För drygt två veckor sedan fick jag äran att få prova på Boss nya tillskott i Alive serien, Alive Parfum. Detta är min första vara som jag fått ta emot som beauty tester och jag är så glad över att det blev en parfym då jag är en parfymnörd utan dess like. Känner nog ingen som inte arbetar med parfymer, men som har ett så stort intresse för dofter och doftnoter. Kan stoppa främlingar ute på stan och gissa mig till vilken parfym hen har på sig. Ser fram emot att få testa mer framöver och ska försöka ge en så ärlig recenssion som möjligt 😃
Det första jag tänkte på när jag sprayade denna parfym på handleden var ''Vintage''. Den förde mig tillbaka till barndomen och till dåtidens parfymer som enligt min mening höll mycket bättre än det som kommer ut på marknaden idag. Doften påminde mig lite om mamma. Hon brukade alltid ha starka blommiga och träiga parfymer. Mycket riktigt innehöll denna doftnoter av jasmin och vetvier. Dock kunde jag inte detektera någon läderdoft, vilket är synd eftersom jag tycker om dofter med läder i.
Jag skulle beskriva doften som blommig, träig, och stark. Tycker dock inte att namnet Alive symboliserar denna helt och hållet. Det är en parfym som håller länge, just som namnet Parfum utlovar, men tyvärr kändes den lite kvävande och efter ett tag sträv, sur och påträngande, istället för levande.
Summa summarum, jag är glad över att ha fått testa den, men inget jag kommer köpa själv. Tack till Kicks Beauty Talks för äran att få testa en produkt, detta har jag sett fram emot 😍
Jag har fått testa en av Hugo Boss parfymer: "The Scent For Her Magnetic". Perfekt tillägg på min parfymhylla då jag redan har den första parfymen i deras serie som bara heter "The Scent for Her".
Magnetic är precis som titeln lyder - magnetisk och förförisk/lockande. En tyngre, kryddig och rik doft som passar perfekt för kvällsbruk. Jag testade den dagtid, två sprayningar på handleden och det räckte gott och väl, för den doften höll sig hela dagen. En ny favorit som kvällsdoft för mig!
Så här beskrivs doften på Kicks hemsida, och jag kan inte annat än att hålla med.
Upplev förförelsens kraft med BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, en intensiv tolkning av den ursprungliga BOSS The Scent som förtrollar sinnena.
-Lockande toppnoter av osmanthus-blomma intensifieras här för att ge parfymen en kraftfull sensualitet. Hjärtnotens sammetsmjuka ambrettfrö hypnotiserar sinnena och förs oemotståndligt ner mot basnotens rena, vita mysk som ger BOSS The Scent sin alldeles unika magnetism.
-BOSS The Scent Magnetic Eau de Parfum for Women, skapad av parfymören Louise Turner, är en intensiv och förförande parfym med noter av amber och mysk. Denna eau de parfum presenteras i en diamantformad mörklila lackflaska med ett skulpterat, gyllene lock som fångar blicken.
#beautytester #kicksbeautytalks Tips på spännande herrparfym: Issey Miyake Fusion D'Issey EdT 💙🖤💦
Issey Miyake (1938-2022) Japansk modeskapare
L'Eau D'Issey EdT är en (enligt mig) fantastisk damparfym som jag vuxit upp med och nu älskar själv också. Den är är så fräsch, ren och feminin i doften med bl a doftnoter som lotus, melon, vita blommor, osmanthus och amber.
Prova den om ni får tillfälle!
L'Eau D'Issey Pour Homme EdT jättefin, fräsch och elegant herrdoft.
Nu till den stora grejen (ja, jag vet att jag är nördig när det kommer till parfymer😀). Jag har idag provdoftat en av Issey Miyake´s herrdofter som jag hört så mycket om och velat testa länge, Fusion D'Issey EdT.
En träig, aromatisk doft som är både varm och kryddig, lite söt men också med viss frisk fruktighet. Svår att beskriva - måste upplevas! Så många olika doftnoter som slås samman till en kraftfull harmoni.
Toppnoter: citron🍋 , fikon, kokosmjölk 🥥
Hjärtnoter: sandelträ, kardemumma
Basnoter: amber, patchouli Älskar GLOW!!✨bästa ordningen, primer, foundation, kräm bronzer/cuntour, concealer för att ljusa upp och göra konturerna skarpare, liquid blush (närmare ögat för cold girl viben), puder där det behövs mest( t-zonen tex), setting spray, sätt kräm bronzer med puder bronzer och samma med blushen. Highlighter puder eller liquid för extra GLOW, setting spray. Klart, bästa basen I betalt samarbete med KICKS vill jag visa er hur jag brukar förbereda min hud inför smink. För en snygg och hållbar bas är grunden superviktig, och utöver en bra hudvårdsrutin tycker jag om att lägga till extra fukt precis innan sminket åker på. Om jag sminkar mig på morgonen brukar jag försöka göra det i anslutning till min hudvårdsrutin, och ska jag sminka mig senare på dagen, ja då är det en sådan här rutin som åker på ansiktet först. I denna videon visar jag produkter från Cliniques Moisture Surge-serie som är perfekt för mig med torr hud. Jag startar med ett ögonserum, Moisture Surge Eye 96 Hour Hydro Filler, och går sedan in med deras ögonkräm All About Eyes ovanpå.
