Enkel sommarfrisyr á la Sofia Richie! Denna frisyr passar till så många fester i sommar och är så enkel att göra. Med bara två produkter, några hårnålar och snoddar är du good to go i sommar.  Ingen har väl missat Sofia Richie och hennes magiska bröllop? Hennes ikoniska bröllopsknut blev viral på TikTok och den är verkligen så enkel att göra!  Personligen när jag ska göra frisyrer vill jag att det ska gå snabbt, vara enkelt och inte innehålla för många steg. Då tappar jag bort mig och ger upp. Den här frisyren skapar du med bara två produkter, några hårnålar och snoddar - sedan är du good to go inför alla fester du ska på i sommar! Det bästa tipset är också att se till att ditt hår inte är för rent/nytvättat. Ett lite "skitigare" hår tycker jag är enklare att jobba med.  Vad gör ni för frisyrer i sommar?
Jag har fått testa en superfin cleanser av Estee Lauder i ett par veckor nu och nu känner jag mig redo att recensera den 🩷 lite om min hy: 🤍 relativt torr hy 🤍 har små finnar kring haka och ibland på kinderna 🤍 porer som ibland freakar ut och är jobbig att hantera 🤍 rodnad kring näsan Den här rengöringen är en 2-i-1 rengöring. Dels kan du använda den som en "vanlig" rengöring men också som en ansiktsmask för att djuprengöra huden. Jag var lite rädd att den skulle bli för "stark" för min hud men den är verkligen mild! 🧖🏽‍♀️ Rengöringen ska ge ett glow, djuprengöra porer och vara bra för er med fet hy. Hjälpa till med tilltäppta porer och också då kunna använda som mask en gång i veckan. Den kommer ut som en ljus nästan lerliknande konsistens och är lätt att "skumma" upp till en typisk rengöring. Men eftersom den är lerig så fungerar det galant att applicera som en mask också. 🩷 flaskan är så fin tycker jag, ger ett lyxigt intryck men också somrig! Den kostar 330:- för 125 ml och jag tycker prissättningen är väldigt bra för det krävs inte mycket produkt för hela ansiktet 🌸 Eftersom jag är ganska torr i hyn så har jag valt att använda denna varannan kväll ungefär då den verkligen rengör huden (kan bli torr i pannan och näsan fort) men det känns verkligen rent på ett snällt sätt (alltså jag blir inte röd, känns inte alldeles för stram eller blir jättetorr av den), och min hy känns glowig efter applicering av min kvällsrutin. Jag rekommenderar nog den till er med lite mer kombinerad/fet hy som vill bli av med överskott av oljor i huden. Samtidigt så fungerar den fint för mig (i alla fall under sommaren när jag inte är jättetorr). En fin rengöring av Esté Lauder helt enkelt! 🌷
Fick äran att testa denna mascara från Fenty Beauty och ska försöka ge en så ärlig och utförlig recenssion som möjligt. Mascara är en produkt jag inte kan leva utan. När det kommer till fransar lever jag efter mottot bigger is better. Därför blev jag aningen förvirrad när jag såg borsten och tänkte...hur ska denna lilla krabat klara av att ge den volym som utlovas på produktsidan. Jag brukar vanligtvis gå efter lite mer maffiga borstar så som lancome hypnose drama, bareminerals lashtopia och L'oreal false lash bambi eye. Efter första svepet så kände jag bara ojj, denna mascara är verkligen bra. Jag kan tycka att mascaror är svårjobbade de första 3-5 dagarna. Det tar tid tills innehållet "lagt sig" och inte är så kletigt, men med denna la sig svärtan fint direkt. Den gav inte bara volym utan även fin längd och böj, samtidigt som känslan var fjäderlätt. Inga tjocka spindelbensfransar här inte. Jag brukar vanligtvis köra 3 lager mascara, d.v.s att jag doppar borsten i hylsan tre gånger. Med denna räckte det gott och väl med två gånger för en dramatisk effekt. Jag har använt den under en veckas tid och utifrån beskrivningen på hemsidan skulle jag säga att allting stämmer förutom en sak och det är att den inte är svett-fukt och transferresistent på mig. Jag upplevde att den smulade rätt så mycket på nedre fransarna och smetade av sig på mina ögonlock under dagen. Den var även svår att tvätta av med min vanliga cleanser. Jag har rätt så oljig hy så mitt problem med denna mascara kanske inte blir aktuellt för någon annan. Trots att den inte är i högsta prisklassen och defintivt prisvärd med sina egenskaper så kommer jag inte att köpa den själv på grund av att jag inte vill behöva köpa till någon extra rengöring eller sminkbortagning i min rutin. Då fortsätter jag hellre använda en lite dyrare mascara som min cleanser klarar av 😃
Hi everyone, last week I got a chance to test a product and I accepted to test it so here is my reviews about this. I received this “Star Magnolia Calogne” from “Jo Malone London” this is the first time i am using a Cologne and I smelled the magnolia flowers smell first time it’s more like woody smell and I feel myself walking in forest I smells very fresh . I tried it first alone and the scent was little strong and it lasts till two hours and after that it’s like disappear, then I try it with two different perfume and I guess it work well with something else like perfume or any body lotion rather then use it alone. The combination of two scents are good to smell and they work well. I had a little good experience but I must say that I am not a Cologne person when it comes to the scent I prefer perfumes the most. But trying Cologne first time is also a good experience and thanks to KICKS they choose me to test it and give me a chance for experiment.
Har lovat mig själv att aldrig mer blindköpa en parfym. När jag såg att lancomes la vie est belle serie fått en nykomling (Iris Absolute) var jag bara tvungen att testa. Tyvärr har jag inte någon kicks butik i närheten så det fick bli en promenad till Åhlens igår. Jag tog ett test på papper och på handleden. Till en början kände jag inte så mycket och var lite besviken, men allteftersom dagen passerade började gamla minnen dyka upp. Parfymen påminde mig lite om min gamla kärlek YSL manifesto som tyvärr är utgången sedan länge. När jag kikade på doftnoterna har de bara svartvinbär och jasmin gemensamt. Även om doften försvann från handleden efter cirka 6-7 timmar så doftade pappret i två dagar. Igår kväll kastade jag det i papperskorgen och möttes på morgonen av en väldoftande sopsäck. Det talar för att denna Parfym kan lysa upp även de mörkaste dagarna. Längtar efter att kunna köpa den 🩷
JAG HAR TESTAT: Fenty Beauty Hella Thicc Volumizing Mascara Cuz I'm Black BILD 1: Fokuserat på volym. Går att bygga på ännu mer om man vill! BILD 2: Vänstra ögat målat med fokus på längd, högra är helt utan mascara. FRÅN PRODUKTSIDAN: Denna volymgivande mascara ger en fyllig och böjd franseffekt som drar alla blickar tills sig. BORSTEN: Perfekt borste, inte för tunn och inte för ”yvig”. Lätt att arbeta med och lätt att fördela jämnt över hela fransraden! Jag har aldrig haft så lätt att applicera en mascara förut! Det är lätt att skapa naturligt längdgivande resultat men också lätt att bygga upp till en mer dramatisk effekt! EFFEKT: Jag upplever att den separerar bra och även om det är en volymmascara så ger den även mycket längd. Den håller bra under dagen!Den utlovar att hålla trots svett och fukt och det tycker jag den gör. Har testat motionera med den så kan säga att den sitter där den ska! SLUTLIGEN: Jag tycker mycket om den här och kan verkligen rekommendera den!
🌞😍 Köpte detta solskydd från Loreal när det lanserades och det är den enda Spf jag använt sedan dess. Den känns återfuktande trots att det är en tunn och nästan serumlik konsistens. Sjunker in fint i huden, funkar oerhört väl under makeup och bäst av allt, den svider inte i ögonen som många andra solskydd gör. Det som dock förvånar mig lite är det ovanligt höga priset på denna, med tanke på hur prisvänliga de flesta andra produkter från märket är. Men å andra sidan om man jämför det med priset på andra SPF som hypats i sociala medier så är den inte så dyr ändå. 🤪
Här är en liten video där jag testar alla produkter ifrån min senaste beställning. Serum Foundationen ifrån Rose Inc är väldigt dyr men enligt mig värd varenda krona. Jag har superkänslig hy och reagerar på det mesta men denna är snäll mot hyn och fungerar återfuktande. Den ger en glowig fin bas och håller fint under dagen tycker den är perfekt för sommaren när du kanske endast vill ha lite makeup. Rose Incs krämrouge har en super tunn o fin konsistens. Den går att bygga upp för en mer intensiv färg men är superfin att endast ha lite med för en naturlig look. Läppstiftet ifrån Rose Inc är lika fantastiskt även det lätt applicerat återfuktande känns mer som ett läppbalsam på läpparna. Färgen är magisk en sån färg som passar till vilken look som helst! Urban Decay settingspray visste jag redan att jag skulle gilla då deras settingspray är en utav dom bästa på marknaden. Hoppas ni gillar min lilla video där jag visar upp produkterna 😊😻.
Hade lyckan att vinna ett paket med hårvård från Kristen Ess tidigare och det här är en favorit som jag kommer att fortsätta köpa! Det är ett BUDGETTIPS då alla andra djuprengörande schampon jag testat gett sämre resultat med torrt hår och de kostar minst en hundring till!👌 Det är en vaganskprodukt som doftar milt och lite sött blommigt. Det löddrar härligt mycket🌱🌸 Det kallas för ett micellairt-schampo och troligtvis namngivet i trenden av hårbottenprodukter. Det fungerar för mig som ett djuprengörande schampo! Mitt hår är väldigt långt och torrt. Det är tjockt och består av många mellan-tjocka och tunna hårstrån. Min hårbotten är i balans men kan bli torr. Tycker alla djuprengörande/ cleansing-schampon är hårda mot håret och gör det torrt. Det här schampot fungerar mycket bättre för mig! Det tar även bort på tok för tunga inpackningar jag köper av misstag ibland då de är för grovt och lockigt hår och det ser ut som jag fått ett paket smör i håret så här är alltså ett effektivt djuprengörande schamp! Det gör inte mitt hår så torrt och är till ett bättre pris😃
Hej på er! 🙂 Jag har den här primern (Budgies Calming Centella pre makeup primer mask) och varenda gång som jag har använt den så creasar den sönder min bas dvs foundation och concealer m.m. Jag har hört så bra om den här produkten från bl.a. en känd YouTuber och alla pratar om hur bra den är men jag får den verkligen inte att funka på mig! Tar jag alldeles för mycket produkt? För om jag ska vara ärlig så använder jag ganska mycket av denna produkten men det står inget på flaskan hur mycket man ska ta. Ska man vänta ett bra tag innan man applicerar foundation? Snälla, hjälp mig någon! Jag var sååå taggad på denna eftersom den är så hypead så jag köpte den men nu känns det ju bara som bortkastade pengar dessvärre... Jag uppskattar verkligen om någon kan hjälpa mig med det här problemet! 💛
Jag fick äran att få hem detta schampoo och balsam från Continu för lockigt hår att testa och här kommer min ärliga recension✨ Första intrycket är att jag gillar förpackningarnas design, fina färger och ”enkelt” utseende. Jag öppnade direkt för att dofta och blev rätt besviken. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det doftar men det föll mig inte riktigt i smaken. Jag schamponerade två gånger därefter tog jag balsam i längderna och lät det sitta i den rekommenderade tiden på 2-3 minuter. Jag kramade sedan upp mina lockar direkt efter dusch och blev otroligt överraskad. Lockarna fick en fantastisk form och blev väldigt definierade och jag upplever dem ännu tightare än vad de någonsin varit! Så visst doften var inte den bästa men jag känner också att det inte gör speciellt mycket då jag ändå brukar använda mig av styling produkter som doftar rätt mycket och som jag verkligen tycker om. Men hur enbart ett schampoo och balsam kunde få mina lockar så fina är jag riktigt imponerad av!👏🏽
Nu när vintern går mot sitt slut och våren är här så ändras hudvården, vissa produkter byts ut och vissa består! Nedan följer både tips och produkt byten!  - Mjölkrengöringen byter jag ut mot min mer löddrande rengöring som jag kan använda mer under vår och sommar. Du som är torr eller väldigt torr kan med fördel fortsätta använda din snälla rengöring! - C vitamin är något som består i min rutin och än mer nu när solen är framme! Boosta ditt solskydd med det! - Skiftet från fetare kräm till lättare gel konsistens! - Glykolsyra är den enda produkten som får vila över vår och sommar och den kommer jag vara mer försiktig med att använda. BHA är däremot perfekt! Speciellt under solskyddet för att motverka SPF-finnar! - Retinol gör inte huden solkänslig så där fortsätter jag som vanligt!  Vad gör du för förändringar nu inför våren? Har du någon produkt som du tar fram eller tar bort inför varmare tider? ❤️
I betalt samarbete med @136092963 Röda läppar - min signaturlook sedan 2006. Här skapar jag två olika looks och minskar svinn av läppstift med hjälp av en pensel med hylsa av återvunna material som gör avfallsingenjören i mig glad. Mitt absolut bästa hållbarhetstips när det gäller smink - är samma som för kläder - använd det du har. Och när du köper nytt - välj produkter från schysta varumärken. Kicks har ju listat en massa alternativ under kategorin “conscious”. Det finns en röd nyans för alla - och Kicks butikspersonal är superduktiga på att hjälpa en att hitta just sin nyans. Rött läppstift är en vattendelare - somliga säger klassiskt och sofistikerat medan vissa generationer kallar det “vulgärt”. Använder ni rött läppstift? Bara till fest? eller som jag - nästan varje dag."
Swedish beauty awards, en gala för att uppmärksamma och belöna årets bästa produkter som lanserats under 2022 har nu utsett sina vinnare! Här nedan kommer ett urval av produkterna🤩 *Årets Ansiktsbas under 250 kr blev BeautyAct Radiant Cream Colour Stick – Blush *Årets Ansiktsbas över 250 kr blev IT Cosmetics CC+ Nude Glow SPF 40 * Årets Serum/olja under 600 kr blev The Ordinary Salicylic Acid 2 % Anhydrous Solution * Årets Mascara blev Isadora 10 Sec High Impact Lift & Curl Mascara *Årets Solprodukt blev Lernberger Stafsing Sun Defence Face Cream SPF50 *Årets Schampo och Balsam över 500 kr blev Kérastase Chroma Absolu Bain Chroma Respect & Fondant Cica Chroma. Vad tycker ni om de vinnande produkterna? Har ni testat någon av dem?🥰
Tror du inte att vi skulle behöva några mini-parfymer som vanligtvis säljs på flygplatserna? Varför? Här är några punkter från mig som förklarar varför jag skulle vilja ha små parfymer: * Mitt skåp har inte tillräckligt med plats och jag gillar inte att visa upp flaskor för gäster. Min toalett är inte ett museum eller en butik! Tack. * Jag tröttnar lätt på min parfym, så det är skönt att kunna använda upp den och sedan kasta den. * Det är väldigt enkelt att ge bort små parfymer som presenter till nära och kära. En present - flera saker i paketet => BAM! * Är jag ensam om detta? Vissa parfymflaskor kostar en förmögenhet och jag önskar att jag kunde köpa hela serien, men jag har inte råd. Maten kommer först, hobbyn senare. Så varför inte unna sig ett paket med mini-parfymer? Self-love, self-present <3 Jag vet inte vad ni tycker, men jag tror att KICKS borde testa att sälja några mini-parfymer.
