/ Här kommer några tips som jag gör för att mitt hår ska
Anna
Beauty Pro
01/11/22-21:21(redigerad)
Här kommer några tips som jag gör för att mitt hår ska hålla🥰 Mitt hår är riktigt långt, så det kräver verkligen att jag tar hand om det, särskilt nu när jag blivit äldre. Jag undviker att doppa håret när jag badar i saltvatten, då det torkar ut håret. Borstar heller inte håret i onödan, vilket sliter på håret🏖 När jag tvättar håret torkar jag det med en t-shirt istället för en frotte-handduk, det blir inte samma hårda friktion mot håret, så då håller håret bättre. Jag låter håret självtorka i så stor mån det går, behöver jag torka håret torrt fortare med hjälp av en hårtork så använder jag mycket värmedskydd och låter håret nästan bli helt torrt, inte snustorrt, bara när jag ska ut i kyla torkar jag det helt torrt.👚💦 Vill man ha ett hår med hela hårstrån i samma längd, är ett tips att låta håret håret vara utsläppt och utan spännen och snoddar. Varje gång håret viks är det en påfrestning på hårstråna som blir vikta och spännen och snoddar skaver också på håret. Det är bra att sätta upp håret på olika sätt om det behöver vara uppsatt, så det inte slits på håret på samma ställe, då kan det gå av. 💕@Mona @139602959 skulle gärna höra era hårtips😃!
Fortsätt utforska gemenskapen!