Tack till Kicks Beauty Talks för äran att få testa en produkt, detta har jag sett fram emot 😍
Jag har fått testa en av Hugo Boss parfymer: "The Scent For Her Magnetic". Perfekt tillägg på min parfymhylla då jag redan har den första parfymen i deras serie som bara heter "The Scent for Her".
Magnetic är precis som titeln lyder - magnetisk och förförisk/lockande. En tyngre, kryddig och rik doft som passar perfekt för kvällsbruk. Jag testade den dagtid, två sprayningar på handleden och det räckte gott och väl, för den doften höll sig hela dagen. En ny favorit som kvällsdoft för mig!
Så här beskrivs doften på Kicks hemsida, och jag kan inte annat än att hålla med.
Upplev förförelsens kraft med BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, en intensiv tolkning av den ursprungliga BOSS The Scent som förtrollar sinnena.
-Lockande toppnoter av osmanthus-blomma intensifieras här för att ge parfymen en kraftfull sensualitet. Hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö hypnotiserar sinnena och förs oemotståndligt ner mot basnotens rena, vita mysk som ger BOSS The Scent sin alldeles unika magnetism.
-BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, skapad av parfymören Louise Turner, är en intensiv och förförande parfym med noter av amber och mysk. Denna eau de parfum presenteras i en diamantformad mörklila lackflaska med ett skulpterat, gyllene lock som fångar blicken.
#beautytester #kicksbeautytalks Tips på spännande herrparfym: Issey Miyake Fusion D'Issey EdT 💙🖤💦
Issey Miyake (1938-2022) Japansk modeskapare
L'Eau D'Issey EdT är en (enligt mig) fantastisk damparfym som jag vuxit upp med och nu älskar själv också. Den är är så fräsch, ren och feminin i doften med bl a doftnoter som lotus, melon, vita blommor, osmanthus och amber.
Prova den om ni får tillfälle!
L'Eau D'Issey Pour Homme EdT jättefin, fräsch och elegant herrdoft.
Nu till den stora grejen (ja, jag vet att jag är nördig när det kommer till parfymer😀). Jag har idag provdoftat en av Issey Miyake´s herrdofter som jag hört så mycket om och velat testa länge, Fusion D'Issey EdT.
En träig, aromatisk doft som är både varm och kryddig, lite söt men också med viss frisk fruktighet. Svår att beskriva - måste upplevas! Så många olika doftnoter som slås samman till en kraftfull harmoni.
Toppnoter: citron🍋 , fikon, kokosmjölk 🥥
Hjärtnoter: sandelträ, kardemumma
Basnoter: amber, patchouli Älskar GLOW!!✨bästa ordningen, primer, foundation, kräm bronzer/cuntour, concealer för att ljusa upp och göra konturerna skarpare, liquid blush (närmare ögat för cold girl viben), puder där det behövs mest( t-zonen tex), setting spray, sätt kräm bronzer med puder bronzer och samma med blushen. Highlighter puder eller liquid för extra GLOW, setting spray. Klart, bästa basen I betalt samarbete med KICKS vill jag visa er hur jag brukar förbereda min hud inför smink. För en snygg och hållbar bas är grunden superviktig, och utöver en bra hudvårdsrutin tycker jag om att lägga till extra fukt precis innan sminket åker på. Om jag sminkar mig på morgonen brukar jag försöka göra det i anslutning till min hudvårdsrutin, och ska jag sminka mig senare på dagen, ja då är det en sådan här rutin som åker på ansiktet först. I denna videon visar jag produkter från Cliniques Moisture Surge-serie som är perfekt för mig med torr hud. Jag startar med ett ögonserum, Moisture Surge Eye 96 Hour Hydro Filler, och går sedan in med deras ögonkräm All About Eyes ovanpå.