För drygt två veckor sedan fick jag äran att få prova på Boss nya tillskott i Alive serien, Alive Parfum. Detta är min första vara som jag fått ta emot som beauty tester och jag är så glad över att det blev en parfym då jag är en parfymnörd utan dess like. Känner nog ingen som inte arbetar med parfymer, men som har ett så stort intresse för dofter och doftnoter. Kan stoppa främlingar ute på stan och gissa mig till vilken parfym hen har på sig. Ser fram emot att få testa mer framöver och ska försöka ge en så ärlig recenssion som möjligt 😃 Det första jag tänkte på när jag sprayade denna parfym på handleden var ''Vintage''. Den förde mig tillbaka till barndomen och till dåtidens parfymer som enligt min mening höll mycket bättre än det som kommer ut på marknaden idag. Doften påminde mig lite om mamma. Hon brukade alltid ha starka blommiga och träiga parfymer. Mycket riktigt innehöll denna doftnoter av jasmin och vetvier. Dock kunde jag inte detektera någon läderdoft, vilket är synd eftersom jag tycker om dofter med läder i. Jag skulle beskriva doften som blommig, träig, och stark. Tycker dock inte att namnet Alive symboliserar denna helt och hållet. Det är en parfym som håller länge, just som namnet Parfum utlovar, men tyvärr kändes den lite kvävande och efter ett tag sträv, sur och påträngande, istället för levande. Summa summarum, jag är glad över att ha fått testa den, men inget jag kommer köpa själv.
Jag fick äran att testa Hugo Boss - Alive parfum och här kommer min ärliga recension🥰 Jag hade sett denna i butik innan och bara flaskan gör en väldigt nyfiken på att testa den. Det röda kombinerat med den guldiga korken och texten får den att andas elegans och lyx. Noterna i denna skapelse består av saftiga och läckra hallon, förförisk vetiver och uppfriskande bensoin. Det är en söt, uppfriskande doft men med en kick. Så låt er inte luras av den först söta doften, för mig blir den ännu mer underbar när den har suttit på huden ett tag då det mer träiga kommer fram. För mig är den feminin och utstrålar självsäkerhet och jag tycker den passar utmärkt dag som natt. Det som gör mig extra glad är att jag redan fått komplimanger för den, en kompis kunde genast känna att jag hade en ny parfym och tyckte den doftade underbart gott. Under promenaden vi gick sa hon dessutom att hon kunde känna små pustar av den. Så min känsla av att den sitter under dagen tycks stämma.
Jag har fått testa Dior Addict Shine Lipstick genom Kicks Beauty Talks.  Det är svårt att prata om det här stiftet utan att nämna dess fantastiska hylsa. Elegant och klassisk men samtidigt modern på grund av att det är påfyllningsbart.  Jag har testat nyansen 329 Tie & Dior, en väldigt diskret gammelrosa nyans. Perfekt till vardagsmakeupen med en fantastisk glans.  Läpparna känns återfuktade och stiftet sitter på plats i flera timmar.  Rekommenderas varmt.
Beauty myth busters Jag tänkte ta upp myter om solkräm som bara måste krossas☀️ ”Man blir mindre brun när man använder solskydd” - en välkänd och farlig myt som inte alls är sann. Du blir lika brun med solskydd punkt. ”Man behöver inte använda solskydd när det är molnigt” - jo det behöver du, solens strålar tar sig igenom moln så därför är det viktigt att smörja sig även om man inte ser solen. ”Att bara smörja sig en gång räcker” - tyvärr räcker det inte alls. Om man ligger och solar behöver man smörja sig var 20:e minut för att bibehålla ett säkert skydd. Helst av allt ska man undvika solen när den är som starkast (mitt på dagen) samt täcka kroppen med solhatt och kläder. Solen är verkligen helt fantastisk men solens strålar är också farliga. Sverige ligger högt i antalet hud cancer fall jämfört med andra länder. Solens UV-strålning, att vistas ute i solen utan tillräckligt skydd, är den främsta orsaken till att hudcancer utvecklas. Så smörj in er💛
Hållbarhet: 4/5 Förpackning: 5/5 (lätt att greppa - stilren) Formula: 5/5 (torkar snabbt - tunn utan att flyta ut) Pensel: 3/5 (hade önskat mer glatta strån som släpper ifrån produkt lite bättre. Ej för smal men skulle kunna va bredare men det är endast en preferens) Nyans: ”ready for something new” fick denna från kicks för att testa ❤️❤️ Det är inte alls min typ av färg (igen - preferens) men jag den är Väldigt fin. Den är oftast mörkblå med lite varma inslag, men i varmare ljus är den snarare mörkgrön. Helt klart intressant och olik andra mörka nyanser jag äger 🥰 Kommer köpa igen? Inte denna nyansen men helt klart nyfiken på mer från märket ! Använder endast gellack som härdas annars, men hållbarheten är ändå bra. Heller inget problem med kladd då den torkar så fort. Så svar JA Fototips: be närmsta tvååring blåsa bubblor medan du fotar
Har nu använt dryness repair face cream från Skin Treat i ungefär 3 veckor, och kan säga att min hud aldrig känts så återfuktad! Har testat många olika hudvårdsprodukter och ofta känt att jag behöver komplettera med serum eller liknande för att återfukta huden ordentligt, men när jag använt denna morgon och kväll känner jag inte behovet att komplettera min hudvårdsrutin med återfuktande serum. Suveränt!💗 Det är även en väldigt ”dryg” produkt, krävs otroligt lite produkt till hela ansiktet!🤩
Idag delar jag med mig av några av mina favoritkrämer på Kicks!  - Klairs midnight blue cream är en given favorit. K beauty världens barriärkräm som lugnar huden omedelbart, återfuktar och stärker! - K Ceutic är dagkrämen för dig med känslig hy eller dig som vill ha en dagkräm och SPF i ett! Otrolig på alla vis: kom bara ihåg att applicera rätt mängd om du vill använda som SPF!  - Snail Mucin all in one cream: den här får i min mening på tok för lite hype. En av marknadens bästa produkter punkt. Lugnar återfuktar och reparerar huden!  - BeautyActs skindefender gel cream är ett riktigt kap för prisklassen. En otrolig kräm för oss med kombo aknebenägen hy!  Glycerin, ceramider och hyaluronsyra i en drömmig kombo.  När jag var student och ekonmin var knapp så hittade jag ett sätt för att göra min dag och nattkräm till en nattmask på ett enkelt sätt - nämligen genom att addera en ansiktsolja till krämen. Och vilken game-changer det var!  Gör såhär:  - Ta ansiktskräm i handflatan  - Addera några droppar av din ansiktsolja  - Mixa ihop - Applicera  Prick så enkelt är det och det gör ALL skillnad för hur näringsrik och vårdande din nattrutin blir.  OBS. Jag gör ej detta med krämer som innehåller syror eller retinol!  Om du inte provat det så är det ett absolut måste att testa ut! Jag länkar två riktigt trevliga oljor att prova ut detta med, en lyxig variant och en prisvänlig variant (båda superbra!). Har ni testat? 😍
Hej alla! Idag visar jag hur jag använder tre produkter från Budgie tillsammans med en diffuser för att få mer volym i mitt lockiga hår. Först använder jag The Curl Cream är en leave-in-produkt som reder ut, reparerar och stärker håret. Den är full med naturliga oljor som minskar friss, ger glans och tar fram vågorna/lockarna utan att tynga ned. Denna använder jag alltid i blött hår. Efteråt går jag in med The Curl Definer som är en curling jelly och liknar en gel i konsistensen. Vad som skiljer denna från andra gelér är att den inte stelnar. Den ger dock jättebra stadga och är ett perfekt andra steg för att få mer hållbara lockar. Eftersom jag använder diffuser och därmed värme på håret behöver vi såklart skydda håret. Jag använder Budgies All-in-one mist som är ett värmeskydd, men den ger också stadga, glans och vårdar håret. Allt i en produkt och den passar alla hårtyper. Perfekt för dig som inte vill använda många produkter eller ska ut och resa lätt. När jag låter håret självtorka upplever jag ofta att håret blir platt upptill, men genom att använda en diffuser/fön med tratt kan jag få tillbaka mer volym. Dessutom tycker jag att lockarna kommer fram ännu mer när man hjälper de på traven – först genom att använda bra produkter och sen för att använda fön med tratt. Jag börjar alltid med att hovra med tratten över hela håret och fokusera på att hårbotten torkar. Flippar över håret försiktigt och går sen mer in mot längderna. Oftast behövs inte mycket tid här då de oftast hunnit torka. Bra resultat varje gång! Busiga och bounciga lockar precis som jag älskar! Har ni testat hårprodukter från Budgie? Jag har älskat deras hudvård länge och nu kul att testa deras minst lika bra hårprodukter!
Jag fick chansen att prova RevitaLash Advanced eyelash conditioner, ett fransserum som jag aldrig tidigare testat men jag hört fantastiska saker om. Serumet ska bl.a. stärka och skydda fransarna, samt ge fransarna lite mer böj - något som mina suuuper raka fransar verkligen behöver. Jag ville verkligen älska det här fransserumet. Tyvärr tror jag inte att det här var produkten för mig. I början tyckte jag att jag såg en märkbar skillnad. Efter bara en vecka kunde jag med fingrarna “lyfta” fransarna så att de fick en naturlig böj utan mascara eller något annat verktyg. Men jag började märka att mina fransraden kliade lite. Jag har tidigare använt XLASH utan några som helst problem och trodde därför att det berodde på en ny mascara jag provade och slutade därför genast använda den. Det fortsatte att klia i någon vecka men avtog sedan och kliade bara ibland. Sen började jag tappa fransar. Och inte på det sättet jag naturligt gör. Jag upplevde att jag bara behövde röra lätt vid fransarna så lossnade någon/några hårstrån. Det var nu jag började bli lite fundersam. När problemen fortsatte och jag tillslut kände att mina fransar var i sämre skick än någonsin valde jag att sluta använda serumet. Nu har det gått några veckor sedan dess och mina fransar börjar repa sig. Jag tappar inte längre fransar, fransraden kliar inte och mina ögon känns mindre torra och irriterade än de gjorde under tiden jag använde serumet. Det här låter ju som en skräckhistoria men jag vill absolut inte avskräcka er från att prova detta. Jag tycker däremot att det är viktigt att vara medveten om att allergiska reaktioner kan ske även om produkten är testad och godkänd. Jag tror inte att det här är ett dåligt fransserum men alla produkter är inte för alla och tyvärr fungerade det här serumet inte för just mig.
Mitt bästa SOLSKYDD - EVY Technology 🌞 Vi vill inte att vår hud ska åldras i förtid och vi vill absolut inte drabbas av hudcancer så därför är solskydd, solhatt och solglasögon så viktigt för att kunna njuta av solens sköna och värmande strålar. Dessutom innehåller allt fler dagkrämer och foundations SPF. Många fans är vi redan men för er som ännu inte upptäckt detta fantastiska varumärke kan jag verkligen rekommendera att ni läser på lite om det och kanske bestämmer er för att prova. EVY Technology är patenterad svensk hudvårdsteknyologi.  Formulan fördelas i hela översta hudlagret och ger upp till 6 timmars effektivt solskydd trots bad, svett och handdukstorkning.  Kladdfri, lämnar ingen hinna och är utmärkt under smink. Den lätta moussen räcker dessutom till ca dubbelt så många insmörjningar i jämförelse med kräm. EVY's produkter är parfymfria, hypoallergena och fria från konserveringsmedel,  Face Mousse och Hair Mousse är veganska.
Jag har fått testa en superfin rengöring av märket beautyact, lite om produkten: Denna uppiggande rengöring innehållande Vitamin C återfuktar, jämnar ut och ger lyster åt huden. Berikad med antioxidanter som hjälper till att ta bort orenheter, överblivet smink och talgöverskott för en klarare hy. 💛🧡 Jag har torr hy och woow säger jag bara, den här tillsammans med beautyacts melting balm har verkligen rengjort min hud. 🫶🏽 Det står att denna kan användas på morgonen också men jag tvättar inte mitt ansikte med produkter då min hud är så torr. Däremot på kvällarna, om jag inte har makeup så skippar jag melting balmen för anser att den här gör jobbet att rengöra ansiktet ensam. Men om jag har makeup så kör jag dubbelrengöring! Jag tror kicks satte mitt i prick när dom skickade denna till mig. Min hud har jag upplevt ren men inte supertorr efter användning och jag tycker huden känns så fräsch. C-vitamin är ingen ny ingrediens för mig utan jag har använt och uppskattat den boosten för min hud 🤍 Rengöringen kommer ut i en gulskimrande lätt formula och när den arbetas in med vatten så löddrar den upp till ett skum. Jag demonstrerar på min hand här och har då mycket produkt! Det krävs lite för att känna igen ren i ansiktet tycker jag. Jag tycker om beautyact som märke och har köpt både makeup hudvård tidigare också. Som vanligt är prissättningen löjligt bra och jag rekommenderar alla som är nyfikna eller vet att dom älskar vitamin-C, är ute efter en rengöring och vill ha lyster - testa denna! 💛💛 Produkten är vegansk och tillverkad i Sverige. Vilket är ett stort plus! 💯
Hej! Har några frågor: 1. Tycker ni att facial roller är ett bra "verktyg" som har effekt, och vad är skillnaden på (samt fördelen med) facial roller och Gua Sha? Är dessa två egentligen samma produkt fast i olika utföranden? 2. Vad upplever ni som fördel med att använda serum? Ser ni det som en "nödvändig" produkt eller kan man ha en fullt välmående hud även utan serum? Finns det ev. nackdelar/risker med att använda detta? 3. Jag tycker att det är svårt att veta vad som är en tillräcklig hudvårdsrutin, man vill ju använda något som ger huden lite extra support men samtidigt inte tar över hudens egenproducerade ämnen och så, genom att t.ex. använda sig av för många produkter och/eller för ofta. Vad anser ni? Jag är ju helt ny inom det här med hudvård och smink m.m. så jag är väldigt tacksam för alla tips 😊
25% på L'Oréal Paris - för medlemmar i KICKS Club 💜 Vill tipsa om dessa två budgetprodukter. Elvital Full Resist Shampoo: Ett schampo för svagt hår som lätt bryts av. Stress och annat kan påverka våra hår så att de känns tunnare och mindre starkt än det brukar och det är inte roligt när alltmer hår hamnar på borsten. Detta schampoo ska vara stärkande och berikat med följande hårtillskott Biotin (=B7), provitamin B5 och Arginin. Har inte använt dessa produkter (även balsam) tillräckligt länge för att verkligen se resultat men efter att provat den återfuktande serien  Elvital Hyaluron Plump som jag var väldigt nöjd med bestämde jag mig för att ge dessa en chans. Volume Million Lashes Mascara So Couture Black: Det hörs nästan på namnet. När du vill ha täta fransar och mycket volym slår denna de flesta jag testat. Och sett till priset slår den alla!
