Tack till Kicks Beauty Talks för äran att få testa en produkt, detta har jag sett fram emot 😍 Jag har fått testa en av Hugo Boss parfymer: "The Scent For Her Magnetic". Perfekt tillägg på min parfymhylla då jag redan har den första parfymen i deras serie som bara heter "The Scent for Her". Magnetic är precis som titeln lyder - magnetisk och förförisk/lockande. En tyngre, kryddig och rik doft som passar perfekt för kvällsbruk. Jag testade den dagtid, två sprayningar på handleden och det räckte gott och väl, för den doften höll sig hela dagen. En ny favorit som kvällsdoft för mig! Så här beskrivs doften på Kicks hemsida, och jag kan inte annat än att hålla med. Upplev förförelsens kraft med BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, en intensiv tolkning av den ursprungliga BOSS The Scent som förtrollar sinnena. -Lockande toppnoter av osmanthus-blomma intensifieras här för att ge parfymen en kraftfull sensualitet. Hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö hypnotiserar sinnena och förs oemotståndligt ner mot basnotens rena, vita mysk som ger BOSS The Scent sin alldeles unika magnetism. -BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, skapad av parfymören Louise Turner, är en intensiv och förförande parfym med noter av amber och mysk. Denna eau de parfum presenteras i en diamantformad mörklila lackflaska med ett skulpterat, gyllene lock som fångar blicken. #beautytester #kicksbeautytalks
Fick chansen att testa MON SUN Soft Sunset Shower Oil Repairing Oils 200 ml.  Om produkten: En rik och vårdande duscholja med Vitamin E, avokadoolja och mandelolja. När din hud behöver lite extra kärlek och omtanke hjälper denna duscholja att ge din hud balans och återfuktning redan i duschen. Noterna av varma och solmogna fikon och vita blommor sprider en mjuk, härlig och behaglig doft. Oljan omvandlas till en återfuktande mjölk när den kommer i kontakt med vatten. Produkten är 100% vegansk och tillverkad i Sverige.   När jag testade produkten så skrubbade jag kroppen lätt i duschen för att få bort döda hudceller innan jag applicerade duscholjan. Oljan luktar gott och vid första applicering drar kroppen åt sig av fukten i oljan och man känner sig återfuktat och len. Oljan omvandlads till en mjölk liknande konsistens när det kommer i kontakt med vatten och löddrar ej. Så ett tips är att använda oljan på de torraste partierna på kroppen då det behövs ganska mycket om hela kroppen ska smörjas in! När man sköljer av sig den lämnar den en subtil doft av varma och solmogna fikon och vita blommor kvar följt av en len hud. Jag gillar MON SUNs produkter och denna blir ett måste framöver i duschen, speciellt under vinterhalvåret då man kan upplevas torrare på vissa partier 💦
Recension för: Rituals - The Ritual Of Namaste Bakuchiol Natural Booster  Vad är det för produkt? Det här är ett 99% naturligt ansiktsserum som innehåller Bakuchiol vilket är ett naturligt alternativ till Retinol. Det har en oljebaserad formula! Hyn blir mer elastisk och cellförnyelsen stimuleras. Den har anti aging-effekt och passar alla hudtyper. Denna sägs förhöja din naturliga skönhet! Hur använder man serumet? Ta 4-5 droppar fördelat på ett rengjort ansikte och hals upp till 2 ggr/dag. Därefter kan du fortsätta med valfria produkter. Vad tycker jag? Jag har testat den här produkten ett tag (morgon och kväll). Jag tycker att den är väldigt skön mot huden, den absorberas rätt snabbt och lämnar en skön och len känsla. Jag kan ibland bli lite röd i ansiktet men tycker att den här oljan har en lugnande effekt när det gäller det. Den känns mild och skonsam & tack vare de naturliga ingredienserna så tror jag att den passar även de med känslig hy. Efter användning får hyn ett hälsosamt glow. Jag tycker faktiskt också att min sminkbas har blivit bättre efter att ha applicerat serumet. Dock bör man nog vänta så att det absorberas in i huden. Sammanfattning: Jag kan varmt rekommendera det här serumet och är tacksam att jag fick testa den här produkten! Den känns mild men effektiv! 
BeautyAct, you did that! Anastasia Beverly Hills Brow Freeze dupe? Jodå, här har vi den 😍 Jag fick äran att prova BeautyActs nya Shape & Lift Brow Wax. Om ni tycker att Anastasias brow freeze är för dyrt ska ni helt klart, ingen tvekan, satsa på detta! För 179kr (just nu endast 143,20kr!!!!!) får du en toppen dupe av brow freeze. Jag har använt brow freeze i princip varje dag sedan det släpptes och hade inga som helst förväntningar på BeautyActs variant. Men jag är chockad. Till och med förpackningen och konsistensen är densamma. BeautyAct Shape & Lift Brow Wax håller hela dagen och är superenkelt att använda. Jag tycker att den hjälper mig att enkelt fixa mina bryn oavsett vilken look jag är ute efter - formade eller fluffiga bryn, den här klarar båda. Jag förstår att det här låter som ren reklam, men jag ska vara helt ärlig… jag har alltid vara skeptisk mot s.k. “dupes” och billigare varianter av sminkprodukter som är riktigt bra. Jag har inga problem att lägga en extra krona här och där. Men det här har verkligen fått mig att ändra mitt perspektiv. Jag kan inte se någon skillnad på mina bryn när jag använder brow freeze vs denna. Ni kan avgöra själva baserat på min jämförelsebild där jag använt båda produkterna under en hel dag. Ja… behöver jag säga något mer? Jag har absolut inget negativt att säga om denna. Spring och köp, ni kommer inte att ångra er.
Tips på spännande herrparfym: Issey Miyake Fusion D'Issey EdT 💙🖤💦 Issey Miyake (1938-2022) Japansk modeskapare L'Eau D'Issey EdT är en (enligt mig) fantastisk damparfym som jag vuxit upp med och nu älskar själv också. Den är är så fräsch, ren och feminin i doften med bl a doftnoter som lotus, melon, vita blommor, osmanthus och amber. Prova den om ni får tillfälle! L'Eau D'Issey Pour Homme EdT jättefin, fräsch och elegant herrdoft. Nu till den stora grejen (ja, jag vet att jag är nördig när det kommer till parfymer😀). Jag har idag provdoftat en av Issey Miyake´s herrdofter som jag hört så mycket om och velat testa länge, Fusion D'Issey EdT. En träig, aromatisk doft som är både varm och kryddig, lite söt men också med viss frisk fruktighet. Svår att beskriva - måste upplevas! Så många olika doftnoter som slås samman till en kraftfull harmoni. Toppnoter: citron🍋 , fikon, kokosmjölk 🥥 Hjärtnoter: sandelträ, kardemumma Basnoter: amber, patchouli
ÄNTLIGEN ETT FRANSSERUM FÖR KÄNSLIGA ÖGON! - REVITALASH ADVANCED SENSITIVE ÄR HÄR! Revitalash fransserum har länge varit älskade och hyllade världen över för deras fantastiska resultat och nu finns även något för dem allra känsligaste ögonen! Alla produkter är utvecklade av läkare och ögonläkare för att säkerställa att dem är så säkra som möjligt att använda runt ögonområdet då det ofta är lite känsligare än resten av ansiktet. Med det sagt så finns det såklart många, jag själv inkluderad, som inte vågar använda fransserum för att man redan vet med sig att man är extra känslig men man drömmer ju ändå om starka fylliga fransar... Det har Revitalash nu hittat lösningen på! Med hjälp av en helt ny teknologi, Revitasome, en unik tidsinkapslade teknologi som är framtagen för att vara mild för känsliga ögon och samtidigt tillåta de kraftfulla peptiderna och botaniska ämnena att hjälpa spröda och torra fransar uppnå sin fulla potential. Revitalash Advanced Sensitive bidrar, bland annat,till: - Ökad Glans - Skydda fransarna från att bli spröda - Reparera uppkomna skador - Risprotein bidrar till att öka flexibilitet och volym - Aloe vera bevarar fukt Som att inte ovan var själ nog att testa Revitalash Advanced Sensitive så innehåller produkten såklart även Revitalash unika, och patenterade, Curl Effect Technology. Det innebär att fransarna inte bara får ökad volym och glans, dem får också en ökad naturlig böj! I en åtta veckor lång oberoende konsumentstudie med 161 deltagare upplevde 98 % av användarna friskare fransar och 96 % upplevde starkare och välmående fransar. 97 % upplevde ingen rodnad och 93 % upplevde ingen irritation – trots att alla studiedeltagarna ansåg sig vara känsliga. Fantastiskt om ni frågar mig!
Låt lockarna och håret fluffa till sig extra i vår! ☁ Inte nog med att scalpen är 🔥the hot topic🔥 i år, tycker jag vi ska införa att hår är the hot topic of the year! Inte bara för att jag älskar att prata om hår, men för att lika som scalpen behöver kärlek, behöver även vårt hår kärlek! Med Briogeo's Curl Charisma serie, har jag stylat mitt fluff! Jag älskar att de har tre styling produkter som antingen kan användas separat (beroende på hårtyp) eller tillsammans! Steg för steg hur jag gör: 1. Jag älskar att börja med en leave-in, Briogeo's Curl Charisma Rice Amino + avocado Leave-in-defining crème är en two in one, som fungerar både som en fuktgivande leave-in och en definierande lockkräm med tomatextrakt och riskextrakt som strukturerar och stärker lockarna 💪 2. En fyllig Custard  Egentligen är Briogeo's Curl Charisma Chia + Flaxseed Coil Custard en styling produkt för dig med tightare struktur (3B och uppåt), men jag älskar att använda denna fylliga custard som en lockkräm för att få strukturen. En perfekt styling produkt för dig med törstigt hår som tål en tyngre produkt 🍹 3. En säker gel som ger stadga och defintion Briogeo's Curl Charisma Rice Amino + Quinoa Frizz Control Gel är en perfekt styling produkt för dig som gillar stadga och definition utan att få en "stel känsla". Perfekt produkt för att avsluta stylingen med för att lockarna ska hålla i flera dagar! 😍 Här levereras alltså flera olika styling produkter som går att kombinera eller användas separat beroende på din hårtyp!
Allmänt snack och bryntest! I dagens inlägg så pratar jag om tre produkter som hypats här inne på KICKS Beauty Talks, vilket jag verkligen förstår! Dessutom så testar jag Beauty Acts nya brynprodukter och recenserar de här nedanför. Produkterna jag pratar om är: - Treatment 2% BHA Toner från Emma S. - Full Fit Propolis Honey Overnight Mask från COSRX. - Swimming Under The Eyes Gel Pads från Florence By Mills. Recension av brynprodukterna: Släppet består av en borste med två ändar: en spoolie och en snedställs borste, ett brynvax och en brynpenna med två ändar: ena med en tuschpenna som är perfekt för att skapa effekten av strån och andra änden som är en mer krämig penna. Jag tycker verkligen om brynvaxet tillsammans med borsten. Spoolien är väldigt nätt och gör att man verkligen kan nå alla strån med vaxet. Vaxet torkar väldigt snabbt utan att lämna någon vithet efter sig och håller hela dagen! Väldigt bra produkt! Tuschdelen i brynpennan är otroligt pigmenterad och spetsig vilket gör det enkelt att måla strån. Den krämiga sidan är perfekt att definera brynen och lägga som en "skugga bakom" stråna. Helt klart produkter som är värda sina pengar och värda att testa!
The Ordinary’s glykolsyra  Här är multiprodukten som alla pratar om och hur jag kommer använda den! - Under armarna för att jobba på hyperpigmenteringar och dålig lukt. (Sänker PH-värdet och minskar bakterier. Minskade bakterier = minskad dålig lukt) - I hårbotten för att exfoliera och få bort döda hudceller och smuts. Ha i den innan dusch i 10-20 min och duscha som vanligt! - På fötterna för att ta bort förhårdnader På knän och armbågar mot hyperpigmenteringar  - Ska även vara bra för de som har KP även kallad strawberry skin. ANVÄND SPF om du använder glykolsyra  Hur du använder:  - använd 1 gång i veckan initialt och öka/bromsa beroende på vad som passar dig - Hellre försiktigt och ansvarsfullt användande än oförsiktig jakt på snabba resultat -Antingen direkt på huden eller på en bomullsrondell som du sveper över området -Kom ihåg att återfukta Varningar och observandum: patch-testa alltidOm du har melaninrik hud och/eller är känslig: prova istället BHA eller Mandelsyra/mjölksyra. Huden blir solkänslig av glykolsyra: använd solskydd!  Är du gravid eller ammande - konsultera alltid med din barnmorska eller husläkare först!  Nedan följer även några produkttips både för glykolsyra, BHA, Mandelsyra och mjölksyra!  Har du använt the ordinary’s glykolsyra tidigare? Berätta vilken din favorit exfoliering är? Har du någon annan fråga? 😍
Kommer ni ihåg parfymtrenden Layering? Provade du eller kanske du fortfarande använder dig av metoden? Layering innebär att du kombinerar två eller flera parfymer och på så sätt skapar en helt egen unik och personlig doft. Man kan såklart prova sig fram hur man vill och med vilka parfymer som helst men det rekommenderas annars att man utgår lite så här: Börja med en träig och fylligare doft som kännetecknas av vanliga basnoter som t ex mysk, amber, trä och vanilj.  Spraya sedan den doft som du vill ska vara mest framträdande precis på samma ställen. Tack vare basdoften så kommer denna doft att upplevas ännu mer intensiv. Applicera parfymen på pulspunkterna t ex bakom örat, på halsen, på handlederna och i knävecken. Pulspunkternas utstrålning av kroppsvärme intensifierar doften, Tänk på att aldrig gnugga på parfymen.
Som utvald beauty tester fick jag äran att testa Emma S. - Treatment 2 % BHA Toner. Och här kommer min ärliga recension🥰 Beskrivning: produkten är en effektiv ”leave-on” exfoliering som innehåller 2% BHA-syra och 1% Pilbarksextrakt vilka rengör din hy på djupet genom att lösa upp pormaskar, ta bort döda hudceller och förebygga finnar och plitor. BHA tonern innehåller även återfuktande ingredienser som tillför och bevarar fukt i huden. Regelbunden användning håller din hy i balans och gör den ren, klar och fräsch. Passar alla hudtyper. Min recension: Formulan har en väldigt mild nästintill ingen doft alls. Jag tyckte formulan kändes något ”tjockare” i konsistens gentemot andra toners jag använt tidigare vilket jag gillade. Jag har en normal hy som upplevs torr på vinter halvåret. I produktbeskrivningen rekommenderar dem att man ska vänja in den så jag startade med att använda den varannan dag genom att applicera produkten på en bomulls rondell och svepa den över ansiktet. Lite som väntat med syra produkter så fick min hy ett utbrott genom små finnar, det är aldrig roligt när dessa utbrott kommer men jag vet också med mig att det är en del av processen när man vänjer in en ny produkt och med lite tålamod kan min hud kanske bli ännu bättre så jag fortsatte och började sedan använda den varje dag. Efter några dagar försvann finnarna och jag upplever nu en finare glow i huden. Jag känner mig renare men också mer återfuktad. De små förstorade porerna runt näsan och hakan är mindre och jag är såld! Tidigare har jag aldrig fastnat för en toner, aldrig köpt lika och köpt en helt ny när den jag haft tagit slut. Det för att jag inte upplevt att en toner kan göra mer än att vara en just en toner, if that makes sense?😅 Men plötsligt händer det! Den här kommer bli en stående favorit i mitt badrumsskåp och köpas om och om igen✨
Torrt, frissigt hår och känslig hårbotten? Ditt hår och hårbotten behöver fukt för att må bra och kunna växa fint. Jag använder mig av schampo, balsam och hårmask från Continu som alla innehåller massa fukt. Produkterna innehåller bland annat hyaluronsyra och vitamin E, som ger både fukt och glans till torrt hår. Se till att alltid dubbelschamponera, krama topparna extra med både hårmasken och balsam och avsluta sedan med att skölja ur med kallt vatten. Lovar att du kommer uppleva skillnad! Efter tvätten använder jag en aloe vera-toner som lugnar en känslig hårbotten, plus att den innehåller proteinboostande peptider som kan öka hårväxten. Jag kan bli väldigt känslig i hårbotten och det kliar ofta, tycker verkligen denna hjälpt till att lugna hårbotten utan att den tynger ned håret på något sätt. Har någon mer testat dessa produkter? Vilka är era bästa tips för torrt hår och hårbotten? 😍
LÄTTFÖRTJÄNTA POÄNG !!! Tycker det är trist när vissa nästan alltid svarar med samma fras på Help a shopper! Exempel: Hej! Se övriga svar Hej! Se svaren nedan Visst, ibland kanske man inte alltid har ett jättebra och informerande svar men man försöker så gott man kan att i så fall ta reda på svaret. På vissa frågor kan man också såklart bara hänvisa vidare till KICKS Kundservice och det har hänt att jag hänvisat till ett tidigare givet svar om det redan är så bra förklarande att jag själv inte kan tillägga något ytterligare. Vill verkligen inte förstöra stämningen i detta underbara forum men jag kände att jag ville kolla vad ni andra tycker och tänker om detta. Och att gilla sina egna inlägg - är det ok? Ha en fortsatt underbar dag! 🌞🌸🌞🌸🌞 / Nikki
Några flera tips som jag tycker gör stor skillnad: ☁️ Ha håret i så kallade ”protective hairstyles” över natten. Till exempel en lös fläta eller en lös knut. Det gör att längderna skyddas mot friktion under natten och man vaknar upp med betydligt mindre friss.☁️ Applicera alltid hårolja på kvällen. På så sätt hinner håret suga åt sig oljan under natten. Resultatet blir att man vaknar med ett hår som är mindre mottagligt för fukt från luften = mindre mottagligt för friss.☁️ Sov på ett silkes/sidens örngott. Det motverkar friktion samt suger inte upp fukt från håret som bomull gör.☁️ Återapplicera dina leave-in produkter mellan tvättarna. Går man många dagar mellan sina tvättar så behöver längderna lite extra kärlek däremellan. Leave-in krämer/serum försluter håret fjällskikt och därav även motverkar friss.Har du testat någon utav dessa produkter eller tips? ✨
Pga att jag har varit sjuk så har det dröjt lite med min recension på BeautyActs Shape &Lift Brow Wax. Jag var först lite skeptisk till om denna skulle kunna hålla mina ögonbryn uppe och dessutom hålla under hela dagen. Mina egna ögonbryn är smala och har inga hårstrån längst ut jag har inte plockat dom så utan dom är så naturligt. Den enda produkt som lyckats hålla mina bryn uppe tidigare är Anastasias Brow freeze, men denna funkar minst lika bra skulle jag säga mina ögonbryn är envisa och vill inte stanna uppåt. Men BeautyActs Shape & Lift Brow Wax klarade det utmärkt och höll dessutom under hela dagen. 🌟Skulle jag rekommendera denna produkt absolut om du vill ha browlift effekten och fluffiga bryn. Den håller under hela dagen och man behöver inte ta mycket produkt så den kommer dessutom att räcka länge. Här nedan kan ni se före och efter bild.