Dessa två produkter är superhärliga tillsammans, och känslan när man duttar på ögonserum och sen ögonkräm, ja den riktigt skriker lyx tycker jag. När jag använder ögonkräm under sminket ser jag en stor skillnad i hur mitt smink ser ut. Då tycker jag att min concealer lägger sig mycket finare, och det ser mindre torrt ut under dagen. Efter det använder jag den ikoniska Moisture Surge-krämen som är MAGISK. Den är superfin under smink, och om man använder den kontinuerligt tycker jag att man känner en rejäl skillnad i fukthalten i huden. Jag har gått igenom säkert sju eller åtta sådana här burkar i mina dagar, och ser till att alltid ha en hemma. Om du inte har testat - gör det! Till kvällen brukar jag använda samma kräm fast i Intense-versionen, som är lite fetare och rikare. Perfekt som nattmask! När jag sminkat klart mig använder jag fuktsprayet Moisture Surge Face Spray ur samma serie. Om du är lite mer oljig i hyn än mig kan du behöva sätta med ett annat settingspray innan, men för mig som är torr funkar det kanon att bara använda detta. Ett superbra tips är också att ta med en sådan här flaska till jobbet och ha framför datorn för att fräscha upp hyn under dagen!
Med en återfuktad hy innan smink blir allt så mycket bättre tycker jag. Jag använder alltid SPF som sista steg innan jag går in med sminket, men utan en bra återfuktad bas både känns och ser det torrt ut. Vilka produkter skulle du rekommendera att ha under smink? Kommentera! LUCKA 10: 50% på Juicy Couture Viva La Juicy EdP 50 ml
Denna doft är både blommig, fruktig, varm, söt och kryddig.
Doftnoter:
Topp: Vilda bär, Mandarin
Hjärt: Kaprifol, Jasmin, Gardenia
Bas: Vanilj, Amber, Karamell, Sandelträ
Juicy Couture = girl power.
Vill man veta historien bakom så finns det en bok som heter "The Glitter Plan" som handlar om hur två tjejer som jobbar i samma butik i Los Angeles, Pamela Skaist-Levy och Gela Nash-Taylor, blir vänner, delar en passion och vision och med ett litet kapital grundar det som idag är ett världskänt varumärke. För inte så länge sedan kom ICONIC LONDON till KICKS! 😍 Har ni provat något än? Det har nämligen jag! Jag fick upp ögonen för märket ganska tidigt och hade därför hunnit testa mycket redan innan KICKS tog in märket. Eftersom jag använt produkterna länge tänkte jag dela med mig av mina tankar kring några av de produkterna jag har testat.
lluminator - 5/5 - Jag använder färgen “Original” och det passar min hudtyp perfekt. Jag är ganska säker på att du kommer kunna använda denna färg även om du är ljusare eller mörkare i hudtonen än vad jag är. Mitt #1 tips är att applicera denna med fingrarna, då smälter denna in i huden och ger det finaste glowet!
Radiance Booster - 4.5/5 - Denna används dagligen! Jag ÄLSKAR denna. Glow, glow, glow! Glöm foundation, detta är allt du behöver, den är helt AMAZING. Enda anledningen till varför den får 4.5 istället för 5 är för att jag önskar att det var lite lättare att blanda ut, konsistensen är lite för tjock för min smak. Jag använder färgen “Champagne Glow”.
Sheer Blush - 4/5 - Denna är super för alla nybörjare eller de som föredrar lite mindre pigment. Den är väldigt enkel att jobba med och färgen kan byggas upp efter tycke och preferens. Jag har färgerna “Rose Riot” och “Cheeky Coral”.
Sheer Bronze - 4/5 - Precis som sheer blush är denna superenkel att jobba med och pigment byggs upp efter tycke. Denna var en go-to i somras och jag känner att jag kommer plocka upp den mer och mer efter detta inlägg. Jag använder färgen “Golden Hour”.
Lip Plumping Gloss - 2/5 - Nja, det här var inte min grej. Don’t get me wrong, I love a good plumping gloss, men det här blev bara kletigt och la sig som ovanpå läppen vilket såg väldigt onaturligt ut. Jag har färgen “Tickle Your Fancy”.
Lustre Lip Oil - 5/5 - Låt oss hoppa över till läpprodukten från ICONIC London som jag avgudar. Denna läppolja doftar gudomligt, känns återfuktande och är så otroligt glansig. Om jag ska klaga på något skulle det vara applikatorn men den duger. Jag har färgen “She’s A Peach”.
Prep-Set-Glow - 3/5 - Jag gillar denna setting spray MEN hela jag blir glittrig när jag använder den. Jag menar hår, kläder, möbler, allt… Men i övrigt fungerar den bra, sminket smälter ihop och sitter bra under dagen. Jag tycker även att den luktar gott. Men allt glitter gör mig galen. Jag har färgen “Original”.
Det var det jag hade att komma med för denna gång! Ni vet att ni alltid kan höra av er i chatten eller lämna en kommentar i kommentarsfältet om ni har frågor eller vill ha swatches! 💖 ✨Beauty Tester: Skin Treat Dryness Repair Face Cream ✨
Den här krämen är allas vi med extremt torr hy fuktiga dröm. Alltså nu snackar vi en rejäl fuktbomb, och skoja inte att jag blev så glad över detta!
Skin Treat Dryness Repair Face Cream är en tjock, rik och återfuktande kräm som ska funka både till dag och natt. Jag har främst satt denna på prov under dagarna då jag är en person med torr hy och eksem som alltid blir särkilt värre under hösten och vintern. Så jag är alltid på jakt efter en bra dagkräm att ha under de kalla månaderna som kan skydda huden och låsa in fukt.
Denna goding har varit helt otrolig på detta! Den funkar dessutom toppen under smink, jag har vid flera tillfället haft krämen under (mycket) smink i 10h+ utan att jag börjat känna mig uttorkad. Den har förvisso inte alltid varit ensam som återfuktande produkt i dessa fall, men den har definitivt varit en stor bidragande faktor till resultatet.
Något som också är viktigt när det kommer till en bra kräm som ska kunna funka under dagen är om den funkar under solskydd: JA det gör den! Jag var rädd att krämen skulle ”rulla” under solskyddet, som jag haft problem med andra tjocka ansiktskrämer innan. Men inte denna!
Jag har såklart också testat att ha krämen under natten som en nattkräm och jag har vaknat upp på morgonen återfuktad och med ett glow. Heeeelt otroligt. Som jag nämnde tidigare gjorde denna krämen mig genuint glad. Varför? Jo, för enligt mig har det varit bland det svåraste att hitta en ordentlig återfuktande kräm som funkar under smink i en billigare prisklass, det finns i princip inte. Men denna kostar 199kr för 50ml och den är dessutom otroligt dryg, jag har använt den nästan varje dag i över en månad och har mängder med produkt kvar. Alltså är detta en otrolig prisvärd och billig hudkräm som ger otroliga resultat!
Detta är en fet kräm, och då menar jag verkligen fet. För en mer normal hy skulle denna vara en superbra nattmask, men den skulle bli för oljig under dagen. Men på mig, som ni kan se nedan, ger den ett sånt vackert liv istället till min torra och gråa och tråkiga vinter hy. Jag kan inte säga mer än att jag är frälst, och jag ska absolut köpa på mig en refill genast!
TACK Kicks för att jag fick testa denna och för att ni introducerade den i mitt liv 💙 De perfekta ombre läpparna, kräver endast två produkter! Ditt val av valfri läppenna och läppstift.
- Börja med att skrubba bort döda hudceller och annat från läpparna, antingen med en färdig läppskrubb eller med hjälp av en varm handduk. Valfritt, men återfukta gärna med någon olja eller ett läppbalsam för att effekten ska hålla längre och du får mjuka och återfuktade läppar.
Nu är det dags för lip contour, fyll i kanterna och gå djupare in, endast mitten av läpparna ska lämnas omålade. Ta nu valfritt läppstift, (upplever personligen att ett liquid lipstick funkar bäst för detta), och dutta försiktigt i mitten av läpparna, och sedan liiite längre ut där du målat med läppenna, rör dock inte de yttersta kanterna där du målat med läppenna. Färgerna ska nu smälta samman och skapa en fantastiskt fin ombre effekt.
Till denna look har jag använt mig utav Anastasia Beverly Hills lipstick palette, kunde tyvärr inte lägga till den under inlägget så tipsar om några favoritprodukter istället. Här kommer några tips som jag gör för att mitt hår ska hålla🥰
Mitt hår är riktigt långt, så det kräver verkligen att jag tar hand om det, särskilt nu när jag blivit äldre. Jag undviker att doppa håret när jag badar i saltvatten, då det torkar ut håret. Borstar heller inte håret i onödan, vilket sliter på håret🏖
När jag tvättar håret torkar jag det med en t-shirt istället för en frotte-handduk, det blir inte samma hårda friktion mot håret, så då håller håret bättre. Jag låter håret självtorka i så stor mån det går, behöver jag torka håret torrt fortare med hjälp av en hårtork så använder jag mycket värmedskydd och låter håret nästan bli helt torrt, inte snustorrt, bara när jag ska ut i kyla torkar jag det helt torrt.👚💦
Vill man ha ett hår med hela hårstrån i samma längd, är ett tips att låta håret håret vara utsläppt och utan spännen och snoddar. Varje gång håret viks är det en påfrestning på hårstråna som blir vikta och spännen och snoddar skaver också på håret. Det är bra att sätta upp håret på olika sätt om det behöver vara uppsatt, så det inte slits på håret på samma ställe, då kan det gå av. 💕@138183069 @139602959 skulle gärna höra era hårtips😃! Jag har testat Biotherms härliga bodylotion "Lait Corp Orel 400 ml"😃!
Min hud är torr året om, så jag har använt många, många olika varianter av produkter för att hålla huden återfuktad och behaglig. Och den här härliga krämen blir det återköp på!
Formulan är ganska lätt, så jag är mycket överraskad över att min hud håller sig helt återfuktad faktiskt! Så rekommenderar den här till andra torrisar👌 Formulan är alltså lätt och kan snabbt absorberas upp av huden, en fördel när det är bråttom efter duschen! Så man slipper kladda ner kläderna🙂💦
Den doftar gott av citrus och påminner mig om sorbe och rivieran 🍊🍋 Doften är fräsch och mjuk, tror inte doften kan störa någon, bara uppskattas! Min sambo är lite doftkänslig och tycker om att jag använder den här, "-Det doftar lagom och trevligt". Doften tonar också bort efter applicering, jag kan använda den när jag inte ska dofta i arbetet, och vill jag dofta mycket kan jag ha vilken parfym som helst på mig, utan att dofterna krockar. Verkligen en lättanvänd återfuktare det här!👌 Hej alla Beauty talkers!
Jag är en flitig användare av lösfransar, älskar volymen de ger och hur de lyfter en look totalt! Så jag har under åren testat på ett och annat, och vill gärna tipsa om ett par stycken som jag tycker är oerhört bra:
- Depend är ett utav mina favoritmärken när det kommer till fransar, jag tycker det är väldigt underskattat. Deras fransar sitter bekvämt på, väger absolut ingenting och håller läääääääängeeee. Dessutom gillar jag deras latexfria franslim, tycker det funkar allra bäst och verkligen sitter som berget. Mina favoritmodeller lär vara Nathalie, Marcel, Svea och Carolina.
- Huda Beauty startade med sina legendariska fransar, minns hur de tog hela internet med storm deras lanseringsår. Sedan dess har företaget vuxit sig större och erbjuder fler produkter, men jag vill fokusera på deras urval av fransar. Samantha är en stooor favorit för mig, det är dessa jag har på bilden här. De är perfekt wispy, sådär flörtiga och charmiga utan att vara för dramatiska. Sedan vill jag slå ett slag för Hoodie, som är lagom dramatiska och ger väldigt mycket volym. Hudas fransar sitter bekvämt, är kvalitativa och går att återanvända många gånger.
- Eylure är ett av mina go-to märken som aldrig svikit mig, och inte heller kostar en förmögenhet. Mina absoluta favoriter är fransarna från serien ”Most Wanted”, där deras mest populära fransar (av goda skäl) ingår. Bortsett från det skapar de ofta limited edition fransar och samarbetar med olika blogg- eller Instagramprofiler som skapar sina favoritfransar för sina följare. Kan vi prata brynprodukter? Iom att jag alltid haft fylliga och tjocka bryn har jag ofta förbisett den delen i min sminkrutin, men jag kan ibland känna att looken inte blir ”fulländad”, och eftersom jag älskar att experimentera med produkter har jag försökt hitta mig fram till det jag tycker om och trivs med. Hittills har endast Huda Beautys produkter fallit mig i smaken, men jag vill gärna hitta ett alternativ till det, gärna fler och hos olika märken. Jag har tidigare testat Brow pomades från alla möjliga märken som Benefit, Anastasia m.m men det var inget för mig, utan endast brow pencils verkar funka. Jag vet dock att det finns en hel värld med brynprodukter redo att bli utforskad, men vart börjar man?
Så, min fråga till er är nu, vilka brynprodukter använder ni, eller bara vill tipsa om? Visserligen har vi alla olika preferenser och behov, men alltid kul att dela med sig och höra från andra håll. About my skin
I have combination and sensitive skin.
In the cold season, my skin tends to be dry and with more redness.
Sometimes I have acne.
