För mig är januari tid för återhämtning efter julhelgernas hejdlösa unnande. I januari behöver både kroppen, huden och plånboken vila. Men så kommer februari, och i takt med att ljuset sakta återvänder börjar det klia i fingrarna på mig. Nu vill jag ha ordning och reda. Rent, prydligt, organiserat. Det gäller även badrumsskåpet. Mitt februari-projekt i år blir att ge sminkpenslarna en ordentlig rengöring, skaffa en riktigt vass pincett och byta ut min gamla hårborste som efter att ha hängt med i sisådär 10 års tid nu börjar spreta lite väl mycket åt olika håll. Här är några av mina favoriter i badrumsskåpet:
- Sminksvamp från Real Techiques. Klarar mig inte utan. Jag fuktar den ordentligt och använder den sedan för både foundation, highlighter och rouge. Rengör med lite schampo efter användning.
- Pincett från Tweezerman. Plockar de finaste små stumparna till strån. Ja, de där som plötsligt smugit sig fram på hakan också.
- Hårborste från Tangle teezer. Skonsam i både vått och torrt hår. Lätt att rengöra och håller i typ ett decennium. What's not to love?Har du något februari-projekt? Berätta!
Real Techniques
Miracle Complexion Sponge
Studio Slant Tweezer Sparkling Black
Tangle Teezer
The Original Panther Black