/ Föredrar oftast glow, men vid en del tillfällen kan en matt
Camilla_chanel .’
Beauty Star
04/02/23-07:11
Föredrar oftast glow, men vid en del tillfällen kan en matt finish kännas mer stilrent och passande. Oavsett så är jag noga med att dubbelrengöra på kvällen efter en dag med make up. På nätterna varvar jag återfuktande nattmasker med en retinolprodukt ett par-tre gånger i veckan. Exfolierar två gånger per vecka. Och så kör jag på en en riktigt bra söndags-sheetmask (Ex. Från Dr.Ceuracle. Har jag en dålig dag med glåmig hud så kickstartar jag med att klappa in en Ampoulle från Babor. Därefter en ansiktscreme som väljs ut beroende på vad huden behöver just den dagen.
För att skapa en härlig glowy look så börjar jag med att använda GlamGlows Glow starter, alternativt Elemis Skinfood. På det lägger jag en den fina Radiant skin primern från BeautyAct, Jag använder sparsamt av it Cosmetics foundation på en fuktig make up-svamp. Ett mycket tunt utjämnande lager. Jag lägger världens fräschaste glow produkt från Peter Thomas Roth - gold prism, som highligther. Tar ett mycket tunt lager av Sensais löspuder på de delar av ansiktet jag vill matta ner en smula.Avslutar med en rejäl sprayning av UD Settingspray glow. Håller mig fräsch och smakfullt glowig hela dagen.
För en sammetslen matt look kör jag på samma Hudvårdsrutin och några produkter fungerar oavsett vilken finish man önskar. Det jag byter ut är ansiktscremen mot NUXE Merveillance LIFT. Som primer använder jag istället Clarins Instant smooth. Jag avslutar med Urban Decays vanliga Settingspray istället för den med glow.
Fungerar utmärkt för mig, kanske för dig också?
Clarins
Instant Smooth Perfecting Touch 15 ml
Urban Decay
All Nighter Ultra Matte Setting Spray 118 ml
Kiehl's
Retinol Fast Release Wrinkle-Reducing Night Serum 28 ml