My 24h Dream Team x 2 💧 IT Cosmetics Confidence In A Cream IT Cosmetics Confidence In Your Beauty Sleep Lumene Arctic Hydra Care Moisture & Relief Rich Day Cream BeautyAct HydraRepair Melting Cream IT Cosmetics Confidence-serie är anti-age och det behöver jag egentligen inte men jag bara älskar dessa ändå och med tanke på vilka storsäljare de är så är det nog många som är nöjda med resultatet också. Dagkrämen från Lumene är för mig en riktig vinterkräm. Passar mycket torr hud och även känslig då den är oparfymerad. HydraRepair Melting Cream från BeautyAct är fyllig och näringsrik, passar både dag och natt och är jättebra under makeup Dessa 4 krämer använder jag och alternerar emellan. Jag tycker om variation (och det funkar för min hud under förutsättning att den alltid får mycket återfuktning). På så sätt får den också lite olika verksamma ingredienser och näring till sig och för ekonomin är det också bra att även använda produkter i en lite lägre prisklass (BeautyAct och Lumene) och särskilt när de levererar som dessa. Skulle vara roligt om ni vill kommentera och gärna dela med er av era 24h Dream Team. 💛
Jag fick hem MonSun - Am To Pm Exfoliating Shower Oil Mineral & Moist som test och ja, vad ska jag säga? Wow 🤩 jag har tidigare provat deras mineral moist shower gel och den här ger samma härliga resultat men med ännu lyxigare känsla nu under vintern då huden känns återfuktad och ja, faktiskt som i deras egen beskrivning, silkeslen. Oljan känns lätt när man använder den på kroppen och blir mjölkliknande vid kontakt med vatten och är lätt att få bort. Lämnar ingen kladdig hinna som vissa oljor kan ha tendens att göra. Det enda som är kvar är en otroligt fräsch (men mild! - STORT plus) doft och en känsla av att vara ordentligt rengjord utan att ha skrubbat bort första hudlagret. För att få ut ännu mer av produkten kan man gärna låta oljan vara kvar på huden en stund innan man tvättar av den så de aktiva ingredienserna får jobba lite djupare. Och ska vi vara helt ärliga.. så säger man väl inte nej till en extra lång dusch emellanåt? 😉 Produkten är dessutom 100% vegansk och tillverkad i Sverige.
Tack till Kicks Beauty Talks för äran att få testa en produkt, detta har jag sett fram emot 😍 Jag har fått testa en av Hugo Boss parfymer: "The Scent For Her Magnetic". Perfekt tillägg på min parfymhylla då jag redan har den första parfymen i deras serie som bara heter "The Scent for Her". Magnetic är precis som titeln lyder - magnetisk och förförisk/lockande. En tyngre, kryddig och rik doft som passar perfekt för kvällsbruk. Jag testade den dagtid, två sprayningar på handleden och det räckte gott och väl, för den doften höll sig hela dagen. En ny favorit som kvällsdoft för mig! Så här beskrivs doften på Kicks hemsida, och jag kan inte annat än att hålla med. Upplev förförelsens kraft med BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, en intensiv tolkning av den ursprungliga BOSS The Scent som förtrollar sinnena. -Lockande toppnoter av osmanthus-blomma intensifieras här för att ge parfymen en kraftfull sensualitet. Hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö hypnotiserar sinnena och förs oemotståndligt ner mot basnotens rena, vita mysk som ger BOSS The Scent sin alldeles unika magnetism. -BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, skapad av parfymören Louise Turner, är en intensiv och förförande parfym med noter av amber och mysk. Denna eau de parfum presenteras i en diamantformad mörklila lackflaska med ett skulpterat, gyllene lock som fångar blicken. #beautytester #kicksbeautytalks
Fick chansen att testa MON SUN Soft Sunset Shower Oil Repairing Oils 200 ml.  Om produkten: En rik och vårdande duscholja med Vitamin E, avokadoolja och mandelolja. När din hud behöver lite extra kärlek och omtanke hjälper denna duscholja att ge din hud balans och återfuktning redan i duschen. Noterna av varma och solmogna fikon och vita blommor sprider en mjuk, härlig och behaglig doft. Oljan omvandlas till en återfuktande mjölk när den kommer i kontakt med vatten. Produkten är 100% vegansk och tillverkad i Sverige.   När jag testade produkten så skrubbade jag kroppen lätt i duschen för att få bort döda hudceller innan jag applicerade duscholjan. Oljan luktar gott och vid första applicering drar kroppen åt sig av fukten i oljan och man känner sig återfuktat och len. Oljan omvandlads till en mjölk liknande konsistens när det kommer i kontakt med vatten och löddrar ej. Så ett tips är att använda oljan på de torraste partierna på kroppen då det behövs ganska mycket om hela kroppen ska smörjas in! När man sköljer av sig den lämnar den en subtil doft av varma och solmogna fikon och vita blommor kvar följt av en len hud. Jag gillar MON SUNs produkter och denna blir ett måste framöver i duschen, speciellt under vinterhalvåret då man kan upplevas torrare på vissa partier 💦
Recension för: Rituals - The Ritual Of Namaste Bakuchiol Natural Booster  Vad är det för produkt? Det här är ett 99% naturligt ansiktsserum som innehåller Bakuchiol vilket är ett naturligt alternativ till Retinol. Det har en oljebaserad formula! Hyn blir mer elastisk och cellförnyelsen stimuleras. Den har anti aging-effekt och passar alla hudtyper. Denna sägs förhöja din naturliga skönhet! Hur använder man serumet? Ta 4-5 droppar fördelat på ett rengjort ansikte och hals upp till 2 ggr/dag. Därefter kan du fortsätta med valfria produkter. Vad tycker jag? Jag har testat den här produkten ett tag (morgon och kväll). Jag tycker att den är väldigt skön mot huden, den absorberas rätt snabbt och lämnar en skön och len känsla. Jag kan ibland bli lite röd i ansiktet men tycker att den här oljan har en lugnande effekt när det gäller det. Den känns mild och skonsam & tack vare de naturliga ingredienserna så tror jag att den passar även de med känslig hy. Efter användning får hyn ett hälsosamt glow. Jag tycker faktiskt också att min sminkbas har blivit bättre efter att ha applicerat serumet. Dock bör man nog vänta så att det absorberas in i huden. Sammanfattning: Jag kan varmt rekommendera det här serumet och är tacksam att jag fick testa den här produkten! Den känns mild men effektiv! 
BeautyAct, you did that! Anastasia Beverly Hills Brow Freeze dupe? Jodå, här har vi den 😍 Jag fick äran att prova BeautyActs nya Shape & Lift Brow Wax. Om ni tycker att Anastasias brow freeze är för dyrt ska ni helt klart, ingen tvekan, satsa på detta! För 179kr (just nu endast 143,20kr!!!!!) får du en toppen dupe av brow freeze. Jag har använt brow freeze i princip varje dag sedan det släpptes och hade inga som helst förväntningar på BeautyActs variant. Men jag är chockad. Till och med förpackningen och konsistensen är densamma. BeautyAct Shape & Lift Brow Wax håller hela dagen och är superenkelt att använda. Jag tycker att den hjälper mig att enkelt fixa mina bryn oavsett vilken look jag är ute efter - formade eller fluffiga bryn, den här klarar båda. Jag förstår att det här låter som ren reklam, men jag ska vara helt ärlig… jag har alltid vara skeptisk mot s.k. “dupes” och billigare varianter av sminkprodukter som är riktigt bra. Jag har inga problem att lägga en extra krona här och där. Men det här har verkligen fått mig att ändra mitt perspektiv. Jag kan inte se någon skillnad på mina bryn när jag använder brow freeze vs denna. Ni kan avgöra själva baserat på min jämförelsebild där jag använt båda produkterna under en hel dag. Ja… behöver jag säga något mer? Jag har absolut inget negativt att säga om denna. Spring och köp, ni kommer inte att ångra er.
Tips på spännande herrparfym: Issey Miyake Fusion D'Issey EdT 💙🖤💦 Issey Miyake (1938-2022) Japansk modeskapare L'Eau D'Issey EdT är en (enligt mig) fantastisk damparfym som jag vuxit upp med och nu älskar själv också. Den är är så fräsch, ren och feminin i doften med bl a doftnoter som lotus, melon, vita blommor, osmanthus och amber. Prova den om ni får tillfälle! L'Eau D'Issey Pour Homme EdT jättefin, fräsch och elegant herrdoft. Nu till den stora grejen (ja, jag vet att jag är nördig när det kommer till parfymer😀). Jag har idag provdoftat en av Issey Miyake´s herrdofter som jag hört så mycket om och velat testa länge, Fusion D'Issey EdT. En träig, aromatisk doft som är både varm och kryddig, lite söt men också med viss frisk fruktighet. Svår att beskriva - måste upplevas! Så många olika doftnoter som slås samman till en kraftfull harmoni. Toppnoter: citron🍋 , fikon, kokosmjölk 🥥 Hjärtnoter: sandelträ, kardemumma Basnoter: amber, patchouli
ÄNTLIGEN ETT FRANSSERUM FÖR KÄNSLIGA ÖGON! - REVITALASH ADVANCED SENSITIVE ÄR HÄR! Revitalash fransserum har länge varit älskade och hyllade världen över för deras fantastiska resultat och nu finns även något för dem allra känsligaste ögonen! Alla produkter är utvecklade av läkare och ögonläkare för att säkerställa att dem är så säkra som möjligt att använda runt ögonområdet då det ofta är lite känsligare än resten av ansiktet. Med det sagt så finns det såklart många, jag själv inkluderad, som inte vågar använda fransserum för att man redan vet med sig att man är extra känslig men man drömmer ju ändå om starka fylliga fransar... Det har Revitalash nu hittat lösningen på! Med hjälp av en helt ny teknologi, Revitasome, en unik tidsinkapslade teknologi som är framtagen för att vara mild för känsliga ögon och samtidigt tillåta de kraftfulla peptiderna och botaniska ämnena att hjälpa spröda och torra fransar uppnå sin fulla potential. Revitalash Advanced Sensitive bidrar, bland annat,till: - Ökad Glans - Skydda fransarna från att bli spröda - Reparera uppkomna skador - Risprotein bidrar till att öka flexibilitet och volym - Aloe vera bevarar fukt Som att inte ovan var själ nog att testa Revitalash Advanced Sensitive så innehåller produkten såklart även Revitalash unika, och patenterade, Curl Effect Technology. Det innebär att fransarna inte bara får ökad volym och glans, dem får också en ökad naturlig böj! I en åtta veckor lång oberoende konsumentstudie med 161 deltagare upplevde 98 % av användarna friskare fransar och 96 % upplevde starkare och välmående fransar. 97 % upplevde ingen rodnad och 93 % upplevde ingen irritation – trots att alla studiedeltagarna ansåg sig vara känsliga. Fantastiskt om ni frågar mig!
Låt lockarna och håret fluffa till sig extra i vår! ☁ Inte nog med att scalpen är 🔥the hot topic🔥 i år, tycker jag vi ska införa att hår är the hot topic of the year! Inte bara för att jag älskar att prata om hår, men för att lika som scalpen behöver kärlek, behöver även vårt hår kärlek! Med Briogeo's Curl Charisma serie, har jag stylat mitt fluff! Jag älskar att de har tre styling produkter som antingen kan användas separat (beroende på hårtyp) eller tillsammans! Steg för steg hur jag gör: 1. Jag älskar att börja med en leave-in, Briogeo's Curl Charisma Rice Amino + avocado Leave-in-defining crème är en two in one, som fungerar både som en fuktgivande leave-in och en definierande lockkräm med tomatextrakt och riskextrakt som strukturerar och stärker lockarna 💪 2. En fyllig Custard  Egentligen är Briogeo's Curl Charisma Chia + Flaxseed Coil Custard en styling produkt för dig med tightare struktur (3B och uppåt), men jag älskar att använda denna fylliga custard som en lockkräm för att få strukturen. En perfekt styling produkt för dig med törstigt hår som tål en tyngre produkt 🍹 3. En säker gel som ger stadga och defintion Briogeo's Curl Charisma Rice Amino + Quinoa Frizz Control Gel är en perfekt styling produkt för dig som gillar stadga och definition utan att få en "stel känsla". Perfekt produkt för att avsluta stylingen med för att lockarna ska hålla i flera dagar! 😍 Här levereras alltså flera olika styling produkter som går att kombinera eller användas separat beroende på din hårtyp!
Allmänt snack och bryntest! I dagens inlägg så pratar jag om tre produkter som hypats här inne på KICKS Beauty Talks, vilket jag verkligen förstår! Dessutom så testar jag Beauty Acts nya brynprodukter och recenserar de här nedanför. Produkterna jag pratar om är: - Treatment 2% BHA Toner från Emma S. - Full Fit Propolis Honey Overnight Mask från COSRX. - Swimming Under The Eyes Gel Pads från Florence By Mills. Recension av brynprodukterna: Släppet består av en borste med två ändar: en spoolie och en snedställs borste, ett brynvax och en brynpenna med två ändar: ena med en tuschpenna som är perfekt för att skapa effekten av strån och andra änden som är en mer krämig penna. Jag tycker verkligen om brynvaxet tillsammans med borsten. Spoolien är väldigt nätt och gör att man verkligen kan nå alla strån med vaxet. Vaxet torkar väldigt snabbt utan att lämna någon vithet efter sig och håller hela dagen! Väldigt bra produkt! Tuschdelen i brynpennan är otroligt pigmenterad och spetsig vilket gör det enkelt att måla strån. Den krämiga sidan är perfekt att definera brynen och lägga som en "skugga bakom" stråna. Helt klart produkter som är värda sina pengar och värda att testa!
The Ordinary’s glykolsyra  Här är multiprodukten som alla pratar om och hur jag kommer använda den! - Under armarna för att jobba på hyperpigmenteringar och dålig lukt. (Sänker PH-värdet och minskar bakterier. Minskade bakterier = minskad dålig lukt) - I hårbotten för att exfoliera och få bort döda hudceller och smuts. Ha i den innan dusch i 10-20 min och duscha som vanligt! - På fötterna för att ta bort förhårdnader På knän och armbågar mot hyperpigmenteringar  - Ska även vara bra för de som har KP även kallad strawberry skin. ANVÄND SPF om du använder glykolsyra  Hur du använder:  - använd 1 gång i veckan initialt och öka/bromsa beroende på vad som passar dig - Hellre försiktigt och ansvarsfullt användande än oförsiktig jakt på snabba resultat -Antingen direkt på huden eller på en bomullsrondell som du sveper över området -Kom ihåg att återfukta Varningar och observandum: patch-testa alltidOm du har melaninrik hud och/eller är känslig: prova istället BHA eller Mandelsyra/mjölksyra. Huden blir solkänslig av glykolsyra: använd solskydd!  Är du gravid eller ammande - konsultera alltid med din barnmorska eller husläkare först!  Nedan följer även några produkttips både för glykolsyra, BHA, Mandelsyra och mjölksyra!  Har du använt the ordinary’s glykolsyra tidigare? Berätta vilken din favorit exfoliering är? Har du någon annan fråga? 😍
Kommer ni ihåg parfymtrenden Layering? Provade du eller kanske du fortfarande använder dig av metoden? Layering innebär att du kombinerar två eller flera parfymer och på så sätt skapar en helt egen unik och personlig doft. Man kan såklart prova sig fram hur man vill och med vilka parfymer som helst men det rekommenderas annars att man utgår lite så här: Börja med en träig och fylligare doft som kännetecknas av vanliga basnoter som t ex mysk, amber, trä och vanilj.  Spraya sedan den doft som du vill ska vara mest framträdande precis på samma ställen. Tack vare basdoften så kommer denna doft att upplevas ännu mer intensiv. Applicera parfymen på pulspunkterna t ex bakom örat, på halsen, på handlederna och i knävecken. Pulspunkternas utstrålning av kroppsvärme intensifierar doften, Tänk på att aldrig gnugga på parfymen.