Som beauty tester har jag fått hem denna otroligt fina toner av Emma s, det är en exfolierande toner med BHA syra (2%) och pilbarksextrakt som rengör huden på djupet. Jag har använt tonern två gånger i veckan och jag vaknar med ett härligt glow 💫 konsistensen är lätt (vattnig) och sjunker in fint i ansiktet. Jag har torr till normal hy och började försiktigt dom första två veckorna sen trappade jag upp till två kvällar i veckan. Produkten är parfymfri och jag upplever den snäll för att vara en syra. Den ska passa alla hudtyper 🫶🏽 jag använder inte andra exfolierande produkter under samma rutin utan kör på en snäll nattkräm som är återfuktande. Jag upplever att min hud är lite jämnare och den ger definitivt glow 💫🫶🏽 Ps. Glöm inte spf på dagarna 💭🤍
BEAUTY TESTER ⭐️ God dag allihopa! Som Beauty Tester fick jag hem Beauty Act Shape & Lift Brow Wax. Det är ingenting jag vanligtvis använder i min sminkrutin men det var absolut kul att få testa det (för första gången egentligen). Som tur är har jag gjort en och annan Browlift-behandling senaste åren så vanan hade jag i handen 😁 Men annars var ändå vaxet lätt att jobba med, otroligt mjukt men samtidigt hållbart. Det höll mina bryn på plats hela dagen. Nu lyfte jag dem inte så dramatiskt för jag är själv lite ovan med den looken men försökte ändå shapea upp dem lite och tyckte det blev fint. Sen fyllde jag i dem med lite färg då vaxet är genomskinligt. Är ändå nöjd med produkten och tipsar gärna vidare den! ☺️Jag tänkte visa upp hur processen såg ut med en liten kortklippt video idag! Enjoy 🙊 
Ny parfym: Escada Santorini Sunrise EdT Limited edition 💙🌞 Detta är en jättefräsch sommardoft att använda dagtid. En uppfriskande energikick med både fruktiga, läskande, blommiga och spännande doftnoter.  Först kommer mandarin, bergamott (citrus) och sorbet, sedan smyger sig en feminin jasmin in emellan och rosépeppar (som troligen är det där jag inte riktigt kan identifiera). Rosépeppar som doftnot beskrivs som friskt kryddig och lite örtig.  Basen ville parfymörerna göra jordig och nära naturen. Jag tror att vetiver finns med i den. Vetiver är ett indiskt gräs med en träig doft som passar väldigt bra i kombination med citrus. Den förstärker också doften och ger djup. Jag är imponerad över hur länge den håller för att vara en Eau de Toilette. Efter 3-4 timmar doftar den ganska mycket och efter 6-7 timmar känner jag den fortfarande tydligt på min handled.  100% vegansk 
Bounciga lockar med Continu Vitamin B5 Curl Definer Som en person med lockigt hår måste jag erkänna att det är en djungel att hitta rätt produkter som både ger både stadga till lockarna och som håller frisset borta. I videon visar jag hur jag använder Continu Vitamin B5 Curl Definer, en mjukgörande stylingkräm som tar fram och definierar lockar. Efter hårtvätt går jag direkt på med en microfiberhandduk – av erfarenhet vet jag att blött hår är den bästa utgångspunkten för att styla lockarna. Om håret blir för torrt finns risken att du går in med för mycket produkt vilket kan resultera i att håret blir tungt och upplevs fett. Börja applicera en lagom mängd kräm (börja hellre med lite om du är osäker) i hela håret. Fokusera på längderna men ta det gärna en bit upp. Vi vet alla att frisset gärna letar sig upp på toppen! När krämen är fördelad i hela håret ska håret fortfarande vara blött. Känner du att det torkat – gå in med lite mer vatten. Kavla upp ärmarna för det är nu vi ska krama – och det ska vi göra ett tag. Krama igenom håret när du står upp, flippa över på andra sidan och krama igen. Detta gör att kramar lockarna närmare roten och därmed får volym. Du kan låta håret självtorka eller om du har bråttom – använd en diffuser på låg styrka (glöm ej värmeskydd!). Jag låter det självtorka. När lockarna torkat helt blir de lite stela. Detta är bra! Nu till sista steget – krama igenom håret en sista gång, sedan är du klar! Nu är jag nyfiken på om ni har testat den här? Ni andra tjejer med vågigt och lockigt hår – vilka är era bästa tips för att få definierade lockar?
Jag föredrar glowbas men matt precis mellan ögonbrynen och på kinddelen närmast näsvingarna. Mina bästa bashacks en bra hudvård som får sjunka in i huden minst 10-15 minuter innan primer, som i sin tur får sätta sig minst fem minuter innan foundation (jag gör ögonbrynen under tiden.  Jag applicerar Estee Lauders Double Wear primer överallt förutom där jag vill ha matt (där appliceras Porefessionals primer från Benefit).  Beroende på hur täckande bas jag vill ha applicerar 1. Filorgas CC-crem för lätt täckning (magisk glow!) eller 2. It Cosmetics CC cream för högre täckning.  Sen gör jag min contouring med bronzer (It Cosmetics), blush (It Cosmetics) och highligter (The Balm).  Täckande och matt puder från Maybelline mellan ögonbrynen, under hakan och kinddelen närmast näsvingarna. Translucent puder från It Cosmetics på ögonlocken och på käkarna. Klar bas!
Föredrar glow :) Jag skulle säga att det är viktigt med en bra grund: 1.Börja med att använda en peeling mask en gång i veckan (använder själv Koora organics tumeric mask). 2.Använd hudvårdsprodukter som passar din hud men försök att få in ett c-vitamin serum (använder också här Koora organic, nämligen Noni bright serumet). 3.Glöm inte solskydd! Använder själv Nuxe eller Lumenes prdodukter för detta ändamål. 4.Själv föredrar jag lätt täckning och använder ibland lite soldroppar (Clarins har bra) i ansiktskrämen för att få lite färg bara. Sen använder jag Clarins beauty balm istället för foundation. 5.En créme blush ger mer naturligt glow på mig. Just nu använder jag Lumenes Ett hack är att under dagen använda en mist med spf. Dels ger detta ett långvarigt solskydd men det ger också ett fint glow. Jag använder Avenes silky mist som är grymt!
Föredrar oftast glow, men vid en del tillfällen kan en matt finish kännas mer stilrent och passande. Oavsett så är jag noga med att dubbelrengöra på kvällen efter en dag med make up. På nätterna varvar jag återfuktande nattmasker med en retinolprodukt ett par-tre gånger i veckan. Exfolierar två gånger per vecka. Och så kör jag på en en riktigt bra söndags-sheetmask (Ex. Från Dr.Ceuracle. Har jag en dålig dag med glåmig hud så kickstartar jag med att klappa in en Ampoulle från Babor. Därefter en ansiktscreme som väljs ut beroende på vad huden behöver just den dagen. För att skapa en härlig glowy look så börjar jag med att använda GlamGlows Glow starter, alternativt Elemis Skinfood. På det lägger jag en den fina Radiant skin primern från BeautyAct, Jag använder sparsamt av it Cosmetics foundation på en fuktig make up-svamp. Ett mycket tunt utjämnande lager. Jag lägger världens fräschaste glow produkt från Peter Thomas Roth - gold prism, som highligther. Tar ett mycket tunt lager av Sensais löspuder på de delar av ansiktet jag vill matta ner en smula.Avslutar med en rejäl sprayning av UD Settingspray glow. Håller mig fräsch och smakfullt glowig hela dagen. För en sammetslen matt look kör jag på samma Hudvårdsrutin och några produkter fungerar oavsett vilken finish man önskar. Det jag byter ut är ansiktscremen mot NUXE Merveillance LIFT. Som primer använder jag istället Clarins Instant smooth. Jag avslutar med Urban Decays vanliga Settingspray istället för den med glow. Fungerar utmärkt för mig, kanske för dig också?
Jag föredrar Glow då hyn får en fin naturlig lyster och även för att det passar mig bättre då jag har torr / känslig hudtyp. Mitt bästa bashack är less is more, jag brukar nästan aldrig använda smink förutom när det är fester, födelsedagar eller högtider och min hud har aldrig mått bättre eller varit finare än nu. Man låter huden andas och vara au natural istället så blir den felfri. Jag använder bara ansiktskräm + solskydd och ögonkräm året runt för att huden ska skyddas och inte åldras för tidigt, och endast detta ger hyn en fin glow :) läppbalsam och ibland lite läppglans eller läppstift så räcker det så för mig. So less is more som sagt , prova det ni kommer inte att ångra er :) kan tilläggas att jag fortfarande blir leggad fastän jag är 32 <3
Det bästa som finns är en dewy skin-glow look. Alltså att känna att ens glow kommer från under foundationen. För att jag ska nå den glowen så brukar jag faktiskt använda mig utav Nivea Soft den smälter in så bra och bara gör att huden känns len som en bebis☺️ Sedan använder jag mig utav ett lätt till medium täckande foundation och min Fit Me concealer. Använder mig utav kräm produkter SPECIELLT blush en bra kräm blush kan nog vara det bästa som finns om man vill ha en glowy finish. Jag sätter min concealer med en triangulär Pouderpuff (bakear inte då jag tycker det ser för torrt ut om jag vill ha en dewy look). Sedan sätter jag min blush och contour med puder blush och puder bronzer. Vaseline på läpparna så de är återfuktade, higligter på nästippen och lite settingspray på de så kommer du att ha en dewy look som kommer att hålla hur länge som helst!💗
Jag älskar båda! Om jag ska ha en bronsig sminkning så tycker jag att det ser finast ut med en matt-finish. Det som jag tyckte va svårt var att hitta en perfekt solkräm som inte glänser igenom allt smink och fick all sminkning att vara glowy. Men jag tycker att La Roche-Posays Anthelios solkräm är HELT OTROLIG!!! Förutom att den får sminket att sitta hela dagen som om det vore en primer, så ger den en perfekt matt finish utan att huden ser torr ut. Om jag vill ha en liten mer ”söt” och blushy sminkning så är glowy the only way to go. I en matt sminkning så behöver nästan alla produkter vara anpassade för det men så är inte fallet när vi vill lysa. Utan då kan det räcka med att bara ha en produkt som kan göra hela sminkningen glowy, och den produkten är Lumene Valo Glow Refresh Hydrating Mist. Du kan ha den över sminket eller på bar hud för att få ett fint lyster.
Om du har pormaskar, sebaceuous filaments, eller knottror - använd då:  BHA och Niacinamid! Se mer info i videon  ✨Inkorporera BHA i din rutin, tänk då på detta:  - Applicera på ren och torr hy - Du kan använda det antingen i morgon eller kvällsrutin - Om du har återfuktande toners, appliceras detta först och sen andra toners - Kombinera inte i samma rutin som andra syror, C vitamin eller retinol (tänk att du har 14 rutiner på en vecka) - Använd inte mer än 1-3 ggr i veckan max beroende på hudtyp Inkorporera Niacinamid i din rutin, tänk då på detta:  - Vänj in för att se om din hud tål Niacinamid, om det går bra så kan Niacinamid användas varje dag morgon och kväll och tillsammans med dina befintliga rutiner. - Niacinamid toner appliceras efter syratoner (ex. BHA) annars så appliceras den innan dina återfuktande toners/serum osv.  - Om du har ett Niacinamidserum så appliceras den i serum-steget.  Varken Niacinamid eller BHA gör huden solkänslig och är säkert att använda året om!  Om du är gravid ska du som alltid rådfråga din behandlande läkare eller barnmorska!
✨Morgonrutin i kylan!✨ När jag var i fjällen förra veckan så tog jag med mig en hel rutin från BUDGIE (och SPF från EVY) för att skydda och stärka hudbarriären. Det här är de produkter jag använde: - Glowy Cactus Extract Face Mist - kan användas både som serum eller toner. Jag använder det som båda. Kan användas morgon och kväll. - 5% Glowy Niacinamide Avocado Face Gel - en otroligt rik och återfuktande kräm med 5% niacinamid som är tillräckligt för att ge effekt men utan att orsaka irritiation. Den här återfuktar sååå bra med både hyaluronsyra och glycerin samt att den innehåller PHA som också återfuktar och exfolierar lätt. - Face Mousse SPF30 - ett otroligt solskydd som bildar en hinna i huden som då både stärker hudbarriären och skyddar mot UV-ljuset. - Creamy Avocado & BHA Cleansing Balm - ett ord: MAGISK. Den här tar bort smink och SPF i ett nafs utan att irritera. Nourishing Avocado Water Gel Cleanser - en mild, skonsam rengöring som inte lämnar huden stram efteråt. Allt man önskar av en vattenbaserad rengöring. - Glowy AHA Whipped Face Mask - här har vi glow i en burk! En otrolig ansiktsmask som antingen kan användas 10-15 minuter eller över natten. Innehåller AHA som exfolierar, minskar fina linjer och binder fukt. Älskar att man kan använda få men riktigt bra produkter och ändå få ihop sin rutin! Har du någon favorit från BUDGIE? 😍
Competition time! Alltså matte eller glow… man vill ju ha båda, eller hur 😊🤗🥰😉!  Jag som har kombinerad, mogen hud ääälskar lite mattare finish på näsa/panna. Och lite mera glowigt på kinder, ögonbrynsben mm.  Generellt på sommaren kan värmen tendera att addera lite extra ”glow” till hela mitt ansikte 😊. Och tvärtom på vintern. Glow och lite lyster önskas generellt på kinder, och de partier som jag vill highligtha. Bra bashack är att ha en vinterfoundation i rätt färg med lite mer glow och matta ner näsa/panna med lite puder. Och göra tvärtom på sommaren - rätt nyans och lite mer mattande foundation plus att addera lite glow med rouge, bronzer, highligther mm. Att ha en bra grund med rätt rengöring, serum, fukt mm är väl en självklarhet tänker jag!
För mig är januari tid för återhämtning efter julhelgernas hejdlösa unnande. I januari behöver både kroppen, huden och plånboken vila. Men så kommer februari, och i takt med att ljuset sakta återvänder börjar det klia i fingrarna på mig. Nu vill jag ha ordning och reda. Rent, prydligt, organiserat. Det gäller även badrumsskåpet. Mitt februari-projekt i år blir att ge sminkpenslarna en ordentlig rengöring, skaffa en riktigt vass pincett och byta ut min gamla hårborste som efter att ha hängt med i sisådär 10 års tid nu börjar spreta lite väl mycket åt olika håll. Här är några av mina favoriter i badrumsskåpet: - Sminksvamp från Real Techiques. Klarar mig inte utan. Jag fuktar den ordentligt och använder den sedan för både foundation, highlighter och rouge. Rengör med lite schampo efter användning. - Pincett från Tweezerman. Plockar de finaste små stumparna till strån. Ja, de där som plötsligt smugit sig fram på hakan också. - Hårborste från Tangle teezer. Skonsam i både vått och torrt hår. Lätt att rengöra och håller i typ ett decennium. What's not to love?Har du något februari-projekt? Berätta!
