte på det sättet jag naturligt gör. Jag upplevde att jag bara behövde röra lätt vid fransarna så lossnade någon/några hårstrån. Det var nu jag började bli lite fundersam. När problemen fortsatte och jag tillslut kände att mina fransar var i sämre skick än någonsin valde jag att sluta använda serumet. Nu har det gått några veckor sedan dess och mina fransar börjar repa sig. Jag tappar inte längre fransar, fransraden kliar inte och mina ögon känns mindre torra och irriterade än de gjorde under tiden jag använde serumet.
Det här låter ju som en skräckhistoria men jag vill absolut inte avskräcka er från att prova detta. Jag tycker däremot att det är viktigt att vara medveten om att allergiska reaktioner kan ske även om produkten är testad och godkänd. Jag tror inte att det här är ett dåligt fransserum men alla produkter är inte för alla och tyvärr fungerade det här serumet inte för just mig.