Dessa två produkter är superhärliga tillsammans, och känslan när man duttar på ögonserum och sen ögonkräm, ja den riktigt skriker lyx tycker jag. När jag använder ögonkräm under sminket ser jag en stor skillnad i hur mitt smink ser ut. Då tycker jag att min concealer lägger sig mycket finare, och det ser mindre torrt ut under dagen. Efter det använder jag den ikoniska Moisture Surge-krämen som är MAGISK. Den är superfin under smink, och om man använder den kontinuerligt tycker jag att man känner en rejäl skillnad i fukthalten i huden. Jag har gått igenom säkert sju eller åtta sådana här burkar i mina dagar, och ser till att alltid ha en hemma. Om du inte har testat - gör det! Till kvällen brukar jag använda samma kräm fast i Intense-versionen, som är lite fetare och rikare. Perfekt som nattmask! När jag sminkat klart mig använder jag fuktsprayet Moisture Surge Face Spray ur samma serie. Om du är lite mer oljig i hyn än mig kan du behöva sätta med ett annat settingspray innan, men för mig som är torr funkar det kanon att bara använda detta. Ett superbra tips är också att ta med en sådan här flaska till jobbet och ha framför datorn för att fräscha upp hyn under dagen!
Med en återfuktad hy innan smink blir allt så mycket bättre tycker jag. Jag använder alltid SPF som sista steg innan jag går in med sminket, men utan en bra återfuktad bas både känns och ser det torrt ut. Vilka produkter skulle du rekommendera att ha under smink? Kommentera! LUCKA 10: 50% på Juicy Couture Viva La Juicy EdP 50 ml
Denna doft är både blommig, fruktig, varm, söt och kryddig.
Doftnoter:
Topp: Vilda bär, Mandarin
Hjärt: Kaprifol, Jasmin, Gardenia
Bas: Vanilj, Amber, Karamell, Sandelträ
Juicy Couture = girl power.
Vill man veta historien bakom så finns det en bok som heter "The Glitter Plan" som handlar om hur två tjejer som jobbar i samma butik i Los Angeles, Pamela Skaist-Levy och Gela Nash-Taylor, blir vänner, delar en passion och vision och med ett litet kapital grundar det som idag är ett världskänt varumärke. För inte så länge sedan kom ICONIC LONDON till KICKS! 😍 Har ni provat något än? Det har nämligen jag! Jag fick upp ögonen för märket ganska tidigt och hade därför hunnit testa mycket redan innan KICKS tog in märket. Eftersom jag använt produkterna länge tänkte jag dela med mig av mina tankar kring några av de produkterna jag har testat.
lluminator - 5/5 - Jag använder färgen “Original” och det passar min hudtyp perfekt. Jag är ganska säker på att du kommer kunna använda denna färg även om du är ljusare eller mörkare i hudtonen än vad jag är. Mitt #1 tips är att applicera denna med fingrarna, då smälter denna in i huden och ger det finaste glowet!
Radiance Booster - 4.5/5 - Denna används dagligen! Jag ÄLSKAR denna. Glow, glow, glow! Glöm foundation, detta är allt du behöver, den är helt AMAZING. Enda anledningen till varför den får 4.5 istället för 5 är för att jag önskar att det var lite lättare att blanda ut, konsistensen är lite för tjock för min smak. Jag använder färgen “Champagne Glow”.
Sheer Blush - 4/5 - Denna är super för alla nybörjare eller de som föredrar lite mindre pigment. Den är väldigt enkel att jobba med och färgen kan byggas upp efter tycke och preferens. Jag har färgerna “Rose Riot” och “Cheeky Coral”.
Sheer Bronze - 4/5 - Precis som sheer blush är denna superenkel att jobba med och pigment byggs upp efter tycke. Denna var en go-to i somras och jag känner att jag kommer plocka upp den mer och mer efter detta inlägg. Jag använder färgen “Golden Hour”.
Lip Plumping Gloss - 2/5 - Nja, det här var inte min grej. Don’t get me wrong, I love a good plumping gloss, men det här blev bara kletigt och la sig som ovanpå läppen vilket såg väldigt onaturligt ut. Jag har färgen “Tickle Your Fancy”.