Som utvald beauty tester fick jag äran att testa Emma S. - Treatment 2 % BHA Toner. Och här kommer min ärliga recension🥰 Beskrivning: produkten är en effektiv ”leave-on” exfoliering som innehåller 2% BHA-syra och 1% Pilbarksextrakt vilka rengör din hy på djupet genom att lösa upp pormaskar, ta bort döda hudceller och förebygga finnar och plitor. BHA tonern innehåller även återfuktande ingredienser som tillför och bevarar fukt i huden. Regelbunden användning håller din hy i balans och gör den ren, klar och fräsch. Passar alla hudtyper. Min recension: Formulan har en väldigt mild nästintill ingen doft alls. Jag tyckte formulan kändes något ”tjockare” i konsistens gentemot andra toners jag använt tidigare vilket jag gillade. Jag har en normal hy som upplevs torr på vinter halvåret. I produktbeskrivningen rekommenderar dem att man ska vänja in den så jag startade med att använda den varannan dag genom att applicera produkten på en bomulls rondell och svepa den över ansiktet. Lite som väntat med syra produkter så fick min hy ett utbrott genom små finnar, det är aldrig roligt när dessa utbrott kommer men jag vet också med mig att det är en del av processen när man vänjer in en ny produkt och med lite tålamod kan min hud kanske bli ännu bättre så jag fortsatte och började sedan använda den varje dag. Efter några dagar försvann finnarna och jag upplever nu en finare glow i huden. Jag känner mig renare men också mer återfuktad. De små förstorade porerna runt näsan och hakan är mindre och jag är såld! Tidigare har jag aldrig fastnat för en toner, aldrig köpt lika och köpt en helt ny när den jag haft tagit slut. Det för att jag inte upplevt att en toner kan göra mer än att vara en just en toner, if that makes sense?😅 Men plötsligt händer det! Den här kommer bli en stående favorit i mitt badrumsskåp och köpas om och om igen✨
Torrt, frissigt hår och känslig hårbotten? Ditt hår och hårbotten behöver fukt för att må bra och kunna växa fint. Jag använder mig av schampo, balsam och hårmask från Continu som alla innehåller massa fukt. Produkterna innehåller bland annat hyaluronsyra och vitamin E, som ger både fukt och glans till torrt hår. Se till att alltid dubbelschamponera, krama topparna extra med både hårmasken och balsam och avsluta sedan med att skölja ur med kallt vatten. Lovar att du kommer uppleva skillnad! Efter tvätten använder jag en aloe vera-toner som lugnar en känslig hårbotten, plus att den innehåller proteinboostande peptider som kan öka hårväxten. Jag kan bli väldigt känslig i hårbotten och det kliar ofta, tycker verkligen denna hjälpt till att lugna hårbotten utan att den tynger ned håret på något sätt. Har någon mer testat dessa produkter? Vilka är era bästa tips för torrt hår och hårbotten? 😍
LÄTTFÖRTJÄNTA POÄNG !!! Tycker det är trist när vissa nästan alltid svarar med samma fras på Help a shopper! Exempel: Hej! Se övriga svar Hej! Se svaren nedan Visst, ibland kanske man inte alltid har ett jättebra och informerande svar men man försöker så gott man kan att i så fall ta reda på svaret. På vissa frågor kan man också såklart bara hänvisa vidare till KICKS Kundservice och det har hänt att jag hänvisat till ett tidigare givet svar om det redan är så bra förklarande att jag själv inte kan tillägga något ytterligare. Vill verkligen inte förstöra stämningen i detta underbara forum men jag kände att jag ville kolla vad ni andra tycker och tänker om detta. Och att gilla sina egna inlägg - är det ok? Ha en fortsatt underbar dag! 🌞🌸🌞🌸🌞 / Nikki
Pga att jag har varit sjuk så har det dröjt lite med min recension på BeautyActs Shape &Lift Brow Wax. Jag var först lite skeptisk till om denna skulle kunna hålla mina ögonbryn uppe och dessutom hålla under hela dagen. Mina egna ögonbryn är smala och har inga hårstrån längst ut jag har inte plockat dom så utan dom är så naturligt. Den enda produkt som lyckats hålla mina bryn uppe tidigare är Anastasias Brow freeze, men denna funkar minst lika bra skulle jag säga mina ögonbryn är envisa och vill inte stanna uppåt. Men BeautyActs Shape & Lift Brow Wax klarade det utmärkt och höll dessutom under hela dagen. 🌟Skulle jag rekommendera denna produkt absolut om du vill ha browlift effekten och fluffiga bryn. Den håller under hela dagen och man behöver inte ta mycket produkt så den kommer dessutom att räcka länge. Här nedan kan ni se före och efter bild.
Som beauty tester har jag fått hem denna otroligt fina toner av Emma s, det är en exfolierande toner med BHA syra (2%) och pilbarksextrakt som rengör huden på djupet. Jag har använt tonern två gånger i veckan och jag vaknar med ett härligt glow 💫 konsistensen är lätt (vattnig) och sjunker in fint i ansiktet. Jag har torr till normal hy och började försiktigt dom första två veckorna sen trappade jag upp till två kvällar i veckan. Produkten är parfymfri och jag upplever den snäll för att vara en syra. Den ska passa alla hudtyper 🫶🏽 jag använder inte andra exfolierande produkter under samma rutin utan kör på en snäll nattkräm som är återfuktande. Jag upplever att min hud är lite jämnare och den ger definitivt glow 💫🫶🏽 Ps. Glöm inte spf på dagarna 💭🤍
BEAUTY TESTER ⭐️ God dag allihopa! Som Beauty Tester fick jag hem Beauty Act Shape & Lift Brow Wax. Det är ingenting jag vanligtvis använder i min sminkrutin men det var absolut kul att få testa det (för första gången egentligen). Som tur är har jag gjort en och annan Browlift-behandling senaste åren så vanan hade jag i handen 😁 Men annars var ändå vaxet lätt att jobba med, otroligt mjukt men samtidigt hållbart. Det höll mina bryn på plats hela dagen. Nu lyfte jag dem inte så dramatiskt för jag är själv lite ovan med den looken men försökte ändå shapea upp dem lite och tyckte det blev fint. Sen fyllde jag i dem med lite färg då vaxet är genomskinligt. Är ändå nöjd med produkten och tipsar gärna vidare den! ☺️Jag tänkte visa upp hur processen såg ut med en liten kortklippt video idag! Enjoy 🙊 
Ny parfym: Escada Santorini Sunrise EdT Limited edition 💙🌞 Detta är en jättefräsch sommardoft att använda dagtid. En uppfriskande energikick med både fruktiga, läskande, blommiga och spännande doftnoter.  Först kommer mandarin, bergamott (citrus) och sorbet, sedan smyger sig en feminin jasmin in emellan och rosépeppar (som troligen är det där jag inte riktigt kan identifiera). Rosépeppar som doftnot beskrivs som friskt kryddig och lite örtig.  Basen ville parfymörerna göra jordig och nära naturen. Jag tror att vetiver finns med i den. Vetiver är ett indiskt gräs med en träig doft som passar väldigt bra i kombination med citrus. Den förstärker också doften och ger djup. Jag är imponerad över hur länge den håller för att vara en Eau de Toilette. Efter 3-4 timmar doftar den ganska mycket och efter 6-7 timmar känner jag den fortfarande tydligt på min handled.  100% vegansk 
Bounciga lockar med Continu Vitamin B5 Curl Definer Som en person med lockigt hår måste jag erkänna att det är en djungel att hitta rätt produkter som både ger både stadga till lockarna och som håller frisset borta. I videon visar jag hur jag använder Continu Vitamin B5 Curl Definer, en mjukgörande stylingkräm som tar fram och definierar lockar. Efter hårtvätt går jag direkt på med en microfiberhandduk – av erfarenhet vet jag att blött hår är den bästa utgångspunkten för att styla lockarna. Om håret blir för torrt finns risken att du går in med för mycket produkt vilket kan resultera i att håret blir tungt och upplevs fett. Börja applicera en lagom mängd kräm (börja hellre med lite om du är osäker) i hela håret. Fokusera på längderna men ta det gärna en bit upp. Vi vet alla att frisset gärna letar sig upp på toppen! När krämen är fördelad i hela håret ska håret fortfarande vara blött. Känner du att det torkat – gå in med lite mer vatten. Kavla upp ärmarna för det är nu vi ska krama – och det ska vi göra ett tag. Krama igenom håret när du står upp, flippa över på andra sidan och krama igen. Detta gör att kramar lockarna närmare roten och därmed får volym. Du kan låta håret självtorka eller om du har bråttom – använd en diffuser på låg styrka (glöm ej värmeskydd!). Jag låter det självtorka. När lockarna torkat helt blir de lite stela. Detta är bra! Nu till sista steget – krama igenom håret en sista gång, sedan är du klar! Nu är jag nyfiken på om ni har testat den här? Ni andra tjejer med vågigt och lockigt hår – vilka är era bästa tips för att få definierade lockar?
Jag föredrar glowbas men matt precis mellan ögonbrynen och på kinddelen närmast näsvingarna. Mina bästa bashacks en bra hudvård som får sjunka in i huden minst 10-15 minuter innan primer, som i sin tur får sätta sig minst fem minuter innan foundation (jag gör ögonbrynen under tiden.  Jag applicerar Estee Lauders Double Wear primer överallt förutom där jag vill ha matt (där appliceras Porefessionals primer från Benefit).  Beroende på hur täckande bas jag vill ha applicerar 1. Filorgas CC-crem för lätt täckning (magisk glow!) eller 2. It Cosmetics CC cream för högre täckning.  Sen gör jag min contouring med bronzer (It Cosmetics), blush (It Cosmetics) och highligter (The Balm).  Täckande och matt puder från Maybelline mellan ögonbrynen, under hakan och kinddelen närmast näsvingarna. Translucent puder från It Cosmetics på ögonlocken och på käkarna. Klar bas!
Föredrar glow :) Jag skulle säga att det är viktigt med en bra grund: 1.Börja med att använda en peeling mask en gång i veckan (använder själv Koora organics tumeric mask). 2.Använd hudvårdsprodukter som passar din hud men försök att få in ett c-vitamin serum (använder också här Koora organic, nämligen Noni bright serumet). 3.Glöm inte solskydd! Använder själv Nuxe eller Lumenes prdodukter för detta ändamål. 4.Själv föredrar jag lätt täckning och använder ibland lite soldroppar (Clarins har bra) i ansiktskrämen för att få lite färg bara. Sen använder jag Clarins beauty balm istället för foundation. 5.En créme blush ger mer naturligt glow på mig. Just nu använder jag Lumenes Ett hack är att under dagen använda en mist med spf. Dels ger detta ett långvarigt solskydd men det ger också ett fint glow. Jag använder Avenes silky mist som är grymt!
Föredrar oftast glow, men vid en del tillfällen kan en matt finish kännas mer stilrent och passande. Oavsett så är jag noga med att dubbelrengöra på kvällen efter en dag med make up. På nätterna varvar jag återfuktande nattmasker med en retinolprodukt ett par-tre gånger i veckan. Exfolierar två gånger per vecka. Och så kör jag på en en riktigt bra söndags-sheetmask (Ex. Från Dr.Ceuracle. Har jag en dålig dag med glåmig hud så kickstartar jag med att klappa in en Ampoulle från Babor. Därefter en ansiktscreme som väljs ut beroende på vad huden behöver just den dagen. För att skapa en härlig glowy look så börjar jag med att använda GlamGlows Glow starter, alternativt Elemis Skinfood. På det lägger jag en den fina Radiant skin primern från BeautyAct, Jag använder sparsamt av it Cosmetics foundation på en fuktig make up-svamp. Ett mycket tunt utjämnande lager. Jag lägger världens fräschaste glow produkt från Peter Thomas Roth - gold prism, som highligther. Tar ett mycket tunt lager av Sensais löspuder på de delar av ansiktet jag vill matta ner en smula.Avslutar med en rejäl sprayning av UD Settingspray glow. Håller mig fräsch och smakfullt glowig hela dagen. För en sammetslen matt look kör jag på samma Hudvårdsrutin och några produkter fungerar oavsett vilken finish man önskar. Det jag byter ut är ansiktscremen mot NUXE Merveillance LIFT. Som primer använder jag istället Clarins Instant smooth. Jag avslutar med Urban Decays vanliga Settingspray istället för den med glow. Fungerar utmärkt för mig, kanske för dig också?
Jag föredrar Glow då hyn får en fin naturlig lyster och även för att det passar mig bättre då jag har torr / känslig hudtyp. Mitt bästa bashack är less is more, jag brukar nästan aldrig använda smink förutom när det är fester, födelsedagar eller högtider och min hud har aldrig mått bättre eller varit finare än nu. Man låter huden andas och vara au natural istället så blir den felfri. Jag använder bara ansiktskräm + solskydd och ögonkräm året runt för att huden ska skyddas och inte åldras för tidigt, och endast detta ger hyn en fin glow :) läppbalsam och ibland lite läppglans eller läppstift så räcker det så för mig. So less is more som sagt , prova det ni kommer inte att ångra er :) kan tilläggas att jag fortfarande blir leggad fastän jag är 32 <3
Det bästa som finns är en dewy skin-glow look. Alltså att känna att ens glow kommer från under foundationen. För att jag ska nå den glowen så brukar jag faktiskt använda mig utav Nivea Soft den smälter in så bra och bara gör att huden känns len som en bebis☺️ Sedan använder jag mig utav ett lätt till medium täckande foundation och min Fit Me concealer. Använder mig utav kräm produkter SPECIELLT blush en bra kräm blush kan nog vara det bästa som finns om man vill ha en glowy finish. Jag sätter min concealer med en triangulär Pouderpuff (bakear inte då jag tycker det ser för torrt ut om jag vill ha en dewy look). Sedan sätter jag min blush och contour med puder blush och puder bronzer. Vaseline på läpparna så de är återfuktade, higligter på nästippen och lite settingspray på de så kommer du att ha en dewy look som kommer att hålla hur länge som helst!💗
Jag älskar båda! Om jag ska ha en bronsig sminkning så tycker jag att det ser finast ut med en matt-finish. Det som jag tyckte va svårt var att hitta en perfekt solkräm som inte glänser igenom allt smink och fick all sminkning att vara glowy. Men jag tycker att La Roche-Posays Anthelios solkräm är HELT OTROLIG!!! Förutom att den får sminket att sitta hela dagen som om det vore en primer, så ger den en perfekt matt finish utan att huden ser torr ut. Om jag vill ha en liten mer ”söt” och blushy sminkning så är glowy the only way to go. I en matt sminkning så behöver nästan alla produkter vara anpassade för det men så är inte fallet när vi vill lysa. Utan då kan det räcka med att bara ha en produkt som kan göra hela sminkningen glowy, och den produkten är Lumene Valo Glow Refresh Hydrating Mist. Du kan ha den över sminket eller på bar hud för att få ett fint lyster.