Review
In the last days, I tested BeautyAct’s RednessControl CC Face Cream
and its does deliver on its promise to reduces redness, even out skin tone and provides calmness to irritated skin.
However, its very sheer finish makes it better suited as a primer than an everyday foundation.
Active Ingredients
I like when skin care products meet makeup products.
Due to the active ingredients found in this cream, such as zinc oxide and Centella Asiatica, I can say that my pores are much cleaner and my skin is calm overall when I remove my make-up in the evening.
Application
The formula is lightweight and I barely feel like anything is on my face.
This CC cream is very easy to use and can be done with your fingers.
The formula starts out green, and then when warmed onto the skin turns to match your natural skin tone.
Apply a pea-sized amount, and rub it into your face in a circular motion watching the product change in color.
For a dry or dehydrated skin, you need another moisturizing cream before and light movements or tapping, when applying, because there is a risk that the CC Cream will get caught in the dehydrated or dry skin areas. I betalt samarbete med KICKS tänkte jag visa er hur man kan göra en riktigt fin höstig sminkning med lite färg. Jag körde på gult, orange och mörkt rosa, och får en såå fin höstig look. Se till att ha en riktigt återfuktad bas innan du applicerar din foundation och ditt övriga bassmink. PS. spana in BeautyActs smink. De har så många produkter som jag älskar! Hösten är ofta grå och tråkig, men ditt smink behöver inte vara det! Här kommer lite tips och tricks:
1. Våga inkorporera mer färg i dina looks. Dovare färger gör all skillnad, utan att bli skrikiga. Mörkare gult, orange och olivgrönt är exempel på fina höstiga färger som är enkla att använda.
2. Hitta färger som du själv trivs i, och om det känns mäktigt med färg, starta i en mindre skala, kanske en färgad eyeliner, ett färgat skimmer på locket eller färgad kajal i vattenlinjen.
3. Gör ögonmakeupen före din bas. På så vis kan du städa upp under ögonen om någon ögonskugga ramlar ner och slippa förstöra din bas.
4. Hitta läpprodukter som är återfuktande. Till hösten blir huden torrare, och speciellt läpparna. Återfuktade läppar är snygga läppar!
Har ni några tips för höstens sminkningar? Kommentera! Hjälp! Jag behöver en snabb rutin, vad är viktigast? Hur lägger man upp en rutin med de viktigaste stegen. 💗
Först och främst, en hudvårdsrutin behöver inte vara avancerad eller dyr för att fungera och ge effekt. I det här inlägget kommer jag gå igenom de viktigaste i bashudvårdsrutinen samt en förlängning av den rutinen om man vill ha det lilla extra.
Det jag tycker alla ska ha i sin hudvårdsrutin är:
1. Rengöring.
2. Återfuktande kräm.
3. Solskydd (SPF).
En förlängd hudvårdsrutin innehåller dessa steg:
1. Rengöring.
2. Toner.
3. Serum.
4. Återfuktande kräm.
5. Solskydd (SPF).
Det går att använda samma produkter i både morgon- och kvällsrutinen, på kvällen så hoppar man över solskyddet bara. Ett annat tips är att bara skölja ansiktet med vatten på morgonen och hoppa rengöringen för att minska på slitaget av hudbarriären. Har man en förlängd rengöring så brukar jag ibland bara köra toner, serum och SPF när jag inte är så torr i huden och behöver en återfuktande kräm. Man får försöka lista ut det som fungerar för en själv! 😍
Överlag tycker jag att man ska satsa på skonsamma produkter med lugnande, fuktgivande och stärkande ingredienser i sin bashudvårdsrutin. Tonern och serumet kan man satsa lite extra på om det är något man vill jobba på, som tex akne eller pigmenteringar.
💖Exempel på produkter som passar de flesta:
💖Rengöring: Nourishing Avocado Water Gel Cleanser från Budgie, en vattenbaserad rengöring som är mild nog för att inte torka huden men kraftfull nog för att både ta bort smuts, SPF och lättare smink lätt.
💖 Toner: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence från COSRX har ni sett förut här hos mig men den är lika magisk som alla säger. Ett eller två lager av denna och huden blir plumpad deluxe, återfuktad och stärkt.
💖Serum: HydraMolecular Moisture Serum från BeautyAct är ett serum med enbart fukt fukt fukt. Det här innehåller nämligen hela 8 olika typer av hyaluronsyra för att binda fukt i huden på flera olika nivåer.