Jag har fått det stora nöjet att testa en ny parfym, Escada Santorini Sunrise EdT Limited edition. Detta är en jättefräsch sommardoft att använda dagtid. En uppfriskande energikick med både fruktiga, läskande, blommiga och spännande doftnoter.  Först kommer mandarin, bergamott (citrus) och sorbet, sedan smyger sig en feminin jasmin in emellan och rosépeppar (som troligen är det där jag inte riktigt kan identifiera men som tillför lite "krydda" till en annars ganska lätt doft). Rosépeppar som doftnot beskrivs som friskt kryddig och lite örtig.  Basen ville parfymörerna göra jordig och nära naturen. Jag tror att vetiver finns med i den. Vetiver är ett indiskt gräs med en träig doft som passar väldigt bra i kombination med citrus. Den förstärker också doften och ger djup. Jag är imponerad över hur länge den håller för att vara en Eau de Toilette. Efter 3-4 timmar doftar den ganska mycket och efter 6-7 timmar känner jag den fortfarande tydligt på min handled.  100% vegansk  En djupblå flaska full av sommar 💙
Glow glow glow all the way! ✨ Nej men snälla den här tävlingen är ju lika med guld! Jag har så klart alltid gillat Lancomes skönhetsprodukter men på senaste tiden tycker jag att de har utvecklats och blivit en riktig hit 💯😍 För att få chansen att vinna deras grymma produkter så vill jag tipsa om mina följande bashacks: 🤍 Facescrubba 2 gånger i veckan! Helst en oparfymerad scrub för att inte skada huden, men detta ger alltså en ordentlig rengöring samt en glowig hy! 🤍 Sen moisturize + oljeserum = bra kombo 🤍 Vänta 10 minuter för att hudvården ska kunna sjunka in ordentligt 🤍 Primerrrr (för att det ska bli en jämn yta!) 🤍 Börja med foundation, ett till tips är att INTE lägga foundation under ögonen där concealern sen ska vara då det är risk för att det blir kakigt… 🤍 Fortsätt med concealer > contour > pudra eller bakea om du så önskar 😊 och sen resten av makeupen, yasss the result🔥🥰
Vilken lyx tävling!!✨ Detta är en foundation som jag bara måste testa då man ser och hör så mycket om denna på sociala medier men även rekommenderas i olika smink butiker!!✨ My to go look är faktiskt en blandning utav både Matte finish och Glow ’ ✨ Jag mattar alltid ner t-zonen men puder eller en nedmattande primer då jag främst blir oljig där under dagen men jag vill ändå ha glöd och en massa glow i ansiktet för en fräsch look, då kör jag alltid på liquid highlighter på kindbenen, Tinningen,benet på ögonbrynet, ovanför ögonbrynet utan att det skär i sig med det jag mattat ner✨ Ett tips är också en foundation som återfuktar och ser bara så himla bra ut på huden sist men inte minst en heeeel del SETTING SPRAY för att få allt att smälta samman☘️✨ Lancome kan sin grej!!!✨🤞🏻❤️
I betalt samarbete med KICKS vill jag visa er hur jag brukar förbereda min hud inför smink. För en snygg och hållbar bas är grunden superviktig, och utöver en bra hudvårdsrutin tycker jag om att lägga till extra fukt precis innan sminket åker på. Om jag sminkar mig på morgonen brukar jag försöka göra det i anslutning till min hudvårdsrutin, och ska jag sminka mig senare på dagen, ja då är det en sådan här rutin som åker på ansiktet först. I denna videon visar jag produkter från Cliniques Moisture Surge-serie som är perfekt för mig med torr hud. Jag startar med ett ögonserum, Moisture Surge Eye 96 Hour Hydro Filler, och går sedan in med deras ögonkräm All About Eyes ovanpå. Dessa två produkter är superhärliga tillsammans, och känslan när man duttar på ögonserum och sen ögonkräm, ja den riktigt skriker lyx tycker jag. När jag använder ögonkräm under sminket ser jag en stor skillnad i hur mitt smink ser ut. Då tycker jag att min concealer lägger sig mycket finare, och det ser mindre torrt ut under dagen.  Efter det använder jag den ikoniska Moisture Surge-krämen som är MAGISK. Den är superfin under smink, och om man använder den kontinuerligt tycker jag att man känner en rejäl skillnad i fukthalten i huden. Jag har gått igenom säkert sju eller åtta sådana här burkar i mina dagar, och ser till att alltid ha en hemma. Om du inte har testat - gör det! Till kvällen brukar jag använda samma kräm fast i Intense-versionen, som är lite fetare och rikare. Perfekt som nattmask! När jag sminkat klart mig använder jag fuktsprayet Moisture Surge Face Spray ur samma serie. Om du är lite mer oljig i hyn än mig kan du behöva sätta med ett annat settingspray innan, men för mig som är torr funkar det kanon att bara använda detta. Ett superbra tips är också att ta med en sådan här flaska till jobbet och ha framför datorn för att fräscha upp hyn under dagen!  Med en återfuktad hy innan smink blir allt så mycket bättre tycker jag. Jag använder alltid SPF som sista steg innan jag går in med sminket, men utan en bra återfuktad bas både känns och ser det torrt ut. Vilka produkter skulle du rekommendera att ha under smink? Kommentera! 
Hur härligt är det att vi äntligen fått lite sol? ☀️ För mig betyder det inte bara vårstäd i lägenheten utan även en riktig uppfriskande rutin för mitt numera vinter-torra hår.  Det är även då jag använder mitt favorit exfolierande Shampoo från Briogeo nämligen Scalp Revival Charcoal + Coconut Oil Micro-exfoliating Shampoo. 🥥 Ett Shampoo för oss med torr, irriterad och lite fjällande hårbotten som ger en direkt känsla av kyla 🌬️ mot hårbotten, lugnar samtidigt som det lätt peelar och rengör.  En vegansk enkel produkt som innehåller superfina ingredienser så som pepparmynta och tea tree oil (som förövrigt även balanserar och återfuktar hårbotten) 😍 💡 Är man sugen på en liten extra treatment vill jag tipsa om att Kicks har Mini kit som heter Soothe + Detoxify som innehåller både shampoot och andra favoriter från Scalp Revival serien från Briogeo.  Hur ser din after winter hair care rutin ut? 🥰☁️
Jag har fått prova detta lyxiga Frans serumet REVITALASH EDVANCE ✨  Jag kan främst säga att förpackningen i sig är lyxig och själva applikatorn är så precis att man verkligen kommer åt fransraden!! 😍 Jag har själv naturligt långa fransar men längre skadar nog inte ☺️ återstår att se det slutliga resultatet men än så länge så märker man att fransarna har fått mer liv i sig, Sååå värd i pris men även berikad på vitaminer som fransarna dricker upp, try it !!!✨ ~ Beauty star 
Skin cycling är nog den största hudvårds trenden på länge! I dagens video förklarar jag hur schemat är uppbyggt. Men tänkte även att vi skulle gå genom varför jag personligen väljer att inte följa det här exakta schemat.Min anledning till att inte följa just detta schemat är retinol. Enligt det här klassiska skin cycling schemat så används retinol var fjärde dag. Vilket jag är något skeptisk emot eftersom receptorerna i huden som aktiveras av retinol håller sig aktiva i 24h efter applicering. Därför rekommenderas det att bygga upp en tolerans och använda retinol så ofta som huden tål, för att få det bästa resultatet. För mig har retinol verkligen varit en hjälte när det kommer till min hormonella akne. Jag har även genom åren byggt upp en tolerans så att jag kan använda retinol varannan kväll. Så håller jag mig till något schema? Både ja och nej. Jag använder retinol varannan kväll. Övriga kvällar lägger jag fokus på fukt. Sedan är jag noga med att lyssna på huden och exfolierar vid behov (ca. 1 gång i veckan). Den kvällen kör jag både fukt och exfoliering.Nu är jag så nyfiken på hur ni gör? Håller ni er till något schema när det gäller aktiva ingredienser? 💗✨
Fick äran att testa Hugo BossThe Scent For Her Magnetic EdP. Dess toppnot är osmanthus-blomma följt av hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö och sist basnotens vita mysk. Parfymflaskan är mörklila i en stilren diamantform och gör sig väldigt fin som detalj i badrummet. Doften påminner lite om deras parfym ALIVE fast lite djupare och lyxigare i doften. ALIVE skulle jag säga är mer fruktig/söt i jämförelse med denna✨ Parfymen är väldigt unik och förförande i sin doft, man känner sig lyxig när man har på sig den. Den utvecklas väldigt fint över dagen och håller från morgon till kväll! Den är lagomt söt med en svag kryddig lukt av amber. Skulle rekommendera alla kvinnor att ha denna i sin parfymsamling, den passar utmärkt innan en middagsdejt då man vill känna sig lyxigare ✨
Jag har fått äran och uppdraget att testa Escadas nyhet Santorini Sunrise EdT. Vi börjar med det viktigaste - betyget: ☆☆☆☆☆ Varför får denna fem stjärnor? Jo - detta är en söt och frisk sommardoft som presterar otroligt bra för att vara en EdT, efter ca 4h blir doften hudnära men den finns kvar i många timmar efter. Jag upptäckte att doften "reaktiverades" vid kontakt med vatten vilket var extremt fascinerande för mig; kanske är detta tanken eftersom man gärna vill ta ett dopp i stranden eller poolen på sommaren! Doften i sig är söt och blommig utan att vara barnslig. Den är både mogen och sexig utan att vara omodern - ett smakprov på hot girl summer 2023 helt enkelt! Det finns också noter av citrus som gör doften väldigt frisk vilket kan vara skönt då syntetiska dofter kan bli påträngande i sommarvärmen. För dem som värdesätter det så är parfymen också helt VEGANSK! Jag kan tänka mig att denna parfym får en ännu vackrare doftutveckling i värmen, vilket återstår att se. Den höll en runda på löpbandet och mina "mindre parfym-älskande" familjemedlemmar tyckte väldigt bra om doften - ett mycket gott tecken. Stort tack till Kicks för detta - jag är nu rustad och redo för sommaren.
Mitt bästa rengöringstips (kvällsrutin då man har smink)💦🧖🏼‍♀️🌞 Beroende på ens hudtyp (torr,fet,oljig) rekommenderar jag först att välja en rengöring efter ens hudtyp. Det är viktigt så man inte torkar ut ens hud t.ex. För en mer djupverkande rengöring skulle jag använda KICKS BEAUTY Silicone Cleansing Brush, applicera önskad rengöringsprodukt på borsten och gör cirkulerande rörelser på ansiktet. 1. Clinique: Take The Day Off Cleansing Balm 125 ml skulle jag använda som första steg, den passar även linsbärare! 2. Använd sen en flytande form av rengöring t.ex Clinique Liquid Facial Soap Mild 200 ml för att få bort det sista av sminket.  3. Ansiktsvatten som t.ex Klairs: Supple Preparation Unscented Facial Toner 180 ml. Denna toner tar bort smuts och talg samtidigt som den återställer pH-balansen efter din dagliga rengöring. 4. För att avsluta rengöringsprocessen används ett serum följt av nattkräm. Här kan man använda retinol serum eller hyaluronsyra serum beroende på vad man vill ha för effekt 🌿 @136641654 och @136708369 hur ser en rengöringsrutin ut?💦🌿✨
Mina Lancôme Top 5! Ni har väl inte missat att ni just nu får 30% på allt från Lancôme! Personligen är detta ett av mina stora favoritmärken och jag vill därför såklart dela med mig av mina stora favoriter! Lancôme Lash Idôle Mascara Waterproof Jag förälskade mig i denna mascara redan innan jag testade den vattenfasta. MEN när jag testade den vattenfasta förändrades hela mitt mascara game! Den ger mig ALLT jag drömmer om - längd, volym, separation och håller fransarna böjda HELA dagen! Om ni inte testat denna ännu är det dags. Lancôme L'Absolu Rouge Cream/Matte Lipstick Alla läppstift från Lancôme är otroliga. Dessa är något alldeles extra. De krämiga sitter hela dagen och de matta känns inte uttorkande. Många otroliga färger att välja mellan. Jag har knappt använt några andra läppstift sedan jag upptäckte dessa… Lancôme Teint Idôle Ultra Wear All Over Concealer Om du vill ha täckningen utan den där “tjocka” känslan så är det här concealern för dig. Glöm creasing och kaxiga underögon. Med denna kan du omöjligt misslyckas. Lancôme Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Foundation Jag fick testa denna tack vare Beauty Talks och WOW vad denna har imponerat gång på gång. Nu på vintern är den underbar för min torra hy. Lancôme L'Absolu Lip Plumper Rosy Plump Ännu en fantastisk läpprodukt från Lancôme. Om du har problem med att läpplumpande produkter gör ont eller irriterar dina läppar - testa denna! Den känns på läpparna men känslan försvinner fort och det gör aldrig ont. Dessutom känns den otroligt återfuktande.
Kristin Ess rutin för torrt vinterhår! <3 Kristin Ess grundade sin hårserie utifrån en enkel idé – att skapa en prisvärd kollektion av lyxiga hårvårds- och stylingprodukter som skulle ge alla chansen att få ett modernt, perfekt imperfekt hår.  Produkterna är mångsidiga, lätta att använda och av hög kvalité. Alla produkter från Kristin Ess är formulerade med en Zip-Up teknologi: ett stärkande komplex designat för att precis som ett blixtlås ”stänga igen(försluta)” kluvna toppar, jämna ut skadade hårfibrer samtidigt som de hjälper till att skydda håret från påfrestningar och bleknande färg. Scalp Scrub: En skrubb för hårbotten som tar bort produktansamlingar, överflödigt talg och kalkavlagringar från hårbotten. Lämnar hårbotten renare genom skonsam exfoliering. Skrubben är formulerad med ett sockerkomplex för att behålla den naturliga fukten i håret. Superbra att köra med någon gång i veckan, speciellt nu när man bär mössa en del. ❄ Extra gentle Shampoo & Extra gentle Conditioner: Extra Gentle serien är perfekt för dig med känsligare hårbotten då produkterna har en extra mild formula och en mer subtil doft. Men misströsta inte, produkterna känns precis lika lyxiga som dem övriga produkterna från Kristin Ess! 😊 Strand Strengthening Reconstructive Moisture Mask: En rik och djupt närande behandling för alla som vill motverka torrhet, förbättra glans och återställa mjukhet till håret. Trots att masken är fullproppad med fukt så är den tunn i konsistensen och väldigt lätt att fördela ut genom håret. Perfekt för dig som vill ha fukt utan att tynga ner håret.😍
Multi-masking with Kiehls  🤍 Den här tiden på året upplever jag att jag känns mer fuktfattig i både hyn men också i håret! Därför unnar jag mig ikväll en multi-maskning session med Ultra Facial Rehydrating Mask för ansiktet och Amino Acid Scalp Moisture-restorative Treatment Mask till håret. Tips också för alla som vill ge en julklapp som passar ALLA ✨ 🤍 Ultra Facial Masque, en intensivt fuktgivande ansiktsmask för torr hud som hjälper till att stabilisera hudens fuktbarriär och förhindrar fuktförlust medan du sover eller vill ha en snabb boost med återfuktning. Applicera ett synligt lager på huden och låt verka i 15 minuter som en intensiv återfuktning. Ansiktsmasken innehåller 10,5 % squalane och glacialt glykoprotein som ger näring och stärker huden. Formulan smälter in i huden som en ansiktsolja. Burken är tillverkad av 100 % återvunnen plast. 🥥 Kiehl's återfuktande hårinpackning för hårbotten som lugnar torr hud och obehag. Denna mask återställer fuktbalansen i hårbotten och skyddar den mot hårt vatten och styling. Masken innehåller både tre aminosyror och triglycerider utvunna ur kokosolja. Använd Kiehl's återfuktande mask för hårbotten och hår som ser sundare ut. Sen att den doftar underbart kokos är en stor bonus för oss kokosnöt-älskare! 
Creme de La Mer 30 ml 1920 kr vs. Nivea creme 75 ml 17 kr Ni har nog inte missat hypen kring La Mers revolutionerande ansiktskräm genom åren. Jag blev nyfiken på vad som gör den så speciell för den höga prisklassen. Då visade det sig att den inte alls var så speciell som jag trodde. Faktum är att den är väldigt lik vår klassiska Nivea kräm som man använde i yngre dagar. Den stora skillnaden - prisklass och två ingredienser. La Mer och Nivea har i princip identisk bas. Det som får La Mer att ”sticka ut” är deras algextrakt som genom en fermenteringsprocess producerar mjölksyra (mer känt som förkortningen AHA i hudvård), som är bra för huden. Denna ingrediens är inte så revolutionerande för La Mers prisklass, och finns i andra mer prisvärda produkter enligt min åsikt som farmaceut. La Mers kräm innehåller även en del antioxidanter, vilket gör den mer ”åtråvärd” än Niveas kräm. Tråkigt nog så gör La Mers förpackning inte dessa antioxidanter någon större nytta. Antioxidanter är väldigt känsliga mot ljus och syre, så varje gång man öppnar burken förlorar dessa sin effekt. Summa summarum: Båda är två identiska återfuktande krämer, med skillnaden i algextraktet som inte är prisvärd enligt mig. Dyrare är inte alltid bättre, och dyrt är inte alltid bra. Tyvärr så är många dyra produkter dyrare pga deras ”finare” förpackning, och man marknadsför den främst till en publik som har mer pengar att spendera. Bara lite food for thought till vårt community här på Kicks. 💗💡 Själv har jag flitigt använt Niveas kräm för min torra vinterhy, hela 75 ml för 17 kr på Apotek Hjärtat. Tycker också den funkar på mig som primer🙈 En av många källor som skrivit om ämnet: https://www.beautifulwithbrains.com/dupes-creme-de-la-mer-nivea-creme/
För inte så länge sedan kom ICONIC LONDON till KICKS! 😍 Har ni provat något än? Det har nämligen jag! Jag fick upp ögonen för märket ganska tidigt och hade därför hunnit testa mycket redan innan KICKS tog in märket. Eftersom jag använt produkterna länge tänkte jag dela med mig av mina tankar kring några av de produkterna jag har testat. lluminator - 5/5 - Jag använder färgen “Original” och det passar min hudtyp perfekt. Jag är ganska säker på att du kommer kunna använda denna färg även om du är ljusare eller mörkare i hudtonen än vad jag är. Mitt #1 tips är att applicera denna med fingrarna, då smälter denna in i huden och ger det finaste glowet! Radiance Booster - 4.5/5 - Denna används dagligen! Jag ÄLSKAR denna. Glow, glow, glow! Glöm foundation, detta är allt du behöver, den är helt AMAZING. Enda anledningen till varför den får 4.5 istället för 5 är för att jag önskar att det var lite lättare att blanda ut, konsistensen är lite för tjock för min smak. Jag använder färgen “Champagne Glow”. Sheer Blush - 4/5 - Denna är super för alla nybörjare eller de som föredrar lite mindre pigment. Den är väldigt enkel att jobba med och färgen kan byggas upp efter tycke och preferens. Jag har färgerna “Rose Riot” och “Cheeky Coral”. Sheer Bronze - 4/5 - Precis som sheer blush är denna superenkel att jobba med och pigment byggs upp efter tycke. Denna var en go-to i somras och jag känner att jag kommer plocka upp den mer och mer efter detta inlägg. Jag använder färgen “Golden Hour”. Lip Plumping Gloss - 2/5 - Nja, det här var inte min grej. Don’t get me wrong, I love a good plumping gloss, men det här blev bara kletigt och la sig som ovanpå läppen vilket såg väldigt onaturligt ut. Jag har färgen “Tickle Your Fancy”. Lustre Lip Oil - 5/5 - Låt oss hoppa över till läpprodukten från ICONIC London som jag avgudar. Denna läppolja doftar gudomligt, känns återfuktande och är så otroligt glansig. Om jag ska klaga på något skulle det vara applikatorn men den duger. Jag har färgen “She’s A Peach”. Prep-Set-Glow - 3/5 - Jag gillar denna setting spray MEN hela jag blir glittrig när jag använder den. Jag menar hår, kläder, möbler, allt… Men i övrigt fungerar den bra, sminket smälter ihop och sitter bra under dagen. Jag tycker även att den luktar gott. Men allt glitter gör mig galen. Jag har färgen “Original”. Det var det jag hade att komma med för denna gång! Ni vet att ni alltid kan höra av er i chatten eller lämna en kommentar i kommentarsfältet om ni har frågor eller vill ha swatches! 💖
Min ultimata glow mask-duo! Ja lek med tanken att du ska göra något speciellt, att du behöver en hudrenovering eller vinterstäda huden helt enkelt! Alltså riktig sån - jag vill känna mig som en ny människa och jag vill att huden lyser! Då är det denna mask-duo du använder. - Lermask - rensa porerna, djuprengör, exfoliera och väck liv i trött, glåmig och tråkig hud. Kvar blir len och fräsch hy fri från pormaskar och döda hudceller. ☁️ Direkt efter Sheetmask: Tillför fukt i mängder och i den jag valt finns Niacinamid som håller porerna rena, jämnar ut hudtonen, stärker hudbarriären och jobbar förebyggande mot knottror, finnar och tilltäpptheter. 🍋 Glöm sen inte att låsa in allt med en fin återfuktande kräm av ditt val! Och sen är du klar? Huden är preppad och renoverad och det lyser om dig! Det ser jag genom skärmen bara av att du läser det här! 🌟 Har du provat någon av dessa? Har du en mask jag inte får missa? Eller vad är ditt bästa vinterstäda-huden-tips? 🧹❄️ Glöm inte följa mig på instagram om du gillar mitt content - @ hudvardstjej! ❤️ KRAM!
