I betalt samarbete med KICKS vill jag visa er hur jag brukar förbereda min hud inför smink. För en snygg och hållbar bas är grunden superviktig, och utöver en bra hudvårdsrutin tycker jag om att lägga till extra fukt precis innan sminket åker på. Om jag sminkar mig på morgonen brukar jag försöka göra det i anslutning till min hudvårdsrutin, och ska jag sminka mig senare på dagen, ja då är det en sådan här rutin som åker på ansiktet först. I denna videon visar jag produkter från Cliniques Moisture Surge-serie som är perfekt för mig med torr hud. Jag startar med ett ögonserum, Moisture Surge Eye 96 Hour Hydro Filler, och går sedan in med deras ögonkräm All About Eyes ovanpå.
Dessa två produkter är superhärliga tillsammans, och känslan när man duttar på ögonserum och sen ögonkräm, ja den riktigt skriker lyx tycker jag. När jag använder ögonkräm under sminket ser jag en stor skillnad i hur mitt smink ser ut. Då tycker jag att min concealer lägger sig mycket finare, och det ser mindre torrt ut under dagen. Efter det använder jag den ikoniska Moisture Surge-krämen som är MAGISK. Den är superfin under smink, och om man använder den kontinuerligt tycker jag att man känner en rejäl skillnad i fukthalten i huden. Jag har gått igenom säkert sju eller åtta sådana här burkar i mina dagar, och ser till att alltid ha en hemma. Om du inte har testat - gör det! Till kvällen brukar jag använda samma kräm fast i Intense-versionen, som är lite fetare och rikare. Perfekt som nattmask! När jag sminkat klart mig använder jag fuktsprayet Moisture Surge Face Spray ur samma serie. Om du är lite mer oljig i hyn än mig kan du behöva sätta med ett annat settingspray innan, men för mig som är torr funkar det kanon att bara använda detta. Ett superbra tips är också att ta med en sådan här flaska till jobbet och ha framför datorn för att fräscha upp hyn under dagen!
Med en återfuktad hy innan smink blir allt så mycket bättre tycker jag. Jag använder alltid SPF som sista steg innan jag går in med sminket, men utan en bra återfuktad bas både känns och ser det torrt ut. Vilka produkter skulle du rekommendera att ha under smink? Kommentera!
Clinique
Moisture Surge™ Eye 96H Hydro-Filler Concentrate 15 ml
Moisture Surge Face Spray 125 ml
Clinique
Moisture Surge 100-Hour Auto-Replenishing Hydrator Day Cream 15 ml