Lustre Lip Oil - 5/5 - Låt oss hoppa över till läpprodukten från ICONIC London som jag avgudar. Denna läppolja doftar gudomligt, känns återfuktande och är så otroligt glansig. Om jag ska klaga på något skulle det vara applikatorn men den duger. Jag har färgen “She’s A Peach”.
Prep-Set-Glow - 3/5 - Jag gillar denna setting spray MEN hela jag blir glittrig när jag använder den. Jag menar hår, kläder, möbler, allt… Men i övrigt fungerar den bra, sminket smälter ihop och sitter bra under dagen. Jag tycker även att den luktar gott. Men allt glitter gör mig galen. Jag har färgen “Original”.
Det var det jag hade att komma med för denna gång! Ni vet att ni alltid kan höra av er i chatten eller lämna en kommentar i kommentarsfältet om ni har frågor eller vill ha swatches! 💖 ✨Beauty Tester: Skin Treat Dryness Repair Face Cream ✨
Den här krämen är allas vi med extremt torr hy fuktiga dröm. Alltså nu snackar vi en rejäl fuktbomb, och skoja inte att jag blev så glad över detta!
Skin Treat Dryness Repair Face Cream är en tjock, rik och återfuktande kräm som ska funka både till dag och natt. Jag har främst satt denna på prov under dagarna då jag är en person med torr hy och eksem som alltid blir särkilt värre under hösten och vintern. Så jag är alltid på jakt efter en bra dagkräm att ha under de kalla månaderna som kan skydda huden och låsa in fukt.
Denna goding har varit helt otrolig på detta! Den funkar dessutom toppen under smink, jag har vid flera tillfället haft krämen under (mycket) smink i 10h+ utan att jag börjat känna mig uttorkad. Den har förvisso inte alltid varit ensam som återfuktande produkt i dessa fall, men den har definitivt varit en stor bidragande faktor till resultatet.
Något som också är viktigt när det kommer till en bra kräm som ska kunna funka under dagen är om den funkar under solskydd: JA det gör den! Jag var rädd att krämen skulle ”rulla” under solskyddet, som jag haft problem med andra tjocka ansiktskrämer innan. Men inte denna!
Jag har såklart också testat att ha krämen under natten som en nattkräm och jag har vaknat upp på morgonen återfuktad och med ett glow. Heeeelt otroligt. Som jag nämnde tidigare gjorde denna krämen mig genuint glad. Varför? Jo, för enligt mig har det varit bland det svåraste att hitta en ordentlig återfuktande kräm som funkar under smink i en billigare prisklass, det finns i princip inte. Men denna kostar 199kr för 50ml och den är dessutom otroligt dryg, jag har använt den nästan varje dag i över en månad och har mängder med produkt kvar. Alltså är detta en otrolig prisvärd och billig hudkräm som ger otroliga resultat!
Detta är en fet kräm, och då menar jag verkligen fet. För en mer normal hy skulle denna vara en superbra nattmask, men den skulle bli för oljig under dagen. Men på mig, som ni kan se nedan, ger den ett sånt vackert liv istället till min torra och gråa och tråkiga vinter hy. Jag kan inte säga mer än att jag är frälst, och jag ska absolut köpa på mig en refill genast!
TACK Kicks för att jag fick testa denna och för att ni introducerade den i mitt liv 💙 De perfekta ombre läpparna, kräver endast två produkter! Ditt val av valfri läppenna och läppstift.
- Börja med att skrubba bort döda hudceller och annat från läpparna, antingen med en färdig läppskrubb eller med hjälp av en varm handduk. Valfritt, men återfukta gärna med någon olja eller ett läppbalsam för att effekten ska hålla längre och du får mjuka och återfuktade läppar.
Nu är det dags för lip contour, fyll i kanterna och gå djupare in, endast mitten av läpparna ska lämnas omålade. Ta nu valfritt läppstift, (upplever personligen att ett liquid lipstick funkar bäst för detta), och dutta försiktigt i mitten av läpparna, och sedan liiite längre ut där du målat med läppenna, rör dock inte de yttersta kanterna där du målat med läppenna. Färgerna ska nu smälta samman och skapa en fantastiskt fin ombre effekt.