Vad är Skin Cycling? Skin Cycling är egentligen ett schema på när du ska använda dina produkter vilket i längden ska göra så att du får ett så bra resultat som möjligt av dina aktiva ingredienser men med minimal irritation. Det jag tycker är så bra med Skin Cycling är att man får in mycket aktiva ingredienser, men utan risken att förstöra hudbarriären samt att man inte behöver ha så många produkter (bra för plånboken!). Skin Cycling är ett nytt begrepp på en metod som (enligt mig) många redan använder idag. Metoden används på kvällsrutinen medan morgonrutinen bygger på antioxidanter och SPF.  Schemat över Skin Cycling Kväll 1 - exfolieringKväll 2 - retinoidKväll 3 - enbart fokus på återfuktningKväll 4 - enbart fokus på återfuktning  När vi exfolierar huden så tar vi bort döda hudceller som ligger på ytan så att övrig hudvård kan penetrera huden bättre. Det är därför det är viktigt att exfolieringen är före retinoiden i schemat eftersom kväll 1 ska "bana väg" så att retinoiden kan penetrera huden bättre kväll 2. Medan kväll 3 och 4 ska återhämta och stärka huden innan cykeln börjar om igen kväll 5.  Exempel på rutiner Kväll 1 - rengöring + exfoliering + återfuktande kräm  Kväll 2 - rengöring + retinoid + återfuktande kräm  Kväll 3 - rengöring + återfuktande serum/toner + återfuktande kräm  Kväll 4 - rengöring + återfuktande serum/toner + återfuktande kräm  Vilken exfoliering man väljer är upp till var och en. Antingen BHA-, AHA- eller PHA-syra. En mer tilltäppt hud väljer fördelaktigt BHA-syra medan en känslig hud väljer PHA-syra. Den som vill jobba på fina linjer och pigmenteringar väljer fördelaktigt AHA-syra. När det gäller vilken retinoid man ska välja så får man testa sig fram för att hitta sin favorit. Jag skulle tipsa om att läsa recensioner inne på olika retinoider inne på kicks.se.  Här nedan ger jag exempel på vilka produkter jag hade valt till min Skin Cycling: Rengöring: Micellar Mousse 150 ml från Medik8  Exfoliering: 2% BHA + 1 % Zinc Purifying Toner 150 ml från BeautyAct  Retinoid: Crystal Retinal (styrke beror på, läs på vilken som passer dig) 30 ml från Medik8  Återfuktande toner: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml från COSRX  Återfuktande kräm: Moisture Surge 100H Auto-Replenishing Hydrator 50 ml från Clinique
Jag har fått möjligheten att testa Lancôme Hypnôse Le 8. Något som är viktigt att känna till är att mina fransar är typiska asiatiska fransar. Alltså ganska korta, tunna och väldigt raka. Le 8 innehåller inget vax och är därmed lätt att ta bort. Nackdelen som jag ser det är att den då inte heller håller böjen på mina fransarna. Det som gör mascaran unik är att den bland annat annat består av av åtta vitaliserande aminosyror och sheasmör (dessutom Fair for Life-certifierat) som ska vårda och stärka fransarna över tid. Jag vågar inte säga om den faktiskt varit stärkande för fransarna eftersom att jag använder Xlash samtidigt. Förpackningen är i delvis återvunnet glas och känns väldigt lyxig. Men på grund av det kan den också upplevas som något klumpig Formulan är ganska torr och jag tycker att det kommer upp för mycket produkt med borsten. På mig höll den dock hela dagen och smulade inte vilket jag var lite orolig för i och med att den är torr. Borsten är inte heller min favorit då jag framför allt gillar gummiborstar. Skulle jag ändå välja en mascara med liknande borste så föredrar jag Hypnôse (originalet) eller Monsieur Big, även dessa från Lancôme. Det finns mycket som känns helt rätt med den här mascaran och jag gillar verkligen tanken bakom. Men tyvärr får jag den inte att fungera på mig. Jakten på den perfekta mascaran är inte över men jag är så glad att jag fick möjlighet att testa denna😊
✨Beauty Tester: Skin Treat Dryness Repair Face Cream ✨ Den här krämen är allas vi med extremt torr hy fuktiga dröm. Alltså nu snackar vi en rejäl fuktbomb, och skoja inte att jag blev så glad över detta!  Skin Treat Dryness Repair Face Cream är en tjock, rik och återfuktande kräm som ska funka både till dag och natt. Jag har främst satt denna på prov under dagarna då jag är en person med torr hy och eksem som alltid blir särkilt värre under hösten och vintern. Så jag är alltid på jakt efter en bra dagkräm att ha under de kalla månaderna som kan skydda huden och låsa in fukt. Denna goding har varit helt otrolig på detta! Den funkar dessutom toppen under smink, jag har vid flera tillfället haft krämen under (mycket) smink i 10h+ utan att jag börjat känna mig uttorkad. Den har förvisso inte alltid varit ensam som återfuktande produkt i dessa fall, men den har definitivt varit en stor bidragande faktor till resultatet. Något som också är viktigt när det kommer till en bra kräm som ska kunna funka under dagen är om den funkar under solskydd: JA det gör den! Jag var rädd att krämen skulle ”rulla” under solskyddet, som jag haft problem med andra tjocka ansiktskrämer innan. Men inte denna! Jag har såklart också testat att ha krämen under natten som en nattkräm och jag har vaknat upp på morgonen återfuktad och med ett glow. Heeeelt otroligt. Som jag nämnde tidigare gjorde denna krämen mig genuint glad. Varför? Jo, för enligt mig har det varit bland det svåraste att hitta en ordentlig återfuktande kräm som funkar under smink i en billigare prisklass, det finns i princip inte. Men denna kostar 199kr för 50ml och den är dessutom otroligt dryg, jag har använt den nästan varje dag i över en månad och har mängder med produkt kvar. Alltså är detta en otrolig prisvärd och billig hudkräm som ger otroliga resultat! Detta är en fet kräm, och då menar jag verkligen fet. För en mer normal hy skulle denna vara en superbra nattmask, men den skulle bli för oljig under dagen. Men på mig, som ni kan se nedan, ger den ett sånt vackert liv istället till min torra och gråa och tråkiga vinter hy. Jag kan inte säga mer än att jag är frälst, och jag ska absolut köpa på mig en refill genast! TACK Kicks för att jag fick testa denna och för att ni introducerade den i mitt liv 💙
Vill tipsa om och kan varmt rekommendera dessa fantastiska produkter från IT Cosmetics nu när det är 30% idag! IT Cosmetics Confidence in a Cream 💛 är en anti-age dagkräm med superkrafter. Gjorde ett inlägg om den för ett tag sedan där jag beskriver mer men jag kan bara säga att den är helt underbar. Enda nackdelen är att den är lite i dyraste laget, tycker jag, men om du gått och funderat på den så är idag dagen att slå till. Tror ingen kommer ångra sig! ⭐😀 Den bästa foundation jag provat kommer också från IT Cosmetics, Your Skin But Better CC+ SPF50+. Den finns också i versionerna Nude Glow & Oli-Free. Det är en foundation som ger dig 7 produkter i en - foundation med hög täckning, färgkorrigering, återfuktande serum, primer, concealer, fuktgivande dagcreme och SPF 50+ Vinnare i KICKS Beauty Awards 2021 och 2022 i kategorin Bästa Foundation. Tyvärr kan jag inte tagga allt jag vill men är ni intressaerade så hittar ni dem lätt på hemsidan. 💛 Önskar er alla en fin helg! 💛
Jag har fått äran att testa sunny stories self tan overnight face cream i medium/dark och jag är helt frälst av denna produkt! 😍 jag har testat den i några veckor nu för att verkligen utvärdera den ordentligt. Krämen är vit och ganska direkt ger den ett solkysst resultat, på morgonen när jag vaknar har jag en jämn fin bronsig look. Jag har testat den som min enda nattkräm och även blandat den med min ordinarie nattkräm, den fungerar utmärkt oavsett 😇 Krämen är vegansk, innehåller vitamin E och jag upplever att den återfuktar fint. Personligen applicerar jag den tre kvällar i rad för att få bästa resultat och sen "vilar" jag två. Jag tycker priset är fantastiskt bra i förhållande till mängden kräm man får, det krävs inte mer än två pump för ansikte och hals. Kommer aldrig vilja vara utan den 👏🏾 den ger inga ränder, torkar in snabbt och färgar inte av sig. Absolut bästa busen för ansiktet jag testat hittills!
👋🏼 Äntligen är man frisk (till 90%) från influensan... Och som jag lääängtat efter att få sminka mig, någon mer som känt så när man varit sjuk? 😆  Som Beauty Tester fick jag hem KVD Tattoo Liner Trooper Black och var superspänd på att testa den. Jag kan börja med att säga att är du ute efter en eyeliner som håller hela dagen - this is the one ☝🏼 och då kanske man tänker ”men åh, då blir den jobbig att tvätta av sen..” but NO my darlings, den var mycket lätt att tvätta bort :) so no worries.  Jag som är van vid pensel så var penna ovanligt för mig 🙊 men det gick bra till slut. Det som jag tycker skiljer sig mellan pensel och penna är att pensel drar med sig mycket mer produkt från burken och ger mer pigment direkt medan med pennan får man måla på några gånger tills det blir helt svart.  Annars då, jo men tycker absolut det är en bra produkt främst för att den verkligen höll heeela dagen ✔️ Helt ok pris men den gör liksom sitt. Var så goda att se bilderna för en bättre look på vad det är jag babblar om! 🥰
Att utvecklas inom smink och beauty världen är något som alltid vart en strävan för mig Lära mig nya tekniker och testa dom nya trenderna för att få mitt smink att framhäva det som jag gillar mest med mig själv. Sminket är inte bara en ytlig del utan är även något som ger mig möjlighet att uttrycka vem jag är och hur jag mår i alla stunder. Att få ny inspiration är något som jag alltid blir glad och driven av. Utöver sminket är även håret något som jag gillar att experimentera med. Det gör så stor skillnad och kan hjälpa till att både klä upp och ner ens helhet. Jag skulle vela ta med min kollega som jag även ser som min syster som brinner lika mycket för smink och skönhet som mig. Hon förtjänar att bli ompysslad och få en liten paus från livet i några timmar.
Lancôme Le 8 Hypnôse Mascara Jag fick möjlighet att prova på Lancômes nyaste mascara - Le 8 Hypnôse! Denna mascara innehåller åtta vitaliserande aminosyror och ska ge starkare och fylligare fransar på 4 veckor. Den utlovar även fantastisk volym. Mascaran kommer i en helt otroligt lyxig förpackning av återvunnet glas. Nu har jag provat denna mascara i ungefär 1 månad och har äntligen ett utlåtande. Jag måste erkänna att jag känner lite hat-kärlek till denna mascara. Har den gjort det den lovar att göra? Jag upplever i alla fall att mina fransar känns mjukare och friskare sedan jag började använda denna. Fylligare vet jag dock inte. Jag vet inte heller om jag tycker att jag fick någon WOW volym. Jag upplevde att denna var lite torr när jag applicerade den och små korn trillande gärna ner på kinderna. Jag har ganska långa fransar men de är raka och denna mascara gör tyvärr ingenting för att få dem att hålla sig böjda. När blev jag förälskad i denna mascara? Jo, det ska jag berätta… jag testade att kombinera denna med en vattenfast mascara och WOW! Nu händer det grejer. Jag börjar med att applicera ett lager med vattenfast mascara och lägger sedan denna ovanpå. Nu snackar vi volym! Detta har blivit min go-to combo som jag använder nästintill varje dag. Fransarna håller sig böjda HELA dagen, ingenting smular och jag får sådan otrolig volym. Jag ÄLSKAR Le 8 Hypnôse… det är dock inte utan ett stort MEN. Jag använder sällan denna mascara ensam utan kombinerar den som sagt med en vattenfast mascara. Jag har mixed feelings. Jag tycker såhär… har du lite extra pengar att spendera på en lyxig mascara och är redo att jobba med den för att den ska fungera för dig, shoot. Jag tycker även denna är ett bra alternativ för personen med känsliga ögon eller fransar som behöver lite extra kärlek. Jag har funnit äkta kärlek i denna mascara, trots att den inte fungerat i alla lägen.
Wow vilken dröm det hade varit att vara med på detta event!! Jag hade velat vinna då det alltid har varit en dröm att vara med på ett beauty event där man kan mingla runt och träffa nya personer som gillar det man själv gillar. Jag hade så gärna velat bli sminkad och få håret stylat av Björn Axén. Man har sett så mycket såna event på instagram där bloggerskor man följer deltar och det ser så himla kul ut!😍🙀  Med mig hade jag tagit min storasyster som alltid har stöttat mig och varit som en andra mamma för mig. Hon har hjälpt mig genom skolan , varit den jag vänt mig till för råd. Hon har alltid motiverat mig till att följa mina drömmar och har alltid varit den som lyft upp mig i olika sammanhang. Hjälpte mig även hitta ett bra jobb. Trots allt det goda hon har gjort för mig, min mamma och mina 2 systrar så lever hon idag i ett förhållande med en man som visade sig vara allt annat än vad han framstod som i början. Hon har mått psykiskt dåligt i 2 år nu . Hon blev nyligen gravid med sitt andra barn och fick i måndags reda på att hon har fått graviditetsdiabetes. Hon har verkligen varit med om mycket. Och efter allting hon gjort för mig som syster så hade jag helt klart tagit med henne till detta event så att hon kan få vara med om något roligt och något hon tycker om. Jag kan säga att hon är en större beauty geek än vad jag är haha❤️
Jag har testat Smashbox ❤️ Becca - Under Eye Brightening Corrector - 01 Fair/Light som innehåller 4,5 gram för 285 kronor. En otroligt dryg produkt. Det är en pressad färgkorrigerare/concealer som kan appliceras med fingrar, svamp eller borste. Vid applicering så tycker jag att den ser helt fantastisk ut. Den ljusar upp och döljer mörka ringar under ögonen, så länge du applicerar den korrekt. Den är mjuk och följsam samtidigt som den har en tjock täckning, oavsett mängd produkt. Dock efter några timmar så ser jag skimret alltmer och att produkten har lagt sig i linjerna. Det är däremot inget problem om jag enbart använt krämprodukter, då är det lätt att åtgärda med en åter applicering eller dutta med fingret. Vid användning av puderprodukter så är det däremot totalt kört… ingen idé att ens försöka. Har du testat produkten? Vad tycker du om den?