Om du har pormaskar, sebaceuous filaments, eller knottror - använd då:  BHA och Niacinamid! Se mer info i videon  ✨Inkorporera BHA i din rutin, tänk då på detta:  - Applicera på ren och torr hy - Du kan använda det antingen i morgon eller kvällsrutin - Om du har återfuktande toners, appliceras detta först och sen andra toners - Kombinera inte i samma rutin som andra syror, C vitamin eller retinol (tänk att du har 14 rutiner på en vecka) - Använd inte mer än 1-3 ggr i veckan max beroende på hudtyp Inkorporera Niacinamid i din rutin, tänk då på detta:  - Vänj in för att se om din hud tål Niacinamid, om det går bra så kan Niacinamid användas varje dag morgon och kväll och tillsammans med dina befintliga rutiner. - Niacinamid toner appliceras efter syratoner (ex. BHA) annars så appliceras den innan dina återfuktande toners/serum osv.  - Om du har ett Niacinamidserum så appliceras den i serum-steget.  Varken Niacinamid eller BHA gör huden solkänslig och är säkert att använda året om!  Om du är gravid ska du som alltid rådfråga din behandlande läkare eller barnmorska!
✨Morgonrutin i kylan!✨ När jag var i fjällen förra veckan så tog jag med mig en hel rutin från BUDGIE (och SPF från EVY) för att skydda och stärka hudbarriären. Det här är de produkter jag använde: - Glowy Cactus Extract Face Mist - kan användas både som serum eller toner. Jag använder det som båda. Kan användas morgon och kväll. - 5% Glowy Niacinamide Avocado Face Gel - en otroligt rik och återfuktande kräm med 5% niacinamid som är tillräckligt för att ge effekt men utan att orsaka irritiation. Den här återfuktar sååå bra med både hyaluronsyra och glycerin samt att den innehåller PHA som också återfuktar och exfolierar lätt. - Face Mousse SPF30 - ett otroligt solskydd som bildar en hinna i huden som då både stärker hudbarriären och skyddar mot UV-ljuset. - Creamy Avocado & BHA Cleansing Balm - ett ord: MAGISK. Den här tar bort smink och SPF i ett nafs utan att irritera. Nourishing Avocado Water Gel Cleanser - en mild, skonsam rengöring som inte lämnar huden stram efteråt. Allt man önskar av en vattenbaserad rengöring. - Glowy AHA Whipped Face Mask - här har vi glow i en burk! En otrolig ansiktsmask som antingen kan användas 10-15 minuter eller över natten. Innehåller AHA som exfolierar, minskar fina linjer och binder fukt. Älskar att man kan använda få men riktigt bra produkter och ändå få ihop sin rutin! Har du någon favorit från BUDGIE? 😍
Competition time! Alltså matte eller glow… man vill ju ha båda, eller hur 😊🤗🥰😉!  Jag som har kombinerad, mogen hud ääälskar lite mattare finish på näsa/panna. Och lite mera glowigt på kinder, ögonbrynsben mm.  Generellt på sommaren kan värmen tendera att addera lite extra ”glow” till hela mitt ansikte 😊. Och tvärtom på vintern. Glow och lite lyster önskas generellt på kinder, och de partier som jag vill highligtha. Bra bashack är att ha en vinterfoundation i rätt färg med lite mer glow och matta ner näsa/panna med lite puder. Och göra tvärtom på sommaren - rätt nyans och lite mer mattande foundation plus att addera lite glow med rouge, bronzer, highligther mm. Att ha en bra grund med rätt rengöring, serum, fukt mm är väl en självklarhet tänker jag!
För mig är januari tid för återhämtning efter julhelgernas hejdlösa unnande. I januari behöver både kroppen, huden och plånboken vila. Men så kommer februari, och i takt med att ljuset sakta återvänder börjar det klia i fingrarna på mig. Nu vill jag ha ordning och reda. Rent, prydligt, organiserat. Det gäller även badrumsskåpet. Mitt februari-projekt i år blir att ge sminkpenslarna en ordentlig rengöring, skaffa en riktigt vass pincett och byta ut min gamla hårborste som efter att ha hängt med i sisådär 10 års tid nu börjar spreta lite väl mycket åt olika håll. Här är några av mina favoriter i badrumsskåpet: - Sminksvamp från Real Techiques. Klarar mig inte utan. Jag fuktar den ordentligt och använder den sedan för både foundation, highlighter och rouge. Rengör med lite schampo efter användning. - Pincett från Tweezerman. Plockar de finaste små stumparna till strån. Ja, de där som plötsligt smugit sig fram på hakan också. - Hårborste från Tangle teezer. Skonsam i både vått och torrt hår. Lätt att rengöra och håller i typ ett decennium. What's not to love?Har du något februari-projekt? Berätta!
Jag har fått det stora nöjet att testa en ny parfym, Escada Santorini Sunrise EdT Limited edition. Detta är en jättefräsch sommardoft att använda dagtid. En uppfriskande energikick med både fruktiga, läskande, blommiga och spännande doftnoter.  Först kommer mandarin, bergamott (citrus) och sorbet, sedan smyger sig en feminin jasmin in emellan och rosépeppar (som troligen är det där jag inte riktigt kan identifiera men som tillför lite "krydda" till en annars ganska lätt doft). Rosépeppar som doftnot beskrivs som friskt kryddig och lite örtig.  Basen ville parfymörerna göra jordig och nära naturen. Jag tror att vetiver finns med i den. Vetiver är ett indiskt gräs med en träig doft som passar väldigt bra i kombination med citrus. Den förstärker också doften och ger djup. Jag är imponerad över hur länge den håller för att vara en Eau de Toilette. Efter 3-4 timmar doftar den ganska mycket och efter 6-7 timmar känner jag den fortfarande tydligt på min handled.  100% vegansk  En djupblå flaska full av sommar 💙
Glow glow glow all the way! ✨ Nej men snälla den här tävlingen är ju lika med guld! Jag har så klart alltid gillat Lancomes skönhetsprodukter men på senaste tiden tycker jag att de har utvecklats och blivit en riktig hit 💯😍 För att få chansen att vinna deras grymma produkter så vill jag tipsa om mina följande bashacks: 🤍 Facescrubba 2 gånger i veckan! Helst en oparfymerad scrub för att inte skada huden, men detta ger alltså en ordentlig rengöring samt en glowig hy! 🤍 Sen moisturize + oljeserum = bra kombo 🤍 Vänta 10 minuter för att hudvården ska kunna sjunka in ordentligt 🤍 Primerrrr (för att det ska bli en jämn yta!) 🤍 Börja med foundation, ett till tips är att INTE lägga foundation under ögonen där concealern sen ska vara då det är risk för att det blir kakigt… 🤍 Fortsätt med concealer > contour > pudra eller bakea om du så önskar 😊 och sen resten av makeupen, yasss the result🔥🥰
Vilken lyx tävling!!✨ Detta är en foundation som jag bara måste testa då man ser och hör så mycket om denna på sociala medier men även rekommenderas i olika smink butiker!!✨ My to go look är faktiskt en blandning utav både Matte finish och Glow ’ ✨ Jag mattar alltid ner t-zonen men puder eller en nedmattande primer då jag främst blir oljig där under dagen men jag vill ändå ha glöd och en massa glow i ansiktet för en fräsch look, då kör jag alltid på liquid highlighter på kindbenen, Tinningen,benet på ögonbrynet, ovanför ögonbrynet utan att det skär i sig med det jag mattat ner✨ Ett tips är också en foundation som återfuktar och ser bara så himla bra ut på huden sist men inte minst en heeeel del SETTING SPRAY för att få allt att smälta samman☘️✨ Lancome kan sin grej!!!✨🤞🏻❤️
I betalt samarbete med KICKS vill jag visa er hur jag brukar förbereda min hud inför smink. För en snygg och hållbar bas är grunden superviktig, och utöver en bra hudvårdsrutin tycker jag om att lägga till extra fukt precis innan sminket åker på. Om jag sminkar mig på morgonen brukar jag försöka göra det i anslutning till min hudvårdsrutin, och ska jag sminka mig senare på dagen, ja då är det en sådan här rutin som åker på ansiktet först. I denna videon visar jag produkter från Cliniques Moisture Surge-serie som är perfekt för mig med torr hud. Jag startar med ett ögonserum, Moisture Surge Eye 96 Hour Hydro Filler, och går sedan in med deras ögonkräm All About Eyes ovanpå. Dessa två produkter är superhärliga tillsammans, och känslan när man duttar på ögonserum och sen ögonkräm, ja den riktigt skriker lyx tycker jag. När jag använder ögonkräm under sminket ser jag en stor skillnad i hur mitt smink ser ut. Då tycker jag att min concealer lägger sig mycket finare, och det ser mindre torrt ut under dagen.  Efter det använder jag den ikoniska Moisture Surge-krämen som är MAGISK. Den är superfin under smink, och om man använder den kontinuerligt tycker jag att man känner en rejäl skillnad i fukthalten i huden. Jag har gått igenom säkert sju eller åtta sådana här burkar i mina dagar, och ser till att alltid ha en hemma. Om du inte har testat - gör det! Till kvällen brukar jag använda samma kräm fast i Intense-versionen, som är lite fetare och rikare. Perfekt som nattmask! När jag sminkat klart mig använder jag fuktsprayet Moisture Surge Face Spray ur samma serie. Om du är lite mer oljig i hyn än mig kan du behöva sätta med ett annat settingspray innan, men för mig som är torr funkar det kanon att bara använda detta. Ett superbra tips är också att ta med en sådan här flaska till jobbet och ha framför datorn för att fräscha upp hyn under dagen!  Med en återfuktad hy innan smink blir allt så mycket bättre tycker jag. Jag använder alltid SPF som sista steg innan jag går in med sminket, men utan en bra återfuktad bas både känns och ser det torrt ut. Vilka produkter skulle du rekommendera att ha under smink? Kommentera! 
Hur härligt är det att vi äntligen fått lite sol? ☀️ För mig betyder det inte bara vårstäd i lägenheten utan även en riktig uppfriskande rutin för mitt numera vinter-torra hår.  Det är även då jag använder mitt favorit exfolierande Shampoo från Briogeo nämligen Scalp Revival Charcoal + Coconut Oil Micro-exfoliating Shampoo. 🥥 Ett Shampoo för oss med torr, irriterad och lite fjällande hårbotten som ger en direkt känsla av kyla 🌬️ mot hårbotten, lugnar samtidigt som det lätt peelar och rengör.  En vegansk enkel produkt som innehåller superfina ingredienser så som pepparmynta och tea tree oil (som förövrigt även balanserar och återfuktar hårbotten) 😍 💡 Är man sugen på en liten extra treatment vill jag tipsa om att Kicks har Mini kit som heter Soothe + Detoxify som innehåller både shampoot och andra favoriter från Scalp Revival serien från Briogeo.  Hur ser din after winter hair care rutin ut? 🥰☁️
Jag har fått prova detta lyxiga Frans serumet REVITALASH EDVANCE ✨  Jag kan främst säga att förpackningen i sig är lyxig och själva applikatorn är så precis att man verkligen kommer åt fransraden!! 😍 Jag har själv naturligt långa fransar men längre skadar nog inte ☺️ återstår att se det slutliga resultatet men än så länge så märker man att fransarna har fått mer liv i sig, Sååå värd i pris men även berikad på vitaminer som fransarna dricker upp, try it !!!✨ ~ Beauty star 
Fick äran att testa Hugo BossThe Scent For Her Magnetic EdP. Dess toppnot är osmanthus-blomma följt av hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö och sist basnotens vita mysk. Parfymflaskan är mörklila i en stilren diamantform och gör sig väldigt fin som detalj i badrummet. Doften påminner lite om deras parfym ALIVE fast lite djupare och lyxigare i doften. ALIVE skulle jag säga är mer fruktig/söt i jämförelse med denna✨ Parfymen är väldigt unik och förförande i sin doft, man känner sig lyxig när man har på sig den. Den utvecklas väldigt fint över dagen och håller från morgon till kväll! Den är lagomt söt med en svag kryddig lukt av amber. Skulle rekommendera alla kvinnor att ha denna i sin parfymsamling, den passar utmärkt innan en middagsdejt då man vill känna sig lyxigare ✨
Jag har fått äran och uppdraget att testa Escadas nyhet Santorini Sunrise EdT. Vi börjar med det viktigaste - betyget: ☆☆☆☆☆ Varför får denna fem stjärnor? Jo - detta är en söt och frisk sommardoft som presterar otroligt bra för att vara en EdT, efter ca 4h blir doften hudnära men den finns kvar i många timmar efter. Jag upptäckte att doften "reaktiverades" vid kontakt med vatten vilket var extremt fascinerande för mig; kanske är detta tanken eftersom man gärna vill ta ett dopp i stranden eller poolen på sommaren! Doften i sig är söt och blommig utan att vara barnslig. Den är både mogen och sexig utan att vara omodern - ett smakprov på hot girl summer 2023 helt enkelt! Det finns också noter av citrus som gör doften väldigt frisk vilket kan vara skönt då syntetiska dofter kan bli påträngande i sommarvärmen. För dem som värdesätter det så är parfymen också helt VEGANSK! Jag kan tänka mig att denna parfym får en ännu vackrare doftutveckling i värmen, vilket återstår att se. Den höll en runda på löpbandet och mina "mindre parfym-älskande" familjemedlemmar tyckte väldigt bra om doften - ett mycket gott tecken. Stort tack till Kicks för detta - jag är nu rustad och redo för sommaren.
Mitt bästa rengöringstips (kvällsrutin då man har smink)💦🧖🏼‍♀️🌞 Beroende på ens hudtyp (torr,fet,oljig) rekommenderar jag först att välja en rengöring efter ens hudtyp. Det är viktigt så man inte torkar ut ens hud t.ex. För en mer djupverkande rengöring skulle jag använda KICKS BEAUTY Silicone Cleansing Brush, applicera önskad rengöringsprodukt på borsten och gör cirkulerande rörelser på ansiktet. 1. Clinique: Take The Day Off Cleansing Balm 125 ml skulle jag använda som första steg, den passar även linsbärare! 2. Använd sen en flytande form av rengöring t.ex Clinique Liquid Facial Soap Mild 200 ml för att få bort det sista av sminket.  3. Ansiktsvatten som t.ex Klairs: Supple Preparation Unscented Facial Toner 180 ml. Denna toner tar bort smuts och talg samtidigt som den återställer pH-balansen efter din dagliga rengöring. 4. För att avsluta rengöringsprocessen används ett serum följt av nattkräm. Här kan man använda retinol serum eller hyaluronsyra serum beroende på vad man vill ha för effekt 🌿 @136641654 och @136708369 hur ser en rengöringsrutin ut?💦🌿✨
Mina Lancôme Top 5! Ni har väl inte missat att ni just nu får 30% på allt från Lancôme! Personligen är detta ett av mina stora favoritmärken och jag vill därför såklart dela med mig av mina stora favoriter! Lancôme Lash Idôle Mascara Waterproof Jag förälskade mig i denna mascara redan innan jag testade den vattenfasta. MEN när jag testade den vattenfasta förändrades hela mitt mascara game! Den ger mig ALLT jag drömmer om - längd, volym, separation och håller fransarna böjda HELA dagen! Om ni inte testat denna ännu är det dags. Lancôme L'Absolu Rouge Cream/Matte Lipstick Alla läppstift från Lancôme är otroliga. Dessa är något alldeles extra. De krämiga sitter hela dagen och de matta känns inte uttorkande. Många otroliga färger att välja mellan. Jag har knappt använt några andra läppstift sedan jag upptäckte dessa… Lancôme Teint Idôle Ultra Wear All Over Concealer Om du vill ha täckningen utan den där “tjocka” känslan så är det här concealern för dig. Glöm creasing och kaxiga underögon. Med denna kan du omöjligt misslyckas. Lancôme Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Foundation Jag fick testa denna tack vare Beauty Talks och WOW vad denna har imponerat gång på gång. Nu på vintern är den underbar för min torra hy. Lancôme L'Absolu Lip Plumper Rosy Plump Ännu en fantastisk läpprodukt från Lancôme. Om du har problem med att läpplumpande produkter gör ont eller irriterar dina läppar - testa denna! Den känns på läpparna men känslan försvinner fort och det gör aldrig ont. Dessutom känns den otroligt återfuktande.