Till denna look har jag använt mig utav Anastasia Beverly Hills lipstick palette, kunde tyvärr inte lägga till den under inlägget så tipsar om några favoritprodukter istället. Här kommer några tips som jag gör för att mitt hår ska hålla🥰
Mitt hår är riktigt långt, så det kräver verkligen att jag tar hand om det, särskilt nu när jag blivit äldre. Jag undviker att doppa håret när jag badar i saltvatten, då det torkar ut håret. Borstar heller inte håret i onödan, vilket sliter på håret🏖
När jag tvättar håret torkar jag det med en t-shirt istället för en frotte-handduk, det blir inte samma hårda friktion mot håret, så då håller håret bättre. Jag låter håret självtorka i så stor mån det går, behöver jag torka håret torrt fortare med hjälp av en hårtork så använder jag mycket värmedskydd och låter håret nästan bli helt torrt, inte snustorrt, bara när jag ska ut i kyla torkar jag det helt torrt.👚💦
Vill man ha ett hår med hela hårstrån i samma längd, är ett tips att låta håret håret vara utsläppt och utan spännen och snoddar. Varje gång håret viks är det en påfrestning på hårstråna som blir vikta och spännen och snoddar skaver också på håret. Det är bra att sätta upp håret på olika sätt om det behöver vara uppsatt, så det inte slits på håret på samma ställe, då kan det gå av. 💕@138183069 @139602959 skulle gärna höra era hårtips😃! Jag har testat Biotherms härliga bodylotion "Lait Corp Orel 400 ml"😃!
Min hud är torr året om, så jag har använt många, många olika varianter av produkter för att hålla huden återfuktad och behaglig. Och den här härliga krämen blir det återköp på!
Formulan är ganska lätt, så jag är mycket överraskad över att min hud håller sig helt återfuktad faktiskt! Så rekommenderar den här till andra torrisar👌 Formulan är alltså lätt och kan snabbt absorberas upp av huden, en fördel när det är bråttom efter duschen! Så man slipper kladda ner kläderna🙂💦
Den doftar gott av citrus och påminner mig om sorbe och rivieran 🍊🍋 Doften är fräsch och mjuk, tror inte doften kan störa någon, bara uppskattas! Min sambo är lite doftkänslig och tycker om att jag använder den här, "-Det doftar lagom och trevligt". Doften tonar också bort efter applicering, jag kan använda den när jag inte ska dofta i arbetet, och vill jag dofta mycket kan jag ha vilken parfym som helst på mig, utan att dofterna krockar. Verkligen en lättanvänd återfuktare det här!👌 Hej alla Beauty talkers!
Jag är en flitig användare av lösfransar, älskar volymen de ger och hur de lyfter en look totalt! Så jag har under åren testat på ett och annat, och vill gärna tipsa om ett par stycken som jag tycker är oerhört bra:
- Depend är ett utav mina favoritmärken när det kommer till fransar, jag tycker det är väldigt underskattat. Deras fransar sitter bekvämt på, väger absolut ingenting och håller läääääääängeeee. Dessutom gillar jag deras latexfria franslim, tycker det funkar allra bäst och verkligen sitter som berget. Mina favoritmodeller lär vara Nathalie, Marcel, Svea och Carolina.
- Huda Beauty startade med sina legendariska fransar, minns hur de tog hela internet med storm deras lanseringsår. Sedan dess har företaget vuxit sig större och erbjuder fler produkter, men jag vill fokusera på deras urval av fransar. Samantha är en stooor favorit för mig, det är dessa jag har på bilden här. De är perfekt wispy, sådär flörtiga och charmiga utan att vara för dramatiska. Sedan vill jag slå ett slag för Hoodie, som är lagom dramatiska och ger väldigt mycket volym. Hudas fransar sitter bekvämt, är kvalitativa och går att återanvända många gånger.
- Eylure är ett av mina go-to märken som aldrig svikit mig, och inte heller kostar en förmögenhet. Mina absoluta favoriter är fransarna från serien ”Most Wanted”, där deras mest populära fransar (av goda skäl) ingår. Bortsett från det skapar de ofta limited edition fransar och samarbetar med olika blogg- eller Instagramprofiler som skapar sina favoritfransar för sina följare. Kan vi prata brynprodukter? Iom att jag alltid haft fylliga och tjocka bryn har jag ofta förbisett den delen i min sminkrutin, men jag kan ibland känna att looken inte blir ”fulländad”, och eftersom jag älskar att experimentera med produkter har jag försökt hitta mig fram till det jag tycker om och trivs med. Hittills har endast Huda Beautys produkter fallit mig i smaken, men jag vill gärna hitta ett alternativ till det, gärna fler och hos olika märken. Jag har tidigare testat Brow pomades från alla möjliga märken som Benefit, Anastasia m.m men det var inget för mig, utan endast brow pencils verkar funka. Jag vet dock att det finns en hel värld med brynprodukter redo att bli utforskad, men vart börjar man?
Så, min fråga till er är nu, vilka brynprodukter använder ni, eller bara vill tipsa om? Visserligen har vi alla olika preferenser och behov, men alltid kul att dela med sig och höra från andra håll.