Hej! 👋🏻 Jag har återigen fått chans som beauty tester att testa en ny produkt. Denna gång blev det KVD tattoo liner. Jag vet inte om det kan vara något fel på just den jag fick (eftersom jag har läst att många tycker om den) men jag blev besviken. Första användningen tyckte jag att den var riktigt fin, lätt att använda, riktigt spetsig som underlättar applicering. Men sen tyckte jag att den inte riktigt höll hela dagen.. den blev typ grå? Gav den en andra chans och tänkte det kanske var pga min concealer och skulle använda den utan men då hade spetsen ”särat på sig” blivit typ som 2 delar? Försökte då måla lite på min hand för att få ihop den? Men nej då var färgen mer grå än svart. Blev faktiskt riktigt besviken 😞. Så denna produkt kommer inte jag vilja köpa om. Kram 🥰
IT Cosmetics - Confidence In A Cream, An Eye Cream, A Cleanser & Your Beauty Sleep. Jag älskar denna hudvårdsrutin ( Confidence ) från IT Cosmetics och framför allt Confidence In A Cream. 💛 En dagkräm som är så fyllig och lyxig och doftar underbart. Den är också en prisbelönad anti-age dagkräm med superkrafter. Detta är min hud kanske lite för ung för att helt kunna utnyttja men aldrig har den känts så återfuktad, glowig, jämn och mjuk. Enda nackdelen för mig är priset då det ligger över min normala budgetnivå men jag tycker ni ska besöka en butik och testa den, känna känslan och lägga den på minnet tills det kanske dyker upp en kampanj eller annan rabatt. Nattkrämen är också den jättehärlig och innehåller så mycket bra så det får ni läsa om på produktsidan. Den doftar rogivande av lavendel och är ljuslila till färgen men färgar INTE av sig. 💜 Ögonkrämen är härligt fet och fyllig och slätar ut och ger en piggare look och känsla. 100% vegansk 🌸 Cleansern löser lätt upp all makeup och annat utan att torka ut. Känns som ett skonsamt skum som man sköljer bort. 100% vegansk 🌸 Alla produkter ska passa alla hudtyper även känslig. Jag har torr och ganska känslig hud själv och har inte upplevt någon irritation av något slag. Då det är en anti-age serie är den förstås extra lämplig och effektiv för mogen hud men ren njutning för alla🥰
Jag fick äran som en BEAUTY TESTER att testa magiska BIOTHERM Blue Therapy Retinol Night Serum. Den har så många effektiva ingredienser såsom RETINOL 0,25% (vitamin A) som är effektiv antiage-ingrediens, NIACINAMID 3%(vitamin B) och LIFE PLANKTON 1%. Jag och min mamma har testat den ett tag och vi tycker så mycket om den. Jag och min mamma har Normal till kombinerad hud. Jag har använt den för förebyggande syfte eftersom jag är 19 år men jag tycker att den är jättebra & ger lyster. Min mamma fick använda den och hon blev kär i den. Det hjälpte henne med hennes rynkor samt pigmentfläckar under kort tid. Den luktar gott, absorberas snabbt av huden och är återfuktande och glowig, Båda jag och min mamma är jätte nöjda med serumet och skulle rekommendera den för er ;)
Genom att vara del av Beauty talks och KICKS community har jag fått chansen att prova Tatto Liner Trooper Black och jag måste bara säga att den uppfyller ALLA mina krav i en eyeliner!!  Den är pigmenterad, den är spetsig och man får till den där perfekta vingen med denna och den är otroligt lätt att arbeta med!! Både som smal eyeliner och tjockare eyeliner denna’ gör susen! 😍 Om du är ute efter en ny svart eller brun eyeliner så är detta ett måste som du bara måste prova du kommer inte att ångra dig!💗✨
De perfekta ombre läpparna, kräver endast två produkter! Ditt val av valfri läppenna och läppstift. - Börja med att skrubba bort döda hudceller och annat från läpparna, antingen med en färdig läppskrubb eller med hjälp av en varm handduk. Valfritt, men återfukta gärna med någon olja eller ett läppbalsam för att effekten ska hålla längre och du får mjuka och återfuktade läppar. Nu är det dags för lip contour, fyll i kanterna och gå djupare in, endast mitten av läpparna ska lämnas omålade. Ta nu valfritt läppstift, (upplever personligen att ett liquid lipstick funkar bäst för detta), och dutta försiktigt i mitten av läpparna, och sedan liiite längre ut där du målat med läppenna, rör dock inte de yttersta kanterna där du målat med läppenna. Färgerna ska nu smälta samman och skapa en fantastiskt fin ombre effekt. Till denna look har jag använt mig utav Anastasia Beverly Hills lipstick palette, kunde tyvärr inte lägga till den under inlägget så tipsar om några favoritprodukter istället.
Mitt bästa tips är för mornar när man inser att man skulle behövt tvätta håret men ej har tiden. Börja med ett bra torrschampoo och massera in i håret (använd gärna fön för mer volym), borsta ut och sätt upp håret i en halvuppsättning! Enkelt och snyggt. Jag brukar ibland fläta en liten del av håret och sätta ihop med uppsättningen så "händer det lite extra". Eftersom jag är ensam förälder med begränsad tid för mig själv (vilket gör att denna frisyr är ett återkommande inslag..) brukar jag försöka fukta håret kvällen innan och göra "Cold curls" för lite extra glam till denna enkla uppsättning. Fungerar givetvis att göra lite lockar på morgonen om man har tid. Blir ett mer romantiskt intryck 😊 Jag skulle vilja se era bästa tips @136978858 @137054745
Här kommer några tips som jag gör för att mitt hår ska hålla🥰 Mitt hår är riktigt långt, så det kräver verkligen att jag tar hand om det, särskilt nu när jag blivit äldre. Jag undviker att doppa håret när jag badar i saltvatten, då det torkar ut håret. Borstar heller inte håret i onödan, vilket sliter på håret🏖 När jag tvättar håret torkar jag det med en t-shirt istället för en frotte-handduk, det blir inte samma hårda friktion mot håret, så då håller håret bättre. Jag låter håret självtorka i så stor mån det går, behöver jag torka håret torrt fortare med hjälp av en hårtork så använder jag mycket värmedskydd och låter håret nästan bli helt torrt, inte snustorrt, bara när jag ska ut i kyla torkar jag det helt torrt.👚💦 Vill man ha ett hår med hela hårstrån i samma längd, är ett tips att låta håret håret vara utsläppt och utan spännen och snoddar. Varje gång håret viks är det en påfrestning på hårstråna som blir vikta och spännen och snoddar skaver också på håret. Det är bra att sätta upp håret på olika sätt om det behöver vara uppsatt, så det inte slits på håret på samma ställe, då kan det gå av. 💕@138183069 @139602959 skulle gärna höra era hårtips😃!
Min hår rutin från början till slut: Jag använder schampo som är fri från sulfater och som jag upplever passar mitt hår bra. Det är Olaplex schampo och balsam. Jag tvättar håret med lagom varmt vatten. En gång i veckan använder jag även Olaplex hårmask no8. Den stärker och ger håret en fin glans. Den gör även att håret förblir frizz fritt. När jag är klar med tvättningen av håret sätter jag in Kerastase Blond Absolu hårolja. Jag brukar använda oljan på hela håret förutom hårbotten. Efter att jag gjort det fönar jag håret. Innan jag lägger mig brukar jag sätta håret i en knut då jag känner att håret förblir mer vårdat på det sättet. Färre hårstrån slits av. Kan även rekommendera Milkshake Thermo Protector spray som är en hårspray med värmeskydd. Du kan spraya det över hela håret och sen platta eller föna det. Doftar jättegott 😍 Detta är min rutin💕 Vill @136867326 och @136863214 dela med sig av sina hårtips? ✨
Jag har testat Biotherms härliga bodylotion "Lait Corp Orel 400 ml"😃! Min hud är torr året om, så jag har använt många, många olika varianter av produkter för att hålla huden återfuktad och behaglig. Och den här härliga krämen blir det återköp på! Formulan är ganska lätt, så jag är mycket överraskad över att min hud håller sig helt återfuktad faktiskt! Så rekommenderar den här till andra torrisar👌 Formulan är alltså lätt och kan snabbt absorberas upp av huden, en fördel när det är bråttom efter duschen! Så man slipper kladda ner kläderna🙂💦 Den doftar gott av citrus och påminner mig om sorbe och rivieran 🍊🍋 Doften är fräsch och mjuk, tror inte doften kan störa någon, bara uppskattas! Min sambo är lite doftkänslig och tycker om att jag använder den här, "-Det doftar lagom och trevligt". Doften tonar också bort efter applicering, jag kan använda den när jag inte ska dofta i arbetet, och vill jag dofta mycket kan jag ha vilken parfym som helst på mig, utan att dofterna krockar. Verkligen en lättanvänd återfuktare det här!👌
1 November = WORLD VEGAN DAY! 🌸 Idag är det en viktig dag. Det är nämligen World Vegan Day. På KICKS hittar vi så många härliga 100% veganska varumärken och tusentals veganska produkter. Allt fler gör om eller introducerar nya veganska produkter i sitt sortiment. Jag är inte själv 100% bra på att alltid välja veganska produkter måste jag erkänna men jag försöker då jag tycker detta känns alltmer viktigt för mig. Här kommer bara några exempel på alla veganska varumärken och några av mina veganska favoritprodukter. 🥰 BeautyAct BUDGIE Hickap KVD LH cosmetics MON SUN Lumene ca 99% veganska produkter NYX nu ca 50% veganska produkter Hur tänker du när du väljer produkter? Ös gärna in en massa av era veganska favoriter också så får vi massor av tips och inspiration ! 😀🌸
Hejsan allihopa, första gången jag skriver här men behöver er hjälp! Har kollat på en evighet av videos och scrollat massor på Kicks men vill höra "riktiga" tankar från riktiga människor; Jag söker en mini/rese-palett mer åt det naturliga hållet för fair/ljus hy men gärna åt det varmare hållet. En bra palett som inte går sönder vid resor och som faktiskt är bra där man får bra looks utan att behöva blenda i evigheter för att få bra resultat. Sminkar mig ofta på tåget till jobbet och reser relativt mycket också. Så något som man kan göra perfekta dagssminkingar med men som också går att göra något lite mer 'dramatiskt' för utekvällen. Har ögonen på ABH mini paletterna nu under ögonmakeup-rean, men aldrig använt ABH så är osäker. Tankar, funderingar och rekommendationer (oavsett märke) är varmt uppskattade. Glad halloween i efterskott 🥰 (Bild för eventuell hjälp vid rekommendationer för min hy, hår osv.)
Jag fick nöjet att testa denna fina palett från Suva. 🤗 Det är en väldigt färgglad palett som får ett stort plus av mig för att den har både en matt svart och en matt vit. Överlag skulle jag säga att jag är nöjd med paletten. Det kan vara värt att nämna att de glittriga skuggorna är just pressade glitter och som de flesta andra glitter får man jobba lite varsamt med dem för att undvika att de ramlar ner. De matta skuggorna är pigmenterade och går bra att sudda ut, dock är konsistensen kanske något tunn för min smak. Är man inte lite försiktig kan de lätt blandas ut till ingenting. Med det sagt skulle jag säga att det är en perfekt palett för den som vill doppa sina tår i mer färgglada ögonskuggor just i och med att de går att blanda ut väldigt mycket. 🌸
Hej alla Beauty talkers! Jag är en flitig användare av lösfransar, älskar volymen de ger och hur de lyfter en look totalt! Så jag har under åren testat på ett och annat, och vill gärna tipsa om ett par stycken som jag tycker är oerhört bra: - Depend är ett utav mina favoritmärken när det kommer till fransar, jag tycker det är väldigt underskattat. Deras fransar sitter bekvämt på, väger absolut ingenting och håller läääääääängeeee. Dessutom gillar jag deras latexfria franslim, tycker det funkar allra bäst och verkligen sitter som berget. Mina favoritmodeller lär vara Nathalie, Marcel, Svea och Carolina. - Huda Beauty startade med sina legendariska fransar, minns hur de tog hela internet med storm deras lanseringsår. Sedan dess har företaget vuxit sig större och erbjuder fler produkter, men jag vill fokusera på deras urval av fransar. Samantha är en stooor favorit för mig, det är dessa jag har på bilden här. De är perfekt wispy, sådär flörtiga och charmiga utan att vara för dramatiska. Sedan vill jag slå ett slag för Hoodie, som är lagom dramatiska och ger väldigt mycket volym. Hudas fransar sitter bekvämt, är kvalitativa och går att återanvända många gånger. - Eylure är ett av mina go-to märken som aldrig svikit mig, och inte heller kostar en förmögenhet. Mina absoluta favoriter är fransarna från serien ”Most Wanted”, där deras mest populära fransar (av goda skäl) ingår. Bortsett från det skapar de ofta limited edition fransar och samarbetar med olika blogg- eller Instagramprofiler som skapar sina favoritfransar för sina följare.
Just nu har vi medlemmar i KICKS Club 25% på LANCOME ansiktsvård och detta kan vara ett bra tillfälle att prova på något man kanske inte gjort annars. ⭐Lancome Advanced Genifique Youth Activating Concentrate Serum⭐ är en helt fantastisk produkt och ett ikoniskt serum med en ljuvligt återfuktande formula som snabbt går in i huden.  Det ska passa alla oavsett ålder och hudtyper – även känslig hud. Jag har torr och ganska känslig hud. Dock är jag kanske lite för ung för att verkligen kunna uppleva den effekt som produkten kan ge så för den med lite mer mogen hud tror jag den blir ännu mer sensationell. Men detta serum ger min hud jättefin lyster och gör den silkesmjuk och bara det älskar jag.🥰  Lancome är för mig känslan av lyx, den stilrena designen på flaskan och klicket när man sätter på korken.
Nu är vi i slutet av oktober och min gyllene sommarfärg har definitivt bleknat bort så därför vill jag tipsa om en av mina absoluta favoritprodukter, St Tropez Self Tan Purity Bronzing Water Face Mist. 🌸💧🥥 Den vann kategorin "Årets Solprodukt" i Swedish Beauty Awards 2019 med motiveringen:"Denna tropiskt doftande brun utan sol mist gör att huden blir naturligt solkysst i ett kick. Misten smälter in i huden och ger också långvarig fukt, ökad lyster och en härlig uppfriskande känsla." Jag kan bara hålla med, den doftar jättegott, tropiskt och blommigt. Den gyllene hudtonen kommer efter 4-8 timmar så jag brukar spraya på på kvällen och vakna med ett fräscht glow. Vill jag ha lite mer resultat sprayar jag då igen. Den färgar inte av sig och är dessutom berikad med Hyaluronsyra för effektiv återfuktning. Den är jättedryg och räcker länge. 100% vegansk 🌸
Kan vi prata brynprodukter? Iom att jag alltid haft fylliga och tjocka bryn har jag ofta förbisett den delen i min sminkrutin, men jag kan ibland känna att looken inte blir ”fulländad”, och eftersom jag älskar att experimentera med produkter har jag försökt hitta mig fram till det jag tycker om och trivs med. Hittills har endast Huda Beautys produkter fallit mig i smaken, men jag vill gärna hitta ett alternativ till det, gärna fler och hos olika märken. Jag har tidigare testat Brow pomades från alla möjliga märken som Benefit, Anastasia m.m men det var inget för mig, utan endast brow pencils verkar funka. Jag vet dock att det finns en hel värld med brynprodukter redo att bli utforskad, men vart börjar man? Så, min fråga till er är nu, vilka brynprodukter använder ni, eller bara vill tipsa om? Visserligen har vi alla olika preferenser och behov, men alltid kul att dela med sig och höra från andra håll.
Efter att ha fått chansen att prova på denna godingen ~💗SUVA Beauty Magic + Ecstasy Eyeshadow Palette💗 Så kan jag helt ärligt säga att den var mer än vad jag hade förväntat mig och definitivt utanför my comfort zone i färger!! Detta hade inte varit en palett jag skulle köpt själv om den inte innehöll en massa bruna/ nude färger. Men efter att ha provat den alltifrån eyeliners i olika färger istället för den klassiska svarta eyelinern och en hel del glitter till som verkligen satt som en smäck och pigmenteringen är grym. Jag testade att använda den vita skuggan i paletten med en spray utav Mac fix + för att ljusa upp dem andra skuggorna och dem blev väldigt pastelliga 😍💗 Helt klart värt att testa för att våga på andra färger i sminkvärlden. Det kommer komma skapelser med denna skönhet här på Beauty talks💗😍 Genom att vara del av Beauty talks och KICKS community har jag fått chansen att prova denna! Tack❤️
Jag älskar min foundationborste från FLAER, 106 Buffing Foundation Brush. 🥰 Är ni i behov av nya makeupborstar eller behöver komplettera med någon ni saknar kan jag verkligen rekommendera FLAER. De jag har erfarenhet av är jag supernöjd med. Alla deras borstar är veganska och tillverkade av återvunnet material så bra för samvetet också. 🌸 Dessutom just nu CLUB DAYS och 25% rabatt på FLAER. Tillbaka till min favorit: Den är så smidig att arbeta med och ger snabbt och lätt ett väldigt jämnt och fint resultat. Jag använder den mest till flytande foundation men den funkar jättebra med puderprodukter också. Superkvalité, trots att jag haft den ett tag och använder den så gott som dagligen så har knappt ett strå släppt. Snygg och "clean" design, tycker jag också. Vinnare i KICKS Beauty Awards 2021 och 2022 i kategorin Bästa Makeupborste. Vad har ni för favoritborste/borstar?