Kristin Ess rutin för torrt vinterhår! <3 Kristin Ess grundade sin hårserie utifrån en enkel idé – att skapa en prisvärd kollektion av lyxiga hårvårds- och stylingprodukter som skulle ge alla chansen att få ett modernt, perfekt imperfekt hår.  Produkterna är mångsidiga, lätta att använda och av hög kvalité. Alla produkter från Kristin Ess är formulerade med en Zip-Up teknologi: ett stärkande komplex designat för att precis som ett blixtlås ”stänga igen(försluta)” kluvna toppar, jämna ut skadade hårfibrer samtidigt som de hjälper till att skydda håret från påfrestningar och bleknande färg. Scalp Scrub: En skrubb för hårbotten som tar bort produktansamlingar, överflödigt talg och kalkavlagringar från hårbotten. Lämnar hårbotten renare genom skonsam exfoliering. Skrubben är formulerad med ett sockerkomplex för att behålla den naturliga fukten i håret. Superbra att köra med någon gång i veckan, speciellt nu när man bär mössa en del. ❄ Extra gentle Shampoo & Extra gentle Conditioner: Extra Gentle serien är perfekt för dig med känsligare hårbotten då produkterna har en extra mild formula och en mer subtil doft. Men misströsta inte, produkterna känns precis lika lyxiga som dem övriga produkterna från Kristin Ess! 😊 Strand Strengthening Reconstructive Moisture Mask: En rik och djupt närande behandling för alla som vill motverka torrhet, förbättra glans och återställa mjukhet till håret. Trots att masken är fullproppad med fukt så är den tunn i konsistensen och väldigt lätt att fördela ut genom håret. Perfekt för dig som vill ha fukt utan att tynga ner håret.😍
Multi-masking with Kiehls  🤍 Den här tiden på året upplever jag att jag känns mer fuktfattig i både hyn men också i håret! Därför unnar jag mig ikväll en multi-maskning session med Ultra Facial Rehydrating Mask för ansiktet och Amino Acid Scalp Moisture-restorative Treatment Mask till håret. Tips också för alla som vill ge en julklapp som passar ALLA ✨ 🤍 Ultra Facial Masque, en intensivt fuktgivande ansiktsmask för torr hud som hjälper till att stabilisera hudens fuktbarriär och förhindrar fuktförlust medan du sover eller vill ha en snabb boost med återfuktning. Applicera ett synligt lager på huden och låt verka i 15 minuter som en intensiv återfuktning. Ansiktsmasken innehåller 10,5 % squalane och glacialt glykoprotein som ger näring och stärker huden. Formulan smälter in i huden som en ansiktsolja. Burken är tillverkad av 100 % återvunnen plast. 🥥 Kiehl's återfuktande hårinpackning för hårbotten som lugnar torr hud och obehag. Denna mask återställer fuktbalansen i hårbotten och skyddar den mot hårt vatten och styling. Masken innehåller både tre aminosyror och triglycerider utvunna ur kokosolja. Använd Kiehl's återfuktande mask för hårbotten och hår som ser sundare ut. Sen att den doftar underbart kokos är en stor bonus för oss kokosnöt-älskare! 
Creme de La Mer 30 ml 1920 kr vs. Nivea creme 75 ml 17 kr Ni har nog inte missat hypen kring La Mers revolutionerande ansiktskräm genom åren. Jag blev nyfiken på vad som gör den så speciell för den höga prisklassen. Då visade det sig att den inte alls var så speciell som jag trodde. Faktum är att den är väldigt lik vår klassiska Nivea kräm som man använde i yngre dagar. Den stora skillnaden - prisklass och två ingredienser. La Mer och Nivea har i princip identisk bas. Det som får La Mer att ”sticka ut” är deras algextrakt som genom en fermenteringsprocess producerar mjölksyra (mer känt som förkortningen AHA i hudvård), som är bra för huden. Denna ingrediens är inte så revolutionerande för La Mers prisklass, och finns i andra mer prisvärda produkter enligt min åsikt som farmaceut. La Mers kräm innehåller även en del antioxidanter, vilket gör den mer ”åtråvärd” än Niveas kräm. Tråkigt nog så gör La Mers förpackning inte dessa antioxidanter någon större nytta. Antioxidanter är väldigt känsliga mot ljus och syre, så varje gång man öppnar burken förlorar dessa sin effekt. Summa summarum: Båda är två identiska återfuktande krämer, med skillnaden i algextraktet som inte är prisvärd enligt mig. Dyrare är inte alltid bättre, och dyrt är inte alltid bra. Tyvärr så är många dyra produkter dyrare pga deras ”finare” förpackning, och man marknadsför den främst till en publik som har mer pengar att spendera. Bara lite food for thought till vårt community här på Kicks. 💗💡 Själv har jag flitigt använt Niveas kräm för min torra vinterhy, hela 75 ml för 17 kr på Apotek Hjärtat. Tycker också den funkar på mig som primer🙈 En av många källor som skrivit om ämnet: https://www.beautifulwithbrains.com/dupes-creme-de-la-mer-nivea-creme/
För inte så länge sedan kom ICONIC LONDON till KICKS! 😍 Har ni provat något än? Det har nämligen jag! Jag fick upp ögonen för märket ganska tidigt och hade därför hunnit testa mycket redan innan KICKS tog in märket. Eftersom jag använt produkterna länge tänkte jag dela med mig av mina tankar kring några av de produkterna jag har testat. lluminator - 5/5 - Jag använder färgen “Original” och det passar min hudtyp perfekt. Jag är ganska säker på att du kommer kunna använda denna färg även om du är ljusare eller mörkare i hudtonen än vad jag är. Mitt #1 tips är att applicera denna med fingrarna, då smälter denna in i huden och ger det finaste glowet! Radiance Booster - 4.5/5 - Denna används dagligen! Jag ÄLSKAR denna. Glow, glow, glow! Glöm foundation, detta är allt du behöver, den är helt AMAZING. Enda anledningen till varför den får 4.5 istället för 5 är för att jag önskar att det var lite lättare att blanda ut, konsistensen är lite för tjock för min smak. Jag använder färgen “Champagne Glow”. Sheer Blush - 4/5 - Denna är super för alla nybörjare eller de som föredrar lite mindre pigment. Den är väldigt enkel att jobba med och färgen kan byggas upp efter tycke och preferens. Jag har färgerna “Rose Riot” och “Cheeky Coral”. Sheer Bronze - 4/5 - Precis som sheer blush är denna superenkel att jobba med och pigment byggs upp efter tycke. Denna var en go-to i somras och jag känner att jag kommer plocka upp den mer och mer efter detta inlägg. Jag använder färgen “Golden Hour”. Lip Plumping Gloss - 2/5 - Nja, det här var inte min grej. Don’t get me wrong, I love a good plumping gloss, men det här blev bara kletigt och la sig som ovanpå läppen vilket såg väldigt onaturligt ut. Jag har färgen “Tickle Your Fancy”. Lustre Lip Oil - 5/5 - Låt oss hoppa över till läpprodukten från ICONIC London som jag avgudar. Denna läppolja doftar gudomligt, känns återfuktande och är så otroligt glansig. Om jag ska klaga på något skulle det vara applikatorn men den duger. Jag har färgen “She’s A Peach”. Prep-Set-Glow - 3/5 - Jag gillar denna setting spray MEN hela jag blir glittrig när jag använder den. Jag menar hår, kläder, möbler, allt… Men i övrigt fungerar den bra, sminket smälter ihop och sitter bra under dagen. Jag tycker även att den luktar gott. Men allt glitter gör mig galen. Jag har färgen “Original”. Det var det jag hade att komma med för denna gång! Ni vet att ni alltid kan höra av er i chatten eller lämna en kommentar i kommentarsfältet om ni har frågor eller vill ha swatches! 💖
Min ultimata glow mask-duo! Ja lek med tanken att du ska göra något speciellt, att du behöver en hudrenovering eller vinterstäda huden helt enkelt! Alltså riktig sån - jag vill känna mig som en ny människa och jag vill att huden lyser! Då är det denna mask-duo du använder. - Lermask - rensa porerna, djuprengör, exfoliera och väck liv i trött, glåmig och tråkig hud. Kvar blir len och fräsch hy fri från pormaskar och döda hudceller. ☁️ Direkt efter Sheetmask: Tillför fukt i mängder och i den jag valt finns Niacinamid som håller porerna rena, jämnar ut hudtonen, stärker hudbarriären och jobbar förebyggande mot knottror, finnar och tilltäpptheter. 🍋 Glöm sen inte att låsa in allt med en fin återfuktande kräm av ditt val! Och sen är du klar? Huden är preppad och renoverad och det lyser om dig! Det ser jag genom skärmen bara av att du läser det här! 🌟 Har du provat någon av dessa? Har du en mask jag inte får missa? Eller vad är ditt bästa vinterstäda-huden-tips? 🧹❄️ Glöm inte följa mig på instagram om du gillar mitt content - @ hudvardstjej! ❤️ KRAM!
Vad är Skin Cycling? Skin Cycling är egentligen ett schema på när du ska använda dina produkter vilket i längden ska göra så att du får ett så bra resultat som möjligt av dina aktiva ingredienser men med minimal irritation. Det jag tycker är så bra med Skin Cycling är att man får in mycket aktiva ingredienser, men utan risken att förstöra hudbarriären samt att man inte behöver ha så många produkter (bra för plånboken!). Skin Cycling är ett nytt begrepp på en metod som (enligt mig) många redan använder idag. Metoden används på kvällsrutinen medan morgonrutinen bygger på antioxidanter och SPF.  Schemat över Skin Cycling Kväll 1 - exfolieringKväll 2 - retinoidKväll 3 - enbart fokus på återfuktningKväll 4 - enbart fokus på återfuktning  När vi exfolierar huden så tar vi bort döda hudceller som ligger på ytan så att övrig hudvård kan penetrera huden bättre. Det är därför det är viktigt att exfolieringen är före retinoiden i schemat eftersom kväll 1 ska "bana väg" så att retinoiden kan penetrera huden bättre kväll 2. Medan kväll 3 och 4 ska återhämta och stärka huden innan cykeln börjar om igen kväll 5.  Exempel på rutiner Kväll 1 - rengöring + exfoliering + återfuktande kräm  Kväll 2 - rengöring + retinoid + återfuktande kräm  Kväll 3 - rengöring + återfuktande serum/toner + återfuktande kräm  Kväll 4 - rengöring + återfuktande serum/toner + återfuktande kräm  Vilken exfoliering man väljer är upp till var och en. Antingen BHA-, AHA- eller PHA-syra. En mer tilltäppt hud väljer fördelaktigt BHA-syra medan en känslig hud väljer PHA-syra. Den som vill jobba på fina linjer och pigmenteringar väljer fördelaktigt AHA-syra. När det gäller vilken retinoid man ska välja så får man testa sig fram för att hitta sin favorit. Jag skulle tipsa om att läsa recensioner inne på olika retinoider inne på kicks.se.  Här nedan ger jag exempel på vilka produkter jag hade valt till min Skin Cycling: Rengöring: Micellar Mousse 150 ml från Medik8  Exfoliering: 2% BHA + 1 % Zinc Purifying Toner 150 ml från BeautyAct  Retinoid: Crystal Retinal (styrke beror på, läs på vilken som passer dig) 30 ml från Medik8  Återfuktande toner: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml från COSRX  Återfuktande kräm: Moisture Surge 100H Auto-Replenishing Hydrator 50 ml från Clinique
Jag har fått möjligheten att testa Lancôme Hypnôse Le 8. Något som är viktigt att känna till är att mina fransar är typiska asiatiska fransar. Alltså ganska korta, tunna och väldigt raka. Le 8 innehåller inget vax och är därmed lätt att ta bort. Nackdelen som jag ser det är att den då inte heller håller böjen på mina fransarna. Det som gör mascaran unik är att den bland annat annat består av av åtta vitaliserande aminosyror och sheasmör (dessutom Fair for Life-certifierat) som ska vårda och stärka fransarna över tid. Jag vågar inte säga om den faktiskt varit stärkande för fransarna eftersom att jag använder Xlash samtidigt. Förpackningen är i delvis återvunnet glas och känns väldigt lyxig. Men på grund av det kan den också upplevas som något klumpig Formulan är ganska torr och jag tycker att det kommer upp för mycket produkt med borsten. På mig höll den dock hela dagen och smulade inte vilket jag var lite orolig för i och med att den är torr. Borsten är inte heller min favorit då jag framför allt gillar gummiborstar. Skulle jag ändå välja en mascara med liknande borste så föredrar jag Hypnôse (originalet) eller Monsieur Big, även dessa från Lancôme. Det finns mycket som känns helt rätt med den här mascaran och jag gillar verkligen tanken bakom. Men tyvärr får jag den inte att fungera på mig. Jakten på den perfekta mascaran är inte över men jag är så glad att jag fick möjlighet att testa denna😊
✨Beauty Tester: Skin Treat Dryness Repair Face Cream ✨ Den här krämen är allas vi med extremt torr hy fuktiga dröm. Alltså nu snackar vi en rejäl fuktbomb, och skoja inte att jag blev så glad över detta!  Skin Treat Dryness Repair Face Cream är en tjock, rik och återfuktande kräm som ska funka både till dag och natt. Jag har främst satt denna på prov under dagarna då jag är en person med torr hy och eksem som alltid blir särkilt värre under hösten och vintern. Så jag är alltid på jakt efter en bra dagkräm att ha under de kalla månaderna som kan skydda huden och låsa in fukt. Denna goding har varit helt otrolig på detta! Den funkar dessutom toppen under smink, jag har vid flera tillfället haft krämen under (mycket) smink i 10h+ utan att jag börjat känna mig uttorkad. Den har förvisso inte alltid varit ensam som återfuktande produkt i dessa fall, men den har definitivt varit en stor bidragande faktor till resultatet. Något som också är viktigt när det kommer till en bra kräm som ska kunna funka under dagen är om den funkar under solskydd: JA det gör den! Jag var rädd att krämen skulle ”rulla” under solskyddet, som jag haft problem med andra tjocka ansiktskrämer innan. Men inte denna! Jag har såklart också testat att ha krämen under natten som en nattkräm och jag har vaknat upp på morgonen återfuktad och med ett glow. Heeeelt otroligt. Som jag nämnde tidigare gjorde denna krämen mig genuint glad. Varför? Jo, för enligt mig har det varit bland det svåraste att hitta en ordentlig återfuktande kräm som funkar under smink i en billigare prisklass, det finns i princip inte. Men denna kostar 199kr för 50ml och den är dessutom otroligt dryg, jag har använt den nästan varje dag i över en månad och har mängder med produkt kvar. Alltså är detta en otrolig prisvärd och billig hudkräm som ger otroliga resultat! Detta är en fet kräm, och då menar jag verkligen fet. För en mer normal hy skulle denna vara en superbra nattmask, men den skulle bli för oljig under dagen. Men på mig, som ni kan se nedan, ger den ett sånt vackert liv istället till min torra och gråa och tråkiga vinter hy. Jag kan inte säga mer än att jag är frälst, och jag ska absolut köpa på mig en refill genast! TACK Kicks för att jag fick testa denna och för att ni introducerade den i mitt liv 💙
Vill tipsa om och kan varmt rekommendera dessa fantastiska produkter från IT Cosmetics nu när det är 30% idag! IT Cosmetics Confidence in a Cream 💛 är en anti-age dagkräm med superkrafter. Gjorde ett inlägg om den för ett tag sedan där jag beskriver mer men jag kan bara säga att den är helt underbar. Enda nackdelen är att den är lite i dyraste laget, tycker jag, men om du gått och funderat på den så är idag dagen att slå till. Tror ingen kommer ångra sig! ⭐😀 Den bästa foundation jag provat kommer också från IT Cosmetics, Your Skin But Better CC+ SPF50+. Den finns också i versionerna Nude Glow & Oli-Free. Det är en foundation som ger dig 7 produkter i en - foundation med hög täckning, färgkorrigering, återfuktande serum, primer, concealer, fuktgivande dagcreme och SPF 50+ Vinnare i KICKS Beauty Awards 2021 och 2022 i kategorin Bästa Foundation. Tyvärr kan jag inte tagga allt jag vill men är ni intressaerade så hittar ni dem lätt på hemsidan. 💛 Önskar er alla en fin helg! 💛
Jag har fått äran att testa sunny stories self tan overnight face cream i medium/dark och jag är helt frälst av denna produkt! 😍 jag har testat den i några veckor nu för att verkligen utvärdera den ordentligt. Krämen är vit och ganska direkt ger den ett solkysst resultat, på morgonen när jag vaknar har jag en jämn fin bronsig look. Jag har testat den som min enda nattkräm och även blandat den med min ordinarie nattkräm, den fungerar utmärkt oavsett 😇 Krämen är vegansk, innehåller vitamin E och jag upplever att den återfuktar fint. Personligen applicerar jag den tre kvällar i rad för att få bästa resultat och sen "vilar" jag två. Jag tycker priset är fantastiskt bra i förhållande till mängden kräm man får, det krävs inte mer än två pump för ansikte och hals. Kommer aldrig vilja vara utan den 👏🏾 den ger inga ränder, torkar in snabbt och färgar inte av sig. Absolut bästa busen för ansiktet jag testat hittills!
