Lancôme Teint Idôle Ultra Wear Care & Glow
Jag fick möjligheten att testa Lancômes nya foundation Teint Idôle Ultra Wear Care & Glow! 🤍 Denna hudvårdande, lystergivande foundation utlovar lång hållbarhet och lyster i upp till 24 timmar. Jag kan inte påstå att jag burit denna foundation i hela 24h men den har varit med mig på långa arbetsdagar och intensiva shoppingrundor, och jag kan meddela att den suttit lika fint hela dagen! Jag har alltid haft stora problem med torr hy och uppskattar därför att denna foundation tillför min hud en naturlig och hälsosam lyster, samtidigt som den vårdar.
Vid första applikation upplever jag nästan denna som sammetsliknande men efter ett tag när denna foundation får chans att smälta in och bli ett med huden, blir den mer skin-like och ger det mest naturliga resultatet med en magisk lyster. Och när jag säger lyster menar jag ett naturligt glow-from-within. Denna foundation har medium täckning men är helt klart byggbar. Jag föredrar att applicera min foundation med en fuktig svamp men denna appliceras lika fint med en foundationborste!
Jag har provat väldigt många olika foundations i mitt liv men skulle vilja påstå att denna är bland de bästa jag provat - helt klart bland mina topp 5! Den följer med mig på alla resor och används nästintill varje dag. Jag slås av hur otroligt länge den håller sig fräsch och hur lätt den känns på huden! Jag skulle vilja påstå att denna är “effortless” - det är den perfekta vardagsfoundationen som inte kräver varken tid eller energi.
Är du ute efter en naturlig bas med fin lyster som fångar ljuset ska du helt klart investera i denna! 🤍
Lancôme
Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Foundation 125W