Peelingar! Vad är skillnaden på en kemisk och en mekanisk peeling? Peelingar! Exfolieringar! Skrubbar! Kärt barn har många namn som man brukar säga. Det alla har gemensamt är att de gör så att de övre hudcellerna, de gamla, försvinner snabbare och att hudcellerna under snabbare kommer upp till ytan. Resultatet? Glowig och frisk hud! Det ska dock exfolieras med försiktighet. För ofta, för hård exfoliering eller fel exfoliering för ens egen hudtyp kan skada hudbarriären. En skadad hudbarriär kan leda till att huden inte kan hålla fukten lika bra, att man får utbrott av akne/finnar och att huden svider och blir röd. Så, peela med måtta! 1-2 gånger i veckan är en bra tumstock. Men vad finns det för olika typer av exfolieringar? Det ska jag lära er! Det finns två huvudtyper: kemiska- och fysikaliska exfolieringar och sen finns det peelingar med enzymer. Kemiska exfolieringar: Dessa benämns ofta som syror och dessa fungerar genom att göra så att bindningarna mellan hudcellerna släpper så att de kan avlägsnas från huden. Det finns tre syror man oftast tänker på, och som har egna egenskaper: - BHA-syra: en fettlöslig syra som går ner i porerna och löser upp talg och smuts. Passar en hud som har tendens till finnar, den som vill jobba på porer och den med fet hudtyp eftersom den reglerar talgproduktionen. Produkttips: 2% BHA och + 1% Zinc Purifying Toner från BeautyAct. - AHA-syra: en vattenlöslig syra som jobbar mer på ytan. Binder fukt, jobbar på fina linjer och pigmenteringar. Passar en normal- till yttorr hud. Ej den känsliga. Produkttips: GlowRenew NightLab Mask från BeautyAct. - PHA-syra: en vattenlöslig syra som jobbar på liknande sätt som AHA-syran men har större molekyler och som därmed också passar den känsliga hudtypen. Fungerar även som antioxidant. Produkttips: Press & Glow Facial Toner från Medik8. Mekanisk exfoliering: En typ av exfoliering som exfolierar med kork eller kärnor. Här får man en fysikalisk peeling effekt där man mer skrubbar bort döda hudceller. Viktigt att man skrubbar väldigt försiktigt för att inte skada hudbarriären. Det ska inte riva i huden. Produkttips: The Ex Facial Peeling från MANTLE. Peeling med enzymer: En peeling med enzymer fungerar på samma sätt som syror gör. Enzymerna löser upp bindningar mellan hudcellerna men på ett skonsammare sätt. Enzympeelingar är därmed ett superalternativ till den känsliga hudtypen. Produkttips: Treatment Enzyme Peel från Emma S. Vilken är din favoritexfoliering? 😍
Jag har haft nöjet att få testa och recensera den mest exklusiva mascara jag någonsin hållit i min hand, Lancôme Hypnôse Le 8 Mascara. 💓 Detta är en volymgivande mascara med serum. Den är tillverkad av 91 % vårdande svart balm och berikad med åtta vitaliserande aminosyror som på längre sikt utlovar fylligare och starkare fransar. Mascaran ska vara lämplig för känsliga ögon och jag känner inte av någon som helst irritation vilket hänt med andra mascaror och ögonprodukter. Förpackningen är av återvinningsbart glas(!) och detta känns för mig helt unikt. Den är vackert formad som ett litet glaskonst-föremål. Dock är den ju lite tung och något klumpig att använda måste jag säga. Jag är väldigt nöjd med formulan och tycker definitivt att mina fransar får fin volym men samma volym har jag nog upplevt att andra, mindre dyra, mascaror också gett mig. Men känslan av ⭐ lyx och exklusivitet ⭐ kan ingen ta ifrån denna produkt.💓
Lancôme Teint Idôle Ultra Wear Care & Glow Jag fick möjligheten att testa Lancômes nya foundation Teint Idôle Ultra Wear Care & Glow! 🤍 Denna hudvårdande, lystergivande foundation utlovar lång hållbarhet och lyster i upp till 24 timmar. Jag kan inte påstå att jag burit denna foundation i hela 24h men den har varit med mig på långa arbetsdagar och intensiva shoppingrundor, och jag kan meddela att den suttit lika fint hela dagen! Jag har alltid haft stora problem med torr hy och uppskattar därför att denna foundation tillför min hud en naturlig och hälsosam lyster, samtidigt som den vårdar.  Vid första applikation upplever jag nästan denna som sammetsliknande men efter ett tag när denna foundation får chans att smälta in och bli ett med huden, blir den mer skin-like och ger det mest naturliga resultatet med en magisk lyster. Och när jag säger lyster menar jag ett naturligt glow-from-within. Denna foundation har medium täckning men är helt klart byggbar. Jag föredrar att applicera min foundation med en fuktig svamp men denna appliceras lika fint med en foundationborste!  Jag har provat väldigt många olika foundations i mitt liv men skulle vilja påstå att denna är bland de bästa jag provat - helt klart bland mina topp 5! Den följer med mig på alla resor och används nästintill varje dag. Jag slås av hur otroligt länge den håller sig fräsch och hur lätt den känns på huden! Jag skulle vilja påstå att denna är “effortless” - det är den perfekta vardagsfoundationen som inte kräver varken tid eller energi.  Är du ute efter en naturlig bas med fin lyster som fångar ljuset ska du helt klart investera i denna! 🤍
About my skin I have combination and sensitive skin. In the cold season, my skin tends to be dry and with more redness. Sometimes I have acne. Review In the last days, I tested BeautyAct’s RednessControl CC Face Cream and its does deliver on its promise to reduces redness, even out skin tone and provides calmness to irritated skin. However, its very sheer finish makes it better suited as a primer than an everyday foundation. Active Ingredients I like when skin care products meet makeup products. Due to the active ingredients found in this cream, such as zinc oxide and Centella Asiatica, I can say that my pores are much cleaner and my skin is calm overall when I remove my make-up in the evening. Application The formula is lightweight and I barely feel like anything is on my face. This CC cream is very easy to use and can be done with your fingers. The formula starts out green, and then when warmed onto the skin turns to match your natural skin tone. Apply a pea-sized amount, and rub it into your face in a circular motion watching the product change in color. For a dry or dehydrated skin, you need another moisturizing cream before and light movements or tapping, when applying, because there is a risk that the CC Cream will get caught in the dehydrated or dry skin areas.
SÖNDAGSMASKEN 🤍 Idag blev det Ultra Facial Overnight Hydrating Mask från Kiehls! Det är en intensivt fuktgivande ansiktsmask för torr hud hjälper till att stabilisera hudens fuktbarriär och förhindrar fuktförlust medan du sover. Ansiktsmasken innehåller 10,5 % squalane och glacialt glykoprotein som är känt för att ge näring och stärka huden. Formulan smälter in i din hud som en ansiktsolja. 🤍 Man kan sova i den men man kan också använda den som 15 minuters ansiktsbehandling för att ge intensiv fukt till torra områden som kräver lite extra vård. Applicera ett synligt lager på huden och låt verka i 15 minuter. Så gjorde jag idag 🙋🏻‍♀️ Den är Vegansk och Innehåller hållbart framställt squalane och glacialt glykoprotein och burken är tillverkad av 100 % återvunnen plast. 💚 Använder ni någon särskild mask ikväll?
BEAUTY TESTER: Jag har som beauty tester fått testa beauty acts CC Face Cream. Jag hade förväntat mig lite mer täckning eller utjämnande effekt än vad jag upplevde. Den gav lyster och jämnade ut och dämpade rodnaden litegrann men ingen wow känsla. Däremot sitter den väldigt fint under makeup och jag upplever att den gav den där pricken över i:et under min foundation. Huden känns fräsch och piggare men har andra krämer som ger mig liknande resultat. tex Beauty Act Soft filter cream är fantastiskt bra! Sammanfattningsvis så är det en trevlig dagkräm, hade kanske önskat lite mer fuktgivande nu på hösten/vintern, men ingen kräm jag inte kommer kunna leva utan. Nu är att dämpa rodnad inte mitt främsta fokus eller ”problem” med min hy så kan tänka mig att någon som vill ha den extra hjälpen att dämpa rodnad utan att behöva kaka på en tung foundation och massa concealer kommer gilla den extra hjälp den här krämen ger. 3,5/5 🌟
Jag skulle gärna vilja vinna kicks beautykalender för att få testa lite nytt😍 Att hitta bra produkter under vintern är svårt, jag har kombinerad, känslig hud och hår vilket gör att bra produkter är viktigt. Här är mina tre go to produkter: 1: Olaplex No.7 Bonding Oil, denna är med mig året runt men är extra noggrann med användningen under vintern. För att kunna stärka och bibehålla fukten i mitt känsliga hår, både ser och märker skillnad vid användning och är en produkt jag inte kan vara utan🥰 2: The ordinary’s serum Hyaluronic Acid 2% + B5, detta serum finns alltid i mitt badrumsskåp under vintern. Jag har kombinerad känslig hud vilket gör att ett detta djupt återfuktande serum verkligen gör skillnad för mig. Jag märker att min hy blir mindre orolig, färre torra partier i ansiktet och ansiktet ser friskare ut. 3: Pradas parfym Paradoxe EdP 50 ml, en självklarhet i vardagen och vid fest. En nice parfym när allt blir gråare, mörkare och kallare lyfter upp mig i vardagen. Att lukta extra gott är ett extra plus under vintern😜🥰
Jag önskar mig mer än gärna hudvårdskalendern från Kicks! 🥰 Dessa tre produkter kommer bidra till en mildare vinter och rädda ens fuktfattiga hud både ansikte och kropp! Massa fukt är ett måste och bra att bunkra upp nu innan temperaturen sjunker ner alldeles för mycket. Ett body serum från MON SUN är så behaglig innan applicering av en fluffig kräm. Jag känner verkligen hur de torra partierna försvinner snabbare <3 Clinique sure mask är perfekt som nattmask för er som har behovet att låta huden njuta extra under er skönhetssömn 🥰 Det känns så lyxigt att få sova med den, riktig fuktbomb! Filorga Optim-Eyes, den enda ögonkrämen jag kommer att köpa på länge! Jag känner verkligen hur den tränger in sig i huden och gör skillnad. Ögonpartiet är något jag verkligen vill lägga extra bra produkter på då jag ser hur stor skillnad det gör med fina linjer
Tillsammans med Kicks Beauty Talks Community har jag fått chansen att testa Biotherm Blue Therapy Pro-Retinol Cream. Jag håller fortfarande på att testa den men jag kan definitivt redan ge mitt första intryck. För det första doftar den här krämen gudomligt gott, kanske lite starkt enligt vissa. Men jag tycker den luktat ”lyxigt” och får lite spa känsla, gillar den mycket. Krämens konsistens är väldigt fin, den är rik men appliceras väldigt lätt och absorberas snabbt i huden utan att lämna en fet eller klibbig finish. Jag kan inte direkt säga om jag har sett en effekt på mina rynkor, detta kan bero på att jag endast är 19 år och mest använder i förebyggande syfte nu:) Ytterligare ett bra resultat är att min mamma som verkligen har 0% intresse för hudvård gillade den och tyckte att den kändes bra och uppfriskande på huden. Men jag tycker som sagt att den är väldigt återfuktande och kan tänka mig att den är perfekt för att till exempel minska fina linjer kopplade till uttorkning. Inte använt så mycket från Biotherm tidigare men blir sjukt taggad på att testa mer!
Jag fick äran att prova denna av kicks via Kicks Beauty Talks. Så roligt!! För det första har jag använt denna mycket, väldigt mycket. I vanliga fall så ledsnar jag snabbt på parfym då jag gillar de tunga och kraftiga. Denna är jättegod, men inte jättespeciell i mina ögon. Men det märks verkligen att denna i dyr i hur komplexa doftnoterna över tid är och såklart hållbarheten!! Den håller verklgien i evigheter!! Den är som My way fast utan den tunga toppnoten med tuberos, samt lite som YSL libre men kan inte sätta fingret på varför. Kanske lite som scandal utan honungen! Så den är god och klassisk, håller heeeeela dagen och förändras fint över tid. Men den sticker inte ut i mina ögon som den beskrivs. Samtidigt så är det är bra vardagsparfym som jag sträcker mig efter! Krispiga vita blommor och citrus, upplevs söt efter några timmar! 🍦🫧 🌷
Men vilken tävling!!! Detta är något man bara vill ha nu till jul!!!🎄🎅🏻 Min julklapp som jag skulle önska till jul ifrån kicks är Makeup adventskalendern✨🎅🏻🎄 Mina 3 produkter som jag inte kan leva utan i vinter är definitivt: 1. Beautyact HydraRepair Melting Cream denna godingen funkar både som dag och nattkräm och gör verkligen susen för en hud som behöver fukt🎄 2. Biotherm Lait Corporel min kropp behöver extra fukt under vintertiden och denna donnan gör susen, min kropp älskar!🎅🏻 3. Sist men inte minst skönheten hon själv som nyligen lanserats och blivit en av mina favorit parfymer som jag inte kan vara utan!! Kan tänka mig att denna doft i kylan blir mer intensiv och lite påminnande om Armani in love with you freeze. ; PRADA PARADOXE✨🎄🎅🏻
Hej alla beauty lovers!✨ Vill ni ha effektiv hudvård till också ett bra pris? Se mina nya favoriter nedan😍 1. Cosrx advanced snail 96 mucin power essence - En WOW produkt som har förändrat min hy totalt. Den släcker törsten i min hy och ger den också en fin glow. Ett extra plus är att lite goes a long way! Det enda jag faktiskt ångrar är att jag inte har testat den tidigare😅 Jag använder den varje morgon och kväll efter rengöring och innan serum. 2. Jorgobé Niacinamide Serum - efter jag börjat använda mig av denna så har jag fått höra många gånger när jag är osminkad ”vad jämn din hud är” och jag kan inte tänka mig annat än att denna gett effekt. För det är just vad ingrediensen niancinmide gör - jämnar ut hudtonen och ger en slätare och fastare hudstruktur. Inte nog med det så har den också en fantastiskt konsistens! Jag använder den varje morgon och kväll. 3. Jorgobé Refreshing Scrub Mask - min nya favorit peeling, jag är inne på min andra tub och har inga tankar på att byta ut denna. Den här kommer alltid finnas i mitt badrumsskåp. Det jag älskar med den är att man kan använda den på två olika sätt, antigen som en scrub eller som en exfolierande mask. Den har grova härliga korn och ger en kylande effekt. Den är djuprengörande, gör din hud mjuk och len med fantastisk glow! Denna använder jag mig av 2 gånger i veckan.
I betalt samarbete med KICKS tänkte jag visa er hur man kan göra en riktigt fin höstig sminkning med lite färg. Jag körde på gult, orange och mörkt rosa, och får en såå fin höstig look. Se till att ha en riktigt återfuktad bas innan du applicerar din foundation och ditt övriga bassmink. PS. spana in BeautyActs smink. De har så många produkter som jag älskar! Hösten är ofta grå och tråkig, men ditt smink behöver inte vara det! Här kommer lite tips och tricks: 1. Våga inkorporera mer färg i dina looks. Dovare färger gör all skillnad, utan att bli skrikiga. Mörkare gult, orange och olivgrönt är exempel på fina höstiga färger som är enkla att använda. 2. Hitta färger som du själv trivs i, och om det känns mäktigt med färg, starta i en mindre skala, kanske en färgad eyeliner, ett färgat skimmer på locket eller färgad kajal i vattenlinjen. 3. Gör ögonmakeupen före din bas. På så vis kan du städa upp under ögonen om någon ögonskugga ramlar ner och slippa förstöra din bas. 4. Hitta läpprodukter som är återfuktande. Till hösten blir huden torrare, och speciellt läpparna. Återfuktade läppar är snygga läppar! Har ni några tips för höstens sminkningar? Kommentera!
Hjälp! Jag behöver en snabb rutin, vad är viktigast? Hur lägger man upp en rutin med de viktigaste stegen. 💗 Först och främst, en hudvårdsrutin behöver inte vara avancerad eller dyr för att fungera och ge effekt. I det här inlägget kommer jag gå igenom de viktigaste i bashudvårdsrutinen samt en förlängning av den rutinen om man vill ha det lilla extra. Det jag tycker alla ska ha i sin hudvårdsrutin är: 1. Rengöring. 2. Återfuktande kräm. 3. Solskydd (SPF). En förlängd hudvårdsrutin innehåller dessa steg: 1. Rengöring. 2. Toner. 3. Serum. 4. Återfuktande kräm. 5. Solskydd (SPF). Det går att använda samma produkter i både morgon- och kvällsrutinen, på kvällen så hoppar man över solskyddet bara. Ett annat tips är att bara skölja ansiktet med vatten på morgonen och hoppa rengöringen för att minska på slitaget av hudbarriären. Har man en förlängd rengöring så brukar jag ibland bara köra toner, serum och SPF när jag inte är så torr i huden och behöver en återfuktande kräm. Man får försöka lista ut det som fungerar för en själv! 😍 Överlag tycker jag att man ska satsa på skonsamma produkter med lugnande, fuktgivande och stärkande ingredienser i sin bashudvårdsrutin. Tonern och serumet kan man satsa lite extra på om det är något man vill jobba på, som tex akne eller pigmenteringar. 💖Exempel på produkter som passar de flesta: 💖Rengöring: Nourishing Avocado Water Gel Cleanser från Budgie, en vattenbaserad rengöring som är mild nog för att inte torka huden men kraftfull nog för att både ta bort smuts, SPF och lättare smink lätt. 💖 Toner: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence från COSRX har ni sett förut här hos mig men den är lika magisk som alla säger. Ett eller två lager av denna och huden blir plumpad deluxe, återfuktad och stärkt. 💖Serum: HydraMolecular Moisture Serum från BeautyAct är ett serum med enbart fukt fukt fukt. Det här innehåller nämligen hela 8 olika typer av hyaluronsyra för att binda fukt i huden på flera olika nivåer. 💖 Återfuktande kräm: HydraRepair Melting Cream från BeautyAct är en fuktkräm som antingen kan appliceras i ett tunt lager under solskyddet eller ett tjockare lager på kvällen för mer näring och fukt. 💖Solskydd (SPF): EVY Face Mousse SPF30 – är en magisk produkt som både fungerar som solskydd med lång hållbarhet (6 timmar) samt som primer innan smink där den suger fast foundationen. 💖 Serum (aknebenägen hud): Treatment Niacinamid Formula från Emma S, det här serumet innehåller 4% niacinamid vilket är en optimal koncentration för att ge effekt på huden men utan att irritera. Den här innehåller också BHA som jobbar på akne och drar bort smutsen ur porerna. Den här är därför ett superserum för den som vill jobba på sin akne. 💖 Serum (jobba på fina linjer, pigmenteringar): Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml är ett serum som innehåller tre serum i ett. Man har kombinerat hyaluronsyra, c-vitamin och ferulinsyra vilket ska ge resultat på pigmenteringarna, fina linjer och återfuktning. Det här är LYX. Hoppas du får hjälp av det här inlägget! Kommentera nedan ifall ni undrar något. KRAM!❤️
Hej 👋🏻! För inte så längesen fick jag förfrågan från kicks om jag ville testa LancomeS Teint Idole Ultra Wear Care & Glow. Självklart tackade jag ja. Jag fick hem produkten för två veckor sedan. Kanske tänker ni precis som jag att det kan vara för kort test period att lämna recension på. Men helt ärligt så känner jag att jag inte kan hålla mig från att berätta om denna produkt! Alltså bland mina två favoriter i foundation kategorin är It cosmetics cc cream och nars light reflecting men kan säga att de har fått en kompis i min favorit lista. Denna foundation är fenomenal. Den har en medium täckning med absolut inte mycket glow vilket jag tycker om, trots att jag älskar glowig bas. Den ger lixom lagom med glow och den sitter som ett filter på ansiktet. Jag har applicerat den med borste och svamp för att testa. Sätter sig bra med vilket som. Jag har även testat med olika hudvårdsprodukter under men känner ingen skillnad på hur den lägger sig, vill säga positivt överraskad över denna produkt. Ända negativa, absolut inget mig emot men tror många kan tycka det som är känsliga mot starka dofter är att den har stark doft. Stör absolut inte mig och den doftar typ ros? Men skriver det utifall någon är sugen på testa men inte tycker om doftsatta produkter. Kommer absolut köpa om denna och rekommendera den till folk. Lägger in en bild där jag har på mig denna foundation. Inget filter eller redigering!