👋🏼 Äntligen är man frisk (till 90%) från influensan... Och som jag lääängtat efter att få sminka mig, någon mer som känt så när man varit sjuk? 😆  Som Beauty Tester fick jag hem KVD Tattoo Liner Trooper Black och var superspänd på att testa den. Jag kan börja med att säga att är du ute efter en eyeliner som håller hela dagen - this is the one ☝🏼 och då kanske man tänker ”men åh, då blir den jobbig att tvätta av sen..” but NO my darlings, den var mycket lätt att tvätta bort :) so no worries.  Jag som är van vid pensel så var penna ovanligt för mig 🙊 men det gick bra till slut. Det som jag tycker skiljer sig mellan pensel och penna är att pensel drar med sig mycket mer produkt från burken och ger mer pigment direkt medan med pennan får man måla på några gånger tills det blir helt svart.  Annars då, jo men tycker absolut det är en bra produkt främst för att den verkligen höll heeela dagen ✔️ Helt ok pris men den gör liksom sitt. Var så goda att se bilderna för en bättre look på vad det är jag babblar om! 🥰
Att utvecklas inom smink och beauty världen är något som alltid vart en strävan för mig Lära mig nya tekniker och testa dom nya trenderna för att få mitt smink att framhäva det som jag gillar mest med mig själv. Sminket är inte bara en ytlig del utan är även något som ger mig möjlighet att uttrycka vem jag är och hur jag mår i alla stunder. Att få ny inspiration är något som jag alltid blir glad och driven av. Utöver sminket är även håret något som jag gillar att experimentera med. Det gör så stor skillnad och kan hjälpa till att både klä upp och ner ens helhet. Jag skulle vela ta med min kollega som jag även ser som min syster som brinner lika mycket för smink och skönhet som mig. Hon förtjänar att bli ompysslad och få en liten paus från livet i några timmar.
Lancôme Le 8 Hypnôse Mascara Jag fick möjlighet att prova på Lancômes nyaste mascara - Le 8 Hypnôse! Denna mascara innehåller åtta vitaliserande aminosyror och ska ge starkare och fylligare fransar på 4 veckor. Den utlovar även fantastisk volym. Mascaran kommer i en helt otroligt lyxig förpackning av återvunnet glas. Nu har jag provat denna mascara i ungefär 1 månad och har äntligen ett utlåtande. Jag måste erkänna att jag känner lite hat-kärlek till denna mascara. Har den gjort det den lovar att göra? Jag upplever i alla fall att mina fransar känns mjukare och friskare sedan jag började använda denna. Fylligare vet jag dock inte. Jag vet inte heller om jag tycker att jag fick någon WOW volym. Jag upplevde att denna var lite torr när jag applicerade den och små korn trillande gärna ner på kinderna. Jag har ganska långa fransar men de är raka och denna mascara gör tyvärr ingenting för att få dem att hålla sig böjda. När blev jag förälskad i denna mascara? Jo, det ska jag berätta… jag testade att kombinera denna med en vattenfast mascara och WOW! Nu händer det grejer. Jag börjar med att applicera ett lager med vattenfast mascara och lägger sedan denna ovanpå. Nu snackar vi volym! Detta har blivit min go-to combo som jag använder nästintill varje dag. Fransarna håller sig böjda HELA dagen, ingenting smular och jag får sådan otrolig volym. Jag ÄLSKAR Le 8 Hypnôse… det är dock inte utan ett stort MEN. Jag använder sällan denna mascara ensam utan kombinerar den som sagt med en vattenfast mascara. Jag har mixed feelings. Jag tycker såhär… har du lite extra pengar att spendera på en lyxig mascara och är redo att jobba med den för att den ska fungera för dig, shoot. Jag tycker även denna är ett bra alternativ för personen med känsliga ögon eller fransar som behöver lite extra kärlek. Jag har funnit äkta kärlek i denna mascara, trots att den inte fungerat i alla lägen.
Wow vilken dröm det hade varit att vara med på detta event!! Jag hade velat vinna då det alltid har varit en dröm att vara med på ett beauty event där man kan mingla runt och träffa nya personer som gillar det man själv gillar. Jag hade så gärna velat bli sminkad och få håret stylat av Björn Axén. Man har sett så mycket såna event på instagram där bloggerskor man följer deltar och det ser så himla kul ut!😍🙀  Med mig hade jag tagit min storasyster som alltid har stöttat mig och varit som en andra mamma för mig. Hon har hjälpt mig genom skolan , varit den jag vänt mig till för råd. Hon har alltid motiverat mig till att följa mina drömmar och har alltid varit den som lyft upp mig i olika sammanhang. Hjälpte mig även hitta ett bra jobb. Trots allt det goda hon har gjort för mig, min mamma och mina 2 systrar så lever hon idag i ett förhållande med en man som visade sig vara allt annat än vad han framstod som i början. Hon har mått psykiskt dåligt i 2 år nu . Hon blev nyligen gravid med sitt andra barn och fick i måndags reda på att hon har fått graviditetsdiabetes. Hon har verkligen varit med om mycket. Och efter allting hon gjort för mig som syster så hade jag helt klart tagit med henne till detta event så att hon kan få vara med om något roligt och något hon tycker om. Jag kan säga att hon är en större beauty geek än vad jag är haha❤️
Jag har testat Smashbox ❤️ Becca - Under Eye Brightening Corrector - 01 Fair/Light som innehåller 4,5 gram för 285 kronor. En otroligt dryg produkt. Det är en pressad färgkorrigerare/concealer som kan appliceras med fingrar, svamp eller borste. Vid applicering så tycker jag att den ser helt fantastisk ut. Den ljusar upp och döljer mörka ringar under ögonen, så länge du applicerar den korrekt. Den är mjuk och följsam samtidigt som den har en tjock täckning, oavsett mängd produkt. Dock efter några timmar så ser jag skimret alltmer och att produkten har lagt sig i linjerna. Det är däremot inget problem om jag enbart använt krämprodukter, då är det lätt att åtgärda med en åter applicering eller dutta med fingret. Vid användning av puderprodukter så är det däremot totalt kört… ingen idé att ens försöka. Har du testat produkten? Vad tycker du om den?
Hej! 👋🏻 Jag har återigen fått chans som beauty tester att testa en ny produkt. Denna gång blev det KVD tattoo liner. Jag vet inte om det kan vara något fel på just den jag fick (eftersom jag har läst att många tycker om den) men jag blev besviken. Första användningen tyckte jag att den var riktigt fin, lätt att använda, riktigt spetsig som underlättar applicering. Men sen tyckte jag att den inte riktigt höll hela dagen.. den blev typ grå? Gav den en andra chans och tänkte det kanske var pga min concealer och skulle använda den utan men då hade spetsen ”särat på sig” blivit typ som 2 delar? Försökte då måla lite på min hand för att få ihop den? Men nej då var färgen mer grå än svart. Blev faktiskt riktigt besviken 😞. Så denna produkt kommer inte jag vilja köpa om. Kram 🥰
IT Cosmetics - Confidence In A Cream, An Eye Cream, A Cleanser & Your Beauty Sleep. Jag älskar denna hudvårdsrutin ( Confidence ) från IT Cosmetics och framför allt Confidence In A Cream. 💛 En dagkräm som är så fyllig och lyxig och doftar underbart. Den är också en prisbelönad anti-age dagkräm med superkrafter. Detta är min hud kanske lite för ung för att helt kunna utnyttja men aldrig har den känts så återfuktad, glowig, jämn och mjuk. Enda nackdelen för mig är priset då det ligger över min normala budgetnivå men jag tycker ni ska besöka en butik och testa den, känna känslan och lägga den på minnet tills det kanske dyker upp en kampanj eller annan rabatt. Nattkrämen är också den jättehärlig och innehåller så mycket bra så det får ni läsa om på produktsidan. Den doftar rogivande av lavendel och är ljuslila till färgen men färgar INTE av sig. 💜 Ögonkrämen är härligt fet och fyllig och slätar ut och ger en piggare look och känsla. 100% vegansk 🌸 Cleansern löser lätt upp all makeup och annat utan att torka ut. Känns som ett skonsamt skum som man sköljer bort. 100% vegansk 🌸 Alla produkter ska passa alla hudtyper även känslig. Jag har torr och ganska känslig hud själv och har inte upplevt någon irritation av något slag. Då det är en anti-age serie är den förstås extra lämplig och effektiv för mogen hud men ren njutning för alla🥰
Jag fick äran som en BEAUTY TESTER att testa magiska BIOTHERM Blue Therapy Retinol Night Serum. Den har så många effektiva ingredienser såsom RETINOL 0,25% (vitamin A) som är effektiv antiage-ingrediens, NIACINAMID 3%(vitamin B) och LIFE PLANKTON 1%. Jag och min mamma har testat den ett tag och vi tycker så mycket om den. Jag och min mamma har Normal till kombinerad hud. Jag har använt den för förebyggande syfte eftersom jag är 19 år men jag tycker att den är jättebra & ger lyster. Min mamma fick använda den och hon blev kär i den. Det hjälpte henne med hennes rynkor samt pigmentfläckar under kort tid. Den luktar gott, absorberas snabbt av huden och är återfuktande och glowig, Båda jag och min mamma är jätte nöjda med serumet och skulle rekommendera den för er ;)
Genom att vara del av Beauty talks och KICKS community har jag fått chansen att prova Tatto Liner Trooper Black och jag måste bara säga att den uppfyller ALLA mina krav i en eyeliner!!  Den är pigmenterad, den är spetsig och man får till den där perfekta vingen med denna och den är otroligt lätt att arbeta med!! Både som smal eyeliner och tjockare eyeliner denna’ gör susen! 😍 Om du är ute efter en ny svart eller brun eyeliner så är detta ett måste som du bara måste prova du kommer inte att ångra dig!💗✨
De perfekta ombre läpparna, kräver endast två produkter! Ditt val av valfri läppenna och läppstift. - Börja med att skrubba bort döda hudceller och annat från läpparna, antingen med en färdig läppskrubb eller med hjälp av en varm handduk. Valfritt, men återfukta gärna med någon olja eller ett läppbalsam för att effekten ska hålla längre och du får mjuka och återfuktade läppar. Nu är det dags för lip contour, fyll i kanterna och gå djupare in, endast mitten av läpparna ska lämnas omålade. Ta nu valfritt läppstift, (upplever personligen att ett liquid lipstick funkar bäst för detta), och dutta försiktigt i mitten av läpparna, och sedan liiite längre ut där du målat med läppenna, rör dock inte de yttersta kanterna där du målat med läppenna. Färgerna ska nu smälta samman och skapa en fantastiskt fin ombre effekt. Till denna look har jag använt mig utav Anastasia Beverly Hills lipstick palette, kunde tyvärr inte lägga till den under inlägget så tipsar om några favoritprodukter istället.
Mitt bästa tips är för mornar när man inser att man skulle behövt tvätta håret men ej har tiden. Börja med ett bra torrschampoo och massera in i håret (använd gärna fön för mer volym), borsta ut och sätt upp håret i en halvuppsättning! Enkelt och snyggt. Jag brukar ibland fläta en liten del av håret och sätta ihop med uppsättningen så "händer det lite extra". Eftersom jag är ensam förälder med begränsad tid för mig själv (vilket gör att denna frisyr är ett återkommande inslag..) brukar jag försöka fukta håret kvällen innan och göra "Cold curls" för lite extra glam till denna enkla uppsättning. Fungerar givetvis att göra lite lockar på morgonen om man har tid. Blir ett mer romantiskt intryck 😊 Jag skulle vilja se era bästa tips @136978858 @137054745
Här kommer några tips som jag gör för att mitt hår ska hålla🥰 Mitt hår är riktigt långt, så det kräver verkligen att jag tar hand om det, särskilt nu när jag blivit äldre. Jag undviker att doppa håret när jag badar i saltvatten, då det torkar ut håret. Borstar heller inte håret i onödan, vilket sliter på håret🏖 När jag tvättar håret torkar jag det med en t-shirt istället för en frotte-handduk, det blir inte samma hårda friktion mot håret, så då håller håret bättre. Jag låter håret självtorka i så stor mån det går, behöver jag torka håret torrt fortare med hjälp av en hårtork så använder jag mycket värmedskydd och låter håret nästan bli helt torrt, inte snustorrt, bara när jag ska ut i kyla torkar jag det helt torrt.👚💦 Vill man ha ett hår med hela hårstrån i samma längd, är ett tips att låta håret håret vara utsläppt och utan spännen och snoddar. Varje gång håret viks är det en påfrestning på hårstråna som blir vikta och spännen och snoddar skaver också på håret. Det är bra att sätta upp håret på olika sätt om det behöver vara uppsatt, så det inte slits på håret på samma ställe, då kan det gå av. 💕@138183069 @139602959 skulle gärna höra era hårtips😃!