💖 Återfuktande kräm: HydraRepair Melting Cream från BeautyAct är en fuktkräm som antingen kan appliceras i ett tunt lager under solskyddet eller ett tjockare lager på kvällen för mer näring och fukt.
💖Solskydd (SPF): EVY Face Mousse SPF30 – är en magisk produkt som både fungerar som solskydd med lång hållbarhet (6 timmar) samt som primer innan smink där den suger fast foundationen.
💖 Serum (aknebenägen hud): Treatment Niacinamid Formula från Emma S, det här serumet innehåller 4% niacinamid vilket är en optimal koncentration för att ge effekt på huden men utan att irritera. Den här innehåller också BHA som jobbar på akne och drar bort smutsen ur porerna. Den här är därför ett superserum för den som vill jobba på sin akne.
💖 Serum (jobba på fina linjer, pigmenteringar): Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml är ett serum som innehåller tre serum i ett. Man har kombinerat hyaluronsyra, c-vitamin och ferulinsyra vilket ska ge resultat på pigmenteringarna, fina linjer och återfuktning. Det här är LYX.
Hoppas du får hjälp av det här inlägget! Kommentera nedan ifall ni undrar något. KRAM!❤️ Jag rekommenderas till
Om du lider av håravfall och du vill att ditt hår ska lukta gott 😉😉lovely❤
Ett schampo som ger spänst och kontroll samt volym och gör håret mjukt och lätt. Innehåller mandelextrakt, är rik på proteiner, vitaminerna B och E, omättade fetter, magnesium, järn, kalium, koppar och fosfor. Ger håret spänst.
Applicera i vått hår, massera in grundligt, skölj och upprepa. Följ upp med LOVE conditioner eller Love Curl Hair Mask.
Essential Haircare-förpackningarna tillverkas med den minsta möjliga mängd plast som krävs för att skydda innehållet. Förpackningarna tillverkas av plast som är godkända för livsmedel och kan återanvändas för livsmedelsförvaring. Som en del av projektet LifeGate Zero Impact, klimatkompenseras CO2-utsläppen från tillverkningen av varje Essential Haircare-produkt genom finansiering av plantering och skydd av skogar i Madagaskar. Essential Haircare-produkterna tillverkas uteslutande med hjälp av energi från förnyelsebara källor.
Volym: 250 ml I have an oily to normal face complexion; in winter it tends to dry/flake, especially if I insisted too much with acids or tretinoin.
I use this mask once every two weeks.
It has an immediate pore-cleansing effect, it also reduces sebaceous filaments (which are not blackheads, they are normal pores with a superficial layer of oxidized tissue, sebum, dead cells, etc.), reduces sebum hyperproduction and calms redness and white and black comedones.
If you want to use it once or twice a week, in case of acne, recent post-acne marks or recent melasma, I suggest you limit your other products-treatments to one or maximum two.
And these should be somewhat complementary and less potent.
If you are not used to salicylic acid, you may experience purging.
Application:
Apply 2 ml of the mask on cleansed and washed skin (with mild products) and perfectly dry face.
Let the mask on your face for 10 minutes.
Wash well with water after 10 minutes, massaging very lightly, then wash with the face washing gel.
At the end apply the moisturizing cream. Det finns hela 30 nyanser, och den nyans jag gissar på hade passat mig bäst är 330N.
Nu till mitt bästa foundation tips, det är egentligen flera-i-ett. Till att börja med, viktigt med ett rent canvas. Alltså är det superviktigt att ansiktet alltid är rent när det påbörjas, skrubba bort död hud och rengör ordentligt, så inte kvarlämnade bakterier fastnar kvar under all makeup. Ett tips som kanske inte är för alla, men som förändrat min makeup game otroligt är: Face-shave, eller dermashave. Det tar bort en massa fjun i ansiktet och gör ansiktet slätt och strålande. Det har flera fördelar, går att läsa mer om man är intresserad.
Utöver det, serum, dagkräm och självfallet SOLSKYDD som är MÅSTE! 1. Det finns 30 nyanser.
Jag skulle köpa 110C och prova, dock är jag väldigt ljus i hyn så ibland är det svårt att hitta en foundation som matchar.
