✨Beauty Tester: Skin Treat Dryness Repair Face Cream ✨
Den här krämen är allas vi med extremt torr hy fuktiga dröm. Alltså nu snackar vi en rejäl fuktbomb, och skoja inte att jag blev så glad över detta!
Skin Treat Dryness Repair Face Cream är en tjock, rik och återfuktande kräm som ska funka både till dag och natt. Jag har främst satt denna på prov under dagarna då jag är en person med torr hy och eksem som alltid blir särkilt värre under hösten och vintern. Så jag är alltid på jakt efter en bra dagkräm att ha under de kalla månaderna som kan skydda huden och låsa in fukt.
Denna goding har varit helt otrolig på detta! Den funkar dessutom toppen under smink, jag har vid flera tillfället haft krämen under (mycket) smink i 10h+ utan att jag börjat känna mig uttorkad. Den har förvisso inte alltid varit ensam som återfuktande produkt i dessa fall, men den har definitivt varit en stor bidragande faktor till resultatet.
Något som också är viktigt när det kommer till en bra kräm som ska kunna funka under dagen är om den funkar under solskydd: JA det gör den! Jag var rädd att krämen skulle ”rulla” under solskyddet, som jag haft problem med andra tjocka ansiktskrämer innan. Men inte denna!
Jag har såklart också testat att ha krämen under natten som en nattkräm och jag har vaknat upp på morgonen återfuktad och med ett glow. Heeeelt otroligt. Som jag nämnde tidigare gjorde denna krämen mig genuint glad. Varför? Jo, för enligt mig har det varit bland det svåraste att hitta en ordentlig återfuktande kräm som funkar under smink i en billigare prisklass, det finns i princip inte. Men denna kostar 199kr för 50ml och den är dessutom otroligt dryg, jag har använt den nästan varje dag i över en månad och har mängder med produkt kvar. Alltså är detta en otrolig prisvärd och billig hudkräm som ger otroliga resultat!
Detta är en fet kräm, och då menar jag verkligen fet. För en mer normal hy skulle denna vara en superbra nattmask, men den skulle bli för oljig under dagen. Men på mig, som ni kan se nedan, ger den ett sånt vackert liv istället till min torra och gråa och tråkiga vinter hy. Jag kan inte säga mer än att jag är frälst, och jag ska absolut köpa på mig en refill genast!
TACK Kicks för att jag fick testa denna och för att ni introducerade den i mitt liv 💙
SKIN TREAT
Dryness Repair Face Cream 50 ml