Fick chansen att testa MON SUN Soft Sunset Shower Oil Repairing Oils 200 ml.
Om produkten: En rik och vårdande duscholja med Vitamin E, avokadoolja och mandelolja. När din hud behöver lite extra kärlek och omtanke hjälper denna duscholja att ge din hud balans och återfuktning redan i duschen. Noterna av varma och solmogna fikon och vita blommor sprider en mjuk, härlig och behaglig doft. Oljan omvandlas till en återfuktande mjölk när den kommer i kontakt med vatten. Produkten är 100% vegansk och tillverkad i Sverige.
När jag testade produkten så skrubbade jag kroppen lätt i duschen för att få bort döda hudceller innan jag applicerade duscholjan. Oljan luktar gott och vid första applicering drar kroppen åt sig av fukten i oljan och man känner sig återfuktat och len. Oljan omvandlads till en mjölk liknande konsistens när det kommer i kontakt med vatten och löddrar ej. Så ett tips är att använda oljan på de torraste partierna på kroppen då det behövs ganska mycket om hela kroppen ska smörjas in! När man sköljer av sig den lämnar den en subtil doft av varma och solmogna fikon och vita blommor kvar följt av en len hud. Jag gillar MON SUNs produkter och denna blir ett måste framöver i duschen, speciellt under vinterhalvåret då man kan upplevas torrare på vissa partier 💦
MON SUN
Soft Sunset Shower Oil Repairing Oils 200 ml