Jag har fått testat Padas nya signaturdoft! Alltså snälla, den gär feminina doften kommer jag inte överleva utan. Prada beskriver doften själva som en hyllning till att alltid vara oss själva och att det feminia ständigt förändras, jag kan inte annat än hålla med! Doften startar blommig men avslutas i ett djup av värme. Jag har alltid gillat amber och vanilj i parfymer så det är inte konstigt att jag föll pladask för denna som har båda i sina noter. Och kan vi diskutera flaskan? Dom använder sig av den ikoniska triangeln som är lätt att greppa och faktiskt också lätt att ta med sig. Den står stadigt och läker inte om den tas med på resande fot. Personligen använder jag denna hela tiden nu (om jag inte använder black opium då). Men kom igen, den här parfymen är lika beroendeframkallande som YSL:s tycker jag. Den skriker självständighet och förändring! Varje gång jag använder den så får jag fina komplimanger 😍 för mig är doft viktigt. Jag vill lukta gott och med denna kan jag göra det hela dagen och kvällen. Doften håller verkligen. Toppnoter är päron, mandarin och kalabarisk bergamott. Sen liksom smyger sig apelsinblomma och jasmine fram. Slutligen mjuknar doften upp med Madagaskar vanilj. Den är med andra ord blommig, mjuk och varm. Ni som söker en ny utmanande parfym som håller, KÖP! ❤
Senaste från KICKS! Vad är bättre en nytt smink? Inget, om du frågar mig. Här är min senaste beställning som innehåller lite smått och gått inom både hår och makeup! IDUN Minerals är ett helt nytt märke för mig. Deras nya setting spray har inte gjort mig besviken. Den håller min makeup på plats och får allt att smälta ihop och se naturligt ut! ❤️ Björn Axén - I love you! ❤️ Jag har inget mer att säga... Deras produkter gör mig aldrig besviken. Ni som sett/hört mig prata om läppar tidigare vet att jag känner en stark passion för just Buxom, framförallt deras Power Line Plumping Lipliner. Jag passade på att fylla på med min favoritfärg Hush Hush Henna, samt komplettera med Creamy Chocolate och Dangerous Dolly! 😍 Har ni provat någon av dessa produkter?
Har ni hört om Blue Therapy Pro Retinol Night Serum? 💙 💧 Blue retinol Night Serum är ett avancerat antiageing-serum som används på natten och synligt reducerar rynkor, ger en jämn hud och främjar hudens förnyelse. 🫧 RETINOL 0,25%: En form av A-vitamin och mycket effektiv antiage-ingrediens. Den är känd som en mycket effektiv ingrediens för hudens förnyelse: Den reducerar rynkor, jämnar ut hudtonen och förbättrar hudkvaliteten. LIFE PLANKTON 1%: Biotherms aktiva och naturliga signaturingrediens som är känd för sin förnyande effekt på huden.  NIACINAMID 3%: Även känt som vitamin B3. Hjälper till att lugna huden.  💧 Passar normal till kombinerad eller fet hud. En lätt, krämig serumtextur. Absorberas snabbt av huden utan någon klibbig eller fet känsla. Tillför huden näring och ger den en behaglig känsla och en frisk och härlig doft. 🌏 Biotherms Blue Commitments: Vegansk och 92% biologiskt nedbrytbar formula. Den har en en miljömedveten förpackning med 25% återvunnet glas och en kartong tillverkad av FSC-certifierat papper som är återvinningsbart och utan cellofan för att begränsa mängden plastavfall. Heja hållbarhet!
God kväll kära Beauty Talkers 🖤 Jag har fått hemskickat Armani Code Le Parfum för en test & review. Är du nyfiken på denna nylanserade doft? Läs då vidare! 😌 Min kära make (som ni ser på bilden) fick äran att testa den och vi har tillsammans byggt upp en recension. Först och främst, när han hade sprutat på den en dag och passerade mig så ropade jag ut direkt: ”WOW vad gott du luktar!” Så bara det är ju en bra början 🤭 För det andra, vi tyckte att flaskan var fascinerande då den är refillable samt att korken är magnetisk likt den dragningskraften mitt luktsinne fick när han bar doften 🥺 Och för det tredje, den påminner om den klassiska tidigare Armanin men med en KLAR uppgradering, denna gången har den en träigare och djupare doft. MEN! vi säger då det, var försiktig med att inte spruta allt för många gånger för då börjar det stickas lite för mycket i näsan 😅 Tips: Två sprut räcker gott och väl och den stannar hela dagen🌬️ Den här parfymen rangordnas högt upp på hans lista - och jag är speciellt nöjd med en goddoftande man! 😍
Jag rekommenderas till Om du lider av håravfall och du vill att ditt hår ska lukta gott 😉😉lovely❤ Ett schampo som ger spänst och kontroll samt volym och gör håret mjukt och lätt. Innehåller mandelextrakt, är rik på proteiner, vitaminerna B och E, omättade fetter, magnesium, järn, kalium, koppar och fosfor. Ger håret spänst. Applicera i vått hår, massera in grundligt, skölj och upprepa. Följ upp med LOVE conditioner eller Love Curl Hair Mask. Essential Haircare-förpackningarna tillverkas med den minsta möjliga mängd plast som krävs för att skydda innehållet. Förpackningarna tillverkas av plast som är godkända för livsmedel och kan återanvändas för livsmedelsförvaring. Som en del av projektet LifeGate Zero Impact, klimatkompenseras CO2-utsläppen från tillverkningen av varje Essential Haircare-produkt genom finansiering av plantering och skydd av skogar i Madagaskar. Essential Haircare-produkterna tillverkas uteslutande med hjälp av energi från förnyelsebara källor. Volym: 250 ml
Jag har haft den stora glädjen att vara Beauty Tester för Paradoxe EdP, Pradas nya ikoniska signaturdoft. 💗 Efter att ha läst en hel del om den hade jag skyhöga förväntningar och jag blev INTE besviken! OMG, vilken doft! Den har allt och känns nästan omöjlig att beskriva men jag ska försöka. Den MÅSTE upplevas! Parfymen inleder med rena och fräscha doftnoter från vita blommor som bl a Neroliblommans knoppar och en friskhet från Kalabrisk Bergamott (citrusfrukt). Lägg till detta mjuk Amber, söt Bourbon Vanilj från Madagaskar och vit Mysk. En helt ljuvlig doftsymfoni - fräsch, frisk, varm, söt, sensuell och feminin. Paradoxe tillhör doftfamiljen Blommig Amber och har flera doftnoter gemensamt med nedanstående parfymer så har du en favorit bland dem så får du inte missa PRADA Paradoxe: Yves Saint Laurent - Black Opium Valentino - Donna Born In Roma Yves Saint Laurent - Libre Giorgio Armani - My Way Flaskans design är jättecool och precis som namnet motsägelsefull. Trots att den lutar utstrålar den kraft och styrka. Den stora svarta korken och Pradas logotype blir en effektfull kontrast till de mjukt rundade hörnen och den korallfärgade parfymen. Unik och väldigt lyxig! Doften stannar kvar länge. Tar du på den på kvällen doftar den fortfarande på dina handleder nästa morgon. Jag är helt såld! 😍😍😍😍😍
I have an oily to normal face complexion; in winter it tends to dry/flake, especially if I insisted too much with acids or tretinoin. I use this mask once every two weeks. It has an immediate pore-cleansing effect, it also reduces sebaceous filaments (which are not blackheads, they are normal pores with a superficial layer of oxidized tissue, sebum, dead cells, etc.), reduces sebum hyperproduction and calms redness and white and black comedones. If you want to use it once or twice a week, in case of acne, recent post-acne marks or recent melasma, I suggest you limit your other products-treatments to one or maximum two. And these should be somewhat complementary and less potent. If you are not used to salicylic acid, you may experience purging. Application: Apply 2 ml of the mask on cleansed and washed skin (with mild products) and perfectly dry face. Let the mask on your face for 10 minutes. Wash well with water after 10 minutes, massaging very lightly, then wash with the face washing gel. At the end apply the moisturizing cream.
Lancome Teint Idole Ultra Wear Care & Glow finns i 30 nyanser! Så bra märke och fantastiskt med många nyanser 😍! Tror 330N skulle passa mig (är det samma nyans som 03 Beige Diaphane i Lancomes serie Teint Idole Ultra Wear Nude så är det min match 🥰)! Mina bästa tips för foundation är såklart rengöring och återfukta först, med lite paus innan foundationen läggs på. Två till tre olika nyanser så man kan blanda och anpassa utifrån årstid. Jag har också olika typer av foundation på sommar och vinter. Är det samma märke (som tex Lancome) kan man även mixa sorten. Teint Idole Nude på sommaren. Care and glow på vintern. Och en mix av båda på vår/höst. Men - mitt bästa ”hack” är att använda olika foundationborstar beroende på foundationsorten. Och två olika storlekar - en större på panna/kinder/haka. Och en mindre runt näsa/ögon. Hoppas så på vinst 🙏 fyller 58 på torsdag, och firandet blir lite längre fram… vilken födelsedagspresent detta skulle bli 😊😘❤️
Teint Idole Ultra Glow Foundation från Lancôme finns i 30 nyanser och ger huden ett vansinnigt fräscht lyster och är lätt på huden - Hur jag vet det? Jo, för det är nämligen den foundation jag numera använder dagligen. Det leder oss in på fråga 1- Den rätta nyansen för mig är 105W, då jag har en ljus hy med en något varmare underton (har fräknar bland annat). Fråga 2 då? Jo, mitt bästa hack för att få till denna foundation på bästa sätt är genom att grunda med bra hudvård, Beautyact glow primer, för att sedan använda både en platt borste för mer täckning på vissa områden - och med en fuktig beautyblender upp mot kinderna där jag vill ha en lättare täckning för att mina fräknar ska få lysa igenom och ge ett levande, naturligt resultat. Ser fram emot att delta för att få möjligheten att testa fler spännande nyheter!
Jag har fått möjligheten att testa ännu en produkt och denna gången var det ingen mindre än Smashbox Mini Shimmering Skin Perfector Highlighter Champagne Pop! Personligen föredrar jag ett skimmer före glittriga och för min del är det viktigt att glowet känns ganska naturligt även om highlightern gärna får vara uppbyggbar. Och jag måste säga att den här faktiskt uppfyller alla mina krav. En enligt mig riktigt bra highlighter helt enkelt. Färgen är som namnet antyder en typisk champagne-färg som drar lite åt det gula/guldiga hållet. På mig som har en varmare underton passar den helt perfekt men jag tror faktislt att den skulle passa dom allra flesta. Den håller hela dagen och är uppbyggbar vilket är perfekt för er som gillar lite mer glow eller för mig som använder den som ögonskugga. Jag fick hem mini-versionen och den är helt perfekt att slänga ner i väskan eller ta med sig på resan. Förpackningen är liten men låt er inte luras! Det krävs inte mycket av den här för att få ordentligt glow✨ Ordinarie pris ligger på 215kr men är ni medlemmar kan ni just nu köpa den för bara 172kr🤩
Vilken drömtävling 😍 Detta får man inte missa! 1) Lancômes nya foundation finns i 30 olika nyanser! Av dem tror jag att 125W blir en utmärkt match för mig 2) Mitt bästa foundationhack är att blanda ut min foundation! Detta kan göras på lite olika sätt... Blanda ut din foundation med en blurring primer! Detta hack är magiskt för den som är på jakt efter ett real-life-filter! 😍 Allt blir jämt och fint, och porer - vad är det? För den som älskar glow måste du prova att istället blanda ut din foundation med en liquid highlight. Du kommer se ut som en glowing godess! På sommaren kan du välja en mörkare nyans, t.ex. Armani Fluid Sheer i färgen 10 för att få det där lilla extra bronzinga resultatet! 😍 Sist men inte minst... älskar du din foundation men önskar att den fanns i en tinted moisturizer version? Då måste du prova att blanda ut den med en dagkräm eller återfuktande primer! Lättare täckning, lättare känsla men samma underbara finish som du redan know and love 😍
1. De har 30 nyanser i denna nya foundation och jag tror 230W - Light Warm skulle vara en bra nyans för mig. 2. Första steget för en bra bas är hudvård. Anpassa dina produkter till dina hudfarhågor och använd lättare produkter dagtid och dina tjockare produkter till natten. Jag upplever att less is more dvs jag kör bara ansiktskräm för torr hud och SPF dagtid (året runt) och använder serum och ögonkräm endast nattetid (med nattkräm/mask såklart). Då håller de mesta basprodukterna sig på plats hela dagen utan att det bara glider runt. Jag gillar att jobba med väldigt lite produkt av foundation och concealer med, och hellre bygger upp än applicerar allt för mycket på en gång. Punktkorrigering är min bästa tips. Applicerar allt med en borste och sedan blandar ut med svamp.
Helena Beauty Beginner 30 nyanser av deras nya foundation säljs för tillfället på kicks och totalt finns 45 nyanser. Eftersom det finns många nyanser tilltalar produkten mig 🙏. Vet med mig att jag har en ljus nyans med neutral underton. 1. Mitt bästa smink hack när det kommer till foundation är att börja basen med rikligt med fuktbindande, det får make-up bas att hålla under hela dagen! 2. Sedan är det också bra att ta concealer innan foundation där man vill ha extra täckning. Detta gör att du kan köpa en dyrare foundation just eftersom du inte behöver lika mycket produkt i ansiktet. 3. Ett annat tips är att applicera en liten mängd i centrum av ansiktet och sedan blanda ut mot hår/käkinjen, detta ger dig ett naturligt resultat och sminket hamnar inte som en kant runt ansiktet.
Det finns 30 nyanser och den som skulle passa mig bäst är 240W då den lutar mot det varmare hållet. Mitt tips till en mer hållbar bas är att tänka på vad man har under sin foundation. Är man torr ska man satsa på en återfuktande primer, då slipper man en fläckig bas/att foundation sätter sig i fina linjer, avsluta med setting spray, det får sminket att smälta in bättre. Har man fetare hud eller som mig använder solskydd varje dag på dagen så kan man satsa på att använda en primer som har klibbigare textur som får din foundation att sitta på plats hela dagen utan att den flyter runt, kom ihåg att låta primer/hudvård sjunka in innan du applicerar foundation. Tänk på valet av dagkräm/solskydd då en del hudvård inte sjunker in i huden/flyter runt själva och då drar de med sig basen också!! Ett temporärt fix är puder efter foundation men skulle säga att preppning av huden är A och O. Använd en bra borste då får du en bättre fördelning av sminket också ;)
Teint Idole Ultra Glow kommer i hela 45 nyanser, varav 03 Beige Diaphane och dess glow hade nog varit en match made in heaven med min sensommar-bränna! Därefter kommer jag nog vända mig till 024 Beige Vanille alltefter att soltimmarna ersätts med glåmigare dagar (och hy). En sak jag gör för att min foundation ska ge ett så fräscht och naturligt intryck som möjligt är att inte endast preppa utan att även vara extra medveten om vad man applicerar sin foundation med! Är foundationborsten platt eller "stippling"? Är den gles eller tät (påverkar täckningsgraden)? Är den av god kvalitet eller lämnar den många strån som man behöver peta bort (och därmed förstör finishen)? Dessutom är serum (gärna med hyaluronsyra) följt av en kräm ett absolut måste för mig då det går betydligt djupare ner i hudlagren än vad som är möjligt för krämen - därför är det svårare för huden att "få slut" på fukt och istället börja extrahera den från sminket. Därför är det så lockande med en foundation som Teint Idole Ultra Glow, som värnar om huden såväl som det estetiska resultatet. Sedan har jag ett setting puder och några bomullspinnar i väskan för att alltid kunna bättre på sminket - matta ner, dutta ut ofullkomligheter m.m. Vi har nog kollektivt accepterat att sminket ser sällan ut under dagen som det gjorde när det var nyapplicerat på morgonen, men det vill jag bevisa inte är en omöjlighet! Nyckeln är bara att vara förberedd (som en scout!).
Det finns 30 nyanser totalt av denna foundation och tror att 240W skulle jag välja till mig själv för den tonen ger lite värme och färg till ansiktet, vilket man behöver nu till höst :) Mina foundationhacks är något jag inte kan leva utan, för det första måste man ha ett återfuktat ansikte (kräver bra och återfuktande hudvårdsrutin) för att inte få en torr bas. Jag applicerar min foundation med hjälp av en beatyblender för tycker inte att det blir lika kakigt, alternativ applicera med borste och avsluta med beautyblender för en bättre finish. Sen lägger jag puder och bakat som vanligt och när foundation är satt så applicerar jag mist innan jag går vidare till bronzer :) detta ger varken endast en matt look eller dewy look utan en blandning av dom båda 😍 Men det viktigaste av allt är en god hudvårdsrutin!! Rekommenderar verkligen att ni provar!!