2. Först brukar jag alltid ha ett återfuktande serum och dagkräm. Sen en primer, GLÖM INTE PRIMER!! Med primer brukar jag varva lite, men en måste se till att ens foundation och primer är baserade på samma sak, dvs vatten, olja osv, annars separerar de sig.
Blandar ut med svamp. Ibland går jag över med borsten först, när jag vill ha lite mer täckning.
Lägger krämprodukter, sätter med puder under ögonen, och kör på med setting spray. Jag går direkt över med min svamp igen för att trycka in min setting spray, jag själv tycker att det håller bättre då. Hudbarriären: vad är det och hur stärks den? Med mina favoritprodukter!
💭 Vad är hudbarriären?
Hudbarriären är det yttersta skiktet på huden och dess viktigaste uppgift är att stänga ute föroreningar, smuts, bakterier, virus och dylikt och stänga inne fukten.
Hudbarriären är uppbyggd av en massa olika döda hudceller som hålls ihop av fetter, eller lipider som det också kallas. Det är några utav dessa hudceller som man exfolierar bort vid syra-användning eller mekaniska peelingar (peelingar med korn i).En liten mängd exfoliering är bra för att hålla hudbarriären i schack men för mycket användning av bland annat exfolieringar, UV-strålning, användning av produkter som irriterar huden kommer i längden att skada hudbarriären och minska dess motståndskraft mot yttre påfrestningar.
Detta i sin tur kan leda till bland annat ökad mängd akne, fina linjer, eksem, torrhet, rodnad och stramhet i huden.
💭Hur märker man att hudbarriären är skadad?
Ofta märks det genom att huden känns torr, rodnar, stramar och kan svida vid applicering av produkter och till och med av vanligt vatten.
💭Hur stärker man hudbarriären?
Tvätta med ljummet vatten, alltid använda SPF dagtid, exfoliera huden lagomt, använda produkter för sin hudtyp och alltid återfukta och använda snälla ingredienser (se nedan).
Ceramider: är en del av lipider som håller ihop hudcellerna i hudbarriären. De är gjorda av fett och håller därmed fukten inne i huden. Ceramider gör även huden mjuk och följsam.
Fukt (hyaluronsyra och glycerin): att tillföra huden fukt bidrar till att fuktnivåerna i huden bibehålls. Fukt gör huden även mer följsam och glowig.
Antioxidanter: exempel på antioxidanter är till exempel c-vitamin, e-vitamin och grönt te. Antioxidanter skyddar huden mot fria radikaler som i sin tur skyddar cellerna mot oxidation. Enkelt förklarat så skyddar de cellerna från att skada sig.
Niacinamid: niacinamid hjälper kollagensyntesen i huden, bidrar till att huden fortfarande är elastisk och jobbar lite antiinflammatoriskt. En super ingrediens helt enkelt!
Squalane: efterliknar hudens egna talg som finns i porerna, vilket kan göra så att porerna i sin tur inte överproducerar talg om huden är torr. En överproduktion av talg kan både ge plitor och finnar. Squalane gör därmed huden mer smidig och följsam.
💭Mina bästa produkter för hudbarriären:
Rengöringsbalm: En mild rengöring som effektivt tar bort allt smink och smuts från dagen utan att torka ut huden eller lämna någon hinna av olja efter man sköljt bort den.
Snail Mucin: En väldigt hypad produkt men jag förstår varför. Här har vi en toner som bland annat innehåller snigelsekret som läker och lugnar huden, plumpar upp och ger otroligt glow. Magi på flaska. Jag brukar ta 1-2 lager morgon och kväll.
Fuktkräm: Den här krämen innehåller hela 15% glycerin som återfuktar huden och 5% PHA som binder ytterligare fukt i huden, fungerar som en antioxidant samtidigt som den exfolierar väldigt milt. Så pass milt att den går att använda varje dag. Som ett mjukt täcke för huden.
Fukttoner: Här har vi en fukttoner som innehåller alla de fuktgivande ingredienserna vi älskar som hyaluronsyra och glycerin samt lipider i form av ceramider. Den här både tilför huden med fukt och hjälper till att bygga upp lipidlagret som håller ihop hudbarriären.
Antioxidantserum: Det här serumet är en antioxidantboost och glowboost utan dess like. Med PHA som fungerar utmärkt som en antioxidant, mild AHA-syra som gör att den kan användas dagligen samt glycerin som återfuktar huden är den här lilla dyrgripen värd varenda krona.