Min hår rutin från början till slut: Jag använder schampo som är fri från sulfater och som jag upplever passar mitt hår bra. Det är Olaplex schampo och balsam. Jag tvättar håret med lagom varmt vatten. En gång i veckan använder jag även Olaplex hårmask no8. Den stärker och ger håret en fin glans. Den gör även att håret förblir frizz fritt. När jag är klar med tvättningen av håret sätter jag in Kerastase Blond Absolu hårolja. Jag brukar använda oljan på hela håret förutom hårbotten. Efter att jag gjort det fönar jag håret. Innan jag lägger mig brukar jag sätta håret i en knut då jag känner att håret förblir mer vårdat på det sättet. Färre hårstrån slits av. Kan även rekommendera Milkshake Thermo Protector spray som är en hårspray med värmeskydd. Du kan spraya det över hela håret och sen platta eller föna det. Doftar jättegott 😍 Detta är min rutin💕 Vill @136867326 och @136863214 dela med sig av sina hårtips? ✨
Jag har testat Biotherms härliga bodylotion "Lait Corp Orel 400 ml"😃! Min hud är torr året om, så jag har använt många, många olika varianter av produkter för att hålla huden återfuktad och behaglig. Och den här härliga krämen blir det återköp på! Formulan är ganska lätt, så jag är mycket överraskad över att min hud håller sig helt återfuktad faktiskt! Så rekommenderar den här till andra torrisar👌 Formulan är alltså lätt och kan snabbt absorberas upp av huden, en fördel när det är bråttom efter duschen! Så man slipper kladda ner kläderna🙂💦 Den doftar gott av citrus och påminner mig om sorbe och rivieran 🍊🍋 Doften är fräsch och mjuk, tror inte doften kan störa någon, bara uppskattas! Min sambo är lite doftkänslig och tycker om att jag använder den här, "-Det doftar lagom och trevligt". Doften tonar också bort efter applicering, jag kan använda den när jag inte ska dofta i arbetet, och vill jag dofta mycket kan jag ha vilken parfym som helst på mig, utan att dofterna krockar. Verkligen en lättanvänd återfuktare det här!👌
1 November = WORLD VEGAN DAY! 🌸 Idag är det en viktig dag. Det är nämligen World Vegan Day. På KICKS hittar vi så många härliga 100% veganska varumärken och tusentals veganska produkter. Allt fler gör om eller introducerar nya veganska produkter i sitt sortiment. Jag är inte själv 100% bra på att alltid välja veganska produkter måste jag erkänna men jag försöker då jag tycker detta känns alltmer viktigt för mig. Här kommer bara några exempel på alla veganska varumärken och några av mina veganska favoritprodukter. 🥰 BeautyAct BUDGIE Hickap KVD LH cosmetics MON SUN Lumene ca 99% veganska produkter NYX nu ca 50% veganska produkter Hur tänker du när du väljer produkter? Ös gärna in en massa av era veganska favoriter också så får vi massor av tips och inspiration ! 😀🌸
Hejsan allihopa, första gången jag skriver här men behöver er hjälp! Har kollat på en evighet av videos och scrollat massor på Kicks men vill höra "riktiga" tankar från riktiga människor; Jag söker en mini/rese-palett mer åt det naturliga hållet för fair/ljus hy men gärna åt det varmare hållet. En bra palett som inte går sönder vid resor och som faktiskt är bra där man får bra looks utan att behöva blenda i evigheter för att få bra resultat. Sminkar mig ofta på tåget till jobbet och reser relativt mycket också. Så något som man kan göra perfekta dagssminkingar med men som också går att göra något lite mer 'dramatiskt' för utekvällen. Har ögonen på ABH mini paletterna nu under ögonmakeup-rean, men aldrig använt ABH så är osäker. Tankar, funderingar och rekommendationer (oavsett märke) är varmt uppskattade. Glad halloween i efterskott 🥰 (Bild för eventuell hjälp vid rekommendationer för min hy, hår osv.)
Jag fick nöjet att testa denna fina palett från Suva. 🤗 Det är en väldigt färgglad palett som får ett stort plus av mig för att den har både en matt svart och en matt vit. Överlag skulle jag säga att jag är nöjd med paletten. Det kan vara värt att nämna att de glittriga skuggorna är just pressade glitter och som de flesta andra glitter får man jobba lite varsamt med dem för att undvika att de ramlar ner. De matta skuggorna är pigmenterade och går bra att sudda ut, dock är konsistensen kanske något tunn för min smak. Är man inte lite försiktig kan de lätt blandas ut till ingenting. Med det sagt skulle jag säga att det är en perfekt palett för den som vill doppa sina tår i mer färgglada ögonskuggor just i och med att de går att blanda ut väldigt mycket. 🌸
Hej alla Beauty talkers! Jag är en flitig användare av lösfransar, älskar volymen de ger och hur de lyfter en look totalt! Så jag har under åren testat på ett och annat, och vill gärna tipsa om ett par stycken som jag tycker är oerhört bra: - Depend är ett utav mina favoritmärken när det kommer till fransar, jag tycker det är väldigt underskattat. Deras fransar sitter bekvämt på, väger absolut ingenting och håller läääääääängeeee. Dessutom gillar jag deras latexfria franslim, tycker det funkar allra bäst och verkligen sitter som berget. Mina favoritmodeller lär vara Nathalie, Marcel, Svea och Carolina. - Huda Beauty startade med sina legendariska fransar, minns hur de tog hela internet med storm deras lanseringsår. Sedan dess har företaget vuxit sig större och erbjuder fler produkter, men jag vill fokusera på deras urval av fransar. Samantha är en stooor favorit för mig, det är dessa jag har på bilden här. De är perfekt wispy, sådär flörtiga och charmiga utan att vara för dramatiska. Sedan vill jag slå ett slag för Hoodie, som är lagom dramatiska och ger väldigt mycket volym. Hudas fransar sitter bekvämt, är kvalitativa och går att återanvända många gånger. - Eylure är ett av mina go-to märken som aldrig svikit mig, och inte heller kostar en förmögenhet. Mina absoluta favoriter är fransarna från serien ”Most Wanted”, där deras mest populära fransar (av goda skäl) ingår. Bortsett från det skapar de ofta limited edition fransar och samarbetar med olika blogg- eller Instagramprofiler som skapar sina favoritfransar för sina följare.
Just nu har vi medlemmar i KICKS Club 25% på LANCOME ansiktsvård och detta kan vara ett bra tillfälle att prova på något man kanske inte gjort annars. ⭐Lancome Advanced Genifique Youth Activating Concentrate Serum⭐ är en helt fantastisk produkt och ett ikoniskt serum med en ljuvligt återfuktande formula som snabbt går in i huden.  Det ska passa alla oavsett ålder och hudtyper – även känslig hud. Jag har torr och ganska känslig hud. Dock är jag kanske lite för ung för att verkligen kunna uppleva den effekt som produkten kan ge så för den med lite mer mogen hud tror jag den blir ännu mer sensationell. Men detta serum ger min hud jättefin lyster och gör den silkesmjuk och bara det älskar jag.🥰  Lancome är för mig känslan av lyx, den stilrena designen på flaskan och klicket när man sätter på korken.
Nu är vi i slutet av oktober och min gyllene sommarfärg har definitivt bleknat bort så därför vill jag tipsa om en av mina absoluta favoritprodukter, St Tropez Self Tan Purity Bronzing Water Face Mist. 🌸💧🥥 Den vann kategorin "Årets Solprodukt" i Swedish Beauty Awards 2019 med motiveringen:"Denna tropiskt doftande brun utan sol mist gör att huden blir naturligt solkysst i ett kick. Misten smälter in i huden och ger också långvarig fukt, ökad lyster och en härlig uppfriskande känsla." Jag kan bara hålla med, den doftar jättegott, tropiskt och blommigt. Den gyllene hudtonen kommer efter 4-8 timmar så jag brukar spraya på på kvällen och vakna med ett fräscht glow. Vill jag ha lite mer resultat sprayar jag då igen. Den färgar inte av sig och är dessutom berikad med Hyaluronsyra för effektiv återfuktning. Den är jättedryg och räcker länge. 100% vegansk 🌸
Kan vi prata brynprodukter? Iom att jag alltid haft fylliga och tjocka bryn har jag ofta förbisett den delen i min sminkrutin, men jag kan ibland känna att looken inte blir ”fulländad”, och eftersom jag älskar att experimentera med produkter har jag försökt hitta mig fram till det jag tycker om och trivs med. Hittills har endast Huda Beautys produkter fallit mig i smaken, men jag vill gärna hitta ett alternativ till det, gärna fler och hos olika märken. Jag har tidigare testat Brow pomades från alla möjliga märken som Benefit, Anastasia m.m men det var inget för mig, utan endast brow pencils verkar funka. Jag vet dock att det finns en hel värld med brynprodukter redo att bli utforskad, men vart börjar man? Så, min fråga till er är nu, vilka brynprodukter använder ni, eller bara vill tipsa om? Visserligen har vi alla olika preferenser och behov, men alltid kul att dela med sig och höra från andra håll.
Efter att ha fått chansen att prova på denna godingen ~💗SUVA Beauty Magic + Ecstasy Eyeshadow Palette💗 Så kan jag helt ärligt säga att den var mer än vad jag hade förväntat mig och definitivt utanför my comfort zone i färger!! Detta hade inte varit en palett jag skulle köpt själv om den inte innehöll en massa bruna/ nude färger. Men efter att ha provat den alltifrån eyeliners i olika färger istället för den klassiska svarta eyelinern och en hel del glitter till som verkligen satt som en smäck och pigmenteringen är grym. Jag testade att använda den vita skuggan i paletten med en spray utav Mac fix + för att ljusa upp dem andra skuggorna och dem blev väldigt pastelliga 😍💗 Helt klart värt att testa för att våga på andra färger i sminkvärlden. Det kommer komma skapelser med denna skönhet här på Beauty talks💗😍 Genom att vara del av Beauty talks och KICKS community har jag fått chansen att prova denna! Tack❤️
Jag älskar min foundationborste från FLAER, 106 Buffing Foundation Brush. 🥰 Är ni i behov av nya makeupborstar eller behöver komplettera med någon ni saknar kan jag verkligen rekommendera FLAER. De jag har erfarenhet av är jag supernöjd med. Alla deras borstar är veganska och tillverkade av återvunnet material så bra för samvetet också. 🌸 Dessutom just nu CLUB DAYS och 25% rabatt på FLAER. Tillbaka till min favorit: Den är så smidig att arbeta med och ger snabbt och lätt ett väldigt jämnt och fint resultat. Jag använder den mest till flytande foundation men den funkar jättebra med puderprodukter också. Superkvalité, trots att jag haft den ett tag och använder den så gott som dagligen så har knappt ett strå släppt. Snygg och "clean" design, tycker jag också. Vinnare i KICKS Beauty Awards 2021 och 2022 i kategorin Bästa Makeupborste. Vad har ni för favoritborste/borstar?
Peelingar! Vad är skillnaden på en kemisk och en mekanisk peeling? Peelingar! Exfolieringar! Skrubbar! Kärt barn har många namn som man brukar säga. Det alla har gemensamt är att de gör så att de övre hudcellerna, de gamla, försvinner snabbare och att hudcellerna under snabbare kommer upp till ytan. Resultatet? Glowig och frisk hud! Det ska dock exfolieras med försiktighet. För ofta, för hård exfoliering eller fel exfoliering för ens egen hudtyp kan skada hudbarriären. En skadad hudbarriär kan leda till att huden inte kan hålla fukten lika bra, att man får utbrott av akne/finnar och att huden svider och blir röd. Så, peela med måtta! 1-2 gånger i veckan är en bra tumstock. Men vad finns det för olika typer av exfolieringar? Det ska jag lära er! Det finns två huvudtyper: kemiska- och fysikaliska exfolieringar och sen finns det peelingar med enzymer. Kemiska exfolieringar: Dessa benämns ofta som syror och dessa fungerar genom att göra så att bindningarna mellan hudcellerna släpper så att de kan avlägsnas från huden. Det finns tre syror man oftast tänker på, och som har egna egenskaper: - BHA-syra: en fettlöslig syra som går ner i porerna och löser upp talg och smuts. Passar en hud som har tendens till finnar, den som vill jobba på porer och den med fet hudtyp eftersom den reglerar talgproduktionen. Produkttips: 2% BHA och + 1% Zinc Purifying Toner från BeautyAct. - AHA-syra: en vattenlöslig syra som jobbar mer på ytan. Binder fukt, jobbar på fina linjer och pigmenteringar. Passar en normal- till yttorr hud. Ej den känsliga. Produkttips: GlowRenew NightLab Mask från BeautyAct. - PHA-syra: en vattenlöslig syra som jobbar på liknande sätt som AHA-syran men har större molekyler och som därmed också passar den känsliga hudtypen. Fungerar även som antioxidant. Produkttips: Press & Glow Facial Toner från Medik8. Mekanisk exfoliering: En typ av exfoliering som exfolierar med kork eller kärnor. Här får man en fysikalisk peeling effekt där man mer skrubbar bort döda hudceller. Viktigt att man skrubbar väldigt försiktigt för att inte skada hudbarriären. Det ska inte riva i huden. Produkttips: The Ex Facial Peeling från MANTLE. Peeling med enzymer: En peeling med enzymer fungerar på samma sätt som syror gör. Enzymerna löser upp bindningar mellan hudcellerna men på ett skonsammare sätt. Enzympeelingar är därmed ett superalternativ till den känsliga hudtypen. Produkttips: Treatment Enzyme Peel från Emma S. Vilken är din favoritexfoliering? 😍
Jag har haft nöjet att få testa och recensera den mest exklusiva mascara jag någonsin hållit i min hand, Lancôme Hypnôse Le 8 Mascara. 💓 Detta är en volymgivande mascara med serum. Den är tillverkad av 91 % vårdande svart balm och berikad med åtta vitaliserande aminosyror som på längre sikt utlovar fylligare och starkare fransar. Mascaran ska vara lämplig för känsliga ögon och jag känner inte av någon som helst irritation vilket hänt med andra mascaror och ögonprodukter. Förpackningen är av återvinningsbart glas(!) och detta känns för mig helt unikt. Den är vackert formad som ett litet glaskonst-föremål. Dock är den ju lite tung och något klumpig att använda måste jag säga. Jag är väldigt nöjd med formulan och tycker definitivt att mina fransar får fin volym men samma volym har jag nog upplevt att andra, mindre dyra, mascaror också gett mig. Men känslan av ⭐ lyx och exklusivitet ⭐ kan ingen ta ifrån denna produkt.💓