Tillsammans med Kicks Beauty Talks Community har jag fått chansen att testa Biotherm Blue Therapy Pro-Retinol Cream. Jag håller fortfarande på att testa den men jag kan definitivt redan ge mitt första intryck. För det första doftar den här krämen gudomligt gott, kanske lite starkt enligt vissa. Men jag tycker den luktat ”lyxigt” och får lite spa känsla, gillar den mycket. Krämens konsistens är väldigt fin, den är rik men appliceras väldigt lätt och absorberas snabbt i huden utan att lämna en fet eller klibbig finish.
Jag kan inte direkt säga om jag har sett en effekt på mina rynkor, detta kan bero på att jag endast är 19 år och mest använder i förebyggande syfte nu:) Ytterligare ett bra resultat är att min mamma som verkligen har 0% intresse för hudvård gillade den och tyckte att den kändes bra och uppfriskande på huden.
Men jag tycker som sagt att den är väldigt återfuktande och kan tänka mig att den är perfekt för att till exempel minska fina linjer kopplade till uttorkning. Inte använt så mycket från Biotherm tidigare men blir sjukt taggad på att testa mer!
Biotherm
Blue Pro-Retinol Moisturizing Cream 50 ml