1) finns 30 olika nyanser 2) Den nyansen som passar mig är 105w på vintern och 230 W på sommaren :) Jag har en varm mot oliv hudton. Mitt bästa foundation hack, är förutom att preppa med mycket fukt under i form av hudvård också använda en lystergivande primer det gör att man ser hälsosam ut och får en "glashud". Då jag är 30 år och har mer fina linjer än tidigare är mitt hack nu också att använda så lite foundation som möjligt, och använder ofta krämprodukter som inte får mig att se torr ut, därför köper jag foundation i 2 färger minst så jag kan använda en av dom till bronzer och en till foundation och blandar alltid ut med en svamp för att slippa linjer från borstar, sedan pudrar jag bara på de ställen som jag blir oljig på övriga låter jag vara. Settingspray är sedan ett måste!
Det finns 30 olika nyanser för Lancome Teint Idole Ultra Glow Foundation. Den som skulle passa mig bäst vore 110C. För att foundations ska sitta bra är det alltid viktigt att veta vad som är rätt för det specifika foundationet. Vissa appliceras bäst med borste och andra med en beaty blender. Men personligen brukar jag föredra att sprida ut med fingrarna och sen gå in med en beauty blender för att jämna ut texturen. Då blir det alltid lagom tunnt och hudliknande lager. Det är viktigt att se till att återfukta huden innan. Om man även använder en primer så måste man alltid kolla att den har samma bas som din foundation; silikon till silikon eller vatten till vatten. Många kan annars tro att en foundation som testas är dålig, fast det är vad som ligger under som förstör 🌷🌸💐
Hej till alla läsare! Jag ska delta i en tävling och besvara två frågor i ordning. Fråga 1. Hur många nyanser finns det i Lancome nya Foundation? Och vilken skulle passa mig? Lancome släppte ut 30 nyanser av Teint Idole Ultra Weat Care & Glow Foundation. Jag tror att 120N skulle passa mig bäst. 2. Mitt Alta bästa foundation hack. Foundation använder man för att huden ska se len ut. Därför finns det många tekniker på hur man ska ”lägga” foundation på ansiktet. Alla gör det på sitt eget sätt och delar med sig egna metoder. Idag ska jag dela min Foundation Hack. Denna tekniken såg jag hos en Amerikansk Makeup artist på TikTok (man måste ju nämna detta). Tyvärr så mins jag inte exakt vad hon hette. För att få den perfekta foundation lager , rekommenderar jag att lägga 2-3 droppar av foundation i kall vatten. Blanda det med blush och sen lägga dessa droppar på ansiktet och med hjälp av beauty blander smeta ut foundation. Då ligger sig Foundation perfekt på ansiktet. Hur det funkar? När man lägger foundation i vatten , en del av oljan i foundation separerar sig och vattnet ger lite hydration. Denna Foundation Hack passar bäst under varma sommar dagar. Hoppas att det var lärorik och intressant!
1. Det finns 30 olika nyanser. Nyansen 105W skulle passa min hudton bäst. 2. För en bra bas/foundation lägger jag mycket vikt på hudvården. Jag använder body shops liquid peel som exfolierar bort döda hudceller och smuts, några gånger i veckan. Använder alltid dubble-cleanse när jag haft en bas. Efter tvätt använder jag Lumenes hudvårdsserier Nordic-c (valo) serum och dagkräm samt arctic hydra care (arktis) en fetare dagkräm (vid behov) Samt Spf för att skydda mot skadliga strålningar, använder en från nivea. Vid applikation av foundation använder jag mig av en fuktig beauty-blender (använder mig av en mindre variant för att ha bättre kontroll över var jag lägger produkterna) Ibland blöter jag den bara i vanligt vatten och ibland sprayar jag den med Urban Decay all nighter. Om jag bara har blött svampen i vatten använder jag mig av Urban Decay all nighter efter jag är klar med basen och sprayar i hela ansiktet. Så mina tips är bra rengöring/ hudvård samt fuktig beaty-blender och settingspray på det!
Mitt bästa tips för varje dags rutin är att ha lite tid på sig och njuta av sin morgon ritual. Sen som alla säger fukt, ett serum från biotherm och dag créme som passar din hud. Jag har mogen hud och blir lätt torr och allergisk och använder biotherms red algae creme. En väldigt fin primer som jag tycker om med blur effekt och glow är Clarins SOS vita som också finns med solskyddsfaktor. Clarins skin illusion är en jättefin foundation som går att göra tunn el kan täcka lite mer. Créme Rouge från Buxom, och solpuder medium från Clarins. Ögonbrynen är viktiga och jag änvänder helst en ögonbrynspenna i ngn ljusbrun ton. För en fräsch look som håller brukar jag avsluta med Clarins setting spray. Mascara väljer jag ngn svart från cliniqe. Jag njuter verkligen av min stund med min morgon rutin. Det är en stund bara för mig, och jag älskar bra produkter som gör sitt jobb. De blir trogna vänner i badrumsskåpet.
Här kommer en recension efter att ha testar Lancomes nya mascara Hypnose Le 8 mascara. 👀 Den ska ge form och volym direkt till fransarna, samt stärka fransarna efter 4 veckors användning. Skall även vara bra för känsliga ögon.👁💄💋 Personligen så fick jag inte volym och form direkt, fick pumpa i början för att få upp produkt tyvärr, men ser att det även står att man måste pumpa ut produkt i början. Men när jag väl fick produkt på borsten så gav den en lättare franslook som tyvärr inte höll i böjen på mina raka fransar. Så jag har använt denna över en vattenfast för att ge en mer intensiv och hållbar böj och look. Vilken har varit galant! ❤️ Kan inte säga att den stärkt mina fransar, men den är absolut anpassad för känsliga ögon. Har varit med om MÅNGA gånger att ögonen rinner av vissa mascaror eller svidande ögon vid borttagning. Men denna gör inte det! STORT plus! 😍
Hudbarriären: vad är det och hur stärks den? Med mina favoritprodukter! 💭 Vad är hudbarriären? Hudbarriären är det yttersta skiktet på huden och dess viktigaste uppgift är att stänga ute föroreningar, smuts, bakterier, virus och dylikt och stänga inne fukten. Hudbarriären är uppbyggd av en massa olika döda hudceller som hålls ihop av fetter, eller lipider som det också kallas. Det är några utav dessa hudceller som man exfolierar bort vid syra-användning eller mekaniska peelingar (peelingar med korn i).En liten mängd exfoliering är bra för att hålla hudbarriären i schack men för mycket användning av bland annat exfolieringar, UV-strålning, användning av produkter som irriterar huden kommer i längden att skada hudbarriären och minska dess motståndskraft mot yttre påfrestningar. Detta i sin tur kan leda till bland annat ökad mängd akne, fina linjer, eksem, torrhet, rodnad och stramhet i huden. 💭Hur märker man att hudbarriären är skadad? Ofta märks det genom att huden känns torr, rodnar, stramar och kan svida vid applicering av produkter och till och med av vanligt vatten. 💭Hur stärker man hudbarriären? Tvätta med ljummet vatten, alltid använda SPF dagtid, exfoliera huden lagomt, använda produkter för sin hudtyp och alltid återfukta och använda snälla ingredienser (se nedan). Ceramider: är en del av lipider som håller ihop hudcellerna i hudbarriären. De är gjorda av fett och håller därmed fukten inne i huden. Ceramider gör även huden mjuk och följsam. Fukt (hyaluronsyra och glycerin): att tillföra huden fukt bidrar till att fuktnivåerna i huden bibehålls. Fukt gör huden även mer följsam och glowig. Antioxidanter: exempel på antioxidanter är till exempel c-vitamin, e-vitamin och grönt te. Antioxidanter skyddar huden mot fria radikaler som i sin tur skyddar cellerna mot oxidation. Enkelt förklarat så skyddar de cellerna från att skada sig. Niacinamid: niacinamid hjälper kollagensyntesen i huden, bidrar till att huden fortfarande är elastisk och jobbar lite antiinflammatoriskt. En super ingrediens helt enkelt! Squalane: efterliknar hudens egna talg som finns i porerna, vilket kan göra så att porerna i sin tur inte överproducerar talg om huden är torr. En överproduktion av talg kan både ge plitor och finnar. Squalane gör därmed huden mer smidig och följsam. 💭Mina bästa produkter för hudbarriären: Rengöringsbalm: En mild rengöring som effektivt tar bort allt smink och smuts från dagen utan att torka ut huden eller lämna någon hinna av olja efter man sköljt bort den. Snail Mucin: En väldigt hypad produkt men jag förstår varför. Här har vi en toner som bland annat innehåller snigelsekret som läker och lugnar huden, plumpar upp och ger otroligt glow. Magi på flaska. Jag brukar ta 1-2 lager morgon och kväll. Fuktkräm: Den här krämen innehåller hela 15% glycerin som återfuktar huden och 5% PHA som binder ytterligare fukt i huden, fungerar som en antioxidant samtidigt som den exfolierar väldigt milt. Så pass milt att den går att använda varje dag. Som ett mjukt täcke för huden. Fukttoner: Här har vi en fukttoner som innehåller alla de fuktgivande ingredienserna vi älskar som hyaluronsyra och glycerin samt lipider i form av ceramider. Den här både tilför huden med fukt och hjälper till att bygga upp lipidlagret som håller ihop hudbarriären. Antioxidantserum: Det här serumet är en antioxidantboost och glowboost utan dess like. Med PHA som fungerar utmärkt som en antioxidant, mild AHA-syra som gör att den kan användas dagligen samt glycerin som återfuktar huden är den här lilla dyrgripen värd varenda krona.
Häng med på min lystergivande morgonrutin! ☕️🍋✨ 🍋 Dermaceutic Tri Vita C30 Ett potent vitamin C serum som verkar antioxidant, jämnar ut hudtonen, jobbar på pigmenteringar och ger lyster. Dyr men värd varenda krona! Väldigt dryg också. Räcker i ungefär ett halvår för mig. 🍋 BeautyAct SlowFilter Glow Cream Den här krämen har jag varit kär i sen första gången jag öppnade burken! Väldigt lätt lotion likande konsistens som smälter in i huden magiskt. Innehåller ljusreflekterande pigment som ger en omedelbar lyster. Samtidigt som vitamin C jobbar på lystern långsiktigt. Funkar kanon under solskydd och smink. 🍋 Murad Essential-C Day Moisture Broad Spectrum SPF 30 Avslutar såklart rutinen med ett solskydd. Den här från Murad är relativt ny i min rutin men har snabbt blivit en favorit! Väldigt lätt konsistens som funkar perfekt på min oljiga hudtyp. Sjunker in fint och är lätt att jobba in. Innehåller också vitamin C samt ett gäng andra härliga antioxidanter. Lämnar ingen vit hinna och funkar perfekt under smink. Har du testat någon av dessa härliga lystergivande produkter? 💛🫶🏼
1. 30 olika nyanser😎 jag brukar använda Teint Miracle Foundation 04 Beige Nature så kanske 335W skulle passa min hudton. 2. Mitt bästa tips är att lägga en bra och återfuktande grund innan foundation om du har lite torrare hy. Jag rekommenderar Lancôme Hydra Zen dry skin för torr hud. Mitt andra tips är att välja din foundation efter din hys mående och blanda till rätt nyans med hjälp av serum vilket ger ett naturligt och glowigt resultat✨. Min bästa kombination är Teint Miracle Foundation från Lancome + N°1 De Chanel revitalizing serum. Sista tipset är att sätta din foundation med puder( jag använder studio fix powder från MAC) och sminka resten av ansiktet 💄och avsluta med att spraya setting spray över hela ansiktet för att det sitter där hela dagen. Jag rekommenderar shape tape stay spray vegan setting spray från Tarte💦.
Den kommer i 30 nyanser och jag tror att 120N skulle passa min hudton. Mitt knep för att få foundation och smink att sitta som berget är att först dutta på Cliniques clarifying lotion (som passar din hudtyp) med en bomullstuss på rentgjort ansikte. Det återfuktar, tar bort ev torr hud och skapar en perfekt bas. Efter det ögonkräm/serum om du använder det och så ansiktscreme. Här använder jag återigen Clinique - dramatically different moisturizing lotion + tycker jag funkar i alla väder. Nu är du redo att börja lägga make-upen. Själv använder jag Lancome teint idole, och då tar jag en fuktig beauty blender svamp som jag sprayar lite Anastasia setting spray på först och sedan pumpar ut en klick foundation på svampen och duttar över hela ansiktet i ett tunnt jämt lager. Efter det tar jag en powder puff och för på Clinique superpowder med. Jag får väldigt ofta komplimanger för min felfria hud, och detta är hemligheten 😁
Det finns totalt 30 nyanser. Den färgen som skulle passa mig bäst är 125W. För att min foundation ska se så bra och naturlig ut som möjligt är det viktigt med bra hudvård innan. Exfoliera huden innan, använd ett bra ansiktsvatten, ett bra serum och en bra återfuktande ansiktskräm. En bra primer med gärna lite glow lägger jag först på. Jag sprejar på lite settingspray efter det. Blöter min beautyblender och duttar in min foundation. Använder jag borste så sprejar jag alltid settingspray på bortsen och även duttar in foundationen, drar man så flyttar man sin foundation och får sämre teckning/resultat. Jag brukar alltid spreja settingspray innan, under och efter jag tar foundation. Vill jag ha extra glow brukar jag blanda liquid highlighter ihop med min foundation. Jag snålar aldrig med settingspray då jag får ett fint och glowigt resultat! :)
Wow, vilken tävling! 1. Det finns hela 30 nyanser, där 125w kan tänkas passa bäst för mig under sensommar/hösten. 2. Jag tycker fortfarande jag lär mig och experimenterar med nya tekniker och tips. En grundläggande regel är väl att först och främst ha en återfuktad bas. Sedan tycker jag det viktigt att veta sin hudtyp och dess behov. Om ni har kombinerad hy som mig så behöver jag olika foundation och tillbehör till olika årstider och hudtillstånd. En mattare puderfoundation till sommaren med en uppfriskande settingspray och en mer återfuktande på kalla vinterhalvåret med en återfunktande primer på sina ställen. Tyvärr finns det ingen "one size fits all" så försök ta reda på vad din hy behöver mest och det finns så många fantastiska idag för alla typer och önskemål. Sedan är det alltid en god idé att ha bra verktyg som passar just din Foundation, vissa blir så mycket snyggare med sin tillhörande borste! Sist men inte minst, less is more!
Totalt finns det 30 nyanser i serien och jag tror att 330n är den bäst lämpade till mig. Några tips till alla där ute: 1 :Låt alltid sminkrutinen börja med ett rent, återfuktar och insmort ansikte 2 :ANVÄND SOLKRÄM UNDER SMINKET VARJE DAG 3: Om man gillar en mer glowig look så brukar jag gilla att blanda min foundation med en liten droppe Virgin kokosolja samt en lika liten droppe glowdrops eller liquid illuminator. Avsluta med ett en liten mängd löspuder med en tjock och fluffig borste. 4: Jag är på vintern och hösten ganska blek men använder ibland brun utan sol vilket gör att jag inte alltid har samma hudton. För att slippa ha väldigt många olika nyanser av foundations brukar jag välja en som är lite för mörk för mig och en lite för ljus. De ska båda matcha undertoner i huden. Därefter blandar jag mig fram till den perfekta matchen beroende på min hudton.
30 nyanser💖 jag tror att 120N eller 105W skulle passa mig bäst💖 Everyone stop for one second and read! Mina bästa tips för den perfekta basen är att först och främst rengöra huden, där efter ska man gnugga en iskub eller doppa ansiktet i ett isbad. Sen ska du återfukta ansiktet, thats the key! Man ska ALDRIG applicera foundation utan att ha återfraktat ansiktet. Men efter det så kan du där efter applicera foundation, och kom ihåg less is more, så ta inte för mycket foundation utan använd ett mindre lager på dem områden som du faktiskt behöver foundation, använd alltså inte foundation i hela ansiktet. Om du har finnar eller andra saker du vill täcka, he ett tjockare lager på bara just det området. För applikation av foundation använd först en foundation borste, till exempel FLAERs buffing foundation brush 106 som går att köpa på kicks. Där efter så fuktar du en beauty blender och baddar över ansiktet, med tillexempel en beauty blender från märket beautyblender som också finns att köpa hos kicks. Gör du det kommer du GARANTERAT få en sammetslen och naturlig sminkning med ett naturligt lyster! Thank me later💖💖💖
Denna foundation kommer i 30 olika nyanser och efter lite research hade nog 330N passat mig bra nu när man är lite solkysst! 🌞 Jag brukar köra på en kemisk peeling någon gång i veckan och ibland (typ nån gång i månaden) rakar jag bort allt Peach fuzz med en vanlig ögonbrynskniv för att allt ska lägga sig så smooth som möjligt. Det gör jag dock en dag innan om jag ska ha smink på morgonen eller tidigt på morgonen om jag ska ha smink på kvällen så att huden inte blir irriterad. Sen är ett måste såklart spf eller så har jag haft en foundation med spf i. Jag gillar nivea anti shine eller en aerosol som man kan ta mer av under dagen. För att min foundation ska hålla använder jag sedan smashbox primer och applicerar foundationen med en borste. Jag brukar lägga min foundation först i sminkprocessen så jag kan se att den lägger sig fint under tiden som jag gör resten. Börjar den lägga sig lite i vecken vid näsan eller liknande så bluffar jag bara lite extra där med borsten innan puder produkter. Jag har börjat köra på ett tunt lager med foundation för att min hy inte ska bli för glansig, även om jag kanske egentligen vill köra fullt ös, men det ser bättre ut under dagen om jag inte tar för mycket produkt från början. I slutet kör jag morphe continous mist och sen tar jag en ren puff och trycker liksom lite över ansiktet för att få en naturligt resultat. Det jag tycker är viktigast att hålla mina sminkborstar rena, gör jag inte det får jag lätt tilltäppta porer. Jag gör rent mina med schampo och kör i flera omgångar om det behövs och sköljer noga men finns ju väldigt bra tvålar specifikt för borstar som man kan köpa istället om man hellre vill det 🌸