/ Hjälp! Jag behöver en snabb rutin, vad är viktigast? Hur
@skincarebyastrid
Beauty Star
22/09/22-16:27
Hjälp! Jag behöver en snabb rutin, vad är viktigast? Hur lägger man upp en rutin med de viktigaste stegen. 💗
Först och främst, en hudvårdsrutin behöver inte vara avancerad eller dyr för att fungera och ge effekt. I det här inlägget kommer jag gå igenom de viktigaste i bashudvårdsrutinen samt en förlängning av den rutinen om man vill ha det lilla extra.
Det jag tycker alla ska ha i sin hudvårdsrutin är:
1. Rengöring.
2. Återfuktande kräm.
3. Solskydd (SPF).
En förlängd hudvårdsrutin innehåller dessa steg:
1. Rengöring.
2. Toner.
3. Serum.
4. Återfuktande kräm.
5. Solskydd (SPF).
Det går att använda samma produkter i både morgon- och kvällsrutinen, på kvällen så hoppar man över solskyddet bara. Ett annat tips är att bara skölja ansiktet med vatten på morgonen och hoppa rengöringen för att minska på slitaget av hudbarriären. Har man en förlängd rengöring så brukar jag ibland bara köra toner, serum och SPF när jag inte är så torr i huden och behöver en återfuktande kräm. Man får försöka lista ut det som fungerar för en själv! 😍
Överlag tycker jag att man ska satsa på skonsamma produkter med lugnande, fuktgivande och stärkande ingredienser i sin bashudvårdsrutin. Tonern och serumet kan man satsa lite extra på om det är något man vill jobba på, som tex akne eller pigmenteringar.
💖Exempel på produkter som passar de flesta:
💖Rengöring: Nourishing Avocado Water Gel Cleanser från Budgie, en vattenbaserad rengöring som är mild nog för att inte torka huden men kraftfull nog för att både ta bort smuts, SPF och lättare smink lätt.
💖 Toner: Advanced Snail 96 Mucin Power Essence från COSRX har ni sett förut här hos mig men den är lika magisk som alla säger. Ett eller två lager av denna och huden blir plumpad deluxe, återfuktad och stärkt.
💖Serum: HydraMolecular Moisture Serum från BeautyAct är ett serum med enbart fukt fukt fukt. Det här innehåller nämligen hela 8 olika typer av hyaluronsyra för att binda fukt i huden på flera olika nivåer.
💖 Återfuktande kräm: HydraRepair Melting Cream från BeautyAct är en fuktkräm som antingen kan appliceras i ett tunt lager under solskyddet eller ett tjockare lager på kvällen för mer näring och fukt.
💖Solskydd (SPF): EVY Face Mousse SPF30 – är en magisk produkt som både fungerar som solskydd med lång hållbarhet (6 timmar) samt som primer innan smink där den suger fast foundationen.
💖 Serum (aknebenägen hud): Treatment Niacinamid Formula från Emma S, det här serumet innehåller 4% niacinamid vilket är en optimal koncentration för att ge effekt på huden men utan att irritera. Den här innehåller också BHA som jobbar på akne och drar bort smutsen ur porerna. Den här är därför ett superserum för den som vill jobba på sin akne.
💖 Serum (jobba på fina linjer, pigmenteringar): Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml är ett serum som innehåller tre serum i ett. Man har kombinerat hyaluronsyra, c-vitamin och ferulinsyra vilket ska ge resultat på pigmenteringarna, fina linjer och återfuktning. Det här är LYX.
Hoppas du får hjälp av det här inlägget! Kommentera nedan ifall ni undrar något. KRAM!❤️
Emma S.
Treatment Niacinamide Formula 60 ml
BeautyAct
HydraRepair Melting Cream 50 ml
BeautyAct
HydraMolecular Moisture Serum 30 ml
COSRX
Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml